Jump to content

Ziema tuvojas, vajag jaunu aķi


lexxx
 Share

Recommended Posts

Ziema tuvojas, vajag jaunu aķi.

 

Pagājušo ziemu kaut kā knapi izvilku ar veco, ko pie auto pirkšanas iepriekšējais īpašnieks ieteica mainīt.

Braukāju ar bmw e46 fl un divlitrīgo M47tu d20 dīzeļmotoru.

 

Pazīstams ieteica VARTA Silver dynamic E38 74Ah (7-574402) https://www.veicis.lv/?valoda=lv&nod_id=127101&pid=80237

Palasīju pāris autoforumos, ka manam modelim vajadzīgs 80ah, liek aizdomāties.

 

Kādus lietojiet?

Link to comment
Share on other sites

autostarts.lv  
Plusi.
Normālas cenas.
Visi ejošie izmēri vienmēr uz vietas un veco aķi uz vietas šie arī atpērk.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms gada savam dīzelim paņēmu internetveikalā Baren Polar Plus 75Ah 720A. Cena bija ap 80Eur.

Nekādu sūdzību. Bet atkal jāskatās, kādi izmēri der. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

jāskatās aķa ražošanas datums,  jo daudzi ir gadiem nostāvējuši noliktavās ...., un tad tie knapi 2 gadus novelk .......,

man busam, pirku jaunu salonā 2008. gadā, vēl tagad iet orģinālais aķis

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

2017.09.11. , 16:30, Edis7 teica:

autostarts.lv  
Plusi.
Normālas cenas.

..un patizla attieksme. Pāris reizes vienkārši piekāsa un pēdējā bija, kad atdevu padsmit upšu aķus un kad gribēju pēc laika atlaidīti jaunam akumam, pateica ka neko nezin. 

Sievas dīzelītim pirms 2 gadiem paņēmu Deta Senator un viss ir ok. Iepriekšējais Mutlu nodzīvoja pāri 5 gadiem un nobeidzās tikai, jo tika pāris reizes izlādēts līdz nullei. No tā nav panacejas. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

@Bruketajs, tev  nepieleca?, ja aķis 10 gadus nostāvējis noliktavā, un tagad tu to nopērc, tad cik ilgi tas pēc tavām domām kalpos?, vai tad nezini, ka visus aķus , kas ir veikalā izplatītāji ik pa laikam savāc un uzlādē, un pēc tam ved atpakaļ uz veikalu, lai iesmērētu pamuļķiem brūklenājiem ?

Link to comment
Share on other sites

Ņem kādu gribi, bet VARTA tajā rindā ir pēdējais.  Kamēr jauns. nekas, bet paliks vecāks un nesapratīsi, vai vēl dzīvs, vai jau nosprādzis. Tādi sūdi tie Vartas ir.

Link to comment
Share on other sites

Dīzelis 1.9 Pirku cenu klubā... "Bošš".... pie reizes nopirku arī atslēgu, lai varētu uz vietas nomainīt  :D:D:D 

 

Servisā braukt un mainīt aķi kkā neērti + nevaru izturēt viņu "klepošanu" un mācīšanu par voltāžām un amperāžām :D:D:D

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , alusbundza teica:

tev  nepieleca?, ja aķis 10 gadus nostāvējis noliktavā, un tagad tu to nopērc, tad cik ilgi tas pēc tavām domām kalpos?,

Lūdzu neiespringsti tik ļoti - "pukāns" eksplodēs.

Es taču neapgalvoju ka pirku kaut kādu nezin kādu aķi, kaut kur sazin kur. 

Viss bija elementāri - veikalā paskatījos importētāja uzlīmi, aizskrēju uz Rīgu un nopirku svaigu no noliktavas. 

Uzlādēts akumulators normālās temperatūrās var kādu gadu stāvēt, bez ievērojamas pašizlādes. Nu un ja tas aķis ir stāvējis 3 gadus, tad kaut kas nav bijis labi ar cenu vai ko citu - kāpēc lai es tādu ņemtu vispār? Savu veco uzdāvināju kolēģim, kas vēl šodien brauc, ja nemaldos - jāpajautā šim. Man gan nebija laika desulfatizēt, lādēt un ņemties - jāsēž Boot forumā un jādiskutē ar dusmīgiem onkām un puikām.

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau aķa dzīves ilgums nav vienmēr tikai ražošanas brāķis. Atkarīgs no ekspluatācijas. Ja ziemā tikai brauc 3x nedēļā uz veikalu 1km attālumā un pārējo laiku autiņš atpūšas, tad aķis ilgi nedzīvos. Arī gadās, ja autiņā ir iemeties "strāvas ēdējs" dīkstāves režīmā, tad gals ātri paredzams.

 

Mersim šobrīdējais aķis darbojas vismaz 7 gadus un pēdējā ziemā niknākā salā neizrādīja miršanas pazīmes. Vidēji viens brauciens sanāk 20+ km. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 17 stundām , Tārps teica:

Ņem kādu gribi, bet VARTA tajā rindā ir pēdējais.  Kamēr jauns. nekas, bet paliks vecāks un nesapratīsi, vai vēl dzīvs, vai jau nosprādzis. Tādi sūdi tie Vartas ir.

Nu nez. Savulaik (2008. gadā) nopirku mašiņu atvesu no vācijas. Iekšā bija vēl vecais varta aķis, bez ručkām. Problēmas ziemā nebija kādus trīs gadus. Vēlāk tik tik, kā lielā salā uz pirmo nevarēja pielaist. I to tas viss dēļ tā, ka, kā jau te iepriekš minēja, ka tā braukšana sanāca tā maigi izsakoties pamaz (gadā labi, ja 2 - 3k km). Vēlāk nopirku "jaunu" (gan jau, ka kkādus gadus plauktā nostāvējis), arī varta. Tad nu tas pie pirmā -20 - nieka neizrādīja absolūti nekādas dzivības pazīmes, vispār nekā, 0, starteris pat nepakustējās. Tā, kā te ir jautājums, vai LV pirktā varta būs tas pats, ja es līdzīgu nopirkšu Vācijā, nerunājot par tiem protams, kas plauktā jau noputējuši, bet jauniem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Paldies visiem, kas palīdzēja. Tika iegādāts boš S5 85ah 800A. Pirmā lieta, ko ievēroju, ir tā, ka man rādžiņš neslēdzas vairs ārā iedarbinot motoru :happy:

Link to comment
Share on other sites

2017.09.25. , 18:49, lexxx teica:

Pirmā lieta, ko ievēroju, ir tā, ka man rādžiņš neslēdzas vairs ārā iedarbinot motoru

A vaitad tam tā jābūt? Visu strāvu tač paņem starteris. Neesmu sastapis mašīnu, kurai startējot neatslēgtos audio.

 

Edit: laikam sapratu.. tev maģis pa taisno pie 12V?

Labots - raivix95
Link to comment
Share on other sites

A vaitad tam tā jābūt? Visu strāvu tač paņem starteris. Neesmu sastapis mašīnu, kurai startējot neatslēgtos audio.
 
Edit: laikam sapratu.. tev maģis pa taisno pie 12V?
Kā jau mēs visi zinam, automašīnas radio ir 2 sprieguma kabeļi, kā mūsdienīgiem auto audio pastiprinātājiem. Viens ir tiešais 12 v pieslēgums un otrs ir remote signāls no startera.
Link to comment
Share on other sites

Nebūs īsti korekti. Ir viens pastāvīgais +12V, bieži vien ar tievāku vadiņu, kas nodrošina to, lai aparātam būtu pastāvīga barošana tā atmiņas uzturēšanai. Ja tas nav pieslēgts, tad katru rītu pa jaunu būs jāiestata radio stacijas vai pat viss pilnībā, atkarībā no aparāta funkcionālās sarežģītības.

Otrs ir galvenā barošana, kas tiek padota kopā ar aizdedzes ieslēgšanu vismaz ACC pozīcijā. 

Bieži vien tiek saslēgts viss pie pirmā, lai var tipa klausīties arī pie izslēgtas aizdedzes. 

Remote signāls ir kas cits, tā parasti ir izeja no maģa, kas padod +12V spriegumu (mazjaudīgu) uz kādu citu iekārtu - parasti pastiprinātāju), kas to ieslēdz, kad ir ieslēgts arī maģis, lai tas pastiprinātājs nebūtu visu laiku ieslēgts un nesēdinātu aķi.

9/25/2017 , 18:49, lexxx teica:

Pirmā lieta, ko ievēroju, ir tā, ka man rādžiņš neslēdzas vairs ārā iedarbinot motoru 

Tāpēc, ka jauns aķis, kas spēj vēl turēt spriegumu arī pie lielas slodzes. Parasti nav tā, ka auto elektro sistēma speciāli atslēgtu visu citu, un darbinātu tikai starteri pie auto palaišanas. Griezīsies i salona ventilators i viss cits, ja to speciāli neizslēgsi.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Diletants.

Laižot vaļā starteri, tiek pārtraukta radio, ventilatoru un pārējo mazāksvarīgo iekārtu ķēde.

  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 4 minūtēm , Murlo teica:

tiek pārtraukta radio, ventilatoru un pārējo mazāksvarīgo iekārtu ķēde

ķipa kaut kāds papildus relejs?

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Akumulators, ja reti braukā, ir regulāri jāuzlādē, jo auto pat dīkstāvē patērē enerģiju (signalizācija, rādžiņš u.c.). Vislabākā akumulatora taupīšana ir kurbuļa izmantošana, jo tad kloķvārpsta tiek griesta ar muskuļu spēku, pie reizes aizvietojot fitnesa nodarbības. Dīzelis tiek iedarbināts ar palaides motoru, akumulatora noslodze ir minimāla. Bet visi tie buržuju starteri, apsildāmie beņķi un spoguļi izrij jebkuru akumulatoru sausu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dīzelis tiek iedarbināts ar palaides motoru, akumulatora noslodze ir minimāla

- tiešām? Kur tu esi redzējis mašīnām palaides motoru? Labi, lokomotīvēm un kuģiem ir palaides motori

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Tēma par vieglo automašīnu, kas nav šķūningota ar puskaču.

Vēl piemini, ka 0 patēriņš akumulatoram ir ripinot traktoru no kalniņa

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Murlo teica:

Diletants.

Laižot vaļā starteri, tiek pārtraukta radio, ventilatoru un pārējo mazāksvarīgo iekārtu ķēde.

Ir mašīnas kur tas tā ir realizēts un ir, kur nē. Arī jaunajām. Ja startējot radio displejs paliek tumšāks, nevis nodziest, tad ko - nav līdz galam atslēgšanas sistēma nostrādājusi? :D Anyway, tas nav svarīgi kā tieši kurš ražotājs ir realizējis pasākumu, bet nevajag mētāties ar vispārējiem kategoriskiem apgalvojumiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Manam auto tuvās gaismas nenodziest startējot, @Racer taisnība, risinājumu ir daudz.

Link to comment
Share on other sites

superKrona
pirms 2 stundām , Racer teica:

tas nav svarīgi kā tieši kurš ražotājs ir realizējis pasākumu

Ir jau cilvēki, kas nav redzējuši dzīvē situāciju, kad citiem patērētājiem vados aptrūkstas elektroni, ja pieslēdz vienu ļoti jaudīgu patērētāju, piemēram, starteri. Diez vai ražotājs kaut ko tur ir realizējis, pie kam, nekādas vajadzības principā arī nav ko realizēt, ja nu vienīgi uzskats, ka lēns elektronu plūsmas apsīkums var sabojāt kādu elektroiekārtu.

  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...