Jump to content

Ceļu policijas radars un tā kļūda.


Artic^MX
 Share

Recommended Posts

Labs rīts forumiešiem,

 

Īsti nevarēju izlemt kurā sadaļā, lai ierakstu publicēju, bet nu, lai iet šeit.

 

Stāsts šoreiz ir par policijas radariem.

 

Divas situācijas:

- Pirmā. Policijas ekipāža stāv ceļa malā un mēra ātrumu pretīmbraucošajiem.

Ja radars rāda ātrumu 100 km/h, ceļu policija pierēķina radara kļūdu +-3% un attiecīgi nosaka, ka faktiskais minimālais braukšanas ātrums ir 97 km/h.

 

- Otrā. Policijas ekipāža atrodas kustībā ar 100 km/h lielu ātrumu un mēra ātrumu pretīmbraucošajiem.

Ja radars rāda ātrumu 100 km/h, ceļu policija pierēķina radara kļūdu +-3% un attiecīgi nosaka, ka faktiskais minimālais braukšanas ātrums ir 97 km/h. (ir tak skaidrs, ka reālais uzņemtais radara ātrums ir 200 km/h, tas vienkārši nomīnuso savu pārvietošanās ātrumu)

 

Kāpēc divas dažādas situācijas, bet kļūda tiek rēķināta vienādi?

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

Kā tu zini, ka kļūda tiek rēķināta vienādi? Tu esi redzējis kaut kādas policijas instrukcijas ar formulām vai tikai gudri sriedelē? Un savu kustības ātrumu jau šie ar to radaru nemēra. Tā tad otras kļūdas nav un viss ir pareizi.

Link to comment
Share on other sites

tas tāpēc, ka mašīnas radaram kustībā ir diapazoni, piemēram 10-100km/h kļūda 3%, bet 100-210km/h atkal spēj nodrošināt to pašu mērījuma precizitāti. Varbūt stāvot pie 200km/h tiksēšaņas kļūda jau ir 4% :D

Link to comment
Share on other sites

Es saprotu, ka autora slēptais jautājums ir tāds, Kā braucoša policijas ekipāžas nosaka savu ātrumu, kāda ir kļūda un vai tās ir nepieciešams summēt?

Link to comment
Share on other sites

ggg97 tuvu, bet ne tieši. (ticu, ka policijas ekipāžas ātruma noteikšanai arī ir kļūda, bet šoreiz pat to negribu aiztikt)

 

Mēģināšu nedaudz savādāk.

Ja ekipāža stāv uz vietas, tad radars rāda 100km/h un ar kļūdu +-3% sanāk 97km/h

Ja ekipāža atrodas kustībā ar 100km/h, radars rādīs 200km/h un +-3% būtu 194km/h, kur noņemot ekipāžas ātrumu sanāk 94km/h.

 

edited: varbūt netieši izteicos. Reālais uzņemtais ātrums būs 200km/h.

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

Tiešām interesanti, vai CP ātrums tiek noteikts no GPS vai spidometra devēja? Tīri no mērījumu tehnoloģijas viedokļa.

Link to comment
Share on other sites

ju, Cik man ir zināms, tad policijas ekipāžas ātrums tiek noteikts ar to pašu radaru, vienīgi mērījums tiek veikts pret ceļa segumu, bet par šo neesmu 100% drošs.

Link to comment
Share on other sites

Ja ekipāža atrodas kustībā ar 100km/h, radars rādīs 200km/h un +-3% būtu 194km/h, kur noņemot ekipāžas ātrumu sanāk 94km/h.

 

sanāk 97, tas ko tu centies izdarīt ir 2x noņemt kļūdu vai nenoņemt ekipāžas auto kļūdu. ekipāžas ātrums tiek mērīts ar to pašu radaru, tātad kļūda ir tā pati: ja radars rāda 100km/h ekipāžas ātrumu un 100km/h pretimbraudzošā, tad reāli ir 97 ekipāšas ātrums un 194 pretimbraucošā, 194-97 ir tie paši 97.

Labots - Guest
Link to comment
Share on other sites

Gluži tā nebūs. Diez vai kustībā esošai ekipāžai kļūdu var piemērot identiski kā pretī braucošam auto.

Tas, ka ātrumu mēra ar to pašu radaru nenozīmē, ka abu mērījumu kļūdas dzēšas.

Tehnoloģiski tiem vajadzētu būt diviem atsevišķiem mērījumiem.

1. Mērījums mēra pretī braucošā auto ātrumu.

2. Mērījums mēra ekipāžas braukšanas ātrumu.

 

Man no visa šī vislabāk patika e = d atbilde. Tas gan visu izskaidrotu. Radara kļūda ir ļoti maza, bet lai nečakarētu prātu ceļu policijas ekipāžām, aprēķinos tiek uzlikta liela kļūda un miers.

 

Tad nu paliek tikai jautājums, kāda tad īsti tā reālā kļūda ir?

 

Edited:

Tad jau sanāk, ja es mēru vienu dēli ar mērlentu un man sanāk 50cm (+-1mm),

un mēru otru un man sanāk 70cm (+-1mm), tad varu teikt, ka šo dēļu starpība ir 20 cm bez kļūdas?

Tā gan nebūs.

Starpība būs 20 cm (+-2mm).

 

Pacēlu augšā pierakstus un kļūdījos, pareizi šeit būs 20 cm (+- 1,4mm)

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

Tas ir kaut kāds pēdējais salmiņš, pie kā ķerties, lai nav sods jāmaksā? 

Būtībā viss ir pareizi abos gadījumos, jo gan pie 97, gan 94 ir pārsniegts maksimālais atļautais braukšanas ātrums. 

Link to comment
Share on other sites

Ja pa reālo situāciju :D Tad protokols sastādīts par ātrumu 102km/h.

Ekipāžas ātrums protokolā nav pieminēts, bet video redzēju, ka rādījās kā 108km/h.

Link to comment
Share on other sites

un ne par vienu, ne par otru soda nav, ir tikai brīdinājums, ja pareizi pēdējās izmaiņas atceros.

Link to comment
Share on other sites

kapēc nevar, ekipāžas ātrumu mēra attiecībā pret nekustīgiem objektiem. no tā vai radars stāv vai kustas doplera likums nemainās...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja ekipāžas ātrumu mēra pret nekustīgiem objektiem, tad tak pats saproti, ka pēc būtības tiek veikti divi mērījumi? (ekipāžas ātruma noteikšanai un pretī braucošā transporta noteikšanai)

 

Palasi piemēru par koka dēļiem. :)

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Tiešām tas radars tik gudrs, ka spēj no asfalta virsmas noteikt savu ātrumu, kādreiz domāju, ka vadiņš no mašīnas kompja dod savu ātrumu.....

Link to comment
Share on other sites

Radars šauj laukā vienu frekvenci, bet no atstarotajiem signāliem uztver 2: (1) radars-mērķis, (2) radars-virsmas. Uztverto signālu nav problēmas sadalīt komponentēs un paskatīties, kāda ir starpība, kas arī raksturo mērķa ātrumu.

 

Ja jūs paņem pie dziesmas... uz jūs esat varen drosmīgi, varat sākt čakarēt policistus... Kur ir radara sertifikācijas dokomenti? Kur ir kalibrācijas dokumenti? Kur ir dokuments, kas apliecina, ka operators ir apmācīts rīkoties ar aparātu utt.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Tā ir slikta ideja. CSN nekur nav teikts, ka ceļu policistam būtu jāuzrāda sertifikāti un izglītības dokumenti.
Ar lielu varbūtību tiks panākts pilnīgi pretējs rezultāts

varat sākt čakarēt policistus

CP var pievērst pastiprinātu uzmanību. Sākot jau ar aptieciņu - ir vai nav, varbūt tai jau ir beidzies derīguma termiņš utt. utjp.

Un ja tiešām ir bijis pārkāpums, tad 99,9% neko nepanāksi. Tikai tāpēc, ka nervozi pieprasīsi kaut kādus kalibrācijas dokumentus, tāpēc jau policists nenovēlēs labu ceļavēju un neies prom. Kāda vispār tam ir loģika, tā ir nevis policistu, bet sevis čakarēšana.

Izņēmums varētu būt, ja tu esi autoskolas pasniedzējs vai instruktors, ļoti labi zini noteikumus un konkrētajā situācijā esi pārliecināts par savu taisnību.
 

 

Link to comment
Share on other sites

bet tavi argumenti ir pilnīgi aplami un galīgi neloģiski. tur pat elementāru matemātikas zināšanu nav.

 

tavs piemērs ar dēļiem vispār ir unikums, salīdzina noteiktā mērijuma kļūdu pret relatīvās kļūdas aprēķinu un mēģina pierādīt, ka kaķis ir suns. 

Labots - Guest
Link to comment
Share on other sites

1) Mēraparatūrai jābūt sertificētai - man nav nekāda pamata piekrist protokolam, ja es neesmu pārliecinājies, ka apartūras kalibrācija likumā norādītajā kārtībā ir pārbaudīta sertificētā metroloģijas centrā un ka derīguma termiņš sertifikātam nav beidzies.

2) Kā es varu zināt, ka aparatūra, kas prasa īpašu apmācību nav iedota zaļknābima - un viņš kaut ko ir sajaucis un kaut ko "nepareizi" nomērījis? Ja nav - es neparakstu protokolu - es tam nepiekrītu.

3) Es teicu - ja esat DROSMĪGI.

 

Un praksē tas strādā - viņiem vienkārši negribas čakarēties, jo viņu uzdevums ir sakrāt maksimāli daudz protokoliņus. To laiku, ko viņi ziedos tev, var izmantot lietderīgāk, lai izpildītu plānu. Savukārt, ja viņiem ir visi papīri kārtībā, kuri tiek uzrādīti, tad tu ar droši sirdi vari parakstīt protokolu, ka tam piekrīti. Nav jau tā, ka tu kaut ko ārpus šīs zemes pajautā.

Link to comment
Share on other sites

Ja kas, par ko strīds? Visu laiku braucu tā ap 100kmh un nekad neesmu aptuirēts. Ir pilnīgi pofig, vai tā kļūda 97 vai 94kmh, poļicaji ar tik sīkiem pārkāpumiem nečakarējas. Vot, ja piemēram Ogrē lielākoties zīme 70,  vieām 50, bet vidēji brauc cauri ar 80kmh, tad vietā, kur 50, fig ko izcīnīsi, jo pārkāpums virs 20kmh un apdzīvotā vietā.

Link to comment
Share on other sites

https://www.isos.lv/lv/atruma-parkapumi/raksts/11/visparigi-par-radariem

 

Vispārīgai informācijai.

Radars=elektroniska mērierīce. Policists=persona, kas ir tiešais operators. Valsts policija=iestāde, kas izsniedz sodiņus. Protokols=oficiāls dokumentiņš. Tātad oficiālajai instancei jābūt sertificētai, lai viņa varētu izsniegt tādus dokumentiņus. Ja es, piem, sniedzu mērīšanas pakalpojumus ar oficiālu atzinumu, ko var izmantot tiesā - mani izjās priekšā pakaļā, ja man nebūs sertifikācijas. A kas jādara lai iegūtu sertifikāciju? Ohuhū cik daudz...tajā skaitā iestādes personālam jābūt apmācītam lietot aparatūru, ko apliecina apartūras ražotāja izdoti sertifikāti. Te pat nederēs - kolēģis iemācija kolēģim. Ja tā visa nav - tad es tā pa draugam provizoriskos rezultātus varu izsniegt interesentiem. Tu baigi ohotno gribētu maksāt provizoriski novērtētus sodiņus?

 

Piemēram, vai tu reāli gribētu, lai tev nomēra ātrumu ar koka pagali, kur ar pildspalvu uzraksta kaut kādu ātrumu un pamatojoties uz šādiem datiem tu maksātu? Nē! Bet ja nu tavu ātrumu noteica ar butaforiju vai ar pareizi nfunkcionējošu radaru, ko izsauca nekvalificēta personāla darbības? Arī girbētu maksāt?

 

Man pašam ir reāli bijis, ka uz spidometra 65 (zinu ka precīzi) - jā, maita, steidzos apdzīvotā vietā....A protokolu man uz 77 uzrakstīja. Normāli? Man būtu kā kaujamai cūkai jāklanās un visam jāpiekrīt?

Link to comment
Share on other sites

Mēģināšu vēlreiz noformulēt pamatdomu, savādāk kroop visu pamatīgi saputro.

 

Galvenais jautājums ir - Kāpēc nemainās kļūda, ja ātruma mērījums tiek veikts no stāvošas automašīnas vai kustībā esošas automašīnas?

 

Kā biedrs Maurl paskaidroja, tad radars šauj vienu frekvenci un uztver 2 signālus - mērķi un virsmu.

Attiecīgi cik saprotu, tad radaram stāvot uz vietas virsmas atstarotā frekvence nav jāņem vērā, paliek tikai mērķa frekvence?

Tik tālu esmu pareizi sapratis?

Link to comment
Share on other sites

1) Mēraparatūrai jābūt sertificētai - man nav nekāda pamata piekrist protokolam, ja es neesmu pārliecinājies, ka apartūras kalibrācija likumā norādītajā kārtībā ir pārbaudīta sertificētā metroloģijas centrā un ka derīguma termiņš sertifikātam nav beidzies.

 

 

Tu veikalā, kad pārdevēja desu sver, arī šito visu prasi?

 

 

 

 

Man pašam ir reāli bijis, ka uz spidometra 65 (zinu ka precīzi) - jā, maita, steidzos apdzīvotā vietā....A protokolu man uz 77 uzrakstīja. Normāli? Man būtu kā kaujamai cūkai jāklanās un visam jāpiekrīt?
 

 

Tavs spidoemtrs ir kalibrēts? Tev ir sertifikāts, ka māki apieties ar spidometru? Kā tu zini, ka precīzi?

Labots - skrachs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Galvenais jautājums ir - Kāpēc nemainās kļūda, ja ātruma mērījums tiek veikts no stāvošas automašīnas vai kustībā esošas automašīnas?

 

neko tu neesi sapratis. radaram ir noteikta realatīvā kļūda- 3%. kļūda mainās atkarība no tā vai brauc, jeb precīzāk nemainās, tā joprojām ir 3%, bet braucošam auto pretī brauc ar 200km/h kļūda ir 6km/h, ja ekipāža stāvētu, tad tas pats mērījums būtu 100km/h ar kļūdu 3km/h. ekipāžas ātrums un mērķa ātrums ir 2 dažādi mērijumi, katram relatīvā kļūda 3%. pēc aprēķina iegūst, ka mērķa ātrums ir diapazons 97- 103 kmh (194-97 un 206-103), lai viss godīgi ņem mazāko.

 

doplera efekts taču nemainās no tā vai radars stāv uz vietas, vai ir kustībā, mainās tikai uztvertais ātrums- mērķa ātrums ir ekipāžas + mērķa, ekipāžas ir stāvoša objekta ātrums.

Link to comment
Share on other sites

Es neizsniedzu oficiālu atzinumu - man nav jāpierāda ka es neesmu ēzelis. Ja es girbētu - es varētu arī veikala un arī tirgus svaru kalibrāciju pārbaudīt, vienkārši man tas nav tik svarīgi, kā gadījums, kad no manis 40 eiro veitā grib paprasīt 80.

Labots - MaurI
Link to comment
Share on other sites

 

 

man nav jāpierāda ka es esmu ēzelis

 

acīmredzamus faktus parasti neprasa pierādīt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@@MaurI, tātad tava versija ir, ka CP strādā neapmācīti un radari rāda nepareizi.

Ja tava versija būtu pareiza, tad viņiem nebūtu nemaz jēgas rādīties uz ceļa. Realitātē viņiem viss ir sertificēts un ar savām fantāzijām nevienā tiesā tu nevinnētu.

 

 

 

A protokolu man uz 77 uzrakstīja.

Bet kā tad DROSME? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Radars=elektroniska mērierīce. Policists=persona, kas ir tiešais operators. Valsts policija=iestāde, kas izsniedz sodiņus. Protokols=oficiāls dokumentiņš. Tātad oficiālajai instancei jābūt sertificētai, lai viņa varētu izsniegt tādus dokumentiņus. Ja es, piem, sniedzu mērīšanas pakalpojumus ar oficiālu atzinumu, ko var izmantot tiesā - mani izjās priekšā pakaļā, ja man nebūs sertifikācijas. A kas jādara lai iegūtu sertifikāciju? Ohuhū cik daudz...tajā skaitā iestādes personālam jābūt apmācītam lietot aparatūru, ko apliecina apartūras ražotāja izdoti sertifikāti.

 

No kura pirksta šitas penteris ir izzīsts? Varbūt no sākuma noskaidro un tad raksti tik kategoriski ā formā... 

Link to comment
Share on other sites

Nu saproti...likumi ir rakstīti likumpaklausīgai sabiedrībai....nav ideālo likumu, kurus kaut kā nevarētu apiet. Mums pašiem jābūt godprātīgiem. Un dzīve ir dzīve...ir viņiem tie radari, pēc būtības viņi ir jākalibrē/jāpārbauda kalibrācija (arī bīdmēram ir jāiziet sertifikācija un jābūt papīram, ka operators saprot, kā lietot bīdmēru. Jā - pat tik vienkāršu mehānisku mērierīci kā bīdmērs - ne visi prot lietot - daudzi nesaprot, kā nolasīt desmitdaļas), bet vai kāds to tiešām dara, vai ievēro termiņus, vai viņi tiešām ir korekti apmācījuši tos policistus...Nu, protams, ka nē - visur ir caurumi. Un ja nu sagadās tāda situācija kā man, piemērām, tad tomēr varbūt ir vērts pacīnīties par savu taisnību.

 

Mana lieta vēl ir izskatīšanā...

 

Un vēl - atšķirībā no radara - spidometra rādījumus daudz mazākā mērā iespaido ārēji faktori, bet jā - tas nav sertificēts mēraparāts, tāpēc tā rādījumus nekad neņems neviens vērā. Vajag arī saprast, ka nav tie radari lietošanā pilnīgi muļķdroši.

 

Labi - es beidzu šito brehņu.... Oriģinālais jautājums bija - kā strādā radars.

Labots - MaurI
Link to comment
Share on other sites

ekipāžas ātrums un mērķa ātrums ir 2 dažādi mērijumi, katram relatīvā kļūda 3%.

 

 

Ja ekipāžas ātrumu mēra pret nekustīgiem objektiem, tad tak pats saproti, ka pēc būtības tiek veikti divi mērījumi? (ekipāžas ātruma noteikšanai un pretī braucošā transporta noteikšanai)

 

Šausmas, Tev tik gari un plaši jāmuld, lai beigās pateiktu to pašu?

 

Paņemsim un PAREIZI izrēķināsim Tavu piemēru.

Ekipāžas ātrums - 100km/h +-3km/h (tie 3%)

Mērķa ātrums - 200km/h +-6km/h (tie 3%)

 

Faktiskais mērķa ātrums = Mērķa ātrums - Ekipāžas ātrums.

 

Kļūdas aprēķins:

Mērķa ātruma parciālā kļūda (atvasinam pēc mērķa ātruma kļūdas) = 6km/h (atvasināšana šajā gadījumā ir elementāra, jo formula satur tikai atņemšanu)

Ekipāžas ātruma parciālā kļūda = 3km/h

Pilnā kļūda ir srqt(3^2 + 6^2) = +-6,7km/h

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

Ja tie būtu divi pilnīgi neatkarīgi mērījumi. Te ir viena iekārta, viens izstaroto viļņu kūlis, viens detektors atstaroto viļņu apstrādei. Tikai daļa viļņu atstarojas no nekustīgas, daļa kustīgas virsmas. Kur tad rodas divas kļūdas?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tu veikalā, kad pārdevēja desu sver, arī šito visu prasi?

Nē, bet ja liekas, ka divas desas šķēles kaut kā tomēr nevarētu svērt to pusoru kilo, ko čekā taisās sist, tad var pačekot kalirēšanas uzlīmīti uz svariem - kad, kas veicis.

Link to comment
Share on other sites

@Artic^MX, wtf? tev relatīvā kļūda jau ir dota- 3%, kapēc tu relatīvo izsaki kā absolūto kļūdu un tad mēģini pēc tās aprēķināt deltu kā netiešajam mērījumam? 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...