Jump to content

Apkures sistēmas pārveide no pašteces uz slēgto


Rudgeris
 Share

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

VVV, kāda vaina apejas vārstam? Kamēr darbojas sūknis, to tur ciet pretspiediens, kā sūknis pārstāj strādāt, tā nostrādā drošības sistēma.  Normālā variantā, kad uzsildīts akumulators un sūknis izslēdzas no dūmgāzu temperatūras(krāsni vairāk nekurina), būtībā iestājās avārijas režīms, bet nekāda cirkulācija nenotiek, jo katls auksts un silts ūdens uz leju neplūst. Protams, elektromagnētiskais vārsts būtu pa kruto, bet izmaksas un tas visu laiku rij elektrību. Ideāli būtu vārsts ar peļu slazda principu. Ķipa pazūd španungs, nostrādā ''peļu slazds'' un katls silda tikai akumulatoru. Atgriezt darba stāvoklī var tikai saimnieks, kaut nomainot kādu detaļu. Diemžēl es neko tādu gatavu nezinu.

Link to comment
Share on other sites

Vēlreiz. Apeja ar klapi trīsceļu termovārstam nav OK. Pazūd jēga trīsceļu vārstam, tas nepilda savu funkciju tieši tad, kad tā vajadzīga. Katlā ienāk aukstais ūdens, kamēr sūknis nedarbojas. Es neko nesaku, tu varbūt esi pakārtojis savu sistēmu, lai tā apeja ar klapi neradītu problēmas. Manā gadījumā, sūkņa termostats uz turpgaitas caurules, kamēr sūkņi sāk darboties, aukstais ūdens no atpakaļgaitas nāk katlā, kad katls beidz kurēties, akumulatori karsti, atpakaļgaitas daudz maz siltais ūdens arī iet katlā. Un gadījumā, ja akumulatori virknē, tik akumulatori vienā līmenī ar katlu, nevis bēniņos kā Ronaldam, arī siltums katlā tiek, kad akumulatori pilni, teiksim 80 grādu, labu laiku akumulatora apakšā būs silts ūdens, kas netraucēti plūdīs katlā, tieši kā tu saki siltais no apakšas celsies uz augšu, caur katlu. Es saku, pirmajā gadā man bija tāda apeja. Toreiz katls svīda, bija katlā notecējumi, sāku situāciju pētīt, apprasījos apkurniekiem (tādiem nopietniem, nevis Vasjam), pārtaisīju, bija acīmredzams uzlabojums šajā ziņā. Tā kā man nestāstiet, ka tāda apeja ir OK.

Link to comment
Share on other sites

VVV, esam takš par šo runājuši ;)

 

Man ir vienkāršs risinājums ar parastāko keramisko termodrošinātāju, tipa šādu -  https://www.lemona.lv/?page=item&i_id=23366+ relejs kas viņu apgriež otrādi un led diodi kas barojas caur kondensatoru + rezistoru lai zinātu sūknis iet vai nē. 

Bet nu ar to termopāra kontrolieri būtu elegantāk un krutāk! Moš jānopērk - nav jau dārgs!

 

Kad taisīju neko tādu neatradu. 

 

Par to ka katls dzesē aķi - nu neko tādu neesmu ievērojis, kad beigšu šodien kurināt vēlreiz pačekošu - ir silts katls no aķiem vai nav! 

Mājas uzsildīšanas ātrums - man aķī augšējā daļā tiek padots siltais ūdens no katla un tur pat arī tiek ņemts ūdens uz radiatoriem - nu jā - drusku aķis tiek sildīts, bet māja siltumu dabū diezgan ātri. Bez tam ir ventilis kas siltumu pa tiešu uz no katla uz radiatoriem padod -  tiesa gan pēdējā laikā nav lietots.

 

Ir problēma ar silto ūdeni  vasarā - siltā ūdens boilers pieslēgs paralēli aķiem, kaut arī atrodas augstāk par aķi, tāpat ūdens vasarā nesilst tik ātri kā gribētos. Šo gan vajadzētu ar elektromagnētisko vārstu risināt, bet priekš 2'' caurules viņš kosmosu maksā. Īsti nesaprotu kāpēc - takš nekā tur tāda nav..... 


 

 

Manā gadījumā, sūkņa termostats uz turpgaitas caurules

Takš ka tev saka - šī arī ir problēma - risinājums - termoslēdzis kas ņem temperatūru no skursteņa!


 

 

labu laiku akumulatora apakšā būs silts ūdens, kas netraucēti plūdīs katlā,

 

Tīri pēc teorijas tā nevajadzētu būt arī ja katls un aķis uz grīdas atrodas, jo aķa apakša vienmēr ir aukstāka par augšu. Pieņemsim apakšā 60 grādi , augšā 80 grādi. Kāpēc gan lai ūdens bez sūkņa plūstu no aķa apakšas caur katlu uz aķa augšu????  Ta jau drīzāk ūdens plūst no aķa augšas uz apakšu - pretēji kā darba režīmā! Ja tas tā ir, šo var atrisināt ar vēl vienu pretvārstu. 

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

 Ronalds, nespried pēc savas situācijas. Pats teici, tev akumulators bēniņos. Tas kā variants, ja rūmes mājā trūkst. Pārsvarā gadījumu akumulatori nav bēniņos. Man akumulatori pagrabā, darbojas sistēma arī bez elektrības, no akumulatoriem. Bēniņu variantā nebūs pašplūsma no akumulatoriem, siltums no bēniņiem tikai ar sūkni.

 Ja tev būtu akumulatori klasiskā slēgumā, paralēli katlam nevis virknē, tad tu būtu pieredzējis, kā notiek kustība, plūsma caur akumulatoriem maina virzienu, kad kurās, plūsma uz akumulatoriem, kad katls nekurās, otrādi, pa tām pašām caurulēm, tā ka nekādi pretvārsti tur neder.

 Un vēl, uz radiatoriem sūknis, darbojas neatkarīgi vai katls kurās vai ne, šis sūknis velk no katla, ja termovārsta apeja ar klapi. Nu ko jūs varat ņemties. Trīsceļu termovārsts tamdēļ domāts, lai uz katlu nelaistu ūdeni, kas aukstāks par 60 grādiem, lai caur katlu neietu ūdens, kad katls nekurās. Jūs ar savu apeju iztaisat katlu vaļā, kamēr sūkņi nedarbojas, un tik filozofē, tas nekas, tas netraucē, tā ir labāk. Nav tā labāk, trīsceļu termovārsts izslēdz katlu, katls stāv mierā līdz nākamai kurināšanas reizei.

 Ronalds, tos skursteņa devējus arī mūsu santehnikas veikalos tirgo, kā apkures sistēmām paredzētus, nopērc tik, pieliec un viss notiek? Vai tur tomēr ir jāķīmiķo, jāsūta pa detaļai, jāliek kopā, pa ēbajveidīgajiem veikaliem jāmeklē?

Link to comment
Share on other sites

vvv, ja jau mēs spriežam par ideālu sistēmu, tad mazā loka sūkni darbināt pēc katla turpgaitas ir nepareizi! Viss sakurināts, aķa apakšā 60 grādi, katls izdedzis. 3 ceļu termovārsts vaļā jo atpakaļgaitā 60 grādi.... Un mazā loka sūknis tik dzen karsto ūdeni caur katlu kamēr atpakaļgaita un pēc tam katls neatdziest! 

Link to comment
Share on other sites

uldii12345

Man apkure pa vienkāršo, jo paši taisījām. Man ieliekot trīsceļu termovārstu katls visu laik pārkurējās, tāpēc to izravēju un ieliku parastu krānu, kas nedaudz vaļā, lai sildītu abratku. Ir divi sūkņi viens uz akumulatoru, otrs uz māju no akumulatora. Sūkni pie katla vada digitāls termometrs, kas temperatūru ņem pa taisno no katla. Ieslēdzas pie 70 grādiem un izslēdzas pie 60. Akumulatora sūkni vada termostats istabā, plus vēl ir otrs pašā akumulatorā, lai izslēgtu sūkni, kas temperatūra akumulatorā nokrītas zem 30 grādiem.  Arī ir problēma, ka akumulators silda katlu caur abratku, kaut vai tiek aizgriezti krāni. (Nesaprotu kā tā var būt, bet ir). Savadāk viss darbojas labi, majā visu laiku vienmērīga temperatūra, katls kurās uz pilnu jaudu, radiatori sāk sildīt neilgi pēc katla iekuršanas.

Labots - uldii12345
Link to comment
Share on other sites

 

 

Viss sakurināts, aķa apakšā 60 grādi, katls izdedzis. 3 ceļu termovārsts vaļā jo atpakaļgaitā 60 grādi.... Un mazā loka sūknis tik dzen karsto ūdeni caur katlu kamēr atpakaļgaita un pēc tam katls neatdziest!

Šeit tu pareizi saki. Ir tāda lieta. Tas absolūti nav problēma manā gadījumā, kad ārā nav pārāk auksts, nulle, nelieli mīnusi, tad es nedzenu akumulatorus tik pilnus, akumulatoros 60 grādi, i gana, beidzu kurināt, līdz nākamajai kurināšanai nākamajā dienā siltuma pietiek, tad var pirkstu nekustināt, tad atpakaļgaita nāk ar salīdzinošu zemu temperatūru, katls ātri tiek atdzesēts, izslēdzas sūkņi drīz. Kad ārā mīnusi, kā pagājušo nedēļu bija, tad, jā, akumulatori pilni, 80 grādu, pat 85, tad ilgi sūknis griezīs caur katlu, tad man pirksts jāpakustina, sūkņa termostatu pagriežu uz 80 grādiem, parasti stāv uz 60, es uzgriežu kurināšanas beigās 80, sūkņi apstājas. Ir tas mīnuss. Grūti tas nav, malkas katls bez tavas klātbūtnes tāpat nedarbojas, viena sīka darbība lieka, štrunts, bet tomēr, īsti labi tas nav, nākošajā dienā jāatceras atgriezt atpakaļ, ja aizmirsīsi (ir gadījies), nekas traks nebūs, pie iekurināšanas sūkņi neieslēgsies laikus, pēc tam slēgsies ārā, jo atpakaļgaitas ūdens nāks zem 80, sūkņa termostata ieregulētai temperatūrai jābūt kā termovārstam - 60, tad ir optimāli. Tāpēc tagad interesēšos par to skursteņa termodevēju, kā reiz labi, šeit tēmā uzzināju, saites ielikāt, būs jāpapēta. Vai tas obligāti jāliek iekšā skurstenī? Vai pietiek pielikt pie metāla dūmvada caurules, kas no katla iznāk?

Link to comment
Share on other sites

Nuu, tur mazu caurumiņu uzurbj un iebāž līdz dūmvada centram...

Tīrot viegli izvilkt ārā un termopāra garums manā linkā iekļauj arī iespējamās izolācijas biezumu...

Link to comment
Share on other sites

Kā tur ir? Nav tā, ka slēdzās sūknis ārā, kad malkas porcija izdegusi, katlā mazas oglītes, laikā nepiemet, dūmgāzu temperatūra nokrītas, pēc tam piemet, kamēr vēl tā malkas degšana ieskrienas? Pieļauju, ka dūmgāzu temperatūra diezgan nostaigā kurināšanas procesā. Ūdens katlā, tomēr vienmērīgāk, tā nesvārstās.

Link to comment
Share on other sites

Iekš aliexpress tādu pašu kontrolieri pa ~10 usd atradu un jau pasūtīju. ;)

Domāju ka pietiks ja datčiku pietīs pie skursteņa, Kad pēc pāris nedēļām būs klāt - ziņošu par rezultātu.

Link to comment
Share on other sites

Es tur linku ieliku, ar devēju līdz 1300 grādiem!

Link to comment
Share on other sites

Saki, var pietīt pie skursteņa. Tas man labāk patiktu, nevis likt iekšā. Skurstenī tomēr iekļūst putekļi daudz, tāpat tīrot skursteni, papildus jānoņemas ar tā datčika izņemšanu, ielikšanu.

Link to comment
Share on other sites

Pēc apraksta tā kastīte līdz 1300 grādiem saprot, bet līdzi nākošais devējs tikai līdz 800 grādiem tur. Bet nu domājams ka pietiks ar atliektiem galiem,

Link to comment
Share on other sites

Termopāri ir pietiekoši izturīgi un man bračkam pat liesmas nereti ieskrienot skurstenī to nesabojā...

Pie skursteņa sienas liktam termopārim jēga maza...

Laba izolācija ir trubas iekšpuses sodrēji, uzdegums...

Ērti ir kad redzi dūmgāzu temp. izmaiņu bez kādas inerces, tas ir skatīties kā ''katls elpo'''...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Skaidrs. Nav man tā problēma devēju ievietot dūmejā. Līdz mūrētam skurstenim no katla iet tērauda caurule, nav siltināta, tur pat jāurbj nekas nebūs, līkumā ir revīzijas atvere, paskrūvēt to tik vaļā un datčiku ievietot dūmejā.

Link to comment
Share on other sites

Man vakar dumvada čaula uz urā aizdēgās, mazs bija sakrājusi 20 minūtes tikai gaudoja, tas siltais laiks skurstenis visu laiku tek, 10L nedēļā!

Link to comment
Share on other sites

Jema būtu kandža tā tecējusi.... :)

Vēl par termodevējiem, es jau mīlu Pt100 un dūmenim arī labi der, temp. režimam atbilst, taču tiem tievajiem termopāriem labi, maza inerce...

Vadi visiem tiem tur, tomēr stiklašķiedras izolācija, silikongumija, mehāniskā izturība laba...

Lai gan vadu izolāciju jau karstums maz ķer...

Vēl, termopārai čaulu labāk nelikt, nav absolūti nekādas nepieciešamības tikai apaugs ar sodrejiem un kritni pieaugs inerce...

Labots - jacobs
Link to comment
Share on other sites

Un devēja vads arī ir pietiekami izturīgs?

Un kā tev pašam šķiet? 

 

 

post-97578-0-31786900-1484082633_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs. Atbrauks devaisis, paskatīs kā ir ar to datčiku kas nāk līdzi. Nebūs labi, nopirkšu citu!

Link to comment
Share on other sites

Jā, iesākumam jau labi būs jebkurš...

Kontrolieri kaut vai lēti, bet visiem darba režīmi, devēja korekcijas iestādās vienkārši...

Link to comment
Share on other sites

 

 

bet  pati galva īsa, dūmvadam labāk būtu mans jau minētais:
Devējs tapat ir tika 3mm garš! 

Kāds ir meklējis uz DS18B20, vai viņiem ir gali uz lielām temperatūrām, tad jau attālums lomu nespēlē?

Link to comment
Share on other sites

Jema, svarīgi jau ir pats devēja korpuss, lai ērti skurstenī to ievietot, tā devēju metālu sametinātā pile iekšā, protams maza...

Tāpat kā pt100; tievas tievas Pt stieplītes 100 omu tinums vai arī uzmetalizēts metāla celiņš uz kvarca stikla plāksnītes ievietots keramikā un apvalkā, bieži vēl smiltīs...

DS18B20, lai ''arduinisti''blēņojās, skursteni to bāzt gan nevajag :)

Link to comment
Share on other sites

Esmu meklējis, bet uz one wire nav nekā augstā temperatūrām derīga. Vismaz es ļoti cītīgi meklēju, bet neko neatradu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

DS18B20, lai ''arduinisti''blēņojās, skursteni to bāzt gan nevajag
Sorry, nezināju, es šo brīnumu tikai šoruden atklāju, kad meklēju, kas ver normāli mērīt katla ienākošo un izejošo temperatūru! Parastie uz rezistoriem 60 grādi! 
Link to comment
Share on other sites

 Visus termistoru NTC devēji parasti 10kiloomu (grad.3470;3590 utml.) droši der apkurei t.i. līdz kādiem 110 C

Ir vēl Pt100, pt1000 un termopāri, kas pilnīgi apmierina visas tipveida vēlmes un pateicoties Ķīnai pietiekoši lēti tāpat kā termoregulatori, displeji utt.

Pagājušogad, tuvu simtam savos izsrādājumos esmu dažādus uzstādijis un tad nepievīla neviens regulators, varbūt tikai viens divi devēji....

 
Link to comment
Share on other sites

Priekš vienkāršas sūkņa vadības nav nekādas vajadzības bāzt zondi dziļi dūmvadā. Tur desmit grādi šurp, turp pilnīgi pofig. Galvenais, kā dūmvads silts, tā sūknis ieslēdzas, kā paliek vēss, izslēdzās. Kacigars, laba ideja par to otro devēju. Tur gan pilnīgi pietiktu ar kautkādu termoslēdzi, kurš pie 90 grādiem točna ieslēdz sūkni. Lai gan, pārfrāzējot teicienu, ugums bez dūmiem nemēdz būt. Nu nevar katlā ūdens vārīties at aukstu skursteni.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man uz skursteņa cauruli no ārpuses, ar parastu metāla savilcēju piestiprināts šāds - https://www.lemona.l...tem&i_id=168086

 

Kaut kas līdzīgs bija, un salīdzinoši ātri izbeidzas. Man arī bija pie metāla skursteņa trubas piestiprināts. Moš bija par tuvu katlam.....  

Link to comment
Share on other sites

Tie visi puiši ir ''tjap-ļap'' varianti un tas termostats ir ragains sūds...

Mācieties katru darbu paveikt kārtīgi, lai pēc tam nav kauns paskatīties uz to...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tā, dabūju šodien kontrolieri REX C100. Kad sūtīju nebiju labi dokumentāciju izpētījis, viņam izrādās ir dažādas modifikācijas. Un vispār zvērs, ne devaisis - paredzēts sildītāju/dzesētāju inteliģentai vadībai lai konstantu temperatūru uzturētu, Māk pats kalibrēties cik ilgi jātur sildītājs ieslēgts lai vajadzīgo t uzturētu.

Manējais izrādījās SSR vadībai. SSR man protams ka nav ;). Bet viņam ir ALARM izeja ar releju. Konfigurējama. Sūknim neko vairāk nevajag! 

Izpētīju dokumentāciju kā nokonfigurēt, Uzliku lai sūknis slēdzas iekšā pie 30 grādi. Terompāri pieliku pie dzelzs trubas, kas savieno katlu ar skursteni. Iekurināju. Pēc nepilnas minūtes sūknis ieslēdzās. Vēl jāpapēta kā būs ar izslēgšanos. Bet tā strādā! Lēti un labi!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Mezavecis

@JanisKur Interesanti, kā minētais malkas skaldītājs attiecas uz apkures sistēmu?  Pilns nets ar dažādiem skaldīšanas aparātiem. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , JanisKur teica:

Ar šādu iekārtu var ļoti ātri sazāģēt malku un ļoti labi ietaupītu laiku un spēku:

Reklāmas raksts ;) Un zāģēt rakstā minētās iekārtas neprot! 

 

Bet nu man ir līdzīgs skaldāmais - pa lielam ļoti labi - spēj pārplēst tiešām lielas un zarainas pagales kur ar cirvi būtu jāpasvīst un iespējams ka pat kuvalda un ķīlis jāņem talkā.  

Cik izpētīju viņiem visiem neatkarīgi no ražotāja hidraulika ir viena un tā pati, gan jau ka ķīnā ražota. Atšķiras ar krāsu un kāju konstrukciju. :D 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...