Jump to content

Vēja ģenerators uz elektroautomobīļa


Firza
 Share

Recommended Posts

(labots)

Interesants tas Rika Kavalari projekts un ļoti ticams, ka tas darbojas. Bet "mūsu vietējais vēja mobīļa" autors grib uztaisīt visu pilnīgi otrādi tam ko uztaisīja Kavalari. Kavalari projektā riteņi griež propelleri, bet šajā projektā, vējš caur ģeneratoru un elektromotoru, griež riteņus. Te vairs nebūs propellera radītā dzinējspēka.

Un protams nevar būt runa par vēja mobīļa braukšanu pilnīgā bezvējā, vai auto ātrumu, kas 5-10x pārsniedz vēja ātrumu. Ja tagad vēja ātrums ir 18 km/h, tad pat Kavalari "mašīna" labākajā gadījuma brauks ar 54 km/h.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nē, pag veči. Te atkal reāla fizika tiek pasniegta kā nezin kāds brīnums. Tas Kavalari projekts ir absolūti reāls, tur nekas nav pretī fizikai. Lai to saprastu jāmācās aerodinamika, tāpēc es izskaidrot nemācēšu. Bet pats esmu ar to sastapies vizinoties ar vējdēli. Šķērsām vējam (bura šķērsprofilā ir tā pati propelera lāpstiņa) es varu burāt krietni ātrāk nekā ir vēja ātrums. Tā kā, atslēgas vārds šeit ir aerodinamika. Savukārt Firzas pieminētais "izgudrotājs" ir dolbajobs :).

 

hmm, palasīju to viņa koncepciju. Jā, nu nav tā kā es biju domājis, bet atslēgas vārds vienalga ir aerodinamika. Un nekā kopēja ar vietējā "kuļibina" plāniem.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Tas jau ir ko biju ielicis pēdējā youtube. 

 

Rodas iespaids, ka Izgudrotājs pa ausu galam ir ko dzirdējis par šo risinājumu un pārējo vēlamo pieņēmis par esošu, līdzīgi kā bērniem un arī pieaugušiem kuri, kad ko vēlas, rotaļlietai piedēvē dažādas fantastiskas iespējas.

 

Firza, lūdzu pievērst Izgudrotāja uzmanību tam, ka:

1) viņa ratiņi (think city )ir ~4× smagāki

2) atteikšanās no tiešas piedziņas bet ģenerators - dzinēja pāra izmantošana radīs ievērojamus zudumus

3) cik liels ventilators ir blackbirdam, un ka ņemot vērā 1 un 2 punktus viņam vajadzēs ievērojami lielāku.

4) temats, protams, jautrs, bet Izgudrotāja domas par no braukšanas radīta pretvēja izmantošanu, un iegriešanu ar ventilatoriem liecina, ka viņš ir tālāk no realitātes kā padsmitgadīgi puikas, kas darbina pirmos arduino projetus. 

 

Man pamatskolā 3-4 klasē kāds klases biedrs stāstīja, ka viņam mājās ir aviācijas finieris, un laikam brezents, un viņš taisīs lidmašīnu. 

 

Cik gadu Izgudrotājam? Varbūt ir vērts parunāt uzmanīgi ar citiem ğimenes locekļiem. 

 

Projektu var daļēji saglābt, piekraujot ar svina aķiem, un atjaunojot motora vadību. Minēšu - cita auto ģimenē nav, bet budžets tiek iznīcināts šajā sapnī.

 

Izredzes izdoties ir mazāks ka azartspēļy atkarìgiem, tur vismaz pastāv iespējo ko vinnēt. 

 

 

Labots - rodrigez
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Pirms 29 minūtēm , rodrigez teica:

Cik gadu Izgudrotājam?

Izgudrotājam varētu būt ap 60 gadu. Ja neņem  vērā šo dīvaino ideju, tad tehniskā ziņā viņš točna nav muļķis. Iespējams, ka kādreiz ir strādājis par automehāniķi, vai kaut kur ar tehniku saistītā sfērā. Bet primāri viņš ir darītājs, nevis teorētiķis, un līdz ar to galva viņam ir pilna no visām malām sagrābstītiem informācijas fragmentiem, kurus viņš pats nespēj pareizi interpretēt. Teorētiķis tomēr vispirms visu aprēķinātu un tikai tad sāktu kaut ko būvēt, bet te mašīna jau ir nopirkta un nākas iet līdz galam mēģinot vismaz kaut ko uztaisīt, ciitādi sieva, bērni, draugi nesapratīs kapēc "jaunais" auto ir jānodo metāllūžņos. 

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , rodrigez teica:

Projektu var daļēji saglābt, piekraujot ar svina aķiem, un atjaunojot motora vadību.

Automobiļa elektrodzinējs ir 3 fāžu uz 127V. Tas nozīme, ka kā minimums vajag 60 akumulatoru elementus pa 2V katru, vai 10 gabalus 12V akumulatorus. Realitātē gan jau, ka akumulatora spriegumu vajag daudz lielāku par 127V (oriģināli uz auto stāvēja akumulators uz 371V !!!). Vadības bloku + frekvenču regulatoru tad vajadzēs orģinālo, bet tur 100% būs problēmas softu, kas neļaus izmantot nepareiza tipa, sprieguma akumulatoru. Citu, rūpniecisko frekvenču pārveidotāju te neielikt, gan dēļ astronomiskās cenas (130A tā ir ļoti zvērīga strāva priekš frekvenčnieka), gan dēļ tā tehniskā izpildījuma - fekvenčnieks uz tādu strāvu stipri karsīs, bet zem motora pārsega to neiebāzīsi, jo tur tam nepietiks vietas, un tas fiksi nomirs dēļ agresīvas vides (mitrums, sals, dubļi, kondensāts) un vibrācijas. Oriģinālais fekvenčnieks, spriežot pēc tā paredzētās vietas bija samērā kompakts, jo tam ir šķidruma dzesēšana (arī elektromotors tiek dzesēts ar šķidrumu, bet iegūtu siltumu var izmanto salona apsildei).  

Pirms 4 minūtēm , snukurins teica:

tad jau reaktīvo lidmašīnu turbīnas varētu iztikt bez degvielas

Es viņam tieši to arī prasīju, bet viņš veikli novirzījās no tēmas un neatbildēja uz šo jautājumu.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Bet pēc tam būs jānodod vēl viss kas caur sviedriem un bargu naudu saveidots.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Firza teica:

tehniskā ziņā viņš točna nav muļķis. Iespējams, ka kādreiz ir strādājis par automehāniķi, vai kaut kur ar tehniku saistītā sfērā. Bet primāri viņš ir darītājs, nevis teorētiķis,

 

Ir samērā sataustāma starpība starp inženieri un tehniķi tieši ideju ziņā. Vispār, bez sarkasma, neapskaužu Tevi, jo grūti būs tādam cilvēkam apskaidrot it kā vienkāršas lietas...

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Firza teica:

akumulatoru elementus pa 2V katru,

Un tādi ir????

Kāpēc BOOTā, jo idiotiskāka doma jo vairāk specu, Latvijas zinātne laikam galīgā d i r s ā?????????

Link to comment
Share on other sites

Man, Jema, šķiet, ka tēmā par ''Auto āķa iztaisnošana''  bija vēl lielāka atsaucība un vairāk specu...:biggrin:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mums jau ir tā dibens, spec tad ir, bet darītāju ta nav!

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , jema teica:

 

pirms 10 stundām , Firza teica:

akumulatoru elementus pa 2V katru,

Un tādi ir????

Kāpēc BOOTā, jo idiotiskāka doma jo vairāk specu, Latvijas zinātne laikam galīgā d i r s ā?????????

 

Nesapratu kas nepareizs ir "akumulatoru elementus pa 2V katru"? Protams, ka tādi, un es tur rakstu par oriģinālā Zebra akumulatora (šim konkrētajam auto vēl nebija Li-ion akumulators) aizstāšanu ar svina - skābes akumulatoru, kas gan tehniski, gan elektriski nebūs iespējams (uz vajadzīgo spriegumu un ietilpību svina - skābes akumulators būs ļoti smags un liels).

 

Bet vispār es ar šo diskusiju es ļoti apmierināts. Tās rezultātā tika noskaidrots, ka mehāniska ierīce var pārvietoties ātrāk par vēju, un kāpēc šis auto, tādā veidā kā tas ir ieplānots vispār nebūs spējīgs pats pārvietoties. Priekš pilnīgas laimes pietrūkst vienigi matematisku aprēķinu, ar kuriem varētu pārliecināt vietējo "kuļibinu",

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
pirms 4 stundām , drunk_lizard teica:

es veeleetos atgaadinaat gadus 7-8 vecus notikumus tepat latvijaa, kad RAF teritorijaa grupa plaanpraatinju bija sadomaajusjies izveidot energjijas gjeneratorus, kuru darbiibu izgaismoja "plopesols" kapanadze :>

Un Ķīpsalā būvniecības izstādē varēja nopirkt (es savu darbabiedru atrunāju) kavitācijas (šie gan saucās savādāk) ūdenssildītājus ar "nī" virs 200%.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Sarunā ar "vēja - automobiļa" idejas autoru es viņam arī teicu, ka tas ko viņš grib uztaisīt ir mūžīgais dzinējs, bet viņš to noliedza. Tiecās, ka zina, kas ir  mūžīgais dzinējs, un saprot ka to nevar uztīsit, bet viņa auto nebūs "mūžīgais dzinējs". Tas būs "vēja pastiprinātājs", ar tādu domu, ka pilnīga bezvēja uz Zemes gandrīz nekur nav, bet pat pie mazākā vēja viņa auto to vairākas reizes pastiprinās un uz tā pamata auto brauks uz priekšu.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Lai kaut ko pastiprinātu, ir jāņem enerģija no kaut kurienes (barošanas bloks). Tāda "pastiprinātāja" piemērs(pievilkts aiz matiem) varētu būt siltumsūknis. No kurienes šis auto ņems papildu enerģiju?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , drunk_lizard teica:

lai tavs plaanpraatinjsj izbaazj roku pa braucosja auto logu

Tieši šo argumentu izmantoja "izgudrotājs" lai pierādītu to cik liela enerģija piemīt vējam, kurš rada lielā ātrumā braucošs auto, un šo vēju tad nu viņš arī taisās izmantot.

Pirms 20 minūtēm , Jurkins teica:

Lai kaut ko pastiprinātu, ir jāņem enerģija no kaut kurienes (barošanas bloks).

Uz šo vēja-mobīļa autors piesauks Rika Kavalari projekts, kur agregāts ar 4 riteņie un proplleri brauc ātrāk par vēju, un tātad sanāk, ka tas pastiprina vēja energīju bez cita enerģijas avota.

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nja, lai izprastu Kavalari projektu vajag ļoti dziļas zināšanas aerodinamikā.

A kas viņš Tev ir mīļš un tuvs cilvēks? Kāpēc vienkārši nenovēlēt veiksmi un nepasūtīt irst?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Kuģi jau gadsimtiem izmanto vēju un tur visādas konstrukcijas ir izmēģinātas, arī vertikālās turbīnas kas griež dzenskrūves.

Un secinājums ir tikai viens - nekā labāka par buru nav! Vertikālās turbīnas ir garām dēļ gaisa pretestības, kā jau D_L teica.

Bura ir speciāli konstruēta lai būtu pēc iespējas mazāka gaisa pretestība! Kaut kur pa tv redzēju ka viens savu laivu bija ar turbīnu aprīkojis. Un tāda pati laiva, tikai ar buru gāja vairākas reizes ātrāk! 

 

Nākošā lieta - lai kaut ko ar vēju darbinātu vajag lamināru gaisa plūsmu, bez turbulences virpuļiem. Bet pie zemes virsmas šāds vējš ir retums dēļ visādiem šķēršļiem. Buru karieti tika liekas ka jau 14 gadsimtā mēģināts uzbūvēt, bet nekas viņiem nesanāca!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Kavalari projekts ātrāk par vēju brauc tikai PA VĒJAM. Uzjautā autoram, vai šim vējs vienmēr ānusā pūtīs?

Link to comment
Share on other sites

Autoram auto pats radīs sev vēju un dabiskā vēja virzienam nav nozīmes.

Tas projekts ir Minhauzena variants ar sevis izvilkšanu aiz matiem, bet aizplīvurotos aiz atsauces uz autoritatīvo amerikāņu izgudrotāju Kavalari, uz "Latvijas profesora" matemātiskiem aprēķiniem, uz  to, ka vējš uz Zemes ir pūš gandrīz visu laiku un auto darbinās šis visur esošais vējš (te gan ir pretruna, jo viņš runā par auto radīto vēju, un sanāk, ka auto brauks arī pilnīgā bezvējā). 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu tad šis variants.

 

Pirms 37 minūtēm , Jurkins teica:

 Kāpēc vienkārši nenovēlēt veiksmi un nepasūtīt irst?

 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 41 minūtēm , Firza teica:

Ar Rika Kavalaro projektu arī viss nav tik viennozīmīgi. Tā, būs vēl viens arguments ko likt pretī vēja-auto projekta autoram.

 

Pievēršam uzmanību otrajam video! Tur redzama vienkārša un lēta riteņu jahta, kura paiet garām tam brīnumam ar propelleru kā stāvošam!

Un braukšana notiek tuksnesī!

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Pirms 41 minūtēm , snukurins teica:

Viņš jauc pilnīgi divas dažādas lietas.

Viņš, ļoti daudz ko jauc kopā. Diskusijā tika iepīti iekšā "vilkmes kondensatori" (ar to ir domāts supercapacitor), vēl tikai minēti kaut kādi "rezonanses kondensatori" (no viņa iedotā raksta par Ķīnas ātrgaitas vilcienu atradu, ka tur tiešām tiek izmantoti "rezonanses kondensatori" kā LC filtru sastāvdaļa, lai no vienfāzu augstpriguma dabūtu pēc iespējas labāku līdspriegumu, bet tam ar šo projektu nav nekāda sakara).

Pirms 41 minūtēm , snukurins teica:

Arī serfera dēlis var braukt ātrāk kā pārvietojas vilnis.Te nu rodas jautājus,vai viņš saprot kāpēc tā ir?

Arī šo argumentu viņš minēja tam lai pierādītu, ka kaut kas var pārvietoties ātrāk par vēju, gan gan pret vēju, un arī viņa auto to varēs izdarīt. Globālais mērķis viņam ir aizbraukt ar savu vēja auto līdz Berlīnei (nezinu kāpēc tieši līdz Berlīnei), lai tur un visai pasaulei parādītu savu izgudrojumu. Un pati galvenā doma ir nākotnē uzpirkt lietotos "Think City", vai citus izmestus elektromobiļus un uz to bāzes taisīt savus vēja-auto uz pārdošanu.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Kaut kāds progress jau ir. Sakumā autors bija gatavs pirkt rūpniecisko frekvenču pārveidotāju no Amerikas Ebay (pat piegādes maksas un iespējamais PVN viņu nenobiedēja), bet beigās pārdomāja, un izlēma motora apgriezienus regulēt papildus slogojot ģeneratoru, vai vienkārši ar bremžu pedāli mazliet piebremzēt auto, ja tas sāk traukties pārāk ātri (optimists)

Pašlaik dienas kārtība viņam ir izdomāt to kā iedarbināt stāvošu mašīnu. Viena ideja bija likt kaudzi ar superkondensatoriem (auto ģeneratoram pietikšot jaudas gan automobiļa pārvietošanai, gan kondensatoru lādēšanai). Kondensatoru izmaksas gan ir samērojamas ar oriģinālā akumulatora iegādi. "Nīkulīga" kondensatoru baterija uz 128F un 127V spēj uzkrāt vien 0.286738 kWh enerģijas (tipveida superkondensatoru darba spriegums ir nieka 2,7V. Lai uztaisītu bateriju lielākiem spriegumiem kondensatori ir jāliek virknē, bet tas attiecīgi samazina kopējo kapacitāti), bet jau tā maksā > 3000 EUR . Ir aizdomas, ka ar to nepietiks pat tam lai no vietas izkustinātu 1000 kg smagu auto.

Par dīvaino domu - izmantot 12V ventilatorus, lai ar tiem pūstu uz vēja ratu jau rakstīju. Jācer, ka cilvēks pats sapratīs, ka šī ideja ir absurda.

Ideāls variants būtu redzēt to mašīnu gozējamies metāllūžņu pieņemšanas punktā, bet līdz tam vēl ir tāls ceļš ejams (vest uz šrotu nav jēgas - autiņam nav detaļu, kuras kaut kur varētu izmantot).

Link to comment
Share on other sites

Krūmu gonkām uz piekabes varētu uzlikt benzīna, dīzeļa ģeneratoru un braukt kā ar īstu elektrisko auto. Bet bez oriģināla vadības bloka / frekvenču pārveidotāja pat tas nesanāks.

Pielikt benzīna motoru būs vēl grūtāk, kā peislēgt benzīna ģeneratoru. Autiņam nav ne ātrumkārbas, ne "īsta" sajūga. Ir vienīgi svira, kā mašīnām ar automātisko ātrumkārbu  ar ko pārslēgt režīmus Drive/Parking/Reverse un bremžu pedālis. Elektromotors ir pievienots pa taisno pie automašīnas reduktora, kas jau tālāk griež priekšējos riteņus. Automobiļa ātrums regulējās ar "gāzes" pedāli, mainot motoram padodamo frekvenci.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Jā, tiešām, nav tik viennozīmīgi. Es pasteidzos, pieminēdams vējdēli, kura ātrums tiešām var būt krietni lielāks par vēja ātrumu, bet braucot šķērsām vējam. Bet šeit ir (ja ir) savādāka situācija.

Link to comment
Share on other sites

Vēja dēlis + tā buras laukums tā kā nebūtu salīdzināmas lietas ar auto  kuram provē uzskrūvēt sviestu :)

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Piekrītu. Pilnīgi. Es vairāk par pašu kustības principu un aerodinamiku. Bet te pat nav ko salīdzināt. Tā ideja ir slima sunīša delīrija murgi.

Teiksim tā. Es atsaucu savu iepriekš teikto par to Kavalaro projektu - tur kaut kas nav tīrs un galīgi neštimmē ar fiziku.

Vispār, iesaki tam izgudrotājam nopirkt netā Sērla ģeneratora kitu. Mož tā mašīna pat sāks lidot.

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
5/27/2017 , 14:30, Firza teica:

Kaut kāds progress jau ir...

pēc  boot.lv biedru veiktā laika ieguldījuma šī projekta apspriešanā aicinu aktualizēt informāciju par projekta virzību. 

Piem. cik dziļi tas ieaudzis zālē.

Link to comment
Share on other sites

Progress ir :biggrin:

Projekta autors man atsūtīja informāciju par kaut kādiem padomju laika patentiem elektrotehnikā. Kaut kādi krievu izgudrojumi no 70-80 gadiem. Tā arī neapratu kāds tiem patentiem sakars ar "vēja-mobīli".

Un šodien projekta autors zvanīja uz mobilo lai pakonsultētos. Pašlaik viņam dienas kārtībā ir pamēģināt sajūgt kopā automobiļa elektromotoru ar paštaisītu 3 fāžu ģeneratoru (ģeneratoru griezīs kaut kāds 1 fāžu motors, kuram var regulēt apgriezienus), lai pamēģinātu autiņu tādā veidā vismaz izkustināt no vietas. Projekta autors interesējās par to cik lielus vajag kondensatorus uz fāzi, lai ģenerators labāk darbotos (ar kondensatoriem dzinējs it kā labāk palaižas pie slodzes). Ne pārāk sapratu kāpēc 3 fāžu ģeneratoram / dzinējam vajadzīgi kondensatori., bet kaut kāds "spečuks" viņam ir izrēķinājis, ka 17 kW motoram vajag apmēram 1700 µF uz katru fāzi. Vecis ir gatavs braukt uz Latgalītes tirgu lai nopirktu spaini ar tiem kondesatoriem.

 

Projekta autoram žetons par ticību un centību.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , Firza teica:

Ne pārāk sapratu kāpēc 3 fāžu ģeneratoram / dzinējam vajadzīgi kondensatori

Droši vien lai kompensētu motora slodzes induktīvo raksturu, bet tur jau nav 380V un arī frekvence nav 50Hz tā kā tie kondensātoru aprēķini var nebūt īsti paeizi ... un 1700mkF jau būs paliela reaktīvā slodze uz ģeneratora.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Dils teica:

bet tur jau nav 380V un arī frekvence nav 50Hz

Zinu, ka kondensatoru izmanto, lai kompensētu patērētāja induktīvo raksturu, bet nesaprotu, kāpēc dotajā situācijā tie kondensatori vispār ir vajadzīgi. "Elektrolīnija" no ģeneratora līdz motoram sliktākajā gadījuma būs 2 metri. Reaktīvo strāvu radītie zudumi uz vadiem būs tik niecīgi, ka tos var neņemt vēra, bet vadam no ģeneratora līdz motoram tik un tā jābūt tādam lai tas ilgstošo izturētu 130A (25 mm²).

Vecis teicās, ka eksperimentējot ar savu paštaisīto ģeneratoru, tika atklāts, ka tas labāk darbojas, ja paralēli fāžu vadiem pieslēdz kondensatorus, un jo lielāki kondensatoru, jo labāk motors palaižas pie slodzes. Eksperimenti tika veikti ar to pašu ģeneratoru un kaut kādu 3 fāžu elektromotoru, ko slogoja mehāniski ar berzes palīdzību.

 

P.S. Autiņa motora šilte ir mazliet pabojāta, bet izskatās, ka motors ir 120Hz.

Link to comment
Share on other sites

Klasisks piemērs, kad sasniedzot attiecīgu vecumu, līdz tam it kā normālam keksam iestājas vecuma marasms. Nekādā gadījumā nevajaga ne brīnīties, ne arī nolikt - jo ne Buda, ne Allahs, ne Krišna, par mūsējo vispār nerunāsim, nebūs priekšā teikt - kā galu galā beigsim savu muļķīgo eksistenci.

 

P.S. Visu cieņu Firzam par iejūtību un pacietību.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Ieskaidrot, ka nekur (nu tieksim tā - ~380 000 km rādiusā ap Zemi, tālāk cilvēki nav bijuši) nevienam nav izdevies pie...irst termodinamikas likumus, cilvēkam, kurš to negrib dzirdēt, nevar.

Link to comment
Share on other sites

"Iejūtība" no manas puse būtu, ja es cilvēkam skaidri un gaiši pateiktu: "Beidz dzīt muļķi un met mieru šim bezcerīgajam pasākuma".

Bet es neesmu pārlecināts, ka man pietiks argumentu (te vairs nav runa par fiziku, te ir reliģiskā pārliecība) lai pierādītu, ka tas ko viņš grib uztaisīt ir "mūžīgais dzinējs" (vecis ar visām varītēm centās pierādīt, ka ar "mūžīgo dzinēju" 'viņa vēja auto nav nekāda sakara).

Žēl jau mazliet to veci, tagad viņš pirks "spaini ar kondensatoriem" par >100 EUR, un pēc tam vēl kaudzi superkondenaatoru par n-tūkstošiem EUR, bet beigās auto nonāks metāllūžņos, bet nopirktie kondensatori krās putekļus garāžā.  

Link to comment
Share on other sites

ir, ir plastmasas korpuss, bet kaut kas no metāla ari ir. Jumtam, durvīm iekšā ir metāla ribas un gan jau, ka visa mašīnas apakša ir no metāla.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...