Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

pirms 2 stundām , Ronalds teica:

Super klips! :D:D:D (Tīrākā demagoģija!) 

 

Tas ka viens nemāk paskatīties un ieraudzīt pa galveno ceļu braucošo mašīnu - tad kas? Visiem jāvelkas? 

Jā - cilvēki pieļauj kļūdas un par viņām maksā! Ja esi pie stūres tad neguli un kārtīgi apskaties kas apkārt notiek!

Jāvelkas nav, bet šad tad mēdz paglābt tas, ka iepriekš rēķinies, ka kāds priekšā/sānā/aizmugurē esošais tūliņ skries virsū.

 

pirms 2 stundām , Inspektors Caps teica:

Starpcitu, Broņislavs visdrīzāk tās figūras izbrauks ar vienu roku un smēķi zobos. Jānis Bērziņš lēnā penZionāra tempā arī galā tiks.

Drošas braukšanas kursos kāds vīrs gados teica, ka tie kursi būtu noderējuši krietni agrāk - tad būtu varējis no dažas labas piedzīvotas avārijas izvairīties.

Pēc kāda CSNg pirmā frāze, ko dzirdēju pēc izkāpšanas no auto, bija "Ko tu nebrauc?! Man stāžs ir pāri pa 30 gadi!!" (nebija gan gluži pensionārs, bet nu par bērneli arī grūti nosaukt).

Pirms pāris ziemām kādu vīru gados vilku no grāvja. Pirms tam gan kādu pusstundu-stundu kopīgi ar lāpstām pastrādājām.

Pirms gadiem 6-7 saucu ātros, lai brauc uz D-tiltu pie vīra gados, kurš pamanījās ieskriet "barjerā" starp 1. un 2. joslu, kur 1. josla atdalās no tilta.
Da i vispār stipri liela daļa nedrošo braucēju, ko gadās redzēt ceļā, ir vīri gados.

 

Nez, man kaut kā ir radies iespaids, ka tie "penZionāri" nav nemaz tik izveicīgi un prasmīgi.

 

pirms 1 stundas , Zin... teica:

Kad mācījos braukt, iekrita ziema un instruktors mēdz citos krustojumso paraut roceni, lai uzmanību patrenētu, bet nu īsti tas nesimulē "melno ledu", priekšā izskrienošu dzēŗaju vai, kad apdzenot mašīna ierauj ceļmalas šļurā utml.

Kad tiku pie sava pirmā auto (Opel Astra, 1992. gads, hečbeks; ja atmiņa neviļ, tad vienīgā drošības ekstra - ABS; airbegu, cik atceros, nebija), ļoti labi varēja just jebkuru izslīdēšanu, tāpat jebkurā situācijā varēja bez problēmām savākties - gan ziemā, gan vasarā. Diemžēl tas bija vienīgais auto, ar kuru viss bija tik vienkārši :D Ar citiem auto izslīdēšanu jūt krietni vēlāk - tad, kad jau reāli slīd, nevis tad, kad sāk mazliet izslīdēt. Par auto savākšanu grūti pat kaut ko komentēt - slīd mazāk nekā tas opelis, līdz ar to retāk jāsavācas. Gabarītus arī nevienam citam auto tik labi neesmu jutis kā tam opelim - ja ar opeli kopš sākta gala varēja nostāties kaut ar 5cm šķirbu līdz priekšā vai aizmugurē stāvošajam auto, tad ar citiem auto reāli vēl metrs paliek, kad šķiet, ka tūliņ jau sadursies.

Citiem vārdiem sakot - mācies, cik gribi, tāpat gan cits auto citādāk uzvedīsies, gan arī citos apstākļos būs jāpieņem citādus lēmumus. Jā, var skolā iemācīties ko vairāk nekā tagad, bet no skolas iziet kā prasīgam un drošam šoferim - nu tad to skolu vajag vismaz 5 gadus, pa 5 reizēm nedēļā, pa 2 stundām dienā.

Link to comment
Share on other sites

Īsāk sakot iesaku visiem iziet drošas braukšanas skolas ekstrēmās braukšanas kursus... vienus man sadarbības partneri uzdāvināja... gāju ar e87 BMW, otrus darbā apmaksāja - braucu ar i40... man abas reizes patika... reāli noderīgs pasākums... 

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

Tik pēc tiem kursiem, mājās braucot, ar bremžu pedāli tā prātīgi jāstrādā - citi jau nav kā tikko no kursiem :D Atceros, vienam krustojumam gandrīz pabraucu garām. It kā bremzes pavisam mazliet piespiedu, bet nu … labi, ka aizmugurē neviens nebija :D

Link to comment
Share on other sites

Pēdējo reizi, kad pēc Jaunā Gada korporatīvi paņēmām drošu braukšanu 333 tur tīrais fufelis vien bija. Sākumā stundu, pusotru stāstīja kā rokas uz stūres jātur, krēslā jāsēž, pēc tam, ilgi gaidot, braucām virāžas, piem. čūska, alnis, utt. Laika mērītāji nedarbojās, jo bija "nosaluši" un beigās instruktors bija vīlies, ka māku izstūrēt auto, kad samet "ripas" trasē, nevis sagriezties apkārt :D

 

Ja būtu pats maksājis tos ap 100 eur + savs auto, tad būtu ļoti vīlies. Varbūt vasarā ar tām specializētajām izslīdēšanas virāžām ir OK, bet ziemā nelikās galīgi tās naudas vērts.

Link to comment
Share on other sites

Tev arī vasarā tur nepatiktu, ja nu vienīgi uztvertu to kā tusiņu vai kā "kaut ko savādāku". Tie kursi vairāk domāti tiem, kas atbilstošos apstākļos prot arī "sagriezties apkārt".

Link to comment
Share on other sites

@janiz nezinu kādus kursus gāji, bet tie ekstrēmās braukšanas ir labi, pat tad ja esi braucis trasē... un amatieru mačos...

 


Nu bija jautri, jo bija vairāk meitenes... :D 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

esmu pie stūres jau vairāk par 30 gadiem, daļu (jaunībā) 10 gadus braucu kā prof šoferis ar kravinieku ikdienā, un arī pašlaik braucu gandrīz katru dienu, 

un par šiem n- to tūkstošu, (varbūt ka jau miljonos) nobrauktajiem km, nekad netīšām , vai kaut kā savādāk neesmu izraisījis avāriju ....., jaunībā braucu ar ''žiguli'', pēc tam bija ''ford siera'' ar aizmugurējo piedziņu, un uz tukša ceļa bieži ziemā un vasarā līkumos (uz grantēto) gāju sānslīdē ....., 

un ko ar to gribēju pateikt?, šoferim ir auto jājūt ,tur jābūt vienam veselumam ......, un visas šīs jaunās auto 'fīčas es īsti neizprotu ...., jo 'tu (šoferis) vairs nekontrolē auto .....,

un tas, ka mūsdienu ''gonšķiki'' - pašnāvnieki rullē pa ceļiem ir traki ......, mans pastāvīgais maršruts ir Talsi - Rīga, trešā daļa braucēji manuprāt ir pašnāvnieki un citu auto vadītāju bieds ....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , snukurins teica:

Pietrūkst tikai meistartriks ar izkāpšanu braucošam auto pa šofera logu  un pa blakussēdētāja logu iekāpsanu atpakaļ turpinot braukt.

Šo arī pie jaunās eksāmenu procedūras

  • Patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, alusbundza teica:

un ko ar to gribēju pateikt?, šoferim ir auto jājūt ,tur jābūt vienam veselumam

+ ja vēl instruktori iemācītu jaunos auto vadītājus DOMĀT, nevis kā robotam izpildīt noteiktas kustības un manevrus, lai braukšanas eksāmenā viss ietu gludi!

Link to comment
Share on other sites

@Knaabis, kamēr DOMĀS, tikmēr būs jau par vēlu. Pie stūres kā reiz visam jābūt atstrādātam līdz "robotam". Jebšu tu esi no tiem, kas arī pēc 15 gadiem DOMĀ, kādā secībā jāveic darbības, lai pārslēgtu ātrumu? :jester:

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@binary - Tu laikam tikai burtiski uzrakstīto sapŗoti, vai atkal visu spried pēc sevis...

p.s. Ar domāšanu uz ceļa es biju domājis to, ka nekad nebūs tās ceļa situācijas uz ceļa, ka tiek maltas braukšanas apmācībā.

Ir jāprot domāt uz ceļa un paredzēt laicīgi visādas iespējamās problēmas, kuras rada tieši tie, kas visu dara "bez galvas".

p.p.s. Atļaušos piebilst, ka man vadītāja apliecība ir no 1979. gada un noripoti stipri virs 1 miljona km (precīzi neesmu skaitījis), tai skaitā ~5 gadi taksometra vadīšana.

Labots - Knaabis
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Knaabis teica:

paredzēt laicīgi visādas iespējamās problēmas

Patiesībā, man personīgi, šim lieliski palīdz pa retam palūrēt youtube "car crash compilation" apkopojumus no video reģistratoriem.

Ne jau visu ir iespējams iedomāties, bet vienreiz redzēsi un atcerēsies ilgi. Ir jau tur, protams, ļoti daudz standarta garlaicīgie gadījumi.

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

@Knaabis, savulaik dzirdēju tādu apgalvojumu - labs autovadītājs ir tāds, kurš tās "iespējamās problēmas" jūt ar kaulu smadzenēm.

Domāšana ir lēns process, ļoti lēns. Uz ceļa tam gluži vienkārši nepietiek laika.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 42 minūtēm , snukurins teica:

Šito ne,bet braukšanu sēžot blakussēdētāja sēdeklī gan varētu.Agrāk ļoti iecienīts triks,nosēdini pie stūres skaidru beibi kura nemāk braukt un nav tiesības bet pats sēdi blakus komā un brauc ar vienu roku un vienu kāju.Ja aptur policija tad samaksā 20Ls par braukšanu bez tiesībām un viss.Nevienam pat prātā nenāca ka braucu es sēžot blakus.Tagad tas gan vairs nav aktuāli jo sodi par braukšanu skaidrā bez tiesībām īpaši neatšķiras no vienkāršas braukšanas dzērumā.

 

Beibe kreiso roku uz stūres, Tu savu kreiso ar, tad sanāk, ka lai nebūtu vairāk kā 2 rokas uz stūres, beibei labā roka ar kaut kā jānodarbina... Kārumnieks! :D

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Man gan vairāk interesē kā dzīve izskatījās pedāļu, it īpaši sajūga, spiešana un ja vēl ņem vērā, ka mašīnai tak protams stūres pastiprinātajs ar nebija....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 51 minūtēm , binary teica:

Domāšana ir lēns process, ļoti lēns

Nespried par visu pēc sevis...

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 11 months later...
  • 4 months later...

Rīgas ielās avarē 300 000 eiro vērts Lamborghini

 

 

Link to comment
Share on other sites

martinno
Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

kas par baudu

 

Itsevišķi, ja apzinies, ka neesi vainīgs CSN :mrgreen:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

image.png.9e036e7c3ecf5ad241c33153e87d1dbd.png

Tā mašīna jau tāpat bija sačakarēta ar bezgaumīgu krāsu kombināciju. (Skat. korpusu, diskus, Itālijas karodziņu uz durvīm)

Link to comment
Share on other sites

Nav tā ka nafigators pievila ... Kaut kā dziļā miglā stāv, ka tur kreiso kaut kad varēja ...

Labots - M@R$$
Link to comment
Share on other sites

Ar tādu motoru un uzrāvienu līdz 100 vajadzēja paspēt!

Link to comment
Share on other sites

3 sek ir tomēr par daudz, lai aizmuktu no vietējiem.

Labots - ggg97
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Jurkins teica:

Uh, kas par baudu tādam iemaukt sānā?!

 

Ar kādu sapuvušu opeli..uhh….:yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , Murlo teica:

Pat ja var, tad tāpat jāpalaiž pretīm braucošie

Arī fakC

Link to comment
Share on other sites

Vai nebija tā, ka konkrētajā krustā, braucot no Alfas puses, papildsekcija ieslēdzas tad, kad pretējiem sarkans?

 

p.s.

bet uz konkrēto krešu tas neattiecas, jo lembis brauca no centra, kur kreisais nav atļauts.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

A tu necepies šofer. Tie, kuri pazīst pilsētu, zin, kā kur kas slēdzas. Protams, nekas nav mūžīgs, kautkas pamainās regulējumā, kraš, kraš, kraš, un atkal visi gudri.

Link to comment
Share on other sites

Ko te apspriest? Lambo lahanulsja, un viss.. Grand Turismo beidzās, nelaimīgs brauc mājās!

  • Patīk 1
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
alusbundza

šodien pa ilgiem laikiem (kopš pavasara) izbraucu Rīgu, arī vecpilsētu, teikšu, ka ļoti zolīdi visi , tikai no Jūrmalas puses neredzēju (varbūt stulbs esmu) , kur nogriezties uz Babīti …., aiztēsu garām …., bet nekāda skāde nebija, jo tāpat bija jātiek uz Rīgas centru ….., atpakaļ braucot izbraucu caur Imantu 

 

Labots - alusbundza
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

un starp citu, pirmo reizi uz ceļa satiku vienu dūmojošu Volvo dīzeli, ko nācās apdzīt, jo tam tik tiešām melns nāca ārā ……, un es bieži esmu uz ceļiem

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , alusbundza teica:

ļoti zolīdi visi

meh, cik neinteresanti :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Pāris dienas atpakaļ atgadījums- braucu posmā kādus km 5, pa priekšu bmw, visu ceļu ātrums virs atļautā. Bija gan dzīvojamā zona, gan parasts ceļs, pagriezieni bija vairāki- ne reizi netika ieslēgts pagrieziena virziena rādītājs :D esmu pie tā pieradis un parasti noignorēju, bet te sagadījās, ka priekšā bija vilcien pārbrauktuve kura bija ciet. bmw apstājas, es aiz viņa. Skatos čalim logs vaļā, domāju pieiešu- pieeju, saku tev uz servisu vajag! bmw- kāpēc, kas noticis?! saku ''tev neviens pavarotņiks nestrādā'' un eju prom. bikiņ pauze un tad izbāžas galva pa logu ārā ar jautājienu- ''tu man tagad tipa uzstāstii?!???'' (jā tas bija letiņš 328 kupejā) uz ko atbildēju- nē vienkārši saku ka servis jāapmeklē :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...