Jump to content

Viss par un ap ciskudriļļiem


Fruzz
 Share

Recommended Posts

Esmu gan autovadītājs, gan velobraucējs, tāpēc cenšos būt tolerants gan pret vieniem, gan otriem.

 

Es nesaprotu tos, kuriem stāvot pie krustojuma un gaidot zaļo kremt tas, ka pa labo pusi garām pabrauks velo. Lai viņš brauc, es palaidīšu un pagaidīšu, ja vajadzēs.

Man nav pilnīgi nekādu iebildumu, ka tā notiks, jo:

1. Pēc CSN jaunākās redakcijas velosipēdisti pa ietvi drīkst braukt ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama (CSN 200.3. punkts). Šis vispār ir daudz un dažādi interpretējams punkts, jo kas vienam bīstami, otram ikdiena, utt. Uzskatu, ka tas neaizliedz braukt pa ietvi, tāpēc:

2. Ja arī šis velosipēds brauc pa ietvi, tev, kā autovadītājam, kurš gatavojās nogriezties pa labi ir pienākums dot ceļu gājējiem un velospidēdistiem kas šķērso brauktuvi uz kuru tu nogriezies (CSN 124. punkts), tā ka tik un tā tev ir jāgaida un jāpalaiž velosipēdists.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Es nesaprotu tos, kuriem stāvot pie krustojuma un gaidot zaļo kremt tas, ka pa labo pusi garām pabrauks velo

Lasi vēlreiz. Problēma sākas tai momentā, kad mašīnai iedegas zaļais, auto sāk kustību un pa labo pusi tam iet garām velo.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lasi vēlreiz pats, es runāju par situāciju, kad auto gaida zaļo.

Pats iepriekšējos postos paudi savu strikto nostāju, ka vienmēr ieņem ciešu labo malējo, lai neviens nevarētu ar velo piebraukt blakus, bet uzsākot kustību tik un tā attālinies no labā malējā, lai ērti varētu veikt manevru, neuzbraucot uz apmales. Uzskatu, ka tādējādi tiek provocēti velobraucēji, kuri gaida aiz tevis jo nevar pabraukt tev garām un apstāties pie krustojuma, jo brīdī, kad esi attālinājies no apmales tik un tā mēģinās paspraukties garām. Ja pieklājīgi atstātu vietu velobraucējam, tad viņš aizripinātos līdz krustojuma un iedegoties zaļajam jau būtu šķērsojis brauktuvi pirms tu vispār būtu uzsācis kustību.

Link to comment
Share on other sites

Kā auto sāk taisīt labo pagriezienu, tād jau lielā ātrumā velosipēdists viesiem paskrien garām iejob auto durvīs, jo viņam tiesības - par to arī ir runa! Pats esmu tādus gadījumus redzējis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Esmu drošs, ka visas uz Dārziņiem braucošās tantes atbalsta
 

nu ja jāizvēlas, vai riskēt ar veselību uz šosejas, vai arī riskēt ar tantiņu neapmierinātību, es izvēlētos pēdējo. bet katram sava pārliecības par to, kas ir OK un kas ir bīstami. Cik atceros no statistikas, tad pirmais ir bīstamāk - tantiņas nevienu vēl nav sadragājušas.

Link to comment
Share on other sites

Ir jau arī otra situācijas puse. Stāv pie krustojuma velo un gaida zaļo. Piebrauc šim blakus auto, jo velo ieņēmis malējo stāvokli un vietas pietiek, ieslēdz pagriezienu, ka brauks nu šim gar degunu pa labi. Arī tādas situācijas ir redzētas. Vai brutāla rīcība no RS - apdzen velo, lai šim deguna galā iebrauktu pieturā.

Labots - e = d
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Neredzu problēmu, braucot ar velo, ja ir sarkanais un priekšā stāv auto, kurš grib griezties pa labi, tad pabraucu garām un apstājos priekšā.

Ja ir zaļais, tad apbraucu pa kreiso vai arī ja liekas bīstami, tad pagaidu. Kur problēma?

Man gan puses te ir otrādāk un pirms luksaforiem ir vieta velosipēdistiem kur apstāties, tādā veidā veicinot stāvošo apdzīšanu.

 

Atrisina vismaz šo problēmu

rule-178-advanced-stop-lines-cycles.jpg

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Blads, no kura laika LV ir tāda kustības organizācija?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Uzskatu, ka tādējādi tiek provocēti velobraucēji, kuri gaida aiz tevis jo nevar pabraukt tev garām un apstāties pie krustojuma, jo brīdī, kad esi attālinājies no apmales tik un tā mēģinās paspraukties garām.

Stulbs esi? ja man ir ieslēgts labais pagrieziens un pa labo pusi man garām netiek, tad, ja kāds mēģina paspraukties garām, viņš ir nevis neapdomīgs, nevis neapzinīgs, nevis neuzmanīgs, bet idiots.

Turklāt, parasti apsteidz pa kreiso, parāda kādu fakuci un mauc tālāk.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Blads, no kura laika LV ir tāda kustības organizācija?

 

Tas laikam no GB, reku saprotamāk. :)

 

40xdhz4k550rjrm89gme.jpg 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Morāle vienkārša. Ja grib dzīvot protams. (Pa Rīgu gadā nobraucu ap 3k KM un braucu tikai pa ielu  avr. 32KM/h)

Ja pa ielas plūsmu nav problēmu braukt pa labo 50 cm no malas. Tad daudzos krustojumos tā braukt nevar. Jo daudz kur automobīļi pie vienas joslas sastājas tip divās. Viena taisni/pa labi. Otra pa kreisi. Šādos apdzīšana ar velo, kas ir kontrolējama, ir tikai pa kreiso pusi savā virzienā.  Vai teiksim  90* pagriezienā. Labākais ir sākt braukt pa joslas vidu metrus 25 pirms pagrieziena, kontrolējot lai autovadītājam aizmugurē ir laiks saprast ka es braukšu pa ielas vidu. Citādi debiloīdi pie stūres var mierīgi nogries pagriezienā ceļu tā, ka ielidosiet ar velo tam durvīs. Vienreiz man tā bija, knapi paspēju nobremzēt. Pie nākošā luksofora noķēru to, un bija neliels dialogs ar to  tirliņu :Z

 

Bildē ja kas, velo celiņš krustojumā beidzas. Tātad auto kurš grib pa labi, gaida kamēr aizbrauks velosipēdi. 

Labots - it.kroplis
Link to comment
Share on other sites

 

 

Stulbs esi?

 

Tev kāda disfunkcija ir, ka bez apvainojumiem nevari iztikt? Sieva nedod un uzvelcies?

 

Vari mēģināt noliegt, ka tādējādi neprovocē, bet fakts paliek fakts, ka tādu kas pa labo pusi mēģinās tevi apsteigt, kad būsi uzsācis manevru un attālinājies no apmales, netrūks, jo liki viņiem sēdēt pie sarkanā aiz muguras. Ir novērota tāda parādība.

Link to comment
Share on other sites

Bildē ja kas, velo celiņš krustojumā beidzas. Tātad auto kurš grib pa labi, gaida kamēr aizbrauks velosipēdi. 

UK velo celiņus parasti nekrāso pāri krustojumam, pēc krustojuma viņš vienkārši turpinas, vismaz Bristolē nerakstīts likums ir ka kad iedegas zaļais tad auto no sākuma palaiž velosipēdistus, arī pretī braucošos - kur nu kurais tur griežas un tikai tad sāk kustību.  Vieta pirms krustojuma priekš velosipēdistiem ir gandrīz pie visiem krustojumiem, ir vai nav veloceliņš. Un nav nevienam nekur jāspraucas, jānepalaiž vai jāstrīdas :D Pēc maniem novērojumiem parasti vietas kur kādu sabrauc ir uz apļiem.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

 

 

Citādi debiloīdi pie stūres var mierīgi nogries pagriezienā ceļu tā, ka ielidosiet ar velo tam durvīs.
Debeloīds ir tas, kas redzot, ka auto griezīsies, spītīgi gar malu grib pamaukt garām. Punkts. 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Debiloids ir tas kas  redzot ka es jau griežos, apdzen mani pēdējā brīdī un griežās noraujot stūri ka man vairs nav kur likties. Jebkurš tāds braucējs paliks ar zilu seju kā minimums.

Link to comment
Share on other sites

Cik nav bijis man tādu gadījumu, kad griežos un japalaiž gājēji, bet debeloīdi ar lisapēdiem spītīgi nesamazinot atrumu steidzas uz kapiem. Tad toč lomiks prasās vilkt ārā un redeles paretināt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

anthropophagus

Vakar biju liecinieks interesantai diskusijai starp riteņbraucēju un autovadītāju. Barona iela posmā no Pērnavas līdz Brīvības. Pērnavas gals. Ja skatās no centra puses, tad labajā pusē ir ietve un no tās pa kreisi uz sliežu pusi neliels pazeminājums, kas pāris metrus plats. Tur bieži stāv auto, kas arī man ir besījis reizēm. Tātad, stāv auto aptuveni pretī tramvaja pieturai, pie kura apstājas kāds velosipēdists (neatceros gan, no kuras puses brauca). Apstājās, jo redzēja, ka nāk auto īpašnieks. Riteņbraucējs (latvietis) saka, ka autovadītājam (krievvalodīgajam) nav tiesību attiecīgajā vietā novietot auto, jo tas ir veloceliņš. Autovadītājs nav ar mieru paciest tik aizvainojošus vārdus, tādēļ jautā, vai riteņbraucājam gadījumā nav nepieciešami zobārsta - pašdarbnieka pakalpojumi redeles paretināšanai. Riteņbraucējs autovadītājam saprotamā valodā jautā, vai viņš ir spējīgs otvetjit za bazar. Skaidru atbildi nesaņēmis, viņš uzstājīgāk teica, lai autovadītājs otvechaet za bazar. Tad pāris teikumi par veloceliņu, par to, kādus cilvēkus kura ģimenē uzskata par idiotiem. Tur nav veloceliņa, bet kādu gabaliņu pēc krustojuma ir zīme, ka 30 metrus pirms  un pēc zīmes apstāties ir aizliegts. Uz aci grūti pateikt, vai tur bija 30 metri. Lai nu kā, riteņbraucējam nebija taisnība, jo tas nebija velosipednaja doroška, taču, ļoti iespējams, autovadītājam nebija tiesības tur stāvēt (jāizmēra). Stāsta morāle - jādzīvo draudzīgi.

Kāda ir jūsu attieksme pret visiem iespējamiem satiskmes dalībniekiem, kad esiet vienā, otrā vai trešajā lomā? Kad man nebija autovadītāja apliecības un biju kā gājējs, man riebās autobraucēji, kuri nekad nedod ceļu utt. Tajā pašā laikā, braucot ar velo, man arī riebās autobraucēji, kuri nav par slinku pēc pagrieziena samazināt ātrumu, atvērt logu un teikt, lai nebraucu pa brauktuvi (Dreiliņu - Pļavnieku posms, kur ir divas joslas un nekādas dižās neērtības ne pīķa stundās riteņbraucējs nerada), kā arī besīja kājāmgājēji, kas iet rindā visā veloceliņa platumā. Kad tagad esmu pie auto stūres, visvairāk kaitina kājāmgājēji. Sava veida barības ķēde. Vai arī nē, jo patiesībā tas, kas riebjas, ir stulbi cilvēki, neatkarīgi no tā, kādā veidā viņi pārvietojas.

Link to comment
Share on other sites

Atrisinājums ir

 

 

Cieņa un rēķināšanās ar citiem.

 

Vairumam vajadzētu izlasīt http://likumi.lv//ta/id/274865un tad sākt diskutēt, nevis vadīties tikai pēc šī:

 

 

uz ielas mēs redzam tikai sevi, bet pārējie ir idioti, kas braukt nejēdz, vai kam pa ietvi būtu jābrauc (bet, ja ejam kājām - lai brauc pa brauktuvi).

 

 

25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
...
    25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);

124. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.

 

un protams -

 

 

problēma ir tur, ka daļa velosipēdistu neapzinās, ka ir auto, kas nevar no malējā labā stāvokļa pa labi nogriezties un var neredzēt tevi.

 

 

Pats ikdienā esmu gan autovadītājs, gan velobraucējs, gan kājāmgājējs.

Un katru dienu redzu kādu, kurš ir neiecietīgs un agresīvs... visās trijās frontēs, un nespēj rēķināties ar citiem, bet domā tikai par sevi. Tas bojā kopējo iespaidu par visiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

 

 

Paldies, izlabots.

 

Koalīcija

^ Atļaušos norādīt, ka esi citējis spēkā neesošu tiesību aktu :)

 

Labots - maurs
Link to comment
Share on other sites

^ Atļaušos norādīt, ka esi citējis spēkā neesošu tiesību aktu :)

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Te šūmējas visi vai var uzdot arī tīri tehnisku jautājumu?:D Sīkajam velosipēdam pēc pagājušās vasaras piedzīvojumiem un pāris sadursmēm ar asfaltu noplīsa/sadalījās viens plastmasas pedālis, palika tikai metāls L burta formā, kur, cik saprotu, var uzmaukt/uzlikt jaunu pedāli (otru arī mainīšu - vai pedāļi dalās pēc izmēriem, pēc tā "uzmaucamā cauruma" diametra? vai vislabāk iekraut velo mašīnā un aizvest kaut kur, kur arī varēs uz vietas piemeklēt? Ja tā, tad interesē Vecmilgrāvis/Mežaparks/Ciekurkalns/Teika - tas rajons - kur labāk ieteiksiet tad 6dien aizvest velo/aizbraukt pēc pedāļiem?

Link to comment
Share on other sites

Pedālis skrūvējas iekšā klanī. Ja ir nolauzts, tad izskrūvēt var un attiecīgi ieskrūvēt citu, ja ir iekšējais seškantis pedālim no gala. Daudziem lētučiem nav. Tad dabūt ārā būs challange un ka tik nebūs lētāk un ērtāk mainīt visu klani.

Tā sapratu, tev nav nolauzt pedālis, bet tikai plastmasas daļa utilizēta. Tas pārpalikums ir jānoskrūvē, uz tā neko virsū nemauc (ja nav spārīte).

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, paldies, vakarā jāpapēta, no nolūza tieši tā plastmasas daļa - metāla daļa, kas ieskrūvejas iekšā, cerams, ka nepastāv iespēja, ka viss nāca "vienā gabalā";

Velo sīcim šāds - atradu arī pedāļu kaut kādu artikulu - TU 819, ja tas kādam kaut ko izsaka:) :

74f522d2038c37ebf395ec0d6dbb7709.jpg

Labots - zulus
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja tā, tad interesē Vecmilgrāvis/Mežaparks/Ciekurkalns/Teika - tas rajons - kur labāk ieteiksiet tad 6dien aizvest velo/aizbraukt pēc pedāļiem?

Gandrs Alfā

Veloserviss Ezermalas iela pretī traktoram uz kalniņa

BuruSports gaujas ielā

X sports Džutas iela

Barona kvartālā ir divi veikali 

Link to comment
Share on other sites

OK, paldies par info, tad vakarā lēnā garā pie aliņa nomocīšu tos pedāļus nost:)

Link to comment
Share on other sites

Atceries ka viens pedālis skrūvējas uz labo, otrs uz kreiso pusi. Ka nesanāk aliņus dzerot pievilkt tā ka vļā nedabūt :D

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pedāļi noņēmās vakar ekselenti - bez jebkādas mega piepūles, šodien/rīt tiks iepirkti jauni un varēsim ar sīko atsākt velosezonu:)

Link to comment
Share on other sites

Man pāris reizes uz Barona ielas blakus ir apstājies policijas autiņš un ir jautāts, kā ar alhaholu. Pūst gan nav bijusi vajadzība.

Link to comment
Share on other sites

Svētais Ezītis

26.3. Aizlieguma zīmes

259. Aizlieguma zīmes nosaka vai atceļ noteiktus ceļu satiksmes ierobežojumus. Aizlieguma zīmes ir šādas:

259.1. 301. zīme "Iebraukt aizliegts". Aizliegts iebraukt jebkādiem trans­portlīdzekļiem;

 

Stulbs jautājums: vai ķieģelis attiecas arī uz velosipēdiem?

 

Situācija:

https://goo.gl/maps/GUrW6zXs5Pn

https://goo.gl/maps/JyXFyV6zJJn

 

Runa ir par Kr.Barona ielas posmu starp Brīvības un Pērnavas ielu, virzienā uz centru. Šobrīd tur būvē veloceliņus. Zīmes ir palikušas.

Link to comment
Share on other sites

Ja nav attiecīgas papildzīmes (izņemot velosipēdus), tad ar velosipēdu zem ķieģela nedrīkst braukt. Mani kā velo kultūras atbalstītāju ļoti tracina kolēģi kas spraucas garām mašīnām ar ieslēgtu pagrieziena rādītāju vai arī lido pie sarkanā signāla. Nu un pa ietvi braucējus es arī neatbalstu.

 

zulus, skrūvējo virsū jaunos pedēļus uz vītnes uzsmērē gultņu smēri nu vai kaut ko glaunāku ja ir. Vispār praktiski visas vītnes uz velosipēda ir jāeļļo.

Link to comment
Share on other sites

Tā, veloprofesionāļi - padoms velo iegādei - kādu labāk ņemt? Budžets +-450EUR, gribas JAUNU nevis lietotu; Braukts tiek 60/40 (mežs,grants,smilts/veloceļš) - paša parametri - agums 190cm, svars +-100kg (te laikam uz XL rāmi jāskatās,ne?)

 

Papētot esmu dažus pēc "skata" atlasījis:

1) http://689.lv/lv/product/75909/- Romet Rambler 29 2.0

2) http://www.1a.lv/sports_turisms_atputa/sports_atputa_svaiga_gaisa/velosipedi/scott_aspect_970_29_xl_graygreen_16- Scott Aspect 970 29 XL

3) http://velostart.lv/?route=product/product&product_id=135&currency=EUR 

 

Linki uz mājas lapām tikai kā uzskates materiāls - nekādās sacensībās vai ekstrēmos braucienos nepiedalīšos :) - kādas domas par manis minētajiem velo, vai arī var ieteikt kaut ko citu?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...