Jump to content

Eļļas maiņa automātam


dzeikabsons
 Share

Recommended Posts

Pēdējā laikā boot.lv foruma topikos ir kā Sinagogā - visi runā, bet neviens neklausās. Šis topiks nav izņēmums - vieni un tie paši spriedelējumi par eļļas nomaiņu iet pa riņķi dažādās mērcēs... :D

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Racer

    9

  • Ronalds

    9

  • e = d

    12

  • Valduha

    8

Mūsu sālītās ziemas prasa tām īpaši konstruētus auto. Nezinu tādu auto, kurš ilgtermiņā izturētu šo apstrādi ar sālsūdeni bez remontiem.

 

 

lai sakārtu makaronus pircējam uz ausīm

Tātad secinam:

Tas kurš pirks jaunu auto ir dunduks, kuram makaroni sakārti uz ausīm utt utjpr ad infinitum.

Tas, kurš nopirks šo auto jau lietotu, no pirmā/bankas/vācijas atdzītu/dīlera/vienalga, tad ir ... dunduks2, dunduks3?

 

Vadoties no tādas loģikas, tā sanāk :)

 

Vai nevar vienkāršāk, proti:

Viens pērk jaunu, cits lietotu. Ja pirmais savu auto būs apčubinājis, otrajam arī būs labs auto.

Ja pirmais savu jauno auto būs čakarējis, otrajam mantojumā tiks remonti un galvassāpes.

Tik vien.

 

P.S. Ja neesat sapratuši, Jūs esat foruma sadaļā "auto: Mīti un urbānās leģendas".

Mūsu studijā ekstrasensi, vārdotāji un vienkārši auto rīkstnieki.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

To Tu gribēji dzirdēt??? Bet tas taču katram ir skaidrs!

 

es gribēju dzirdēt kaut ko tik noderīgu kā šis:

 

 

 

auto principā nav domāts ilggadīgai lietošanai - ražotājam NAV izdevīgi!

 

 

to ielaminē un liec nākamajā postā , tikai nomaini "auto" pret PC, videokarti, AUDIOiekārtu, monitoru, skuvekli utt., atkarībā no tēmas

Labots - rokijs
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirkss

Ir diezgan grūti cīnīties pret viedokli, ka jauns autiņš = autiņš tikko no Vācijas ar 200k. Diemžēl daudzi jaunus auto nemaz nav redzējuši un nemaz nezina, kas jaunā auto ir labāks un ar putām uz lūpām teiks, ka pircējs pārmaksā. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

eļļa kārbai nih*en nav jāmaina, nu vismaz ne jau pie nieka 150k. man jau liekas šitās kārbu eļļas maiņas ir izdomājuši kreisie servisi, kuri pie auto remonta tev iesaka un pierunā eļļu nomainīt, kautgan reāli viņi to nemaz neizdara un noplēš no tevis krietnu naudiņu par neko.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

kas jaunā auto ir labāks

Ne vienmēr jauns auto ir labāks. Svarīgs ir modelis. Man noteikti labāks liksies 10 gadīgs Lexus vai Toyota LandCruiser nekā jauns Hyndai Getz.

Un jā, es esmu braucis ar "nullītēm" un ne vienu vien.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

ivo

Nav gluži pareizi salīdzinat pi... ar pirkstu. Zirgam skaidrs, ka ekskavators nav tas pats kas traktors. 

 

Runa iet par tādu pašu autiņu pirkšanu. Piemēram, VW Passat B8 - lietots vs jauns. Atradīsies daudzi, kas teiks, ka ar 200k šis pats B8 būs tikpat labs, neskatoties uz to, ka kaudze detaļu būs jāmaina. Arī garantiju daudzi uzskata par tādu lieku ekstru. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tur jau jāskatās, kāds auto, cits pa 100000km nojāj vairāk kā cits pa 200000km. Uz bedres gan daudz var redzēt, tik pašam daudz jārubī vai kāds jāpieaicina, kam tas ir darbs.

Par ekstru nē, vienkārši, kā tu no salona izdzen, tā nekad par pirkuma cenu nepārdosi. Kaut uzreiz.

Tās eļļas, po, tomāts, meh vai motora karterī, galvenais pie nepilnas maiņas nesagāzt lētuci, nepiešaut cita blīvuma utml eļļu. Pilna maiņa savādāk.

Kā mainīt eļļu, ja tev ir lietots autiņš, eļļa karterī ar acīmredzamu grafīta piedevu? Piem, motora karterī.

Labots - b25
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kāds tur eksperts? Esmu redzējis reālu nomas autiņu, kas pirms gada bija no salona izņemts, bet jau nobraukums 214k. Lietoto auto tirgū figurē  90% uzņēmumu auto, kas arī ir braucis dienu, iespējams, arī nakti. Protams, ka autiņu nomazgājot, iztīrot būs kā konfekte, bet ne tuvu kā jauns. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Eksperts, nē, nē. Vienkārši, tur pieredzējis mehs, apskatot autiņu no bedres vai uz estakādes, var redzēt, cik noj*** piekares, kāda ģeometrija un rūsas pakāpe, utml.

Izmēģinājuma braucienā ar daudz kas jūtams, ja koncentrējas.

 

Jā, ir ar lieliem nobraukumiem utt, bet trakāk, ja bieži " nedaudz " daudzīti, pa lēto laboti.

Link to comment
Share on other sites

atkal tu muldi kā suns. uz bedres nevar redzēt piekares stāvokli, ģeometriju, utml.. Rūsa apakšā būs no 5-7 gadiem un vecākiem. Un apakšā ar to rūsu parasti  visvieglāk ir tikt galā un tā sagādās kaut cik nopietnas problēmas krietni par 10 gadiem vecākiem auto.

Link to comment
Share on other sites

 

 

uz bedres nevar redzēt piekares stāvokli,

 

Ja neko no auto nejēdz tad protams ka neko nevar redzēt!  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

e=d , nu nepatīku es tev, jā, ievēroju jau sen;).

Tu man arī nepatīc. IPB ir opcija, nerādīt komentārus;).

 

Par tām apskatēm, to automehu forumā labāk skatīt un prasīt. Kaut ko jau izvērtēt var, ja reiz skatās.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Vienkārši, tur pieredzējis mehs, apskatot autiņu no bedres vai uz estakādes, var redzēt, cik noj*** piekares, kāda ģeometrija un rūsas pakāpe, utml.

nesaprotu, par ko te cepās?, tas, ka lietotam auto kaut kas ir jāpamaina ritošajā, jānoregulē riteņu ģeometrija ir pilnīgi normāli,

braucot pa mūsu ceļiem jau katru gadu kaut kas ir jānomaina, kāds stūres pirksts vai cits gumijas loriņš, un līdz ar to maiņu jāpārbauda ģeometrija.....,

 

pērkot lietotu auto, galvenais, ka neuzraujas uz sistu auto, vai nākošajā dienā noģībušu motoru vai kārbu,

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pateikt, ka piekare ir nojāta, var bez bedres. Pietiek izbraukt līkumu. Defektus, kurus braucot nejūt, arī tīri vizuālā apakšas apskatē nepamanīs.

Link to comment
Share on other sites

Pie viena gribu pajautāt kā ar manuālo? Arī vieni teiks, ka naher, citi, ka must have.

Link to comment
Share on other sites

Manuālī - tikai ja ļoti veca mašīna un ziemā, lielos mīnusos grūti ātrumus pārslēgt. Savādāk nah, vienīgi līmeni reizi pāris gados būtu jāpārbauda, caur pieliešanas caurumu.

Link to comment
Share on other sites

Gudriniekiem par jaunajām mašīnām - atbilde: Nē, vīnogas nav skābas © Ēzops. Pats esmu ar pilnīgi jaunu Hujday Tucsonu un pēcāk arī  arī ar i35x gandrīz jaunu (2k km bij odometrā)  pabraucis kā darba mašīnām (ar katru nepilnu gadu) un joprojām uzskatu, ka mans '05 gada Legacy ir galvastiesu pārāks par šiem "mārketinga brīnumiem", kā tos nosauca servisa čoms, kuru pazīstu daudz gadus un pateicu, ka domāju par personīgā auto nomaiņu. Dziļi subjektīvais viedoklis - pat sievas Honda Prelude '92, kuru pirms pāris gadi notirgoju bija labāka. Negribu izveikt antireklāmu, bet teikšu konkrēti - nav normāli, ja auto līdz 10k km ir ļoti bieži jāiegriežas servisā neķibeļu dēļ un finālā kārba noklājas pie 11k km utt. Jāpiebilst gan ka folksskābena (© mana meita)  Crafteri gada laikā jūk ārā vēl trakāk. Palieku pie sava, ko šai topikā jau rakstrīju: nu neražo tagad auto ilgmūžībai - ražo, lai izsūktu piķi apkopes laikā un neilgi pēc garantijas klients pirktu jaunu. Attiecīgi jāizvērtē korelācija starp to, ko saka ražotājs par eļļas maiņas intervālu un reālo dzīvi. Padomju laiku pieminētāji un citi L_I_B_E_R_A_S_T_I ar vienvirziena "pareizo" domāšanu var iet irst un turpināt uzskatīt, ka visi citi ir sazombēti, bet ne paši. :D

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

smartdevil
Tieši tā - mūsdienu auto 20k ir norma. Un eļļas maiņa pēc pirmajem pāris tūkstošiem km bija aktuāla tikai moskābeļiem un zapariem. Izkatās, ka daži šejienieši vēl joprojām dzīvo tajos laikos.

Muļķības. Izskatās, ka šeienieši ir nozombēti arī uz to, ka mūsdienās izmanto citplanētiešu materiālus un metāli nedilst.

Metāls dilst tieši tā pat un eļļas nolietojas. Fizikas likumos nekas nav mainījies. Tieši tā pat notiek berzes, nodilumi, slodzes. Jo biežāk mainīs eļļu, jo ilgāk viss nokalpos. Ja auto ir plānots pēc garantijas pārdod vai pārpērk lietotu katru gadu, tad nevienu tas nekasa. Bet, ja pēc garantijas plānots vēl nobraukt 10 gadus, tad jo biežāk mainīs, jo ilgāk brauks bez problēmām. Kārbai līdzīgi - neviens auto ražoptājs nav paredzējis 500k km. Un vairums patsmit gadus veco autiņu ir sen virs 300k. Kārbai automātam eļļa nav jāmaina līdz momentam. Un par to momentu uzzinās, kad visdrīzāk būs jau par vēlu. Un ja tajā pašā laikā vēl ar autiņu ir gāzsts, tad jo vēl vairāk.

Bembji saviem jaunajiem automātiem liek papes bukses, kāda tur var būt vēl runa par kaut kādu labāku kvalitāti, kā bija agrāk. Drīzāk vecajiem autiņiem retāk ir jāmaina eļļa. Jaunajiem mēsliem retā mainīšana ir tikai mārketinga zombis.

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

:pooh_go:varbūt parunāsim šeit un tieši te par ceptām olām?

Link to comment
Share on other sites

 

 

ka mans '05 gada Legacy ir galvastiesu pārāks par šiem "mārketinga brīnumiem"
Kā izpaudās Legacy pārākums?
Link to comment
Share on other sites

Dikti subjektīvi - gaitas īpašības, komforts, pārredzamība (piemēram, ix35 ir debilas priekšējās statnes? (stoikas), kas griežoties ierobežo pārredzamību) utt. Pilnpiedziņa ir parodija un tas, ka ļoti bieži jāapmeklē serviss galina nost. 

Link to comment
Share on other sites

Ja skatās uz 2010. gada Legacy (2.0 dīzelis), tad patika pilnpiedziņa. Ar Hyundai nevaru salīdzināt, bet komforts 2007. gada volvo S60 (2.5T) bija stipri labāks nekā iekš Legacy, pilnpiedziņa gan subaram bija labāka.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ka ļoti bieži jāapmeklē serviss galina nost.
Ar hujundajiem bieži uz servisu bija jārādās?
Link to comment
Share on other sites

Damn, Legacy mēdz būt dažādi, es runāju par 2,5 GT LE jeņku versiju ar elektriskajiem ādas beņķiem, lūku, mainām vārstu fāzēm utt. ;)

 

 

 

Ar hujundajiem bieži uz servisu bija jārādās?

 

Jā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Metāls dilst tieši tā pat un eļļas nolietojas. Fizikas likumos nekas nav mainījies. Tieši tā pat notiek berzes, nodilumi, slodzes. Jo biežāk mainīs eļļu, jo ilgāk viss nokalpos.

 

neesi dzirdējis par tādu lietu kā progress? Cilvēki paliek gudrāki un atrod labākus metāla sakausējumus, kuri dilst mazāk un eļļas komponentes, kuras ilgāk saglabā savas īpašības.

Link to comment
Share on other sites

Mūsu sālītās ziemas prasa tām īpaši konstruētus auto. Nezinu tādu auto, kurš ilgtermiņā izturētu šo apstrādi ar sālsūdeni bez remontiem.

 

Kā reizi uzrakstīju gabalu par auto, ziemu un rūsu. Kā pasargāt mašīnu no rūsēšanas, ko par to saka auto krāsotāji un čeklists kas mašīnai uz ziemu jāizdara.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

smartdevil
neesi dzirdējis par tādu lietu kā progress? Cilvēki paliek gudrāki un atrod labākus metāla sakausējumus, kuri dilst mazāk un eļļas komponentes, kuras ilgāk saglabā savas īpašības.

 

Naivums.

Eļļām piemauc visādus komponentus, lai aizsistu taviem "kosmiskajiem" metāliem iedzītās skrambas. Lūk tev progress.

Visu veco nosauc jaunos vārdos un muļķu bars čurā karstu.  Moto/autosportā varbūt arī pielieto metālos jaunas tehnoloģijas, tikai tās ar pašreizējo auto kvalitātes lejupslīdi vismaz tuvākos 10 gadus neredzēt parastajā autiņā.

Piedošanu - starp metāliem iebāzt papi ir noteikti kaut kas tehniloģiski audzis, tur tev piekritīšu. :D

Labots - smartdevil
Link to comment
Share on other sites

tev nav neviena pamatota argumenta, tikai demagoģiska vāvuļošana. kā daudzciparu arnim un viņam pielīdzināmiem visziņiem. pat b25 par tevi gudrāks.

Link to comment
Share on other sites

 

 

neesi dzirdējis par tādu lietu kā progress? Cilvēki paliek gudrāki un atrod labākus metāla sakausējumus, kuri dilst mazāk un eļļas komponentes, kuras ilgāk saglabā savas īpašības.

Es esmu dzirnējis par jauniem folksvāgeniem, kam pie 100 000 noklājas turbīnas, starteri un jaunām mazdām, kas jau pēc izbraukšanas no salona apmetās ar rūsas pleķiem. 

Link to comment
Share on other sites

Runājot par pieredzi ar jauniem auto.

'07 Volvo S60 - cik atceros gļuku nekādu nebija, standarta apkopes, ja neskaita, ka vienā vasaras dienā ieplaisāja priekšējais stikls. Neviens nemācēja izskaidrot kāpēc, bet nomainīja garantijas ietvaros. Atdots 2010, ar  ~70-80t km

'10 Subaru Legacy - šķiet rūpnīcas krāsošanas defekts, jo jau otrajā gadā uz jumta pie priekšējā stikla uzmetās vairāki rūsas burbuļi. Trešajā gadā pāris reizes sāka parādīties DPF brīdinājuma signāls. Atdots 2013, ar 70-80t km

'13 VW Touareg, šobrīd ap 75 t km, tikai apkopes.

Labots - Damn
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

par tiem aķiem....., no pieredzes, veikalā pirktie aķi parasti kalpo no 2 - 4 gadi, bet pašlaik manam busiņam (pirkts no salona 2008 gada aprīlī) vēl tagad kalpo bez problēmām, pašlaik 7,5 gadi...., viela pārdomām......

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

par aķi 100%. Man bija dīzels mazlietots ar oem aķi . gadus 4 vēl novilka vēsi, tātad kopā arī  7 gadi vismaz...ieliku jaunu vartu - 2 ziemā jau bija nīkulis.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Sakar;igs raksts ar manā uztverē pašsaprotamām lietām. ;)

 

P.S. Man kā ekspadomju pilsonim? bagāžniekā ir trose, paštaisīti normāla šķērsgriezuma piepīpējamie vadi (kurus gan izmantojis esmu tik palīdzot kādam) un instrumentu soma ar dažiem vadu galiem utt. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

ieliku jaunu vartu - 2 ziemā jau bija nīkulis.

Vo vo, man jau pēc pirmā lielā kniebiena ap -15 un klusums. Es saprotu veikalā nostāvējis, bet tā ka negriež vispār, tas bi kaput.

Link to comment
Share on other sites

man tur vēl ir cirvītis, rullis ar biezajiem 200L miskastes maisiem, darba cimdi, nazis, kabeļu savilcēji lielie, pāris plēves lietusmēteļu,

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

man tikai vadi, trose un  pelēkā amerikanaka ( jo šad tad noder copē - kaut kas salūzt, vajag kātus satīt etc.) vienreiz viena pasažiere noķēra izbīli - vedu jamo - šī sēž aizmugurē - a man no copes pakaļējā durvju iekškabatā - liels rullis ar amerikanku, liels prožektors, cimdi  un nazis  ( no nakts copes palikuši auto)....pasažiere t'anu nepārāk man pazīstama - biku sabijās, kad vēl durvis nejauši nolokju ar elkoni  :)

Labots - osscar
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...