Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

2019.02.9. , 18:35, snukurins teica:

Pats vairākus gadus esmu braucis gan ar ,,Latviju,,

vot intereses pēc - braucis ar tukšu vai piekrautu?

(stāstīja man, ka ar visām 11 vietām pilnām bij ļoti pareizi ātrumi jāizvēlas, lai vispār kalnā tiktu. vieglās volgas motors....)

Link to comment
Share on other sites

Volgas motoram nebij ne vainas, griezes moments nebūt ne sliktāks, kā tagad vienam otram mazdīzelim, mierīgi varēja ar otro pārnesumu uzsākt. V-veidnieks, (ZMZ-53),gan bij pilnīgs mēsls, bet rindas motori, arī sešcilindru, kas tāpat bij nokopēti no Forda, gāja labi, ja vien ne materiāls un pilnīgais "bezpreģels" montāžas procesā. 

Link to comment
Share on other sites

Par elektrotēmu.

Pagājušmēnes testējām elektroiekrāvēju ar litija-jonu aķi. Bija doma, ka "degvielas" ziņā būs pamatīgs ietaupījums. Pamatīgs nebija, bet bija. Bet maiņu novilkt nevarēja. Diemžēl. Īsti neatbilda arī pozicionējumam modeļu rindā. Teorētiski vajadzēja būt tikpat produktīvam/jaudīgam kā esošajam dīzelim. Nebija. Diemžēl. Nākamais modelis neder pēc gabarītiem un cenas. Diemžēl.

Taisnības labad jāpiebilst, ka izmantojam iekštelpās vienu ar parastajiem aķiem. Bet tam ir ļoti neintensīvs darbs.

 

Link to comment
Share on other sites

Kārās pirmais dators , kad amerikāņi nosēdās uz Mēnes un karās  datortehnika mūsdienās. Kapēc Tesla lai būtu izņēmums.

Link to comment
Share on other sites

2019.02.9. , 16:16, snukurins teica:

Nu ja salīdzina RAF mikriņu un tā paša gada Transporter tad otrais ir īsta miskaste.

RAF nostaļģijas nomāktajiem iesaku paskatīties šo. 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , snukurins teica:

Viss digitālais pa laikam uzkarās.

Tāpēc arī pasaulei nepienāks gals, bet tā uzkārsies.

Link to comment
Share on other sites

Protams, par gaumēm nestrīdas, bet dizainiski RAF-2203 atstāja pagalmā nervozi pīpējot visus sava laika mikriņus. Diemžēl tikai šajā ziņā.

 

p.s. bet tā filmiņa nav labāka par krievu propagandas filmām. Par to, ka rūpnīca derēja tikai kā buldozeristu treniņa vieta, piekrītu, bet olas cept uz motora pārsega nevarēja un nekāds siltuma avots tas nebija ne ziemā ne vasarā. Varētu iztikt bez izdomājumiem. Bet visvairāk man riebjas tas runasvīrs. Tu kropli, piedzimi, cilvēkiem, kuri dzīvoja tajā nepareizajā Latvijā. Jebšu viņiem vajadzēja pakārties,  nošauties vai aizbraukt? Visiem? Tikai tad te nemaz nebūtu ko atjaunot. Sorry par off... toč uzcepos no patētiskā runātāja.

  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Grūti saprast vai tas bija pasūtījums, vai čalim pašam dikti gribējās izpausties par tematu, kur neko nesajēdz. Varēja jau nenoslinkot un sameklēt kādu, piemēram no tā paša RAF eksperimentālā ceha, kas pastāstītu, kā tās lietas patiesībā bija. Starp citu, kad 90-tajos sāka masveidā gāzties iekšā rietumu auto, šie cilvēki bija tie, kas mācēja tos sataisīt, jo jau bija tiem pašiem RAFiem uzstādījuši degvielas iesmidzināšanas sistēmas, izpētījuši rietumu auto vadības sistēmas, veikuši daudz izmēģinājumu, gan tepat Rīgā, gan Dmitrovas poligonā, gan veikuši tūkstošiem kilometru garus izmēģinājumu braucienus visdažādākajos klimatiskajos apstākļos. Tieši viņi kļuva par pirmajiem, piemēram Bosch un citu lielo kantoru pārstāvjiem. Bet tādu propogandas filmiņu, piemēram, ka Siemens ražojumi, vismaz autobūvē, ir kaka, arī es varētu uztaisīt kaut tūlīt. Materiālu pietiek ar atliektiem galiem.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Atkal hlami (raf) manā topikā? 3 gadus nostrādāju vienā birojā ar vienu no bijušajiem rafistiem. Neviena laba vārda par izmantotajām tehnoloģijām un ielas aparātu uzbūvi no viņa dzirdēt nevarēja. 

Link to comment
Share on other sites

Planētai priekšā protams paši mikriņi nebija, bet konstruktori un dizaineri gan bija pasaules līmenī. Visu bremzēja komunistiskā sistēma un plānveida saimniekošana. Krievi uzskatīja, priekškam ražot ko jaunu, ja vecā modeļa mikriņi  nepietiek. Tāpat bija gan RRR, gan VEF. Konstruktoru biroji daudz labas lietas izstrādāja, bet krievulaiku sistēma to nespēja ieviest ražošanā.

Labots - Didzis
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , ieleja teica:

nevis valsts dotēts patjomkina sādžas izstrādājums

Tā ''patjomkina sādža'' bija diezgan paliela un sakitījās pat  lielākā valsts pasaulē. Kāda tur konkurence pie komunistu varas un plānveida saimniecības. Par mikriņiem jau krieviem bija pofig, visa nauda aizgāja tanku ražošanai.

Jā, ja kas, RAF jau septiņdesmito gadu beigaš rūpnieciski ražoja elektroautiņus. Tiesa gan nelielu partiju priekš olimpiādes, bet fakts paliek fakts.

Labots - Didzis
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , snukurins teica:

nesauktu Reno,Pežo un Citroen par auto.

Šie noteikti ir kudi vairāk auto par vietējo T1 kopiju

Link to comment
Share on other sites

Tak jau no sendienu pasakām ir zināms ka pasākums - aizej tur, nezin kur, atnes to, nezin ko ir diezgan sarežģīts uzdevums. Savukārt, uztaisi man tādu pašu uz tā fona ir kā 2 pirkstus... Pofig, te nav pamata strīdēties, ja kvalitātes kritērijs ir - nepārlūzīs ja iekraus 4 tonnas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Varbūt kāds ir zinošāks. Vai ķīnietim piemēram 32GB atmiņas čipu ir sarežģītāk uzražot kā 16GB? Un līdz ar to pašizmaksa lielāka. Jautāju tāpēc, ka telefonu ražotāji piemēram ar 128GB atmiņu telefonam pieliek pāris desmitu eiro klāt kā piemēram ar 64GB. Vai tā ir vienkārši tupa patērētāju slaukšanas metode?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
binary

Elektroauto var droši būt vienīgais pārvietošanās līdzeklis ģimenē, ja tas spēj ziemā nodrošināt virs 140 km autonomiju ar vienu uzlādi.

Nevar. Pat dīzeļauto, kas ar bāku nobrauc ap 1k km, nereti nevar būt vienīgais auto ģimenē.

Tās "piespiedu pauzes" pa 30-40min arī nav "labāks komforts nekā līdzīgas klases auto ar iekšdedzes dzinēju". Braucot uz Liepāju, parasti Saldū piestāju, bet ne jau tāpēc, lai pusstundu tupētu picērijā. Tās minētās padsmit km rezerves arī ir kā dejas uz naža asmens.


P.S. No elektro auto neatteiktos, bet ne jau garajiem braucieniem... Pagaidām tikai ikdienai - ap 100km dienā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Didzis

Viss jau labi, ja tikai viens autiņš jālādē, bet kas notiktu, ja vienlaicīgi trīs autiņi pie lādēšanas stacijas piebrauc. Kurš tad pirmais lādēs, kurš gadīs stundām. Tas tev nav benzīntanks, kur degvielu var uzpildīt pa pāris minūtēm. Būsim reālisti, tāds elektroauto der tikai piepilsētas privātmāju iedzīvotājiem, kuri uzlādē akumulatorus pie sevis mājā pa nakti un no rīta brauc pārdesmit kilometrus uz centru darbā.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Par to reālo auto testu. Mans tomēr domā, ka elektroauto lieta vēl ir tiešām tikai hipsteriem.

Man bija viens autiņš, kuram bagāžnieka ekonomijas nolūkā bija ielikts mazs gāzes bundulis: viena uzpilde pietika 260 kilometriem. Es teikšu - man apnika. Un gāzi var uzpildīt pa 5, nevis 40 minūtēm.

Ja tev to elektromobīli uzdāvina, vēl var pieciest. Bet ja jāpērk par savu naudu - ejiet gulēt. Pēc tam staigāt apkārt un stāstīt visiem muļķības cik tas ir kruta - tas nav īsti priekš manis. Kad būs kruta, es godīgi atzīšu ka ir. Pašlaik nava.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Vot, precīz @Didzis, iedomāsimies "kapli" vai "viršus", kur visi pildās minimums pusstundu - lidlauka izmēra zapravka ar kādām 150 uzpildes kolonām.

Un, mļaķ, kā piebesij tie debīliķi ar izmaksu salīdzinājumu. Jā, jā, pagaidām elektroauto tiek uzpildīti bez akcīzes nodokļa. Visi pāriesim uz elektro - valsts paliks bez akcīzes! Jā! Tūlīt! Ejiet nosisties pret sienu, gudrinieki! Bez tam tagadējais uzpildes staciju (atvainojos par izteicienu, tā viena kolona ir stacija) tīkls ir uzbūvēts uz kā rēķina?

Elektroauto pašlaik ir tirsā bubinātājs, kurš nebubina un tirsā nelien. Globālā piznesa projekts, lai vēl vairāk piesūktos potrebļaģu maciņiem (un prātiņiem).

 

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Nē, atpakaļ! Pirmie autiņi kā reiz bij uz elektrību un ar elektrokāru metalurgā vēl pirms gadiem 25 vizinājos, dzelzceļš iet uz elektrību, tur dīzels tik ģenerātoru griež, tas viss ir kā reiz pagājušā gadsimta tehnoloģijas

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , ieleja teica:

reāls tests Latvijā (autors - jaunkundze no DELFI):

 

Izlasīju. IMHO tendenciozs vienvirziena raksts, kurš ir patālu no reālās dzīves, jo apskatīts tika specifisks gadījums, tb atpūtas brauciens, 

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

androidz
pirms 1 stundas , VebKamera teica:

Un gāzi var uzpildīt pa 5, nevis 40 minūtēm.

Ir tikai viena fundamentāla atšķirība, gāzīti pie sevis mājās neuzpildīsi, atšķirībā no elektrības. Privātmājā dzīvojošajiem ļoti neslikts variants. Pa nakti lādējās, pa dienu brauc.

 

p.s. man gāzes dranduļets pilsētā nobrauc 200KM ar vienu uzpildi, jāpildās 1x nedēļā, dīzeļtraktors 500km, jāpildās reizi 2 nedēļās... Lielas problēmas tas nesagādā.

Link to comment
Share on other sites

androidz
Pirms 35 minūtēm , Racer teica:

Izlasīju. IMHO tendenciozs vienvirziena raksts, kurš ir patālu no reālās dzīves, jo apskatīts tika specifisks gadījums, tb atpūtas brauciens,

Izlasīju, piekrītu, ka diezgan specifisks gadījums, standartā cilvēki nobrauc pa dienu daudz daudz mazāk.

 

Iz dzīves, stāvvietā, man blakus nostājās Opel Ampera, elektro auto ar akumulatoru un benzīna dzinēju, nenocietos, paprasīju, ka ir ar tādu pārvietoties, saka ka ļoti labi, brauc tikai uz elektrības, pa nakti uzlādē, pa dienu brauc.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

https://kursors.lv/2019/03/04/ar-vw-e-golf-uz-rezekni-pec-kebaba-video/

šitas drusku reālāks. Rēzekne turp-atpakaļ vienā dienā. Ar elektrību.

Cik jums vidēji nobraukums dienā? Ja gadā brauc 15k, tad sanāk 41km. Tādu range iespēj praktiski jebkurš elektroauto (un pat daļa elektroskūteru).

Nav īsti korekti salīdzināt 100 gadu laikā radītas tehnoloģijas un infrastruktūru ar reāli pēdējos 5 gados (Latvijā) ieviesto. Kādreiz arī tagad pierasto DUS bija mazāk par zirgu maiņas punktiem.

Tās 20min pauzes ir ilgas uzpildes? Hallo, laikam nekad neesat stāvējuši cirkles rindās, kur kam nu hotdodziņu, kam ribburgerīti, kam kapeju. Ir pat veselīgi tādā 250-300 km braucienā kājas izstaipīt, acis atslābināt (ne visi ir tālbraucēji ar pilniem korķiem, kas csn nezina). Plus, būs vidējā ātruma radari drīzumā :)

Pašlaik pilnīgi reāls elektroauto lietotāja scenārijs: Dzīvo privātmājā, ne tālāk par kādiem 60-80km no Rīgas vai citas lielās pilsētas, kurā strādā. Rīgas gadījumā pluss - bezmaksas autostāvvietas, sabtransa joslas (skaidrs, ka šīs ir pagaidu privilēģijas, bet, teiksim, bezmaksas iebraukšana centrā elektroauto varētu saglabāties krietni ilgi). Visticamāk, ģimenē ir arī otrs ne-elektro auto.

Starp citu, telefonus kādreiz lādējām reizi 4-5 dienās, bet tagad lielākā daļa tomēr sen pieraduši lādēt katru dienu un, ja vakarā pasākums, arī pa dienu darbā uzlādēt.

 

Reku, pieliešu vēl eļļai uguni:

https://kursors.lv/2019/03/04/eiropa-visiem-jaunajiem-auto-tiks-uzstadita-atruma-ierobezosanas-sistema/

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Jā, nu es jau saprotu, ka problēma ir galvā (manējā?). Es aizvien nevaru saprast, ka pārdod nevis produktu, bet vīziju, kādam vajadzētu būt produktam, kurš varbūt kādreiz būs. Iekšdedzes dzinēji izkonkurēja zirgus, teiksim, dabiskās atlases ceļā. Jāmaina domāšana - teletūbijam būt taču ir ļoti labi.

Link to comment
Share on other sites

androidz
Pirms 12 minūtēm , Jurkins teica:

Jāmaina domāšana - teletūbijam būt taču ir ļoti labi.

No tevis jūtama tāda kā pārākuma un vieduma aura. 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 19 minūtēm , androidz teica:

No tevis jūtama tāda kā pārākuma un vieduma aura. 

Gluži otrādi - es absolūti neiederos postindustriālisma(jeb kā to tagad sauc) laikmetā. Nelepojos ar to, bet arī netaisos pelnus kaisīt uz galvas.

Link to comment
Share on other sites

androidz

Nu nu, kurš tavā vietā šeit postē?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu pag, es izsaku savu viedokli, kurš nesakrīt ar Tavējo. Nu, piedod, ja vari?.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

postindustriālisma(jeb kā to tagad sauc) laikmetā

Preapokaliptiskais laikmets tagad ir. Viss iet uz galu.. :'-(

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 1 minūtes , usver teica:

Viss iet uz galu.

Gan jau nav tik traki. ?  Kā saka - viss, kas notiek, notiek uz labu.?. Mēs (daži īpatņi) tikai to neredzam un nesaprotam.

Link to comment
Share on other sites

Man vispār liekas superīgi, ka ir daži plaša patēriņa elektroauto modeļi, uz ko testē kucēnus (ne vairs pirmo paaudzi), slīcina un taisa labākus. Tikai ar testēšanu, lietošanu, atsauksmēm izaugs labāka nākamā elektroauto paaudze.
Štatos Teslas testē biezāki cilvēki - ļoti polarizējušās atsauksmes. Mums te pirmie bubinātāji testē auto un lādekļus, un ar laiku būs skaidri redzams, vai lādekļu pietiek un vai tos nevajag vairāk/ātrākus/drošākus/ilgspēlējošākus.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 53 minūtēm , Jurkins teica:

Iekšdedzes dzinēji izkonkurēja zirgus, teiksim, dabiskās atlases ceļā.

Pacelsies akcīze degvielai un ekspluatačijas nodoklsi iekšdedzei, voila, būs atlase.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...