Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Bruketajs
pirms 1 stundas , ieleja teica:

nu ja, un tu domā LE/ST nemainīsies, ja tas tiks padarīts par konkurentu tirgu?

Aha, drīz viss izmainīsies - ienāks privātie investori, kas savilks jaunas pārvades līnijas un arī ST sāks investēt daudz naudas pārvades un sadales sistēmā, tā vietā, lai plītētu un tēlotu investēšanu... 

Vienīgais glābiņš ir pilnīgi decentralizēta enerģijas ražošana, no atjaunojamiem resursiem - katrs normāls elektroauto īpašnieks varētu  atļauties pārdesmit kilovatu saules plantāciju pie mājas, kas nodrošinātu elektrību viņa mašīnai. Tālāk cerība uz degvielas šūnām, kas nenosprāgstot varētu ražot elektrību no tā, ko pa trubām mums dzen LG. Pie viena rastos siltums, ar ko apsildīt māju. 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 2 stundām , Ronalds_ teica:

Tad kopā sanāk tik pat. ja ne vēl vairāk kā dedzinot ogļūdeņražus iekšdedzes motoros! 

Bet ne visi to sajēdz un kaut kādā brīdī tie sāks bļaut līdz, tiem kas gribot uzvārīties, bīdīs jaunu trendu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Bruketajs teica:

katrs normāls elektroauto īpašnieks varētu  atļauties pārdesmit kilovatu saules plantāciju pie mājas,

Un gaidīt sauli katru otro vasaru. Pārdesmit kilovatu trafiņš var nobarot veselu ciemata ielu. Pārdesmit kilovatu saules paneļu plantācija aizņems ne mazums vietas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Bruketajs teica:

Es "nepilsētniekus" katru rītu redzu - dibenzeļļi cauri Ozolniekiem rindiņā gāž uz Rīgu - vairs pat no mājas uz Rīgas ielu nevar 10 minūtēs "izlekt".

Nu es pats no Baldones puses braukāju uz Rīgu. Jā, ar 50km būtu par maz, bet ar 100km dienā pietiktu - tur nu nekādus 500 Teslas kilometrus nevajag.

 

pirms 1 stundas , Bruketajs teica:

3. Infrastruktūra - tiem, kas vēlēsies normāli uzlādēt elektroauto, pie mājas vajadzēs ko vairāk  pa 16A, bet visi labi zinam, kāda smirdoņa paceļas un kādi cipari tiek ielauzti, kad cilvēks privātmājai paprasa kaut vai tos 32A. 

Šobrīd - €6.40 + PVN.

Vajadzētu pietikt arī ar 25A, varbūt pat ar 16A - naktī jau patēriņš ir visnotaļ simbolisks, bet stundu pietiekami daudz, lai lēnām kaut ko lādētu.

Ja neko nejaucu, rupji rēķinot, ar 10A 3 fāzēm stundas laikā var salādēt ~7 kWh. Pie patēriņa ~200Wh/km ar to var nobraukt 35km. Tā ka ar tām nakts stundām pilnīgi pietiek, lai pat ar vājāku trīsfāzu pieslēgumu salādētu auto nākamajai dienai.

 

Pirms 11 minūtēm , Bruketajs teica:

Vienīgais glābiņš ir pilnīgi decentralizēta enerģijas ražošana, no atjaunojamiem resursiem - katrs normāls elektroauto īpašnieks varētu  atļauties pārdesmit kilovatu saules plantāciju pie mājas, kas nodrošinātu elektrību viņa mašīnai.

Doma nav slikta, tikai tad tiem auto vajag kaut kādu normālu iespēju nomainīt to akumulatoru mājas apstākļos ar 1 pogas spiedienu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , binary teica:

Šobrīd - €6.40 + PVN.

Kurā pasakā tu dzīvo??? Tā ir abonēšanas maksa! Lai ierīkotu parasti vajag tūkstošus.... Es sēžu uz 13x16A jo 25A pieslēgums man maksātu kosmosu!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Ronalds_ teica:

Es sēžu uz 13x16A

13x16A ir diezgan nopietni, jā…

Par to ierīkošanu - par 3x16A tak arī prasa tūkstošus. Pārējais jau atkarīgs no maciņa biezuma un "apstākļu sakritības". Lai nu kā, ar 3x16A arī vajadzētu varētu lādēt elektroauto. Jā, 2x lēnāk nekā ar 3x32A, bet nu pilnīgi pietiekoši, lai nākamajā dienā nebūtu jābrauc ar autobusu. Iespējams, ka arī baterijām tas būtu saudzīgāk :D

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 4 minūtēm , ieleja teica:

tagad katram ir optika

Starp vārdiem katram un ir, kaut kas pietrūkst.

Labots - laikamTak
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 19 stundām , ieleja teica:

un cik vajag, lai ieliktu viena zoba implantu?

ap 1000Eur, bet pieslēguma konvertēšana no 25A uz 32A (ar visu to, ka man kabeļa šķērsgrizums atļauj to pat dubultā) man izmaksātu 1860Eur + katru mēnesi par pārvadi savi pārdesmit. Nevar salīdzināt dabu pie implanta ielikšanas ar skaitītāja nomaiņu.

 

 

pirms 19 stundām , ieleja teica:

bet tagad katram ir optika

Aha, ka tik ne arī - man apkalpošanā ir Jelgavā, Elektrības ielā esošs grāmatvedības uzņēmums, kuram ir 2Mbit (!!!) dsl un nekas ātrāks netiek piedāvāts, bez līdzmaksājuma. 

Vot, tieši tāpat arī tiek ieviesti elektroauto. 

Labots - Bruketajs
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 20 stundām , binary teica:

Lai nu kā, ar 3x16A arī vajadzētu varētu lādēt elektroauto

Ir viena maza ķeza - tas nav vienīgais patērētājs un kuru katru brīdi uz tās pašas fāzes var ieslēgties tējkanna, elektroplīts, kafijas automāts, boileris, sievas 2kw (!!) matu fēns un tad uz ielas atskanēs "klikt" un būs apenēs jāskrien pie kastes slēgt atpakaļ iekšā. 

 


pirms 19 stundām , ieleja teica:

tad tavuprāt visā attīstītajā pasaulē cilvēkiem būs elektroauto, bet LV, nav, jo tā ir garīgi atpalikušo zagļu zeme?

Vispārinot - jā, tieši tā es uzskatu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tak viena pēc otras "vecās" Eiropas valstis paziņo, kurā gadā atteiksies no dīžeļem, benzīniem utt. Cita 2035, cita mazliet vēlāk - 2040. Vai tas gadījuma arī nav minēts nesen parakstītajā Parīzes līgumā? Ko tad LV darīs, kad beigsies "tiko no Vācijas" dīzeļi ar 10k nobraukumu? 


Norvēģija, Dānija un Nīderlande pat taisās to darīt pavisam drīz - 2025

http://www.independent.co.uk/environment/climate-change/netherlands-petrol-car-ban-law-bill-to-be-passed-reduce-climate-change-emissions-a7197136.html

http://www.independent.co.uk/environment/climate-change/norway-to-ban-the-sale-of-all-fossil-fuel-based-cars-by-2025-and-replace-with-electric-vehicles-a7065616.html

Link to comment
Share on other sites

Tad sāks vest tikko no Francijas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Bruketajs teica:

ap 1000Eur, bet pieslēguma konvertēšana no 25A uz 32A (ar visu to, ka man kabeļa šķērsgrizums atļauj to pat dubultā) man izmaksātu 1860Eur + katru mēnesi par pārvadi savi pārdesmit. Nevar salīdzināt dabu pie implanta ielikšanas ar skaitītāja nomaiņu.

Interesanti… Kur tad parādās tie "savi pārdesmit", saīdzinot 25A pieslēgumu ar 32A pieslēgumu? T.i., vai tiešām 32A lietošanā ir "par saviem pārdesmit" eiro dārgāks nekā 25A?

Cik noprotu, tad "Maksa par elektroenerģijas sadalīšanu" (tas, ko maksā par katru kWh) nav atkarīga no tiem 25A un 32A. Mainās "Maksa par IAA strāvas lielumu", kas 32A ir €6.40+PVN. Tad sanāk, ka tev par 25A vēl piemaksā?

 

pirms 4 stundām , Bruketajs teica:

Ir viena maza ķeza - tas nav vienīgais patērētājs un kuru katru brīdi uz tās pašas fāzes var ieslēgties tējkanna, elektroplīts, kafijas automāts, boileris, sievas 2kw (!!) matu fēns un tad uz ielas atskanēs "klikt" un būs apenēs jāskrien pie kastes slēgt atpakaļ iekšā. 

Nakts uzdzīve, ja? Nez, manās mājās ik nakti ir vismaz kādas 4-5 stundas, kad visi saldi guļ un nemaz nedomā par elektroplīts ieslēgšanu.

Būtu bijis mazliet ticamāk, ja rakstītu, ka trīnīšiem dupšus jāmazgā pa trim reizēm ik nakti, bet ūdeni sildi ar caurteces sildītāju, kura jauda ir mazliet par lielu priekš pieejamās elektroinstalācijas :D

Lai nu kā, visticamāk arī šo iedomāto(!!!) problēmu var atrisināt. Vajag tikai pavaicāt kādam gudram elektriķim, kā lai sataisa tā, lai tā lādēšana varētu darboties tikai tajos laikos, kad pārējie patērētāji "guļ". Jā, nebūs sadalnē pliks vads ar pliku automātu galā, bet nu nebūs arī "1860Eur + katru mēnesi par pārvadi savi pārdesmit".

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 45 minūtēm , Zoom teica:

Tad sāks vest tikko no Francijas.

Ja gribēs, tad kautkādus kreisos ceļus jau atradīs, importēs Ladas no kaimiņiem un brauks ar tām, bet kopējā tendence no tā nemainīsies.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lai visus elektro auto mūsu joslā nodrošinātu, vajadzēs bliezt augšā atomstaciju. Kādu brītiņu varēs izvilkt ar pāris papildus HESiem uz Daugavas.

 

Nu ieviesšis tur tajās valstīs to, ka jaunus var tirgot tikai elektro. Lietoto auto tirgus zels un plauks. Visi turpinās braukt ar tiem pašiem smirdīgajiem dīzeļiem un tml., kamēr neaizliegs ar tādiem pārvietoties. Ko pēc tam ...? Iespējams, daļa pārvāksies.

Link to comment
Share on other sites

Nja, patreiz tā elektroauto būšana ... ir pilnīgs fufelis. Pirmkārt, kur lai guļamrajonā uzlādē to brīnumu. Otrkārt, reizi pāris nedēļās vajag izbraukāt 500+km. Ja pietrūkst benža, tad tas ir ~5min jautājums. Tas elektriskais sūC, cik stundas lādēsies, lai es tiktu līdz mērķim? Treškart, cik tā jaunā miskaste uz riteņiem maksā? Par to naudu es varu paņemt lietotu, un par atlikumu vizināties ntos gadus... Saules baterijas lādēs? Pie mūsu vasarām? Nje, lai uzsildītu kafijai ūdeni, visticamāk man viss devenes jumts jānoklaj ar paneļiem... Tā varētu būt viena riktīgi ekskluzīva kafija ... iespējams, pēc gadiem, ~10, kad akumulatori būs attīstījušies, ka ar vienu uzlādi varēs noripot tos 500km, un uzlādēt 10min, tad arī padomāšu...

Link to comment
Share on other sites

Lai 100 kwh aķi uzlādētu 10 min vajag 600 kw pieslēgumu! Kaut kur 100A ar 3fāzēm. Kā nelielai rūpnīcai.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Didzis teica:

Neko neatrisinās, jo Ķīnā sadadzina miljoniem tonnu ogļu, lai to autiņu uzražotu. Mākonis ar kaitīgajiem dūmiem atnāks ari līdz Eiropai.

Vēl kādu laiku neatnāks, jo valdošie vēji visus Ķīnas un Indjas labumus nes pāri klusajam okeānam uz Ameriku! :) 

 

https://thinkprogress.org/chinas-air-pollution-is-traveling-to-the-united-states-e28f584cbb06

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Ronalds_ teica:

Lai 100 kwh aķi uzlādētu 10 min vajag 600 kw pieslēgumu! Kaut kur 100A ar 3fāzēm. Kā nelielai rūpnīcai.

 

Mūsu platuma grādos - infrastruktūra gluži vienkārši nepieļauj normālu elektroauto lietošanu.

 

Piemēram UK gluži vienkārši tipiskas guļamrajona dzīvojamās mājas pieslēgums ir 60A - 100A - līdz ar to britu gala lietotājam ir normāla iespēja EV izmantot, nedomājot par banālajām uzlādes problēmām - un ja infrastruktūra nodrošina dzīvojamajam mājām šādus pieslēgumus - tātad ir iespēja izveidot arī pēc iespējas vairāk publiskās uzlādes vietas.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Ronalds_ teica:

Lai 100 kwh aķi uzlādētu 10 min vajag 600 kw pieslēgumu! Kaut kur 100A ar 3fāzēm. Kā nelielai rūpnīcai.

Tipiska mazās biogāzes elektrostacijas jauda. Strāva fāzē 870A. Tur nemaz kurš katrs elektriķis nedrīkst gramstīties. Esmu redzējis, kas notiek, ja kaut kas saiet uz īso. Pašam izdevās to izdarīt. Un tagad katra blondīne tādu spēka līniju uzpildes stacijā slēgs pie sava auto? Tur vēl stipri jāpiestrādā, lai tas viss būtu droši. Gan jau izdarīt to var. Un kas būs, ja vienlaicīgi gribēs uzpildīties 3 vai 4 auto, kas ir pilnīgi normāli? To pašu vienu 600kW ģeneratoru nemaz tā nevar kurā katrā vietā slēgt klāt, jābūt atbilstošas jaudas līnijai. Tagad sadales tīkls uztraucas, ka jāuztur nevajadzīgas jaudas rezerves un spiež cilvēkus atteikties no "jaudīgiem" pieslēgumiem, kuru jauda ir par divām kārtām mazāka, kāda tad būs vajadzīga vienai uzpildes stacijai.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Didzis teica:

Dzīve tagad dinamiska un ko darīt, kad atbrauci mājā no darba, akumulators tukšs,

Kad ar E reglām šo lietu pieņems, deputātiem būs PAJĀT par tavu dinamisko dzīves veidu. Tā vienkārši būs. Viņi to izdarīs, un ne jau bez lobija tur iztiek. Un vispār - kas viņiem par daļu gar tavu komforta līmeni - pats domā, kā nodrošintāties, lai tādas šaizes nenotiek. Turi rezerves aķi, vai neapmeklē kultūras pasākumus. Buržujs atradies, te. Tu neesi elite - vsjo, bez čīkstēšanas.  :p

 

No citas puses skatoties - neko nedarīt, arī ir stulbi. Visi pieraduši pie komforta līmeņa, bet ko mēs atstāsim bērniem - SAVIEM bērniem? Nu nevarēs to naftu pumpēt bezgalīgi, mēs jau notiekti esam aiz pīķa, līdz ar to alternatīvas ir tikai meklēt jaunas atradnes, bet kas tie par resursiem, un cik patiesībā liels tas ielāps sanāks? Atjaunojamie enerģijas resursi un to iekasēšana ir konkurējošais virziens fosilajam kurināmajam - agri vai vēlu nāksies pārlekt no viena uz otru. Un jo ātrāk to izdara, jo teorētiski - uzsveru teorētiski, tā pāreja būs mazāk sāpīga. Var jau dedzināt līdz ārprātam un tad atčohnities - b, 95 maksā 5čuku litrā. Un ja no tāda skatu punkta skatās, tad šis brīdis nav ne ar ko īpašāks kā jebkurš cits - vienīgi mēs šobrīd dzīvojam, un mēs būsim tie, kam varbūt vajadzēs piežmiegt jostas. Perestrojka poņimaješ. Un kā jau perestrojkā bez kasjakiem neiztiks.

 

Kaut vai tā pati pāreja uz elektroauto...Eiropai kritīsies pieprasījums pēc naftas, bet to starpību paņems kāds cits, jo cena kritīsies. Līdz ar to to pašu benžu nodedzinās ķīnā vai indijā. Ekoloģijai nekāda ieguvuma no tā nebūs. Bet kādam ir jābūt pirmajam, kas ieviesīs jaunās tehnoloģijas, jo ilgtermiņā tas būs ieguvējs.

Tas tā - filozofijai, jo būsim atklāti - cilvēks ir interts un negrib nekad pieņemt jauno un viss jaunais tiek kritizēts - kaut kāds reliktais instinkts, kas ļāvis mērkaķim izdzīvot.

 

Kas attiecas uz realitāti...Fotovoltiaku nozare nestāv uz vietas, tehnoloģija attīstas, pilnveidojas, efektivitāte uzlabojas un pieejamība arī uzlabosies - vienkārši jāsagaida, kad tas kļūs par meinstrīmu, Saule mums dod ~1.3 kW uz kvadrātmetru (labi - lielākos platuma grādos mazāk)- ko vēl mums vajag? Ja varētu iekasēt kaut vai 50% (tas ir reāls skaitlis), tad no 1200 kvadrātiem, ja 200 (mājas jumts?) kvadrāti ir iekasētāji - mēs varētu saņemt 130 kW - jā dienas laikā, vasarā utt (paliek i grilam vieta, i redīsu dobei). Teiksi sūdīgi? Protams ka teiksi, jo to vajag taču uzkrāt. Un tā arī ir - enerģijas uzkrāšana šobrīd pat ir lielāks klupšanas akmens kā pati iekasēšanas tehnoloģija (ļoti liels). Bet arī tur ir progress - ne tikai litija akumulatori ir šī brīža tehnoloģija, bet arī superkondensatori kaut kādā mērā var tikt pielietoti un pat tiek pielietoti (arī transportā). Tāpēc uzkrāšanas tehnoloģija vismaz konceptuāli ir eksistējoša un daudz maz reāla. Respektīvi nākotnē - un es prognozēju ne tik tālā - redzēsi arī Latvijas klimatam piemērotas saules bačas, kas būs pietiekami efektīvas un galvenais - paceļamas. Un ja enerģija tiks ražota lokāli, tad slodze uz tīklu arī kritīsies. Atliek tik pietiekami viedā veidā šo tīkla jaudu sadalīt pa patērētājiem, kad tiem to tiešām vajag. Un arī to var izdarīt - tā nav nekāda vielas materializēšana vai teleportācija. Respektīvi nākotnē sadales tīkli un līgumi ar viņiem izskatīsies savādāk. Jā - problēma ir sovjetu nomenklatūras atpakaļrāpuļi.

Bez fotovoltiakiem un vēja enerģijas ir vēl gana daudz ,iespējams, utopisku, bet, iespējams, reālistisku enerģijas iekašēsanas veidu. Un kad daudzi prāti domā vienā virzienā, pie rezultāta var nonākt ātrāk.

 

Kad šī futuristiskā aina realizēsies nezinu - varbūt pēc 20 gadiem, varbūt tikai pēc 120.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lētas baterijas iegūt taču ir elementāri, akcīze benzīnam x10 un wualja - batarejas ta lētas ira! Tā kā, gaidam, tā arī būs, un pavisam drīz

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nelaime jau tā, ka elektrību iegūst kāreiz dedzinot. No ekoloģijas un arī resursu viedokļa nav būtiski, vai to gāzi sadedzina TEC vai tavs autiņš uzreiz. Labi, TEC var vieglāk attīrīt dūmus, bet no tā nemainās pati problēma. Vēja ģeberātors katrā pagalmā un vēl skaistā meža ielokā, tak nesmīdiniet. Lai kādas krutas saules baterijas uztaisītu, vajag sauli, bet saule mums, vismaz šovasar kautā reti spīd. Par rudeniu un ziemu vispār nerunāsim, bet enerģiju vajag vienmēr. Tāda ir realitāte, nevis sapņu pilis.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , snukurins teica:

arī saules paneļi un vēja ģenerātori lielā apjomā visdrīzāk spēj ietekmēt klimatu

Par šo lūdzu sīkāk!

Link to comment
Share on other sites

Man šķiet kaut kā tā:

 

Ar paneļiem noklāts katras mājas jumts - nifiga neietekmē klimatu.
Izcirsts mežs lai tā vietā uzbūvētu saules paneļu fermu - ietekmē klimatu.
Paneļu ražošana un pārstrāde - atceros kaut ko pa ausu galam dzirdējis, ka relatīvi neķēzīgs process.
Vēja ģeneratoru ražošana un pārstrāde - arī relatīvi neķēzīgs process.
Vēja ģeneratoru tik daudz, ka tie apēd visu "zemo" vēju, augi nevar apputeksnēties utjpr. - ietekmē klimatu, bet šāda situācija nešķiet iespējama.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , ieleja teica:

saules, vēja enerģiju iegūst tur, kur tās ir daudz un tad pa vadiem aizvada uz turieni, kur to gatavi pirkt

Atkal pietrūkst zināšanu par ampēriem un voltiem. Kā Tu no Sahāras tuksneša pārvadīsi elektrību līdz Latvijai? Nē, es protams saprotu, ka inženieri ir duraki, fizikas likumi, tie priekš kaķiem un Tu zini, kā uztaisīt tik garu elektropārvades līniju. Ir milzīga starpība uztaisīt simts kilometrus garu līniju, vai vairākus tūkstošus garu. Nemaz jau tik viegli neiet ar negariem kabeļiem zem ūdens. Savienojums ar Zviedriju, cik saprotu, vēl nav nodots ekspolācijā.

Daudzdzīvokļu mājās nav normāla zemējuma, mājas nav nosiltinātās, jo ierdzīvotāji nespēj vienoties par tik elementārām lietām, a Tu ieleja runā par jaudīgu pieslēgumu katram dzīvoklim.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Didzis teica:

mājas nav nosiltinātās, jo ierdzīvotāji nespēj

khm, mājas nav nosiltinātas ne jau nu tāpēc, bet tāpēc, ka, khm, daži vēsturiskie apsaimniekotāji subefektīvi izmanto savus līdzekļus, jo viņi tā var atļauties, jo iedzīvotāji ir par slinku/tupu lai mainītu apsaimniekotāju vai apsaimniekotu paši. kaut gan, ja paskatās uz šīs sakarības galiem - tad jau ir tieši tas ko tu saki

Link to comment
Share on other sites

Ar jumtiem tur nifiga nesanāks, tie paneļi ir pamatīga bura, ziemā sakrāj sniegu, viņi būs arī jāmazgā, jāapkalpo, jāpieskrūvē pamatīgi pie jumta, kāds tur ložņās pa to rubreroīda plēvi, urbs tai cauri tūkstošiem skrūvju. Tur zīlnieci nevajag lai saprastu kādas būs problēmas ar tekošiem jumtiem, cik reizes dārgāk izmaksās katrus 10-20 gadus nepieciešamā jumta seguma maiņa (privātmāju īpašnieki csss, jumsīm nav ekonomiskie ruberoīda jumti - vannas), un kur nu vēl neizbēgamais pieaugums zādzībām no augšējo stāvu dzīvokļiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 5 minūtēm , abi teica:

 

Ar jumtiem tur nifiga nesanāks, tie paneļi ir pamatīga bura

 

Jāizmanto paneļi kā jumta materiāls.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Āha, ziemā zeļļi kirzas zābakos bradās pa tiem ar sniega lāpstām metot sniegu no jumta nost lai namelis no sniega svara nesabrūk, nemaz nerunājot par hidroizolācijas spējām, nama šūpošanos un staipīšanos pa un bez kompensācijas šuvēm. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tak tādi sīkumi ir tehniski atrisināmi. Pietam arī Norvēģijā un Zviedrijā liek jumtus no saules paneļiem, tur arī ir sniegs.

Link to comment
Share on other sites

Es varu vien iedomāties tos paneļus kā dekoratīvo sienas apdari ēku dienvidu pusei. Tik tad vajag lai paši paneļi vienmēr var atrasties vertikāli.


Gan jau vikingi ir īpaši projektējuši tos jumtus un tie paneļi ir vienkārši uzlikti uz pilnvērtīga jumta.

Link to comment
Share on other sites

Ko darīt ar senču stādīto ozolu pagalmā, vai kaimiņa māju, kura met ēnu? Tak utopija ir iegūt nopietnu enerģiju no saules un vēl mūsu mainīgajā klimatā.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

A ko tur tur iedomāties vai neiedomāties. Pagaidām nav īpaši liels pieprasījums pēc tāda risinājuma, bet ir pieejami gan paneļveidīgi, gan šindeļveidīgi jumta materiāli, tak ieraksti googlē un apskaties. Pieaugs elektroauto īpatsvars, sāks paradīties Didža pieminētās problēms, tad arī cilvēki vairāk sāks apsvēt tādu jumtu iegādi.

Norvēģijā jau tagad 30% pārdoto jauno auto ir pilnīgi elektro vai kautkādi hibrīdi, laiks ies pieaugs slodze uz tīklu, tad arī risinājumi kuri pagaidām nav īpaši pieprasīti paliks populārāki.


Es nevienā brīdī nesaku ka tagad saules paneļi nodrošinās 100% enerģijas vai arī ka tas ir labākais risinājums LV apstākļos, bet slodzi no kopējā t\ikla patēriņa tas noteikti noņem.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nav man datu par LV, bet UK, kur saule spīd vēl retāk kā LV vidēji cipari ir apmēram tādi.

 

Approximate Roof Space:

Typical System Size:
Estimated Cost (£):

Estimated Annual Output:

CO2saved over 25 years (tonnes):

Estimated First Year Return:
Profit Over 20 years:
14 sq m
2kW
3,000-4,000
1,700kWh
20
£368
£3,800
21 sq m
3kW
4,000-6,000
2,550kWh
30
£534
£5,635
28 sq m
4kW
6,000-8,000
3,400kWh
40
£700
£6,750
Link to comment
Share on other sites

Tak Norvēģijā cik tur vispār to ceļu un virzienu kurp IKDIENĀ braukt, enerģija no zemes lien ārā, viņi jau var - uzliek kādam geizerim turbīnu, tvaika mašīnu what ever un lādē autiņu cik grib. Heh, tikko piedzīvoju pakaļdzīšanos uz ūdenss, Vecāķos aiz bojām peldējos un atskrēja pašvaldības policija ar glābšanas laivu. Nu neko, laipni ieteica nelīst aiz bojām, kaut tur vēl pēdējais sēklis ir uz kura var vēl uz pirkstgaliem nostāties

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Rupji rēķinot kautkādu Nissan Leaf ar 28 kvm paneļiem var uzlādēt 100 reizes.

Ar katru uzlādi nobraukt 100 - 150km, kas būtu 10 000 - 15 000 km/gadā. Bet tie ir ļoti rupji un teorētiski aprēķini.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 26 minūtēm , Didzis teica:

Ko darīt ar senču stādīto ozolu pagalmā,

Tu visulaiku mini kautkādus ekstrēmus gadījumus, tad kabeļi no sahāras, tad senču ozoli. Nu ja ir ozoli, tad liec paneļus kur citur, vai arī paliec gribot un ej kājām.

 

 

Pirms 10 minūtēm , abi teica:

Heh, tikko piedzīvoju pakaļdzīšanos uz ūdenss, Vecāķos aiz bojām peldējos un atskrēja pašvaldības policija ar glābšanas laivu.

Kāds sakars ar elektroauto un šo tēmu?

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Lielu daļu problēmu atrisinātu labāks sabiedriskais transports, ļoti plaša auto nomas punktu izvietošana ar iespēju atstāt auto visur kur un savākt arī pie sabtransa un standartizētās baterijas, kuras nevis lādē mājās, bet gan apmaina tukšu pret jaunu.

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Ronalds_ teica:

Lai 100 kwh aķi uzlādētu 10 min vajag 600 kw pieslēgumu! Kaut kur 100A ar 3fāzēm. Kā nelielai rūpnīcai.

 

Tur jau tā lieta, ka tikai retais nojauš, cik nopietna infrastruktūra ir vajadzīga lai visi hipsteri, vegāni un citas minoritātes, varētu lādēt savu eko šmeko elektromobīli.


Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Kāds sakars ar elektroauto un šo tēmu?

Sakars tāds, ka tiek ievērotas labākās boot.lv offtopika tradīcijas. :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...