Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

Mani novērojumi kopš tagad pēc diviem gadiem esmu LV. Vispārīgi cilvēki brauc lēnāk un prātīgāk nekā agrāk. Es arī varu kruīzu ieslēgt uz tiem 95 km/h un reti kad mani kāds apdzen. Lidotāju ļoti maz salīdzinot kā bija agrāk.

Rīga protams cita pasaule ar savām līšanām spraugās un nekaunīgiem vadītājiem.

 

UK arī ir sods no pirmās pārsniegtas jūdzes, automātiski £100 un 3 punkti. Realitātē ņem vēl vērā spidometra kļūdu un radara kļūdu % un tev jāpasniedz vismaz pa 4 jūdzēm , lai sāktu sodīt.

 

Vidējā ātruma kameras UK satiksme daudz labāk stabilizē nekā fotoradari, jo visi pie radara sabremzee un lido tālāk. Pie vidējā ātruma zonām gan visi brauc mierīgi.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Vajag vienoties visiem autobūvētājiem (😆) un spidometrus nokalibrēt, lai rāda 90, bet ir 80. Un nevienam neteikt😁.

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pēc maniem novērojumiem manam auto tā arī ir, ja salīdzina ar to ko rāda GPS. Kautāka 10% kļūda.

Ja braucu uz 70mph, tad GPS rāda kādus 65mph.

Tapēc varu atļauties pārsniegt ātrumu un braukt uz 77mph :D

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kad saaks sodiit tos, kas brauc zem atljautaa aatruma? Viens taads -10kmh brauceejs ir biistamaaks kaa divi lidotaaji. Peedeejie mani netraucee, kameer aiz pirmaa seezh astee rinda, visi raustaas, iet garaam neiet... 

Link to comment
Share on other sites

Man VW arī ir kaut kādi 8% kļūda, BMW tikai 3%. VW gan tu vari to labot caur menu, bet nu nedaru, atstāju, kā ir.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , Zin... teica:

UK arī ir sods no pirmās pārsniegtas jūdzes, automātiski £100 un 3 punkti. Realitātē ņem vēl vērā spidometra kļūdu un radara kļūdu % un tev jāpasniedz vismaz pa 4 jūdzēm , lai sāktu sodīt.

Godīgi sakot, es jau ne pirmo gadu gaidu, kad pie mums sāks ierobežot tos "+10 jau var", bet, ņemot vērā, kāda līdz šim ir bijusi attieksme pret šādu pārkāpumu, IMHO pareizāk būtu sākt ar pārejas periodu, kura laikā tiktu izrakstīti brīdinājumi.

 

Es nemaz nezinu, kāds ir sods par +15, +20, +30, bet IMHO pārāk mīksts :D Nu tas tā, runājot par "100 GBP un 3 punktiem".

 

Par "spidometra kļūdu" - diemžēl katram auto citādāka :( Bija viens auto, kuram spidometrs rādīja precīzi to pašu, ko GPS (vismaz līdz displeja maiņai, kad bultiņa tika uzlikta mazliet šķībi), bija zināmā mērā bauda braukt ar tādu spidometru. Nevienam citam auto, ar kuru ir sanācis braukt, nekad nevar zināt, kāds tad īsti ir ātrums - 85, 90 vai 95.

 

Pirms 19 minūtēm , Zin... teica:

Vidējā ātruma kameras UK satiksme daudz labāk stabilizē nekā fotoradari, jo visi pie radara sabremzee un lido tālāk. Pie vidējā ātruma zonām gan visi brauc mierīgi.

Par vidējā ātruma kamerām Latvijā arī kādu laiku runā. Gribēja ieviest pirms pāris gadiem, bet saprata, ka likumdošana neļauj. Nesen bija runa, ka pirmās vidējā ātruma kameras pie mums varētu parādīties šā gada nogalē.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , jozhix teica:

Kad saaks sodiit tos, kas brauc zem atljautaa aatruma? Viens taads -10kmh brauceejs ir biistamaaks kaa divi lidotaaji. Peedeejie mani netraucee, kameer aiz pirmaa seezh astee rinda, visi raustaas, iet garaam neiet... 

a kur mums ir noteikts minimālais atļautais? Līdz šim nebija nekas tāds.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , AndrisBB teica:

Pēc maniem novērojumiem manam auto tā arī ir, ja salīdzina ar to ko rāda GPS. Kautāka 10% kļūda.

Nereti tā kļūda sastāv no divām komponentēm - absolūtā (+x km/h) un relatīvā (+x%). Tad nevar pie spidometra vienkārši pieskaitīt +5km/h vai +5% pie jebkura ātruma un zināt, cik tad galā sanāk.

Atceros, vienam auto vienkāršāk bija ātrumu noteikt pēc tahometra :D

 

 

Pirms 19 minūtēm , jozhix teica:

Kad saaks sodiit tos, kas brauc zem atljautaa aatruma?

Kāds ir minimālais? Šķiet, dabā neesmu redzējis 423. zīmi.

 

Citēt

image.png.b3d791dcdffe8bb1ec5cf555442d5e98.png

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , binary teica:

Kāds ir minimālais? Šķiet, dabā neesmu redzējis 423. zīmi.

 

Tās jau pārsvarā visādos tuneļos, kad pievienojas šosejai utt.

Pirms 22 minūtēm , jozhix teica:

Kad saaks sodiit tos, kas brauc zem atljautaa aatruma?

Atļautāis ātrums jau nenozīmē ka tik ātri būtu jābrauc. Bieži ir ceļi, kur pat uz pus atļauto ātrumu nepabrauksi, it īpaši ja nebraukā pa to ceļu dienienā un nezin visus līkumus, vai arī nav pārredzams ceļš (velosipēdisti, zirgi utt)

Link to comment
Share on other sites

ir daudz situācijas kad brauc lēnāk - ved kravu , velk piekabi....es ar 2 kajakiem uz jumta braucu 90-100 parasti..,...visi mēģina uzreiz apdzīt, ar visādiem nemotoriem, pārgalvīgi - jo kā redz ka kāds ved kaut ko - tātad velkas :D veļ viens no sānu ceļa izrāva priekšā =domāja, ka laikam uz 50 braucu...gandrīz sev aizmugurējā stiklā laivas dabūja .....

Link to comment
Share on other sites

Latvijā bīstamākais, ka nav vairāku līmeņu krustojumi, ir kreisie pagriezieni bez papildus joslas, riteņbraucēji uz ceļa un mežs tuvu ceļam. Situācija uzlabojas, bet vēl ilgs ceļš, lai droši varētu visur pacelt virs 90km/h

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , osscar teica:

es ar 2 kajakiem uz jumta braucu 90-100 parasti..,...visi mēģina uzreiz apdzīt, (..) veļ viens no sānu ceļa izrāva priekšā =domāja, ka laikam uz 50 braucu...gandrīz sev aizmugurējā stiklā laivas dabūja .....

Tas jau arī ir iemesls, kāpēc apdzen - jo negrib sev *priekšējā* stiklā dabūt slikti nostiprinātos kajakus.

 

Man personīgi it nemaz nav komfortabli braukt, piemēram, aiz kravinieka, kas ar 90 km/h ved pilnu piekabi būvgružu.

Labots - binary
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Zin... teica:

Man VW arī ir kaut kādi 8% kļūda, BMW tikai 3%. VW gan tu vari to labot caur menu, bet nu nedaru, atstāju, kā ir.

Ātrums tiek mērīts kārbā! Visi ražotāji liek tā lai rāda biku vairāk, bet faktā mazāk - ar nosacījumu ka tiek lietoti ražotāja rekomendētie riepu izmēri…

 

Kopumā… vēl vairāk Waze būs jālieto… 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Regisss teica:

Ātrums tiek mērīts kārbā!

Kā kuram. Citiem ABS, nevis kārbā.

Link to comment
Share on other sites

nostiprināti ir labi..bet ja iebrauks ielidos aizmugurē priekšējam,,tad tās strapes neizturēs domājams///

vienkārši cilvēkiem liekas ka braucu uz 50 - kaut reāli ir 100

Link to comment
Share on other sites

Just now, Regisss teica:

Visi ražotāji liek tā lai rāda biku vairāk, bet faktā mazāk - ar nosacījumu ka tiek lietoti ražotāja rekomendētie riepu izmēri…

Kā kurš. 2000. gada Audi A4 amerikānis rādīja tik pat, cik GPS, kamēr displeja nomaiņas laikā spidometra bultu neuzlika ar +3 km/h nobīdi.

Link to comment
Share on other sites

garāku gabalu braucot gandrīz vnm kāds izlien no mazākas nozīmes ceļa tā ka man jātaurē un jāmet pa mēmajiem..

nu un cik saprotu arī tā kļūda mainās pie dažādiem ātrumiem...nav lineāra tā teikt...cik testi kādreiz redzēti....pat nezinu kā tagad modernajos auto tā sistēma strādā...varbūt jau ir korekcijas utt

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , Zin... teica:

riteņbraucēji uz ceļa

Liec mieru riteņbraucējiem… ;)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , binary teica:

Kā kuram. Citiem ABS, nevis kārbā.

Ko Tu filozofē… tikai kārbā un visiem!!!

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Regisss teica:

Liec mieru riteņbraucējiem… ;)

Stāsts ir par to, ka nebūtu forši atrasties riteņbraucējiem kopā ar auto, kas lido uz 110km/ja blakus. Ja ir sava vietiņa, plata ceļmala, kur braukt, tad savādāk.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , Regisss teica:

… tikai kārbā un visiem!!!

BMW nav visi auto. Mercedes ņēma datus no ABS sensora.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tāpat jau sākot ar 2024. visām jaunajām mašīnām būs jābūt kautkādam automātiskam ātruma ierobežotājam. 

Cik ļoti viņi neļaus vai padarīs dzīvi grūtāku ātrumu pārsniedzējiem, tas jau cits jautājums.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , Zin... teica:

Stāsts ir par to, ka nebūtu forši atrasties riteņbraucējiem kopā ar auto, kas lido uz 110km/ja blakus.

Tā kā mums nav maģistrāļu, tad tev jārēķinās ar to, ka uz jebkura ceļa var būt velobraucējs, traktors, pajūgs. Līdz ar to mums 99% ir 90km/h atļautais, lai būtu drošāk, lai autovadītājs var piebremzēt, samazināt ātrumu, lai droši apsteigtu/apdzītu šādu lēnāku satiksmes dalībnieku. Kurš liek lidot kaut kur?! Visa problēma ir tajā, ka visiem kaut kur jāsteidzas, nezināmu iemeslu dēļ, lai kaut kur "ietaupītu" dažas minūtes. Un tā problēma ir izteikta gandrīz tikai LV, ja koncentrējamies uz Eiropu. Pie mums tā ir traģēdija, ja kaut kur 1min. būs jāpabrauc aiz smagā auto.

Link to comment
Share on other sites

Bet par to arī stāsts, kamēr nebūs vairāku līmeņu krustojumi, norobežotas brauktuves utt, tikmēr tur sapņot par 130km/ja celiem nav jēga. Es pašlaik arī slidinos uz tiem 90-100 pa lv un ir ok.

UK uz šosejām, jā, skrienu biezi

Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

ierobežotājam. 

Cik ļoti viņi neļaus vai padarīs dzīvi grūtāku ātrumu pārsniedzējiem, tas jau cits jautājums.

Viņiem tikai būs jāatrodas mašīnā. Šoferis viņu arī varēs atslēgt, ja vēlme.

Link to comment
Share on other sites

Vidējā ātruma kontrole viennozīmīgi būs efektīvākais risinājums. Pirms un pēc radara nedaudz piebremzēt visi esam iemācījušies. 

Waze parasti rāda, ka braucu 3 - 4 km lēnāk kā spidometrā, tas uz VW Touran. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 11 minūtēm , Zin... teica:

Viņiem tikai būs jāatrodas mašīnā. Šoferis viņu arī varēs atslēgt, ja vēlme.

Tas iesākumā.

Ne visiem varēs atslēgt, neatceros kuram tieši modelim, bet skatijos tech apskatu, tad atslēgt vajadzēs katru reizi, kad sāk braukt. Ja pārsniedz ātrumu, tad sāk nejauki pīkstēt un vibrēt stūri, ja ilgi pārsniedz, tad ieslēdz ierobežotāju. 

No poličiem aizmukt vairs nevarēs.

Link to comment
Share on other sites

vēl izplatīti kadri, kuri apdzen - un pēc 500m vai 1km...nogriežas :D

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ganjau arī uztaisīs speciālās zonas, kur pārsniegt neļaus. Kautkur pie skolām, bīstamos līkumos utt.

 

Izskatās kā tur būs 3 līmeņi. Speciālajās zonās ganjau ieslēgs 3. līmeni.

 

Informative or advisory ISA This shows a warning symbol or sounds an alert if you break the speed limit, while also displaying what the limit is.

Supportive or warning ISA This increases the upward pressure on the accelerator pedal, making it harder to press, if you break the speed limit.

Intervening or mandatory ISA This reduces engine power, slowing the car down to the limit, if you are speeding. The system does not apply the brakes at all, so the reduction in speed is gradual.

 

Pirms 5 minūtēm , osscar teica:

vēl izplatīti kadri, kuri apdzen - un pēc 500m vai 1km...nogriežas :D

Tas ir standarts, it īpaši ja brauc ar velo :D, bet tad nogriežas pēc 20m.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 47 minūtēm , Regisss teica:

Ko Tu filozofē… tikai kārbā un visiem!!!

Tikai nevajag liet ūdeni ja ? Varbūt F-sērijai kārbā, nezinu,

E-series visiem no ABS devēja. Aizmugures kreisais rats.

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Kautkur pie skolām, bīstamos līkumos utt.

Domā? Zinot latvānijas "experDus" tās zonas būs tieši ārpus apdzīvotām vietām, taisnos, labos ceļa posmos.

Link to comment
Share on other sites

Kurš var pastātīt, kas tie ar lielajiem tablo ceļa malās tiek stutēti ?

Kādus miljonus tur atkal "norok" ?

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , osscar teica:

nostiprināti ir labi..bet ja iebrauks ielidos aizmugurē priekšējam,,tad tās strapes neizturēs domājams///

vienkārši cilvēkiem liekas ka braucu uz 50 - kaut reāli ir 100

Tas labi, ka esi par to tik pārliecināts. Apkārtējie gan var nebūt pārliecināti par tiem taviem kajaku stiprinājumiem.

Runājot par stropēm - https://www.youtube.com/watch?v=ifyJjQXOttE, cilvēks mazliet patestēja, kā stropju lietošana ietekmē to izturību. Ja atmiņa neviļ, tad testēja savērptas (labāk nekā nesavērptas), ar mezglu (disaster), slapjas (neatceros rezultātu).

Link to comment
Share on other sites

da labi es ne pirmo gadu braukāju :D  bet nu tas ka katrs sevī uzreiz sajūt Šūmaheru un bieži rīkojas idiotiski....tas ir fakts...pēdējais brauciens uz Kurzemi arī tāds bija - pie Pūres/kandavas  cirkuļa viens cirvis izgrieza man priekšā (lieki teikt ka aiz manis nebija nevina auto un gāju uz 100 klasiki) /..bet tam es pa papildjoslu ( pa kreisi kura aiziet) = patesu šamajām garām...pilnīgs āpsis.. otrs mani dzeni kalnā ejot un gandrīz pretējam purnā ielika,  jo tik kalna galā auto ieraudzīja.... un tas uz +- brīvas šosejas ...tas ir fakts, ka šādas situācijas ir biežāk kad braucu uz copi...tādi gadu gaitā vākti novērojumi....

tie kajaki jau neko nesver - 25 kg max..stropes imho viņi nevar pārraut....ir puikas kas 70 kg airu pellas uz jumta vadā :D..drīzāk avārijā izlauzīs sliedi/reliņu no jumta  ( ir bijis tā, kad pa stipru savelk jumta stieņus :D

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Nu labi, Ventspils un Liepājas šosejas braukšanas (ne)kultūrā vispār ir kaut kāds atsevišķš stāsts. Par Kandavas cirkuļa krustu vispār nerunājot. Ir nācies dzēsties ar 1.5t smagu piekabi no 90, jo īsi pirms biju klāt, viens bez skatīšanās vienkārši izgrieza priekšā un tad nespēja ieskrieties. Labi, ka pretējā josla bija brīva un varēja tur iebremzēt. Citādi būtu ieskrējis pakaļā. 

Kopumā par vidējā ātruma radaru tēmu - es labāk izvēlos līdz Tukumam braukt 80 ar radariem nekā vismaz 5x katrā braucienā bremzēt vai pat raut nomalē, lai tikai pretīm nākošo idiotu nedabūtu purnā. 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Tāda nelaba nojauta jau bija - uzraksts blondīnēm - ir ziema un uz ceļa ir sniegs / slidens !

Citādi jau nesajēdz.

 

Link to comment
Share on other sites

MartiniB

iisaa versija:

 

1. Ja reiz esi starp tiem kas veel kustaas, tad proties papildinaat valts budzhetu!

kabinetu iereednji nejeedz pat pareekjinaat, ka ja rez kaads kauch kur brauc,

tad notiek ekonomiskaa darbiiba.

Vaacieshi tiiri pragmatiski ir izreekjinaajushi, ka bezlimits dod pienesumu kauch vai lielaakaa degvielas akciizee.

 

2. Eiropas liimenja infrastruktuuru mums veel ilgi nesagaidiit, tamdeelj jaabrauc iipashi piesardziigi!

vieniigaa valsts Eiropaa bez neviena magjistraales km

zveeru sieti gar shosejaam baigais retums

neviena aplja ar vairaakaam joslaam vienaa izejaa

pat elementaari, aplamo 1.5/1.5 joslu celju, nejeedz paartaisiit par 2/1 pamiishus ar 1/2,

piemeers nav taalu jaameklee, Panjevezhas apvedceljsh.

leenie ar aatrajiem var samainiities bez jelkaada stresa.

 

tikko atgriezos no 4313 km liikuminja pa LT;PL;CZ;DE

pa nulleem paarsvaraa mazmashiinas un veci luuzhnji bubinaaja, lielaakaa dalja +10 kmh

kad novakteeju kaadu "celja veeju", seedos astee un paaris posmus paceelu liidz 210kmh

 

videejaa aatruma kontroles posmi satiksmi tieshaam mierina, bet pa manam, arii pamatiigi midzina

arii pie nulles tolerances buus aatrie un leenie, tagad arii pie radariem vesels bars nomet -20 no atljautaa

 

p.s.

naakotnee satiksmi mierinaas paareja uz elektiskajiem, tikko drusku iemin, taa buutiski nobraukums kriitas :)

 

 

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...