Jump to content

Ziemas riepas.


meeris
 Share

Recommended Posts

 

 

Nokian WR D4

 

Arī es pagājušoruden iepirku. Man paveicās ar akciju, kur visu komplektu par 200 EUR dabuju. Arī varu ieteikt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    21

  • binary

    17

  • e = d

    16

  • Regisss

    18

Es sliecos uz Continental WinterContact TS860:

  Riepa 195/65 R15 91T TL WinterContact TS860   61.00 eur
 
Riepa 195/65 R15 95T TL WinterContact TS860 XL   70.00 eur
 
 
 

 

     Tikai domāju, vai man vajag XL vai nevajag. It kā jau parasti trijatā, retu reizi četratā braukājam + peķeles bagāžniekā. Domāju, ka tā ir normāla slodze un XL nevajag.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Es sliecos uz Continental WinterContact TS860:   Riepa 195/65 R15 91T TL WinterContact TS860   61.00 eur

 

Es pagājušajā gadā arī ilgi uz šo riepu skatījos... ;) Starp centrāleiropas ziemenēm testos šī bija līdere. Ja tev nav kaut kāds buss vai bulku vāģis, tad noteikti ka nevajag XL... ;) 

Link to comment
Share on other sites

+1 par musuriepas.lv un to, ka XL nevajag.

Vismaz no pieredzes vasaras riepas ne-XL ir daudz komfortablākas nekā ziemas XL. Abas svaigas Dunlop 17". XL vajadzētu būt pagriezienos stingrākai, bet ziemas riepām manuprāt nav arī tik aktuāli (atkarīgs gan no auto un riepas izmēra).

Link to comment
Share on other sites

Jaunākais riepu tests... Apbrīnoju WinterContact TS860 rezultātus! :) :)

Kaut gan Zviedru, Somu, Norvēģu un Krievu testi ir ļoti ticami... 

 

http://colesa.ru/news/52082

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

kā redzams linkā, akvaplanēšanas testā visas tās skandināvu tipa riepas ir dziļā pakaļā . pat naglenes ieliek.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

 

 

kā redzams linkā, akvaplanēšanas testā visas tās skandināvu tipa riepas ir dziļā pakaļā . pat naglenes ieliek.

 

Pie kājas akvaplanēšana... Jautājums kā tā riepa uzvedās sliktākajā momentā... uz ledus, melnā ledus, piebraukta sniega... 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pie kājas akvaplanēšana...
Un kas tad ir tā slapjā žļurga uz ceļa? 
Link to comment
Share on other sites

Sūds par riepām, galvenais neaizmirstiet savirzi nočekot, lai negadās šaize. Pēc daudzām manipulācijām piekarē rekomendējošs ir sagāzuma savērsuma čekaps. 


Savādāk noēdīs iekšmalas ka smird. 

 

Jā un spiedienu riepās pārbaudiet. Man pēc grāmatas zemenēm pienākas f 2.3 / r 2.7, bet riepu serviss bija sapūtis vien 2.1 visās. 

 

Jā un arī skrūves vēlams pēc 200km pievilkt vēlreiz. 

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau savērsumu/izgāzumu pareizi būtu čekot vismaz divas reizes sezonā - uzliek attiecīgās ziemas vai vasaras riepas un uzreiz pārbaudīt. Ja remontē piekari, vai stiprāk kaut kur ar ratu iemaucies, arī ja remontējušais meistars saka, ka nevajag - vienalga pārbaudīt.

 

Spiediens, skrūves... par šo neizteikšos, ir lietas, kas katram auto vadītājam ir jāzin. Ari par ģeometrijas pārbaudēm...

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Nu labi, bet kurš to dara. Labi ja eļļas ščupu apskatās un spiedienu iebrauc pārbaudīt.


Omegai vispār bija - regulē neregulē savērsumu, bet riepas reizi sezonā izmet. Toties iemanījos braukt ar 5 mm pa jebkuru sniegu, labākas tupa neatmaksājās pirkt, jo uz pavasari kordi līda ārā. Automašīnas tehniskā īpatnība, tā teikt. Neviens serviss nevarēja izdarīt tā, lai sagāzums neizregulējas aizmugurē.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Labi ja eļļas ščupu apskatās un spiedienu iebrauc pārbaudīt.

daudzi pat to nedara 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ja autiņš nav miskaste, tad savērsumu regulē tad, ja kaut kas ir darīts ar piekari, diski mainīti utml. Visādi citādi nav jēgas izmest naudu vējā. Te jau mums bija viens speciālists, ka jebkuram auto jābūt perfektam. Ja riepas dilst normāli, nav vērst stresot. Lai nesanāk tā, ka tā regulēšana izmaksās vairāk nekā jaunas riepas. 

 

Vispār jau savērsumu/izgāzumu pareizi būtu čekot vismaz divas reizes sezonā
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis, nevaru iedomāties ar kādām riepām jābrauc, lai pārbaudīt savērsumu/izgāzumu izmaksā vairāk kā riepas. Pat viena riepa.

 

Manam auto savērsums/izgāzums regulējas abiem tiltiem. Aizmugurē gan nekad nav nācies regulēt, attiecīgi arī regulēšana kantorī,, kurā zinu, ka tiešām viss būs OK, ir ~30EUR. Divas reizes gadā - 60EUR.

 

Un, jā, pēc stūres pirksta maiņas, pēc kuras meistars saka - nekas nav jāregulē. Tomēr nedaudz ir jāregulē. Pie lielākiem piekares remontiem IMO ir jāčeko.

 

Personīgi es esmu no tiem, kas cenšas saglabāt savus ilgtermiņu ieguldījumus - t.sk. riepas. Labāk samaksāju reizēm vairāk, toties ar garantiju zinu, ka riepa nebūs jāizmet.

Labots - rubb
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mežaveci, savirze mēdz izregulēties! 

Pirmā pazīme - stūre nav taisni - lai auto brauktu taisni stūre jātur nedaudz pagriezta.

 

Es pats tagad meklēju labas ziemas riepas. No dārgā gala, bet skaidrs ka pārmaksāt negribu! Lasu aprakstus un testus. Jo vairāk lasu jo vairāk galva sajaukta....

Nokian hkpl 8? Dārga, slikti rādītāji uz asfalta, ja būs ziema kā pagājušo gadu, tik grabēt bezjēgā ar šipiem pa asfaltu.

Pirelli ice zero? Continental ice contact2? 

Bezšipu GoodYear ULTRA GRIP ICE 2 vai Continental WinterContact TS 860....

 

Moš kādam ir labs piedāvājums 195/65 r15?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tas, ka mēdz izregulēties ir taisnība. Bija reiz veca žurka, kurai ar to bija problēmas, jo visi regulējošie mehānismi bija izrūsējuši. Bet ja riepas normāli kalpo 2-3 gadus, tad tad neviens ekstrasenss nepārliecinās, ka tagad varēšu ar tām pašām riepām braukt 5 gadus un kaut ko ietaupīt. 

 

Klusu

Gaidu DIY padomus, kā nodilušus diskus restaurēt, salīmēt :) Būtā mums šajā ziņā novākušies eksperti :)

Link to comment
Share on other sites

Omegai aizmugurē tā ir zināma kaite, ka vai nu nemāk noregulēt, vai nu izregulējas. Es katru rudeni regulēju, ik reizi citā kantorī, lai pavasarī secinātu, ka viss ir vienā vietā. Rezultātā - pērc pāri nobrauktu ziemeņu un pavasarī met viņas ārā. Tas pats ar vasarenēm. Un pirms katras reizes ved uz savirzi, cerībā, ka šoreiz varbūt sataisīs kā nākas.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

Ja nevar noregulēt savirzi, tad auto visticamākais bijis sists un ģeometrija nav pareiza. 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Gaidu DIY padomus, kā nodilušus diskus restaurēt, salīmēt

Par kādiem diskiem Mežavecis runā ?... pēc kuru maiņas savirze jāregulē?

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Bezšipu GoodYear ULTRA GRIP ICE 2

Nobraucu pērno ziemu. Riepas patīkami klusas.

Jā, ir mīkstas, drusku jāpierod. Pa šļuru ar pirms tam lietotajām vissezonas centrāleiropas riepām bija par kapeiku labāk - tās diemžēl kapitulēja uz apledojuma.

Visā visumā, riepas labas, varbūt pilsētas braukšanai nav pašaspiemērotākās.

Pavasarī laicīgi jāmaina nost, pirms sākas lieti, uz akvaplanēšanu bišku velk.

Toties saķere uz piebraukta sniega...

Link to comment
Share on other sites

Lielākā problēma ar ziemām ir tā, ka nav mums gluži skandināvu ziema un nav arī tīra eiropas ziemas. Tb pēdējā laikā ļoti nepastāvīgas ziemas ar tendenci vairāk uz eiropas tipa ziemu :D

 

Pats pārsvarā pārvietojos pa pilsētu, piepilsētu tāpēc priekšroku dodu eiropas tipa ziemenēm. - vairāk sausi, slapji ceļi nekā piebraukts vai nepiebraukts sniegs, ledus.

Labots - Damn
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ar eiropas tipa ziemenēm ir tāda problēma, ka viņas ļoti slikti uzvedās uz sniega un ledus, bet apledojuši ceļi pie mums nav retums.

Link to comment
Share on other sites

Jā, bet paskaties testus - uz slapja/sausa asfalta atšķirība ir salīdzinoši niecīga (kaut gan domājams katrs ir redzējis vilcieniņu, kad šipoto riepu auto ieteš pakaļā nešipotu) bet uz sniega/ledus atšķirība ir 2x un pat vairāk.

Link to comment
Share on other sites

Bet kur izdevīgāk nopirkt un būtu svaigas riepas, kas nebūs n-tos gadus stāvējušas noliktavā un kuras tagad pa akcijai mēģina nopārdot.

Kā viens no variantiem - skaties svaigus modeļus. 2016. gada modeļa riepa nu nekādi nevar būt n-tos gadus nostāvējusi noliktavā.

 

ok, iekš laneks man lētākā Kumho riepa maksā 168 eirikus, šajā cenā arī iekš reifen-direct ir ko izvēlēties arī ne no ķīniešu gala.

Laneksā Kumho KW31 tavam izmēram - €134. Kurš no mums melo?

 

Aizmugurējās piedziņas auto. Varētu priekšā likt jaunas riepas un aizmugurē likt tās pusnodilušās. Teorētiski visai ziemai būtu jāpietiek, tikai nav jau gluži pirmā svaiguma. Kaut būs jāizvelk ārā un jāpačamda, cik mīkstas. Ja būs piekaltušas, tad nav vērts ņemties.

Nu es šogad atbrīvojos no 2009-2010 sezonā pirktajām ziemas riepām - to jau var saukt par cienījamu vecumu :D Mīkstumu vēl varēja just, protektors arī tip-top (7.5-8 mm, nav ne jausmas, kāpēc Dunlop Graspic DC-2 uz pilnpiedziņas nedila), bet nu kaut kādas mikroplaisas ja bija manāmas, tāpat uz ledaināka ceļa pagājušajā ziemā mazliet varēja just "želeju". Bet 2 gadi un 7mm ziemenēm - nu es teiktu, ka tās ir "mazlietotas", it īpaši, ja kaut kādas brendīgās. Pirkt tādas nepirktu, bet ja saimniecībā jau ir, tad lietotu bez raizēm. Nu un ja reiz tu vienu pāri atļāvies nodeldēt līdz 4mm, tas vien jau liecina, ka ar divgadīgām 7mm tev nevajadzētu būt lielām problēmām :D

Par "2 lietotas, 2 jaunas" - ja reiz tev ir "puspiedziņa", tad nesaskatu tur problēmu. Galvenais, uz vienas ass liec vienādas. Tāpat pēc sezonas pat jaunas riepas vairs nebūs vienādas. Ja būtu pilnpiedziņa, tad būtu cita runa…

Es gan nezinu, vai tavā gadījumā jaunās liktu priekšā vai aizmugurē. Būtu priekšpiedziņa, tad jaunās liktu priekšā (tur priekšējās dilst vairāk). Principā arī ar lietotām katru gadu priekšpiedziņai priekšā lieku tās, kam protektors dziļāks.

 

Gadus atpakaļ par Rīgu vizinoties Dunlop graspiku jaunu vienā sezonā noēda, ,.

Kuru graspiku? Un kā izpaudās "noēda" (t.i., vai dilums vienmērīgs)? Man DS2 pa 7 sezonām nenoēda (palika ap 7.5mm un uz augšu), vizinoties ne tikai pa Rīgu un sezonu diezgan stiepjot garumā. Principā tagad jau sāku domāt par riepu nomaiņu kādā brīvā brīdī.

 

Kāpēc lai nediltu, ja intensīvi brauc?

Tāpēc, ka dilšanu ietekmē ne tikai braukšanas intensivitāte, bet arī pati riepa - vienas dilst vairāk, citas mazāk. Dunlop Graspic DS-2 šajā ziņā tiešām ir ar nedilstošas riepas slavu - gan pats to pieredzēju, gan šogad no vairākiem cilvēkiem to dzirdēju. Vai tas ir labi vai slikti - tas lai paliek katra paša ziņā…

Tāpat dilšanu ietekmē braukšanas stils - vienam "intensīvi" ir gāzēt visos līkumos, citam mierīgi noripot savus 20k gadā.

Nu un riepu un ritošās stāvoklis arī ietekmē - var jaunu riepu nobeigt arī dažos tūkstošos km ar "atbilstošu" savirzes/sagāzuma regulējumu (been there, done that; tā iet, kad nopērk auto, kuru līdz tam "uzturēja kārtībā" kāds cits) un/vai "atbilstošu" spiedienu riepās…

 

P.S. atceries, ka nu jau sodus liek ne tikai, ja policija pieķer pie rokas, bet arī,ja uzņem video/bildes izmantojot viņu aplikāciju (tas nu pārsvarā uz stāvēšanu un līdzīgiem pārkāpumiem, kur šoferis var nebūt klāt. Cik paskatījos, šo aplikāciju izmanto ļoooti daudzi (laikam paralēli pokemoniem :D )

Tur screenā ir kaut kāds pašvaldības policijas logo. Ceļiniekiem arī ir kas līdzīgs?

 

pirms tam pirku čehu Barum HM3 (Nepatīk, peld pa tīru karstu asfaltu. Patīk, nezinu, kas ir akuaplanēšana)

Nezinu, protams, kāda ir tava pieredze (cik simtus tūkstošu km esi nobraucis), bet akvaplanešāna jau ikdienas apstākļos nav novērojama. Kad reizi piecos gados tomēr gadās patrāpīties uz šosejas spēcīga lietus laikā - tad jā, tad akvaplanēšanu var nākties iepazīt. Bet, kā jau teicu, tie nav ikdienas apstākļi. Tā ka ja riepa ir vien 2-3 gadus, tad ļoti iespējams, ka nevis "riepa laba", bet pa šiem gadiem gluži vienkārši nav patrāpījušies akvaplanēšanai piemēroti apstākļi.

 

Labāk samaksāju reizēm vairāk, toties ar garantiju zinu, ka riepa nebūs jāizmet.

Ar garantiju tu vari zināt vien to, ka riepu būs vai nu jāizmet, vai arī jāpārdod. Grozies kā gribi, naglas un skrūves uz ceļiem neviens nav atcēlis :D Pašam pirms pāris nedēļām viena skrūve patrāpījās… Paveicās - tieši pie veikala, līdz ar to pietiekami ātri pamanīju (iznākot no veikala). Paveicās arī citādā ziņā - nebija gluži pašā riepas malā (var iedurt tā, ka neko īsti salabot vairs nevar).

 

------

 

Tā starp citu, "pilsētas leģenda" (dzirdēju no riepu meistariem) par "Ķīnas" riepām - pirmo sezonu var būt labāka par brendīgajām, bet prieki ātri vien beidzas. Iemesls - pa virsu sūdīgai riepai tiek likts kvalitatīvākas gumijas slānis, jo visos testos vairāk strādā tieši tas ārējais slānis. Līdz ko tas slānis ir padilis, tā riepa vairs nestrādā tik labi kā testos (vai tai video, kur Biķernieku trasē testēja pilnīgi svaigas riepas).

Link to comment
Share on other sites

Tas nozīmē  - nopērc jaunu ķīniešu komplektu par 200 un nākamajā rudenī, ja būs palikuši 7mm, par 150 tev viņu no rokām izraus ārā. Un ņem nākamos jaunos ķīniešus - lai sūdīgo gumijas slāni deldē citi...

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Riepas vienmēr būs tikai kompromiss, tāpēc jāskatās, kādas ir reālās vajadzības un neeksistē ideālā riepa - nedilst, pa slapju neslīd, pa sniegu neslīd.

 

Es jau sen neskatos uz saucamajām sniega riepām (ar vai bez radzēm), ja 95% ikdienā jārullē pa ceļiem kuri ir nokaisīti ar sāli. Tīru ledu redzu tikai pie savas hātes vārtiņiem un citur grozoties par iekšpagalmiem. Tātad vajag riepu, kas labākos rezultātus uzrāda tieši uz slapja auksta asfalta. Tajā pašā laikā, lai pēc 1 ziemas nav izdilusi un degvielu neēd lopā. Ja pēdējos parametrus ignorē, tad var atrast kaudzi ķīniešu, kam pretslīdes parametri ir vislabākie. Ja grozās tikai pa pilsētu sastrēgumos, tad nodilums un degvielas patēriņš sastāda minimālu procentu, bet tiklīdz sāc braukāt pa melnu notīrītu šoseju, tad naudas izteiksmē tas jau sastāda pusi no riepu cenas.

Link to comment
Share on other sites

Tā jau ir, riepas ir kompromiss. Mani vairāk interesē, lai tā riepa pēc iespējas labāk uzvedas uz "ledus" - pat, ja tādos apstākļos pavadu vien 5 dienas gadā. Bet nu man tas ledus ir nevis pagalmā, bet uz šosejas atklātā, vējainā vietā, kur arī zvēri dažkārt neprognozējami vazājas (gan meža, gan sētas, gan divkājainie). Tas, vai pie krustojuma sniega šļurā aizbraukšu pirmais vai trešais - tas man kaut kā mazāk interesē (lai gan jāsaka, ka ar tiem pašiem 7-8 gadus vecajiem dunlop graspic ds-2 ar pilnpiedziņu krustojumos pērn tāpat dažu labu reizi aizbraucu un nobrīnījos, kāpēc neviens cits nebrauc :D).

 

Ķīniešu riepas… Nu nezinu. Man personīgi nav vēlmes katru gadu tirgot/pirkt riepas. Tad jau labāk 1x nopirkt un vismaz uz gadiem 3-5 par to aizmirst.

Link to comment
Share on other sites

Pilnīgi piekrītu un atbalstu binary viedokli. Uzkatu tieši tāpat!


Vēl gan gribēju piebilst ka izvēle ir vēl grūtāka ja ar auto ziemā dodas uz Alpiem - attiecīgi sanāka 4 - 5k km rietumeiropas virzienā... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tīru ledu redzu tikai pie savas hātes vārtiņiem un citur grozoties par iekšpagalmiem.

Starp citu, pirms gadiem 8-10 kādā "iekšpagalmā" gandrīz "uzgrozījos" virsū citiem, kas bija noparkojušies. Paralēlais parkings, viena vieta brīva - rūmējos tik iekšā, bet nu segums bija reāli tīrs ledus. Nu neko, kamēr lēnām rūmējos, tikmēr sāka slīdēt. Labi, ka čoms tobrīd bija ārā, blakus mašīnai, un laicīgi noreaģēja - pastūma nostāk, lai neuzslīdu tam citam auto. Jā, riepas toreiz nebija tās labākās - studenta gadi, alga ne tā augstākā, pirmais auto… :D
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Man bija reiz sniega riepa ar nikno protektoru. Ar sniegu tika galā labi, uz ledus turējās zvērīgi, bet kā ieraudzīja ūdens peļķes + rises, tā mašīna kļuva nestabila, jo visām šīm ūdens izsviešanas spējas ir sliktas. Pēc vienas ziemas braukāšanas pa Jūrmalas šoseju man pietika uz ilgu laiku. 

Link to comment
Share on other sites

binary atkal piemirsis par citēšanas ierobežojumu foruma noteikumos.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@@e = d, pieņemsim, ka bija divi posti, ar kuriem nepārkāpu noteikumus, savukārt foruma dzinis kārtējo reizi bez manas ziņas tos apvienoja vienā postā. Un jā, piedod, ka nesekoju tēmai kopš pirmdienas.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Gaidu DIY padomus
 

Runa bija par ko citu. Pastāsti, kāpēc tu regulē savirzi pēc disku maiņas.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tāpēc, ka parasti ar diskiem nāk komplektā citas ritošās daļas komponentes, kas vienlaicīgi izbeidzas. Neatceros, kas jebkad autiņam būtu mainīti tikai pliki bremžu diski.

 

Bet nu droši vien taupīgais latvietis zina, kā šo problēmu risināt :)

Link to comment
Share on other sites

Tīru ledu redzu tikai pie savas hātes vārtiņiem un citur grozoties par iekšpagalmiem.

 

Pagājušajā ziemā braucu vēlu vakarā no Rīgas uz Ventspili. ~15k pirms ventspils redzu - ātrie, poliči, vairāki auto grāvī, a ceļš bez sniega, pliks. Braucu uz 100km/h. Bremzēju... a skuju, auto tik brauc. Bet nu vadāmība bija līmenī un mierīgi pabraucu garām, riepas man

SP WinterSport 3D, pirktas pagājušā gadā tieši pirms sezonas sākšanās, auto  A6@2002 ar pilnpiedziņu.

Viens no grāvī gulētajiem bija paziņa, kuram bija jaunas ķīniešu šipenes, auto šim pāris gadus vecs VW Tiguan, ar pilnpiedziņu.  Vēlāk prasīju, vai šis baigi skrēja, ka grāvī? Nē, esot braucis uz ~100.  Nu lūk, šī arī ir vēl viena reize, kad pārliecinājos - ziemai jāpērk ir laba brenda riepas. Vasarā - ok, var ņemt kādus jaunus ķīniešus. Kaut gan ja man būtu jāpērk vasarenes, labāk paņemtu svaigas, lietotas laba brenda riepas, izmaksas būtu ~tik pat.

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Neatceros, kas jebkad autiņam būtu mainīti tikai pliki bremžu diski.

Neatceros, ka tu pirms tam būtu pieminējis, ka runa bija par bremžu diskiem.

Turklāt… Kāpēc lai nevarētu mainīt tikai bremžu diskus? Nu ok, paķeram līdzi bremžu klučus. Nu labi - bremžu supportus un ko tur vēl arī varētu (starp citu, labi, ka atgādināji). Bet kā tas ietekmē savirzi?

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...