Jump to content

Par OCTA


Krishna
 Share

Recommended Posts

Pirms 55 minūtēm , ju teica:

Tur ir pretruna. Kāpēc kaut ko kontrolēt, ja var pēc saraksta, pēc reģistrēto transporta līdzekļu saraksta. līdzīgi, kā transporta līdzekļa nodevu, vai kāviņutur, iekasē

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, e = d teica:

Es, kad ceļmalu pļauju savam piebraucamajam ceļam, apgriežoties ar pļaujamtraktoriņu  izbraucu loku uz koplietošanas ceļa :)

Jāsaskaņo ar instancēm un uz to laiku jāslēdz satiksme !

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , ggg97 teica:

Tur ir pretruna. Kāpēc kaut ko kontrolēt, ja var pēc saraksta, pēc reģistrēto transporta līdzekļu saraksta. līdzīgi, kā transporta līdzekļa nodevu, vai kāviņutur, iekasē

Transporta līdzekļu sarakstā nav ne vārda par to, vai transportlīdzeklis piedalās satiksmē.

Tak arī šobrīd auto var būt tehniskā darba kārtībā, var būt izieta TA, nebūt noņemts no uzskaites utt utjp un tam var nebūt OCTA - neviens par OCTA neesamību nesoda. Soda, ja transportlīdzeklis bez OCTA tiek izmantots ceļu satiksmē (LAPK 149.24 pants).

Link to comment
Share on other sites

LTAB: OCTA nebūs jāiegādājas gadījumos, ja auto netiek izmantots 
04.10.2017 

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), atsaucoties uz vakar (03.10.2017.) publiskajā telpā izskanējušo informāciju par Ministru Kabinetā akceptētajiem OCTA likuma grozījumiem, uzsver, ka turpmāk, līdzīgi kā līdz šim, OCTA nebūs jāiegādājas gadījumos, ja auto netiek izmantots

 
Te arī oficiāls izskaidrojums..
 
 
DLR8KfeXkAEAAal.png
Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , binary teica:

Soda, ja transportlīdzeklis bez OCTA tiek izmantots ceļu satiksmē

Es savu komentu rakstīju pirms LTAB skaidrojuma presē.

Link to comment
Share on other sites

@ggg97, un kas tad tajā LTAB skaidrojumā tāds ir, kas visu pēkšņi padara "citādāku nekā rakstīts iepriekš"? Joprojām neesmu presē redzējis to skaidrojumu (tikai to CAP iekomentēto, bet nu … mans komentārs bija vēl pirms tam).

Pavelkas tauta uz virsrakstiem, pavelkas… Uz raksta saturu un saistītajiem dokumentiem (šajā gadījumā - likumiem, grozījumiem) gan kaut kā nevēlas pavilkties.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , binary teica:

(šajā gadījumā - likumiem, grozījumiem) gan kaut kā nevēlas pavilkties.

Vai tad grozījumi jau stājušies spēkā? Tāds kasīgs šodien esi.

Link to comment
Share on other sites

Pērnā gada vasarā pieteiktie grozījumi, kurus vakar izskatīja MK, nav stājušies spēkā, taču to saturs ir publiski pieejams un ikviens ar to var iepazīties. Bet jā, tad zudīs iemesls cepties forumā par virsrakstiem… Tad varbūt labāk nevajag…

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

a par ko cepiens? par to, ka arī traktoriem vajadzēs OCTA? :D

Link to comment
Share on other sites

Tie vēl jāapstiprina saeimai.

Interesanti sanāk, manā privātīpašumā tātad var nākt un braukt katrs , kurš tik grib un kur grib.  Ja reiz esi ielīdis svešā teritorijā, kāda vēl te atlīdzība, bet ja saskaņā ar īpašnieku, tad īpašnieks arī nes atbildību.  Domāju, ka te vēl juristiem pilnīgi neapstrādāts lauciņš, tikai tā valdība tādi āksti.

Link to comment
Share on other sites

@Tārps, gan jau juristi tur mazliet ir piestrādājuši. @ju tak ielika linku uz stacija.org, kur bija aprakstīts, kāpēc tie grozījumi radās.

Link to comment
Share on other sites

Vienu vārdu sakot izskatās ka pēc jaunā likuma octa būs vajadzīga arī traktoriem, kas tiek izmantoti arī saimniecības teritorijās, bet uz ceļa nebrauc. 

Tomēr - likuma formulējums kā vienmēr ir LV stilā! 

Nevarēja pateikt ka OCTA vajag izmantojamai traktortehnikai, pat ja tā nepiedalās ceļu satiksmē? 

(Bet arī te par zāles pļāvēju - traktorīti jautājams paliek atklāts..... Var takš izlīst uz ceļa un krašu izraisīt.)  

Link to comment
Share on other sites

Te vienkārši kārtējo reizi rodas jautājums par LV likumdošanas kvalitāti! 

Jo piedāvātajā interpretācijā izskatās, ka OCTA vajag arī auto bez skates kas tiek pārdzīts no vienas mājas stūra uz otru! Tas nekas ka octa bez skates nestrādā, pat ja tāds auto ko saskādēs, octa neko nemaksās! 

Link to comment
Share on other sites

drīzāk paceļas jautājums par žurnālistikaas kvalitāti... virsraksti bija zem katrs kritikas un vidējais homo soveckus joprojām cepas, ka nu tik katram dzelzs gabalam jāpērk OCTA

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

es nekad neesmu apdrošinājis nevienu lauksaimniecības tehnikas vienību ar OCTU , nebraucu pa koplietošanas ceļiem, arī TA neeju , spļauju viņiem ģīmī ....., un nevienam svešam pa manu sētu nav jābraukā ar octu polisi kabatā ....., varu arī ar mietu pa galvu iedot, kur nu vēl transportu saskādēt ......, pojoliņi ....

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

tev neviens arī to neliks darīt un nevienam īsti nekrata, ka tu ar 4 promilem savā īpašumā ar neapdrošinātu T-40 vizinies bez TA. Ja kratītu, sen jau būtu ciemos bijuši.

 

A vasarā ta kombaini un traktori pietiekami pa koplieotšanas ceļiem braukā, tos arī tad vaktēs.

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, ja paskaidro, tad nemaz nav tik traki. 

Tomēr tāpat paliek jautājums par likumu kvalitāti (kad var likumu dažādi un neviennozīmīgi traktēt) Un arī par žurnālistu darbu kvalitāti...  

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Zin... teica:

A vasarā ta kombaini un traktori pietiekami pa koplieotšanas ceļiem braukā, tos arī tad vaktēs.

Vai tad par koplietošanas ceļiem bija cepiens?

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?docid=157341&mode=req&pageIndex=1&dir=&occ=first&part=1&text=&doclang=LV&cid=387652

19      No lūguma sniegt prejudiciālu nolēmumu izriet, ka 2007. gada 13. augustā, šķūņa bēniņos kraujot siena ruļļus, ar piekabi aprīkots traktors, lauku saimniecības pagalmā braukdams atpakaļgaitā, lai novietotu piekabi šajā šķūnī, apgāza kāpnes, uz kurām bija uzkāpis D. Vnuk, kā rezultāta viņš nokrita. D. Vnuk cēla prasību pret apdrošināšanas sabiedrību Zavarovalnica Triglav, ar kuru traktora īpašnieks bija noslēdzis līgumu par obligāto apdrošināšanu, par viņam nodarītā nemateriālā kaitējuma atlīdzību EUR 15 944,10 apmērā, kam pieskaitīti nokavējuma procenti.

Cepiens, tātad, par traktoru, pagalmu un kāpnēm pie šķūņa, nevis par koplietošanas ceļiem.

 

Arī uz lauka nav grūti nodarīt kaitējumu 3. personu mantai vai veselībai. Piemēram, gana daudz ir lauku, kurus šķērso kaut kādi nebūt elektrības gaisa kabeļi. Cik tad daudz tur vajag, lai tādu elektrības stabu aizķertu…

Link to comment
Share on other sites

bet nu tak neviens Alusbundžas sētā dziļā nekurienē īsti nebrauks baudīt, kas viņam ir vai nav tam traktoram

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 1 stundas , binary teica:

Piemēram, gana daudz ir lauku, kurus šķērso kaut kādi nebūt elektrības gaisa kabeļi. Cik tad daudz tur vajag, lai tādu elektrības stabu aizķertu…

jo vairāk tu te klabini, jo tu muļķāks paliec  .......

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mūsdienās visādi gadās. Iedomājaties situāciju. Vietējais Koļa izdomā palidot pa rudzu lauku ar savu 5. behu, bet šo nepalaiž kombains un ir avārija. Protams, kombaina vadītājs būs vainīgs!

 

Jālasa aptuveni šādā intonācijā:

 

Labots - Zoom
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 23 minūtēm , Zoom teica:

bet šo nepalaiž kombains

Bet vai tad uz rudzu lauka vispār ir spēkā ceļu satiksmes noteikumi? :huh:

Kā tur jādod ceļš un jāietur distance?

Link to comment
Share on other sites

Pie mums te, pat kāpņu telpā tiek ievēroti CSN!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , 138 teica:

 

Bet vai tad uz rudzu lauka vispār ir spēkā ceļu satiksmes noteikumi? :huh:

Kā tur jādod ceļš un jāietur distance?

Runa ir par OCTA, kas darbojās arī rudzu laukā, tātad, ja beha ielido kombainā, kuram nav OCTA, tad kombains paliek vainīgs tik un tā. Aber, ja kombainam būtu OCTA, tad behu drāztu no visiem galiem.

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski nē. Tāpēc jau ar kaut jebkādu dranduļetu var braukt i pa lauku, sētu vai tml.

Link to comment
Share on other sites

Mnjā, bij man doma iegādāties lauku sētu, rudzu lauku un kombainu, kas no sētas pa taisno uz lauku mauktu, bet ņemot vērā šīs neskaidrības ar OCTA, atmetu ar roku - baigi samudžināti tomēr... :D

Link to comment
Share on other sites

versatile

Njā. No vienas puses, stulbi, kaut kā, no otras - ja uz lauka, kaut kartupeļu talkas laikā, traktorists uzbrauc kādam neuzmanīgam talciniekam, tad tālāk izdevumus sedz octa, nevis traktoristam savs audi 80 ar gāzi jāatdod mogo.

 

Bet mani visvairāk tur cits punktiņš satrauc, varbūt es pārklausījos, bet sanāk, ka no garantijas fonda nesegs zaudējumus, ko izdarījis zagts transportlīdzeklis.

Tobiš, kāds "itālis" bēg ar zagtu mašīnu no policijas, uzskrien man virsū, un tad man civiltiesisiki ar to "itāli" jātiesājas? vot šitas ir wtf moments, ja jau OCTA ir uz mašīnu, ne cilvēku, tad lai ir uz mašīnu, arī ja zagta. A ja uz cilvēku, tad nafig man šogad ir bijušas vienlaicīgi spēkā 3 octa polises?

Link to comment
Share on other sites

Izskatās, ka tas ir tikai laika jautājums, kad OCTA būs jāpērk arī pildspalvai, karotei, dakšiņai un zobu bakstāmajam, nerunājot nemaz par tik bīstamiem rīkiem, kā nazis, cirvis vai zāģis.

Link to comment
Share on other sites

MasteR's

BM7 VW pasāts B5 uz trīs mēnešiem lētākā 48 EUR, apdrošināšinātāji - nagu maucēji.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , M_J teica:

Izskatās, ka tas ir tikai laika jautājums, kad OCTA būs jāpērk arī pildspalvai, karotei, dakšiņai un zobu bakstāmajam, nerunājot nemaz par tik bīstamiem rīkiem, kā nazis, cirvis vai zāģis.

Tāda pasaulē dzīvojam, ja  par katru negadījumu sūdz tiesā un pieprasa miljonus, tad kas cits atliek, kā apdrošināt visu iespējamo, lai nepaliktu bez biksēm, ja kāds sadūrās ar tavu zobu bakstāmo. Obligāta nav (pagaidām?!), tomēr jau šodien var nopirkt Vispārējo civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu.

Link to comment
Share on other sites

10/7/2017 , 16:14, snukurins teica:

Neatceros nevienu gadījumu kad uz lauka būtu saskrējušies divi vienumi vai nogāzuši stabu.Ja nu tomēr saskrietos tad tāpat neviens policiju nesauktu un OCTA nedarbinātu,parasti visi vienumi ir viena īpašnieka bet ja nu tomēr gadītos kads no kaimiņa tad vienalga atrisinātu tāpat.

Nu tak pacenties paskatīties arī otrpus savas sētas žogam. Tas, ka kaut ko neatceries, nebūt nenozīmē, ka nekas tāds nav noticis - ja ne Latvijā, tad otrpus Latvijas robežai. Nevajag aizmirst, ka nedzīvojam slēgtā mucā.

Par "atrisinātu tāpat" - neba nu visur kaimiņi ir uz sadarbību orientēti. Pat, ja ir - redz, ka slovēņi izdomāja nevis "atrisināt tāpat", bet pavazāties pa tiesām.

 

Par grozījumu statusu - Saeima (pagaidām) noraidīja valdībā atbalstītos grozījumus.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , snukurins teica:

Kā jau teicu,ja kādu ar traktoru nogāž no trepēm tad vainīgs ir pats nogāztais,ja kādam pārbrauc pāri tad vainīgs ir tas kuram pārbrauc pāri.

Ja kāds ir uz kāpnēm, kas pieslietas pie šķūņa, tad ar kādām tiesībām traktorists vispār lien traktoram pie stūres un kaut kur brauc? Kāpēc lai tas, kurš ir uz kāpnēm, būtu pie tā vainīgs? Sanāk, ka vispirms ir jāaizdzen visus traktorus kaut kur ellē ratā un tikai tad drīkst kāpt uz kāpnēm? Dīvaini kaut kā.

 

Bet par kaimiņu būšanām - miestos tak ir regulāri kašķi kaimiņu starpā.

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Lūdzu atgādiniet kurš bija labākais OCTA salīdzināšanas rīks? Tas, kas bija LTABam vairs nestrādā.

Link to comment
Share on other sites

Manā gadījumā ~letasoctas, kura ietver arī BAN, BAN mājslapā man vēl pa trīnīti lētāk.

 

 

Swedeni arī der apskatīties

 

p.s.

 

Man Swedenē pa 10€ dārgāk, kā BAN.

 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

2017.10.7. , 16:14, snukurins teica:

Pirmkārt visa tehnika kas piedalās uz lauka no sējas līdz pļaujai ir apdrošināta jo pārvietojas pa koplietošanas ceļiem

Visa? :D Gandrīz puse no traktortehnikas, kura iesaistīta CSNg esot bijusi bez OCTAs. Ak jā tā droši ka tā nepiedalās pļaujā, bet brauca uz bodi pēc iepļaujamā.

 

Kā vienmēr visur nauda, kaut kas kaut, kam negribēja maksāt, dabūja vēl tiesas spriedumu un apdrošinātāji kopā ar LTAB grib piespiest pirkt OCTA tiem kuri braucot pēc "iepļaujamā" un nejauši gadās uz ceļa un sataisa sūdus. Visādi citādi par zaudējumiem šādos negadījumos maksājam mēs visi pārējie, jo kāds tur regress pret iepļāvēju traktoristu.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

jā, starp citu, man arī nav mūsdienu traktortiesības , bet savu laik bija, neaizgāju vienkārši nomainīt ......., bet braucu ar visām tehnikas vienībām ....., 

pa koplietošanas ceļiem nebraucu ....., pēc alko aizbraucu ar moci ................................

:drinks:

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, snukurins teica:

Pag,likuma pārkāpums nav rādītājs,Tam ir paredzēti sodi,arī ar vieglajiem vizinās bez apdrošināšanas

Apdrošinātāji saprata, ka ar sodiem nav līdzēts un meklēja citu risinājumu. Vieglie procentuāli krietni mazāk brauc bez apdrošināšanas. Apdrošinātāji dabūja ieberzienu, visi visur prasa miljonus, cenas gaisā un mēģina pa visiem variantiem piespiest apdrošināties tos kas to nav izdarījuši.

Manā galā ar džoni piebrauc pēc kokčas ar visu piekabi un skābbarību tajā :>

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bāc... OCTA cenas norauj jumtu... 2016.g. decembra beigās pirktā maksāja 25.74 EUR... tagad lētākā 52.89 EUR... man 17 bonus-malus klase... Tā iepriekšējā BANā ir... tagad BANā jaunā 89 EUR :butcher:

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...