Jump to content

Opel Astra


Cecilija
 Share

Recommended Posts

Sveiki, vīri! Ir kāds zinošs par autiņiem. Interesē, vai Opel Astra 2002-2004. gadam, virsbūves ir cinkotas vai nē? Ja jā, tad kā būtu labāk pielabot nelielus rūsas pleķīšus. Ja ir cinkota virsbūve, tad laikam jālieto tās cinkveidīgās gruntis, cinka krāsa aukstajai cinkošanai. Vispār, kāda ir kārtība, ar ko pa priekšu un ko pēc tam. Esmu atpalicis jauno apstrādes materiālu ziņā. Skaidrs, ka pilnībā jau novērst rūsēšanu nevarēs, taču tā skāde nav tik liela, lai meklētu jaunu aizmugurējo vāku universālim. Ieskatījos arī SS-kā, bet neatradu sev atbilstošas krāsas vāku. Un man domāt, ja arī atrastu, tad diez vai būtu labāks par manējo. Ir kādas idejas?

Link to comment
Share on other sites

Tiešām pats visu darīsi? Ja jau šitādi jautājumu, tad neesmu pārliecināts, ka izdarīsi OK. Labāk brauc pie krāsotājiem lai tie cīnās.

Pa lielam - Opel Astra ir ir kaut kāda pretkorozijas apstrāde, tomēr 100% nezinu. Lai nu kā, bija lietošanā 2001 gada astra, vēl tagad ir lietošanā īstenībā, nekādas rūsu problēmas nav. Gan jau tās aizmugurējās durvis vienkārši ir "vājā vieta".

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Mēģināšu gan pats, pirmkārt: krāsotāju ceņņiks ir debesīs, otrkārt, cik dzirdēts, neviens krāsotājs nečakarēsies ar kaut kādiem tur rūsas pleķiem, treškārt, diez vai rūpīgāk apstrādās kā es pats. Un nav jau tas Opelis tik vērtīga mašīna, lai par to izgāztu kaudzi naudas, kas nerezultēsies cenas pieaugumā un braukšu ar jamo pats. Galvenais, lai pa gabalu nav baigais skats.

Posta, ko iedeva biedrs 138 gan teikts, ka galvanizēts. Vai tas nozīmē cinkots? Ir taču arī citi galvaniski iespējamie pārklājumi?!

Link to comment
Share on other sites

Neesmu metalurgs, bet angliski "galvanizēts" visbiežāk nozīmē cinkots. Nav gadījies dzirdēt par kadmijotām auto virsbūvēm.

Par cinka gruntīm diemžēl neko nezinu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , 138 teica:

"galvanizēts" visbiežāk nozīmē

elektroķīmiski pārklāts.

pirms 3 stundām , Cecilija teica:

Ir taču arī citi galvaniski iespējamie pārklājumi?

ir, tikai šajā gadījumā tā nebūs. Var pārklāt ar varu, hromu, niķeli, teorētiski ar jebkuru metālu, tikai pastāv elrktroķīmiskie ierobežojumi.

Link to comment
Share on other sites

Nelielus pleķīšus pielabo ar Hammerit. Noskrāpē cik var un to ar mazo otu pa virsu.

Pamēģini vienreiz pats visu pareizo krāsošanas procesu un sapratīsi, ka krāsotāju cenas ir pat ļoti adekvātas.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

darklight

Jautājums, kādā krāsā tā mašīna? Spaiņa krāsa ideāli labojas ar pindzeli, no pāris metriem neko redzēt nevar. Savukārt salātzaļš perlamutrs būs problēma.

Savai spaiņa krāsas Astrai arkas laboju ar šito http://www.alpinakrasas.lv/produkti/produkt-details/alpina-direkt-auf-rost-hammerschlageffekt-sudrabs/show.html

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un pēc tam brīnās, kāpēc opels tā rūsē... tas vienkārši deļ tā, ka paši tā lietotāji nodarbojas ar nekvalitatīvu pašdarbību....

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

darklight

rubb, es nebrīnos. Mans autiņš ir sasniedzis godājamu 18 gadu vecumu, kalpojis labi un, domāju, vēl kādu laiku kalpos. Bet ieguldīt naudu krāsošanā štrunta G Astrai ir vienkārši stulbi, jo tas finansiāli nav to vērts. Tas vāģis vairs nemaksā pat 1000 EUR.

Atkal - lai nebūtu jābrauc ar galīgu gateri, divreiz gadā nākas pāriet ar pindzeli pāri sliktajām vietām. Un viss štokos.

Labots - darklight
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , darklight teica:

finansiāli nav to vērts

Kas tas par kritēriju? Ja ir auto, tas apmierina, tad kāda škirba cik ir tā atlikusī vērtība - saved to kārtībā lai auto vel ilgi var Tevi apmierināt!

Ok. Es vienkārši esmu citas filozofijas piekritējs - IMO auto atlikusī vērtība nav kritērijs, lai no tās lemtu, vai likt iekšā lētākās detaļas, vai normālas, vai normāli to savest kārtībā, jeb tikai lai skati izietu... 

Labi, šis ir offtops, es offtopu beidzu...

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Tikko biju krāsu bodē, pajautāju par cinka aerosolu un vispār par cīņu ar rūsu. Vecis teica, ka tā cinka pūšana esot "priekš kaķiem." Vienkārši lai apstrādājot ar rūsas pārveidotāju, tad špakteli un visbeidzot pa virsu grunti. Pirms krāsošanas. Esot jau "muģilas" kas ar to zinku māžojoties... :)  Protams, pa starpām rūsas izslīpēšana, maksimāli jāatbrīvo no vecās krāsas ap rūsējušo vietu, attaukošana, starp slīpēšanas, u.t.t.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Esmu pārliecināts, ka tas krāsu bodes vecis ir profs krāsošanā mhhh :>

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Protams, neesmu pārliecināts, ka pārdevējs ir baigais guru. Bet bija žēl izgrūst 10 eiras par flakonu, nezinot, kā pēc tam apstrādāt virsmu, lai špaktele un gruntene nekristu nost. Kāda ir pieredze ar tām cinkotām virsmām?

Link to comment
Share on other sites

Ja par manu pieredzi - tad vienmēr braucu krāsot pie spečukiem arī savu 15 gadus veco Audi un 16 gadus veco Opeļa G Astru. Ventspilī to daru pie vieniem no labākajiem(konkrētos darītājus zinu jau > 20 gadus), jā, tas kaut ko izmaksā, bet nu labāk lai nepūst, nekā pa lēto sataisi un pēc gada atkal mr. rūsiņš ir ciemos... tas arī viss.

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Jautājums vēlreiz: ir tak kāds ņemies ar to cinka krāsu (nu kaut vai aerosolā), kā pēc tam ir ar pārējo materiālu uzklāšanu, grunts, špaktele, krāsa, kādā kārtībā? Metāla konstrukcijas taču krāso ar to cinka krāsu, pēc tam kaut kā apstrādā un pārkrāso. Kādas krāsas līp pie cinkotām virsmām (špakteles, gruntenes)?

Link to comment
Share on other sites

metāla konstrukcijām neviens špakteles nelieto.

Uz aerosola parasti ir lietošanas instrukcija.

Nevajag jaukt cinku saturošu krāsu aerosolā ar cinkotu metālu. Tās ir pilnīgi dažādas lietas.

Link to comment
Share on other sites

Nu labi, laikam jau neviens neko konkrētu pateikt nevar. Mēģināšu tā, kā krāsu bodes "guru" ieteica. Nākošgad jau redzēs :) . Ja nesanāks, tad ieprovēs ar to cinku.

Link to comment
Share on other sites

Metāla konstrukcijām kā reiz špakteles lieto un vēl kā! Sametināt nav iespējams tik smuki, tāpēc smukumu taisa ar špakteli.

Cinks ir "taukains" parasti atstāj nekrāsotu mūžīgi mūžos. Baloniņu auksto cinku lieto tad, kad karsti cinkotas detaļas montē, pielabo, sastiprina ar metināšanu - maskē šo darbību pēdas un nedaudz aizsargā. Auto bleķus labojot viņu nevajag

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu tad beidzot kāda sakarīga atbilde. Tātad veikala guru nebūs sastāstījis pilnīgu tuftu. Mēģināšu vismaz tiktāl padarboties, lai tā rūsa neiet tālāk. Un par to krāsošanu, tad jau redzēs. Ko "abi" vari ieteikt. Ir kāds sakarīgs kantoris Rīgā, kur neplēš 7 ādas nost un uzkrāso kaut cik ciešami.

Labots - Cecilija
Link to comment
Share on other sites

Es piekrāsoju tumši zilu SAABu. Caurumus aizlāpīju ar stiklšķiedras "plāksteriem", špakteli un tālāk visas pārējas darbības. Gala rezultāts bija tīri ok, protams šur tur jau redzēja, ka nav līdz galam noslīpēta špaktele vai uzpūtusies biezāka slāņa grunts krāsa, vai krāsas/lakas maziņi notecējumi. P!sos jau ilgi, bet no 10m attāluma uzmetot aci likās, ka tur nekas nav pārkrāsots. Vienīgais jau pēc pusgada ir atkal burbuļi :D

Labots - Zoom
tika tika gramatika
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Cecilija teica:

lai apstrādājot ar rūsas pārveidotāju, tad špakteli un visbeidzot pa virsu grunti

Ē, neesmu eksperts, bet šitais toč neizklausās riktīgi - pirmkārt, uz tīra, no rūsas pilnībā notīrīta bleķa no rūsas pārveidotāja tak nav ne jēgas ne vajadzības (jo nav jau rūsas, ko "pārveidot"), un otrkārt, zieķēt špakteli pa tiešo uz bleķa, nu nē, vispirms taču kaut kādu grunti.

 

Ir vēl tāda lieta kā skābās (kodinošās) gruntis, dažiem patīk, bet reku profesionāļi stāsta, ka tās nav vienīgais pareizais variants, tikai uz skābās nevar krāsu pa tiešo virsū krāsot:

Citēt

 

 

Link to comment
Share on other sites

Interesanti cik efektīvi ir ar špannungu nocinkot ar cinka hlorīdu! Izmaksas, ja dara pats,- vispār kapeikas + protams savs patērētais laiks.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Cecilija teica:

Jautājums vēlreiz: ir tak kāds ņemies ar to cinka krāsu (nu kaut vai aerosolā), kā pēc tam ir ar pārējo materiālu uzklāšanu,

Auto nav vērts! Pareizi tev krāsu pārdevējs stāstīja.

pirms 5 stundām , e = d teica:

metāla konstrukcijām neviens špakteles nelieto.

Nu nu nu!!!!!! Pareizi uzklātai špaktelei ir pat diezgan labas anti korozijas īpašības! 

Rūsas pārveidotāju vajag jo tīri tehniski nav iespējams visu rūsu mehāniski iztīrīt - uz metāla virsmas rūsa veido mazas poras kuras aprūsē no iekšas.

 

Tīram mehāniski cik var, rūsas pārveidotājs, špaktelis (ja lieli bojājumi) grunts, krāsa, laka.

 

Reku instrukcija - šādi daram un būs =/- oki!

http://www.autokrasas.lv/images//Piekrasosana izmantojot krasas aerosola_03.2013.pdf

Link to comment
Share on other sites

Rūsas pārveidotājs ir afigennā jāšanās, nu itkā darbojas, bet nudien jājiens pamatīgs. Tieši par auto virsbūvi atturēšos komentēt, bet vispār, nopērc metālu un saproti... ka kāds tur nafig pārveidotājs, tas ir īpaši aktuāli RU ražotam metālam. Tad ir vienīgais variants notriept ar grunti un noslēpt kaut kur.

pirms 8 stundām , markei teica:

Interesanti cik efektīvi ir ar špannungu nocinkot ar cinka hlorīdu! Izmaksas, ja dara pats,- vispār kapeikas + protams savs patērētais laiks.

Ir tāda aizdoma ka to vispār nav iespējams PAREIZI izdarīt auto korpusam reāli dzīvē, kur nu vēl mājas apstākļos. Atsevišķai detaļai gan jau ka var, tik nafig nevajaga

Link to comment
Share on other sites

Paldies, vīri! Nu jau būs gana daudz. Par to elektroķīmisko pārklāšanu, ko ieteica Markei gan šaubos. Kā lai galvaniski pārklāj pleķi 10 cm diametrā, kurš ir uz daudz reiz lielākas virsmas (bagāžnieka vāks universālim). Kas notiks ar pārējā vāka cinkoto daļu, kāds strāvas stiprums nepieciešams, kā izveidot ķēdi, lai tā iedarbotos tikai uz konkrēto (bojāto) vietu. Kaut kad sen atpakaļ jau kaut ko tādu štukoju citam autiņam (MB300). Bija arī doma kaut kur netraucējošā vietā pieskrūvēt krietnu cinka gabalu, lai ir kontaktā ar korpusu un rūsē cinks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , rodrigez teica:

Alvošana te jau tika pieminēta?

Ar lodāmuru? :D

Link to comment
Share on other sites

Nu es esmu no tās paaudzes, kuri atceras ar lodlampu karsējamos lodāmurus :)  Nav jau gluži neiespējami šādu darbību paveikt, bet pēcapstrādes process gan ir baigs. Tur jau ar vīli pa priekšu  ir jāvīlē, nevar jau tik gludi un plāni uzlodēt alvas slāni. Labi, beidzam, gan jau kaut kā sanāks.

Link to comment
Share on other sites

ar gāzes degli. 

nopietnos remontos metinājuma šuves tiek aizlietas ar alvu.

 

jāsaprot tikai kādu pastu lietot, jo tā kas misiņam/varam paredzēta nederot.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Padomju laikā ar alvu pat "špaktelēja" - RAFā varēja "iegādāties" alvas stieņus (precīzāk POS60 sakausējumu) 

Cik bērnībā atceros, uzkausēja ar lodlampu un kusnis bija ar skābenu smārdu. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , Bruketajs teica:

Padomju laikā ar alvu pat "špaktelēja" - RAFā varēja "iegādāties" alvas stieņus (precīzāk POS60 sakausējumu) 

Cik bērnībā atceros, uzkausēja ar lodlampu un kusnis bija ar skābenu smārdu. 

 

Nu tā skābenā smaka bija no tā, ka atšķaidītā sālskābē sameta iekšā cinkoto skārdu un ļāva izreaģēt. Proporcijas gan vairs neatceros. Liekas bija tā, met iekšā sālsskābē tik ilgi to skārdu, kamēr vairs neizdalās burbuļi (noreaģē līdz galam).

Link to comment
Share on other sites

VIspār vajadzētu banu lietotājiem, kas liek nejēdzīgus tēmu nosaukumus, veido tēmas neatbilstošās sadaļās un nevar sameklēt jau esošas tēmas, kur par lietu ir izrunāts daudz un dikti -

 

 

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Kāpēc neatbilstoša ir sadaļa: "Tehniska rakstura diskusijas"? Un "Ciinja ar auto Rusu-Kaa?" tika izlasīta vispirms. Tur gan vairāk tiek rakstīts par auto grīdapakšas renovēšanu... Ja kas E-D Tevi tik ļoti aizskar, tad atvainojos. Šķiet ka pārējiem forumiešiem vismaz bija jautri pakomunicēt ar ne visu zinošu večuku. :)

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

e=d - tēmai nav ne vainas! 

 

Nu nav visi tik bagāti lai ik pa 5 gadi pirktu jaunu (tiešām jaunu!) auto! Tā ka nākas vien remontēt! 

Man 5 gadi atpakaļ attāls radinieks pa kapeikām atdeva 1998 gada vectru, kuru bija nodomājis šrotā atdot. 

Es viņu pielaboju un braucu vēl joprojām!

Rūsa ir visu veco auto pavadonis un uzskatu ka ar viņu ir jācīnās! Ja neko nedara, tad neliels pleķītis pāris gados pārvēršas par lielu caurumu un tiešām var iznākt ka metāllūžņu punkts ir vienīgais variants....

 

Runājot par "špaktelēšanu"  ar svinu / alvu - cik zinu senos laikos, kad nebija kompozīta špakteli pieejami tā darīja. Tomēr mūsdienās tam nav nekāda pamatojuma! Labi - daži veco auto restauratori tā dara, jo uzskata ka nedrīkst izmantot auto laikmetam neatbilstošus materiālus! 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...