Jump to content

CNC frēzi negribi?*


ZIEDS
 Share

Recommended Posts

Sveiciens visiem,

 

Manam rakstam ir divi mērķi: gribu pastāstīt kā man gāja ar CNC frēzes izgatavošanu un iespējams šeit atrast kādu partneri tālākām darbībām ar to.

Kopējais izgatavošanas laiks bija gads un 2-3 mēneši, no kuriem lielākoties dīkstāve, cīņa ar sevi meklējot motivāciju darboties un neapstāties uzduroties kādai problēmai. Otrā vietā es liktu naudas trūkumu, trešā laika trūkumu.

Ideja radās kokapstrādes darbnīcā, kurai man ir pieeja brīvajā laikā un neviens cits nedarbojas.

Veltot 30 minūtes gadā kokapstrādes procesam, sapratu, ka nespēju realizēt savas idejas kokā vēlamajā kvalitātes līmenī, turklāt liekas jocīgi darboties ar kaltu un āmuru pie mūsdienu tehnoloģiju iespējām.

 

1.Projekts

Kad visi youtube rullīši šajā saistībā bija izskatīti un mājaslapas izložņātas, tiku pie sekojošas grāmatas:

A9781430224891-3d.png

Šī domājams ir vienīgā grāmata ko man ir idevies izlasīt/izskatīt/izpētīt no a-z pēdējo 10 gadu laikā, grāmata burtiski mani aizrāva un rosināja ķerties pie lietas. Doma ir tāda, ka šī grāmata ir solis pa solim instrukcija kā uztaisīt 3 asu koka frēzi, izmantojot vienkāršus instrumentus visiem pieejamus. Katra nodaļa pasaka, ko vajag sagatavot no materiāliem un instrumentiem, lai paveiktu soļus.

 

2.Mehānika

Grāmata ir sadalāma 2 lielās daļās - mehānika un elektronika.

Sāku visu ar mehāniku, kā tas ir paredzēts

Šajā bodē iegādājos lielo MDF plāksni, šobrīd tāda maksā 82 EUR vajadzīgajā 19mm biezumā. Pirmo reizi pirku un redzēju šo materiālu, līdz šim nebiju saskāries. Aizbraucu pakaļ viens pats ar vieglo sedanu, palūdzu sagriezt plāksni 4 vienādās daļās un saliku iekšā. Materiāls pietika visam projektam, gandrīz diviem sanāktu. Mazāk nopirkt nevarēja, kā jau teicu materiāls ļoti pateicīgs precīzai apstrādei, tāpēc ir noderējis arī citur.

Skrūves un uzgriežņus iepirku mājai un dārzam, skrūvju sekcijā pareizos izmērus neatradu, atradās pie korpusa mēbeļu aksesuāriem. 

Vēl diezgan pagrūti gāja atrast projektam nepieciešamo alumīnija profilu, kas paredzēts sliedēm. Atradu šeit, kādi 4 EUR/metrā, nekas kosmisks.

Respektīvi, lai nopietni sāktu darboties vajadzēja 100-150 EUR.

Grāmatā bija pieejami detalizēti rasējumi, vienkārši saprotami izpildāmi ar vienkāršiem instrumentiem, gandrīz visu urbšanu veicu ar akumulatora makitu, neliela neprecizitāte neveicina milzīgas konstruktīvas problēmas. Lielākas grūtības sagādāja kustīgās daļas, nepieciešamos gultņus nopirku internetveikalā , bija lēti ap 20 EUR.

post-83242-0-06914900-1467746835_thumb.jpg

post-83242-0-68621200-1467746863_thumb.jpg

post-83242-0-84136800-1467746878_thumb.jpg

post-83242-0-27290900-1467746901_thumb.jpg

post-83242-0-58217400-1467746930_thumb.jpg

 

3.Elektronika

Ar elektroniku gāja visgrūtāk. Precīzu modeli kā grāmatā neatradu, nācās improvizēt un nopirku līdzīgu. Motori ar kontrolieriem un mikroshēmu bija pats dārgākais pirkums vienā reizē, pasūtīju no Ķīnas ebay, piegādātājs Longsmotors, Tie bija ap 230 EUR vienā reizē un mēnesi ilgas gaidības. 

post-83242-0-27124100-1467747424_thumb.jpg

post-83242-0-29331800-1467747444_thumb.jpg

Internetā pieejama virkne ar slēgumiem, pats jautrākais, ka divi vienādi praktiski nav. Katrā vietā savādāk. Sākotnēji testa slēgumu taisīju mājās ne darbnīcā, vadus iepirku no mājai un dārzam 2 dzīslinieku un darbojos.

Vairākkārtīgi neizdevās, sāku improvizēt un nokūpināju plati. Biju spiests pasūtīt jaunu par ~20 EUR un atkal gaidīt mēnesi. Tā gaidīšana diezgan demotivēja un bija ilgas pauzes pirms atkal pieķēros. Vienā jaukā vakarā saņēmos, viss izdevās un gandarījums tika saņemts

https://www.facebook.com/janis.krumins.71/videos/730274323749662/

 

 

4.Savienošana

Uz savienošanu iegādājos smukus krāsainus vadiņus Argusā.

Putekļainā darbnīcā nolēmu drusku to visu pasargāt atvilknē, kas šķita diezgan praktiska:

post-83242-0-58612300-1467747916_thumb.jpg

Frēzi iegādājos labi novērtētu un lētu variantu Bocsh, es gan pirku Mājai un dārzam par 99 EUR, jo gribējās ātrāk. Virsfrēzi starp citu iegādājos jau sākumā, kad taisīju mehāniku. Pēc projekta bija vajadzīgs nofrēzēt 45 grādu leņķi no MDF priekš sliedēm, tāpēc paņēmu agrāk.

 

5.Pirmie griezumi

Pirmie izmēģinājumi parāda, ka preciitāte ar iekārtu ir iespējama augsta, būtu nepieciešamas sistēmiskas un konstruktīvas korekcijas, lai uzlabotu ātrdarbību un veiktspēju,

post-83242-0-50758400-1467748300_thumb.jpg

post-83242-0-14965200-1467748325_thumb.jpg

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12961529_891146524329107_8749349965625560131_n.jpg?oh=183fd76037c813365ae3892ce67dc4ce&oe=5803967B

 

6.Tālākie soļi un plāni

Šeit mēs nonākam līdz mana raksta otram mērķim. Frēze manā skatījumā ir pabeigta, tomēr iespējami dažādi pilnveidojumi, koriģējumi, uzlabojumi utt. 

 

Šeit tad arī atšifrējums zvaigznītei virsrakstā:

* Labās, gādīgās un godīgās rokās došu aparātu kopā ar datoru potenciālam sadarbības partnerim, kas ir gatavs darboties, pilnveidot to, zīmēt un izgatavot dažādus priekšmetus. Manā skatījumā aparātam ir labs potenciāls arī biznesa projektos.

Ja ir vēl kādi papildus jautājumi vai interese par piedāvājumu, raksti te, FB vai uz epastu janiskrumins87@gmail.com

 

Jānis

Labots - ZIEDS
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Es ar draugu uztaisījām 1.5mx1.5m galdu. Visu no saplākšņa un OSB plāksnēm. Trapecstieņi ar plastmasas uzgriezni, D25mm sliežu stieņi (speciālie cietinātie) ar Ķīnas lineāriem gultņiem. Nopirkām Kress 1050 frēzi ar gatavu AL turētāju, garos Nema24 motorus. Saskrūvējām līdz  3. asij un beigās secinājām, ka nav labi, jo tomēr skrūvē cik daudz gribi, bet tas koks kaut pa mm, bet vērpjas, neslīd precīzi abas ass puses utt. Precizitāte slikta + lielais svars no papildus šķērsdēļiem utt. Gribējām pa lēto sataisīt, lai paši varētu upgradedoties, bet secinājums viens. Vajag AL profilus kā tas ir rūpnīcā ražotām frēzēm. Un bumbu stieņus, jo trapece arī nav tik precīza. Tā nu izlēmām, ka pabeigsim kaut kad nākotnē, kad naudas būs vairāk, iedvesma un prātā kāds daudzmiljonu projekts. Pie tam mēs to konstrukciju sarežģījām, kaut vai patiesībā tur viss ir vienkārši.

post-149-0-45419900-1467754992_thumb.jpgpost-149-0-55422700-1467755018_thumb.jpgpost-149-0-78633800-1467755056_thumb.jpgpost-149-0-25040000-1467755090_thumb.jpgpost-149-0-01333800-1467755121_thumb.jpgpost-149-0-33344000-1467755154_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Iespējams piekristu, ja būtu metālapstrāde. Smuki jau. Turpini. Un veiksmi partneru meklējumos.

Link to comment
Share on other sites

 

 

gandrīz visu urbšanu veicu ar akumulatora makitu, neliela neprecizitāte neveicina milzīgas konstruktīvas problēmas

@J.Reinis, man liekas, ka šī būs īstā vaina skatoties uz darbu, jautājumā par Z asi. Lai nu kā +1 autoram iznākums nav nebūt slikts.

Link to comment
Share on other sites

Kustība z virzienā ir redzama kokā, bet dziļuma atšķirība ir zem 0,5mm. Mērogam apļa diametrs ir ap 7cm.

Tur ir divas problēmas neatrisinātas:

1.Kustība man notiek saraustīti, katra koordināte tiek izpildīta kā atsevišķa darbība, līdz ar to viss galds nedaudz tiek iešūpots cikla laikā. Atradu rakstus ar līdzīgu problēmu, bet risinājumi, kas nostrādāja citiem, nepalīdzēja man. Jāiedziļinās. 

 

2.Protams, konstrukcijas materiāls, pareizi saka komentāros, alumīnija rāmis un apaļā vītne ļoti palīdzētu uzlabot precizitāti. Es domāju, ka varētu sākt ar vītnes nomaiņu, lai mazinātu nobīdi. Y asi pēc projekta kustina tikai viens M8 uzgrieznis, efektīvāka būtu 3 punktu kustība ar diviem stieņiem un apaļvītni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pļurkt!

Kur ņemt bumbiņvītnes&sliedes, ja gribu kaut vai tos 1.5x1.5m? Tiešām ebay ir vienīgais variants?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zoom, lai pie tādiem izmēriem vajadzētu apgreidoties uz "fully supported rails" un vismaz pa diviem gultņiem katrā pusē, tas diezgan ievērojami uzlabos stingrību. Cenu starpība tur sanāk neliela, bet ieguvums milzīgs. Ar diviem gultņiem uz katru sliedi abas puses kustēsies daudz simetriskāk, bet ideāli būtu vispār X asij likt divus motorus un divus vītņu stieņus, katrā pusē pa vienam. Var arī no koka uztaisīt diezgan stingru galdu, bet, nu jā, ar vienu osb plāksni tur nepietiks, jātaisa nopietnāka konstrukcija ar stiprības ribām, varbūt jāliek kādi metāla elementi un tamlīdzīgi. Tas no personīgās pieredzes.

 

Pie viena - varbūt kādam ir ko notirgot no iesākta / neiesākta / nepabeigta / pamesta prodžekta - vajag 3 vai 4 soļu motoriņus, kaut ko ap nema 23 425 oz/in.

Labots - RsDJ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Varbūt kāds var pakomentēt 16mm vs 20mm lineārās sliedes (apaļās/stieņus, atbalstītos)? Cik jūtama starpība frēzējot koku? 

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

Uzreiz 25mm, un vislabāk supported rails, 16mm ir diezgan elastīgs.

16mm stieni var mēģināt izmantot, ja sliedes garums nepārsniedz 0,3m, bet arī būs elastība.

Ir frēze ar 16mm, kur sliedes garums ir ~1m, elastība ir nenormāla ~2-3mm.

 

Autoram:

Liekas tik dīvaini, ka esi taisījis kā tajā grāmatā minēts. Tie čaļi, kas to grāmatu izveidojuši tak visu laiku taisa jaunus cnc aparātus ar savādākiem risinājumiem.

Konkrētāk sakot čaļi 8 gadu laikā ir attīstījuši savus risinājums sākot no versijas v1 līdz nezinu kura nu jau viņiem ir tā versija, piemēram v8, bet Tu paņem un taisi augšā v1 versiju.

Link to comment
Share on other sites

Supported rails-viennozīmīgi.

Suportēts 16mm stienis uz X,Y asi locās 2-3mm uz metru?! Kā tad tā? Z asij ok, tur ir push/pull process, vilkšana stienim nepatiks.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Bruketajs

Smuks projekts, taču dārgā mdf vietā varēja pielasīt melnā saplākšņa atgriezumus.

Veiksmi daregulēšanā un pielietošanā!

Link to comment
Share on other sites

Latvijā ir pieejami alumīnija profili priekš rāmja? Tuvākā vieta ir LT. Gribētos pabeigt tā kārtīgi. 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Latvijā ir pieejami alumīnija profili priekš rāmja?
 

Ir, bet ne normālos ciparos. Var nākties apzvanīt visus metālu tirgotājus ssā un apjautāties.

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc tieši alumīnija profili rāmim? Vai nevar sametināt no kvadrāta/taisnstūra dzelzs caurulēm. Būs jākrāso, bet nu cenas starpība milzīga.

Link to comment
Share on other sites

aspogulis

Pāris domugraudi entuziastiem no personīgās pieredzes.

1. Ar pirmo rāvienu labu verķi diezvai uztaisīsiet. Iespējams ir vērts uztaisīt mēslu kurš kustas lai saprastu kas nepieciešams labam verķim.

2. Konstruktīvi netaisat lielus verķus ,ja paredzēts griezt mazas detaļas. Luftes ,inerce masa, neprecizitāte pieaugs jūtami.

3. Par precizitāti ir jāmaksā savukārt savukārt nedaudz izpratnes un elementāri aprēķini piķi ietaupa jeb:

4.Nekādi mega motori koka griešanai nav nepieciešami, nepārspīlējiet

5. Daudzkārt svarīgāk no motoriem izvilkt to ko viņi var ar labu draiveri, uz šo netaupat, izkrituši soļi ir dzīvības nāves jautājums, ja runā par precizitāti.

6. Mēginiet maksimāli izmantot konstrukcijā materiālus kuri no apkārtējās vides nemaina fiziskos izmērus (metāls, cietās plastmasas)

7.Lineāri gultņi un fully supported rails un ballscrew ir tas kas atrisina kaudzi problēmu ar precizitāti.

8. Atteicībā uz špindeli autora variants varētu būt puslīdz ciešams, bet ķīniešu špindeļi ar ūdens dzesi kopā ar frekvenčnieku , principā ir tas ko vajag ja gribās čuķ vairāk kā paspēlēties.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sveiki,

 

Ja kādam interesē CNC frēze hobija/biznesa vajadzībam - varu piedāvāt Stepcraft 2! Ja kas PM vai 28356146 ;)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...