Jump to content

Kuras no sim Riepam Labakas?


kmna
 Share

Recommended Posts

 

Atkal pienacis tas laiks kad vajag riepas jaunas un izvele ir dahuja  ka isti nevar saprast...vajag ziemas/vissezonas jo netaisos ar diviem pariem njemties ne ari pirkt 2us parus.

 

esmu atradis 4as sugas bet nav ne jausmas kuras no  shim butu njemamas? visas apmeram viena cena ~35eir/riepa , vairak par to isti negribu atstat.

175/65/14 izmers, vai ari varbut kads nesen pircis tadam izmeram un var ieteikt ko labaku taja cena?

 

HANKOOK W442

GISLAVED EURO FROST 5

dunlop ds3

CONTINENTAL ContiWinterContact TS760

 

gislaved cik lietotas, ir ok bet shausmigi atri nodilst, dunlop bija kkadas sen bet vecaks modelis un bija ok laikam, bet tagad skatos reviews par ds3  un diezgan atpaliek no citam.taka hvz..

 

 

Paldies!

 

Link to comment
Share on other sites

Vissezonas riepas ātri dilst vasarā un nekam neder ziemā!

 

Reāli braucot vasarā ar vasaras riepām uz ziemā ar ziemas pat ar visām maiņām iznāk lētāk!

Link to comment
Share on other sites

Kas der visam, neder nekam....

nu tas ir passaprotami, bet tik un taa vajag jaunas riepas un velme nav ar diviem pariem njemties ne ari gribu pirkt 2us parus kaa tadus un maksat vel 2x gada par montazu. vecam auto kuram noskrejiens labi ja 10k gada un nezinu cik ilgi vel turesu neiesu tereties par diviem komplektiem,nebraucu es ar vinu sacikstes ari.

Labots - kmna
Link to comment
Share on other sites

Kur dunlops un conti pa 35EUR/gab?!

Tad ņem pašas lētākās M+S riepas (rotalla, kelly, sava utml.), un pirms katras ziemas maini.

Link to comment
Share on other sites

Ja jau esi tik gudrs, neprasi padomu!

Link to comment
Share on other sites

:hvz: šķiet, ka tās vairāk ziemas riepas nekā vissezonas. Priekš ziemas ok, bet siltai/karstai vasarai būs ļumīgs galerts.

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

eh - šoferi šoferi! 

ziemai - GISLAVED EURO FROST 5

vasarai- Nokian Line

Labots - Arnis2002
Link to comment
Share on other sites

Ja vissezonas, tad nav ko dargo galu plest ... Frigo 2 Debica ... cena vs kvalitate ideals risinajums,ja negrib mainit riepas un vilkt ar vienam ... vasara klusas ... ziema turas ari ok ... parbaudits

 

ap 31 euro /gab uz tavu doto izmeru

Labots - dsks
Link to comment
Share on other sites

Degvielas patēriņš ar diez vai bus pozitīvs, plus vēl skaļākas par vasaras, vasarā. Izdevīgāk jau nu toč iegādāt 2 komplektus ar visiem diskiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tur starp viņiem tiešām ir tik liela šķirba, lai vispār iespringtu?

M+S kāpēc ne? Ja brauc mierīgi - var normāli iztikt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tur starp viņiem tiešām ir tik liela šķirba, lai vispār iespringtu? M+S kāpēc ne? Ja brauc mierīgi - var normāli iztikt.
 

 

Tāpēc, ka vissezonai būs sūdīgāka saķere un garāks bremzēšanas ceļš, salīdzinot ar ziemas/vasaras riepām attiecīgajā laika periodā.

Pašam sanāca sabuhņīties šoziem, ar visu to, ka Hankook ziemenēm tikai 2. sezona un automātā izdarīju praktiski visu, lai mēģinātu izvilkt situāciju. Tiesa gan, ievilku tā maigi, pat radiators tika cauri sveikā. Ja būtu vissezona, tad pieļauju, ka sekas būtu krietni bēdīgākas, līdz pat izšautiem spilveniem.

Link to comment
Share on other sites

Tāpēc, ka vissezonai būs sūdīgāka saķere un garāks bremzēšanas ceļš, salīdzinot ar ziemas/vasaras riepām attiecīgajā laika periodā.

Doh! Es runāju par piedāvātajiem izvēles variantiem. Tie visi nav M+S? Pieņēmu, ka nevar izvēlēties no vissezonas riepām par aptuveni vienādu cenu (kā rakstīts). Nedomāju, ka ir jēga tērēt laiku un pētīt sīki smalki, atšķirībām nevajadzētu būt tik ievērojamām.

 

Es pats vissezonas arī neatzīstu :D

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Es it kā arī neatzinu vissezonas, līdz nesāku pats braukt ar auto un izmēģināju gan pašu dārgāko blizaku ziemai, gan nodriskatas lētās ziemenes vasarā. Mans secinājums, ka izvairīšanās no feika uz ceļa ir 99% mākā prognozēt atkarībā no seguma un auto stāvokļa, īpašībām, mācēt būt daļējam paranoiķim uz ceļa un ievērot to, ko skolā mācija. Par cik uz ceļa ir 30% lāpstu, 30% tādu, kuri iedomājušies, ka ir pro un csn priekš sevis raksta paši un 30% no kuriem jāturās labāk viena kvartāla attālumā, tad patiešām, bez blizakiem piemīcītā sniegā, bez paķertas līdzi šipu pistoles, ja nu gadījumā trāpās atkusnis, jo blizaki tur ne vella netura un tad vēl spec priekš sausa un slapja... karoče bez 4 riepju pāriem tiem 90% vadītāju uz ielas labāk nerādīties. Pārējie 10% var arī ar lisajām braukt, jo ir galva uz pleciem.

Es paņēmu vasarai Sailun Elite. Uz pusi lētāki kā dunlopi. Ja arī gadīsies kāda šaize, tad katrā ziņā tā nebūs dēļ riepu izvēles. Nav ko pārkāpt CSN, tad arī nebūs jāuztraucas.

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

izvele ir dahuja  ka isti nevar saprast...vajag ziemas/vissezonas jo netaisos ar diviem pariem njemties ne ari pirkt 2us parus.  

 

Ir vienkārši - ja ir līdzekļi, tad maini vasaras/ziemas (ja nerūp troksnis, bet drošība, tad ziemas ar radzēm). Pārējos gadījumos padomu vienkārši nav (pašam tā savulaik bijis), jo ja naudas nav un piedāvājumu ir dahuja, tad ir tā kā ir.

 

 

 

Ar īstām es domāju labu brendu, nevis ķiniešu mēslus vai navarkas, tai skaitā vissezonnieces. 

 

 

Mazliet oponēšu, ka visu liec vienā katlā - savam auto uz ziemu lieku radžotas navarkas ar hakkapelittas 2 protektoru, jo pierādījušas sevi ir labāk kā jaunas mišēlīna x-ice ar lamelēm, ar kurām pāris sezonas pabraucu.

 

P.S. Ikdienas prātīgai braukšanai pa Rīgu gan jau ir labi arī Tavi secinājumi.

 

P.P.S. Pēc būtības pilnīgi destruktīva diskusija, jo apzelēts ir 1000 reizes un viedokļu ir kaudze.

 

group%20yawn.jpg

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

Racer, priekš manis punktu diskusijai M/S vs riktīgas ziemenes(košļenes, nevis naglenes) pielika punktu tad, kad manā kantorī Volvo XC 90, kurš aprīkots ar labām M/S(jā, laba kantora), nevarēja uzbraukt kalnā, kurā es ar savu daudz vecāko Audi Quattro + Nokian Hakappelita(košļenes, sen tas bij, tagad ir citi nosaukumi) uzbraucu bez problēmām. Tici vai nē, bet šo volvo es kalnā uzvilku un tālāk viss bija OK. Volviķim superriepas bija pirktas ~3 mēnesus atpakaļ, un maksāja pat vairāk kā manas ziemenes(izmēru starpības dēļ) .

 

Kopš tā laika arī sapratu, ka tas kas der visam, NEDER nekam. Arī vasarā vadāmība šim pašam Volvo bija nekāda. Uzliekot īstas normāla ražotāja vasarenes vad'mība un komforts kardināli mainījās uz pozitīvo pusi

 

Gan jau šeit ir nianses, bet pa lielam priekš manis par riepām ir tā kā rakstīju.

Labots - rubb
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@@rubb, akcentu liku uz teikto par navarkām. Acīmredzot neesmu pareizi sapratis Tevis pausto.

 

 

 

es domāju labu brendu, nevis ķiniešu mēslus vai navarkas,
 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tāpēc ir otrs disku komplekts, kur nevajag maksāt par maiņu - vienreiz nobalansēji un pats maini, kad pašam gribas.

riepas ir jābalansē katru reizi pirms sezonas.Ja to nedara,tad arī jaunas nav jābalansē. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Balansēšana pirms katras sezonas ir mārketinga fufelis, ja riepas jau stāv uz diskiem. Esmu reiz to darījis un secināju, ka tā ir vienkārši naudas izmešana, jo parasti neviens atsvars nav nokritis un neviens nav jāpieliek klāt. Tāpēc vienmēr esmu teicis, ka divu disku komplekts ir izdevīgi - pats vari nomainīt riepas jebkurā laikā, nav jāstāv rindās rudenī un lietie diski nav jābojā ar sāli. 

 

Protams, ja riepas tiek liktas/noņemtas no diskiem, tad to jādara. 

Link to comment
Share on other sites

nebalansēt var arī ja riepas netiek izmantotas.

Ja ar riepām brauc,tad jebkurā gadījumā tās dilst.Ideālais variants ja dilst vienmērīgi.

Ja dilšanas starpība vienā malā atšķirās kaut par 0,5 mm,tad uz visu riepu tas sastāda diezgan lielu disbalansu.

Tāpēc vajag balansēt.

Labots - Valduha
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es braucu ar diviem disku komplektiem nu jau gadus 10. Un nekad pirms katras sezonas neesmu balansējis. Ja stūre sāk vibrēt tad parasti dubļi no diskiem jāiztīra, ja nelīdz aizbraucu nobalansēt. 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Disbalanss būs tad, ja ar nobloķējušos riteni cauri Rīgai izbrauksi, bet tad nekādi atsvari nepalīdzēs. Atsvarus tak liek vienā malā, līdz ar to nav nav nekādas šķirbas vai nodilums ir ārpusē, vidū vai iekšmalā.

 

Disbalansa problēmas reizē ar nodilumu varētu būt aktuāls atjaunotām riepām, kur bieži vien puskilograms jāsakrāmē, bet tās riepas nav domātas braukšanai vairāk pa vienu sezonu. 

Link to comment
Share on other sites

Liekot riepas virsū uz diskiem, tās parasti arī nobalansē. Kā rāda mana pieredze, pirms nākamās sezonas šo komplektu vajag nobalansēt vēlreiz, jo sezonas laikā riepa "piesēžas" pie diska, un rodas jūtams disbalanss. Nākamajās sezonās jau pēc katra paša vēlmēm.

 

Divu riteņu komplekts ir labākais, kas vien var būt. Pie kam, ja pavasarī vēl riepu servisi ir daudzmaz pieejami, jo visiem nevajag "tagad un tūlīt, jo sniegs birst aiz apkakles", tad rudenī uz ziemas pēkšņo atnākšanu ir pilnīgs vāks. Diemžēl braucot visu laiku ar vissezonenēm, tās mainīt sanāk tieši rudenī - pirms ziemas uzliec, baudi ziemu ar svaigu proķi, pēc tam ar to pašu brauc pa vasaru, un rudenī tām m+s ir 4mm - atkal jāliek jaunas, jārakstās uz servisu nedēļu uz priekšu n'shit.

 

Arī uzglabāšanas ziņā nav starpības, vai tu glabā otru riepu komplektu, vai otru riteņu komplektu. Riteņu komplektā tikai zaptsburkas nevar iekšā sabāzt

Link to comment
Share on other sites

Par 14 collu riteņiem nav vērts iespringt, ar auto, kuram tādi ripuļi vispār der, diži ātri un baigi tālu tāpat neaizbrauksi, tā kā pērc lētākās budžeta cietās ziemenes un brauc bēdu nezinot.

 

 

 

 

Reāli braucot vasarā ar vasaras riepām uz ziemā ar ziemas pat ar visām maiņām iznāk lētāk!

 

Atkarīgs cik brauc- ja intensīvi un paspēj nolietot riepas (katrā sezonā vismaz 20 000km), tad sanāk izdevīgāk, ja maz, tad riepas sakalst-saplaisā un tāpat tiek izmestas.

Labots - kappa
Link to comment
Share on other sites

Var redzēt, ka biedriem ir dažāda pieredze un attiecīgi viedoklis. Mana pieredze liecina, ka ir jāpārbalansē.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Long John
Mana pieredze liecina, ka ir jāpārbalansē.

 

 

Mana pāris nedēļu svaigā pieredze arī atkārtoti liecina to pašu...:)

Man arīdzan ir ripuļu komplekti ziemai un vasarai, pirms katras sezonas nomaiņas pārbaudu balansēšanu pie viena un tā paša meistara (čoma) un praktiski vienmēr izrādās, ka ne velti- katru reizi katrs ritenis prasa kauč nelielu, bet tomēr svariņu pielikt.  

 

Nu un, dabistiski - pirms katras sezonas ir jāiepilda tai atbilstošs un svaigs gaiss... :yahoo:  

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
diez vai riepas primāri apdraud drošību, drīzāk šoferis, kas neizvēlas apstākļiem atbilstošu braukšanas stilu

Neviens un nekad to neatzīs - parasti ir vainīgi ceļi, valdība, riepas un slikts ABS algoritms...  

Bet nu braukt ar M+S vasarā ir vājprāts - viņas takš "šķidras"... 

M+S ir domātas, lai laicīgi sākot ziemas sezonu, puslīdz ciešami brauktu pa aukstu asfaltu un apsnigušu ceļu.

Un nevienas riepas (ja neskaita ŅIIŠP ar lielajām naglām) nedos uz ledus tādu saķeri, kā vasarā uz asfalta un arī ralijjenēm viss atduras pilota meistarībā. 

Un galvenais - jēga likt radikāli labākas riepas kā citiem ir apšaubāma - tāpat ziemā visus neapdzīsi un nāksies sēņot vienā barā ar skuperģajiem, kam 2005 gada riepas uz diskiem...

Šoziem braucu ar Kumho KW31 - nav ne vainas, ka tik svaigas un nesakaltušas.

Tagad vasarai arī kkāds Kumho uzmaukts - nu nav tas pats swag, kas ar GoodYear, bet saķere ir un braukt var ļoti droši.

Cik dzirdēju, Kumho pieder vēlviens brends, ar identiskiem modeļu numuriem, bet par 10Eur lētāk un bez viņu apdrošināšanas - varbūt tas ir labs variants.

Labots - Bruketajs
Link to comment
Share on other sites

 Kādreiz arī turēju divus riepu komplektus uz diskiem. Tāpat mainīt vedu uz riepu servisu. Lētāk ir, ja tikai nomainīt ar visiem diskiem, bet servisā ieteica tomēr balansēt, vai tas tāpēc, ka tā viņi vairāk nopelna, vai arī taisnība vien ir - tā labāk. Pēdējos gadus gan mainu riepas, uz tiem pašiem diskiem ziemas un vasaras lieku, te arī ir viedoklis, ka ziemai labāk otrus diskus, ziemai atbilstošākus... Vēl, riepas uz diskiem - smagāka cilāšana, ja vienas pašas riepas, ar mazāku piepūli atnest līdz mašīnai, iecelt mašīnā.

 Servisā braukt mainīt riepas ir dārgāk, bet piekrītu viedoklim, ka spečuki to izdara labāk, i nobalansēs, i zinās nokonstatēt kādu vainu, i ventīli samainīs...

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Pietiek izbraukt ar to auto pa dubļiem un visa balansēšana pēc tp dubļu kārtas piekalšanas uz diska aiziet pa pieskari.

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tas nav tikai viedoklis, bet tur ir savi apsvērumi. Ziemā iebraukt bedrē un sačakarēt disku ir daudz lielāka varbūtība un vairumā gadījumu sasitot lieto disku, ir grūti vai neiespējami dabūt tādu pašu vienu disku. Savukārt bleķa disku var pa 20EUR nopirkt jaunu un rullēt tālāk. Pirms dažiem mēnešiem sanāca nedaudz apdauzīt disku - servisā ar āmuru izklapēja un pat jauns nebija jāpērk, tiku cauri ar 10 EUR. 

 

 

te arī ir viedoklis, ka ziemai labāk otrus diskus, ziemai atbilstošākus
 

 

Parasti visvairāk kretinē riepu maiņa rudenī - jāstāv rindā vai jārezervē laiks, cenrādis parasti dubultā. 

Link to comment
Share on other sites

Cik iznācis pirkt mašīnu no Vācijas, visām līdzi otrs disku komplekts ziemai, un tieši bleķa diski, vācieši ziemā braucot ar bleķa diskiem. Tas viss ir pareizi, ziemā pa baigo žļurgu pabrauksi, pēc tam ledus pie diskiem, no lietajiem būs grūti nodabūt, bet no bleķiniekiem, kaut ar āmuru noklapēsi. Man maz tās braukšanas, un atšķirībā no ikdienā braukātājiem, ja ir slikti laika apstākļi, es vienkārši tad nebraucu. Es jau arī liktu ziemai otrus diskus (bleķa), bet sieva ietiepās, ka jāliek lietie arī ziemā, jo tā labāk izskatās :). Var jau pirkt atsevišķi arī speciālos ziemas lietos diskus, nu bet...

Link to comment
Share on other sites

vācieši ziemā braucot ar bleķa diskiem

 

 

Tāpēc ka viņi ir super mega skopi un tiem pāris mēnešiem negrib pirkt vēl vienus smukus lietos, plus tā kā lietie bieži ir lielāka izmēra, piemēram 17collu, tad loģiski, ka 16 collu bleķa tupeles sanāk daudz lētāk. Nevajag aizmirst, ka viņi pērk jaunas riepas, un tur cenu atšķirība starp 16 un 17 zemprofilu ir diezgan ievērojama.

 

 

Ziemā iebraukt bedrē un sačakarēt disku ir daudz lielāka varbūtība un vairumā gadījumu sasitot lieto disku, ir grūti vai neiespējami dabūt tādu pašu vienu disku

 

 

Kā ir jāsasit disks, lai to nevarētu salabot? Ir virkne metinātāju kantoru, kuri smuki sataisa disku un pat nevar redzēt. Pašam savulak sanāca apmali diezgan stipri paņemt, 45 vai 50 lati gan samaksāju, bet nu viss pa smuko.

 

 

 

Bet nu braukt ar M+S vasarā ir vājprāts - viņas takš "šķidras"... 
 

 

Kāpēc lai tas būtu vājprāts? Es daudzus gadus Latvijā tā braukāju, apnika krāmēties ar tām riepu maiņām, tāpēc vienkārši pārgāju uz cietajām rietumeirpas ziemas riepām (tās, kuras LV arī dēvē par vissezonas, kas gan tīri idejiski tā nav, M+S nav vissezonas riepa automātiski, kā daudzi uzskata). Ar vienu komplektu ap 40 000 sanāca nobraukt, viena riepa ap 150 Ls bija, sanāk 150Ls uz 10 000km, nav tik traki, plus atkrīt viss čakars ar maiņām, glabāšanām utt. LV gan pamatā braucu pa Rīgu, Latgalē tur savādak noteikt, varētu vajadzēt kārtīgākas ziemas riepas.

Labots - kappa
Link to comment
Share on other sites

Smuki ta smuki, tikai es tādu metinātu disku uzreiz uz miseni - vismaz man dzīvība un satiksmes drošība dārgāka.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Smuki ta smuki, tikai es tādu metinātu disku uzreiz uz miseni
 

 

Nu ja, ar tādu domu jebkurš 3+ gadus vecs auto ir uz miseni, jo atšķirībā no jauna, jau pēc 3 gadiem un tiem 100 000km auto virsbūve ievērojami zaudē savu stingrību un trieciena gadījumā vairs nespēj izturēt tādu slodzi, kādu tā spēja pilnīgi jauna.

Link to comment
Share on other sites

Labāk beidz muldēt par lietām, par kurām nezini, jeb arī ieliec infu uz nopietniem pētījumiem kuri šo pierāda.

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

Labāk beidz muldēt par lietām, par kurām nezini

 

 

Īsts rajona puika! :))))) 

 

 

 

jeb arī ieliec infu uz nopietniem pētījumiem kuri šo pierāda.
 

 

Ja Tev ir šādi jaut, tad diskusijā ar Tevi nav vērts ielaisties. Tās lietas māca skolā (specializētā), veic virkni aprēķinu, lai to noteiktu utt. Auto Bild savulaik Latvijā publicēja pāris šādus rakstus žurnālos, parocies arhīvos, atradīsi, tāpat ir arī lielas aģentūras, kuras vāc datus no reālām avārijām, mēra deformācijas zonas utt, no kā tad apkopo datus un izdara secinājumus par dažādiem modeļiem, ir vairākas šādas datu bāzes pasaulē, ieej google un atradīsi.

Labots - kappa
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...