Jump to content

Saliekts auto āķis


Gunxx
 Share

Recommended Posts

VW Touran'am 2003, kāds iebrauca dibenā un salieca āķi.

1. Varbūt forumiešiem ir laba ideja kā āķi "mazliet" iztaisnot, lai atkal pekabi var dabūt virsū? (Vienīgā ideja likt smēdē uz laktas un dauzīt ar XXXL veseri).

Labprāt nopirktu citu vietā, taču trīs nedēļu laikā ss'ā tādu aksesuāru nēesmu varējis atrast. Apzvanīju pārdesmit variantus- nevienam nav. Srūvēt klāt sutu āķu komplektu ļoti negribās.

 

 

 

 

 

IMG_0160.JPG

Link to comment
Share on other sites

Smēdē tur tikai nagus var apdauzīt. Var pamēģināt uzlikt to āķi atpakaļ, piesiet ar tērauda trosi kaimiņam pie pamatiem un provēt prātīgi raut.

Varbūt izdosies, ja ne āķi, tad vismaz tā stiprinājuma vietu saliekt pietiekamā leņķī :)

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Tā tik autiņam 1/2 pakaļas var noraut.

 

Tur vajag atrast pareizu konstrukciju, pareizu leņķi un mēģināt ar hidraulisko domkratu iztaisnot. Citu variantu nav. Visi pārējie bing-bang un eksotika novedīs tik pie lielākiem izdevumiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tie "vajag" dikti nerealizējami izklausās, tā vienkārši ar to domkratu arī nesanāks

Link to comment
Share on other sites

Uzsildi ar gāzes degli vai autogenu un atliec. Kārtīgam dzelžu vecim tur darbs 10 minūtēm.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

VebKamera
1 stundu atpakaļ, abi teica:

Tie "vajag" dikti nerealizējami izklausās, tā vienkārši ar to domkratu arī nesanāks

 

Ja nesanāks ar domkratu, ar citu nesanāks ne tik. Protams, būs grūti piemeklēt atbilstošu konstrukciju. Derētu kaut kāda industriālā gultņu presēšanas iekārta, vai?

Vēl ir variants ar kaut kādu 2 t vinču, starp 2 dzelzsbetona elektrības stabiem un tad ļoti lēnām, utt. Bet es gan pats tā mēģinātu nedarīt - baigos sū var sataisīt. Un tur būs vēl grūtāk realizēt tā, ka ir droši un nenomūk.

Link to comment
Share on other sites

Nu es neesmu interesējies, bet pa ausu galam dzirdēts ka uz āķa gala slodze drīkst būt kaut kādi 50-200 kg, tad dinamiskā slodze braucot ir jāņem x10 + drošība 30%, tad nu jau uzreiz rodas jautājums vai parasts hidrauliskais homkrats ar tīri teorētisku 2000 kg jaudu tur spēs vispār ko izdarīt, kādai ir jābūt konstrukcijai kurā to vispār stiprināt, pie tam stiprināt tā lai liektu vaļā tikai to āķi, nevis nolauztu no stiprinājuma trubas un finālā vēl atliekums būtu stingri paralēls stiprinājuma asij. Ačgārnais domkrata gājiens ir dauzītu autiņu riktēšanas stendiem, tik grūti iedomāties kas un par kādu ciparu būs gatavs ar to āķi ņemties.

Link to comment
Share on other sites

Takš kā jau Didzis teica - iespiežam skrūvspīlēs,  sasildām ar gāzes degli (autgēna gan jau ka nav) un ar āmuri atliecam atpakaļ. Pēc tam iemetam ūdenī lai norūdās un paliek ciets. 

Link to comment
Share on other sites

Sildīšanu un dauzīšanu arī apsvēru. Bet, āķim fiksēšanas mehānisms ir iebūvēts iekšā (nav ne jausmas kāds). Vizuāli no ārpuses trīs gultņu bumbiņas, kkādas atsperes iekšā, plastmasas kloķis ar atslēgu, lai tās bumbiņas ievilktu iekšā/izbīdītu ārā. Ja T ietekmē mainīsies fiksējošo gultnīšu un viņam apkārt esošo materiālu stiprība āķis vienkārši izspruks no mašīnas (ļurkājoties pēc kāda laika).

 

Te jādzesē fiksēšanās mehānisms no vienas puses un jāsilda "līkais" no otras puses + jādauza.

IMG_0160_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aiznes uz kādu metālapstrādes darbnīcu. Zinu vienu aiz brīvības ielas depo. Tur cilvēki ar metālu strādā - ātri salabos!

Mēs te datoristi varam tikai filozofēt - pieredze darbā ar metālu ja ir, tad niecīga! 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu baigā problēma nodzesēt to iekšā spraužamo daļu. Slapju lupatu virsū un nekad nepārkarsīs. Saliekta ta paša āķa daļa un to arī vajag karsēt un taisnot. Ja cietis stiprinājuma mehānisms, tad āķis obligāti jāmaina kopā ar visu stiprinājumu. Tā vairs nav joka lieta. Es gan domāju, ka aķis taisīts no ''konservu bundžu metāla'' un tapēc saliecās. Ja saliecās, tad tik pat viegli atlieksies.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Tas vēl ir jautājums, kā tāda sildīšana to metāla mehānisko stiprību ietekemē, varbūt tas ir kaut kā rūdīts un pēc tādas karsēšanas procedūras paliks neizturīgāks uz slodzi. Salieci pa auksto, neviens taču to detaļu pirms tā kontakta ar to mašīnu nesildīja, jāatliec arī pa auksto, galīgi trausls jau arī nav norūdīts.

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Metāls ir ļoti dažāds un pat no IT KĀ parastas drāts vai nu VAR āķīti izdauzīt tuptūzim vai nu pats sev zobus... Šajā gadījumā karsējot var tik galīgi visu sappīpēt un arī tad aptaisīs pakaļķājas tur kaut ko izdauzīt, neticu ka tur būs kāda mīksta/plastiska metāla marka izmantota. Tur tak ir jāatliec vaļā nevis jāpiedauza tuvāk, sāks dauzīt, būs kaut kas šķībi un ej nu sazin kādas sekas būs vēlāk ja kāda 1.5T piekabe norausies uz 100 km/h

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Nav tam āķim izmantots metāls no kosmiskajām tehnoloģijām. Tur  ir visparastākais dzelzsgabals, tapēc jau arī saliecās. Ja būtu izmantots kāds cietsakausējums, tad vai nu nolūztu, vai ietriektu autiņam pakaļā, bet formu saglabātu. Galu galā, tas nav āķis no smagās tehnikas, kur piejabe tiek vilkta katru dienu. Protams, ja var dabūt jaunu, tad nekādu bēdu, bet iztaisnot arī var un nekas slikts no tā nebūs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

I won't weld a hitch for anybody, even though I've welded more of them than I can count for myself. I've been on the receiving end of a few Summons & Complaints, enough that they don't even bother me any more, but I don't need to waste the time answering them.
Just as Friends don't let Friends drive drunk, Friends don't ask Friends to weld hitches.

Link to comment
Share on other sites

Citu nopirktu, ja varētu kkur nopirkt. Divas nedēļas ķemmēju ss'u tādau kāda vajag nav. Nav arī pa 100...150 un 200  :D 

 

pirms 14 stundām , Rainis teica:

nepass

 

Brīvdienās netiku līdz laktai un āmuram... varbūt nākošnedēļ tikšu uzdauzīt...  Karsēt šo pasākumu galīgi negribu.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Vai tad rīgā nebija kkāds specifisks farkopu tirgotājs? Pazi;na savulaik Scenikam šrotā apjautājās, saņēma "cenas piedāvājumu" un pasūtīja šos tālāk un par mazāku summu nopirka jaunu ar tīru štepseli un releju bloku, lai nepārslogo esošos pārslēdzējus.

 

Link to comment
Share on other sites

Ir āķu koplekti ar "aksesuāriem" +100EUR, bet ļoti negribās līst apakšā urbt/skrūvēt jaunas štelles, ja ir iespēja ka var "iespraust taisnu āķi" .

Link to comment
Share on other sites

Var mēģināt ārstēt tāpat kā saslima. 

Ieliec vietā, apmet ķēdi kas tur kādas 3-5t un pret kādu lielu koku ar vieglu ieskrējienu. Tikai lēnām, prātīgi un pamazām, pēc kartra rāviena novērtojot (mērot) progresu un pārlieconties, ka paša stiprinājuma vieta nedeformējas.

 

Vismaz garantēti tiks nodrošināts pareizais spēka vektors.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Rainis

Es ar "lielā koka metodi" savā laikā cigāram priekšējo lonžeronu iztaisnoju. Tā kā ir vērts mēģināt !

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
1 stundu atpakaļ, Rainis teica:

Es ar "lielā koka metodi" savā laikā cigāram priekšējo lonžeronu iztaisnoju. Tā kā ir vērts mēģināt !

Nezinu, vai ir vērts un prātīgi salīdzināt "cigāra" un Tourana virsbūves un elementu stiprību. 

 

Bet ja pa tēmu - jameklē pa poļu vai leišu šrotiem, jo mūsējie ir kaunu zaudējuši pavisam un galīgi. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , Bruketajs teica:

Bet ja pa tēmu - jameklē pa poļu vai leišu šrotiem, jo mūsējie ir kaunu zaudējuši pavisam un galīgi. 

Paldies.. leišu šrotos uzreiz uzpeld tas ko vajag -> kablys  .. vienīgi patālu no LV robežas

 

varbūt varat padalīties ar šrotu adresēm tuvu \lv robežām...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Pirms 35 minūtēm , Gunxx teica:

vienīgi patālu no LV robežas

Zvanies un runā - katram sevi cienošam leitim ir iespējas jebko nogādāt Latvijā.

 

Link to comment
Share on other sites

Paldies, kablys atrasts un savākts Šauļos.. veco droši vien pakāršu pie škūnīša nabaltai dienai :pleasantry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tiku pie laktas un vectēva vesera.... Āķi var izdauzīt arī bez karsēšanas. Vizuālais tēls āķim stipri bojājas, jo paliek laktas un vesera nospiedumi, bet ar slīpmašīnu var uzlabot. Metāla lodītes taisnošanas laikā izleca ārā, bet arī tās var saspraust atpakaļ. Par āķa stiprību grūti spriest, ja ir parādījušās kādas neredzamas plaisas... pa mežu slotas vest netraucēs, bet kapāt pa šoseju diez vai būtu laba doma.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Gunxx teica:

jo paliek laktas un vesera nospiedumi,

ieliec foto, fas un anfas

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Pakāru sievastēvam pie šķūnīša, blakus gazika un zila detaļām, lai "žāvējas"  :D

Link to comment
Share on other sites

Pēc diviem gadiem pie šamā ienāks paziņa, ieraudzīs to āķi un palūgs aizdot, lai atvestu kravu cementa no pilsētas. Un pa ceļam tas atdalīsies. To tu gribi?

Mantas, kuras vizuāli izskatās lietojamas, bet to izmantošana var radīt bīstamas sekas, nav jāglabā. Tādas vajag utilizēt.

Labots - e = d
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 Tagad protams tas vairs nav aktuāli..., bet varēji 2 pagarākas caurules galiem uzlikt virsū un liekt. Lauziens būtu liels un atlocītos bez problēmām, bez kaut kādām dauzīšanām uz laktas utt. Ir tā darīts un jāskatās, lai nepārcenstos ar locīšanu un neaizloca par daudz... :)

Labots - DeEK
Link to comment
Share on other sites

DeEK  -> šo variantu arī apsvēru, bet atmetu....

āķim piekabes galā cauruli varētu uzvērt,

āķa galā kur tas savienojas ar auto arī var uzvērt... uzvērtā caurule sāks locīt stiprinājuma vietu ar gultnīšu bumbiņām, jo tai stipri mazāks šķērsgriezuma laukums+ viņai caurumi no sāniem un vidū....

Link to comment
Share on other sites

5/17/2017 , 10:19, Gunxx teica:

Pakāru sievastēvam pie šķūnīša, blakus gazika un zila detaļām, lai "žāvējas"  :D

Tipa viņam tur tā kā muzejs? Vai vienkārši lūžņu noliktava, ber kādas neviens kārtīgs laucinieks nespēj iztikt :D 

Link to comment
Share on other sites

metāla lūžņu depozīts, starp citu, kāpj cenā, pa 30 gadiem var smuki nopelnīt:scare2:

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...