Jump to content

Nepieciešams skūteris(motorollers) jeb mans pirmais motorollers


Recommended Posts

Tad īsumā, tākā autovadītāja appliecība nav ( un nevēlos ), tad dzīvojoties pa Rīgu ir doma paņemt motorolleri maršrutam darbs->mājas->darbs, bet ir daži apgrūtinājumi:

 

  1. nekad mūžā neesmu sēdējis uz motorollera vai motocikla ( tikai ritenis ). Kā un kur būtu ērti apgūt pamatprasmes, lai netīšām nenoliekos uz ceļa zem mašīnas, vai nenokrītu pie krustojuma un netieku augšā;
  2. kas būtu jāzin/jāņem vērā noskatot un iegādājoties motorolleru?
  3. kas notiek ar apdrošīnāšanām? vai ir kas īpaši jāvaktē, lai darba laikā viegli nenozagtu?
  4. vai var pārvadāt bērnus? nejau zīdaiņus, bet 8gadīgu kam ir 145cm jau. 

 

Ja šī nav īstā vieta kur prasīt, tad droši pasūtat, kur ir īstā vieta. Jau iepriekš pateicos par palīdzību.

Labots - aaxc
Link to comment
Share on other sites

gan jau esi vienkārši par slinku lai nosedetu to menesi kursos un dabutu normalas tiesibas?

vai ari esi sacis jau iet kadreiz bet pametis pusrata?

 

ja tiesam vajag tikai pa rigu tad daudz labaks ir normals vello nevis rollers ar 49cc.

bikses mist jau var, tikai cik ilgi?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1. Sarunā (par velti vai maksu) ar kādu moto instruktoru lai ļauj moto laukumā pabraukt figūras, izbraukt a rto kopā ielās utt.

2. Labāk vecs japānis vai visma zitālis, nekā ķīna (turpat iet, vācieši kas ražoti korejā, vjietnamieši u.c. sūdi). Arī frančiem ne paŗāk labi sanāk.

3. Tu gribi KASKO pret zādzību ?  VZV - taujā brokeriem. Pa dienu jau parasti nezog, bet labāk likt +- drošā vietā un ķēde pie staba netraucētu.

4. Par motocikliem CSN stāv rakstīts, ka kājām jāsniedzas līdz kāpšļiem un jāspēj noturēt līdzsvars (agrāk bija gadi, mēri kas tur).

5. 49cm3 rolelrim tāpat vajag M kategoriju. To protams ir vieglāk nolikt, bet tad jau labāk uzreiz likt A vai B. Ar B varēsi ar <125cm3 rolleri braukt.

Link to comment
Share on other sites

Vai tad A, jauns gurķis uzreiz var nolikt? Kādreiz bija A1 un ar gadiem A?

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai var pārvadāt bērnus? nejau zīdaiņus, bet 8gadīgu kam ir 145cm jau.

 

Šis punkts pieliek punktu spekulācijām, jā liek vismaz B vai A kategorija... 50cm³ motorītis knapi vilks jūs abus, kur nu vēl pilnvērtīgi iekļauties satiksmes plūsmā. 

 

 

 

Kā un kur būtu ērti apgūt pamatprasmes, lai netīšām nenoliekos uz ceļa zem mašīnas, vai nenokrītu pie krustojuma un netieku augšā;

 

Pašmācības ceļā, motoroleris 50cm³ nav smags un jāiemācas tik cik darboties ar sajūgu un nejēgā negāzēt, lai kādam auto neizrauj zem riteņiem. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

A ir no 24 gadiem
ir piebilde:
A kategorijas vadītāja apliecību var iegūt persona, kura sasniegusi 20 gadu vecumu, ja tās A2 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja stāžs ir vismaz divi gadi.
Link to comment
Share on other sites

Pats nezināju, kad tagad ir tāds A2, bet rezumē:

 

Līdz ar to, no 2013.gada 1.janvāra būs trīs kategoriju motocikla vadītāja apliecības:

  • kategorija A1 – vadītāja apliecību iespējams iegūt no 16 gadu vecuma;  motocikli, kuru motora darba tilpums nepārsniedz 125 kubikcentimetrus, jauda nepārsniedz 11 kilovatus un jaudas attiecība pret svaru nepārsniedz 0,1 kilovatu uz kilogramu, kā arī tricikli, kuru jauda nepārsniedz 15 kilovatus;
  • kategorija A2 – vadītāja apliecību iespējams iegūt no 18 gadu vecuma; motocikli, kuru jauda nepārsniedz 35 kilovatus, jaudas attiecība pret svaru nepārsniedz 0,2 kilovatus uz kilogramu un kuri nav atvasināti no transportlīdzekļiem, kuru jauda ir vairāk nekā divas reizes lielāka;
  • kategorija A – vadītāja apliecību iespējams iegūt no 24 gadu vecuma, motocikli, kā arī tādi tricikli, kuru jauda pārsniedz 15 kilovatus.

http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2012/?doc=1400

Link to comment
Share on other sites

godīgi, ja gribi arī jaudu,  ņem kaut ko ar piaggio vai minarelli motoru un dzīvo laimīgs, bet rēķinies ar remontiem, dažreiz gadīsies

ja vajag nokļūt no punkta a-z, ņem wonjanu un 4-6 brauc bez raizēm un remontiem, pie tam ļoti apmierinošs degvielas patēriņš. ja nav žēl naudas beņai, ņem 70cc rolleri, kam dokumentos 49cc, ar piaggio vai minarelli(minarelli parasti ir japāņu rolleriem, piemēram yamaha, bet motors tik un tā ir no itālijas, tāpēc atšķirības nav.). vajadzīga tikai M kategorija, bez čakara utt. grūti braukt nav, vadāmība ir laba rolleriem, bremzēšana arī vienkārša un ērta, bremzē labi. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bomaars/C12

Lai jau ņem kitajozku kas lēts ir un lēts apkopēs, 10k km tapat neprasīs dižos ieguldījumus...jaudas priekš pilsētas tam 49cc pilnīgi pietiek(galvenais lai nav ierobežotajs)...tur divus velk mierīgi... it īpaši ja viens ir bērns/pusaudzis...

Labots - Bomaars/C12
Link to comment
Share on other sites

Vai šie aparāti ar to mazo jaudu, pilsētā nav bīstami, vajag uzraut, jo situācija prasa, a tur pļur?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

nekad mūžā neesmu sēdējis uz motorollera vai motocikla ( tikai ritenis )

ar skūteri ir ļoti viegli un ātri iemācīties braukt,

vispirms vajag patrenēties uz kāda laukuma, stundas laikā jau būsi pieradis 


 

 

Vai šie aparāti ar to mazo jaudu, pilsētā nav bīstami,

šie iet 70 - 80 km/h, ja neesi virs 120 kg, tad derēs 

Link to comment
Share on other sites

Anniņ vienā vietā, es jau sen skatos, ar ko līdz bodei aizskriet, man godīgs pārdevēja  puika uzreiz teica tev to lielo vajag, es prasu cik, šis ap 1.5K, uz bodi eju ar kājām!

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kautkā baigi sarežģīti viss uztaisīts LV, lai dabūtu tiesības uz motorolleru.

Te pie manis dienas laikā viss izdarāms, noklausies pāris stundu lekciju, pabraukā pa placi un var ar L zīmi braukt ar 125cc. Tik uz autobāņa nevar un pasažierus nav ļauts vest.

Pagāšgad pats dabuju A2 (līdz 500cc vai 33hp), aizņēma 2 dienas, vienā teorijas tests, otrā pāris stundas pa placi un stundu pa ielām. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Te pie manis dienas laikā viss izdarāms
Iebāz sev pakaļā šo info! Ja tu nevari palīdzēt, muti aizver! 
  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam
Kautkā baigi sarežģīti viss uztaisīts LV, lai dabūtu tiesības uz motorolleru.

Kaut kā pēc statistikas, šķiet, ka vajadzētu vēl sarežģītāk. Arī B kategoriju, jo ziņas lasot, vienkārši skudriņas skrien pār muguru. Atjaunotās šosejas :D  Cik nenositas, jo vienkārši uzskata sevi par varoni un mauc tikai, ceļš labs - pa ilgiem laikiem. Kā no ķēdes norāvušies. Tagad pat taču B dabūt būs dārgāk, vairāk stundas pielika, maksa augstāka utt. Nu bet pilnīgi saprotami. vienīgais, ka pilnīgiem idiotiem tiesības vispār nav vajadzīgas. Fiziski vajadzīgs ir tikai dampis un ņem un mauc.

Tas tikai tā starp citu, pārdomas.

Par skūteriem - gilera, yamaha, honda. Īpašumā nav neviens, braukts ar visiem trim. Par remontiem nemāku spriest. Honda dio netjūnēta 50cc vienam cilvēkam pa pilsētu pietiek, lai iekļautos satiksmē. Gilera runner 125cc ok. Yamaha aerox nāca tjūnings, 70cc, bet vērpiens iespaidīgs. Kā kustas ar standarta risinājumu, nezinu. Diezgan uzticami visi šie braucamrīki.

Labots - NeticuNevienam
Link to comment
Share on other sites

CSDD palīdz atbrīvoties no naudas cilvēkiem, tik pa visu jāmaksā un tā vienā csdd apmeklējumā vari atstāt pāris simtus  :mrgreen:

 

Ātrākais veids ir kārtot mopēda tiesības un meklēt rolleri, kam motors bišku ņiprāks par dokumentos rakstīto. B, A kategorijas ar visu autoskolu pat gada garumā var ievilkties... un izmaksu ziņā, būs līdzvērtīgi, kādam jaunam Ķīnas rollerim... Jebkurā gadījumā viss atkarīgs no paša apņēmības. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Iebāz sev pakaļā šo info! Ja tu nevari palīdzēt, muti aizver! 

Visi tādi tādi nikni un nopietni, ka bailes paliek :D Iedzer balderjāņus :D

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

 

 

Iebāz sev pakaļā šo info! Ja tu nevari palīdzēt, muti aizver!

Ļoti svētīga info.

Ja izmaksas ir lidmašīna turp, atpakaļ + pāris h placī un uz mūžu derīgas ES tiesības, kādēļ gan ne?

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Jema, nu nepārspīlē un saglabā kaut kādu cieņu, vismaz pret sevi.

Un VIL taisnība, ar tavu komentāru palīdzēts netiek pilnīgi nekādā veidā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kautkā baigi sarežģīti viss uztaisīts LV, lai dabūtu tiesības uz motorolleru.

 

ASV pirmo pilota licenci ultralaitiem var dabūt pēc 20h lidošanas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jema, nu nepārspīlē un saglabā kaut kādu cieņu, vismaz pret sevi.
Ja tev patīk saņemt norādes kā dzīvot, tad tā ir tavas problēmas, man šie LV dezertieri riebās, lai iet uz pabu un piedzērušos angļus māca dzīvot, bet neies jo pa muti var dabūt! 
Link to comment
Share on other sites

PSRS arī necieta aizbraucējus. Bet laiki ir mainījušies neatkarīgi no mūsu attieksmes

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Motorollerim līdz 50c apliecību nevajag. Var tikai nokārtot simbolisko AM, ja ir vēlme. Autovadītāja apliecību esmu mēģinājis kārtot laikam 3 reizes sen atpakaļ, bet nepadevās; laikam jau tāpēc, ka tā vēlme pārvietoties ar auto nav. Kārtoju tikai tāpēc, ka ir pieņemts savos 18 to darīt. Nu jau savus gadus 10 neesmu par to vairs pat domājis.

 

Par svaru nebiju aizdomājies. Laikam jau nāksies kārtot tās A tiesības, lai var lielāku jaudu paņemt, jo man ar saviem 1.94cm un 95-105kg, atkarībā no gadalaika, var būt pašvaki. Vienam vēl jā, bet sīko uz skolu pa ceļam laikam neaizvedīs un tad jau var gadīties, ka rudens un pavasara laikā ar kājām tāpat jāpārvietojas. Pietam, ja doma vasaras laikā ar sievu un mugursomu uz kādu festu aizlaist...

 

Par drošību: ir pieejama moto garāža, kur pa nakti glabāt. bet gribās tomēr apdrošināt. Tas viens no iemesliem kāpēc auto arī nevēlos - visas šīs raizes, vai no rīta vēl būs vai nē. Motorolleru jau arī neskatītos, ja dzīve lēnām nespiestu.

 

Par izmaksām: doma ir atvēlēt līdz 800€ par šamo(+ kaskas), vairāk negribētos, bet ja pieliekot 100€ var iegūt divreiz labāku, tad tas jau ir apsverami. Katrā ziņā, būs vien laikam jāiet uz autoskolu pēc A kategorijas.

Labots - aaxc
Link to comment
Share on other sites

AlCohol

^ 12 gadu vecumā, liekot velo tiesības (:D) pie reizes arī toreiz tika atļauts vadīt mopēdus līdz 50cc. gadus pēc tā gan reformēja to lietu, atceros.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jā tā bija PSRS laikos, noklausies lekciju par satiksmes drošību, nedaudz tevi pačakarē un tiesības rokā, motors līdz 49.8, man arī bija tādas tiesības :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Motorollerim līdz 50c apliecību nevajag. Var tikai nokārtot simbolisko AM, ja ir vēlme.

Nu nu, šogad pat velosipēdistiem prasot, lai būtu apliecība.

Link to comment
Share on other sites

canis_lupus

Tēmas autoram ir nepieciešama AM kategorija, links: http://csdd.lv/lat/vad_kva/vadisanas_eksamens/a_kategorija/mopedi/par_am_kategoriju/

 

Es esmu vizinājies ar ķīniešu skūteri, pa laukiem, cietais ceļa segums ļauj divām personām(~170Kg) ar 49cc 4 taktu motorīša dzītu skūteri pievarēt dažādus kalnus, uz siena pļavām ir vesti grābekļi, dakšas, dzeramais ūdens 5l bunduļos, divlitrīgais alus sešpakās, uzgriežņu atslēgas traktoram un viss pārējais. Ziemā ar to skūteri pa slidenu ceļu nav iespējams pabraukt, vajag ziemas riepiņas, pa bruģi un bedrēm nenormāli drebinās un lauž skūtera rāmi kopā, vēsā laikā salst rokas un ceļgali, gar ķiveri iekšā velk auksto gaisu un sākas prieki ar apaukstēšanos. Lai uz sitiena kaut kur aizskrietu ar skūteri, obligāti jāmauc galvā ķivere, jāuzvelk kāda bizāka bikse un cimdi, pat tad jau jau ir kādi +15 aiz loga. Esmu pāra reizes nomazgāts, kad garām aizskrien fūre vai vieglais pa pielijušu ceļu. Skūteris mēdz bieži apgāzties, ja steigā nejauši nepamanu, ka ir nestabili atstutēts. No ķīnieša skūtera iegādes nav ko bīties, vismaz pa lētām naudām tiksi pie saprašanas, ka vajag automašīnu. Var jau to skūteri uztjūnēt, nomainot dzinēja galvu uz 70cc, vizuāli tā pārbūve diži nav pamanāma. Tad jau paveras lielāka jauda un lielāks ātrums. Degvielu skūteris tērē minimāli, regulāri jāuzpasē eļļa un jāraugās lai visi vadi un elektriskie štruntiņi būtu sausi.  Latos tas skūteris maksāja ap 290Ls.

Link to comment
Share on other sites

 

 

tā bija PSRS laikos,

 

Vēl 00to sākumā velosipēda apliecība bija arī mopēda apliecība (vai kaut kā tā) un vienīgais ko vajadzēja, ja pareizi atceros, tad aiziet uz cssd 10 jautājumus teorētisko nokārtot... varēja būt 2 kļūdas... (tas bija tik sen precīzi jau neatceros)

Jebkurā gadījumā tika braukāts ar "Rīga" mopēdu ar velo tiesībām un neviens policis neko neteica...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jā, nevajag. Es tiešo to autoskolu skatījos un nosūtiju arī pieteikumu. Man viņi atzvanīja, izsktāstija, ka AM kategorijas tiesības nav obligāti jākārto. Ir vēlams, bet nav obligāti. Un tākā noturēja mani par pusaudzi (acīmredzot pieņēma, ka neviens normāls cilvēks, kā tikai pusaudži, nemēģinātu kārtot tikai AM kategoriju) pateica, lai es ierodoties pie viņiem ar kādu no vecākiem un viņu dokumentiem  :TBS:

Link to comment
Share on other sites

... tiešām taisies ar motorolleru pārvadāt bērnu?

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Aixam: https://www.ss.lv/lv/show-selected/fDgSeF4belMFfDgReF4S.html, šitie reģistrējas kā mopēdi ar attiecīgām prasībām.

 

ja gribas māžošanos ar bērna pārvadāšanu, ir kaut cik naudiņas, bet tiesību kāda iemesla dēļ nav ( nepieskaitāmības izziņa dēļ nepieskaitāmības, nepieskaitāmības izziņa dēļ izvairīšanās no soda vai citi iemesli ).


Link to comment
Share on other sites

 

 

@rubb, jā bērnu var pārvadīt tikai konvojētā bruņumašīnā.
Dažiem noteikti 

 

Autovadītāja apliecību esmu mēģinājis kārtot laikam 3 reizes sen atpakaļ,
Tā ir diagnoze! 
Link to comment
Share on other sites

 

 

šitie reģistrējas kā mopēdi

 

 

@usver, nejauc mopēdu ar kvadraciklu !
 

 

sludinājumos viens ar Latvijas numuriem (M-6A) par 2.5k:

jo ir reģistrēts kā mopēds un nav vajadzīga auto vadītāja apliecība tā vadīšanai

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/others/dekff.htm

 
Tev ir kāds pamats aizdomām, ka sludinājumā apgalvotais nesaskan ar realitāti?
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Tā ir diagnoze! 

 

 

Piekrītu. Tāpēc arī pat nedomāju vairs tajā virzienā. Vismaz kamēr neparādīsies vēlme pārvietoties ar auto vai dzīve nepiespiedīs. Šobrīd vairāk kā 3o gadus esmu novilcis ļoti labi bez auto un nekas neliecina par to, ka vajadzētu.

 

Tie Aixam ir auto varianti. Saprotu, ka grūti aptvert, ka ir cilvēki, kuriem gluži vienkārši nepatīk braukt ar auto. Un neivs tāpēc, ka neizdodas tiesības nokārtot, bet tāpēc, ka negribas/nepatīk/nevelk.

 

Motorollers/motocikls jau ir savādāk. Ar riteni patīk pārvietoties, līdz ar ko doma ir pāriet uz motorolleri. Kurš zin, varbūt vēl pēc 5-10 gadiem ar moci ( anekdotēs vismaz ska, ka 40 gadnieku krīzē tā rīkojoties :) )

 

Doma ir paņemt kvalitatīvu pāvietošanāš rīku, apmēram šādu:

 

2006042009513.jpg

Labots - aaxc
Link to comment
Share on other sites

ykristaps

Jelgavā šādi ripo vairāki. Skan pēc motorollera bez izpūtēja, bet uz priekšu kust. Ar viena saimnieku kaut kad autoservisā pārmiju pāris vārdus. Ieskrieties varot uz 100km/h (pa vējam), sākumā trenkājusi CP, tagad miers. Cena gan liekas pārspīlēta. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Pa to laiku kamer ten mekle kkadu sudainu rolleri un daudz spriedele vareji jau sen dabut tiesibas normalas..

nu bļin, debīliķis, ko uzbāzies?, ja autors grib braukt ar rolleri, lai brauc, labi ka vēl neieteici helikoptera tiesības ......,

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...