Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

USA, UK, un vēl pāris kolonijas vispār ir ačgārnās valstis, kur statistika stipri atšķirās no pārējas pasaules.

Link to comment
Share on other sites

Kur Tu dzīvo?! Man sanāk gandrīz katru dienu redzēt pāris nobrauktus, un arī dārzs ir pilns ar šiem.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Reku izgriezu no viena reporta. Cipari stipri līdzīgi, kuģi (Marine) nepatērē ne tuvu tik cik vieglais transports.

 

Screenshot from 2020-07-30 11-02-49.png

Link to comment
Share on other sites

Es tak teicu, ka varbūt feiks. Esi kādreiz pabijis kuģu remontrūpnīcā? Man ir sanācis, pat ne kādam milzenim ielūkojoties dzinējā, ieraugot virzuli un cilindru, radās sajūta, ka mierīgi var uzcelt telti un pārnakšņot.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , aoma teica:

pat ne kādam milzenim ielūkojoties dzinējā, ieraugot virzuli un cilindru, radās sajūta, ka mierīgi var uzcelt telti un pārnakšņot.

Bet cik tad to kuģu pasaulē ir, salīdzinājumā ar virszemes iekšdedzes transporta vienībām?

 

Pirms 49 minūtēm , aoma teica:

kurinot pat sakarsētu asfaltu

Un šitam tu tiešām noticēji?

Link to comment
Share on other sites

Tā reālistiski... Zem visiem šiem patēriņa cipariem apakšā ir ražošanas jaudas. Tas nozīmē, ka kapitāls strādā un dod atdevi ar pieaugumu (jā, pēdējā laikā gan esot sūtīgāk). Tam tā būtu jābūt arī turpmāk, citādi kapitālismam kirdiks iestāsies. Nav svarīgi vai nafta/degviela vai akumulatori/elektrība, bet galvenais ir pieaugums. Tāpēc ne mums ne dabai videi nekādi uzlabojumi nedraud. Par to variet būt mierīgi. Vienīgi placebo "vauuuu, es brauc ar elektroauto".

 

Piemēru savam "pesimismam" es jau reiz kaut kur te minēju - papīra patēriņš.

 

Laimīgāks cilvēks taču patērē vairāk un tāpēc kļūst vēl laimīgāks, vai ne?


Pirms 7 minūtēm , 138 teica:

Un šitam tu tiešām noticēji?

Mazuts daudz no asfalta neatšķiras😁.

Link to comment
Share on other sites

Ar to jau Rūdolfs Dīzelis bija ģeniāls, ka saprata, saspiests gaiss sakarstot var aizdedzināt gandrīz visu, kas ir degošs, līdz ar to nevajag tik dārgo un sarežģīto elektrisko aizdedzes sistēmu. Diemžēl, izrādījās, ka augstspiediena sūknis nav ne vienkāršāks, ne lētāks, toties efektivitāte bija, dīzelis ir daudz stabilāks, ar lielāku griezes momentu, mazāk degvielas gribošs, tai pat laikā skaļāks un smagāks, lai liktu vieglajās automašīnās. Kad mūsdienās bij gandrīz izdevies šos trūkumus novērst, jaunās izplūdes gāzu normas visu sačakarēja.

 

Tas tā īsumā :)

Ak jā sākumā bija vēl "mīkstais" dīzelis ar ļoti sarežģītu ieplūdes un sprauslu sistēmu, ja nu kādam slinkums wikipēdiju lasīt.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

https://newatlas.com/shipping-pollution/11526/

Nav gluži "jaunās tehnoloģijas", bet te par tiem kuģiem kaut kas rakstīts.

There are 760 million cars in the world today emitting approx 78,599 tons of Sulphur Oxides (SOx) annually. The world's 90,000 vessels burn approx 370 million tons of fuel per year emitting 20 million tons of Sulphur Oxides. That equates to 260 times more Sulphur Oxides being emitted by ships than the worlds entire car fleet. One large ship alone can generate approx 5,200 tonnes of sulphur oxide pollution in a year, meaning that 15 of the largest ships now emit as much SOx as the worlds 760 million cars.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tas nav tas pats "autobuss" kas Igaunijā kursē jau pēdējos 10 gadus, tik tagad atvests uz Jelgavu kā kautkāds PR gājiens?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
AndrisBB

Interesanti tas ka Igaunija sanāk pati CO2 netīrākā valsts EU. Kautkad agrāk jau to biju novērojis no citiem datiem. Kāds arī pirmstam izskaidroja kapēc, bet jau vairs neatminos.

Par poliju vēl daudzmaz saprotami, tur viņi laikam rok paši savas ogles.

Link to comment
Share on other sites

Igauņi dedzina degslānekli.

Bet papētot datus, skaidrs, ka atbilde CO2 neitralitātei ir atomenerģija. :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , ju teica:

atbilde CO2 neitralitātei ir atomenerģija

Nevienam, protams, neienāk prātā, ka varētu (mēģināt) samazināt patēriņu. Protams, ka ne! Patērētājs taču kļūst aizvien laimīgāks patērējot vairāk. Un piznesmenim virtuālās nullītes un finansu tirgi aug. Var grozīties kā grib, bet pakaļa kā ir aizmugurē tā ir.

 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kapēc pa nakti tiek aizvērti HESi un enerģija tiek Importēta no Igaunijas? Viņiem tur kautkāds baigais pārpalikums, kuru kautkur jāliek?

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski jau patēriņš tiek samazināts - tās pašas spuldzes, no sākuma "ekonomiskās", tad LED, tīri ar aizliegumu pat tirgot lielas jaudas kvēlspuldzes, tad tas pasākums ar mazāk jaudīgiem putekļusūcējiem, kur tika tīri ierobežota to dzinēju jauda ar Es regulu. 

Ēku siltināšanai arī nauda tiek dota. 

Protams, netiek rēķināts, cik to visu jauno, ekonomisko maksā saražot.

Ražotājiem arī ir jāveic maksājumi par CO2 emisijām, tur kvotu sistēma darbojas. 

Ne par elektrību, bet tiem pašiem auto ražotājiem spiež samazināt jaunajiem dzinējiem izmešus, lielmotoriem liek lielākus nodokļus.

Tagad taču arī krāsnis vairs nedrīkstēs vai tml.

Kaut kas jau tiek darīts. Cik tas viss efektīvi, tas cits jautājums.

 

Galu galā elektrība arī lētāka napaliek 😜

Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Kapēc pa nakti tiek aizvērti HESi un enerģija tiek Importēta no Igaunijas? Viņiem tur kautkāds baigais pārpalikums, kuru kautkur jāliek?

HESi mums ir pīķu nosegšanai, pa nakti tiek uzkrāts ūdens. Nav tik daudz tai likteņupē, lai visu laiku ražotu. Bāzes jauda mums ir TECi. Pa tiešo no Igaunijas gan jau nav tā elektrība, drīzāk nāk no Skandināvijas pavisam lētā, tur upes ražīgākas, tad Zviedriem arī vēja parki ir. Ja labi pūš, kaut kur tā elektrība jāgrūž.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tā lapa uzrāda ka nāk no EST "netīrā" elektrība. Varbūt tai lapa nav precīzi pareiza, vai varbūt uz papīra Igauņi pa nakti patur to kas nāk no SWE, bet eksportē uz LV to ko paši ražo :D

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , ju teica:

Tagad taču arī krāsnis vairs nedrīkstēs vai tml.

Drīz nevis "nedrīkstēs", bet "nevajadzēs" 🤪

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tagad sāku strādāt pie visādiem sīkāikiem darbiem kompānijai, kas pēta minerālu un metālu ieguvi no okeāna apakšās.

Viņi ar tādiem kā grābekļiem no pāris kilometru dziļuma sagrābj akmeņoglēm līdzīgus akmeņus, kuri paktiski 99% satur kautko lietderīgu - litiju, cobaltu utt.

Viss pārsvarā batteriju ražošanai.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Jurkins teica:

Ej nu!!!

Nu tur jau var redzēt, ka Eiropā patēriņš praktiski ir nemainīgs.

Protams, Āzijā aug manāmi, jo viņiem visi sūdiņi, arī priekš mūsu "zaļās" enerģijas jāražo.

Link to comment
Share on other sites

Just now, ju teica:

Eiropā patēriņš praktiski ir nemainīgs

Tāpēc, ka visus sūdus eiropiešiem ražo Ķīnā.

Link to comment
Share on other sites

Var jau teoretizēt, bet reāli "zaļās "tehnoloģijas visus interesē tikai tāpēc, ka smird pēc lielām naudām.

Link to comment
Share on other sites

Vienkārši pasakām neticu. Bet tā jau katra brīva izvēle. Cits met krustus un sitās ar pieri pret zemi, cits cer uz septiņdesmit (vai cik tur ) jaunavām... (idioti😁)

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Kapēc pa nakti tiek aizvērti HESi un enerģija tiek Importēta no Igaunijas? Viņiem tur kautkāds baigais pārpalikums, kuru kautkur jāliek?

Latvenergo ar hesiem nosedz pīķus. Un uz to var smuki nopelnīt.

Link to comment
Share on other sites

Daugava, salīdzinājumā ar nopietnām upēm, tāds strautiņš vien ir un ūdens nepietiek nepārtrauktai  enerģijas ražošanai. Jā Aizkraukles HES uzrādā milzu jaudu, bet ar pilnu jaudu tā var strādāt kādas divdesmit minūtes, ūdens līmenis krītas un jauda arī. Ļoti no svara ir laika apstākļi. Pirms pāris gadiem, kad bija lietaina vasara, HESi saražoja daudz elektrības, bet pagājušo vasar bija pavisam švaki, jo sausums.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ha, iepostoju to karti darba Slack kanālā. Tas izskatās izraisija populārāko diskusiju pēdēja gada laikā,  pa vakardienas vakaru un šodienas rītu ap 200 postiem no kolēģiem par kuriem pat dzirdējis nebiju, .

Pārsvarā kašķis starp franču kolēģiem par to vai atomstacijas ir nākotnes risinājums vai nav un vai jābūvē vēl kādu, lai nosegtu elektroauto vajadzības :D Sāpīga tēma izskatās Francijā.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.delfi.lv/auto/zinas/vw-id3-ekomaratona-nobrauc-531-km-par-111-km-vairak-neka-sola-razotajs.d?id=52411237

re kā jābrauc elektroauto: "akseleratora pedālis paātrinājumam tiek izmantots tikai pēc nepieciešamības un pamatā ļaujot elektromobilim ripot brīvgaitā, savukārt uz lielceļiem tika izmantots aizvējš, braucot aiz kravas automobiļiem."

Link to comment
Share on other sites

Aha, vajag pa priekšu dzīt kravas auto, lai ietaupītu bateriju 😜 Tūliņ paskatīšos garāžā, kurš kravas auto būtu piemērotāks. Vajag tikai garāžu atrast.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Viņam nav kaut kāda automātiskā bremzēšana? Jebšu ir, bet darbojas tikai pilsētā?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , ju teica:

Drošā distancē no smagā auto nebūs nekāda aizvēja.

protams, bet lūk aicina tā darīt, jo tā varot tālāk aizbraukt. var arī pavisam tālu, ja smagais izdomā pa mēmajiem.

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
1 stundu atpakaļ, binary teica:

Viņam nav kaut kāda automātiskā bremzēšana? Jebšu ir, bet darbojas tikai pilsētā?

Tak gandriz jebkuras pusjaunam auto tada ir. Ieliec velamo distanci un lai sez aste, kad vajag tad piebrmze. Uz shosejas kad tadi pus-korkji, tad ideali.

Bet vismpar man patik tas ID3, kompakts ka Golfs, tik vietas ieksha vairak.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Tak gandriz jebkuras pusjaunam auto tada ir.

Par to vēlamo distanci nav dzirdēts/lasīts, detaļas nezinu, nav ne jausmas, vai tur var sabakstīt, lai turās 5m attālumā no priekšā braucošā, braucot ar 100 km/h. Tiešām to var izdarīt?

Savukārt par "avārijas bremzēšanu" kaut kādam auto, šķiet, paša dīlera lapā ir lasīts, ka strādā tikai pilsētas korķos (t.i., braucot ar mazu ātrumu), tātad no fūras nepaglābs.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Braucot uz 100km/h tik tuvu kā 5m neatļaus. Īsti neesu testējis cik ir mazākā distance pie kādiem ātrumiem, bet pie kādiem 30km/h vai lēnāk, var pat tuvāk vilkties kādam astē. Korķos parasti tā arī daru, uz šosejas tā retāk, jo reti jau kad braucu pāris stundas no vietas. lai būtu jēga, tik cik intereses pēc paspēlēties,

Man jau parasti mašina bļauj, ja pa tuvu braucu aizmugurē kādam arī bez visas adaptīvās kruizkontroles, parasti saka lai "Keep safe distance" Tāpat ja arī pārāk strauji tuvojas un auto domā ka ir risks nenobremzēt, tad no sākuma bļauj un ja es nereaģēju pati mašina bremzē pat līdz piulnīgai apstāšanās. Ir kādas 3 reizes bijis ka paglābis no iebraukšanas kādam aizmugurē, kad kāds pirms apļa izdomā nomest pa mēmajiem vai kautko aizdomājos 🤔

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...