Jump to content

Vai ir vieta, kur var pārbaudīt par lētu naudu mašīnas akumulatorus?


Recommended Posts

Tik daudz muļķību sarakstīts, ka pat negribas komentēt...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Ietilpību varētu ar Imax B6 konstatēt! Ir tam aparātam sadaļa PB aķiem!

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu nez, mums provincē jebkurā(nu ok, varbūt, galīgajiem lūzeriem nav) servisā ir slodzes dakša. Parasti pat kādam garāžas kaimiņam atrodas. Patiešām nezinu, vai nepieciešams kāds cits veids, kā "pārbaudīt ietilpību". Gan jau ka var uzbliezt stendu (pamēram kā NASA kosmiskajā centrā) ar lampiņām un indikatoriem, bet tas viss būtu lohatrons.

off:

A tā lampiņa, kas uz paneļa vismaz kādreiz strādāja tā - vienā galā šai ir aķa pluss, bet otrs ir pie rotora (laikam sauc arī par ierosmes) tinuma. Kamēr ģenerators negriežas, var teikt, ka tas lampas gals ir pie masas, un lampa deg, pie reizes caur tinumu iet ierosmes strāva (vēl gan ir papildus rezistors). Ģenerators sāk griezties, papildus diodes dod spriegumu uz to ierosmes tinuma galu, pie kura ir lampa, līdz ar to sanāk ka lampai abos galos ir spriegums, un šī nodziest. Ja regulators ir mests, aķis tiek pārlādēts, bet lampiņa, diemžēl, to neuzrāda. Tāpēc ir tikai pozitīvi, ja uz paneļa ir voltmetrs. Var būt, ka tagad kādiem autiņiem kompis uzrāda, ka uzlāde par lielu, HVZ, to nemāku teikt. Bet kādreiz (kad zāle bija zaļāka :)) analogais voltmetrs uz paneļa un starteris veidoja brīnišķīgu slodzes dakšu (ja ne sapuvuši vadi kaut kur starp aķi un starteri, bet tas ir cits stāsts).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
5/4/2017 , 07:36, abi teica:

Tur nafig kaut ko īpaši baudīt - autostarts.lv - aizved veco jebkādā stāvoklī un pērc jaunu ar 10 LS atlaidi.

Teikšu godīgi - ar to kantori jo mazāk darīšanu, jo labāk. Sakāpis galvā puikām.

Ir ļoti daudz veikalu, kas tirgo tiešām labus aķus un labāk vienreiz iegādāt normālu, nevis mēģināt ietaupīt 10Eur vai dabūt atlaidīti no Autostarta skrjagām. Esošos puslīķus var nodot punktā un saņemt kompensāciju ap 5 par katru, ja tie nav no normāla ražotāja - Deta, Mutlu, Varta vai Bosch. Visādi Atlant un PowerBull ir zemē nomesta nauda.

pirms 14 stundām , rodrigez teica:

auto pagaidām tikuši līdz "lifetime" eļļai automātam un longlife dzinējam

Teslai reduktoros tas arī ir un rezultāti ir skumji, ne tikai dēļ eļļas, bet nojēgas trūkuma par ārprātīgajiem ņūtoniem, kas jāiztur.. Longlife vispār ir blēdība, lai ātrāk auto nogādātu šrotā un atkal nopārdotu jaunu, ko pēc līzes beigām izmest vai iedot kādam pamocīties. Protams, "lifetime" gadījumā neviens nespiež mainīt normālos intervālos. Vēl jo vairāk tālab, ka liela daļa brauc pa pilsētu un tas skaitās smagie apstākļi.

 

Autoram iesaku normālā servisā pārbaudīt, vai auto elektroshematika nodrošina aķim normālu uzlādi (ne par daudz ne par maz) un vai nav pie aizslēgta auto kaut kādi mistiskie zudumi - jo modernāks auto, jo vairāk iekārtas, kas mēdz pašas no sevis sākt strādāt un patērēt normālus ampērus, pāris naktīs nosusinot akumulatoru, kas ļoti fiksi sulfatizējas un paliek praktiski nelietojams, savukārt "atdzīvināšanai" ar desulfatizatoru nevienam nav laika - lētāk pa 70-90 nopirkt jaunu un miers. Lēnām nonākam laikmetā, kad lētāk visu pirkt jaunu. 

 

Ietilpību var pārbaudīt pie kārtīgiem RC faniem - tiem ir jaudīgs lāderis ar izlādes slogshēmu, ar ko var pēc 2-3 cikliem noteikt, cim Ah aķis atdod optimālā izlādē. Tikai cik tas izmaksās?..

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

marizo

Pievienojos tiem, kas saka - jāpērk jauns. Ja jau aķis ir pievīlis, tad tas to darīs vēlreiz piemērotā vai ne tik piemērotā reizē :D

Pats pagājšziem iegādāju jaunu, jo vienā aukstā rītā vairs negribēja iegriezt dīzelīti. Patiesībā nekāds pārsteigums, jo zināju - aķis jau pavecs, tā ka ar diezgan lielu pārliecību pirku jaunu, nevis pārbaudīju elektrosistēmu uz pareizu uzlādi un pašpatēriņu. Protams, ja ir aizdomas, ka nelādē - to vajag pārbaudīt vispirms.

Kas attiecas uz ietilpības (Ah) mērīšanu - tas gluži nav tas parametrs, kurš griež starteri. Pareizi būtu izmērīt akumulatora iekšējo pretestību - kam ir saistība ar to, cik A tas spēj atdot starta brīdī. Objektīvu rādījumu var iegūt ar slodzes dakšu. Lasīts, ka ražotāji cenšas izgatavot vairāk un plānākas plates, uz kā pamata tad starta strāvas aug. Ampērus dod plašu laukums akumulatorā, bet ietilpību - tilpums. Tāpēc arī Ah nav būtiskākais startam.

Ja kas, Jurkins izteica labu viedokli par analogo voltmetru un starteri. Analogais voltmetrs ir labāk, bet kaut kādu nojausmu par akumulatora/startera/savienojošo vadu stāvokli var dot pat lampiņas panelī vai salona apgaismojuma lampiņa. Ja startējoties tās kļūst ievērojami tumšākas, tas nav nekas labs.

 

Link to comment
Share on other sites

ArnisR

Kā "aptieciņas" variants ir paņemt litijnieku būsteri. Ļoti kompakts, ampēru daudz. Tik maksā kā pats aķis. Tipa šādi - https://www.amazon.de/dp/B015TKUPIC?psc=1

Voltmetru var paņemt piepīpētāja ligzdā iespraužamu - pilni ķīniešu veikali ar tādiem. Jānomēra tik sākotnējais kritums vados no aķa līdz piepīpētāja ligzdai.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , ArnisR teica:

ampēru daudz.

1000A? Tiešām? Uz sekundes simtdaļu, jeb kā tas domāts? Nja...

Link to comment
Share on other sites

ArnisR

Jāskatās specene, bet tās nav s simtdaļas. Man ar līdzīgu ~500 A verķi 3.8l benzīnnieku piešķīla. Motors gan nebija auksts un tas verķis grieza paslinki, bet izrādījās, ka bija ieslēgts zemo A režīmā (piešķīlēji paši nezināja, ka ir lielo A režīms).

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Litija aķi var dot lielu strāvu, bet par tiem ķīniešu brīnumiem esmu ļoti skeptisks!  

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Litija aķi ir ļoti dažādi. Tur jāskatās kāds aķis iekšā, pats gadžets var būt arī ķīniešu.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...