Jump to content

Ciinja ar auto Rusu- Kaa?


wau
 Share

Recommended Posts

 

 

tik tīru metālu
Iesaku apskatīt šo tīro metālu ar lupu. Tiešām nav mazu rūsas bedrīšu? Ja tā vieta rūsējusi daudzus gadus, rūsa veido mazus, dziļus caurumus. Lai tādus likvidētu, jānoņem krietna kārta metāla.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    12

  • Smii

    9

  • Ronalds

    7

  • Robs

    17

VebKamera

Runāju ar profesionālu auto krāsotāju pirms pāris nedēļām. Viš smagi nolika buvanolus un brunoxus - praktiski nekāda jēga. Ja caurums - jāpārmetina, bet ja vēl ne, tik sācis rūsēt - notīra rūsu max cik var notīrīt, un virsū gāž divkomponentu skābo grunti, pie tam vairākās kārtās (ar žāvēšanām, saprotams). Bez ogles filtra uz purna ar to strādāt nevarot - plaušās caurumi ātri parādoties.

Tad špaktelē, gruntē vēlreiz, atkārto cik nu reizes vajag to ciklu, un beigās krāso. Precīzāk un detalizētāk neprasīju - toreiz nebija intereses.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Un gribi teikt, ka šoreiz būs savādāk? Ja metāls ir sācis rūsēt, tad pat smilšu strūkla to neapturēs, jo parasti virsbūvē rūsa sen jau cauri izrūsējusi un vienīgais efektīvais veids ir izgriezt bojāto laukumu un iemetināt jaunu. Ja nerūsēs vietā, kur tīrīji, tad tas noteikti būs citur, kur neesi aizticis. Pienāc pēc gada un obligāti ieliec foto ar arkām no iekšpuses. Teorijā viss izklausās skaisti un rožaini.

Un es pārcitēšu. Gribi teikt, ka pārmetinot būs savādāk? Metinājuma vietā pēc gada, labākajā gadījumā pēc diviem, parādīsies rūsa. Pēc pieredzes ir gadījies, ka pēc gada tur ir nevis rūsa, bet nākamais caurums, tieši vietā, kur metāls ticis termiski apstrādāts un tā struktūra ir sačakarēta. Arī metināt jāmāk, to ne visi māk darīt pareizi.

Bet nejauc divas dažādas lietas, smilšu strūkla un krāsošana domāta vietām, kur vēl nav caurums.

Par arkām no iekšpuses, loģiski, ka tad spārns jāņem nost un jādibenzelliasī visa iekšpuse, bet to neviens krāsotājs nedarīs, mājās pats sev, droši.

 

 

 

Iesaku apskatīt šo tīro metālu ar lupu. Tiešām nav mazu rūsas bedrīšu? Ja tā vieta rūsējusi daudzus gadus, rūsa veido mazus, dziļus caurumus. Lai tādus likvidētu, jānoņem krietna kārta metāla.

 

Labrīt, ko tādu var uzrakstīt cilvēks, kas vispār nezin, kas ir smilšu strūkla. Smilšu grauda lielums no putekļa līdz graudam, jeb 0-2mm, ir nopērkamas dažādas smiltis, arī cinka smiltis. Loģiski, iztīra visas poras, metāls paliek gaiši pelēks, izņem arī vietas, kur rūsa vēl nav, bet tikai oksīds ( metāls vietām tumšākiem pleķiem ). Saprotams, ja pats grib ņemties ar strūklošanu, jārēķinās ar vismaz 200€, lai visu pa lēto sapirktu, un tādu investīciju jau neviens neliks autiņa vajadzībām, labāk nopirks drāšu birsti un heitos.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Robs

Es pirms gada krāsoju savu mersi un vairākās vietās jau rūsa atkal izlīdusi ārā. Konkrēti arkām jau krāsai cauri izlīdusi rūsa, kā arī bija sagaidāms. Cauri izrūsējis nenozīmē to, ka pirkstu var iebāzt, bet to, ka viss metāls ir jau kļuvis porains un pāris postus atpakaļ ieteica apstrādāto virsmu paskatīties ar palielināmo stiklu.  Es tikai saku, ka ar visām tām darbībām procesu var palēnināt uz 1-2 gadiem.

 

Smilšu strūkla der monolītām detaļām kā diski, motors, ritošā, bet virsbūvei tas pasākums no rūsas apkarošanas efektivitātes viedokļa nav diži savādāks kā ar birsti un smilšpapīru apstrādāta virsma. 

Link to comment
Share on other sites

ZzigizZ

Sveiki.

Nu palasīju Jūsu komentus un ieteikumus. Pasmaidīju.

Mans koments...

Es esmu konsultējies ar vācu MIPA`s tehnologiem attiecībā uz rūsu. Brunox tiešām ir tikai konservants, kas bija populārs 90-jos gados, jo nekā cita izņemot Buvanolu (skābe) nebija. Daudzi arī neievēro primitīvākās tehniskās nianses- uz Brunox nedrīkst špaktelēt, Buvanols jāneitralizē ar sārmu...

Attiecībā uz skābajām gruntīm. Par kādām n-tajām kārtām iet runa????? Vienalga kā to sauc (kodinošā, skābā, reaktīvā, primārā) tai ir tikai viena nozīme- uzklāj plānā vienā pusotrā kārtās metāla anodēšanai, lai nesāktu veidoties rūsa, NEVIS rūsas neitralizēšanai, kam krievu laikos izmantoja Buvanolu (skābi- nejaukt ar skābo, primāro grunti).

Uz apstrādātām rūsas vietām jāklāj epoksīda gruntis, labāk divkomponentu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Bet kā krāsoji, kāda bija apstrāde, pieļauju, ka ne jau ar smilšu strūklu. Diemžēl ar piemēriem būs grūti padalīties, jo tikai sāku ar to darboties, bet pēc gadiem manīs, katrā ziņā, labāk kā ar birstēm jau būs.

Ja atcerēšos, nākamajā nogalē kādu metālu nopūtīšu un apskatīšos ar lupu.

Tā pat, labāk ar strūklu, jo ar birstēm un flekšiem nevar izņemt tika daudz, kā jau minēji, 1-2 gadi un rūsa būs klāt, bet labāk tā, nekā ik pēc pusgada. Bet par tiem gadiem ir jāskatās, varbūt visi 3 gadi nerūsēs.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Apskaties gan, jo es konkrēti arkām nebija iespējams nopulēt ideāli virsmu, jo tad arkai būtu jāizberž caurums, jo jebkurā dziļumā bija rūsas bojājumu sekas. Tas pats attiecas uz sliekšņiem, kur ar fleksi vismaz 1mm kārtu noņēmu, kas nav tikai redzamā brūnā irdenā dzelzs oksīda kārta. 

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

Izklausās pēc kārtīgi cinkotajiem Volvo un Audi, kuri arī 20gadīgi braukā gandrīz nerūsējuši... Kad nākošreiz kāds atkal brēc, ka tie esot čakarīgi auto, tad nocitējiet viņiem šo citātu.

 

taisnība- tikko pārdevu v 70 2000.gada- rūsas nebija vispār nekur!

Link to comment
Share on other sites

Nerūsējuši 20 gadīgu audi ar uguni jāmeklē, jā protams viņi ir labākā stāvoklī par tik pat veciem fordiem u.c. Tomēr tāpat sliekšņu malās, arkās, grīda un zem tās, tapu vietās iemetusies rūsa būs... Protams cits jautājums, ka priekš TA iziešanas tā rūsa vēl netraucē.

Link to comment
Share on other sites

Smilšu strūklas man nav, bet labs rīks ir šis, dimantu ripa. Labi ņem dzelzi, pats nedilst.post-68412-0-37799500-1470398827_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

 

 

Viš smagi nolika buvanolus

 

 

notīra rūsu max cik var notīrīt

Un ko Tava ekspertaprāt' dara buvanols?

Link to comment
Share on other sites

Atminos, buvanolu lietojām vecajai sētai. Ticamākais, ka ražotājs to tam arī pa lielam ir paredzējis, nevis autobūvē. Protams, ja attieksme pret auto, kā šrotu un uz turieni tas drīz dosies, tad var mālēt kaut mastiku uz jumta.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Buvanols =  ortofosforskābe! Veic metāla kodināšanu. Ir arī skābās grunts sastāvā! Es nu gan netieku ka bezjēdzīgs!

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Nu ja nenomazgāsi laikā to buvanolu, būs caurums bleķī. It sevišķi, ja tur no metāla nekas daudz nav palicis.

Bet vispār, priekš auto viņš neder. Pārāk agresīvs.

Labots - Donkeyhot
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Nu nu! Ntās reizes esmu lietojis rūsas pārveidotājus, neviens, nekad nav caurumus izēdis! 

Vienīgi, ja no bleķa nekas nav pāri palicis, bet tās vietas tāpat jāgriež ārā un jauns bleķis jāmetina vietā.

Link to comment
Share on other sites

Nja... nekad nav bijušas šādas problēmas ar auto bleķiem, kaut arī ar auto braukājos jau > 20 gadus... iespējams, ka tāpēc, ka vienmēr pērku auto, kuriem jau noklusēti ir normāla korozijas aizsardzība, tas ir arī viens no maniem galvenajiem kritērijiem auto izvēloties.

IMO - ja auto ir sācis pūt(nejau virspusēji, bet tā, ka pat cauri), neko neizdarīsi. OK, vari kaut ko panākt uz pāris gadiem, tomēr reāli tas ir štrunts, auto pūs tāpat...

 

Protams, ja ar auto ir mērķis pabraukāt pāris gauds un tad kādam to nogrūst, tad cita lieta.

Labots - rubb
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

@Robs, nez kāda vairs tur pedantiska mīlestība var būt pret auto, kam caurumi jāmetina ciet? Jāsakārto priekš TA un miers!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Autiņam (passat b5+) durvis tādas vasarraibumainas palikušas. Tā, ja nezin un degunu klāt nebāž īpaši ievērot nevar. Nevar saprast, durvis sākušas rūsēt vai?

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

 

 

vienmēr pērku auto, kuriem jau noklusēti ir normāla korozijas aizsardzība, tas ir arī viens no maniem galvenajiem kritērijiem auto izvēloties.

Es tāpat... Bet liberastiem ir citi galvenie kritēriji - krutums pacanu acīs, pussy-magnet koeficients, krāsa, glāzīšu turētāju skaits, trend-īgums un tādi.

 

 

 

Nevar saprast, durvis sākušas rūsēt vai?

Iespējams bijušas apskādētas un remontētas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

 

 

Rūsē bremžu diski. Bremzējot rūsa lido un trāpa durvīm.

 

^

Ko? :hunter:

Labots - NeticuNevienam
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ko?

Nezināji? Tā ir, rūsa ir kā pokemons, uzbrūk visam, un noķert to var ar visādām ķīmijām un citiem sārmiem. :grin:

Bet ja bez jokiem, dažiem te tādas inženiera filozofa spējas, ka jābrīnās, kā viņi no rīta bez grūtībām bikses uzvelk.

Bet par pasāta durvīm, neredzot bildi, nav vērts pat atbildēt, vienkārši nav vērts filozofēt.

Link to comment
Share on other sites

Un ko Tava ekspertaprāt' dara buvanols?

Tas ir unikāls līdzeklis mazas rūsas noņemšanai, kas ir radīts Latvijā! Uz mašīnas neesmu lietojis, bet pārtaisot vecus dzelžus par antenu turētajiem, nogājām ar Buvanolu, pēc tam ar parastu ūdeni nomazgājām, pa virsu parastā baltā nitro krāsa, 5 gadi pagāja, nekādas rūsa nebija!

y9nmfuxuawztp2v5xtz5.jpg

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Long John

Manuprāt, nopietna cīņa ar rūsu iekš autiņiem bija aktuāla tikai "nabagu" laikos, kad labi autiņi  bija liels deficīts.

Tagad ir pilni sludinājumi, plači un šroti ar gana lētiem autiņiem un detaļām, tādēļ jebkurš nopietni rūsējuša autiņa remonts jāapsver diezgan rūpīgi.  

Es vēl saprotu kāda vēsturiski vai nostaļģiski vērtīga modeļa restaurāciju, bet, ja mūsdienu visduslīmeņa autiņam iemetusies rūsa tādā pakāpē, ka jāgriež ārā gabali un jāpārmetina, diez vai tāds remonts ir tēriņu vērts- ja nu vienīgi saimmnieks ir profesionālis un fanāts labā nozīmē. Tik un tā mājas apstākļos remontētam autiņam rūsa visai drīz izlīdīs atkal. Un d..ā darbs un materiāls.. :(

Bet pie laba meistara kvalitatīva pārmetināšana un pārkrāsošana maksās tādu ciparu, ka lētāk sanāk pārdot nokalpojušo autiņu pa sviestmaizi kādam jaunam censonim vai nodot šrotā, bet remontam paredzēto ciparu investēt labākas mašīnas iegādei.  

 

Man pirms vairākiem gadiem bija sākumā dikti smuks A-100 C4 "spaiņa krāsā", sākumā tīri svaigs, no Vācijas. Bet pēc pāris gadu ekspluatācijas vienā pusē visā sāna garumā sāka intensīvi līst ārā rūsas pleķīši- sudrabainam autiņam tie dikti labi redzami. Vienā vietā, kur lielāks pleķis, tā centīgāk parīvēju un konstatēju, ka autiņš ir bijis dauzīts un remontēts, "špaktelējot" ar alvu- meistars teica, ka LV tā netaisot.  

Kādu gadu vēl nobraukāju, rūsas pleķīšus slīpējot un piekrāsojot ar līdzīga toņa Hammeritu, bet apnika tā padarīšana- nedārgi pārdevu, godīgi parādot pircējam problemātiskās vietas.

 

Tagadējai Borai bija tikai 2 Eur monētas izmēra rūsas burbulis jumta priekšdaļā pie stikla- to man labs profesionālis pielaboja un nu jau 2 gadi nekas nav redzams.

Kopš tā laika bēdu ar rūsām vairs nezinu (tfu-tfu).

Nu bet, protams, tā ir viena liela loterija- paziņa braukā ar līdzīgu modeli - VW Golf 4 universāli, un šamējam visas pakaļējās durvis ir kā duršlāgs :(   

Labots - Long John
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

 

 

Tas ir unikāls līdzeklis mazas rūsas noņemšanai

Bet es jau tieši par to pašu! :) Tur iepriekš minētais "speciālists" vispirms nodi*š buvanolu, bet pēc tam runā par rūsas max notīrīšanu. Morāle - "speciālists" nemaz nejēdz kas tas buvanols vispār ir.

 

Priekš tiem, kuri nezin.. Buvanols ir ortfosforskābe, kas dzelzs oksīdu (rūsu) ķīmiskas reakcijas rezultātā pārvērš dzelzs fosfātā, kas savukārt ir irdens un mehāniski viegli notīrāms. Ja jātiek vaļā no saprātīgi biezākām kārtām, procesu var atkārtot vairākas reizes. Beigās iegūstam vienkārši tīru metālu. Tā kā tas ir tieši tas, kā to sauc - rūsas konvertors/modifikators, nevis kaut kāds mistisks "aizsargātājs".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Smilšu strūkla der monolītām detaļām kā diski, motors, ritošā, bet virsbūvei tas pasākums no rūsas apkarošanas efektivitātes viedokļa nav diži savādāks kā ar birsti un smilšpapīru apstrādāta virsma.

Tikko apstrādāju vecās šķūņa atslēgas, būs labs testa priekšmets, jo atrodas vienmēr zem klajas debess. Pēcāk vienkārši appūstas ar krāsu, nekādu grunteņu vai kas cits.

Norūsējušais variants.  http://www.bildites.lv/images/dlhqqifnrmoy91uksvao.jpg

Nosmilštrūklotais variants.   http://www.bildites.lv/images/4yfgwhzn8wumm6frdlsk.jpg

Nokrāsotais variants.    http://www.bildites.lv/images/nvyn62p9kfbkxrntg.jpg

 

Jāatzīst, īpaši necentos, var arī labāk, vietām rūsiņa palikusi.

Labots - Robs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Long John

Atcerējos Discovery rādītos sižetus, kur pieredzējuši veči atjauno vēsturiski interesantus autiņus- pilnībā izjauc- noskrūvē visu, ko vien var noskrūvēt, tad visu pliko virsbūvi secīgi un rūpīgi  apstrādā ar smilšu strūklu, vajadzības gadījumā metina, pēc tam apstrādā  ar speciālajām gruntīm un tikai tad pilnībā visu krāso. Tādam procesam un tādiem autiņiem šai padarīšanai redzu jēgu.

 

Bet, kā jau reiz skeptiski iebildu- šaubos, vai tāds čakars rentējas mūsdienu savu laiku nokalpojušiem plaša patēriņa lētučiem. Ja jau tā rūsa ir nopietni skārusi konstrukciju, dižai restaurācijai maza jēga- pēc neilga laika izlīdīs atkal- ja ne turpat- tad citur.  Un sākas viss no gala  :yahoo:

Protams, var jau kādu durvi/ spārnu nomainīt  vai nelielu rūsas pleķīti pielabot, bet ne jau mēģināt sapuvušu nesošo konstrukciju "atdzīvināt" - nav izslēgts, ka lētāk sanāks tādu pašu bez dižas rūsas atrast. :)

Dežurēju šrotiņā un tādus skumjus piemērus redzu gana daudz... :(:sorry:

Labots - Long John
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kur tàs gruntis var iepirkt?

Protams, ka puvēnu nav vèrts celt, bet ja vajag mazliet zem durvìm un slieksni piepravìt?

Link to comment
Share on other sites

Papildinot Long John - vēl tās vannas kurās tiek gremdēta virsbūve apstrādes procesā.

 

Ja pareizi atceros, tur bija ne tikai skābes vanna krāsu noņemšanai, bet arī pēc metināšanas kur tika peldināts, kad visi dzelži vietā.

 

Dažreiz fantazēju, ka varētu mēģināt nopērkot kādu interesantu auto vēl svaigu virsbūvi, to reizi gadā izjaukt uz tīrīšanu/apstrādi - noskrūvēt spārnus, plastmasas, apakšu nolasīt. Liekot kopā iespējamās vājās vietas hermetizēt, likvidēt, papildus apstrādāt, jo pūst jau visādām kabatām, šķirbām u.c. neredzamām vietām. Bet tā tāda naiva sapņošana. LV klimatā ja pats nedzīvo garažā diezvai reāl. Tad virsbūvei jābūt kā zemūdenei uz riteņiem - kā noej ar spiediena strūklu, tā viss tīrs :D

 

Tad prasītos garaža ar mazgāšanas sprauslām grīdā

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Atcerējos Discovery rādītos sižetus, kur pieredzējuši veči atjauno vēsturiski interesantus autiņus

Tie raidījumi forši, bet lielākā daļa norisinās kaut kur Kalifornijā vai Floridā. Attiecīgi, tur drusku cita pieeja krāsošanai. Tāds autiņš, uz šejieni attvests, rūsētu ne švakāk kā kaut kāda Mazda6.

Link to comment
Share on other sites

Long John

Ir arī diezgan interesants "labdarības autoseriāls"- "Auto SOS"-  tas ir Anglijā (man to rāda kanālā H2) . Un arī populārie mahinatori- "Wheeler Dealers"  ir Anglijā (sorry- Lielbritānijā...:)

Šajā ziņā kā visnenopietnāko atceros seriālu ar Bangladežas "dizaineri" Lipu, kurš lipināja kopā autiņus uz aci no dažādiem bleķa gabaliem.

Tie "konstruktori" nu gan laikam dzīvoja vien pāris gadus-  antikorozija tādai tehnoloģijai noteikti nekāda... :shok:  

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

Indijā mašīnas nerūsē.

 

Es neesmu dzīvojis UK, bet tur manuprāt cilvēki ziemas riepas nelieto. Kas nozīmē, ka arī ceļus ar sāli neviens nekaisa, kas nozīmē ka rūsas problēma ir daudz mazāk aktuāla (un nevajag ļaļa par sāļo jūras gaisu)

Link to comment
Share on other sites

Nez kā mūsu ziemeļu kaimiņi cīnās ar slidenajiem ceļiem ziemā? Arī iesāla ceļus un mašīnas? Zviedrijā vismaz trotuārus ar sīkas frakcijas akmentiņiem kaisa.

Gan jau sāls gāšana uz ceļa arī ir kādam savs personīgais "pisness"

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

manai vecajai toyotai bija 18 gadu, kad pirmo reizi vajadzēja metināt apakšu pirms TA. tas pie nosacījuma, ka tas auto netika mazgāts.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Zviedrijā vismaz trotuārus ar sīkas frakcijas akmentiņiem kaisa.

Zviedrijā bēda, vai, drīzāk, prieks, tāds, ka tie akmentiņi tur brīvi pieejami un iegūstami.

Mums nav kur tādus dabūt. Vest ar prāmi no Zviedrijas?

 

Sāls maisījums ir kruta lieta, ja pareizi pielieto. Tai pašai preventīvajai kaisīšanai, pirms rodas melnais ledus, piemēram. Ar akmentiņiem nebūs līdzēts. Bet šogad, janvārī, kad dienas laikā 20cm sniega sasniga pie -10, šķūres ar paceltām lāpstām un sāls maisījumu (efektīvs ap nulli)... Bļaut gribējās.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

http://www.bildites.lv/images/4esf2oulqkds9394849e.jpg

 

Šodien iegādājos buvanolu, izmēģināšu.

 

http://www.bildites.lv/images/7fr89bazbx5ea6cqxhbi.jpg

 

Nokrāsotās atslēgas,(pirms kādas lapas bija bildes) , vietā kur nebija krāsas, ir parādījusies rūsa, krāsa metālu pasargā, pagaidām.

 

 

http://www.bildites.lv/images/adz9ookn4u42mg9ozco.jpg

 

Stiklšķiedras špektele uzklāta uz aprūsējuša netāla, šis skats ir pēc 2gadiem. Špaktele diezgan aizkavē rūsas izplatību, uz āru.

 

 

Es gribētu, lai arī citi liktu savus pierādījumus cīņā ar rūsu, nevis tikai kakātu.

Labots - Robs
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...