Jump to content

Priekšroka uz velo ceļa


 Share

Recommended Posts

Piekrītu Didzim, bet man īpaši viņi netraucē, neizjūtu pret viņiem nepatiku. Nē, neesmu velobraucējs kopš vidusskolas.

Un vispār, pie auto ruļļiem es nestresoju, ja rodas ārkārtas gadījumi, visiem kaut kāds čē-pē var gadīties, un arī tad, kad kāds speciāli nagļaku taisa. Paskatos uz viņu ar dusmīgāku aci un viss.

A par tiem brutālajiem pārkāpējiem es tik nosmeju - RE KĀ IR JĀBRAUC!!!

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Nav jau runa par normāls vs nenormāls, bet gan par lietderīgu infrastruktūras izmantošanu aukstajā sezonā, kad velosipēdistu ir ar kārtu mazāk.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Леший

 

 

Attīstītākās Eiropas valstīs, piemēram, normāli ir pretējs uzskats - svarīgākais un visvairāk aizsargājamais būs gājējs un velosipēdists un nevis principa pēc, bet tāpēc, ka jebkurā sadursmē ar auto transporta līdzekli cietīs tieši viņi.

Tā nav. "Attistītākās" valstīs velosipedistus heito vēl vairāk, ka Latvijā.

 

 

 

ja ir grūti iespringt un pievērst uzmanību apkārtējai videi - tad varbūt auto vadīšana nav tā drošākā nodarbe.

Mkey, tu brauc pa neapgaismotu šosēju uz 90-95 un pekšni redzi, ka turpat brauc ritenists pašnāvnieks, kurš nerūpējas par to, lai būtu kaut cik redzams. Ja domā, ka tas ir izņēmums, tad varu pateikt, ka tā ir ikdiena. Ja auto vadītāji dažreiz nepievērš pietiekami daudz uzmanības apkārtējai videi, tad velosipēdisti lielakoties liek mīksto uz apkārtējo vidi. Kad braukājos ar velo, man bija sajūta, ka esmu vienīgais no velo braucējiem, kas ievēro noteikumus, un kuram ir pašsaglabāšanas instinkts. Masveidā braukt uz sarkano pa brīvības - why not, visi taču tā dara.

 

 

 

"tev nav mašīna? tātad bomzis. brauc ar sabiedrisko - bomzis. brauc ar velo - bomzis",

Pa lielam jā, jo mašīnu pirks tie, kuriem ir atbildīgs darbs un/vai ģimene. Tu nebrauksi uz veikalu ar velo, ja tev vajag normāli iepirkties.

 

 

 

Par ziemu/vasaru - vienkāršs jautājums - vai ir normāli ziemā iet pa ielu ar kājām?

Ja tev darbs atrodas 5km attālumā, tu neiesi ar kājām -10 grādu aukstumā. Diez vai arī brauksi ar velo. Ir braukts ar velo aukstumos, tā nav nekāda bauda, it īpaši ja kaut kas ir jāved.

 

 

 

dzīvoju centrā, un birojs Vecrīgā

Tad es apšaubu, ka tavs viedoklis var būt uztvērts kā norma, jo ne katrs dzīvo centrā un strādā Vecrīgā. Es teiktu viens no tūkstošiem.

 

 

 

nevajadzētu citus sākt mācīt dzīvot tieši pēc taviem dzīves uzskatiem

teica cilvēks, kurš dzīvo pāris km no darba un uzskata, ka izmantot nedrošu un neērtu transportlīdzekli ir ok.

Link to comment
Share on other sites

Ah, ko var cepties, tie kam patīk braukt ar velo, vai arī dara to fitnesa dēļ, vai arī tā ir izdevīgāk, vai arī nevar atļauties braukt ar auto, tā arī brauks kā braukuši neatkarīgi no tā, ko domā autovadītāji. Pie tam velobraucēji paliek vairāk un kā rādija pa ziņām, (vismaz UK, nezinu kā LV) autobraucēju mazāk, jo ar katru gadu samazinās cilvēku skaits kas iegūst autovadītāja apliecību. Laikam vairs nav tik liela vajadzība, lielveikali pegādā uz mājām, uz universitāti/darbu var aizbraukt ar velo, turēt auto pilsētā baigais čakars, bērni vairs nav modē.

Link to comment
Share on other sites

Didzis dzīvo pagātnē, Ļešijs - nemāk braukt ar velosipēdu.

 

Normāli? Nenormāli? Vai jūs daudz normālus cilvēkus zināt? Es nēē! :grin:

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pa lielam jā, jo mašīnu pirks tie, kuriem ir atbildīgs darbs un/vai ģimene. Tu nebrauksi uz veikalu ar velo, ja tev vajag normāli iepirkties.

Tev transportlīdzekļa lietošanas instrukcijā ir kaut reizi gadījies manīt, ka, nezinu, būtu jāpielīmējas pie stūres?

Vismaz es pārvietošanās veidu izvēlos pēc apstākļiem un vajadzībām, vasarā tas bieži ir velo, bet tikpat bieži auto. Ja vajag braukt uz pašu centru - origo, stokmans, gc - sabiedriskais. Ledusskapjus es Origo ikdienā nepērku un katru pārdienu jaunu uzvalku ne tik; ar vienu maisiņu pie rokas sabiedriskais nav problēma. Ok, tagad esmu tuvāk centram, sabiedrisko nomaina iešana kājām.

Uz pavasari plāns auto vispār pie darba atstāt, sliktākajā gadījumā vienmēr var pa 5min ar velo aizbraukt pakaļ.

 

un atbildīgajiem darbiem, kuriem nu toč vajag mašīnu, neviens auto nepērk - to (vai citus transporta pakalpojumus) nodrošina darba devējs.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

aukstajā sezonā, kad velosipēdistu ir ar kārtu mazāk.

 

Nav vairs nekādas aukstās sezonas praktiski. Pats braukāju ārpus pilsētas brīvdienās tikai. Vairākus gadus plānoju pirkt ziemas riepas ar radzēm un tā arī to neesmu izdarījis, jo pēdējās 3-4 ziemas ar sniegu ir tik īsas, ka nekādas jēgas. Max kādu mēnesi ir sniegs, kas man laukos pabraukt faktiski neļauj - grūti ļoti un nav vairs fun. Pārējā laikā, pat ja t līdz -5C, mierīgi ripinies. Tikai atbilstošs apģērbs vajadzīgs un viss.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tā nav. "Attistītākās" valstīs velosipedistus heito vēl vairāk, ka Latvijā.
Nestrīdēšos - pieļauju, ka ar "attīstītākās" pēdiņās domā centrālāfriku vai tamlīdzīgi. Es 2 gadus dzīvoju Nīderlandē un gadu Berlīnē - kaut kā nejutu to "heitošanu", Amsterdamā būtu pat dīvaini heitot velosipēdistus, jo tur tā ka visi brauc visur visu laiku ar velo :D

 

Neredzu arī īsti loģiku likvidēt pilsētā veloinfrastruktūru, jo laukos naktī uz šosejas kāds ar velo brauc čūskiņā. Un Brīvības ielā visi masveidā brauc pie sarkanajiem un neviens neievēro noteikumus? Bik nepārspīlē? Atvaino, bet neticu - pārāk tendenciozi izklausās "es vienīgais ievēroju noteikumus, visi pārējie brauc tikai pie sarkanā". Dzirnavu/Skolas, Stabu/Skolas krustojumos (kurus šķērsoju katru dienu) katru reizi pie sarkanā aizbrauks 1-2 auto, ja pieskaita dzelteno - tad vēl 3. Katrs otrais braucot runā pa telefonu. Nu un? Aizliedzam auto? :D

Protams, ja es dzīvotu Pļavniekos un darbs būtu Pārdaugavā, es diez vai ar velo brauktu, bet nu es stipri apsvērtu iespēju tomēr dzīvot tuvāk darbavietai, man tiešām sastrēgumā pavadīts laiks šķiet lieki iztērēts.

Uz veikalu iepirkties braucu ar auto. Ja ir sasnidzis un apledojis, kad nav iespējams droši braukt - ar velo nebraucu, eju kājām. Pie -10C pat ar kājām neiet ārā?? Wow, nu jā, visādi var būt, bet nu ņem tomēr vērā, ka tas ir ļoti individuāli. Ir bijusi izdevība pat teltī gulēt -8C. Man laikam ir ļoti paveicies - ir atbilstošs apģērbs arī priekš -25C. 

 

 

teica cilvēks, kurš dzīvo pāris km no darba un uzskata, ka izmantot nedrošu un neērtu transportlīdzekli ir ok.

Kā jau teicu, katram savs un katrs var domāt ko grib. Saprotu, priekš tevis velo ir nedrošs un neērts, bet kāpēc tu domā, ka tā ir visiem? Velosipēdi ir visādi - varbūt tev ir augumam neatbilstošs rāmja izmērs, vai varbūt pamēģini "pilsētnieku", nekautrējies arī no sieviešu rāmjiem (pats ziemā braucu ar lielu ērtu pilsētas sieviešnieku) "nedrošs un neērts" - tas drīzāk izklausās, ka nav vēl izdevies atrast savu īsto velo ;) 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Normāli? Nenormāli? Vai jūs daudz normālus cilvēkus zināt?

Klausoties ziņas, visapkārt ir tikai vienīgi nevainīgi cilvēki...
Link to comment
Share on other sites

Man nekas nav pret velobraucējiem, lai tak brauc jebkuros laika apstākļos. Katram savi tarakāni galvā. Man nav saprotamas tās velojoslas, kuras vienkārši uzzīmē uz ielas, atņem daļu brauktuves automašīnām un ziemā tās praktiski netiek noslogotas. Ja izbūvē atsevišķus veloceliņus un ifrastruktūru velosipēdistiem, tad vēl neko, bet vienkārši atņemot brauktuvi autiņiem un vēl  pasludinot to, kā baigo sasniegumu, nu tas ir pilnīgs pipec. Labi, pa Rīgu braukāju tikai galējas nepieciešamības gadījumā un kas ta man, dzīvojiet kā jums patīk. Es ne par kādu naudu pilsētā nedzīvotu un katru dienu pa sastrēgumiem netusētu. Laukos savukārt visvairāk problēmu ir ar vesalu klasi riteņbraucējiem. Tos viegli identificēt, jo visiem viņiem uz bagažnieka tādas zaļas plastmasas kastītes no lielveikaliem. Atstarotājs tādam velosipēdam nokritis pirms gadiem četrdemit, bet braucējam naudas priekš mirgojošas lampiņas nekad neatliek, jo knapi sanāk divlitru aliņam. Nu tie ''tumšie ļautiņi''  vienkārši ir vāks.  Jūs te par iecietību uz ceļa, beti vai tad negribas apstāties un iedot bietē tādam ''tumšajam cilvēkam''

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Inspektors Caps

 

 

Gājējam nē.
2.19. kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš – atdalīts ceļš vai ceļa daļa, kas paredzēta jauktai gājēju un velosipēdu satiksmei un apzīmēta ar 417. ceļa zīmi;

Šajā gadījumā pēc kaut kādiem ceļu būves normatīviem tas "kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš" būs ceļa (Skanstes iela) daļa un priekšroka ir jādod visiem, kas pārvietojas pa šķērsojamo lielo ceļu.

Link to comment
Share on other sites

priekšroka ir jādod visiem, kas pārvietojas pa šķērsojamo lielo ceļu.

Dodiet ceļu attiecas uz transporta līdzekļiem, ne gājējiem.

Gājējiem ir citas priekšrocības, tie ir uzskatāmi par aunu baru un viņus ir jālaiž visur, kaut ceļa vidū nokrīt no koka vai iznirst no asfalta :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
2016.12.20. , 21:11, r.ed teica:

Didzi, par to, kas ir normāli var daudz diskutēt. Man, piemēram, neliekas normāli, ka autovadītājs vēlas braucot nepievērst uzmanību apkārtnei, it sevišķi pilsētvidē, kas ir ļoti dinamiska.  Attīstītākās Eiropas valstīs, piemēram, normāli ir pretējs uzskats - svarīgākais un visvairāk aizsargājamais būs gājējs un velosipēdists un nevis principa pēc, bet tāpēc, ka jebkurā sadursmē ar auto transporta līdzekli cietīs tieši viņi. Braukt ar auto nav tikai privilēģija, bet arī liela atbildība - ja ir grūti iespringt un pievērst uzmanību apkārtējai videi - tad varbūt auto vadīšana nav tā drošākā nodarbe. Bet pie mums kaut kā tas post-padomju komplekss it sevišķi vecākajā paaudzē ir ļoti izteikts - "tev nav mašīna? tātad bomzis. brauc ar sabiedrisko - bomzis. brauc ar velo - bomzis", pat zinot, ka LV autoparka vidējais vecums ir 13 gadi, un tas, kurš velosipēdistu, kas iespējams, sēž uz karbona velo pa 3,5K euro, sauc par bomzi, lai gan pats sēž auģikā pa 2K euro. Par ziemu/vasaru - vienkāršs jautājums - vai ir normāli ziemā iet pa ielu ar kājām? Man, liekas, ka jā, ja vien esi atbilstoši apstākļiem saģērbies. Tad kas tieši notiek uzsēžoties uz velo? Kurā brīdī notiek tā transformācijas par nenormālo? Auksti nav, ietves tīrītas un nokaisītas ar sāli - vajag tik braukt, un ņemot to visu vērā - kas tieši ir "ekstremāls"? Un uz centra veloceliņiem joprojām ir daudz velosipēdistu. Es vispār pēc tevis rakstītā esmu totāli nenormāls :D - Ja vien nav sniegs un ledus, es visu gadu braucu ar velo - jo dzīvoju centrā, un birojs Vecrīgā. Ja es brauktu uz biroju ar auto - tad - 1) ceļā pavadītu 3-4x vairāk laika, dēļ sastrēgumiem un maršrutiem 2)Papildus izdevumi par auto turēšanu pie biroja (jā protams, bomzis, bet nu ja man lieki jātērē nauda + laiks, labāk tad sauc mani par bomzi). Bērnudārzs ar velo ir 5min no mājas, ar auto - 15-20min un sastrēgumi. Iepirkumus es ar velo nevedu, ar auto aizbraucu. Ja velosipēds tev ir izklaides rīks, vai vispār nav ikdienas sastāvdaļa - viss ok, tava dzīve, tava izvēle, bet nevajadzētu citus sākt mācīt dzīvot tieši pēc taviem dzīves uzskatiem ;)

Tieši tā. Man liekas ka mūsu latvānija nekad daudzi autovadītaji neiemacīsies to, kas ir velo un kas gājējs. viņš iesēžoties sava dzelžu kastē domā ka tagad ir baigais "krutais" un uzpļaut uz pārējiem. dzen garām bez maz nogriež ceļu rada bīstamas situācijas velobraucējiem. Bremzē pie zebras bez maz gandrīz virsū braucot kad redz kaut kur gajēju ndeomā par drošību bet ka tik ātrāk kur tikt. Un tā ir ikdiena nekas nav 15. gadu laikā gandŗīz manījies mašīnas ir  dubultojušās, bet daudzi brau agresīvi pa rīgu neievero elementāru kultūru pret gājējiem un arī pret riteņbraucejiem regulāri kāminimums rezervīte ir tas atļautais +10 km/h. bet tas sen jau izrēķināts, ka Rīga jēga tam +10 km/h ir pilnīgi pie vienas vietas laika ziņa neko prakstiski nedod uz kaut kādiem 10 km labi ja 1-2 min.     

  • Kādas šausmas! 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
2016.12.19. , 11:18, Didzis teica:

Pareizi būtu visas tās velojoslas atvērt tikai uz vasaras mēnešiem

Nē, pareizi būtu pierast, ka Rīgā klimats nepadara vissezonas velosipēdismu mazāk pašsaprotamu nekā, piemēram, Stokholmā 

Winter-Cycling-in-Umeaa-Sweden-MaximeF.j

 

 

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Tuubijs teica:

A kur prikols citēt 3 gadus vecu postu, Stokholma?

prikols mutnijs, BET:

ievērtē konstrukciju, vismaz 3 noliegumi teikumā, respect!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
2016.12.18. , 18:12, Леший teica:

130. zīmes ("Krustojums ar velosipēdu ceļu") nav. Darbojas noteikums 203: Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgais gājēju un velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu vadītājiem, kas brauc pa šiem ceļiem, jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

KĀDA STARPĪBA KAS BRAUC. PRIEKŠROKA IR VELO. TUR iR PAT ZĪME DOD CEĻU VELO BRAUCĒJIEM. Un tas no ka izgriežas ir mazākas nozīmes ceļs laikam. Viņam jebkam jādod ceļs kas brauc taisni.  Man nav ne auto ne auto tiesību, es vienkārši lasu noteikumus ta kā viņi ir nevis ka grib traktēt autovadītājs, kur viņam gribās ka viņs visur vienmēr ir jālaiž pa priekšu. 

Nu īsti ta nebūs gan.  Nejauc jautājuma autoram galvu. Laikam cilvēkam liekas ka velo visiem visiem jādod ceļš vai kas. Šajā gadiena nebūs te nekādi savādāki noteikumi ka jebkura transporta līzeklim kas brauc taisni. 

Labots - Kramerss
Izlaboju tekstu...
  • Kādas šausmas! 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...