Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

Roberts3- par WC Rīgā Tu nopietni??? Neesmu tur bijis ļoti sen.

Ja tas nav kāds joks,tad man ir grūti to sagremot! 2015.gadā pabiju abās amerikās,gan arī vairākās eiropas valstīs un nekur nepiedzīvoju neko līdzīgu!

Ok,dzelzceļa stacijās nebiju,biju pilsētās un lidostās,bet visur bija bezmaksas wc! Kā var tāda tipa vietā likt maksāt par wc apmeklējumu? Vai tiešām nomas maksas,citi ieņēmumi nav aprēķināti tā,lai wc apmeklējums būtu nosegts?!? Ceru,ka pajokoji un uzķēros! :)

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

 

 

Ja tas nav kāds joks,tad man ir grūti to sagremot! 2015.gadā pabiju abās amerikās,gan arī vairākās eiropas valstīs
wow, ko tu neteiksi, tu biji abās amerikās?! Es arī esmu bijis abās amerikās un ja tev apakšējā amerikā neprasīja naudu par wc, tad tu neko no tās neesi redzējis.
Link to comment
Share on other sites

versatile

Dzelzceļa stacijās lielākoties ir jāmaksā par wc. Iemesls tāds, ka dzelzceļa stacijas un autoostas ap sevi parasti pulcē ne to labāko kontingentu, kas tajās tualetēs labprāt arī dzīvotu. Rīgā, Tallinā, Madridē, vienalga, kur.

Es ļoti spilgti atceros vienu no saviem pirmajiem ārzemju braucieniem ar autobusu uz Somiju. Brauciens tāls, aiz polārā loka. Atceros robežas, sevišķi Somijā, atpakaļbraucot, kur jāstāv garā rindā, kamēr baltie cilvēki iziet pa atsevišķu koridoru bez lielas kontroles. Tie laiki pagājuši, tagad arī esam baltie cilvēki.

Un atceros tualetes - Somijā visur, kur bijām, par velti; Igaunijā - kur stājāmies, pa velti. Un uz robežas, Ainažos - vissliktākā tualete visā brauciena laikā un ceņņiks 10 santīmi; ar dzīvi neapmierināta tante priekšā un tualetes papīrs jādozē pirms procesa (tagad līdzīgi ir Pērnavas autoostā, iesaku). A man kabatā bija tikai 9 santīmi (jo kurš, braucot uz ārzemēm, vazā līdzi vietējo naudu), mamma autobusā (man bija mazpadsmit gadu, varētu būt kādi 12 + bija pierasts, ka tualetes visur par brīvu, attiecīgi, neiedomājās man iedot tos santīmus katram gadījumam) - labi, ka no grupas man to santīmu iedeva viena sieviete, jo nestāvēja buss tik ilgi, lai aizskrietu atpakaļ un vēlreiz stātos rindā.

Šitās ainas tiešām no bērnības atceros ļoti spilgti un ar izteiktu nepatiku. Neba nu bomži tai Ainažu robežpunktā būtu tualetē iemitinājušies (jo stacijās un autoostās es to ierobežojumu saprotu). Vienkārši pretīgs pisness latviešu mērcē.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tulīt būs jāsit augšā tēma: Balagāns par mazmājiņu biznesu Latvijā un citur pasaulē.

+1

Tapēc, ka tā dalbajoba postu ķirzaka vakar tā arī nepaspēja izdzēst...

Atpakaļ pie tēmas:

 

Ja brauc pa ārejo joslu, nav ieslēdzis labo pagriezienu un netaisās nogriezties, tad es bezkaunīgi griežu priekšā

Man sava auto žēl, pat ja tas otrs būs vainīgs. Bet jā - pie mums tiešām cilvēki uz apļiem kā pērtiķi uzvedas. Holandē aizbraucot vispār ir aplis aplī - pirms uzbraukšanas uz lielā apļa ir mazi roundabout lai izmainītos auto. Tur arī mazpilsētās krustojumu vietās gandrīz visur ir mazi rotācijas apļi, un, jāatzīst, tiešām ērti un droši, ļoti ātri pierodi pie labām lietām.

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Vācijā WC maksa ir tāpēc, ka tur melnie un citi turki dežūrē, uzkopj utt. No tā veidojas viņu nemaz ne tik vājā alga, jo vietējie samet ap eiro, pat pa 2. Bet laikam turkam no savas kabatas jāpērk papīrs un mazgājamie līdzekļi. Vācijā uz bāņiem daudzviet ir oficiāla maksa 0.5 eur, tev iedod biļeti, ko vari pēcāk atprečot benzīntankos.

 

Poļu tankos vispār ir maz izprotama WC apmeklēšana. Statoili parasti ir bez maksas, bet ne visi. Bet nu jau arī poļi ar piespiedu mīšanu krūmos ir nomierinājušies un pārsvarā var bez pazemojuma bez maksas vai par zlotu siltumā pasēdēt ar visu papīru un bez apmīztām malām.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Vācijā uz bāņiem daudzviet ir oficiāla maksa 0.5 eur, tev iedod biļeti, ko vari pēcāk atprečot benzīntankos.

Starp citu, ļoti ok sistēma, jo es saprotu sāpi - mīztuve jāpucē, bet veikalā neko nepērk.

Krietni labāka par "atslēga tikai klientiem" vai "wc kods uz čeka".

 

Bet šodien ielas, btw, bija jau krietni labākā stāvoklī. Sāli gan laikam turpina pie mīnus padsmit kaisīt.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vienkārši pretīgs pisness latviešu mērcē.

 

Kā uz pārmetumiem par publisko ateju maksas iekasēšanu atbildēja viens Romas imperators: «Nauda nesmird!» 

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

@@versatile, ielas braucamas Rīgā man par lielu pārsteigumu bija jau vakar vakarā. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

ielas braucamas Rīgā man par lielu pārsteigumu bija jau vakar vakarā
Bet cepienu ta paspējāt sataisīt?
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, cik atceros no pērnā gada, tad pie -2 klastīja, ka pie apnulles temperatūrām smilti nekaisa, jo sāls izkausē ledu; smilti kaisot, kad lielāki mīnusi un sāls nedarbojas. Skatos, ka darbā teritoriju ar sāls nav baigi atkausējis.

http://www.clickondetroit.com/weather/thermoscope/when-does-salt-work-and-when-does-it-notciti avoti apstiprina.

Link to comment
Share on other sites

Smii ta īsi un konkrēti uzrakstīja - nauda nesmird. Bez aplinkiem, atklāti to atzina arī Romas imperators. Ko darīt. Autoostas, dz-c stacijas lielās pilsētās ir biznesa vietas. Masas daudz, vajag pelnīt uz visu.

Par kontingentu nevienam nesatrauc. Tai autoostas atejā pati tauta neļautu kādam ilgi tusēt kabīnē. Kontingentam sabtranss bez konduktoriem ;). Nauda nesmird.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja brauc pa ārejo joslu, nav ieslēdzis labo pagriezienu un netaisās nogriezties, tad es bezkaunīgi griežu priekšā

Daudz esi griezis priekšā slidenā laikā?

Link to comment
Share on other sites

Tie, kas nerāda labo griežoties nost no apļa, besij tikpat kā tie kas mauc uz riņķi pa pirmo.

 

Negribas būt Didža partybreikeram, bet vainīgs jau būsi tu - tev tak ir tā dodiet ceļu zīme degungalā.

 

Nepavelti bija agrāk joks - ja gribi jaunu mašīnu, uzvelc kasku un dodies riņķot pa slāvu apli malējā joslā.

Tie, kas nerāda labo griežoties nost no apļa, besij tikpat kā tie kas mauc uz riņķi pa pirmo.

 

Negribas būt Didža partybreikeram, bet vainīgs jau būsi tu - tev tak ir tā dodiet ceļu zīme degungalā.

 

Nepavelti bija agrāk joks - ja gribi jaunu mašīnu, uzvelc kasku un dodies riņķot pa slāvu apli malējā joslā.

Paga, šas treši reizi

Link to comment
Share on other sites

100debija

Pagriezienu nerādītāji kā suga tracina.

 

Zem tikko degoša sarkanā lēcēji jau ir ierasti ikdienā, tomēr izbrīnīja nesen viens īpašs eksemplārs. Auto marku nav vērts minēt, lai nesāktos jauns balagāns.

 

Mežciems, Biķernieku/Hipokrāta krustojums pie jaunās kaksimas. Tur Biķernieku ielai sarkanais pretējām pusēm deg pārmaiņus. Uzbrauc kreisajā joslā viens "durakam u nas zakon ņepisan" pie sarkanā uz gājēju pārejas, kamēr pretējās ielas puses auto šķērso krustojumu. Tālāk zaļais pa Hipokrāta ielu braucošajiem, tomēr tas neliedz "eksemplāram" izmantot brīvo brīdi un veikt kreiso pagriezienu (joprojām sarkans). Nav vērts pat par tādu sīkumu kā pagriezienrādītāja nerādīšanu piekasīties.

Labots - 100debija
Link to comment
Share on other sites

Pret pagriezienu nerādītājiem man ir tāds nelāgs ieradums- aptaurēt(tāpat kā neatstarotos kretīnus uz ceļiem)! Piemēram kaut kur nogriežas,bez pagrieziena signāla,uztaurēju mazliet.Neticu,ka neviens no šiem nesaprot taurēšanas iemeslu.

Sīkums,bet vismaz,kaut mazliet,bet vieglāk ap sirdi! :)

Link to comment
Share on other sites

Svētdien dabūjām foršo sniedziņu ceļā no Limbažiem uz Rīgu (Imantu), braucām pa via baltiku, kas tur darījās bija ārprāts, ceļs briesmīgs un briesmīgi putināja, rindas nenormālas un ātrāk pa 70 nesanāca pabraukt, ne tapēc, ka nevarētu, bet redzamība slikta lai apdzītu, viens otrs pamanījās gan, XC90 vēsā mierā laida visiem garām, nākot pretī mašīnām, lienot atpakaļ joslā bez pagrieziena rādītāja. Ādažos vispār sākās štopers, max ~30km h, iebraucot Rīgā arī jau uznāca dusma :D Tā jau kad sasniga un pļura nebija nekas traks, brauc tikai, nekādām problēmām nevajadzēja būt. Problēma bija ar ledu uz logu tīrītājiem, nācās stāties lai tīrītu no ledus lai kaut cik logu varētu notīrīt. Pie Rīgas divām fūrēm braucot uz viadukta nepaveicās, kalnā nevarēja uzbraukt, līdz ar to satiksme tajā virzienā paralizēta. Visā visumā nav tik traki, lai šķurē tikai un neko nekaisa. 

Link to comment
Share on other sites

Es esmu viens no tiem, kas pārsvarā brauc pa ārējo joslu apļos, ar dažiem izņēmumiem (mūkusalas aplis ) un jau ir pāris reizes atsaldētie mēģinājuši nonest auto no 2 joslas, bet kamēr CSDD likums  par labo roku strādā tikmer esmu apdrošināts pret idiotiem! 

Ventspils aplis nesagadā nekādas problēmas, jo ir pareizi uzkonstruēts.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Palielies vēl, ka čurā baseinā, malaci.

Kā tieši aplī izpaužas labās rokas likums?

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Redzi Didzi? Lūk tāpēc, ka tādi kā gix braukā pa pirmo joslu aplī un neļauj pārkārtoties no otrās uz pirmo, lai izbrauktu, es arī braucu pa pirmo joslu, vai pārkārtojos savlaicīgi (īpaši jau Dreiliņu-lubānas aplī). Un vari tu besīties cik gribi. Vai nu jākonstruē apļi ar normālu ģeometriju un/vai jāpielabo CSN. Kamēr tas netiks izdarīts - būs patvaļa un tupas avārijas. Atceries to nākamreiz, kad pretēji zīmēm vēlēsies pierādīt savu taisnību, lecot priekšā kādam.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Daudz esi griezis priekšā slidenā laikā?

 

Galvenais šādās situācijās dibenu paspēt pašaut priekšā. Un vēlams arī uzlikts piekabes āķis ;)

Link to comment
Share on other sites

versatile

Instruktors mācīja vienkārši - uz ārējo joslu pārkārtoties tieši pirms iepriekšējās iebrauktuves aplī. Tad nav problēmu ar tikšanu ārā. Protams, ar ieslēgtru pagriezienu, un tā, lai nepadomā, ka brauksi ārā.

Respektīvi, tikko kā esi garām izbrauktuvei, pagrieziens, skatiens (ja nu kāds uz praidu pa ārējo joslu steidzas) un pārkārtojamies, nogriežot iebrauktuvi, tālāk jau var samazināt ātrumu un izbraukt ārā.

Link to comment
Share on other sites

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze) - un neviens nepalaidīs. Stresaini mums cilvēki - un tā ir lielākā problēma. Stress noved pie neadekvātas rīcības un aizmiglotas domāšanas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Respektīvi, tikko kā esi garām izbrauktuvei, pagrieziens, skatiens (ja nu kāds uz praidu pa ārējo joslu steidzas) un pārkārtojamies, nogriežot iebrauktuvi, tālāk jau var samazināt ātrumu un izbraukt ārā.

tur vis ir uz ''jūtām'', tas kurš naglijāks, tam priekšroka....,  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze) - un neviens nepalaidīs.
Mazajos aplīšos tā varētu būt, tur jēga pa 2. braukt, ja pa riņķi ej. Lielajos apļos tā nu gan nav problēma, neatceros, ka no 3. neesmu ticis ārā no apļa ar pirmo reizi.

 

Fiška tāda, ka čammāties nevar, tad tiešām vari netikt. Pa 3. un 2. joslu savlaicīgi jāparedz, ko tu vari apdzīt, izmantojot iekšmalas priekšrocību. Un tak, kad pabrauci garām priekšpēdējai iebrauktuvei, lien pirmajā, tad tu jau būsi pirmais, jo pa 1. joslu parasti visi brauc lēnāk.

Link to comment
Share on other sites

Skatos vasarā uz riteņbraucējiem, kas varonīgi min pa braucamo daļu un nodomāju katru reizi - šitais laikam vēl ne reizi nav notriekts, savādāk tā nedarītu. It sevišķi ar bērnu bagāžniekā cits pamanās - bērns pirmais aizlidos. Skatos tāpat uz džipiem, kas reizēm uzrodas, laiski peldot pāri joslām un nefilmējot pilnīgi neko - sak', es takš krutais. Redz, arī vienkārši vēl nav uzsists.

 

Šitās satiksmes dalībnieku kategorijas nāk prātā, kad kāds sāk plātīties, kā varonīgi pārmācot pāķus/sēnes/svētdienas braucējus.


 

 

tur vis ir uz ''jūtām'', tas kurš naglijāks, tam priekšroka....,  
 

 

nostāsts - 90. gadu sākums, liela rinda benzīntankā. Te pēkšņi piebrauc viens džipā, nekaunīgi ielien priekšā, sāk pildīties. Šoferi sāk protestēt, šams attrauc - "kad jūs nopirksiet tādu mašīnu, tad arī tā varēsiet".

Viens paklausās, iekāpj mašīnā, ar ieskrējienu ietešas džipam sānos. Iet projām un nosaka - "kad tu mašīnas zagsi kā es, tad arī tā varēsi". :)

Link to comment
Share on other sites

versatile
Skatos vasarā uz riteņbraucējiem, kas varonīgi min pa braucamo daļu un nodomāju katru reizi - šitais laikam vēl ne reizi nav notriekts, savādāk tā nedarītu

Skatos es vasarā uz autovadītājiem un domāju - šitie vēl nevienu riteņbraucēju nav notriekuši un čokā nesēž, savādāk tā nedarītu :) A ja nopietni, jau piekto dienu ir spēkā jaunie CSN, kuri nosaka, ka riteņbrauc'jeiem jābrauc pa brauktuvi un basta. Ar izņēmumiem, bet ir skaidri pateikts - riteņbraucēji uz brauktuves.

 

 

Pa 3. un 2. joslu savlaicīgi jāparedz, ko tu vari apdzīt, izmantojot iekšmalas priekšrocību.

nodemonstrēsi apdzīšanas manevru aplī? :))

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Skatos es vasarā uz autovadītājiem un domāju - šitie vēl nevienu riteņbraucēju nav notriekuši un čokā nesēž, savādāk tā nedarītu

Tos riteņbraucējus nekas nesargā, pat ne bleķa kārtiņa, bet brauc ar pārliecību, ka viņiem tanks apkārt. Bet cik tur vajag, it sevišķi šaurā vietā, kur 2 auto vietas tā paknapi pietiek. Nedod dies', vēl velobraucējs saslīdēs vai izdomās bedri apbraukt. Goda vārds, daži uzvedas kā ar 7 dzīvībām apveltīti un pat nenojauš, kā tas no malas izskatās. Nav pat runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēdistus nost no ceļa, bet vienkārši autobraucējiem, kas brauc pa ierasto maršrutu ar spoguli pusmetru no nemirstīgā lisapēdista. jo viduslīnijai pāri līst arī negrib. 

 

Audzinošos nolūkos derētu uz veloceliņiem šaurākās vietās aiz līkumiem izlikt akmeņus. Jo (20km/h velo ātrums - 0km/h) == ~(40km/h lēns auto ātrums - 20km/h velo). Sāktu saprast, kā tas izskatās un kādām briesmām ir pakļauti.

Labots - usver
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu bet toties reku pamazām kristalizējas tā esence, kādēļ apļos ir tā xuiņa (da labi, kādos apļos.. kopumā uz ceļa). Viens par otru esam gudrāki, veiklāki un krutāki. Tagad tik, lai atspoguļotu kopējo situāciju pieliekam blondīnes, jaunās māmiņas, pensionārus ar VS spēkratiem un voilā, Jauki! ir tas kas ir!

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

versatile
Bet cik tur vajag, it sevišķi šaurā vietā, kur 2 auto vietas tā paknapi pietiek

Galīgi neko daudz. Labo kāju uz bremzītes un pagaidīt vai nu plašāku vietu, vai iespēju apdzīt/apsteigt, atkarībā no situācijas. Jā, iedomājies, riteņbraucēju var uztvert kā satiksmes dalībnieku, tai skaitā apdzīt tikai tad, ja ir iespējams, dot ceļu, utml.

Tādu ampļu dēļ, daudzi riteņbraucēji, mani ieskaitot, brauc "nagļakā" pa joslas vidu - lai nebūtu vēlmes kādam "spiesties" garām. Noteikumi to pieļauj :) izmantojot nelielu devu fantāzijas.

Un pa brauktuvi jau nu reti brauc ar 20km/h. Tas vienkārši ir grūti, tik lēni pabraukt.

 

Un jā, braucu abās pusēs.

 

bet viss jau ir pārejoši - pirms kādiem 100gadiem noteikti daudzi purpināja - "kā ta' te taga' būs, zirg' ta' baid's no to ell' mašin' kas pa cēļ' draga"... :)

 

 

Nav pat runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēdistus nost no ceļa, bet vienkārši (..) brauc (..) pusmetru no nemirstīgā lisapēdista. jo viduslīnijai pāri līst arī negrib.

tobiš, ir runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēistus nost no ceļa :)

Velo vasarā Rīgā ir ērtākais, ātrākais, lētākais un veselīgākais transporta veids - pārbaudīts. Tā nav izklaide, izprieca un vēl kas tāds - kā, piemēram, snova vai ragaviņu vilkšana aiz auto. Tas ir transporta līdzeklis. Iedomājies, ka tā velo vietā ir mašīna - nu ļoti šaura, bet mašīna - uzreiz drusku citādāk izskatās tā garām spraukšanās, un citas lietas, ne?

 

Es nezinu, kā te,v usver, bet, vismaz manai mašīnai, nav ātruma režīms 0-50. Pilsētā, nesēņojot, reāli uz 50 pēc gps (velospidometri mēdz būt precīzāki par auto spidometriem, ja kas) sanāk braukt tikai uz ielām, kur krustojumi viens no otra diezgan patālu - centrā praktiski nereāli (tur velo traucē visvairāk) - faktiski vidējais ātrums pa pilsētu ir 30-35km/h, no krustojuma neaizejot ar launch control :)

Realitātē, esmu gana daudz reizū Va;demāra ielas garumā pārliecinājies par sekojošo: Es uz velo uzsāku mīt, kad iedegas luksoforā dzeltenais pirms zaļā - tu tai brīdī, labākajā gadījumā izspied sajūgu. Krustojumam pāri es esmu pirms Tu esi tajā iebraucis. Nākamā tikšanās reize - aptuveni pie nākamā luksofora, ja tas sarkans, vai puskvartālu pirms aiznākamā, ja zaļš un auto ir beidzot līdz 45-50 ieskrējies. Mans ātrums pa brauktuvi nestresa situācijās aptuveni 32-33 km/h; stresa (divi autobusi mēģina saspiest) - ir bijis 45.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pagaidīt vai nu plašāku vietu, vai iespēju apdzīt/apsteigt, atkarībā no situācijas. Jā, iedomājies, riteņbraucēju var uztvert kā satiksmes dalībnieku, tai skaitā apdzīt tikai tad, ja ir iespējams, dot ceļu, utml.

 

 

Nu tad izlemjam beidzot - metrs no brauktuves malas un velobraucējs ņemas savā nodabā, citiem netraucējot vai arī pilnvērtīgs satiksmes dalībnieks, kas netēlo šķērsli uz ceļa un kurš var iekļauties plūsmā. 

 

104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:

104.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...