Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Pirms 1 minūtes , marrtins teica:

Tas nekādi nemaina manu nostāju, ka valstij ar šādām lietām nav jānodarbojas

Jo?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , marrtins teica:

Tos varēja mazināt jau sen atsakoties no šī brīnuma.

Atkal runā veca vecene, būtu jaunāka - varētu to un to. Bet ko darīt tagad?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , versatile teica:
Pirms 8 minūtēm , marrtins teica:

Air Baltic pakalpojums nav nekas tāds ko nevarētu privātie piedāvāt. Punkts!

Air Baltic pakalpojums nav externality. Bet Air Baltic pakalpojumam gan ir savi externalities.

Varu pārfrāzēt: "Air Baltic pakalpojums nav nekas tāds ko nevarētu privātie piedāvāt un kuriem būtu tie paši 'externalities' kādi it kā ir Air Baltic"

Link to comment
Share on other sites

Just now, Mezavecis teica:

Bet ko darīt tagad

Beidz prasīt risinājumus cilvēkam, kas grib tikai papukstēt.

Just now, marrtins teica:

Varu pārfrāzēt: "Air Baltic pakalpojums nav nekas tāds ko nevarētu privātie piedāvāt un kuriem būtu tie paši 'externalities' kādi it kā ir Air Baltic"

Lūdzu ekonomisko pamatojumu, paldies.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Mezavecis teica:
Pirms 10 minūtēm , marrtins teica:

Par stratēģiskumu vēl var pastrīdēties vai pasažieru pārvadājumiem būtu stratēģiska nozīme.

Kā to saprast? 

Nu tu saki - kompānijai ir stratēģiska nozīme. Kāda tad tā ir?

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, marrtins teica:

kompānijai ir stratēģiska nozīme

Tev jau iedevu vienu stratēģisku nozīmi. Attīsta inženierzinātnes.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , marrtins teica:

kompānijai ir stratēģiska nozīme. Kāda tad tā ir?

Krīzes situācijā lidaparātus var norīkot izpildīt steidzamas vajadzības. Repatriāciju, evakuāciju, deportāciju, apgādi, whatever.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , marrtins teica:

kompānijai ir stratēģiska nozīme. Kāda tad tā ir?

Stratēģiska nozīme Baltijas aviopārvadājuma jomā un tiešo maršrutu dažādībā. Jautājums bija par to, kādā sakarā tu apšaubi avio pasažieru pārvadājumu nozīmi? Tagad mums autošosejas ir top līmenī, ka ar lidmašīnām nav vērts lidot? Vai arī dzelzceļš ar izcilo vidējo ātrumu tagad megapopulārs tūristu vidū?

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Mezavecis teica:
Pirms 4 minūtēm , marrtins teica:

Tos varēja mazināt jau sen atsakoties no šī brīnuma.

Atkal runā veca vecene, būtu jaunāka - varētu to un to. Bet ko darīt tagad?

Tagad vecene ir veca un var kost tikai pirkstos :D Ja palaisti garām iespēju gadi, tad nekas cits vien neatliks kā ēst zaudējumus. Var mēģināt/cerēt tos mazināt kādā vēl brīdī nākotnē, bet, manuprāt, jo ātrāk tiks no tā vaļā jo labāk.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

Vai arī dzelzceļš ar izcilo vidējo ātrumu tagad megapopulārs tūristu vidū?

Aizmirsi pieminēt ka dzelzcelš ar kuru nekur izņiemot austrumu kaimiņu nevar aizbraukt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , versatile teica:
Pirms 4 minūtēm , marrtins teica:

kompānijai ir stratēģiska nozīme. Kāda tad tā ir?

Krīzes situācijā lidaparātus var norīkot izpildīt steidzamas vajadzības. Repatriāciju, evakuāciju, deportāciju, whatever.

Kā tev šķiet, cik lidmašīnu vajag, lai kaut cik vērā ņemamu populācijas daļu varētu evakuēt/deportēt/whatever?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

Vai arī dzelzceļš ar izcilo vidējo ātrumu tagad megapopulārs tūristu vidū?

Mārtiņš vispār apšauba tūristu nozīmīgumu ekonomikā - redz, viņš pats, laikam, nekur nebrauc, bet, ja brauc, ēd līdzi paņemtos griķus un muzejus apskata no ārpuses, dzīvo kaučsērfingā, tāpēc, viņaprāt, tā dara visi.
Tāpat Mārtiņam 100gadus nav vajadzīgs kaut kāds transports/tranzīts. Serverus lodē pats, komponentēm izjevielas iegūst pa nakti Lodes māla karjerā. Attiecīgi, nevienam nafig neko tādu nevajag.

Just now, marrtins teica:

Kā tev šķiet, cik lidmašīnu vajag, lai kaut cik vērā ņemamu populācijas daļu varētu evakuēt/deportēt/whatever?

Cik zvejas laivu mums bija 40ajos?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Mezavecis teica:
Pirms 5 minūtēm , marrtins teica:

kompānijai ir stratēģiska nozīme. Kāda tad tā ir?

Stratēģiska nozīme Baltijas aviopārvadājuma jomā un tiešo maršrutu dažādībā. Jautājums bija par to, kādā sakarā tu apšaubi pasažieru pārvadājumu nozīmi? Tagad mums autošosejas ir top līmenī, ka ar lidmašīnām nav vērts lidot? Vai arī dzelzceļš ar izcilo vidējo ātrumu tagad megapopulārs tūristu vidū?

Es neapšaubu pasažieru pārvadājumu nozīmi kā tādu - kā to varēji izsecināt? Cik dažādu tiešo maršrutu nepieciešams 1.9milj iedzīvotājiem? Vai jābūt tiešajam maršrutam uz katru citu lidostu? Vai to nespēj nodrošināt privātās kompānijas? Ja nespēj, varbūt tik mazai populācijai pietiek ar maršrutiem uz lielajiem tranzīta centriem?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , marrtins teica:

Cik dažādu tiešo maršrutu nepieciešams 1.9milj iedzīvotājiem?

Un cik no visiem AirBaltik pasažieriem ir vietējie? Es kad lidoju ar AIrBaltik, tad novēroju ka pārsvarā lido cittautieši.

Labots - AndrisBB
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, marrtins teica:

varbūt tik mazai populācijai pietiek ar maršrutiem

Gribi, atklāšu noslēpumu? Airbaltic izmanto arī dažas lielākas populācijas. Un arī dažas mazākas. Gan, lai nonāktu pie mums, gan, lai caur mums nonāktu citur. Tie 7 citroni pasažieru nav gluži tikai baltas ādas krāsas latviski runājoši bāleliņi un tautumeitas, un kā reiz no tiem pārējiem ir tas labums.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , versatile teica:

Lūdzu ekonomisko pamatojumu, paldies.

Pamatojumu kam tieši tu vēlies?

Pirms 2 minūtēm , versatile teica:

Tie 7 citroni pasažieru nav gluži tikai baltas ādas krāsas latviski runājoši bāleliņi un tautumeitas, un kā reiz no tiem pārējiem ir tas labums.

Un? Liela daļa no tiem lido vienkārši tranzītā. Jautājums tāpat aktuāls - vai tos pašus var vai nevar vizināt privātie?

Pirms 8 minūtēm , versatile teica:

Cik zvejas laivu mums bija 40ajos?

Cik daudzi deportējās/evakuējās/whatever ar zvejas laivām?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , marrtins teica:

Pamatojumu kam tieši tu vēlies?

Tēzei

Citēt

"Air Baltic pakalpojums nav nekas tāds ko nevarētu privātie piedāvāt un kuriem būtu tie paši 'externalities' kādi it kā ir Air Baltic"

Lūgums sākt ar visu AirBaltic tieši un netieši ietekmēto ārējo nozaru uzskaitījumu, citu valstu vai privāto aiokompāniju interesi Latvijā (fiziski un kā nodokļu rezidencē (un es zinu, ka šis ir daļējs akmens arī AB lauciņā)) izveidot, nodarbināt un uzturēt attiecīgi kvalificētu speciālistu un tehniskā nodrošinājuma bāzes; citās valstīs esošo šo aviokompāniju šādu bāzu kapacitātes izvērtējumu (kādi ieguldījumi būtu jāveic, lai tiem nevaajdzētu bāzi Rīgā), nu, protams, tādas triviālas lietas kā ietekmi uz bezdarba tirgu, pilotu skolu, utt, utjpr. Nu, ko nu es tev stāstīšu, pats tak solīds ekAnomists.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , versatile teica:

Mārtiņš vispār apšauba tūristu nozīmīgumu ekonomikā - redz, viņš pats, laikam, nekur nebrauc, bet, ja brauc, ēd līdzi paņemtos griķus un muzejus apskata no ārpuses, dzīvo kaučsērfingā, tāpēc, viņaprāt, tā dara visi.
Tāpat Mārtiņam 100gadus nav vajadzīgs kaut kāds transports/tranzīts. Serverus lodē pats, komponentēm izjevielas iegūst pa nakti Lodes māla karjerā. Attiecīgi, nevienam nafig neko tādu nevajag.

Lūdzu pamatojumu, paldies! :D

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, marrtins teica:

Lūdzu pamatojumu, paldies!

Mierrrīgi.

Tu saki

Citēt

Cik dažādu tiešo maršrutu nepieciešams 1.9milj iedzīvotājiem? Vai jābūt tiešajam maršrutam uz katru citu lidostu? Vai to nespēj nodrošināt privātās kompānijas? Ja nespēj, varbūt tik mazai populācijai pietiek ar maršrutiem uz lielajiem tranzīta centriem?

Tātad, viss AB lietderības izvērtējums balstīts vietējās populācijas vajadzībā pēc aviācijas pakalpojuma.

Dati saka, ka tūrisms ir nozīmīgs faktors, kas jāņem vērā AB kontekstā, Tu to nedari, ergo - tūristi nav svarīgi.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Covid dēļ visā aviācijas nozarē ir krīze un lai lidmašīnas nesagrieztu lūžņos tās ir jāuztrur. Vācieši, franči,holandieši, angļi, itāļi, skandināvi - visas valdības iegulda MILJARDUS savās lidkompānijās (Lufthansa, SAS, KLM, AirFrane, BritishAirlines, alitalia...), pārņemot akciju daļu vai kkā līdzīgi (vai viņi visi stulbi?). Ja neiegulda, tad bankrotē. Pēc krīzes "pīrāgu" sadalīs izdzīvojušie un atpelnīs ieguldīto. Stratēģiska nozīme ir, ka Rīga ir AirBaltic "garāža". Lidmašīnas rītos izlido un vakaros atgriežas mājās. LV iedzīvotājiem ir izdevīgi lidojumu laiki. Serviss tiek veikts Rīgā (papildus darbavietas). Pirms pensionēšanās diezgan daudz komandējumos vazājos pa Eiropu (arī ar pieminēto LaudaAir ir sanācis lidot). AirBaltic reisos diezgan daudz igauņu un leišu bija, ko nemanīju Lufthansā u.c. Ne vienmēr AirBaltic bija dārgākās biļetes un tur vēl jārēķina lidojumu laiki un uz kurām lidostām plivinās. Piemēram Frankfurtes budžeta lidosta Hāna (Ryanair) nemaz nav Frankfurtē un no tās jābrauc 2h. Dažreiz neizdevīgu laiku dēļ jāņem papildus nakts viesnīcā, kas arī kko maksā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , versatile teica:

Lūgums sākt ar visu AirBaltic tieši un netieši ietekmēto ārējo nozaru uzskaitījumu,

Tādu uzskaitījumu viņi paši apgalvo, ka esot pētījuši, bet ar mani nedalās. Ja tu tici viņu "pētījumam", ka air baltic vairāk vai mazāk ietekmē kādas nebūt citas nozares kopumā 2-3% apmērā no IKP, man nav nekādu iemeslu neticēt, ka tādu pašu ietekmi var radīt arī citas aviokompānijas, kas piedāvā tādu pašu pakalpojumu kā Air Baltic.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , versatile teica:

Tātad, viss AB lietderības izvērtējums balstīts vietējās populācijas vajadzībā pēc aviācijas pakalpojuma.

Dati saka, ka tūrisms ir nozīmīgs faktors, kas jāņem vērā AB kontekstā, Tu to nedari, ergo - tūristi nav svarīgi.

Tas, ka es pieminu valsts iedzīvotāju skaitu nekādā mērā nenozīmē, ka es apgalvoju, ka tūrisms nebūtu svarīgs. Vai tūrisms ir jāveicina par katru cenu? Manuprāt, nē, cituprāt - jā! Vai tas jādara pakalpojuma veidā, kuru var nodrošināt privātie uzņēmumi? Absolūti nē. Vai valstī ar 1.9milj iedz. varētu attīstīt 80milj avio tūristu? Iespējams, bet maz ticams.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , marrtins teica:

Ja tu tici viņu "pētījumam", ka air baltic vairāk vai mazāk ietekmē kādas nebūt citas nozares kopumā 2-3% apmērā no IKP, man nav nekādu iemeslu neticēt, ka tādu pašu ietekmi var radīt arī citas aviokompānijas, kas piedāvā tādu pašu pakalpojumu kā Air Baltic.

Oj.

Let's dumb this down. Like, reallllllllly down.

Ir pagasts. Ir nemaz ne tik mazs veikals. Veikals pieder Bērziņam, nodarbina 3 pārdevējas un krāvēju/naktssargu Sergeju. Visi vietējie.

Veikals kovid krīzē sāk nīkuļot, dome paceļ īres maksu, veikals šluss.

Daba nemīl tukšumu, vietā atnāk neliela, bet ķēde, piereģistrēta pilsētā citā novadā. Algo tās pašas 3 pārdevējas, bet Sergeju ne - sanāk par daudz stundas. Tā vietā līgums ar apsardzes firmu (no tuvākā punkta jābrauc 15min) un krāvēja pienākumus pilda pašas pārdevējas.

Tad nu jautājums - ja viss (alga, veikala apgrozījums, utt) paliek vienāds, kurā situācijā pagastam un iedzīvotājiem ir lielāks labums? Abās vienāds?

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nu i izstrīdējušies.. stratēģiskā nozare. Itkā runa būtu par lidostu, nevis VIENU NO aviosabiedrībām kas lido no/uz Rīgu.  Nu ir lielāka kas Rīgas lidostā, bet ''daba nemīl tukšumu''. Būs pieprasījums, būs citi.  Ja būtu valsts ieguldījumi lidostā vai apkalpojuša dienestā-es ar rokām un kājām par. Jā , šoreiz ir ''vispasaules''negadījums, bet.. jau iemetu linku cik ir ieguldīts. Nāks atkal citi tūdi, atkal balstīsim ar visai miglainu ieguldījumu atmaksāšanos. Saprotu ka dažiem gribās parādīt cik mēs vareni, ka varam ''krutu'' valsts lidsabiedrību. Bet varbūt nevajag ''lekt augstāk par savu p...''. Apmērām kā lielvalstīm prestiži rīkot olimpiādes, kas nekad neatmaksājās.Toties var izrādīties  (Krievija, Soči). 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , marrtins teica:

 tādu pašu ietekmi var radīt arī citas aviokompānijas, kas piedāvā tādu pašu pakalpojumu kā Air Baltic.

Tieši tā: VAR RADĪT, bet vai radīs?

Kas maksā, pasūta muziku.

Īpašnieki tieši vai netieši noteiks cikos un uz kurieni lidos (un vai lidos). Un ar konkurenci AB arī kkādā ziņa "nosit" cenas piem. Lufthansai. Pietiekami daudz esmu lidojis saliktajos reisos, PALDIES. Ja vien iespējams, tikai tiešo reisu. Palidinies un pēs 50-ā saliktā reisa būs viedoklis.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , versatile teica:

Ir pagasts.

Veikals kovid krīzē sāk nīkuļot, dome piešķir Bērziņam atbalstu, piemēram, miljonu.

Pagasta iedzīvotāji sāk šūmēties, kāpēc Bērziņam miljons... No nodokļu maksātāju naudas...

Norm

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , oxygen teica:

Saprotu ka dažiem gribās parādīt cik mēs vareni, ka varam ''krutu'' valsts lidsabiedrību. Bet varbūt nevajag ''lekt augstāk par savu p...''

Tu sito leišiem pasaki, tie stulbeņi taisās jaunu aviokompāniju taisīt. https://www.flightglobal.com/airlines/lithuania-plans-new-flag-carrier/138834.article

nez, kāpēc, airbaltic taču tik labi aizpilda nišu.

Pirms 2 minūtēm , vvv teica:

Pagasta iedzīvotāji sāk šūmēties, kāpēc Bērziņam miljons... No nodokļu maksātāju naudas..

Miljons ne miljons, bet īres atlaide būtu saprotama. Mērogs, saproties.

Link to comment
Share on other sites

Tavā dumb-down piemērā iztrūkst kritiska pozīcija: salīdzinājumā ar AB, veikals nepieder Bērziņam, bet gan visam pagastam (vai domei, ja labpatīk), kurā iepērkas daži pagastnieki, daži ārpagastnieki, bet uzturēšanas darbus vai preču iztrūkumu kompensē viss pagasts kopā. 

 

Turpinam.

 

Biznesa apsīkšanas gadījumā (pat ne covid sakarā, AB nav jau pirmā reize), iespējams taisni tāpēc, ka gadiem nepamatoti tiek algots Serjoga - pagasta vecis tikai mierina pagasta iedzīvotājus - jūs tikai sametaties, pēc gadiem būsim zirgā. Jo bez veikala šis pagasts iznīks. Padomājiet par Serjogas darbavietu! Padomājiet par kaimiņu pagastiem, kas brauc šeit iepirkties, viņš turpināja braucīt savu tuklo vēdēriņu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

Tu sito leišiem pasaki, tie stulbeņi taisās jaunu aviokompāniju taisīt

Katram savas ''izklaides'' . Bojārs arī izdomāja ka Rīgai vajag savu prāmju kompāniju. Domnieki atbalstīja. Ar ko tas beidzās-esat jau aizmirsuši....   Reti kad valstij sanāk ''bizness'' ja jākonkurē ar privāto. Nu , laikam tik Krievijā- bija visādas privātas TV kompānijas, bet... pārtapa valsts. Ar kādām metodēm, laikam nav jāstāsta.

Link to comment
Share on other sites

Just now, oxygen teica:

Reti kad valstij sanāk ''bizness'' ja jākonkurē ar privāto

Jup, bet ir nozares, kurās, biznesam rīkojoties tikai skatoties uz sava biznesa bilances un p/z aprēķinu pamatu, pieņemtie lēmumi var būt negatīvi sabiedrībai kopumā.

Tāpēc ir virkne nozaru, kuras visā pasaulē ir vai nu valsts īpašumā vai strikti regulētas.

Iedomājies, atļauj noprivatizēt tādu AST, jaunais īpašnieks paskatās - ai, nebūs - nodod līnijas metālā, pārdod zemi zviedriem un aiziet prom. Kāpēc lai tā darītu? A kāpēc ne?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Iedomājies, atļauj noprivatizēt tādu AST, jaunais īpašnieks paskatās - ai, nebūs - nodod līnijas metālā, pārdod zemi zviedriem un aiziet prom. Kāpēc lai tā darītu? A kāpēc ne?

AST, tāpat kā lidosta, ir infrastruktūras objekts. Lielie infrastruktūras objekti privāto rokās diez vai būs labākais risinājums, jo pirmkārt jau tas automātā ir monopols. Un privāts monopols parasti ir vēl sliktāk kā slikta pārvaldība :D

 

Bet uz Air Baltic tas nekādi nav attiecināms.

Link to comment
Share on other sites

Ta viš i.

Pagastā, kurā nav veikala, aptiekas, daktera, skolas, bēnudārza, DUS, pasta... neviens negribēs dzīvot. Aizmuks pat tie, kas vēl palikuši. Savukārt viss iepriekšminētais kkādā mērā apaug ar palīgpakalpojumiem.

 

Tāpat arī valsts mērogā - transports nodošina gan tūrismu, gan ražošanu. KKādā mērā valstij/pašvaldībai jānodrošina infrastruktūra. Ja nenodrošinās, kaimiņi izveidos un plūsma ies tur.

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski papildus lidostu jau arī var uzsliet (Tukums vai Jūrmala - kā viņa tur saucās), bet veidot paralēlu gāzes, el., ūdens, kanalizācijas infrastruktūru - faktiski neiespējami.

Link to comment
Share on other sites

Just now, marrtins teica:

bet veidot paralēlu gāzes, el., ūdens, kanalizācijas infrastruktūru - faktiski neiespējami.

Ū ja, ja jau pat Londonas metro sākumos būvēja vairākas neatkarīgas privātas kompānijas, kas tur ko trubas nesarakt. Grūti, dārgi - jā, bet ne neiespējami.
Un kanalizācijas infrastruktūra, starp citu, nebūs labākais piemērs - mums ir centralizēta, bet pavisam netālu tādas nav. Jo mums izbūvēja tieši priekš ciemata savējo, kas kādreiz konkurēja (vismaz teorētiski) ar pašvaldības piedāvājumu. Tad privātais krīzē nobankrotēja un pārņēma pašvaldība.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Insekc teica:

Tāpat arī valsts mērogā - transports nodošina gan tūrismu, gan ražošanu. KKādā mērā valstij/pašvaldībai jānodrošina infrastruktūra. Ja nenodrošinās, kaimiņi izveidos un plūsma ies tur.

Tieši tā. Valstij/pašvaldībai būtu jārada apstākļi, lai bizness notiktu, nevis pašai aktīvi iesaistīties komercdarbībā. 

Pirms 1 minūtes , Insekc teica:

Nu daudzdzīvokļu namos jau provaideri velk paralēlus interneta kabeļus. Kāpēc ne paralēlus el kabeļus?

Un katram savus transformatorus :)

 

Link to comment
Share on other sites

Beidz uz AB skatīties kā uz biznesu kā tādu, bet paskaties uz to kā uz infrastruktūru citiem biznesiem. Un nē, nevienai ārējai aviokompānijai nebūs intereses domāt ārpus sava p/z aprēķina vai bilances šai sakarā.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...