Jump to content

Ūdnes vada ievilkšana


LMT
 Share

Recommended Posts

Sveiki biedri. Jautājums sekojošs. Laukos esmu nolēmis ievilt ūdeni no akas, kur uzstādīšu sūkni, uzcelšu sūknim akas māju, bet ir dažas neskaidrības ar ūdensvada ievilkšanu, cik nu paskatījos, jāņem polietilēna ūdens caurules. Cik palasījos, to derētu ierakt aptuveni 1.5m dziļumā, bet te sākas problēmas, jo netaisos maksāt kādam kas ar traktorīti raks, raksim paši ar lāpstu, bet aptuveni 20 metrus rakt 1.5metrus ir kā vienam izrakt normālu tranšeju ar ierakumiem, kas ir vājprāts. Ir doma izrakt aptuveni 70-80cm dziļu to pasākumu, un trubas nosiltināt. Bet ar ko nosiltināt? Skatos ka ir visādi putuplasta veidīgie, akmens vates, kas apvilktas ar folliju, bet kas būtu vislabākais zem zemes, man kaut kā šķiet ka tā akmens vate zem zemes sapūs un nekāda siltināšana tur pēc gadiem vairs pat teorētiski nebūs.

Link to comment
Share on other sites

Ok, un cik tas maksās, tehnika?  Neesam visi oligarhi, dzīvojam kā mākam.

Link to comment
Share on other sites

80cm dziļumā caurules nevajag siltināt, lai silda zeme. Jāsiltina to ievadi mājā. Izrakt tos 20 m 80cm dziļumā ar lāpstu jau nu arī  tikai darbiņš nedēļas nogalei.

Link to comment
Share on other sites

Tak ss.com darbojas. Apskaties ekskavatora pakalpojumus. Pirmajiem pamanītajiem cena 20-23 euro stundā. Un 20 metrus izrakt - tur stunda nav vajadzīga.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Maksās tik daudz, cik un ko mācēsi sarunāt.

Bet pieļauju, ka normāla izolācija tev maksās gandrīz tikpat (ja ne vairāk), kā sarunāt kādu traktoru (ja vien tas nebrauks pāri visai LV).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms gadiem pieciem vai vairāk man kādi 50+ metri izmaksāja toreiz vēl 30 latus. Un tas bija darbs minūtēm 20. Protams, darbu fronte bija sagatavota. Ja ekskavatoristam jādomā, kā tikt iekšā pa vārtiem, kā izgrozīties starp suņu būdu un puķu dobēm, laiks var aiziet stipri vairāk.

Labots - M_J
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Skaidrs, laikam būs jānopērk laba lāpsta. Man kādam 100-200 maksāt roka neceļas, laikam esmu skops.

Dzīvoju 100km no rīgas uz plato galu, gan jau vēl par ceļu noraus. Bet nu ok, piezvanīt un pajautāt jau varu.

 

Labots - LMT
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Vēl ir variants trubā ielikt apsildes kabeli. Kad ūdens temperatūra trubā nokritīs līdz nulle grādu, tad kabelītis sāks savu darbu! jauda apmēram 11w uz metru!


Cena ap 6eur metrā!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , LMT teica:

Dzīvoju 100km no rīgas uz plato galu, gan jau vēl par ceļu noraus.

Es arī dzīvoju 100 km no Rīgas. Ekskavatori jau ir arī ārpus galvaspilsētas.

 

Pirms 2 minūtēm , viesturs0711 teica:

Vēl ir variants trubā ielikt apsildes kabeli.

Vai nodrošināt regulāru ūdens apmaiņu. Man ir kļūda, kur ūdens nāk iekšā mājā, -20 grādos rauj ciet. Atrisināju tā, ka kontrolieris reizi pusstundā uz 5 sekundēm ieslēdz sūkni. Man gan bēniņos ir ūdens rezervuārs, kurā līmeni kontrolē tas pats kontrolieris. Ja naktī visi krāni ciet un ūdenim nav kur palikt, tad šāds risinājums nederēs.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Pirms 6 minūtēm , M_J teica:

Es arī dzīvoju 100 km no Rīgas. Ekskavatori jau ir arī ārpus galvaspilsētas.

 

Jā, taisnība :D Pie mājas domāju, problēmu man ar aizraušanu nebūs, jo rakšu zem pamatiem, ir tāda vieta kur to var izdarīt. Vot pie akas mājas gan var ziemā aizsalt, tur gan jāizdomā ko uzlikt, kādu sildelementu ap trubu varētu.

Labots - LMT
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711
Pirms 7 minūtēm , LMT teica:

Vot pie akas mājas gan var ziemā aizsalt, tur gan jāizdomā ko uzlikt, kādu sildelementu ap trubu varētu.

Liec iekš trubas, būs efektīvāk!


Ir apsildes kabeļi, liekam gan ap trubu, gan iekš trubas!

Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv

ir kkas tāds arī rakts, toreiz nebija mērķis iepist kapeiku -bet gan izdarīt to tulīt un tagad jo nebija neviens kas pieejams ar traktoru, normāla uzasināta fiskara smailā lāpsta un aiziet...

https://www.ksenukai.lv/p/smaila-lapsta-fiskars-solid/30wd?utm_source=salidzini&utm_medium=ad_item

11.5eir un paliks tev vel lāpsta citiem darbiem :)

 

 

1.5-2 dienu darbs -ne vairāk tādam attālumam ;) Protams pēc tam nedēļu varēsi mocīties ar sāpošiem muskuļiem -pie tāda dziļuma problēma būs dabūt ārā materiālu ja neizraksi pietiekami platu to pasākumu, nepietiek ar kādiem 1.2m?

 

Labots - www.MistersPimpausis.lv
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 6 stundām , LMT teica:

uzcelšu sūknim akas māju,

Priekš kam????

Ieliec akā vibrosūkni. Tipa šādu

https://prof.lv/lv/buvmateriali/apkure/sukni/iegremdejamie-sukni/p-168379-tehnopribor_rucejok1_bv_01240_0225kw_230v_50hz_iegremdejamais_vibrosuknis?utm_source=zave&utm_medium=cpc&utm_campaign=Zave

un miers!

Nu jā, tas sūkinis reizi pa pāris gadiem nobeidzas, bet maksā viņš leti.

Un protams ka mājā vajag spiedkatlu, Tam šad tad membrānu jāmaina. 

Un es neraktu ar rokām, bet gan paņemu universālo traktoru. Jāmeklē kaut kur tuvumā jo par ceļā pavadīto laiku arī jāmaksā, Izraks viņš tiešām ātri, galvenais te ceļš.

Un skaidrs ka jārok vismaz 1.2m dziļi! Vienreiz ieraksi un būs miers ilgam laikam.

Link to comment
Share on other sites

Ja gadās mālaina grunts ar akmeņu (šķembu) piejaukumu, tad ir jautrs pasākums bez ekskavatora. Ja normāla zeme, tad tur tiešām nav ko rakt ar rokām.

Jāskatās jau arī, kas ar gruntsūdeņu līmeni. Ja paaugsts, tad arī varētu būt grūtāk ar rokām. 

Bet labāk vienreiz tiešām ierakt vismaz metra dziļumā, un būs labi. Ja regulāri tiek lietots tas ūdens, tad nevajadzētu aizsalt. 

Sola arī, ka ziemas vairs praktiski tāda nebūšot, ka varētu kas sasalt.

 

Link to comment
Share on other sites

Man savulaik vietējie pļēguri par 50 latiem ar lāpstām izraka aptuvenii 150m, pie tam kaļoties cauri dolomītam.

Pamatā 1.2m, bet vietām, kur nekādi nevarēja izkalt dziļāk- 1m. Pēdējo 10 gadu laikā divas reizes tomēr aizsala. Vienreiz tā kā Didzis teica- atkusa maija otrajā nedēļā. otrreiz brīnumainā kārtā pēc nedēļas sāka tecēt itkā nekas nebūtu bijis.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Ir jēga uztaisīt vienreiz "kā jābūt", un pēc tam 50 gadus lietot nejājoties ar sildīšanām, atkausēšanām un visādiem citiem stulbumiem. Un es arī uzskatu, ka Latvijā droši ir ~~1,5 m dziļumā. Savai mājai raku pats 15 m, tiesa nebija pārāk akmeņaina augsne. Un ir vismaz tie 1,5 m visā garumā, un tpu-tpu-tpu, 10 gadu laikā ne reizi nekas nav aizsalis. Kā jau Didzis teica - siltinājums ir teju bezjēdzīgs, kāpēc likt trubai apkuri es arī nevaru izprast. Visus nākamos gadus bezjēdzīgi maksāt tikai tādēļ, ka šodien ir slinkums?

Vienīgā vieta, kur ir vērts izsvērt kārtīgu (puķika) siltinājumu vai pat apsildes kabeli ir vieta, kur caurule iet iekšā mājā, īpaši ja tas ir sekli vai ja iet cauri mūrim. Mūris vada siltumu (aukstumu) un ir klasika, ka tur aizsalst. Bet tas no konkrētās vietas un mājas un pamatiem atkarīgs. Katrā ziņā arī caur pamatiem vajadzētu ieturēt tos 1,5 m, ja vien tas iespējams.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No svara ir grunts tips. Mālam vai dolomītam sals viegli iet cauri, bet sausas smiltiņas bierži sasalst tikai lāpstas dziļumā. Tapēc ir norma rakt tik dziļi, jo racēji nav ģeologi un nespēs noteikt, kā konkrētā zeme sasalst. Sausās smiltīs var arī 1,5m nerakt, bet kāreiz smiltīs visvieglāk rakt un cik tur darba pāris lāpstas dziļāk parakt. Pareizi visi te saka, vienreiz izdari pareizi un miers visai dzīvei. Ūdensvads jau neaizsalst vasarā, bet pašos nepiemērotākajos brīžos, kad ārā -25 un tad visa tā ņemsānās ar lodlampām, gāzes degļiem un vārošu ūdeni nav tā patīkamākā nodarbe. Jā, aku gan vajag nosiltināt. Aukstais gaiss ātri atdzesē aku un parasti sasalst tā daļa caurules, kura no groda iet līdz ūdenim. Tur gan atkal jāskatās individuāli. Man piemēram aka ir praktiski uz avota , caurule grodam cauri iet labi ja 0,5m dziļumā, neko es nesiltinu un nekas nav salaslis. Acīm redzot augstais grunsūdens līmenis neļauj zemei sasalt. Tādu konstrukciju saņēmu mantojumā, bet, ja taisa no jauna, tad vajag visu pareizi sataisīt.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Aku aplīmējam ar putiku. Protams ka caurule jālaiž akā tranšejas dziļumā.

Un normālu siltinātu ar putiku vāku vajag. Un nekas tur nesals.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Mājā iekšā galīgi nav labs variants dēļ trokšņa! Man tā ir un nožēloju ka blakus ūdensvadam elektrības vadu neieraku - sen jau būtu dziļurbuma sūkni urbumā ielicis! 

Link to comment
Share on other sites

Akas mitrumā parastais sūknis ar spiedtrauku ilgi netur. No tāda viedokļa sūkni labāk likt sausumā. Remonts tad nesalīdzināmi vienkāršāks. Protams, katrs var izvēlēties savu variantu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , snukurins teica:

bedri ar vāku grīdā un uztaisīt skaņas izolāciju.

Man tā bija, labāk nē. Baigais čakars lai kaut kam tiktu klāt, montētu un remontētu. Un tad vēl šeit pieminētais mitrums. a par troksni pan po, neesmu tik jūtīgs.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Ronalds_ teica:

Ieliec akā vibrosūkni. Tipa šādu

Senos laikos man bija vibrosūknis. Tā kā māja ir kalniņā, bet aka lejiņā, cēliens ir ap 20m, kopējais attālums ap 100m. Mocījās tas sūknis un pumpēja lēni, bieži plīsa. Turklāt bija viens iepriekš neparedzēts, ļoti kaitinošs blakus efekts. Tā nu bija sanācis, ka trubas garums bija tāds, ka pie 100Hz (tīkla 50Hz x 2) veidojās stāvvilnis. Tā rūkšana bija neizturama.

 

Pirms 33 minūtēm , Didzis teica:

Akas mitrumā parastais sūknis ar spiedtrauku ilgi netur.

 Man gan akas mitrumā centrbēdzes sūknis, tiesa gan bez spiedkatla gāja no 95. gada līdz pagājušajai vasarai, kad izbeidzās gultnis. Kaimiņiem tāds pats ar spiedkatlu arī iet jau padsmit gadus. Nopirku citu. Tas pirmais bija vācietis, šitais ir ķīnietis. Izmēros lielāks, pumpē lēnāk. Diez vai vai ies tikpat ilgi. Veco kā jau pļuškins arī vēl neesmu izmetis, ir jau izjaukts, gultņi sagādāti, nevaru atrast attiecīgā izmēra blīvslēgu, kuru jaucot pats sačakarēju.

Link to comment
Share on other sites

lats302

es mālainā augsnē 30 metrus lāpstas platumā 1.15m dziļumā izraku 6 st ar visām pīppauzēm.ja ēka kurā būs sūknis ir neapkurināma,tad būs jādomā ziemā par apsildi.Ja sūkni novieto kādā mājas (kūts)paligtelpā,tad ievads telpā jātaisa kādus 20 cm no sienas,un tāpat ap 1m dziļumā,citādi aizsal,telpā tāpat jābūt vismaz 0C,ja būs zemāk,nakti kaut kur aizraus.Tranšeju lidz akai jācenšās izrakt pēc iespējas lidzenāku,būs vieglāk ar atgaisošanu un ari trubu vajag 1collu,tievām grutāk vairāk čakarēšanās.sūkni jāliek tādā vietā lai var piekļut ,laistit ūdeni un atgaisot.ieteicams izmantot nerūsējošā terauda sūkni un bunduli. LT var nopitkt lietotus pa25 eiriki,metāla bundulis kalpos 2-3g

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , lats302 teica:

ja ēka kurā būs sūknis ir neapkurināma,tad būs jādomā ziemā par apsildi.

Es tādā gadījuma domātu par iespēju, aizbraucot izlaist sistēmu tukšu, piemēram, atgriežot akā krānu. Tad sistēmai jābūt visu laiku ar kritumu vienā virzienā, lai nesanāk kāds U veida posms, no kura ūdeni nevar dabūt ārā.

Link to comment
Share on other sites

Pardon, neuzmanīgi lasīju. By default iedomājos, ka pats sūknis ir akā, tādā dziļumā, kur nekas nevar sasalt.

Link to comment
Share on other sites

lats302

aka izlaist ūdeni nebūs tik vienkārši,jo  udensvads ir nolaists lejā un galā pretvārsts,vadu biežāk cilājot ūdensvads saluzis...

Link to comment
Share on other sites

Nedomāju, ka ūdens jāizlaiž no sūkņa, bet no sistēmas uz augšu no sūkņa. Lai to padarīšanu nebūtu jācilā, krānu var aprīkot ar tālvadību gara stieņa veidā.

Link to comment
Share on other sites

Es savulaik līdz savas akas bedrei, kur atrodās sūknis, no mājas ieraku 10m 3'' gofri, pa kuru iet gan kabelis, gan lokanā ūdens caurulle un vēl rezervei šis tas...

Link to comment
Share on other sites

Gofru jau vispareizāk likt visos rakšanas darbos. Tad sistēmu vienmēr var papildināt un izmainīt. Tikai buksieri vajag vienmēr atstāt blakus kabeļiem vai trubām.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, lats302 teica:

es mālainā augsnē 30 metrus lāpstas platumā 1.15m dziļumā izraku 6 st ar visām pīppauzēm

Vot šito gan es nestādos priekšā vizuāli.

Tai lāpstai 3m kāts vai kā? Lai raktu grāvi 1.15 m dziļumā itkā jāstāv tajā grāvī iekšā un zemi jāmet ārā. Cik tievam jābūt cilvēkam, lai stāvētu lāpstas platuma grāvī un vēl vicinātu lāpstu?:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 3 stundām , M_J teica:

Tā kā māja ir kalniņā, bet aka lejiņā, cēliens ir ap 20m, kopējais attālums ap 100m

Nu bet! Skaidrs ka vibrosūknis neturēs ilgi tādā režīmā! Šādām slodzēm viņš nekādi nav paredzēts! 

Sievas tēvam visa zemnieku saimniecība ar viborsūķniem tiek barota un nekāda vaina pie normāliem cauruļu garumiem! Lēti un labi. Jā - sūknis iet apmēram 2 gadi, bet ņemot vērā cenu nav problēmas veco izmest un uzlikt jaunu! Normāls centrbēdzes sūkins vismaz kādi 120 EUR maksā! Bez tam mitrums pie akas nekādi par labu elektromotoram nenāks! 

Man mājā centrbēdzes sūknis katlu telpā. Normālas sienas, 2gab durvis starpā. Oj kā tas troksnis traucē!!! Pa dienu vēl tā, bet naktīs katru slēgšanās reizi var saskaitīt! Es nekad vairs mājā sūkni nelikšu! 

Link to comment
Share on other sites

Man sūknis mājas stūrī kurinātavā stāv uz gumijām uzlikts. Troksnis blakus stāvot gan liels, bet dēļ tiem amortizātoriem un mīkstām šļaukām uz sūkni, pa māju neizplatās. Drīzāk dzird palaidēju, kad pievelk. Man orģinālais spiediena relejs sen jau aizstāts ar kontaktmanometru, kuru var cilvēcīgi noregulēt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu varētu likt arī mājā sūkni, bet tad jāskatās, vai viņš spēs tos 25metrus uzsūknēt, kādi 22 metri tranšeja un 3-5 metri akas dziļumā iegremdēto.  Biju domājis viņu uzlikt uz akas, uzcelt būdu, to nosiltināt un lai viņš tur ar visu spiedkatlu stāv un dzen to ūdeni caurulē uz māju.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , LMT teica:

vai viņš spēs tos 25metrus uzsūknēt, kādi 22 metri tranšeja un 3-5 metri akas dziļumā iegremdēto

Tā neskaiti. Sūknim galvenais darbs ir pacelt ūdeni tos 3 - 5 metrus.

Link to comment
Share on other sites

Visu nosaka tie vertikālie metri. Ja sūknis ir augstāk par ūdens līmeni, ne jau viņš to ūdeni "uzsūc", bet gan atmosfēras spiediens to "uzspiež". Un tie max. ir ap 10m. Ja sūknis būs augstāk, pa vienkāršo nesanāks, fiziku nepiečakarēsi. Ir kaut kāds variants ar divām trubām, kur sūknis var būt arī augstāk, neesmu gan īpaši šajā variantā iedziļinājies. Tāpēc jau man sūknis ir akā. 3-5 augstuma metri nav problēma. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 4 stundām , Ronalds_ teica:

 Pa dienu vēl tā, bet naktīs katru slēgšanās reizi var saskaitīt! Es nekad vairs mājā sūkni nelikšu! 

kāda velna pēc tas naktī slēdzas iekšā?, vai tad kāds naktī traukus mazgā, vai uz poda iet?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 10 minūtēm , alusbundza teica:

vai tad kāds naktī traukus mazgā, vai uz poda iet?

Traukus nemazgā cilvēks. Mašīna mēdz mazgāt. Tāpat kā drēbes. Uz poda šad tad ejam ar pa naktīm. 

Reversās ozmozes filtrs strādā, tīra dzeramo ūdeni. Bet pats galvenais - iet atdzelžošanas filtram reģenerācija.... 

 

 

Pirms 6 minūtēm , LMT teica:

Jādabū apskatīties sūkņa papīri, lai saprastu, vai varu likt mājā viņu.

Ko tur skatīties??? Ja no sūkņa līdz ūdens līmenim akā mazāk par 8m pa vertikāli, tad sūknis strādās! Bet nafig mājās jāliek papildus trokšņa avots ???  

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...