Jump to content

Lietots Vai jauns auto


Payne
 Share

Recommended Posts

Nevaru izlemt,labāk pirkt lietotu auto līdz kādiem 5k eiro,vai arī uz nomaksu, gandrīz jaunu pa 20k....

Lietotam, regulāri būs kas jātaisa,būs jautraucas,ka tas plīsīs,tas notiks utt,neparadzami remonti...

 

Jaunam,tas viss atkrīt tik vien kā apkopes reizi gadā,un maksāt ikmēneša maksu,un braukt neuztraucoties,ka var palikt uz ceļa.

 

Ko Jūs domājat,kura izvēle mūsdienās ir labāka?

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

KAs tavā uztverē ir?

Pirms 5 minūtēm , Payne teica:

gandrīz jaunu pa 20k....

 

Link to comment
Share on other sites

no tevis īsti nesaprotu vai otrs variants ir jauns vai lietots pa 20k ? Ja jauns, tad jau tur rūpnīcas garantija, bet gan jau regulārajās apkopēs rēķini būs atbilstoši.

Link to comment
Share on other sites

Kurš tad pārdod auto nobraucot tikai 10k ! Bet ja tam lietotam vēl rūpnīcas garantija ir spēkā, tad jau viss kārtībā.

Link to comment
Share on other sites

Tam jaunajam logu slotiņas nomainīt garantijas servisā maksās tikpat cik vecam autiņam citu motoru ielikt sapīsušā vietā

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Redzēju Itālijas izsolē V40 D2 2016.gada pa 14k sākumcenu vai 15.5 pirkt uzreiz opcijā. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , abi teica:

Tam jaunajam logu slotiņas nomainīt garantijas servisā maksās tikpat cik vecam autiņam citu motoru ielikt sapīsušā vietā

 

Sviests... slotiņas, riepas, spuldzes utt. Var mainīt pats nesaistoties ar garantijas servisu - oficiālo dīleri... ;) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pagājušo reizi pa lēto vecam autiņam ekonomiskais variants, sūdi kā teikt

7,81 Logu slotiņa labā puse Comline Premium Flat Blade mīkstā CRF40L 16'/400mm                  
9,54 Logu slotiņa kreisā puse Comline Premium Flat Blade mīkstā CRF65L 26'/650mm                  

Par slotiņām vairāk kā piemērs bij domāts, nu nebūs tā ka gadu vecam autiņam nobrauksi bez pie dīlera atstātām summām līdz garantijas laika beigām. Pat ja noignorē to garantiju, vienalga būs kaut kas jālabo tajā laikā un detaļu cena būs attiecīga

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Gestapo teica:

Redzēju Itālijas izsolē V40 D2 2016.gada pa 14k sākumcenu vai 15.5 pirkt uzreiz opcijā. 

No JuutpaudisMaigcilveeks aiznjemsies naudu?

Link to comment
Share on other sites

Paskaties izvēlētajam autiņam cik maksā lukturi, amortizātori, ģenerātors, starteris, ūdenssūknis, kāds štrunts piekarē un parēķini. Kaut kas no tā 4-5 gadu laikā visticamāk būs vai nu pēc termiņa jāmaina, vai pats izies no ierindas, varbūt tiks saplēsts. Vecam autiņam būs dabūnams jebkas no tā ar visu darbu līdz 100 EUR, jaunam ap 1000  katrs grozīsies. Par vērtības kritumu un samaksātajiem procentiem vispār nav vērts pat diskusiju sākt, gluži tāpat kā par KASKO cenu un kādas avārijas sekām. Starpība izmaksās būs reizēs...

Labots - abi
  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja var atļauties, jauns ir jauns, ko tur prātot! 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Laimes spēle, arī ar gadu vecu autiņu. Ģimenē ir bijušas visādas mašīnas - 1 gadu veca s-klase, 2 gadus vecs MB ML džips, padsmit gadu vecs Peugeot 106, 10 gadu vecs pasāts, nojata BMW žurka un tagad arī 3 gadu vecs Passat CC utt utjp. Ironiski, ka vismazāko summu servisiem prasīja s-klase visos savos 4 gados, jo īsti nekas neplīsa, tik cik apkopes Domeniks (tas gan lēti nebija) toties ML džips prasīja savu reizi divos mēnešos, jo plīsa viss, kas varēja saplīst, Peugeot gāja un gāja, ja kkas saplīsa, 13. atslēdziņa, nolamāt frančus cik debīli viss izvietots un tad pa 10 eiro nomainīt detaļu. BMW plīsa reti, bet dārgi, vecais pasāts gāja līdz turbīnai kkas notika, tā arī tika atdots tolmetam, bet detaļas varēja spaiņiem pa lēto pirkt un pats nomainīt, Passat CC jau advancēts aparāts ar visiem pēdējiem navarotiem un start stop sistēmām, dsg kārbām un dinamisko piekari, principā šis jau ir tas punkts, ka ja ir tik jauna mašīna (2014+) ta līdz ar garantijas (papildus garantijas, apdoršināšanas, vienalga) beigām labāk ir to dampi mainīt pret ko citu un turpinat tik maksāt paredzamo mēneša maksājumu nevis iebrzties uz 2k+ remontu.

 

Tā kā jā, piekrītu, ja var pacelt, labāk ir ņemt jaunu aparātu, ar noteikumu, ka nav kkāda mikro vabole (nu nav mums vēl tik labi ceļi, lai tās mazās mašinas neizgrabētu un būtu kaut cik komfortabli) un lai ir kaut kāda garantija vēl, negribam tak uzreiz pēc mēneša mainīt kārbu vai kādu vadības bloku par savu naudu :) Kā arī ne to plikāko, acis sāp ieraugot 2010+ mašīnu bez klimas, anarhisku krēslu regulēšanas mehānismu un kaplpakiem. Tādiem IMHO arī vērtība daudz straujāk krīt.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Payne teica:

Lietotam, regulāri būs kas jātaisa,būs jautraucas,ka tas plīsīs,tas notiks utt,neparadzami remonti...

pilnigas mulkjibas

  • Patīk 3
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pati stulbākā sajūta ir pēc jauna autiņa gada, divu lietošanas. Paskaties, cik tāds maksā, salīdzini ar sumu, kura tev vēl jāmaksā un saproti, ka kpitāli pārmaksā. Protams, jaunu autiņu visiem gribās, bet jauns tas ir tikai ļoti īsu brīdi. Man divi kolēģi ir pirkuši jaunus autiņus un abi palikuši neapmierināti. Daudz čakara tāpat ar garantijas remontu un laiks šausmīgi ātri iet. Pēc trim, četriem gadiem sāk rūsa līst laukā un no jaunuma ne smakas.

Link to comment
Share on other sites

Panjēmu savu H ar pusgada norullējumu ;)  ~1/3 no cenas nost, gandrīz kā jauns.

Labots - M@R$$
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , Didzis teica:

Pēc trim, četriem gadiem sāk rūsa līst laukā un no jaunuma ne smakas.

Kuriem tad tik traki ir tagad?

Varētu būt, ja sanāk braukt pa lauku ceļiem, un tad kaut kur kādā sālīta pilsētā iekšā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Zin... teica:

Vienīgo rūsu uz jaunajiem esmu redzējis tikai uz Dacia Logan

Tātad ticis bliezts un nekvalitatīvi remontēts. Man kantorī ir pirkta jauna dacīte lokanā,  ~četrus gadus veca, tekoši tiek dzenāta pa sliktiem lauku un meža ceļiem (mērniecība). Lai nu ko, bet rūsa 100% nav nekur. Kā arī nav nekādas problēmas bijušas, principā tikai apkopes... nobraukums tūlīt būt pie 200k km...

 

A par jauns vs lietots. Es viennozīmīgi pirktu labāk augstākas klases lietotu, nekā jauns mazākas klases  brīnums. Tās vienkārši ir dažādas dzīves filozofijas.

 

Ja jaunu - tad ņem operatīvajā - katru mēnesi piķo, kad tuvojas līzes beigas, maini uz citu. Jā, pārmaksāsi, pēc idejas nomāsi auto, jā, par to pašu cenu brauksi ar mazu mēsliņu, tā vietā lai peldētu pa šosi ar kādu normālu biznesa klases vācieti, kurš var pēkšņi porasīt ieguldījumus. BET ja paņemsi lietotu auto "ar prātu", necentīsies būt max ekonomisks un taupīt uz visu, tas ir - meklēsi auto caur labiem starpiniekiem, tad nebūsi vīlies vēl daudzus gadus, jo arī lietots auto var kalpot daudzu gadus prasot tikai apkopes.

Link to comment
Share on other sites

Nop, nebija bliezts - jauns, no salona, rūsa aizmugures arkās parādījusies, bet arī tiek dzenāta pa grantīm, mazpilsētas sāli un citiem labumiem, no problēmām laikam bija tikai kaut kādi gļuki ar logu tīrītājiem, bet tas bija sīkums un novērsts garantijas ietvaros.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ņemot vērā kā definēts jautājums, ja autors ir pārliecināts par naudas plūsmu, prātīgāk būs jauns.

 

"līdz 5" tur sanāk tik un tā ekonomiskās klases auto lai iegūtu kautko daudzmaz dzīvu.

 

paredzot braukt ar bezgarantijas auto ir labi, ja tam mezglu, kuru remonts nepārsniedz ~1k euro, savādāk trīs neveiksmītes un gadā esi ieliecis vēl viena auto cenu.

 

piem, automāts, sprauslas, kāds specifisks vadības bloks.

 

Tādēļ pircējam iepriekš ļoti jāiedziļinās, pērkamā auto iespējamās nelaimēs, un cik tās maksās un vai vispār kāds lv pieteiksies novērst. piem. 2.5 touragu līdz 2007 gadam pircējiem noskaidrot vai kāds lv piesakās to motoru gilzēt, vai cik maksā  vesels bloks no nākamās paaudzes. 

 

Ne katrs ir gatavs un spējīgs iedziļināties tik ļoti. 

 

Šobrīd pētu kur atrast amortizatorus (parasti, bez elektronikas vai augstuma regulēšanas) par godīgu cenu 2007 gada auto ar godīgu 170k nobraukumu.  piedāvājumā tikai oriģināli par visiem četriem mazliet zem 1k euro. Sēžu .RU forumos, ar laimesbrāļiem, kautkas sāk atrasties.

 

 ar šo visu gribu teikt, ka ap 5k euro, prātīgākais kādu 2010+ mazauto ar mazu <100k atrast, un bez variatora. 

Labots - rodrigez
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Pirms 20 minūtēm , Zin... teica:

Nop, nebija bliezts - jauns, no salona, rūsa aizmugures arkās parādījusies, bet arī tiek dzenāta pa grantīm, mazpilsētas sāli un citiem labumiem, no problēmām laikam bija tikai kaut kādi gļuki ar logu tīrītājiem, bet tas bija sīkums un novērsts garantijas ietvaros.

 

Šito pieredzējam arī rajona padomes Dusterim. Acīmredzot, rūpnīcas brāķis.

Turklāt, ja nemaldos, Dračijas ražo gan Čehi gan Rumāņi un var tikai naivi cerēt, ka kvalitāte neatšķiras.

Man bija Rumāņu Megane - viens no Renault, kura dēļ prasījās nolādēt franciju (iespējams daudzi to jau izdarījuši un tāpēc frančiem tagad bēgļi). Sievas Clio (fr ražojuma) turpretī jau teju 200t.km noskrējis bez ķibelēm (ja neskaita piekari, izejmateriālus un skrāpējumus)

2010+ gads jau nozīmēs, ka jāizvēlas ar mikromotoru, jo 100 pajoļi jau izlēmuši likteni 2009+ gada mašīnām un tagad jāgaida aiznākamais gads un šoferu vaidi. 

Draugs ar savu 2011 gada RAM jau paskatījās provizorisko cenu un lietoja vārdus, ko pat nebiju dzirdējis - tuvu 1000€ gadā nodoklis... 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Bij reiz uz kantori jauns Kangoo - pirmajā pusgadā 500-600 EUR dabuja iegāzt, jo redz bīdamās durvis 1x taisa pa garantiju, a vispār viņas nevajag bieži virināt un vispār ko jūs gribat, lai smuki veras, nesprūst, darbojas centrālā atslēga, ziemā!!!, vispār aizslēdzas - komerctransportam???, ta nu, vajadzēja ņemt mūsu elegantos sedanus... Puse summas tur gan bija par pirmo obligāto apkopi, nu bet vienalga par to naudu var nopirkt 10-12 gadus vecu tādu pašu ar TA vēl gadu uz priekšu

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

P.S. gEiro Auto lielākoties bija tikai rumāņu salikuma autiņi.

 

Renaultam ļoti lielu naglu zārkā iedzen tiešu Mūsa Motors un gEiro auto - nekompetences kalngals ar karaļu ambīcijām. Bet tas jau ir gandrīz visiem.

Moš jācer ka "lielie Amserv" pārņems arī Renaulta dīlerismu, jo pašreizējiem vairs neiet saldi, cik zinu.

Link to comment
Share on other sites

Vajag sākt ar Exceli.
Ielikt tur auto cenu + % + nodokļus + apdrošināšanu + degvielas $ x patēriņu x paredzamais gada nobraukums + ~gada amortizāciju konkrētam modelim/ražotājam.
Tad izrēķināt aptuvenu viena km cenu teiksim kādu 5 gadu periodā. Tas palīdz objektīvi novērtēt situāciju.
Apkopes un remontus var nerēķināt, jo īpaši nav paredzami ne jaunam, ne vecam. Var paveikties un nepaveikties uz abām pusēm.
Atkarībā no mērķa, iespējām un situācijas tirgū mana izvēle ir bijusi dažāda.
Pēc savas pieredzes varu teikt, ka jauns auto norīs vairāk tugriku nekā lielāks mazlietots + remonti.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ir baisa atšķirība aprēķinos un vajadzībās, atkarībā  no tā, cik brauc. Ja 10-12k gadā, jauns auto ir totāli zaudējumi

30-40k (nekas traks pat LV apstākļiem, man tā ir šībrīža alternatīvā "dārgajai" īrei Rīgā) - un bez domāšanas ir jāņem līzē, jauns, no salona vai kas ļoti svaigs no ļoti uzticamiem starpniekiem. Pirmkārt jau, cik % no laika tiek pavadīti pie stūres un, attiecīgi, cik ērtu to gribas. Plus, balanss starp remontiem un lielāku degvelas patēriņu kkam vecam bez līzes un apkopēm, līzi jaunam.

I tāpat var nepaveikties, gan lietotu, gan jaunu ņemot.

Labots - versatile
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Bāc... nu jūs gan dodat... tik racionāli pērkot auto visiem būtu jābrauc ar visādiem lētiem sūdiem...

Mašīnu jautājumā atbalstu nosacīti emocionālus pirkumus - jāpēr tas ar ko patiešām grib braukt... to, kurā jūtas ērti un izbauda! esmu par "prieka faktoru", kas rodās sēžot pie stūres! ;) 

 

man liekas ka racionāli ir ņemt kādu 2-3 gadus vecus auto un braukt max 3 gadus un tad atkal skatīties ko jaunu :) un pirkt labāko, treknāko komplektāciju no tā ko var atļauties!

 

Vismaz pēdējos 6 gadus esmu braucis lielākoties tikai ar darba auto (chrysler 300c universal, Passat B6, Accord, Qashqai, i40) un nu esmu atkal ticis pie BMW F30... Prieka faktors braucot ar BMW ir visslielākais! Pat salīdznot ar otru ģimenes auto - no salona pirkto Passat B8 HL. ;) 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

100% precīzs teksts, ideāls apkopojums, katram savs!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

citam lai pakaļējā sēdeklī ērti meitas spaidīt.

Kādreiz jau par US smējās, 80% meiteņu nevainību zaudē mašīnās uz pakaļējā krēsla! 

Just now, snukurins teica:

Mani prieka faktori dzīvo Amerikā,šeit pieejamie ir tikai lūznis ar ko pārvietoties.

Ko tad tu šeit dari, fiksi mauc uz turieni!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, snukurins teica:

Neesmu migrants.

Tad noslauki savu patriotisko siekalu un nopērc sev to auto, ko gaudo?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un kas tev liedz nopirkt mašīnu ASV un atdzīt šeit uz LV? Pats braucu mašīna, kas ir pirka jauna ASV, tādēļ ka viņu priekš EU tad neražoja!

Pirms 5 minūtēm , snukurins teica:

es tikai saku ka te Eiropā auto priekš manis ir tikai lūžņi neatkarīgi no vecuma

Nu tā var runāt tikai ļoti bagāts cilvēks! :diablo:

Link to comment
Share on other sites

Atkal nav labi! Kaut kā tavi teksti kopā neiet! Tu tā kā maz bērns, tā konfekte, kas ir citam ir labāka, nekā, kas ir tev!

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Manuprāt visu izsaka finansiālā situācija. Ja doma ir auto iegādāties līzingā - es noteikti ņemtu tikai jaunu vai mazlietotu bet ar rūpnīcas garantiju uz visu atlikušo līzinga periodu. Var jau protams bļaut par vērtības kritumu - bet klasiski zemie procenti uz jauniem auto vismaz daļēji to nokompensē.

 

Ja budžets atļauj auto iegādāties bez kredītiestādēm - tad jau var domāt par lietotu, jau augstākas klases auto (paturot prātā, ka 10-20 proc. no auto vērtības ir jāglabā fondā nepatīkamu pārsteigumu gadījumā)

 

Jauna auto galvenais un lielākais pluss ir izmaksu prognozejamība. Apkopes cenas var šķist augstas - bet nu to visu taču var noskaidrot (vēlams - pie līdzīgu auto lietotājiem, nevis dīlera) Vērtības kritums un "pēc 2 gadiem taču aut vairs nav jauns" - es personīgi iegādājos auto, lai ar to brauktu un tas man nesagādātu nekādus finansiāli nepatīkamus pārsteigumus - nevis lai rēķinātu ik pēc pāris mēnešiem, par cik es auto varu pārdot utt.

 

Jebkurš lietots auto ir loterija - tas var kalpot gadiem bez problēmām - bet arī jau pēc pāris dienām sagādāt konkrētas galvassāpes - neskatoties uz to, ko stāsta auto pārdevējs. Tas vairāk ir jautājums par brīvo laiku un gribēšanu vajadzības gadījumā čakarēties.

 

Budžets ap 20K - jautājums vai vispār ir vērts skatīties uz ko mazlietotu - šādā cenā jau Škoda un Nissan virzienā var skatīties jau uz jauniem, ne-mikro izmēra auto - vienkārši painteresējoties pie dīleriem par demo auto.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...