Jump to content

Viss par un ap ciskudriļļiem


Fruzz
 Share

Recommended Posts

Šodien braucot uz darbu ar velo atcerējos, ka daudzviet esmu manījis situāciju, ka pie krustojumu robežām velosipēdisti spraucas garām tiem auto, kuri taisa labo pagriezienu. Var taču pagaidīt aiz tā auto.

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ko tu gribi no mums?

naudu.

 

Pārdomas par satiksmi Rīgā starp auto un velo.

 

Boots taču tomēr sporto. Citi ar skritulenēm, citi ar velo. Nevis tikai atgāzušies krēslā, kur pa kreisi ir čipšu paka, pa labi alus un klaviere pa vidu.

Link to comment
Share on other sites

Braukāju ārpus pilsētas ar velo. Pa lauku ceļiem brīvdienās. Rīgā nobraucu vienu rudeni. Baisais sakucis - nobrauktuves, uzbrauktuves, bedres un kanalizācijas akas bez restēm. Tas gan bija pirms 8 gadiem, Vrabūt tagad ir labāk ar tām velojoslām.

tad nu tagad darba dienu vakaros minos pie tv uz trenažiera :)

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

nu sestdien ar puiku izbraucām 20km pa apkārtni un pēc tam izēdām bundžu ar pringles

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Ja kāds var paspraukties garām, tad autovadītājs nav ieņēmis CSN noteikto labo malējo stāvokli. Risina šo problēmu.

Link to comment
Share on other sites

esmu manījis situāciju, ka pie krustojumu robežām velosipēdisti spraucas garām tiem auto, kuri taisa labo pagriezienu. Var taču pagaidīt aiz tā auto.

 

Ja auto ir kustībā, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, ir ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājs pagaidīs vai apsteigs/apdzīs pa kreiso pusi.

Ja auto ir kustībā, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, nav ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājs drīkst apsteigt pa labo pusi, taču nevajadzētu ieciklēties uz savu taisnību. Ātrāk, drošāk, ērtāk abām pusēm būs, ja velosipēda vadītājs pagaidīs vai apsteigs/apdzīs pa kreiso pusi.

Ja auto ir apturēts pirms krustojuma, piemēram, pie sarkanā luksofora signāla, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, nav ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājam nekas nav jāgaida un drīkst apbraukt (spraukties) pa labo pusi ~līdz luksoforam, pirms kura protams ir jāapstājas.

Ja autovadītājs nav ieslēdzis labo virziena rādītāju...  te pat nav ko diskutēt ;)

 

 

Vispār pārāk nekonkrēts tēmas virsraksts.

Topiks, droši vien pievilinās vietējos naida kurinātājus un lietotājus ,kam vienīgais atzītais sports ir litrabols :D

 

 

Nu jā. Bootiešu pardomas vajag. Citādi tā jau te maz ļurināmās beztēmas.

 

+1 :yahoo:

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

kas ir labējais malējais stāvoklis vienas, ar horizontālajiem apzīmējumiem iezīmētas joslas robežās? riepa 2mm no apmales?

Link to comment
Share on other sites

Onkuļi ar sertifikātiem (tātad klasi augstāk stāvoši par tantēm pieturā) saka - ieņemot malējo stāvokli, attālumam līdz apmalei, horizontālajam apzīmējumam vai tml. jābūt tik mazam, lai blakus nevarētu iebraukt cits transporta līdzeklis.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja auto ir apturēts pirms krustojuma, piemēram, pie sarkanā luksofora signāla, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, nav ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājam nekas nav jāgaida un drīkst apbraukt (spraukties) pa labo pusi ~līdz luksoforam, pirms kura protams ir jāapstājas.

 

Loģiski tak būtu panākt pretī autovadītājam un nespraukties gar autovadītāju, jo ir taču atkāpe, pēc kuras autovadītājam ļauts neieņemt labo malējo stāvokli. Te jau tak rodas tā savstarpējā sapratne uz ceļiem. 

Link to comment
Share on other sites

Bet kā apturēta transportlīdzekļa vadītājam traucē pa labo pusi apbraucošs velosipēds? Morālais diskomforts un skaudiba neskaitās :D

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Pagājušo nedēļu pabiju Uzbekistānā, pie tam vairākās pilsētās. Vēlējos tik pateikt, ka mums ar satiksmes noteikumu ievērošanu viss ir pat ļoti labi. Es tur bez īpaša trenniņa ar mašīnu neriskētu braukt, kur nu vēl ar velo. Būtībā mēs te skaldām sērkociņus, cīnoties par ideāliem... :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja auto ir kustībā, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, nav ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājs drīkst apsteigt pa labo pusi
 

 

kur par šo likuma normu varētu uzzināt sīkāk?

un vai velo vadītājam labā malējā stāvokļa centimetri spēlē kādu lomu slimības lapas noformēšanā? velosipēdists ar vienu kāju uz apmales var arī ļoti tuvu nošļūkt garām auto, mēģinot pierādīt savu taisnību..


 

 

velosipēdistiem un gājējiem tak priekšroka, kas brauc taisni pa labo malu.
 

nejauc labo malu ar šķērsojamo brauktuvi?

Link to comment
Share on other sites

Ok, vai esi dzirdējis, piemēram, par labās rokas likumu?

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Nē, zini, neesmu.

Kāpēc vispār ir jārisina problēma ar to, ka velo vadītāji nespēj ieturēt drošu intervālu un pieripinās klāt tad, kad kāds veic manevru? Tur vienmēr var atrast "paspraukties" - autovadītāji savus auto pret ietves malu speciāli nerīvē parasti un kādu centimetru atstāj.

Ja ir velojosla - brauc pa to, un tevi palaidīs (jo redzēs, ka brauc pāri sarkanam celiņam). Ja nav velojoslas - kāpēc jāmeklē riskanti intervāli? Ievēro distanci UN intervālu! Autovadītāji nav idioti lai speciāli kādu traumētu, bet nevajag lieki riskēt un ķert kādu uz neuzmanību, jo, redz, 10cm tur bija!!! Kaut vai ielecot brauktuvē no ietves pusmetru pirms sadursmes un pēc tam pierādot savu taisnību.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

JA negribi dzirdēt atbildi, tad neuzdod jautājumu. Tas ir tieši tik vienkārši ;)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No Tava teksta ir noprotams - ja vien fiziski var kaut kur ielīst, tad pa labi braucošajam būs priekšroka. Un tik jālien, kur vien var un nevar. Aizmirstot par drošu intervālu.

atbildi es tā arī nedzirdēju - kāpēc vajag ļaunprātīgi izmantot jēdzienu "labais malējais", neievērojot intervālu (kā jau minēju - paspraukties var vienmēr, kaut ar 1 kāju uz ietves), un uz kādas likuma normas pamata Tu to tā apgalvo.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Koalīcija tik noskaitīja pēc likuma burta, bet tas nekādi neveicina savstarpējo sapratni uz ceļiem.

 

Manuprāt, problēma ir tur, ka daļa velosipēdistu neapzinās, ka ir auto, kas nevar no malējā labā stāvokļa pa labi nogriezties un var neredzēt tevi.

 

Es pats vienmēr  cenšos nostāties tā, lai mani šoferis var redzēt spoguļos, Nevis spraukties garām.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No Tava teksta ir noprotams -

Izlasi teikumu līdz galam, pirms cepies!

Ja auto ir kustībā, vadītājs ir ieslēdzis labo virziena rādītāju, nav ieņēmis labo malējo stāvokli - velosipēda vadītājs drīkst apsteigt pa labo pusi, taču nevajadzētu ieciklēties uz savu taisnību. Ātrāk, drošāk, ērtāk abām pusēm būs, ja velosipēda vadītājs pagaidīs vai apsteigs/apdzīs pa kreiso pusi.

 

 

kur par šo likuma normu varētu uzzināt sīkāk?
atbildi es tā arī nedzirdēju
vai esi dzirdējis, piemēram, par labās rokas likumu?

Vai tiešām - kā mazam bērnam ar karoti viss jāiebaro? Bet lūdzu!

http://likumi.lv/ta/id/274865-celu-satiksmes-noteikumi

 

78. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses

 

 

 

Manuprāt, bakstīšanās ar vellapēdu pa lielpilsētas centra velosipēdistiem nepiemērotajām ieliņām, autiņu un cilvēku burzmā un izplūtes gāzu smogā ir visai apšaubāms "sporta" veids. :superstition:

Vai velosportistam, vispirms lai izkļūtu no pilsētas, būtu jāizmanto RS viesmīlīgais transports ? Vai jāsēž personīgajā autiņā ,korķī, pilsētas smogā kopā ar visiem pārējiem autovadītājiem?

Labots - Koalīcija
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Esi kādreiz mēģinājis veikt labo pagriezienu uz kādu šauru ieliņu ar kaut ko garāku par skrituļdēli?

Jā, esmu. Uzsākot kustību, savas joslas ietvaros pabraucam nost no apmales pa kreisi, un nogriežamies. Tā māca autoskolā. Tas ir drošāk.

 

Ar pa labo pusi apsteidzošiem riteņbraucējiem problēma ir tāda, ka viņi mēģina paspēt - gan pie zaļā, gan apsteigt, pirms auto sāk nogriezties - iedegas zaļais, es sāku braukt iekšā krustojumā, un mani kustībā apsteidz velo uz kādiem 30km/h - lai tā nenotiktu, malējais stāvoklis un visi sēž rindiņā.

Ja tāda situācija notiek krēslas laikā un velo nav lampiņu - un ar mani tā gadījās - tas nav patīkami. Un pie vienas vietas, kurš tur būs vainīgs.

 

 

bakstīšanās ar vellapēdu pa lielpilsētas centra velosipēdistiem nepiemērotajām ieliņām, autiņu un cilvēku burzmā un izplūtes gāzu smogā ir visai apšaubāms "sporta" veids

Kādā sakarā tur sports? No aprīļa līdz oktobrim, ar attiecīgu apģērbu - no marta līdz decembrim - velo ir centrā efektīvākais transportlīdzeklis, ja nepieciešams vienu cilvēku nogādāt no a līdz b. Nav jāmeklē parkings, nav jāsēž korķos.

Izplūdes gāzu smogs ir apgriesti proporcionāls tai sabiedrīabs daļai, kas izvēlas velo.

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai tiešām - kā mazam bērnam ar karoti viss jāiebaro? Bet lūdzu!
 

Manuprāt, diezgan muļķīgs jautājums par labās rokas likuma zināšanu, ar to paģērot universālu situācijas risinājumu ar to, ja iesaistīti ir vairāki faktori - piemēram, intervāli. Starp citu, autovadītāji ietur ĻOTI lielu intervālu ar velobraucējiem, jo neviens speciāli jau notriekt netaisās. Problēma tāda, ka otrādi gan ne vienmēr tas tā notiek.

 

 

 

savas joslas ietvaros pabraucam nost no apmales pa kreisi, un nogriežamies
 

.. kā rezultātā nav vairs labējais malējais, velo mauc garām ūūūūn - vāāāārtīiīīīi!!!!


iemesls - manuprāt, elementāra intervāla neievērošana. nu nevar līst visās spraugās, to traktējot kā "nebija labais malējais".

Link to comment
Share on other sites

versatile

usvers maz mašīnā ir braucis - jeb tikai 80o gadu spēļu automātos, kur mašīnīte izvairās no šķērļiem, bīdoties paralēli brauktuves malām? :)

Ja priekša aizies pārdesmit cm pa kreisi, auto aizmugure - mazāk. Loģiski, ne? Sava auto gabarītus ir jājūt un pagriezienā ierakstīties - jāmāk.

 

Es nekad negribētu sasktieties ar riteņbraucēu. Bet, ja tas notiek, tad labāk lai man ieskrien aizmugurē, ne sānos vai priekšā. Vismaz sirdsapziņai mierīgāk.

 

 

...un aizmugure man jau ir apskādēta :D

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Fruzz vispār labs ļauns trollis.. tēma taču ir Boot atpūšas sadaļā, nevis CSN sadaļā.

Atvainojos, ka visi komentāri ir pilnīgi ne pa tēmu ;(:D :D

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

versatile: Nē, zini, neesmu braucis ar auto. Nešķiet tev, ka tas ir stulbs jautājums?

Kāda mārrutka pēc vispār jālien vietā, kur pārdesmit cm cita transportlīdzekļa gabarītu izšķir, vai nonāksi slimnīcā vai arī ne?

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja vien fiziski var kaut kur ielīst, tad pa labi braucošajam būs priekšroka.

 

ir tādi krustojumi, kur šī problēma spēkā arī autobraucējam. ja pa kreisi griezējs paņems parāk lielu gabalu no labās malas, tad pa to pusi līdīs tie, kas grib pa labi/taisni. Teorētiski jau viss jauki, bet praktiski nogriezties pa kreisi paliek vēl grūtāk, jo nevar pārredzēt labo pusi.

Link to comment
Share on other sites

Starp citu, autovadītāji ietur ĻOTI lielu intervālu ar velobraucējiem, jo neviens speciāli jau notriekt netaisās. Problēma tāda, ka otrādi gan ne vienmēr tas tā notiek.

 

Tu zini, ka intervāls ir jāizvēlas atbilstoši braukšanas ātrumam, vai ne? Pasaki, kurā brīdī tev vellis ir pabraucis garām, piemēram, uz 70 km/h?

Šoreiz mēģini pats to karotīti pacelt, ibio :D

 

Skatos - visi jautājumi/apgalvojumi  tev skaitās muļķigi un stulbi. Labi, nav vērts.

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

 

 

Fruzz vispār labs trollis.. tēma taču ir Boot atpūšas sadaļā, nevis CSN sadaļā.

 

Nu gan jau būs tēmas dažādas, ne tikai kā palikt bez zobiem uz ceļa.

 

Redz, Long John pasvieda variantu, ka jāaizbrauc uz Ogres zilajiem kalniem pabraukāties.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Manuprāt, problēma ir tur, ka daļa velosipēdistu neapzinās, ka ir auto, kas nevar no malējā labā stāvokļa pa labi nogriezties un var neredzēt tevi.

Da problēma vispār ir šajā, tikai plašāk - uz ielas mēs redzam tikai sevi, bet pārējie ir idioti, kas braukt nejēdz, vai kam pa ietvi būtu jābrauc (bet, ja ejam kājām - lai brauc pa brauktuvi).

Jāsaprot, ka satiksme ir sistēma, kurā jāiekļaujas tā, lai visu intereses maksimāli pārstāvētas. Kamēr cilvēkiem nepieleks, piemēram, ka "es jau te nevienam netraucēju, man tik bērniņu paņemt" apstāšanās šeit abās brauktuves malās, bet kresajā - divās joslās ir lielā mērā vainīga pie kaut kādas daļas ikvakara Valdemārielas korķu. Kad viņiem tas pieleks, un pabrauks 300m tālāk līdz pustukšajai prismas daudzstāvenei, kur stundu var stāvēt bez maksas... nu, tad jau daudz kas būs sakārtojies.

Tāpat autovadītāji - nu cik nav bijis, uz tās pašas Valdemāra ielas (un tur NAV nev veloceliņa, tur ir gājēju-velosipēidstu ceļš aka atrauga) - minu normāli, mani spiež nost auto, par varītēm apsteidzot un tad priekšā rauj pa labi, bez pagriezieniem. Nu, malacis. Viņam kkas būtu noticis pabraucot tos 100m ar maniem 30, nevis saviem 35?

Liepājas šoseja. Kkāda apdzīvota vieta biš aiz Skrundas, zīme 50. Atmetos no saviem 115, izbraucu cauri uz godīgiem 60 - man astē sēž jau bembis nepacietīgs, pret kalnu knapi paspēj apdzīt pie nepārtrauktās līnijas un pretimbraucošas mašīnas... un velkas uz 100 tālāk. Un droši vien lamā mani par bremzi. Es neko, principa pēc atsēdēju aizmugurē, ar draudzeni konkrēti parēcām par čali. Pie Lielupes tilta šis gan atrāvās, man nebija vēlmes tai vietā ar +50 braukt.

 

Cieņa un rēķināšanās ar citiem. Līdz tam jāizaug.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pasaki, kurā brīdī tev vellis ir pabraucis garām, piemēram, uz 70 km/h?
 

Tev bieži kāds krustojumā nogriežas deguna priekšā uz 70km/h?

Atgādinu, par ko vispār ir topiks:

 

 

pie krustojumu robežām velosipēdisti spraucas garām tiem auto, kuri taisa labo pagriezienu
Link to comment
Share on other sites

Redz, Long John pasvieda variantu, ka jāaizbrauc uz Ogres zilajiem kalniem pabraukāties.

 

Piekrītu. Es tikai vairs nezinu, kā lai tieku no pilsētas ārā, neaizskarot neviena jūtas :(

Labots - Koalīcija
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Koalīcija - nu bet protams! jo situācijā, kad kāds mēģina saskatīt "neievērotu labo malējo" un stumjas blakus manevru veicošam auto, būtu jāpaskatās, vai pats nav gadījumā ielīdis vietā, kur intervāls līdz citam TRL jau ir pārāk mazs, lai tajā vietā vispār līstu.

stāv auto slīpi - nu takš tur tad vietas nav, lai velobraucējs droši izbrauktu! Nevis "auto vainīgs, atstājis puspēdu brīvu - značit var droši maukt šamam labajos sānos un vaidēt kameru priekšā, man būs taisnība, man nekādu pienākumu nav..".


 

 

Es tikai vairs nezinu kā lai tieku no pilsētas ārā, neaizskarot neviena jūtas
 

vilciens - 3g degvielas/pasažieris/km, viens no vistaupīgākajiem transportlīdzekļiem. velostatīvi vagonu galos tur parasti ir.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

jo situācijā, kad kāds mēģina saskatīt "neievērotu labo malējo" un stumjas blakus manevru veicošam auto, būtu jāpaskatās, vai pats nav gadījumā ielīdis vietā, kur intervāls līdz citam TRL jau ir pārāk mazs, lai tajā vietā vispār līstu

Usver - piekrītu, IR ielīdis un nevajadzētu līst. Un pats kaut kādā mērā būs vainīgs, ja viņu notrieks, bet - ja iespējams izdarīt tā, lai tas nav iespējams, kāpēc to nedarīt?

 

Strādnieki jau ar paši vainīgi, ja pirkstus bāž iekārtās iekšā - bet tas netraucē ražotājus tur iespēju robežās pielikt aizsargus, lai to nevarētu izdarīt...


 

 

vilciens - 3g degvielas/pasažieris/km, viens no vistaupīgākajiem transportlīdzekļiem. velostatīvi vagonu galos tur parasti ir.

Kruta! Paldies! Tieši domāju - kā šonedēļ līdz Limbažiem tikt...

Link to comment
Share on other sites

 

 

bet tas netraucē ražotājus tur iespēju robežās pielikt aizsargus, lai to nevarētu izdarīt...
 

savu nostāju esmu paudis jau iepriekš, nekas kopš tā laika nav mainījies:

 

 

Un ārpus speciālas joslas (kas savukārt paredz atbilstošu brauktuves platumu!) es nevienu no viņiem nelaistu, ja arī paļaujas, ka "gan jau būs OK - ja kas, es par sekām neatbildu".
 
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kruta! Paldies! Tieši domāju - kā šonedēļ līdz Limbažiem tikt...
 

Lūdzu - nāciet vēl! Tikai dažiem īpatņiem ir par maz ar tām iespējām, kas ir dotas (auto+velo), tāpēc gadās dot padomus, kā pēc iespējas ekoloģiskāk un drošāk pārvietoties (piemēram, uz minēto Ogri). pārējie saprot tāpat un pēc padomiem neprasa.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Esmu drošs, ka visas uz Dārziņiem braucošās tantes atbalsta Tavu ieteikumu velobraucējiem no Rīgas ārā doties ar vilcienu. Jeb arī viņu viedoklis ir nesvarīgāks par tavējo, jo tev, redz, tie riteņbraucēji uz ielas vairāk traucē?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...