Racer Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Pirmā digitālā spogulene darbā bij D20. Maksāja ap 1800 Ls. WB bij pakaļā - viss zils. Bet nu tiem laikiem kruta. lielos vilcienos un mazos tramvajos nekas īpaši nemainās - tagad ir kvalitatīvākas matricas ar vairāk megapikseļiem un mazākiem trokšņiem pie augstāka ISO un labāka ātrdabība... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edis7 Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 (labots) Neko jau gudru nepateikšu. Galvenais, ir ko vajadzīgā brīdī redzi un ko gribi uzņemt! Un nav svarīgi, vai tev rokā smena 8m vai mark's XIXIXX , Jebkurā gad. visi novērtēs bildi kadru, ko gribēji iemūžināt !!! Nevis ar ko un ISOfimu, matricu, "stiklus" uc.detaļas. Labots Jūnijs 30, 2016 - Edis7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Long John Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 (labots) Un nav svarīgi, vai tev rokā smena 8m vai mark's XIXIXX , Jebkurā gad. visi novērtēs bildi kadru, ko gribēji iemūžināt !!! Nevis ar ko un ISOfimu, matricu, "stiklus" uc.detaļas. Sorry, bet tas nu gan tāds "blondīnes" viedoklis... Nevar salīdzināt telefona (ziepja) un pilnformāta sensora spoguļkameras iespējas- kaut vai dēļ spējas kvalitatīvi uzbildēt vājā gaismā ar lielu ISO, uzlikt sižetam atbilstošu optiku. utt utml. Par kvalitatīvas optikas "zīmējumu" pat nerunājot. Protams, radošam funktierim galvā arīdzan jābūt, bet bez atbilstoša tehniskā nodrošinājuma labu bildi uzņemt nevar. Pirmā digitālā spogulene darbā bij D20. Maksāja ap 1800 Ls. WB bij pakaļā - viss zils. Atkal jaucam apzīmējumus- nebija tāda Canon D20- bija pirmā dSLR Canon D30 un bija bik modernāks Canon 20D. Par novērtējumu "pakaļā" atļaušos nepiekrist- nekā tāda neatceros (ir bijuši Canon 300D, tad 10D, 20D un 40D. Tagad jau penža vaļaspriekiem lētucis 1100D. Un ne par vienu no aparātiem negribētu teikt, ka ar taisnām rokām nevarēja dabūt normālu bildi. Vismaz nekādus nopietnos kreņķus neatceros. Labots Jūnijs 30, 2016 - Long John Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Ne jau tehnika nosaka to, vai būs bilde ar kādu māksliniecisko efektu! Jā, ja esi pikseļu skaitītājs - tad vajag kaut ko krutu. Tomēr IMO talantīgs fotogrāfs ar jebko uztaisīs bildi, kuru būs interesanti skatīties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Long John Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 (labots) Tomēr IMO talantīgs fotogrāfs ar jebko uztaisīs bildi, kuru būs interesanti skatīties. Labā gaismā tādam funktierim varētu daļējji piekrist. Bet ko Tavs "talantīgais" darīs puskrēslā ar vecu ziepi? Taisīs tumšu miglubildi un pēc tam gudri spriedelēs par dižo mākslinieka ideju, kas tajā miglā noslēpta?... Vispār jau es vairāk strīdos no savas- vairāk reportāžnieka pieredzes. Mākslu un visādus radošos eksperimentus var taisīt ar dajebko- kaut kurpju kasti ar vākā izdurtu caumuru. Bet garantēti kvalitatīvu reportāžu (u.c. nopietnus darbus) jebkuros gaismas apstākļos- tikai ar maksimāli kvalitatīvu tehniku. Labots Jūnijs 30, 2016 - Long John Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubb Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Talantīgs fotogrāfs arī zinās sava dampja iespējas un fočēs, kad sanāks. Nevis kā daudzi ar kruto tehniku - ups, nesanāca, AF greizs vai tml (ir nācies tādus redzēt)... Labi, offtops... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edis7 Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 >Long John Runājot par šo lietu, tās "blondās domas" nebūt nav sūdīgākās. Ok, cik ir nācies kameru izmantot kā "reportiereni" lai blieztu visu iekšā pēc kārtas? Man piem līdz tādām lietām, kā "stiklus"mainīt, filtrus likt nebija laika un tas rezultātu nemainīja. Canon, neapšaubāmi ir ātrs un man viņš patīk. Bet elementāri, vecais izstāsti, kur tu uzlādēsi ciparnieci, džungļos ja tev nav līdzi 35mm filmas analogais uz ko visos gadījumos vari paļauties? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 (labots) Atkal jaucam apzīmējumus- nebija tāda Canon D20- bija pirmā dSLR Canon D30 un bija bik modernāks Canon 20D. Par novērtējumu "pakaļā" atļaušos nepiekrist- nekā tāda neatceros Paldies par precizējumu - D30 tā kamera bij ar 3 vai 4 megapikseļiem - 2 gab un abām bij Auto WB režīmā viss zils. Atceros spilgti, jo vislaik bij ar šopu jādarās. Paralēli vēl bildēju ar Eos 300 un Fuji Press filmām (mazāks grauds), kuras tika nestas uz Šarlotes ielas JVK (kamēr vēl Vītiņš bij dzīvs) skenēšanai. Varēja labi salīdzināt rezultātu. Nevar salīdzināt telefona (ziepja) un pilnformāta sensora spoguļkameras iespējas- kaut vai dēļ spējas kvalitatīvi uzbildēt vājā gaismā ar lielu ISO, uzlikt sižetam atbilstošu optiku. utt utml. Par kvalitatīvas optikas "zīmējumu" pat nerunājot. Protams, radošam funktierim galvā arīdzan jābūt, bet bez atbilstoša tehniskā nodrošinājuma labu bildi uzņemt nevar. Piekrītu, bet daļēji. Atkārtošos (kādā foto topikā jau rakstīju te) - bij tāda fotoliste kādreiz un tur bij eksperiments - vienreizējā Kodak filmiņkamera ar 24 kadriem tika laista pa riņķi - katram viens kadrs. Beigās filmiņa attīstīta, ieskennēta, visi kadri ar vienādu algoritmu automātiski apstrādāti un bildes ieliktas weblapā bez autoru vārdiem un balsošana. Ļooti interesanti bij rezultāti. Papildus vēl bij testi ar dažādiem stikliem - sākot ar pudeļstikliem (kiti) un beidzot ar biezā gala L stikliem viens un tas pats kadrs, ~20 % spēja noteikt kaut cik aptuveni gradācijas ar ko ir bildēts. P.S.Šobrīd sadzīves lietas 80% bildēju ar telefonu un tikai tad, kad zinu, ka gribēšu bildes drukāšanai vai skaistai piemiņai, uzlādēju spogulenes aķus un rosos ar to. Labots Jūnijs 30, 2016 - Racer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Long John Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 (labots) Runājot par šo lietu, tās "blondās domas" nebūt nav sūdīgākās. Ok, cik ir nācies kameru izmantot kā "reportiereni" lai blieztu visu iekšā pēc kārtas? Man piem līdz tādām lietām, kā "stiklus"mainīt, filtrus likt nebija laika un tas rezultātu nemainīja. Canon, neapšaubāmi ir ātrs un man viņš patīk. Bet elementāri, vecais izstāsti, kur tu uzlādēsi ciparnieci, džungļos ja tev nav līdzi 35mm filmas analogais uz ko visos gadījumos vari paļauties? Te katram sava pieeja. Hobijs vai darbs! Man līdz penzijai foto nebija hobijs, kad var bildēt pēc savas patikas, bet gan darba (un arī piepelnīšanās) pienākums. Ja slikti izpildīju pienākumu, bija kreņķi darbā vai slikti panākumi "biznesā". Tātad vienmēr nācās nevis vienkārši "bliezt pēc kārtas", bet apzināti bildēt tā, lai visi bez izņēmuma kadri būtu veiksmīgi- tātad bija gan vajadzīgie objektīvi jāmaina, gan pie gaismošanas jāpiedomā utt utml. Par "bildēšanu džungļos"- tas ir pietiekami ekskluzīvs gadījums, lai par to domātu nopietni. Un nav jau vairs tie laiki un maz vietas kur bija jāiztiek nedēļām bez elektrības- mūsdienu tehnika ir gana ekonomiska un akumulatori ir pietiekami viegli un ietilpīgi, lai neliels rezerves komplekts nodrošinātu gana ilgu barošanu "neceļos". Un uz filmu arī diez ko nevar paļauties- kaut vai- ja mainās fotosituācija, jāizknipsē visi 36 kadri, lai ieliktu citu filmu. Digitālajam vienkārši pārslēdz ISO. Un nevajag aizmirst arī, ka vairāku desmitu (simtu) gB atmiņas karte ar tūkstošiem kadru sver tikai dažus gramus- bet cik svērs atbilstošs filmiņu kasešu daudzums? )) Vecajiem stagnātiem jāsamierinās, ka filma savas pozīcijas ir zaudējusi (ar retiem izņēmumiem). Bet par Canon & Co vispār- bezjēdzīgi "brendu kari". Nikon, Fuji, Sony utml. nopietnie aparāti principā nav sliktāki (protams, taisnās rokās). Labots Jūnijs 30, 2016 - Long John 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edis7 Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Long John, Ļoti novērtēju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Man līdz penzijai foto nebija hobijs, kad var bildēt pēc savas patikas, bet gan darba (un arī piepelnīšanās) pienākums. Man ļoti līdzīgi. Bildēju rallijus un tirgoju bildes. Daži galma fotogrāfi bij bikiņ sapīkuši par konkurenci. Čoms, kurš ar šo lietu ņēmās jau gadiem, bi tikko nopircis EOS 1 filmakemru. Pierunāju, lai andelē nost un pērk tikko parādījušo EOS 300D. Atmaksājās. Vispār, esmu priecīgs, ka sāku bildēšanu iepazīt filmiņlaikmetā ar Smenu, Villiju, Dzeržinska Fedu, Zenītu un vēlāk Canonu, jo tad apzinies, ka filmiņā kadru ir tik cik nu ir un ir jāpedomā pirms bildēšanas, nevis jābliež viss bez apstājas un pēc tam no piectūkstoštrīsdesmitseptiņiem kadriem jāatlasa kaut kas, kas varbūt ir sanācis. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorsh Jūnijs 30, 2016 Share Jūnijs 30, 2016 Bet elementāri, vecais izstāsti, kur tu uzlādēsi ciparnieci, džungļos ja tev nav līdzi 35mm filmas analogais uz ko visos gadījumos vari paļauties? Daži uzlādēti aķi pietiks vairāk kadriem, kā Tu tajos džungļos spēsi fotofilmu kaudzi pastiept. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskars Feldmanis Jūlijs 19, 2016 Share Jūlijs 19, 2016 Mani 2 centi. Paskaties kādas firmas fočiki ir taviem draugiem/darbam/pofig, kam, tu tiec klāt, lai aizņemtos objektīvus, un to arī ņem. Un ja tu esi iekšā, tu esi iekšā līdz galam. Atpakaļceļa nav. NAV! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Jūlijs 19, 2016 Share Jūlijs 19, 2016 Atpakaļceļa nav. NAV! Apokalipse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!