Jump to content

Matemātika piektdienai


vvv
 Share

Recommended Posts

Pirms 35 minūtēm , AndrisBB teica:

Vai maz kāds no klātesošjiem vispār zin ko tas nozīmē

Tas ir no elipses. Polārajās koordinātēs. r ir fokālais radiuss, e ir ekscentritāte, f leņķis. Iedziļināties slinkums.

Piekrītu, ar elipsēm ir viena liela noņemšanās, bet ļoti interesanti.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ķīnas ābece priekš manis, neko par elipsēm un fokālajiem rādiusiem neesu dzirdējis.

Ne es vienīgais tāds, tapēc domāju ka maz kuram tas uzdevums liksies interesants, tad jau labāk uzdevumus par pudelēm.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Elipse ir nākamais līmenis riņķa līnijai. :)

Man vislabāk patīk tāds paskaidrojums, kas ir elipse:

paņemam divas nagliņas, iedzenam tās kaut kādā plātnē kaut kādā attālumā vienu no otras, ņemam aukliņu, aukliņai jābūt garākai par attālumu starp nagliņām, piesienam vienu aukliņas galu vienai nagliņai, otru aukliņas galu otrai nagliņai, paņemam zīmuli, ar tā galu nospriegojam aukliņu, velkam ar zīmuli pa plātni tā, lai aukliņa ir nospriegota, velkam, velkam, tā uz riņķi, galā sanāk uz plātnes uzzīmēta līka līnija, kas noslēgta. Tas, kas mums sanāca ir elipse. Nagliņas ir fokusi, aukliņas garums ir vienāds ar fokālo radiusu summu, sanāk, ka aukliņas garums ir arī elipses lielās ass garums, lielā ass dalīts ar divi ir lielā pusass, attālums starp fokusiem dalīts ar divi ir fokusa attālums. fokusa attālums dalīts ar lielo pusasi ir ekscentritāte... tur vēl ir vairāki lielumi... visus tos lielumus saista sakarības... vārdu sakot, ir ko ņemties.

Elipse ir diezgan pētīta, jo dabā sastopama viskautkur. Zeme ap Sauli riņķo pa elipsi, Mēness ap Zemi riņķo pa elipsi...

Riņķa līnija arī ir elipse, speciāls gadījums, kad attālums starp fokusiem ir nulle.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Racer teica:

Man sanāk viss korekti - reizināšana ar 0. 4x0=5x0

Jebkā reizinājums ar nulli ir nulle, tikpat labi kā 4 * 0 = 5 * 0 = 0 arī 4 * 0 = 64665532 * 0 = 0. No tā neseko, ka 4 = 64665532.

Link to comment
Share on other sites

Neiebraucu ko īsti gribēji pateikt? Too takš es arī norādīju. Atbildēju biedram vvv par to, ka viņš minēja par slēpto dalījumu ar 0. Tai bildei nav jēgas, jo izvēršot darbības mēs abās pusēs iegūstam reizinātāju 0, tāpēc arī sanāk 0. To arī pieminēju, jo dalīt ar 0 nedrīkst, bet te tas neparādās, savukārt dajebko reizinot ar 0 arī iegūstam 0. Tas arī viss.

Link to comment
Share on other sites

Jā, tieši tā, bet tu varbūt ne pārāk korekti lieto vārdu "korekti".

Proti, tevis teikto varēja saprast kā "4*0 = 5*0, nu kā, te taču viss pareizi (un viss, ko mēs no šīs izteiksmes attīstam, arī)" :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@vvv un citi... par manis ielikto, tak Keplers utt... neatgaist atmiņā?

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , rubb teica:

Keplers utt... neatgaist atmiņā?

Kad tu atgādini, jā. Kepleru no skolas laikiem atcerējos. Viņš atklāja, ka planētas ap Sauli riņķo pa elipsi. Pie elipses vien esam. Tas vienādojums, ko tu uzrakstīji, tas ir Keplera vienādojums?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@vvv kāpēc šāds jautājums?

Tas lejā, tas tā...

Rμν12Rgμν=8πGc4Tμν,

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Interesanti, bet man galvā vieglāk ir apaļu skaitli reizināt, tad 0 klāt un pieskaiti. Piemēram 41x4=164, tātad 0 klāt 1640,un atliek tik 41 pieskaitīt =1681. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Šis ir diezgan populārs visādos variantos. Internetā atbildi ātri atradīsiet. Bet varbūt būs interesanti parēķināt.

Ciparu rinda 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Jāizvieto starp cipariem plus un mīnus zīmes tā, lai rezultāts sanāk 100. Kārtību cipariem nedrīkst mainīt, vienalga, cik daudzus + vai - izmantot, nav obligāti darbības zīmei jābūt starp katru ciparu, var starp blakusesošiem cipariem arī nelikt darbības zīmi.

Kad ar šo esat tikuši galā, nākamais līmenis - viss tas pats, tikai drīkst izmantot ne vairāk kā 3 plus zīmes un ne vairāk kā 3 mīnus zīmes. Tagad jau grūtāk.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

šo univeristātē vienā C++ labaratorijas darbā bij jāizrēķina

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

123-45-67+89 der, vai es kaut ko nesapratu?

12+3+4+5-6-7+89 pirmais variants.

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu nimaz tik ātri man negāja un 1 kļūda ar bij...

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

man ~10min un viena kļūda un tikai tāpēc, ka nezināju terminaloģiju, kas ir šķērsas un kas krustiskas taisnes.

 

Link to comment
Share on other sites

Teikt, ka uzdevumi ļoti grūti, nav pareizi. Nav tie uzdevumi grūti. Tikai prasa lielu uzmanīšanos. Es sapinos logaritmu uzdevumā, tur sanāca kļūdīties.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Jā es arī log vienādojumā kļūdījos. Bet uzdevumi ir viegli! 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

man jau arī šķita viegli, bet pieļauju, ka mēs, salīdzinot, ar 12 klasniekiem, esam pavisam citās svara kategorijās.

Link to comment
Share on other sites

martinno

Es atvēru un secināju, ka esmu analfabēts :mrgreen: Kaut arī skolā ar algebru viss bija ok, izskatās, ka 16 gadu laikā tas viss ir pilnībā izgaisis no mana prāta :)

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 5 minūtēm , _dunduks_ teica:

ka mēs, salīdzinot, ar 12 klasniekiem, esam pavisam citās svara kategorijās.

Nu nez- puse uzdevumu tur atrisināma ar loģisko domāšanu + elementārām matemātikas zināšanām, kaut atmetot acīm redzami nepareizos variantus. 

Otra puse - skolas viela.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man arī tas pats. Ar visu to,ka augstskolā augstāko mateni mācījos (~15 gadiem).

Es nezinu kā var visas tās lietas galvā paturēt, ja ikdienā nekas tamlīdzīgs nav jārēķina!

Bet neskaitās, ja uz dullo kaut ko atķeksē.

P.S. Nu laikam tiešām esmu vienīgais tāds, jo cik tajā cālī palasījos, tad visi veči, kuri skolas solu nav redzējuši 30 gadus, tos uzdevumus kož kā riekstus!

Labots - xp
Link to comment
Share on other sites

1. daļa. Ja visi pareizi - izkritis eksāmenā neesi, pat ja pārējos uzdevumos iegūsti apaļu 0 punktu (vai aptuveni tā) 

Pievērsu uzmanību tam, kā pats nonācu pie atbildēm- daļa automātiski bez domāšanas, daļa zinot risinājumu un izrēķinot, vēl kādam - slinkums domāt, paņēmu uz izslēgšanu un izrādādījās, ka 1 atbilde tik der. 

Bet- ja ir tā, kā daudz kur kladzina, ja nav loģiskās domāšanas - imo pasmagi. 

 

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 8 minūtēm , Ronalds teica:

Nu nez- puse uzdevumu tur atrisināma ar loģisko domāšanu

 

Pirms 6 minūtēm , marizo teica:

Bet- ja ir tā, kā daudz kur kladzina, ja nav loģiskās domāšanas - imo pasmagi. 

Par sevi varu teikt, ka mana loģiskā domāšana tagad stipri atšķiras (nezinu, vai labāka, bet citādāka gan) no tās, kāda tā bija 12.klasē., lai arī tajā laikā RTU atļāva iestāties bez iestājeksāmeniem.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , xp teica:

Es nezinu kā var visas tās lietas galvā paturēt, ja ikdienā nekas tamlīdzīgs nav jārēķina!

Piekrītu, bet man ikdienā (nu lab, ne jau katru dienu) sanāk darboties ar logaritmiem un grafikiem, attiecīgi samērā mierīgi. Kubs ar leņķiem bij interesants. :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Racer teica:

Piekrītu, bet man ikdienā (nu lab, ne jau katru dienu) sanāk darboties ar logaritmiem un grafikiem, attiecīgi samērā mierīgi. Kubs ar leņķiem bij interesants. :)

Nu tad jau gan.

Link to comment
Share on other sites

Es aplauzos ar to kubu... nevarēju iebraukt. Pēc tam, kad redzēju pareizo atbildi arī sapratu kas tiek prasīts. A tā 12/13(laiku gan nefiksēju, diezgan ātri), pārējie uzdevumi bija ne pārāk sarežģīti. Nujā, tur galvenais bija iedziļināties jautājumā, padomāt, nevis skriet uz priekšu...

Link to comment
Share on other sites

1-8 uzdevums - tumša bilde. Kaut ko uz pareizi uzspiedu tīri uz štuku, ka šī izskatās pareizā atbilde.

9-13 - tie gan tika atrisināti, viegli.

 

Pirms 22 minūtēm , Racer teica:

Kubs ar leņķiem bij interesants.

Abi kuba uzdevumi un plaknes uzdevums ar taisnēm paši vienkāršākie priekš manis.

Skolā ģeometrija un rasēšana patika, bet algebra nī.

 

Link to comment
Share on other sites

Paskatījos es arī un iedomājos sevi 47 gadus atpakaļ...Grūti tas varētu būt tikai grūtgalvjiem...

Link to comment
Share on other sites

Vispār, viss ir ĻOTI atkarīgs no skolotāja.

Vienu gadu matenes skolotāja slimības dēļ tika aizvietota ar citu. Uz reiz visu varēja saprast, viss likās, ka tik vienkārši. Pat patika tās stundas. Kad atgriezās vecā, atkal bija visā grūti iebraukt. Vispār visa klase bija neapmierināta. Vispār visa skola to skolotāju neieredzēja, lai arī viņa matemātikā bija guru, bet skolēniem nemācēja to pasniegt.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Varu pateikt vienu...Matemātika, sakot ar aritmētiku, jāsāk nopietni apgūt jau bērna gados, pamatskolā...Vēlāk vilciens jau ir aizgājis...Tas ir tas pats, kas ''džungļu bērnu'' runāt iemācīt...

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 24 minūtēm , Zux teica:

1-8 uzdevums - tumša bilde.

1. Jāzina ka Pi radiani = 180 grādi. (skolas viela)

2. Jāzin kas ir logpritms (skolas viela)

3. Elementārs vienādojums (pamatskola)

4. Jāmāk dalīt ar 2 - liekam iekšā formulā un skatāmies der vai nē ;) 

5. Kāpināšana - pamatskola.

6, Jāmāk saskaitīt rūtiņas - līdz 4 jāmāk skaitīt - bērnudārzs.

7. Kāpini (reizini ar sevi) pozitīvu skaitli kurā pakāpē gribi, negatīvu rezultātu neiegūt. pamatskola

8 Jāzina kas ir logoritms -skolas viela.

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Ronalds teica:

Jāzina kas ir logoritms

Varbūt skolā arī zināju.

 

Pirms 11 minūtēm , Ronalds teica:

6, Jāmāk saskaitīt rūtiņas - līdz 4 jāmāk skaitīt - bērnudārzs.

Ne jautājumu, ne atbildes nesaprotu vēl jo projām.

 

Pirms 13 minūtēm , Ronalds teica:

4. Jāmāk dalīt ar 2 - liekam iekšā formulā un skatāmies der vai nē

Nu te vienkārši nolažoju.

Labots - Zux
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...