Jump to content

Aliexpress. Muitas nodokļa noteikšana


eddge
 Share

Recommended Posts

Nu bet tajā atmuitošanā, kad nav pārsniegta tā , laikam 140 eur robežas , iekasē tik PVN. Tāpēc jau jautājums. Saprastu nebūtu jau maksājis pārdevējs, bet te...  Vismaz agrāk tajā VID elektroniskajā deklarēšanā ieraksti summu par preci, pierādījumus par pirkšanu un pēc pāris minūtēm atsūta rēķinu par nomaksājamo , kas ir PVN. Visticamākais ka to dara robots. Tas jau ''nepētīs rēķinu, bet ieškiebs par visu summu. Ieskaitot arī jau samaksāto PVN. Varbūt tagad kas savādāk? Agrāk, pirms tam, kad jau no aļika sāka pārdevējs maksāt nodokli, bija tā ( nu tad vēl nebija PVN no nulles.

Link to comment
Share on other sites

Ievadi sakuma ciparus ko vini prasa. Man ar ta bija, savadiju visu un beigas nekas papildus nebija jamaksa (jo pie pirksanas jau viss tika iemaksats).

Link to comment
Share on other sites

Man bija līdzīgi no UK, ierakstīts, ka PVN21% samaksāts, bet LV prasa samaksāt PVN. 

UK tirgotājs gan kaut ko nesakarīgu atbildēja, ka nodoklis ir viņu pusē un man jāmaksā savā pusē arī. Cik meklēju, tad neredzēju, ka UK būtu 21% pvn. Varbūt nemāku pvn

Link to comment
Share on other sites

Pirms 42 minūtēm , Damn teica:

Cik meklēju, tad neredzēju, ka UK būtu 21% pvn

PNV (VAT) ir 20%. Pārdevējam vajadzēja tev pārdot bez PVN. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , oxygen teica:

Palūrēju aļika Order- tur cenā ''VAT included''

Muita vai pasts jau to Order neredz, tikai to kas uz pakas. Vai nu jāmaksā PVN un pēc tam jāmēģina atgriezt, vai nu atteikties un saņemt visu summu kā par nepiegādātu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , oxygen teica:

Radās jautājums par to muitošanu

Svaiga pieredze. Ne no aļika, bet no amerikāņu ēbaja.

Precīzi tāds pats stāsts. Pērkot uzrēķināja PVN, preces vērtībai plus sūtīšanas izdevumiem. Latvijas PVN - 21%. Prece pienāca, pastkastītē paziņojums par muitojamu sūtījumu, saite atmuitošanai caur Latvijas pastu. Jāmaksā PVN vēlreiz. Zvanīju uz pasta info tālruni, jā, tā esot, jāmaksā, preces sūtītājs nav ievadījis IOSS numuru noformējot sūtījumu, neko nevar darīt, jāsamaksā, pēc tam jāmēģina atdabūt nauda no tirgotāja, vēl uzrakstīju Latvijas pasta mājaslapā norādītajai e-pasta adresei pastabrokeris@pasts.lv, viņi atbildēja:

Citēt

Sūtījums nav IOSS.

Nosūtītājam nododot fiziski un elektroniskos datus par sūtījumu  - savam pasta operatoram, elektroniskajos datos, OBLIGĀTI jānorāda korekts IOSS nr. (tam speciāli paredzētā ailē), lai saņēmēja pasta operators (Latvijas pasts) spētu identificēt IOSS nr. esamību un iesniegt VID muitas deklarāciju ar šo speciālo pazīmi H7+IOSS nr.

Samaksāju muitu caur pastu, preci saņēmu.

Pēc tam rakstīju ēbaja tirgotājam, tas atbildēja, kaut kā tā - neko nesaprotot, viņu regulējot ēbajs, viņam daudzi internacionālie pircēji šitā brauc virsū, ka viņš vispār grib atteikties no sūtīšanas ārpus ASV, lai es interesējoties pie paša ēbaja. Nu neko. Uzrakstīju ēbajam. Šie ļoti veikli atbildēja, sapratu, ka es ne pirmais gadījums tāds, viss notikās, paprasīja pierādījumus, ka esmu muitu Latvijā samaksājis, augšuplādēju no pasta saņemto rēķinu par muitas nomaksu, internetbankas izdruku par maksājumu, vēl uzprasīja, lai nobildēju saņemtās preces iepakojumu, kā pierādījumu, ka es preci saņēmis, vienas dienas laikā atmaksāja samaksāto PVN.

Kā reiz šodien ienāca atmaksa manā kontā.

Tulkoju visu tā - ēbajs tupa uzrēķina PVN visiem pirkumiem, viņu mājaslapā pie help tā arī rakstīts, pēc 1. jūlija uz ES valstīm sūtāmiem pirkumiem, visiem liek mērķa valsts PVN klāt, ēbaja tirgotājam korekti jānoformē psūtījums. Ja tirgotājs to neizdara, nu tas IOSS numurs neparādās, dabū maksāt PVN. Ēbajs, ja prasi, to PVN atgriež.

Iesaku prasīt no aļika samaksāto PVN atpakaļ.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Nāca no Ķīnas aļika.

Atnāca ziņa 5 novembrī ka jāatmuito. 

Uzreiz zvaniju, saka paskatīsies.

Klusums.

15. novembrī atkal zvanu, saka lai sūta mailu ar rēķinu, aizsūtu.

30. novembrī zvana un saka lai eju pakaļ pakai.

Ja paka būtu steidzama būtu dusmīgs, bet tagad it kā vienalga. Bet nu grūti iet šamiem, grūti... 

Link to comment
Share on other sites

Galvenais lai nenosūta atpakaļ...  Pagaidām aizsūtīju meilu kāpēc tā , tik laikam uz nedaudz nepareizu, info@pasts. lv. Varbūt šie arī ko atbildēs. Nesvilst, bet...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , oxygen teica:

Galvenais lai nenosūta atpakaļ...

Sūtījuma glabāšanas laiks 1 mēnesis. Pēc 10 dienām var tikt piemērota sūtījuma glabāšanas maksa.

Tā uz aicinājuma lapiņas bija rakstīts. Par šo uzvaicāju pasta info, viņi teica, ka glabāšanas maksa paciņām, kas virs 0,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Tupa viņi nerēķina, rēķina kur tas ir paredzēts. Gan jau pats pirki uz citu valsti.

Pirku ar piegādi uz LV, viņi uzrēķināja Latvijas PVN - 21%. Būtu pircis no Vācijas, ar piegādi uz Vāciju, uzrēķinātu 19%. Es tā to saprotu.

Citēt

Starting 1 July 2021, eBay will be required to collect VAT on certain orders delivered to EU addresses.

 

Link to comment
Share on other sites

Visu topiku nelasīju. Tikai sava pieredze par problēmu ar 'dubulto pvn'. Ir bijuši 2 gadījumi no aļika ar to, ka nācās arī LV atmuitot. Nosūtīju message pārdevējam - abos gadījumos bez papildus jautājumiem refundu pvnam caur paypal atsūtīja.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , kaut_kaads teica:

Nāca no Ķīnas aļika.

Atnāca ziņa 5 novembrī ka jāatmuito. 

Uzreiz zvaniju, saka paskatīsies.

Klusums.

15. novembrī atkal zvanu, saka lai sūta mailu ar rēķinu, aizsūtu.

30. novembrī zvana un saka lai eju pakaļ pakai.

Man tieši identiska situācija. Dabūju vēl zvanīt uz pasta nodaļu (pazīstama nodaļas vadītāja, paldies dievam) un sarunāt, lai neaizsūta atpakaļ, tapēc ka reāli muitošanu novilka garumā gandrīz trīs nedēļas. Izskatās, ka nabagi netiek galā ar šīm te jaunajām regulām.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , Artanis teica:

netiek galā ar šīm te jaunajām regulām.

Tak Ziemassvētki nāk un apjomi vairākas reizes lielāki kā parasti, pat Fedex un DHL nāk ar nedēļas kavēšanos.

Link to comment
Share on other sites

@AndrisBB  Tak ne par to runa. Pievērs uzmanību faktam, ka neatkarīgi no tā, ka izmantoju paša pasta brokeru pakalpojumu, paka netika nekādā veidā nomarķēta tam, lai to neaizsūta atpakaļ uz uzlecošās saules zemi, neskatoties uz to, ka viņu pašu procedūra kopumā ilga vairāk kā 90% no pakai atvēlētā uzglabāšanas laika, un ja man nebūtu bijusi iespēja neoficiāli paku "pieturēt", tad līdz brīdim, kad tā būtu atmuitota, tā jau būtu pusceļā atpakaļ uz ķīnu.

Link to comment
Share on other sites

Nadzīgi Pasts atsūtīja atbildi, ka datu līmenī neparādoties IOSS. Tāpēc jāmaksā PVN Latvijā. Nu neko samaksāšu, bet , tad , pārdevējam laikam jāstāda pretenzija par to , lai atgriež . Vispār , kāta  ir ar to IOSS- atbildīgs Aliexpress vai pārdevējs?

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , oxygen teica:

atbildīgs Aliexpress

Man daudz tādas paciņas nāk, atbildīgs ir aliexpress, ebreja gadījumā ebrejs. Jāsūta viņiem muitas invoiss un apmaksas izdruka no ibankas, pēc dažām dienām atgriež otrreiz samaksāto nodokli.

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Muļķīgs jautājums: par PVN atgriešanu tipa strīds ar pārdevēju vai kur citur uz pašu Aliexpres. Viņu lapā FAQ lapa aprakstīts ka jaiesniedz klientu servisam ar pierādījumiem, bet , laikam slikti meklēju-neatradu kur tad ir iespējams tam klientu servisam  tāpat kā var pārdevējam?

Link to comment
Share on other sites

Redz ir tā, ka faktiski reklamē, ka ar alīti viss apmaksāts, taču alīts nespēj izkontrolēt savu apakšpircēju oficialitāti un IOSS saistības. Tas nav tikai LV, tas haoss ir visā pasaulē ar jaunajām regulām, citur ir mazliet labāk, citur sliktāk, te ir tā, kā ar tām rētām, kaut kad sadzīs un tam vajadzīgs laiks. Prognozes tāpat spiež, ka ES ražotāji drīzumā spēcīgi pārņems vadību pār šiem 3. valstu veikaliem.

P.s. Rainis raksta pareizi, atbildīgs par to ir pārdevējs, jeb platforma, šajā gadījumā aliexpress, ja info par to, ka esi samaksājis PVN nav atnākusi datu līmenī līdz LV. Nav datu, jāmaksā, ir dati, nav jāmaksā. tieši tik vienkārši.

Labots - Edzhua
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Edzhua teica:

ja info par to, ka esi samaksājis PVN nav atnākusi datu līmenī

Info nav fiziskā līmenī. Kā parastajā veikalā uz preces nav cenas, tomēr kasē to pateiks. Dati gan jau ir, nav ar ko salīdzināt.

Link to comment
Share on other sites

Laikam mani neuztvēri, info par to, ka sūtītājs ir ar IOSS numuru un šajai precei saņēmējam nav nekas jāmaksā ir datu līmenī. Ja tādi dati nav padoti, VID skatās muitu kā jebkuram sūtījumam no 0.01Eur un kalkulē. Neviens vairs fiziski neko neskatās, uz pakas var būt uzdrukāts IOS numurs, bet ja datos tas nav padots, tad paka ies smago ceļu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Negribās jaunu tēmu taisīt. Ir kādam bijusi vajadzība preci atpakaļ tirgotājam sūtīt? Neesmu to darījis. Atsūtīja man neatbilstošu preci, ķīnietis atzina ka nepareiza un saka lai sūtu atpakaļ, samaksāšot arī sūtīšanas izdevumus. Sarakste ir tikai ar pārdevēju. Man tas ir kaut kā caur Strīdu jādara, vai kā? ķīnietis jau maksās (ja maksās) tikai tad kad saņems atpakaļ preci. Ja nu jamais nesamaksā, tad ar saraksti pietiek? 

Link to comment
Share on other sites

tikais caur strīdu!!! Lai pēc tam tas brīnums nepazūd, kad viņš uzzinās mūsu pasta cenas, viņš neko vairs negribēs!

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Klau, jums arī tāda situācija. Piemēram, precei norādīta viena cena, bet pirms pirkšanas uzrādās lielāka (pieņemu, tas jaunais nodoklis), bet savā bankā rezervēta vēl pavisam cita summa?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , base7 teica:

Klau, jums arī tāda situācija.

Nē, vismaz man Ali cena norādīta jau ar visu PVN . E-bay bez.  Summas arī sakrīt, ja Ali gadījumā maksā $ un e-bay kādā nu tur valūtā norādīts.

Link to comment
Share on other sites

Cena vai transporta izdevumi nereti izmainās, ja pasūta vairākas vienības. Tādās reizēs es sūtu vairākas reizes (cik vajag) pa vienai vienībai. Tāpat pārsvarā atnāk kopā.

Link to comment
Share on other sites

Man ir bijis pārsteigums, ka ķīnietis atsūta 2x lētāku sūdu, čatā iepeistojot bildi vainu uzreiz atzīst, sūta vēlreiz (pat muita nepiesējās) un pat ieliekas termiņos līdz disputa celšanai.

Link to comment
Share on other sites

Ķīnieši tomēr ir interesanta tauta. No kopumā, savām vairāku tūkstošu paciņām, atceros dažus desmitus, kad ķīnietis ''nokļūdās'' man par sliktu, bet pilnīgi nekad viņš sevi neabižos.😃

Link to comment
Share on other sites

pangrol 10000V
pirms 1 stundas , base7 teica:

Klau, jums arī tāda situācija. Piemēram, precei norādīta viena cena, bet pirms pirkšanas uzrādās lielāka (pieņemu, tas jaunais nodoklis), bet savā bankā rezervēta vēl pavisam cita summa?

Jā pārsvarā ar visām...Jā tas ir nodoklis,bet stipri mazāks nekā ja te  gala punktā būtu jamaksā!

Kautgan ja sanāk tā  ka te jasamaksā PVN par  sūtīto preci ,var nolaist lui! :)

 Pasūtīju Tox1 kastiņu 49ero apriķināj 61,labi ņemu ,bet pie pirktām precēm parādas 70 ero ,vot kas tas ir,nezinu!

Labots - pangrol 10000V
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...