Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Manuprāt nepieciešmais enerģijas daudzums pa lielam samazinās. Cik tad daudz to enerģiju vakarā pēc darba vajag? Ēst uztaisīt, datoru/televizoru palietot, galvenais lai internets ir :D. Ja tā ir vasaras māja tad nekādas mega veļasmaīnas tur nevajag. Vai saules paneļi to nespētu pa dienu pielādēt kautkādā lielākā akumulātorā? Kautkamā līdzīgā Muska powertursazinvelnsko.

Kā ir ar tiem štruntiem, kas ražo elektrību no temperatūras starpibas, piemēram kurini pečķu un raqžo elektrīb. Kautkur mētājās kits no SiliconLabs, bet tas kautkādus miliampērus tik ražoja.

Link to comment
Share on other sites

Supermans
Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

 

Kā ir ar tiem štruntiem, kas ražo elektrību no temperatūras starpibas, piemēram kurini pečķu un raqžo elektrīb. 

Peltje elements, lietderības koeficents graujošs un, starp citu, darbības princips stipri idiotisks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

Cik tad daudz to enerģiju vakarā pēc darba vajag?

Ēst uztaisīt, veļu izmazgāt un izgludināt, kafiju uzvārīt - tur diezgan nopietnas jaudas vajag!

Bet tā - ja visu jumtu noklāsi datoram un vienai led spuldzītei sanāks! ;) 

Link to comment
Share on other sites

Jā, Peltjē elements būs garām. Es kādreiz mēģināju šos izmantot pastūzim gala tranzistorus dzesēt.

 

Nu ja tā vasaras māja kaut kur šērās, un līdz tuvākajam elektroskapim fjords priekšā, tad tas varētu strādāt.

 

Velns viņ zin kā ir ar dzelzs niķeļa aķiem. Jā, šie ir lieli un smagi, bet ļaunas mēles melš, ka nenokaujami. Stāsta tādas basņas, ka 1904.gada elektorauto vēl šāds aķis kaut ko turot.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Paskatijos savā viedajā mērītājā, vidēji mēnesī sanāk 260kw/h. Cik tad saules paneļus man vajadzētu, lai to pieražotu?

Ganjau varētu arī ietaupīt mazliet, jo gaisma kāpnēs, gan lejā, gan augšā deg 24/7. Arī virtuvē reti kad tiek izslēgta.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Žēl ka tai igauņu lapā nav cenas. Varētu vienu paneli nopirkt un pieslēgt, tad augšuplādēt datus, lai visi redz kā un cik gada laikā viens panels saražo.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
8/17/2017 , 22:18, AndrisBB teica:

Žēl ka tai igauņu lapā nav cenas. Varētu vienu paneli nopirkt un pieslēgt, tad augšuplādēt datus, lai visi redz kā un cik gada laikā viens panels saražo.

Kam tev igauņi - tepat Latvijā vari nopirkt paneli vai vairākus, pievienot un pielikt skaitītāju un pēc pusgada sarēķināt cik kwh neesi ņēmis no LE un tīrais ietaupījums sarēķināts.

 

Link to comment
Share on other sites

Paskatījos šodien vienu video, kur džeki izvaro Teslas aķi. Lai gan biju dzirdējis par tā uzbūvi, tomēr kaut kā jocīgi... zemapziņā urdās šauba par to izpīārēto Maska "ģenialitāti". Nu doma tāda - man jātaisa 500W pastiprinātājs, es ņemu 18986 gabalus kaut kādus mazjaudīgos tranzistoriņus, taisu no šiem klasterus u.t.t. Vārdu sakot, nu nezinu. Kas es emu, lai kritizētu tādu Masku? Pareizi...nekas. Bet nu sajūsmā biksēs neslapināšu gan par varenajām "inovācijām".

 

edit... es jau rakstīju, ka to saka zemapziņa:biggrin:. Varbūt izskaidroums varētu būt tāds, ka, ja "iet gaisā" viena 18650 formfaktora celle, tad iespējamā skāde niziet ārpusē. Gudrā aizsardzība celli izslēdz. Bet, nu nezinu.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Nu doma tāda - man jātaisa 500W pastiprinātājs, es ņemu 18986 gabalus kaut kādus mazjaudīgos tranzistoriņus, taisu no šiem klasterus u.t.t

Nu ja tu būtu Musks un tev vajag tik un tik ietilpīgu batteriju, kādas tad būtu tavas alternatīvas? Pašam izstrādāt un sākt ražot batterijas? Tas aizņemtu gadus (plus naudas arī nav), bet pirmajam būt marketā ir ļoti svarīgi. No tehniskā viedokļa izmantot tos 18650 elementus nav tas labākais un lētākais risinājums, bet elementi ir brīvi pieejami no dažādiem ražotājiem un ja kautkas saiet grīstē tad var ātri nomainīt.

Universitātē datoristiem biznesa studijās parasti māca Intel/Motorolla stāstu. Abas kompānijas vienlaicīgi strādāja pie jaunākās paaudzes super-duper processoriem. Motorollas variants bij tehniski daudz labāks un pārāks processors, bet Intel paspēja savu izlaist mazliet ātrāk neskatoties uz to ka tas nemaz tolkam nestrādāja. Tā iemesla pēc IBM izvēlējās Intel. Un kur tagad ir intel un kur Motorolla?

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , AndrisBB teica:

No tehniskā viedokļa izmantot tos 18650 elementus nav tas labākais un lētākais risinājums, bet elementi ir brīvi pieejami no dažādiem ražotājiem un ja kautkas saiet grīstē tad var ātri nomainīt.

https://electrek.co/2017/03/22/tesla-battery-cell-breakdown/

Neizskatās gluži tik vienkārši. Paskatoties tos performances grafikus (95% capacity pēc 500 cikliem, 85% pēc 3000 cikliem), tie nu nav "no dažādiem ražotājiem brīvi pieejamie un ātri nomaināmie 18650".

Tas, protams, nav gluži par Teslas pirmsākumiem…

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tagad viņas ir tādas kādas viņas ir, bet kādas tās batterijas bij pirms 5 - 10 gadiem? Pa šo laiku Panasonic arī izstrādāja speciālas priekš Teslas. Ja viņi būtu gaidījuši kamēr būs batterijas un tikai tad sākuši kautko darīt, tad tagad varētu redzēt tās mašinas tikai bildītēs. Plus domāju ka arī batterijas būtu grūtāk izstrādāt bez mašīnām, vistas/olas situācija.

Tie ir tikai mani minējumi, bet kaukāda jēga jau tur ir.

 

Link to comment
Share on other sites

Nesekoju īpaši līdzi, bet vai Panasoniks neizstājās no tās gigafabrikas?

 

Jā, nu tā jau laikam ir, tīrs bizness... Bet nu nezi vai tādi kvantumi ir brīvi pieejami. Var jau būt (noteikti), ka mēs kaut ko nezinām, notiek kaut kādi pētījumi, bet lai vai kā būtu infas noplūdes. Un, vienalga, celt gigafabriku, lai ražotu mazas muciņas, no kurām taisīt klasterus... nu... lūk tieši tāpēc arī manī nav jūsmas par pārcilvēku Masku.

 

Jā, un vēl 14 pastāvēšanas gados tikai 2 kvartālus tesla ir strādājusi ar peļņu. Tikko publicēts otrais kvartāls laikam kaut kur ap trīsarpus simti citroniem mīnusā. Tiek skaidrots ar to, ka tiek ieviests jauna modelis bla, bla, bla... nu redzēsim, laiks rādīs.

 

p.s. bizness ir kretīniskākais cilvēces izgudrojums.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 44 minūtēm , AndrisBB teica:

bet pirmajam būt marketā ir ļoti svarīgi

VOT!!! (Latviski sakot) AndrisBB, kā kulaks uz acs!

Pirmajam sacelt brēku un visiem (mēģināt) iesmērēt sūdu, visi sajūsmā...

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Jurkins teica:

zemapziņā urdās šauba par to izpīārēto Maska "ģenialitāti".

Bet Masks jau arī nepretendē uz ģeniāla izgudrotāja vai izgudrotāja titulu vispār.

 

Masks ir ļoti talantīgs uzņēmējs/marketologs - Teslas koncepta pamatideja bija ļoti vienkārša, pašsaprotama - bet ģenialitāte izpaudās spējā projektu realizēt. Visa Tesla projekta pamatā bija ļoti vienkārša doma - uztaisīt premium klases elektroauto, kurš būtu vienā līmenī vai pārāks par tirgū esošajiem "klasiskajiem" auto ar iekšdedzes dzinējiem. Ideja izdevās uz urrā.

 

(protams - apakšā tam visam ir mārketings ar klientu piesaisti,+ granti, dotācija no valsts puses, nerentabls bizness utt. utjpr. - bet cepuri nost Maska priekšā, ka viņš spēja realizēt ideju par eletroauto, kurš nav invalīds :)  Par tālāko projekta attīstību nekomentēšu neko (visi gigafactory utt. manuprāt jau ir investoru slaukšana - bet nu ne man par to spriest)

Link to comment
Share on other sites

Masks jau nepretendē, jā, bet, domāju, ka viņam nekas nav pret, ka reņģēdāji viņu tā dēvē:biggrin:.

Pirms 7 minūtēm , LPC teica:

(visi gigafactory utt. manuprāt jau ir investoru slaukšana - bet nu ne man par to spriest)

aha:biggrin:, izrādās, ka ne es viens tā domāju. Bet, jā, ne nu mums par to spriest.

 

paturpināšu sazvērestību teoriju :haha:..

Un valsts(finansu kapitāls, oligarhija) atbalsta Masku, jo viņš uzpūta pareizo burbuli. Dajoš visiem elektromašīnas, dajoš uzlādes infrastruktūru, dajoš ģenerējamās jaudas. Figņa, ka tur inovācijas sazīmēs vien marketologi, figņa, ka jaunās   tehnoloģijas tur edzēs tikai tādi, kas skolojušies pareizajā izglītības sistēmā... Tur tak tādas naudas plūsmas būs, ka visa Volstrīta čurās varavīksni no sajūsmas.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Citāts: "Šāda funkcija lieti noderētu (nabadzīgām, mana piebilde) ģimenēm, kas dala vienu spēkratu."


Pirms 33 minūtēm , Zin... teica:

SkyNet tuvojas arī jūsu mašīnās.

 

Link to comment
Share on other sites

Es vairāk par šo:

Citēt

Respektīvi, automašīna mākoņservisā saglabās šofera iestatītos režīmus, piemēram, kā tiek noregulēta stūre, sēdekļi un spoguļi. Tādējādi jebkurš ”Tesla” šoferis varēs iesēsties jebkurā citā ”Tesla” mašīnā, ielogoties savā profilā un tā automātiski iestatīs šofera pēdējos saglabātos režīmus.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , snukurins teica:

Šis noteikti jau ir ārprāts kuru vajag apkarot ar preventīvām metodēm.Stipri atgādina 50 gadu grāmatu par racionalizāciju ,,Kad mājā brīnumdaris,, kur tiek ieteikts pie ārdurvīm novietot uzrakstu kas iedegas kad atver ārdurvis un uz kura stāv rakstīts ,,Neaizmirsti kalošas,,

Bljac, mana 95. gada mašīna jau mācēja saglabāt 3 atsevišķus šoferus, kas noregulē krēslus, visus spoguļus, stūri un pat krēsla ģeometriju, kas tiešam ir ērti, kad dalīju braukšanu ar īsāku cilvēku. Nerunāsim nemaz par 2000. gadu mašīnām, kas arī klimas iestatījumus sglabā, tas nav nekas īpašs. 

 

Jautājums gan kādēļ šis būtu kkas nevērtīgs un jaapkaro? Kur šeit ir kas neērts vai nejēdzīgs? labāk katru reizi čortīties, ka īsti pat nevari ielīst tai mašīnā pēc 1,50m braucēja?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Es padodos.... :D Tu arī kurpes pērc neērtākās, pārtiku negaršīgāko un izmanto lēnāko ineta pieslēgumu?

Link to comment
Share on other sites

Es iekāpju mašīnā un tīksmē izstiepju kājas  - nav traucējošo pedāļu. Mašīna pasmaržo manas zeķes un atsakās iedarbināt dzinēju, kamēr neesmu pasūtījis jaunas... interaktīvās, kuras no tuvākā loģistikas centra nekavējoties piegādā hyperloop drons (uz litija bozonu baterijām) par nieka 49.99..., sādeklis automātiski pielāgojas ķermenim, pakaļā maigi ielien daudzfunkcionālais veselības stāvokļa noteicējs, izmēra temperatūru un veic pilnu ekspresanalīzi (un pie reizes defekāciju), hyperloop drons tikpat ātri piegādā komplekso vitamīnu devu par 139.99... un beidzot brauciens var sākties...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pielāgošanās pie šoferiem nav nekas jauns, par ko jābrīnās? Tas ir ērti, sieva ņem manu mašīnu un viss neregulējās kā viņai vajag, ne viss pēc maniem 189 sākt piedzīt visu no jauna. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Es saprotu dažu naidu pret progresu, bet kaut kādai šādai funkcijai, kas pilnīgi nekādīgi nepasliktina dzīves kvalitāti un braukšanu, drīzāk otrādi,uzlabo pat drošību, var piesieties.... es saku, jāiet pārdomāt dzīve vai jāpēta mēnesfāzes

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , snukurins teica:

Tas nav naids pret progresu bet vieglo auto kā sugu,tunēt traktorus vajag.

manuprāt jaunam un modernam traktoram "ekstru" un kompju ir vairak, kā 4 gadus vecā 2-klases mersī... un ja tur, kasiet šķersām tad ar 1000 eur tok netiksi cauri...

Link to comment
Share on other sites

Maybahā ar šoferi vēl foršāk + šampi var dzert no sudraba glāzēm....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , snukurins teica:

Tiklīdz nojūk kāda no šīm ekstrām tā dzīves kvalitāte ir podā

Precīzi manas dmas un nojūk ļti ātri, bet sataisīt gandrīz bezcerīgi. Protams, ja pērk jaunu autiņu un pēc dažiem gadiem maina atkal uz jaunu, tad pofig par tiem pakaļas kustinātājiem un klimatkontrlēm ar atmiņu. Tiklīdz autiņš paliek vecāks, tā zaļais iemetas štepseļos, savienjumi nsūbē un iestājas pilnīgs pipec, jo sēdekli vispār nevar pakustināt. Es uzskatu, lai tak ražo autiņus ar visiem tiem navorotiem, bet lai ir arī autiņi pilnīgi bez tiem. Man piemēram nevajag ne klimatkontrli, ne pakaļas bīdītāju, ne  spoguļus ar atmiņu. Es vienkārši vienreiz visu iestādu un vairāk nekad nekustinu, bet sievišķim vajag otru autiņu, tad pašam mierīgāka dzīve. Bija man darba autiņš, kuram elektronika sāka dzīvot savu dzīvi. Baigi forša sajūta, kad brauct pēkšņi sāk darbties durvju centrālā atslēga, ziemā ieslēdzas kondicinieris un fig to izslegsi. Beigās aizgāja autiņš uz šrotu, jo neviens sataisīt nevarēja, bet motors griezās kā puķīte un pats autiņš varētu vēl desmit gadus kapot.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Didzis teica:

Tiklīdz autiņš paliek vecāks, tā zaļais iemetas štepseļos, savienjumi nsūbē un iestājas pilnīgs pipec, jo sēdekli vispār nevar pakustināt.

Atļaušos nepiekrist - braucu ar 98. gada volvo c70, kuram ir elektriskie beņki ar apsildi, par cik kupeja, beņku bīdīšana notiek diezgan bieži un regulāri, un ne reizi nav bijušas nekādas problēmas. Kā arī visas pārējās fīčas kaplo godam, gan 2-zonu klimats, gan iepriekšminētie beņki, gan lūka, gan apsilde, gan visi pārējie pribambasi. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , Didzis teica:

Protams, ja pērk jaunu autiņu un pēc dažiem gadiem maina atkal uz jaunu, tad pofig par tiem pakaļas kustinātājiem un klimatkontrlēm ar atmiņu. Tiklīdz autiņš paliek vecāks, tā zaļais iemetas štepseļos, savienjumi nsūbē un iestājas pilnīgs pipec, jo sēdekli vispār nevar pakustināt.

Yep, manam 95. gada brīnumam ir tieši otrādi, virsbūve jau sākusi rūsēt, motors nosprāga, bet visa elektronika un visas "nevajadzīgās ekstras" vēl strādā (nu ok, aizmugurējie logi nestrādā, bet tā ir modeļa kaite, jo logi par smagu priekš motoriem, kas ar laiku nodeg un Webasto ir svece jānomaina, savādāk met kļūdu, bet to tiešām neizmantoju, nav mums tās ziemas tik bargas).

Protams kaut kādiem peugeot vai renault nestrīdos, tiem elektronika ir paradīze :D

 

Bet nē, neviens mani nepārliecinās braukt ar auto kurā nav klima, elektriskie sēdekļi/spoguļi/logi un ideālā gadījumā arī krēslu ventilācija.... uiii  kā to visu novērtē ja ir jābrauc paprāvāki gabali, kā man agrāk arī bija.

Nemaz nerunājot ja vēl sievišķis to auto izmanto, arī laimīga un nepīkst,  ka nemāk krēslu noregulēt vai mašīnā par karstu

 

Pirms 18 minūtēm , Didzis teica:

Es uzskatu, lai tak ražo autiņus ar visiem tiem navorotiem, bet lai ir arī autiņi pilnīgi bez tiem.

tata-nano-1.jpg

 

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Jurkins teica:

pakaļā maigi ielien daudzfunkcionālais hyperloop drons

 

pirms 1 stundas , snukurins teica:

Nē,nevaru ciest mehāniskas lietas ar bezjēdzīgiem elektronikas ,,pagarinājumiem,,.

 

Nu ir jau sava loģika... :D

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , __Igors teica:

Atļaušos nepiekrist - braucu ar 98. gada volvo c70

Katram sava pieredze. Tas darba autiņš, kuram visa elektrība sāka gļučīt arī bija Volvo, precīzu modeli nepateikšu, jo man pilnīgi pofig ar ko braukt,  nav jau mans. Baigi vecs arī nebija, bet ražots austrumu tirgum un pirkts tepat Rīgā. Nu tikai vienas prblēmas ar elektrību. Tad logs paliek vaļā ziemā, tad centrālā atslēga nav atverama, tad kondiška ziemā saldē. Labi, mani vienkārši besī, kad autiņam šitādas prblēmas un galvenais es labāk ar kloķīti to logu aizgriezīšu ciet, pečku kā man patīk uzregulēšu mehāniski un benķi papīdīšu, nevis regulāri pa servisiem braukāšu remntējot elektroniku. Vismaz man visus tos navorotus nevajag.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tur nu jābūt pilnīgam pofigistam, lai nobrauktu Teslu tā ka pilnīgi nekustas un jāpamet ceļa vidū. Pirmstam būs 100 un 1 brīdinājums, pamazām samazināta jauda līdz sasniedz bruņurupuča ātrumu. Bet nu jā, jāzvana AAA, lai brauc un izglābj.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, snukurins teica:

Ir bijis gadījums kad sieviete pusgadu brauc ar nestrādājošu stūres pastiprinātāju.

 

Gribētu redzēt dzīvē šo sievieti, kad man aizgāja pastiprinātājs, to nejust nebija iespējams :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Lai nu kā bet tas ir fakts, ka daudzi nelasa kļūdu paziņojumus!

Link to comment
Share on other sites

Diez vai sieviete nejuta, vienkārši brauca. Braucot pa šosi jau vēl nekas, vot manervēt uz vietas ir gandrīz neiespējami.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...