Cecilija Ierakstīts Aprīlis 17, 2017 Share Ierakstīts Aprīlis 17, 2017 Sveiki, vīri! Ir kāds zinošs par autiņiem. Interesē, vai Opel Astra 2002-2004. gadam, virsbūves ir cinkotas vai nē? Ja jā, tad kā būtu labāk pielabot nelielus rūsas pleķīšus. Ja ir cinkota virsbūve, tad laikam jālieto tās cinkveidīgās gruntis, cinka krāsa aukstajai cinkošanai. Vispār, kāda ir kārtība, ar ko pa priekšu un ko pēc tam. Esmu atpalicis jauno apstrādes materiālu ziņā. Skaidrs, ka pilnībā jau novērst rūsēšanu nevarēs, taču tā skāde nav tik liela, lai meklētu jaunu aizmugurējo vāku universālim. Ieskatījos arī SS-kā, bet neatradu sev atbilstošas krāsas vāku. Un man domāt, ja arī atrastu, tad diez vai būtu labāks par manējo. Ir kādas idejas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Aprīlis 17, 2017 Share Aprīlis 17, 2017 Tiešām pats visu darīsi? Ja jau šitādi jautājumu, tad neesmu pārliecināts, ka izdarīsi OK. Labāk brauc pie krāsotājiem lai tie cīnās. Pa lielam - Opel Astra ir ir kaut kāda pretkorozijas apstrāde, tomēr 100% nezinu. Lai nu kā, bija lietošanā 2001 gada astra, vēl tagad ir lietošanā īstenībā, nekādas rūsu problēmas nav. Gan jau tās aizmugurējās durvis vienkārši ir "vājā vieta". 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Aprīlis 17, 2017 Share Aprīlis 17, 2017 Pirms 39 minūtēm , Cecilija teica: vai Opel Astra 2002-2004. gadam, virsbūves ir cinkotas vai nē? Ir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 17, 2017 Author Share Aprīlis 17, 2017 Mēģināšu gan pats, pirmkārt: krāsotāju ceņņiks ir debesīs, otrkārt, cik dzirdēts, neviens krāsotājs nečakarēsies ar kaut kādiem tur rūsas pleķiem, treškārt, diez vai rūpīgāk apstrādās kā es pats. Un nav jau tas Opelis tik vērtīga mašīna, lai par to izgāztu kaudzi naudas, kas nerezultēsies cenas pieaugumā un braukšu ar jamo pats. Galvenais, lai pa gabalu nav baigais skats. Posta, ko iedeva biedrs 138 gan teikts, ka galvanizēts. Vai tas nozīmē cinkots? Ir taču arī citi galvaniski iespējamie pārklājumi?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Aprīlis 17, 2017 Share Aprīlis 17, 2017 Neesmu metalurgs, bet angliski "galvanizēts" visbiežāk nozīmē cinkots. Nav gadījies dzirdēt par kadmijotām auto virsbūvēm. Par cinka gruntīm diemžēl neko nezinu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkuru Aprīlis 17, 2017 Share Aprīlis 17, 2017 Pirms 19 minūtēm , 138 teica: "galvanizēts" visbiežāk nozīmē elektroķīmiski pārklāts. pirms 3 stundām , Cecilija teica: Ir taču arī citi galvaniski iespējamie pārklājumi? ir, tikai šajā gadījumā tā nebūs. Var pārklāt ar varu, hromu, niķeli, teorētiski ar jebkuru metālu, tikai pastāv elrktroķīmiskie ierobežojumi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Populārs ieraksts abi Aprīlis 17, 2017 Populārs ieraksts Share Aprīlis 17, 2017 Pa lielam nav svarīgi kas tur ar to cinku, jo tur kur rūsa, cinka vairs nav. Pats rūpīgi tīrot iegūsi vien milzīgu pleķi plika metāla kam noņemta jebkāda antikorozijas aizsargkārta. Ja pieņem ka pa lēto 1 detaļas krāsošana izmaksās 50 EUR, tad vajag vienkārši zināt ka pat metāla žoga rāmi krāso ar krāsošanas pistoli kas maksā 200+ EUR, kompresoru 400+ EUR, šļūtenes un palīgmateriāli 50+ EUR, krāsa, cietinātāji, laka, šķīdinātāji, abrazīvi, grunts, špaktele, izlīdzinātājs, plēves, līmlentes, kaut minimāla pieredze tas viss ir absolūtais minimums lai iegūtu rezultātu ka kaut no 10m nav redzamas rupjas kļūdas krāsošanā 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Nelielus pleķīšus pielabo ar Hammerit. Noskrāpē cik var un to ar mazo otu pa virsu. Pamēģini vienreiz pats visu pareizo krāsošanas procesu un sapratīsi, ka krāsotāju cenas ir pat ļoti adekvātas. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
darklight Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Jautājums, kādā krāsā tā mašīna? Spaiņa krāsa ideāli labojas ar pindzeli, no pāris metriem neko redzēt nevar. Savukārt salātzaļš perlamutrs būs problēma. Savai spaiņa krāsas Astrai arkas laboju ar šito http://www.alpinakrasas.lv/produkti/produkt-details/alpina-direkt-auf-rost-hammerschlageffekt-sudrabs/show.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Un pēc tam brīnās, kāpēc opels tā rūsē... tas vienkārši deļ tā, ka paši tā lietotāji nodarbojas ar nekvalitatīvu pašdarbību.... 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
darklight Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 (labots) rubb, es nebrīnos. Mans autiņš ir sasniedzis godājamu 18 gadu vecumu, kalpojis labi un, domāju, vēl kādu laiku kalpos. Bet ieguldīt naudu krāsošanā štrunta G Astrai ir vienkārši stulbi, jo tas finansiāli nav to vērts. Tas vāģis vairs nemaksā pat 1000 EUR. Atkal - lai nebūtu jābrauc ar galīgu gateri, divreiz gadā nākas pāriet ar pindzeli pāri sliktajām vietām. Un viss štokos. Labots Aprīlis 18, 2017 - darklight 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Pirms 7 minūtēm , darklight teica: finansiāli nav to vērts Kas tas par kritēriju? Ja ir auto, tas apmierina, tad kāda škirba cik ir tā atlikusī vērtība - saved to kārtībā lai auto vel ilgi var Tevi apmierināt! Ok. Es vienkārši esmu citas filozofijas piekritējs - IMO auto atlikusī vērtība nav kritērijs, lai no tās lemtu, vai likt iekšā lētākās detaļas, vai normālas, vai normāli to savest kārtībā, jeb tikai lai skati izietu... Labi, šis ir offtops, es offtopu beidzu... 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 18, 2017 Author Share Aprīlis 18, 2017 Tikko biju krāsu bodē, pajautāju par cinka aerosolu un vispār par cīņu ar rūsu. Vecis teica, ka tā cinka pūšana esot "priekš kaķiem." Vienkārši lai apstrādājot ar rūsas pārveidotāju, tad špakteli un visbeidzot pa virsu grunti. Pirms krāsošanas. Esot jau "muģilas" kas ar to zinku māžojoties... Protams, pa starpām rūsas izslīpēšana, maksimāli jāatbrīvo no vecās krāsas ap rūsējušo vietu, attaukošana, starp slīpēšanas, u.t.t. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Esmu pārliecināts, ka tas krāsu bodes vecis ir profs krāsošanā mhhh :> 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 18, 2017 Author Share Aprīlis 18, 2017 Protams, neesmu pārliecināts, ka pārdevējs ir baigais guru. Bet bija žēl izgrūst 10 eiras par flakonu, nezinot, kā pēc tam apstrādāt virsmu, lai špaktele un gruntene nekristu nost. Kāda ir pieredze ar tām cinkotām virsmām? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Ja par manu pieredzi - tad vienmēr braucu krāsot pie spečukiem arī savu 15 gadus veco Audi un 16 gadus veco Opeļa G Astru. Ventspilī to daru pie vieniem no labākajiem(konkrētos darītājus zinu jau > 20 gadus), jā, tas kaut ko izmaksā, bet nu labāk lai nepūst, nekā pa lēto sataisi un pēc gada atkal mr. rūsiņš ir ciemos... tas arī viss. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 18, 2017 Author Share Aprīlis 18, 2017 Jautājums vēlreiz: ir tak kāds ņemies ar to cinka krāsu (nu kaut vai aerosolā), kā pēc tam ir ar pārējo materiālu uzklāšanu, grunts, špaktele, krāsa, kādā kārtībā? Metāla konstrukcijas taču krāso ar to cinka krāsu, pēc tam kaut kā apstrādā un pārkrāso. Kādas krāsas līp pie cinkotām virsmām (špakteles, gruntenes)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 metāla konstrukcijām neviens špakteles nelieto. Uz aerosola parasti ir lietošanas instrukcija. Nevajag jaukt cinku saturošu krāsu aerosolā ar cinkotu metālu. Tās ir pilnīgi dažādas lietas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 18, 2017 Author Share Aprīlis 18, 2017 Nu labi, laikam jau neviens neko konkrētu pateikt nevar. Mēģināšu tā, kā krāsu bodes "guru" ieteica. Nākošgad jau redzēs . Ja nesanāks, tad ieprovēs ar to cinku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Metāla konstrukcijām kā reiz špakteles lieto un vēl kā! Sametināt nav iespējams tik smuki, tāpēc smukumu taisa ar špakteli. Cinks ir "taukains" parasti atstāj nekrāsotu mūžīgi mūžos. Baloniņu auksto cinku lieto tad, kad karsti cinkotas detaļas montē, pielabo, sastiprina ar metināšanu - maskē šo darbību pēdas un nedaudz aizsargā. Auto bleķus labojot viņu nevajag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 18, 2017 Author Share Aprīlis 18, 2017 (labots) Nu tad beidzot kāda sakarīga atbilde. Tātad veikala guru nebūs sastāstījis pilnīgu tuftu. Mēģināšu vismaz tiktāl padarboties, lai tā rūsa neiet tālāk. Un par to krāsošanu, tad jau redzēs. Ko "abi" vari ieteikt. Ir kāds sakarīgs kantoris Rīgā, kur neplēš 7 ādas nost un uzkrāso kaut cik ciešami. Labots Aprīlis 18, 2017 - Cecilija Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoom Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 (labots) Es piekrāsoju tumši zilu SAABu. Caurumus aizlāpīju ar stiklšķiedras "plāksteriem", špakteli un tālāk visas pārējas darbības. Gala rezultāts bija tīri ok, protams šur tur jau redzēja, ka nav līdz galam noslīpēta špaktele vai uzpūtusies biezāka slāņa grunts krāsa, vai krāsas/lakas maziņi notecējumi. P!sos jau ilgi, bet no 10m attāluma uzmetot aci likās, ka tur nekas nav pārkrāsots. Vienīgais jau pēc pusgada ir atkal burbuļi Labots Aprīlis 18, 2017 - Zoom tika tika gramatika Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 pirms 4 stundām , Cecilija teica: lai apstrādājot ar rūsas pārveidotāju, tad špakteli un visbeidzot pa virsu grunti Ē, neesmu eksperts, bet šitais toč neizklausās riktīgi - pirmkārt, uz tīra, no rūsas pilnībā notīrīta bleķa no rūsas pārveidotāja tak nav ne jēgas ne vajadzības (jo nav jau rūsas, ko "pārveidot"), un otrkārt, zieķēt špakteli pa tiešo uz bleķa, nu nē, vispirms taču kaut kādu grunti. Ir vēl tāda lieta kā skābās (kodinošās) gruntis, dažiem patīk, bet reku profesionāļi stāsta, ka tās nav vienīgais pareizais variants, tikai uz skābās nevar krāsu pa tiešo virsū krāsot: Citēt Abas gruntis gan skābā gan epoksīdu ir lieliski saķeres un pretkorozijas aizsardzības nodrošinātāji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markei Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Interesanti cik efektīvi ir ar špannungu nocinkot ar cinka hlorīdu! Izmaksas, ja dara pats,- vispār kapeikas + protams savs patērētais laiks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 pirms 5 stundām , Cecilija teica: Jautājums vēlreiz: ir tak kāds ņemies ar to cinka krāsu (nu kaut vai aerosolā), kā pēc tam ir ar pārējo materiālu uzklāšanu, Auto nav vērts! Pareizi tev krāsu pārdevējs stāstīja. pirms 5 stundām , e = d teica: metāla konstrukcijām neviens špakteles nelieto. Nu nu nu!!!!!! Pareizi uzklātai špaktelei ir pat diezgan labas anti korozijas īpašības! Rūsas pārveidotāju vajag jo tīri tehniski nav iespējams visu rūsu mehāniski iztīrīt - uz metāla virsmas rūsa veido mazas poras kuras aprūsē no iekšas. Tīram mehāniski cik var, rūsas pārveidotājs, špaktelis (ja lieli bojājumi) grunts, krāsa, laka. Reku instrukcija - šādi daram un būs =/- oki! http://www.autokrasas.lv/images//Piekrasosana izmantojot krasas aerosola_03.2013.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klusu Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Rūsas pārveidotājs neko nelīdz. Ja poras paliek, tad turpina rūsēt (mana pieredze). Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Aprīlis 18, 2017 Share Aprīlis 18, 2017 Rūsas pārveidotājs ir afigennā jāšanās, nu itkā darbojas, bet nudien jājiens pamatīgs. Tieši par auto virsbūvi atturēšos komentēt, bet vispār, nopērc metālu un saproti... ka kāds tur nafig pārveidotājs, tas ir īpaši aktuāli RU ražotam metālam. Tad ir vienīgais variants notriept ar grunti un noslēpt kaut kur. pirms 8 stundām , markei teica: Interesanti cik efektīvi ir ar špannungu nocinkot ar cinka hlorīdu! Izmaksas, ja dara pats,- vispār kapeikas + protams savs patērētais laiks. Ir tāda aizdoma ka to vispār nav iespējams PAREIZI izdarīt auto korpusam reāli dzīvē, kur nu vēl mājas apstākļos. Atsevišķai detaļai gan jau ka var, tik nafig nevajaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 19, 2017 Author Share Aprīlis 19, 2017 Paldies, vīri! Nu jau būs gana daudz. Par to elektroķīmisko pārklāšanu, ko ieteica Markei gan šaubos. Kā lai galvaniski pārklāj pleķi 10 cm diametrā, kurš ir uz daudz reiz lielākas virsmas (bagāžnieka vāks universālim). Kas notiks ar pārējā vāka cinkoto daļu, kāds strāvas stiprums nepieciešams, kā izveidot ķēdi, lai tā iedarbotos tikai uz konkrēto (bojāto) vietu. Kaut kad sen atpakaļ jau kaut ko tādu štukoju citam autiņam (MB300). Bija arī doma kaut kur netraucējošā vietā pieskrūvēt krietnu cinka gabalu, lai ir kontaktā ar korpusu un rūsē cinks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usins Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 Alvošana te jau tika pieminēta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivo Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 Pirms 18 minūtēm , rodrigez teica: Alvošana te jau tika pieminēta? Ar lodāmuru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 19, 2017 Author Share Aprīlis 19, 2017 Nu es esmu no tās paaudzes, kuri atceras ar lodlampu karsējamos lodāmurus Nav jau gluži neiespējami šādu darbību paveikt, bet pēcapstrādes process gan ir baigs. Tur jau ar vīli pa priekšu ir jāvīlē, nevar jau tik gludi un plāni uzlodēt alvas slāni. Labi, beidzam, gan jau kaut kā sanāks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usins Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 ar gāzes degli. nopietnos remontos metinājuma šuves tiek aizlietas ar alvu. jāsaprot tikai kādu pastu lietot, jo tā kas misiņam/varam paredzēta nederot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruketajs Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 Padomju laikā ar alvu pat "špaktelēja" - RAFā varēja "iegādāties" alvas stieņus (precīzāk POS60 sakausējumu) Cik bērnībā atceros, uzkausēja ar lodlampu un kusnis bija ar skābenu smārdu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klusu Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 Ar lodāmuru var. Ar lielu 300W lodāmuru. Var uzlodēt bleķa ielāpu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 19, 2017 Author Share Aprīlis 19, 2017 Pirms 13 minūtēm , Bruketajs teica: Padomju laikā ar alvu pat "špaktelēja" - RAFā varēja "iegādāties" alvas stieņus (precīzāk POS60 sakausējumu) Cik bērnībā atceros, uzkausēja ar lodlampu un kusnis bija ar skābenu smārdu. Nu tā skābenā smaka bija no tā, ka atšķaidītā sālskābē sameta iekšā cinkoto skārdu un ļāva izreaģēt. Proporcijas gan vairs neatceros. Liekas bija tā, met iekšā sālsskābē tik ilgi to skārdu, kamēr vairs neizdalās burbuļi (noreaģē līdz galam). Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 VIspār vajadzētu banu lietotājiem, kas liek nejēdzīgus tēmu nosaukumus, veido tēmas neatbilstošās sadaļās un nevar sameklēt jau esošas tēmas, kur par lietu ir izrunāts daudz un dikti - 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilija Aprīlis 19, 2017 Author Share Aprīlis 19, 2017 Kāpēc neatbilstoša ir sadaļa: "Tehniska rakstura diskusijas"? Un "Ciinja ar auto Rusu-Kaa?" tika izlasīta vispirms. Tur gan vairāk tiek rakstīts par auto grīdapakšas renovēšanu... Ja kas E-D Tevi tik ļoti aizskar, tad atvainojos. Šķiet ka pārējiem forumiešiem vismaz bija jautri pakomunicēt ar ne visu zinošu večuku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 e=d - tēmai nav ne vainas! Nu nav visi tik bagāti lai ik pa 5 gadi pirktu jaunu (tiešām jaunu!) auto! Tā ka nākas vien remontēt! Man 5 gadi atpakaļ attāls radinieks pa kapeikām atdeva 1998 gada vectru, kuru bija nodomājis šrotā atdot. Es viņu pielaboju un braucu vēl joprojām! Rūsa ir visu veco auto pavadonis un uzskatu ka ar viņu ir jācīnās! Ja neko nedara, tad neliels pleķītis pāris gados pārvēršas par lielu caurumu un tiešām var iznākt ka metāllūžņu punkts ir vienīgais variants.... Runājot par "špaktelēšanu" ar svinu / alvu - cik zinu senos laikos, kad nebija kompozīta špakteli pieejami tā darīja. Tomēr mūsdienās tam nav nekāda pamatojuma! Labi - daži veco auto restauratori tā dara, jo uzskata ka nedrīkst izmantot auto laikmetam neatbilstošus materiālus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoom Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 (labots) Būtu jau labāk šeit: https://boot.ritakafija.lv/forums/index.php?/forum/190-auto-remonts-serviss-šķūnings/ Ne pavelti LNB bibliotekāre aizliedz grāmatu nolikt vietā. Labots Aprīlis 19, 2017 - Zoom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Aprīlis 19, 2017 Share Aprīlis 19, 2017 Zoom, jā! Pārvietoju topiku atbilstošākā sadaļā! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!