Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Pirms 38 minūtēm , ggg97 teica:

trafi nomainīti

Trafa nomaiņa uz lielāku ir krietni lētāka nekā līniju pārbūve. Nekādus uzlādes parkus nevajag.

Faktiski elektroauto koncepcija kā tāda paredz, ka pārsvarā tiek izmantota lēnā uzlāde mājās vai ofisā nakts stundās, kad elektroenerģijas cena ir vislētākā un tīklu noslodze minimāla.

Ātrā uzlāde normāli tiek izmantota gadījumos, kad jābrauc lielāki gabali.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , ivo teica:

Bet protams. Jāatceras, ka liela daļa elektrotīkla Latvijā tika būvēti vēl padomju laikā, kad rūpniecība rullēja uz urrā un elektroenerģijas patēriņš bija vairāk nekā 2x augstāks kā šobrīd

Tā ir, bet jāatceras, ka slodze ir mainījusies pa kategorijām. OK, daudz rūpnīcas ir klusas vai arī efektīvākas, tur jauda ir. Bet dzīvojamā sektorā, pislētu centros tā situācija nav tik viennozīmīga. Cik tad agrāk bija to patērētāju mājās? TV, ledusskapis un apgaismojums. Tagad ir elektriskās plītis, boileri, ūdens sildītāji, klimata kontroles, vairāki TV un citi gadžeti. Ja teiksim Tev vecajos rajonos maģistrālais KL uz vairākām daudzdzīvokļu mājām  ir 95mm2, tad cik auto vienlaicīgi no tā uzlādēsi.

P.S. Nevajag pieņemt, ka nu visi lādēs tikai naktī. Būs cilvēki, kam to jaudu vajadzēs arī pa dienu un tīklā būs kaut kas jāinvestē...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

To joprojām domā, ka Sadales tīkliem tas viss nav zināms un viņi gaidīs kamēr transformatori nodeg zilām ugunīm? 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , ggg97 teica:

izšaus drošinātājus

Īsti elektriķi naglas lika!

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , ggg97 teica:

Nekas nedegs, izšaus drošinātājus un slēdžus un miers.

Tieši tā un normatīvi tam pašam 95mm2 KL paredz drošinātājus līdz 160A. Tā kā būs interesanti ar šo padomju laika dzīvojamo māju stāvlaukumu aprīkošanu ar uzlādes punktiem :)

Un pēc manas saprašanas un šā brīža spēkā esošiem dokumentiem, tad katrs tāds uzlādes punkts būs jātaisa kā jauns pieslēgums - tas atkal kaut ko maksās. Kā teiksim vienai mājai ar 40 stāvvietām to organizēs? Būs uz vienu juridisko personu šie teiksim 15-20 uzlādes punkti? Kā notiks norēķini? Cik tad jaudu uz katru šādu uzlādi uzliks? Ja pie mājas ar 40 stāvvietām izbūvēs šos 15 vai 20 uzlādes punktus, tad, ko darīt pārējiem auto, nelādēt? Vai lādēšanu noteiks, ka pāra dienās lādē dzīvokļi ar pāra numuriem, nepāra ar nepāra numuriem? :)

Tāpēc man tas viss pasākums ar elektroauto šobrīd izskatās pēc tāda neliela murga :)

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, energys teica:

Tā kā būs interesanti ar šo padomju laika dzīvojamo māju stāvlaukumu aprīkošanu ar uzlādes punktiem

huh, kādu padomju laiku dzīvojamo māju stāvlaukumu?

Tos, kur uz 3m plata trotuāra saparkojas mašīnas un iedzīvotāji brien pa dubļiem, ko izbraukā tie, kas brauc šitiem garām?

Nafig likvidēt, strādāt pie infrastruktīuras uzlabošanas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , ivo teica:

Faktiski elektroauto koncepcija kā tāda paredz, ka pārsvarā tiek izmantota lēnā uzlāde mājās vai ofisā nakts stundās

Nu, nu - privātmāju īpašnieki to tā arī varēs izdarīt, bet ko lai dara mikrorajonu 9viņstāveņu īpašnieki???

Kur un kā lādēt?

Kur un kā lādēs tie, kuriem vispār nav stāvvietas un kuri parko savus auto ceļmalās???

Šobrīd tas izskatās pēc absurda.

Otrkārt, ja auto ātrā uzlāde aizņem vidēji (optimistiski pēc ST domām) 30min., lai gan īstenībā tas būs 45-60min., tad es gribēšu redzēt tos lielos uzlādes laukumus, kuros tas notiks!

Piemēram, cik Rīgā kādā populārā Staķikā 1h laikā uzpildās auto? Nezinu, bet domāju ka daudz. Katra uzpilde aizņem ~ 5-10min. Elektro gadījumā tas būs jāreizina ar vismaz 6.

Protams, viena daļa uzlādēsies pa nakti mājās, bet tā būs tikai nezināma daļa...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , versatile teica:

huh, kādu padomju laiku dzīvojamo māju stāvlaukumu?

Tos, kur uz 3m plata trotuāra saparkojas mašīnas un iedzīvotāji brien pa dubļiem, ko izbraukā tie, kas brauc šitiem garām?

Nafig likvidēt, strādāt pie infrastruktīuras uzlabošanas.

Beidz, ja māja galīgi nav iespiesta un blakus ir savas vai Pašvaldības zemes ko nomāt, tad ir visas iespējas šo jautājumu sakārtot. Liepājā diezgan daudz mājam tiek kārtoti stāvlaukumi + bērnu laukumi un Pašvaldība piedalās ar savu līdzfinansējumu. Manai mājai uz 72 dzīvokļiem arī aptuveni ir tās +/-40 stāvvietas.

Link to comment
Share on other sites

Tad, kad visiem būs elektroauto, daudzstāveņu nebūs, visi dzīvos ekoloģiskās privātmājās priežu meža ielokā (nē, ne zem zemes?) un saņems haļavno piķi, jo strādās roboti.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

72 dzīvokļu mājai var būt nez cik  srāvlaukimi, vecais pelektropieslēgums nekad nenodrpšinās iespēju  mašīnām vienlaicīgu uzlādi. Tā ir fizika, nevis marketologu murgi par elektroauto. Vai vispār kāds apjēdz, cik izmaksās tāds elektro stāvlaukums. Daudzdīvokļu mājās nav viselementārākā zemējuma, kuru vajag visai modernai tehnikai, jo iedzīvotāji nav spējīgi vienoties par viena zaļdzeltenā vada izvilkšanu, kāda tur vēl uzlāde. Smiekli nāk par tiem suņu murgiem.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Man gan kaut kā nešķiet, ka tajās ''padomju laika daudzstāvenēs'' dzīvo daudz potenciālie ''Tesla'' utml. auto pircēji..?:D

Labots - jacobs
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tak tās daudzstāvenes sen jau pamazām vajadzēt likvidēt un uzcelt kautko normālu vietā.

Visdrīzāk jau problēma trisināsies pati no sevis. Gribot negribot tiks ieviestas visādas normas utt, ka nāksies pirkt hibrīdu vai pilnu elektro auto. Pie daudzstāvenēm uzlādēt nevarēs, tad kurš gribēs tur dzīvot. Tie kam būs ko lādēt, tie pamazām pārvāksies. Tie kam nav auto vai nav vajadzības pēc tāda - ko viņiem lādēt?

Cenas uz dzīvokļiem tur kritīsies un kautkā jau situācija nostabilizēsies, paliks tie rajoni par tīrākajiem getto.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Tie kam nav auto vai nav vajadzības pēc tāda

Pie daudzstāvenēm autiņu paliek tik vairāk un vairāk. To nu redz visi. kapēc ar elektroauto būtu savādāk.

 

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

ak tās daudzstāvenes sen jau pamazām vajadzēt likvidēt un uzcelt kautko normālu vietā

Kurš par to maksās. Dzīvokļi ta privatizēti, kā tad nojauks? Lielākā daļa auto īpašnieku dzīvo kāreiz daudzstāvenēs.

Link to comment
Share on other sites

Jūs tiešām domājat, ka vairums tur hlamus pie mājām visu nedēļu, lai brīvdienās brauktu 200km vienā virzienā uz laukiem?

Ja ar auto brauc ikdienā, tad kaut kur otrā galā ir stāvvieta. Un, visticamāk, pie kādas biroja ēkas. Kur var diezgan ērti ierīkot lādēšanu. Vajadzības lādēt pie mājas tad vairs nav. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 24 minūtēm , Didzis teica:

Kurš par to maksās. Dzīvokļi ta privatizēti, kā tad nojauks? Lielākā daļa auto īpašnieku dzīvo kāreiz daudzstāvenēs.

Paši dzīvokļu īpašnieki.

Ja ir plāns tagad pirkt dzīvokli, tad skaties pēc tāda, kur varēs uzlādet auto. Jo ja nopirksi vai jau nopirki tagad kādā tipiskajā 9-stāvenē, tad rēķinies ka pēc 20 gadi dzīvokļa cena nokritīsies, jo nav iespēju vai ir limitētas iespējas lādēt. 

Diezgan tālredzīgi būtu mēģināt jau tagad tikt no tāda dzīvokļa vaļā, lai pēctam nav jāraud.

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Paši dzīvokļu īpašnieki.

Labrīt!

vismaz esošajās mājās ļoti daudz ir pensionāru, kuriem vispirms neko nevajag, un otrs, nav spējīgi maksāt vairāk neko.

 

piekrītu tiem, kas saka, ka elektroauto un daudzīvokļu māja tuvākajā laikā neizskatās savienojams jēdziens.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tak paies gadi 20 kamēr elektroauto ieviesīsies, tikmēr arī esošie vairs nebūs problēma.

Ja tagad kāds pērk tur dzīvokli, tad pats vainīgs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu tak paies gadi 20 kamēr elektroauto ieviesīsies, tikmēr arī esošie vairs nebūs problēma

Divdesmit gadi paiet ļoti ātri un tik pat ātri noveco cilvēki. Labi tagadējie pensionāri apmirs, bet būs vietā jauni, kuriem pensijas būs vēl mazākas. Tā ir utopija, ka pie krievulaiku daudzrāvenēm varēs lādēt elektroautiņus. Ja tās mājas nosiltina, kāto paredz, tad divdesmit gadus būs bankai javergo un neviens to māju nejauks nost.

 

pirms 2 stundām , e = d teica:

visticamāk, pie kādas biroja ēkas. Kur var diezgan ērti ierīkot lādēšanu

Nu nu, Vecrīgā  daudzkur vēl 127V elektrotīkls un Tu sapņo par ātro kādēšanu pie ofisa. Zaļā domāšana saka, ka autiņš jālādē naktī, kad elektrība vislētākā, nevis darba laikā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , e = d teica:

Ja ar auto brauc ikdienā, tad kaut kur otrā galā ir stāvvieta. Un, visticamāk, pie kādas biroja ēkas. Kur var diezgan ērti ierīkot lādēšanu. Vajadzības lādēt pie mājas tad vairs nav. 

Tas ir pretrunā ar to,ka jālādē ir naktī, jo tad elektrotīklā ir brīvas jaudas + zemāks tarifs .

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , energys teica:

Tas ir pretrunā ar to,ka jālādē ir naktī, jo tad elektrotīklā ir brīvas jaudas + zemāks tarifs .

Ja visi elektromobīļus lādēs naktī un tādu ar gadiem varbūt saradīsies daudz, tad nekādas brīvās jaudas nebūs.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Tak tās daudzstāvenes sen jau pamazām vajadzēt likvidēt un uzcelt kautko normālu vietā.

Tu to nopietni? A kas tais "normālajās" dzīvos? Penžas ar saviem 200-300 eiro?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Mūžigi jau viņas tāpat nestāvēs, kautkāda transformācija ar laiku visdrīzāk notiks.

Cik ilgi vēl viņas stāvēs? 

 

Berlīnē gan viņas netrūkst. Interesanti kā viņi tur risinās lādēšanas problēmu.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Ja neskaita galīgos graustus, gadus 20-30 stabili.

Kad cēla Eifeļa torni, pesimisti arī solīja maksimums pārdesmit gadu.:)

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , Didzis teica:

Nu nu, Vecrīgā  daudzkur vēl 127V elektrotīkls

Cik man zināms, tad tikai vairs māju iekšienē, kur ēkas īpašnieks nav varējis vai vēlējies pārbūvēt iekšējo tīklu.

pirms 10 stundām , Raimonds1 teica:

pārvades jaudas ir lielas

Jā, ir. Tikai tas kaut kur jāsaražo. Un te mēs atgriežamies pie atomenerģijas. Bez tās nevarēs iztikt, ja tiks atrasts veids, kā visus auto aizstāt ar elektro. Tad vēl Sadales tīkls, tiem arī tās jaudas vēl jānodrošina. OK, pie kādiem park&ride varētu arī gan jau kādu 110kV pievilkt, uzlikt kādu vienkāršotu apakšstaciju.

pirms 10 stundām , Raimonds1 teica:

Gan jau vēl saliks koģenerācijas papildus.

Ar "ēdiena" pūdēšanu nepietiks. Saule un vējš aktīvākais parasti dienā.

 

Jāņem vērā, ka litijs visiem nepietiks, lai pārietu uz elektroauto. Ja neatradīs kādu citu vielu ko izķēzīt, tad visiem braucamie nebūs. 

Reālākais būs tas, ka pašiem sava auto vairs nebūs, būs tikai tādi koplietošanas, sabiedriskais transports, kaut kādas autonomās kapsulas utml. Būs kādam arī jāpārskata, vai tiešām jādzenās uz darbu vairāki desmit vai pat vairāk km, vai tomēr pārvākties tuvāk kaut kur, vai darbu atrast tuvāk, vai strādāt pēc iespējas no mājas. Vajadzēs nedēļās nogalē uz laukiem aizbraukt, paņems nomas/koplietošanas braucamo.

 

Es te tā ātri parēķināju, un tur var būt kļūdas. Man sanāka, ka gadījumā, ja visi auto Latvijā tūlīt pārslēgtos uz elektrību, energosistēmas patēriņš pieaugtu apmēram uz pusi. Bet tas tikai, lai nodrošinātu tīri vietējos auto. Tad vēl AST būtu jānodrošina līdzīgs pieaugums, lai nodrošinātu jaudas kaimiņiem. Tur jau vairs ar esošo nepietiktu. Jā, daļa pārdalītos uz nakti, tas kaut kā glābtu situāciju. 

 

Fakts tāds, ka visi nevarēs 1:1 pārkāpt uz elektroauto, būs jāmaina pārvietošanās paradumi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , ju teica:

visi nevarēs 1:1 pārkāpt uz elektroauto, būs

.. jāpārkāpj uz elektrostāvdrāžiem vai elektrotupdrāžiem :)

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Vispār jau ir tāda degviela kā dabasgāze arī un litiju no tā baterijām var atgūt un izmantot.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , ju teica:

energosistēmas patēriņš pieaugtu apmēram uz pusi.

Un "pazudīs" degvielas akcīzes nodoklis, tāpēc nāksies kaut kādu citu nodoklīti uzlikt un izrādīsies, ka elektroauto nemaz nav tik lēts. Nu bet progress, kā saka, uz sejas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 21 stundām , Raimonds1 teica:

pārvades jaudas ir lielas

Ko dod pārvades jaudas? Lielās augstsprieguma līnijas ir ar lielu rezervi, taču šobrīd pamatproblēma ir zemsprieguma sadalē.

Link to comment
Share on other sites

2020.05.5. , 20:30, AndrisBB teica:

Man kautkā vēljoprojām patīk Honda

Kaads veel atceras "melno mashiinu"? Retro kas joprojaam ir moderns.

Waymo jau testee ASV pashbraucoshos auto. Varbuut driiz kautkas taads buus..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Labs virsraksts. Citāts:

"Pagājušajā gadā naftas daļa pasaules enerģētikas sektorā samazinājās par 33%"

Meli

 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tas ka ies uz leju, tas jau pats par sevi saprotams. Drīzāk jau var diskutēt cik strauji.


Ja vien neuzradīsies kāds jauns pielietojums naftai.

Link to comment
Share on other sites

Enerģētikas sektorā. Bet dažādu plastmasu u.c. materiālu ražošanā nafta vēl ilgi rullēs.

Link to comment
Share on other sites

Kad beigsies nafta, vismaz, cik atceros, tā "beidzas" jau vismaz 50 gadus, izdzīvotājs kā reizi būs daudzu nīstais dīzels, jo savos cilindros tas sadedzina visu, kas deg. 

Runājot par automātiskiem auto, teorētiski to varētu izdarīt jau šodien, bet tad no ceļa jānovāc visi neautomātiskie vadītāji, tāpat stirnas, zaķi, eži un citas dzīvās radības, tai skaitā velobraucēji un gājēji.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ar autonomiem auto gan sakars tur maz. Nafta jau visdrīzāk nekur nepazudīs. Jāpameklē kautkādu statistiku, kur īsti procentuāli nafta tiek tērēta.

 

Jebkurā gadījumā pārdošanas apjomi lēnām, bet pieaug. Ja pirmstam tikai turīgākie varēja noirkt, tad tagad jau konkurētspējīgākas cenas tiek piedāvātas. Jaunais ID.3 maksā apmēram tikpat cik Golfs. Redzēs kā tam ies.

Bet tas jau arī priekš tipiska eiropieša ir mazliet liels, vairāk jāskatās uz kautko līdzīgu Peugeot e-208, Honda e utt.

Link to comment
Share on other sites

Nezinu, vai tā ir taisnība, bet ap 40 lielāko pasaules kuģu nokurinot naftu vairāk, kā autotransports kopā. Var jau būt, ka kārtējā basņa. Bet esmu runājis ar pazīstamiem jūrniekiem, ka ejot iekšā ostās, dzinēji tiek pārslēgti uz "zaļajai" saimniecībai atbilstošu degvielu, pārējā laikā kurinot pat sakarsētu asfaltu, lai tik lētāk.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Internets saka ka 60 -70% naftas aiziet uz transportu. 

Kā tie % sadalās sīkāk, tad atkal jāpameklē.


Tas gan par USA un iespējams globāli tas sadalījums ir savādāks. Bet nu vieglais transports paņem lielāko daļu.

 

unnamed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...