Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

Valdemāra ielas garumā pārliecinājies

kā reiz Valdemāra iela ir drausmīgi šaura priekš tām 2 joslām, kas tur uzzīmētas katrā virzienā. un ļoti-ļoti luksoforaina. 5dienu vakaros tur ir nenormāli korķi, kas JAU pirms 15 gadiem nozīmēja neatrisinātas satiksmes organizācijas problēmas. vispār lielā daļā Rīgas man prasītos iebāzt pa 1 braukšanas joslai klāt, tad arī daļēji atrisinātos problēmas. Bet ne jau papildus gājēju vai riteņbraucēju joslas atzīmēt, sašaurinot brauktuvi.

 

es runāju, piemēram, par Jelgavas/Bieķensalas krustojuma rajonu, kur ir braukšana kalnup/lejup, brauktuves sašaurinājums un līkums vēl piedevām. Esi tur braucis?

Link to comment
Share on other sites

Tas ir absurds, ka velosipēds piedalās kopējā satiksmē ar motorizētajiem transportlīdzekļiem. Ja jau visi šobrīd domā zaļi, tad ir jādomā arī par atsevišķu infrastruktūru velosipēdistiem - atsevišķi atdalītām joslām, platākiem ceļiem. Jā - Rīgas centrā to realizēt grūti un autovadītāji pukst, kad uzskārso kādu veloceliņu, bet tomēr pie tā pierod - un diezgan ātri - tāpat kā pie nemitīgi augošiem nodokļiem.

 

Par 1 metru nav rakstīts, bet par iespējami tuvāku braukšanu labajai malai ir gan. Braukšana pa joslas vidu nav klasificējama, kā iespējami tuva braukšana malai. BET - pilsētā braukšana tuvu malai (apmalei) var ļoti sāpīgi beigties, jo īpaši jau sabiedriskais transports spiež nost velosipēdistus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
drausmīgi šaura priekš tām 2 joslām, kas tur uzzīmētas katrā virzienā

Valdemāra ielā lielākoties ir uzzīmēta viena josla katrā virzienā. 2 joslas sākas pie Elizabetes ielas un beidzas pie Vanšu tilta. Nu, vai kur nu tur skaitās, ka beidzas/sākas Valdemāra iela.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

--

metrs no brauktuves malas - tā ir tipiskā riteņbraucēju trajektorija, cik esmu ievērojis. man neinteresē, pēc kādiem noteikumiem viņi brauc, bet mani interesē tikai lai būtu atbilstoša infrastruktūra (veloceliņi) un lai savus bērnus es varētu palaist ar velo un cerēt viņus sagaidīt atpakaļ veselus. pagaidām priekš manis paša un arī viņiem reālākais variants ir ietve, kamēr infrastruktūra nav sakārtota.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

es runāju, piemēram, par Jelgavas/Bieķensalas krustojuma rajonu, kur ir braukšana kalnup/lejup, brauktuves sašaurinājums un līkums vēl piedevām. Esi tur braucis?

Baigā nu tur braukšana kalnup. Nav mans rajons, pāris reižu ar velo esmu bijis - galīgi ne tā stresainākā vieta.

Link to comment
Share on other sites

par joslām uz Valdemāra - neprecīzi izteicos, bet nu viduslīnija tehniski ļauj žmiegties 2 paralēliem auto vienā virzienā. vai nu zigzagā vai arī cieši blakus. un man jau tā tas nepatīk.

 

tur pie Bieķensalas, sākot braukt slīpumā aiz līkuma reiz arī redzēju velobraucēju ar bērnu bagāžniekā. viņam pašam arī likās ļoti laba vieta. es savu un bērnu veselību vērtēju augstāk :)

Labots - usver
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu nebūs VISĀS ielās veloceliņi. Un man neder braukšana pa Barona ielu, ja vajag uz Valmieras ielu :) Jā, daudz kur ietve ir drošāk, bet VAJAG riteņbraucējus uzlikt uz ielas - tikai tā viņi paši sāks apjēgt, ka jāseko līdzi un jāievēro noteikumi. Un citi sāks ar viņiem rēķināties. Neizbēgami.

Vienīgie momenti, kuros man ir traucējuši riteņbraucēji (kā autovadītājam un arī kā riteņbraucējam) ir tie, kuros viņi nav ievērojuši noteikumus vai arī uzņēmušies lielāku risku - es saprotu, ka Vanšu tilta velorisinājums ir tizls, sevišķi kurjeriem, bet tur, kur pilsētā ir atļautais 70, gan nav uz brauktuves jālien. Nu vai arī jāgriež pa kreisi, kur to nedrīkst. Utml. Normāli (arī lēni) braucot neviens mani nav traucējis, tāpat kā netraucē tie, kas uz šosejas nebrauc ar 95. Traucē vairāk tie, kas parkojas otrā rindā "uz minūtīti" lai savu sportistu no futenes vai Olimpiskā sporta centra savāktu, kaut gan turpat ir liela stāvvieta pie Prismas. Bet sportistiem jau būs slodze par lielu, 300m noiet.

 

 

man neinteresē, pēc kādiem noteikumiem viņi brauc

Pēc tiem pašiem, kā Tu. Tāpēc ir jāzina gan velobraucējiem tas, kā brauc ar auto, gan auto jāzina, kur un kā drīkst braukt velo. Jā, velo drīkst būt kreisajā joslā, lai nogrieztos pa kreisi.

Link to comment
Share on other sites

Jā, velo drīkst būt kreisajā joslā, lai nogrieztos pa kreisi.

es balsotu par gājēju pārejām kā par labāku variantu šādā situācijā. tāpat gājējiem kaut kur pāri jātiek būs.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze)

 

Vairāk par 1 apli nekad nav gadījies, i to pārsvarā kravinieku dēļ.
 

Neesmu nekāds super truper nto gadu pieredzējušais šoferis, bet sakrīt domas ar versatile. 

Ja bail no satiksmes tad varbūt labāk izvēlēties sabiedrisko transportu?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Jāskatās, kas tās par ielām un uz automašīnu pārblīvētām ielām viņiem īsti nebūtu vietas. Uz Valdemāra ielas kāds velosipēdists ātri vien tiks nobraukts, ja visi tiks uz ielām samesti. Arī uz ļoti intensīvās Daugavas ielā Mārupē velosipēdisti konkrēti traucē, jo šaurības dēļ vietām apdzīt viņus nevar un tad jāvelkas līdz ar 10km/h, jo lielākā daļa veselīgā dzīvesveida aģitatoru ātrāk nespēj pabraukt. Ziemā sniegotā dienā tas pats scenārijs.

 

Savukārt ārpus apdzīvotām vietām kaitina, uzliek kaut kādu sūda lampiņu (parasti ir netīra), kuru var ieraudzīt labi ja 10m velosipēda, protams, pats ietinies mellā pufaikā, kapucē, lai speciāli nevarētu viņu ieraudzīt. Nez kāpēc gājējiem jāvelk atstarojošās vestes, bet velosipēdists var piekārt jāņtārpiņu nosaucot to par velolukturi. 

 

VAJAG riteņbraucējus uzlikt uz ielas
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

jāvelkas līdz ar 10km/h, jo lielākā daļa veselīgā dzīvesveida aģitatoru ātrāk nespēj pabraukt. Ziemā sniegotā dienā tas pats scenārijs.   Savukārt ārpus apdzīvotām vietām kaitina, uzliek kaut kādu sūda lampiņu (parasti ir netīra), kuru var ieraudzīt labi ja 10m velosipēda, protams, pats ietinies mellā pufaikā, kapucē, lai speciāli nevarētu viņu ieraudzīt. Nez kāpēc gājējiem jāvelk atstarojošās vestes, bet velosipēdists var piekārt jāņtārpiņu nosaucot to par velolukturi. 

 

kādreiz izvelc savu lielo pakaļu no auto - savādāk neveidojas izpratne cik ātri un ilgi var pabraukt ar ričuku.

+ nu neticu, ka tu un tavi ģimenes locekļi visur dodas baltās jakās vai sētnieka vestēs, apkarinājušies ar atstarotājiem, bet citiem pārmest māk.

verdikts - sāc ar sevi 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
rokijs

Es vairākus gadus biju tikai ar velo pārvietojies pa Rīgas ielām un ārpus tām,tāpēc nestāsti, kā pareizi jābrauc.  Tieši tiem tirliņiem, kam vajag paspīdēt Rīgas domē ar "veselīgu" (lasīt: ar lielu varbūtību tapt nobrauktam) dzīvesveidu, vajag braukt speciāli pa visnepieejamākām vietām, piemēram, Salu tiltu. 

 

Visādiem svētdienas braucējiem nav jāvelkās pa sniegotu šoseju. Arī nav jādodas ar visu ģimeni pa Jūrmalas šoseju, ja netālu ir normāla veloinfrastruktūra.  Man ir normāla atstarojoša jaka, kuru var nopirkt jebkurā veloveikalā. 

 

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Man ir normāla atstarojoša jaka, kuru var nopirkt jebkurā veloveikalā. 

 

neuzskaiti lietas, kas tev ir MĀJĀS, bet ko lieto ikdienā

Link to comment
Share on other sites

manas kapeikas:

 

man nekas nav pret velo braucējiem, lai brauc, bet tad lūdzu kaut kādu vienlīdzību.

priekš auto ir ceļa nodoklis, apskate, apdrošināšana, ir reģistrēti ar numura zīmēm, nepieciešams nokārtot eksāmenus lai iegūtu tiesībus, tajā pašā laika personāžs nopērk velo un ir pilntiesisks satiskmes dalībnieks (nerunāju par tiem ar auto vadītāju apliecībām). Nebūtu arī redzējis, ka kādu sodītu par satiksmes noteikumu pārkāpšanu - braukšanu bez vadītāja apleicības, nogriešanos neatļautā vietā uttt.

 

nestādos priekšā, piemēram, Čaka ielu kur tā ir viena josla katrā braukšanas virzienā, bet auto tā jau brauc divās joslās, kad tur sāks braukt arī velo braucēji.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

rokijs

Ikdienā visi normāli velosipēdisti apģērbjas un tad dodas uz ielas. Arī ķiveri ir jāvelk. Arī jāvelk ūdensizturīgu apģērbu, ja dodas lietus laikā. Baigi grūti uzvilkt jaku, kura pat piemērota braukšanai ar velo? Mēs taču zinam, kas notiek baikeriem, kuri maikās lido pa ielām. Kāpēc lai velosipēdists lai būtu priviliģētāks un jāpiedalās satiksmē ar nepiemērotu aprīkojumu (ūdeļādas kažokā, vāļinkos utt.)?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pēc tiem pašiem, kā Tu. Tāpēc ir jāzina gan velobraucējiem tas, kā brauc ar auto, gan auto jāzina, kur un kā drīkst braukt velo.

Hmm .. tie paši noteikumi, saki?

Es uz velo uzsāku mīt, kad iedegas luksoforā dzeltenais pirms zaļā

45.2. dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot šo noteikumu 54. punktā minētos gadījumus (lasi - nevar vairs apstāties), un brīdina par gaidāmo signālu maiņu;

tu tai brīdī, labākajā gadījumā izspied sajūgu. Krustojumam pāri es esmu pirms Tu esi tajā iebraucis.

Joprojām esi pārliecināts, ka noteikumi ir tie paši?

auto 160 zirgspēki ir, labas riepas ir. Priekš kam stāvēt un gaidīt? Vienīgais attaisnojums lēnam startam - ja deguna priekšā kāds minas un fiziski nevar ne apdzīt, ne apsteigt. Tad gan var priecāties par lēniem autobraucējiem :)

Link to comment
Share on other sites

Par to sodīšanu, nesaki viss. Tiko  vienam paziņas sastādija protokolu. Vīruks jau gados, tiko pensijā aizgājis, visu mūžu braucis ar veļuku un te pēkšņi poļicaji apturēja un piesējās ,ka nav tiesību. Vīrs tos jaunos gurķus protams pasūtija. Līdz Rīgai 80km un skaidrs, ka nebrauks tiesības meklēt, tā arī pateica. Sodu maksāt netaisās, jo kā tad to piedzīs. Tehniskā apskate ričukam ta nav jāiet  :sarkasms:

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ar procentiem tiesas ceļā piedzīs. Pats pēc tam varēs sūdzēties beztabu, ka dzīve netaisnīga. Senos laikos arī auto nevajadzēja tiesības, bet kaut kā tagad visi saprot, ka tā nevar.

 

Sodu maksāt netaisās, jo lā tad to piedzīs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
priekš auto ir ceļa nodoklis, apskate, apdrošināšana, ir reģistrēti ar numura zīmēm, nepieciešams nokārtot eksāmenus lai iegūtu tiesībus, tajā pašā laika personāžs nopērk velo un ir pilntiesisks satiskmes dalībnieks (nerunāju par tiem ar auto vadītāju apliecībām). Nebūtu arī redzējis, ka kādu sodītu par satiksmes noteikumu pārkāpšanu - braukšanu bez vadītāja apleicības, nogriešanos neatļautā vietā uttt.

ak, jel, ceļa nodoklis... Parādīsi kvīti, kurā esi maksājis par kaut ko, kas saucas "Ceļa nodoklis"? Lūdzu izdari tā.

Kas attiecas uz transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli :) tad tas nav nekāds ceļa nodoklis; tas ir nodoklis par to, ka tu vai es ar savu vāgenu piesārņojam dabu - tāpēc jau to, mļedz, rēķina no motora tilpuma un izmešu daudzuma. Cita lieta, ka to nodkli vajadžetu iekļaut degvielas cenā un miers.

Apskate - ko tādam velo taisies apskatīt? Ar auto ir drusku savādāk, policists satiksmē vai apturot auto, īsti nepateiks vai tev bremžu diski jau trešoreiz apvirpoti, caura degvielas truba un auto apakšā spīd cauri asfalts. Apturot velo (jā, tas notiek) bremži un zvaniņa neesamība ir pamanāma. Ko vēl tur baudīt, kas vēl var apdraudēt citus?

Apdrošināšana - ja drošini savu auto, malacis, bet tas ir brīvprātīgi un saucas kasko. Bet gan jau tu pļūti par octa (tobiš, tu nedrošini mašīnu, bet savu atbildību), kas paredzēta, lai tad, ja tu ieskrien bentlijam bamperī, nav jāpārdod māja un jādodas trimdā. Irlērums profesiju un uzņēmumu, kas apdrošina savu civiltiesisko atbildību. Ja godīgi, neredzu problēmu ar riteņbraucēju civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanu, tikai, baidos ka kopējais gada laikā riteņbraucēju citiem nodarītais kaitējums naudas izteiksmē ir mazāks par to, ko izmaksā nedēļas laikā octa gadījumos. Attiecīgi, būs baisi sarežģīti administrējams pasākums ar apšaubāmu lietderību.

Reģistrācija un numuri - es par!

Eksāmens un tiesības - ir jau!

Tas, ka neesi redzējis, ka kādu soda - nu, pats vainīgs, ar riteni nebraucot diez vai arī ieraudzīsi. Bet ņemot vērā, ka poilicijas uz ceļiem, var teikt, nav - arī autovadītājus baigi nesoda. Aizdoma, ka lielākā daļa pārkāpumu ir ātrums (radars) un parkošanās.

 

Īsāk sakot, rodas iespaids, ka gribi, lai velosipēdisti vienkāŗsi samaksā - tad tā arī pasaki, skauž, ka citi pārvietojas lētāk un tev ar savu metala bundžu viņi jārespektē :)

 

usver, uzsāku mīt, nevis iebraucu krustojumā :) parasti stoplīnija ir pirms krustojuma, tur arī stājos.

Saproti, tu spried no kaut kmādas absurdas pozīcijas - kas stiprāks, tam vara. Tev aizlīdīs priekšā džips ar 250 zs - nu pareizi, lielāks auto. Nedos ceļu leksuss - a ko, steidzas cilvēks. ja es uzbraukšu riteņbraucējam, viņam sāpēs vairāk - lai piš nost no ceļa, es te ar savu f1/nascar 160zs raķeti un labām riepām steidzos. (stapr citu, ja kādreiz, nedod Dievs, tev sanāk notriekt riteņbraucēju, tad neskādētu, ka tas būtu tāds, kura velo maksā kā 1-3 tavas mašīnas, būtu laba karma)

 

Šitas ir tikapt smieklīgi, kā bembistu raudāšana par tiem, kas brauc (atvainojas, velkas un sēņo) uz 90. Apdzīt, redziet, nemāk...

Taisnība ir Mežavecim - ar velo ir vairāk jāplāno maršruti, jāvērtē savas spējas.

 

Lielākā daļa problēmu ir steiga. No tās lielākā daļa ir nevajadzīga un tikai rada stresu.

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Par apturēšanu taisnība. Pats esmu kādas 3 reizes tieši ar velo braucot pūtis trubiņā. Tiesības ar pajautāja.

 

Ir pazīstami kurjeri, kuriem ir sods par braukšanu pie sarkanā

Link to comment
Share on other sites

 

ikdienā pa centru nepārvietojos, taču esmu ievērojis tendenci, kas velobraucējiem tiešām ļauj pārvietoties ātrāk - braucam pa ielu, iedegas sarkanais, plūsma apstājas. Hopā - uzlecam uz ietves, jo mēs taču varam braukt arī pa ietvi! Un aizbraucam tālāk. Vai pat sevi ar tādu manevru nemaz neapgrūtinot un kustību vienkārši turpinot pa brauktuvi. Auto tikmēr stāv un gaida, dodot handikapu. Luksoforiem bagātās vietās tā tiešām var pārvietoties ātrāk. Ikdienā braukāju ārpus centra - tur velobraucēji spēj turēt līdzi auto tikai nelielā posmā un arī tikai korķī. Centrs, laukumi, dzīvojamās zonas utml nebūt nav visa Rīga, kur nu vēl Latvija.

Link to comment
Share on other sites

Velolukturus vajadzēja tomēr pēc kaut kādiem kritērijiem klasificēt un noteikt tiem minimālās prasības pilsētas satiksmē un uz šosejām. Tas varētu ierobežot arī visādu sūdu tirgošanu. Tagad, ja gribi nopirkt sakarīgu velolukturi, tad jāmēģina pašam saprast cik tas būs noderīgs. Veikals var jebkādu šņagu, kur diode un baterija ar slēdzi plastmasas korspusā, nosaukt par velolukturi.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

@@versatile, izskaties, ka esi uzvilcies vai arī tāds vienkārši esi.

kāpēc uz velosipēdu un velobraucēju nebūtu attiecināmas tās pašas vai līdzīgas lietas kas uz auto un autobraucēju, ja tas ir satiksmes dalībnieks?

Link to comment
Share on other sites

Long John

Saprotu, ka pārliecinātie velomīļi aktīvi cīnās par savu līdztiesību- nu gluži tāpat, kā daudzas citas citas minoritātes.... :yahoo: 

Arī man patīk velo, bet attiecīgā laikā un attiecīgā vietā!

Manuprāt, katram skaidrs, ka lielpilsētā, kura nav īpaši pielāgota velosipēdistu vajadzībām, tie reāli bremzē kopējo satiksmi- ja man priekšā pa šauru joslu (kur nevar apdzīt) brauc nesteidzīga velotante ar 15 km/h , arī visa autoplūsma pacietīgi vilksies šajā ātrumā, kamēr tante nesadomās nogriezties vai uzrāpties uz trotuāru. :shok: . 

Secinājumi takš skaidri- jāmeklē saprātīgi kompromisi. Un ne jau IT forumā, bet bik augstāk..... :sorry:

Labots - Long John
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Saproti, tu spried no kaut kmādas absurdas pozīcijas - kas stiprāks, tam vara. Tev aizlīdīs priekšā džips ar 250 zs - nu pareizi, lielāks auto.

Nepareizi.

Ja es braucu atļautā ātruma ietvaros, tad ātrumu konstanti pārkāpjošs, ceļu nedodošs vai citādāk noteikumus pārkāpjošs džips kopējā plūsmā neiekļaujas. Un demonstrē, cik liels labs cilvēks šams ir - visai plūsmai labi, bet šams lien kaut kur, pats nesaprot kur. Man pofik, cik viņam zirgu vai svars - noteikumi ir priekš paredzamas, konstantas plūsmas un samazināta incidentu skaita.

 

Es norādu uz to, ka ir kaut kāda plūsma +/- atļautā ātruma ietvaros, un bērnudārza grupiņa, pie virtenes pieķērusies, tur neiederas un nespēj tajā iekļauties. Pat ja tai atļauj staigāt pa ceļa vidu, tā tomēr būs neaizsargāta, lēnāka un spiedīs plūsmu mainīt savu virzienu/veikt papildus manevrus, vairojot bīstamību uz ceļa. Spēj iekļauties plūsmā un esi aizsargāts - super! Jautājumu vairs nav. Man tā jocīgi paliek arī skatoties uz tiem motociklistiem maiciņās un kediņās. Nu tas NAV atbilstošs ekipējums paaugstinātas bīstamības vietai - ceļam. Velobraucēji ARĪ nav aizsargāti - jau 2 lisapēdistu saskriešanās noraksta abiem dienu, inventāra bojājumus nemaz neapskatot.

Link to comment
Share on other sites

Ai kādi te stereotipaini auni! :D

Velobraucēju kultūras apspriešanai vajadzētu atsevišķu balagānu :p

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Kopējā plūsma pati pārkāpj vidēji uz +15+20

 

Uz jūrmalenes no rīta pat uz +40+50, ja vāze nerāda CP

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

---

Es pats ar velo šad un tad izbraucu, pēdējos gados praktiski nemaz.

Esmu kritis bez ķiveres, padzīvojis majās nedēļu dēļ pieres nobrāzuma. Un iegādājies ķiveri pēc tam. Labi apzinoties, ka rokām, ceļiem, pleciem, mugurai, kaut satricinājumam arī tas pietiekami neaizsargās pie jebkāda incidenta. Kaut vai straujāka līkuma vietā smalki akmentiņi sabiruši - bērnībā esmu staigājis nobrāztiem ceļiem pēc tāda manevra.

 

Esmu braucis uz darbu - bet tikai pa ietvēm, ķiveri galvā un skatoties apkārt. Ja esi sportists, ar vieglu velo un slikiem, spēj attīstīt lielāku ātrumu nekā citi, esi motobruņas un motoķiveri uzvilcis un jūties gatavs reaģēt nestandarta situācijās (teiksim, nepamanīja tevi), tad tas nenozīmē, ka visi tagad tādi ir. Un citi bremzē satiksmi/apdraud sevi un citus vēl vairāk.

Kopējā plūsma pati pārkāpj vidēji uz +15+20   Uz jūrmalenes no rīta pat uz +40+50, ja vāze nerāda CP

Nu tur sēnes var pa pirmo joslu, bet 130 braucēji, ja parakstās uz to - pa trešo. Katrs zina savu vietu un var aizbraukt līdz mērķim BEZ asiem manevriem vai dēļ tā, ka kāds izdomājis plūsmu apturēt. Es savu 7km distanci pilsētā uz 50..55 taisnos gabalos braucu, ja ceļš ir brīvs, un tas stresu nevienam nerada - NEVIENS NEAPDZEN! visiem labi. Kas notiks, ja es uz 20..30 braukšu? Bars cilvēku mani dabūs apdzīt un pareizi darīs - nav ko ākstīties uz ceļa. Vai arī kolonna šaurās vietās veidosies kā aiz mācībniekiem-iesācējiem. Kam tas ir vajadzīgs? CSDD eksāmenā soda punktus dod par plūsmas bremzēšanu. Laikam tomēr ir tam kāds pamats.

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

Vispār te tiešām runa par autobraucējie. Lai riteņbraucēji taisa savu tēmu. Latvijas klimatā, runāt par riteņbraucējiem,kuri labi ja trīs mēnešus braukā, nav nopietni. Bezjēdzīgi izmesta nauda visoa tais veloceliņos!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

taču esmu ievērojis tendenci, kas velobraucējiem tiešām ļauj pārvietoties ātrāk - braucam pa ielu, iedegas sarkanais, plūsma apstājas. Hopā - uzlecam uz ietves, jo mēs taču varam braukt arī pa ietvi! Un aizbraucam tālāk

Ja CSN šādā situācijā to ļau (vienā virzienā auto sarkanais un gājējam zaļais), kā arī netiek apdraudēti gājēji - kāpēc ne?

 

Kā jau teicu, problēma ir stress un nespēja akceptēt, ka ir drusku jāpiekāpjas, jāpiebremzē, jāpalaiž - pat ja tas ar noteikumiem nav uzlikts par pienākumu. Savstarpējās cieņas trūkums. Pamazām situācija uzlabojas, gan jau.

usver, ja džips ar saviem 250 paātrinās ātrāk par tavu raķeti, tad tas dod tiesības viņam ielīst tev priekšā uz nākamo krustojumu tā, ka tev jābremzē, lai neievilktu pakaļā? Viņam vieta bija, ātrumu nepārsniedza, tu distanci neievēro :)


 

 

velosipēdu un velobraucēju nebūtu attiecināmas tās pašas vai līdzīgas lietas kas uz auto un autobraucēju, ja tas ir satiksmes dalībnieks

Tāpēc, ka ir prasības, kas attiecas uz satiksmes dalībniekiem, ir prasības kas attiecas uz velobraucēju un ir prasības, kas attiecas uz autovadītāju. Dažas pārklājas, dažas ne.


 

 

Latvijas klimatā, runāt par riteņbraucējiem,kuri labi ja trīs mēnešus braukā, nav nopietni

Mēs par to pašu klimatu, kur 23.decembrī bija +12 runājam?


 

 

Bezjēdzīgi izmesta nauda visoa tais veloceliņos!

Visos nē, bet Rīgas "rekomendējošajās velojoslās" gan.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Rīgā riteņbraucēji brauc 365 dienas gadā. Mūsdienās ir viss aprīkojums pieejams - pret salu, lietu, sniegu. 

 

 

Latvijas klimatā, runāt par riteņbraucējiem,kuri labi ja trīs mēnešus braukā
 
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

ja džips ar saviem 250 paātrinās ātrāk par tavu raķeti, tad tas dod tiesības viņam ielīst tev priekšā

 džipi ir lēni, smagi bremzes, ja vēl neesi pamanījis.

 

Ja viņš tiešām var apdzīt mani uz brīva ceļa, neradot bīstamas situācijas, izdarīt to viegli un profesionāli - nav problēma. Es vienmēr saku - skrien, ja vari aizskriet, netraucējot citiem.

 

Bet ja tas ietekmē citus, kā dēļ šamie ir spiesti bremzēt, lai neradītu avāriju ar priekšā lienošu kadru, tad tā ir ceļa nedošana.

1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

Link to comment
Share on other sites

 

 

Saprotu, ka pārliecinātie velomīļi aktīvi cīnās par savu līdztiesību. Arī man patīk velo, bet attiecīgā laikā un attiecīgā vietā! Manuprāt, katram skaidrs, ka lielpilsētā, kura nav īpaši pielāgota velosipēdistu vajadzībām, tie reāli bremzē kopējo satiksmi- ja man priekšā pa šauru joslu (kur nevar apdzīt) brauc nesteidzīga velotante ar 15 km/h , arī visa autoplūsma pacietīgi vilksies šajā ātrumā, kamēr tante nesadomās nogriezties vai uzrāpties uz trotuāru.  .  Secinājumi takš skaidri- jāmeklē saprātīgi kompromisi. Un ne jau IT forumā, bet bik augstāk.....

 

Velo ir līdzvērtīgs satiksmes dalībnieks. Punkts. Ja tev nepatīk velo pilsētā, sēdi mājās.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Visos nē, bet Rīgas "rekomendējošajās velojoslās" gan.
 

Par šo gan jāpiekrīt - rekomendējošās izskatās bezjēdzīgas, bet piemēram nepārāk sen uzceltais velo ceļš uz vecāķu prospekta ir vienkārši lielisks un vairs nav jāmauc pa to šauro/bedraino ielu uz jūru ar visiem auto kuriem tu tikai traucē jo apdzīt tur velobraucēju tur ir ļoti grūti kad ir intensīvāka satiskme. Kā arī veloceļš Vecmīlgrāvis-Mangaļi arī noderīgs lai aizlaistu uz Mežaparku.
Link to comment
Share on other sites

versatile

Pārkārtojoties uz blakus joslu, ceļš nav jādod, formulējums ir par netraucēšanu, kas ir subjektīvi.

Link to comment
Share on other sites

Versatile,Latvijas klimatā, ar kaifu, pabraukt uz veļuka, labi ja pāris mēnešus var. Nē, nu protams ir fani, kuri arī šodienm, droši vien, brauc. Vai tapēc jāčakarē autosatiksme? Īstenība ir tāda, ka ar veluku pārsvarā braukā neprecēti cilvēki, jo sīci uz dārziņu vai skolu kautkā pagrūti aizvest.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...