Jump to content

Eļļas maiņa automātam


dzeikabsons
 Share

Recommended Posts

 

 

vairs auto ar automātu negribu nevienā acī.
Nu jau? Interesanti būtu argumentus uzklausīt. 
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Racer

    9

  • Ronalds

    9

  • e = d

    12

  • Valduha

    8

vecajam amerikānim savu laik mainīju pēc instrukcijas - uz 3 eļļas maiņām (3x6000km) - viena kārbas eļļas maiņa. Tas tiesa, ka pusi tik maina. Pārējais paliek sistēmā. Nākošajam auto 1 x nomainīju  pa 120tkm  ko nobraucu ( 80 jau bija tāfelē+ 120 manējie). Maiņa nebija paredzēta , līmeņa mērīšanas tausts ar nebija. TAgad hyndajam mainu, pēc instrukcijas - neatceros - 100tkkm vai ?  laikam nākošreiz būs jāmaina. patīk kad ir eļļas tausts. Vismaz var līmeni pačekot. Vismaz man patīk ka ir tāda fīča.


parastajiem automātiem eļļas maiņaparasti nav nekādās kosmosa cenās. JA vien netiek visa eļļa kačāta ā rā, kā ivo minēja.


vēl svarīgi lai eļļu ielej tādu, kā paredzēts. Man kolēģei robotam ielēja nepareizu elļu...bija gļiki...cik servisus izbraukāja, kamēr vienāpiefiksēja, ka eļļa ne tāda ( pēc krāsas cik atceros). tur bija kaut kāda viltīga.

Link to comment
Share on other sites

Eļļa dzinējā jāmaina ik pa 10k, automātiskā kārbā ik pa 70 - 80. Tas paildzina dzinēja un kārbas mūžu. 


Eļļas maiņa ik pa 15, 20 un 30k dzinēja mūžu saīsina. Ja esi jauna auto pirmais īpašnieks un domā pēc gadiem mašīnu pārdot, tad po, bet ja pērc lietotu, tikko no Vācijas ar 175k odometrā,  silti iesaku mainīt eļļu ik pa 10k


Jāņem vērā tas,  ka garie intervāli ir ne tikai reptiloidu sazvērestība,  bet arī elementāra jauna auto obligāto apkopju izmaksu samazināšana gada līdz trīs gadu griezumā. Šis cipars ir būtisks kad uzņēmums perk sev flotes mašīnas. Kuras tāpat pēc trim gadiem pārdos līdz ar to ilgmūžībai nav nozīmes bet gada apkopju izmaksām gan ir. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pie kāda nobraukuma jāsāk sajust dzinēja problēmas?

 

Jau deviņus gadus mainu eļļu reizi gadā, jo laika intervāls (gads) paiet ātrāk nekā ražotāja noteiktie 20t km. Parasti sanāk 15-18t km nobraukums. Šobrīd noskrējiens ~204t km

Link to comment
Share on other sites

Eļļu vienmēr drīkst mainīt biežāk, nekā ražotājs to noteicis. Sliktāk no tā nebūs. Viss pārējais gan ir pilsētas leģendas apvienotas ar prastu cilvēku stulbumu un sazvērestības teorijām.

Ražotāja noteiktie minimālie maiņas intervāli jau parasti ir ar ievērojamu rezervi.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

Eļļas izstrādi pamatā nosaka motora veikto apgriezienu daudzums, eļļas darba temperatūra, kā arī paša motora tehniskais stāvoklis!

Izstrādātājs, pamatojoties uz ieteikto eļļas marku, nosaka ieteicamo eļļas maiņas intervālu.

Samainīsi eļļu biežāk, būsi tikai ieguvējs (īpaši turbīnauto), ja domā šo auto lietot ilgāku laiku.

Motorreļļai grūtākie darba apstākļi ir turbīnas eļļošana - dzesēšana. 

Link to comment
Share on other sites

Vari jau nomainīt k-vai profilakses nolūkos - kā citi minēja, būsi tikai ieguvējs. Tīrāka eļļa vienmēr nāk par labu. Bet lej pēc specenes paredzēto eļļu - tikai un vienīgi! Ja pieejams, tad labāk izmantot A/T skalotāju pirms jaunās eļļas ieliešanas. Nezinu precīzi kā tur ar VW, bet Volvo automātiem esot speciālas skalošanas eļļas. 

Labots - Ziich
Link to comment
Share on other sites

Dsg kārbai gan eļļu mainīt nav jēgas - nomainīs kopā ar kārbas kapitālo remontu ;)

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Dsg kārbai gan eļļu mainīt nav jēgas - nomainīs kopā ar kārbas kapitālo remontu ;)

Vot vot. Cik dzirdēts, tad no šitiem DSG vispār labāk turēties pa gabalu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

~ pagājušogad, pa radio, rallija un auto speci apsprieda šo jautājumu - mainīt vai nemainīt.

Galu galā nonāca pie kopēja secinājuma - ja gadiem eļļa nav mainīta, tad nemaini. Ja auto jauns un esi sācis mainīt - ieteicams mainīt.

Pamatojums tāds, ka pavecai kārbai nomainot jaunu eļļu tā izskalo visus netīrumus(nosēdumus) kuri bija uz zobratiem un sāk parādīties visādas 'luftes', neslēgšanās, klaudzēšana  u.c. bēdas kuras ar veco eļļu nebija un nebūtu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No kurienes kārbā netīrumi un nosēdumi? Pie tam tādi nosēdumi, kuri spēj pasargāt no luftēm, bet smuki šķīst jaunā eļļā? Kārba, atšķirībā no dzinēja, ir pilnībā slēgta sistēma. Izklausās pēc pasaciņām.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

smartdevil

Ha. Dīleris ir pēdējais kurā klausīties par kaut ko kas ir vērtīgs priekš auto. Viņa interesēs ir lai tu pēc iespējas ātrāk nokautu.

Mums škoda ielika eļļas maiņu dīzelim pēc 15k un pirmo atrabotku pēc pārs tūkstošiem noskrējiena celkai atteicās mainīt. Pēc garantijas beigām eļļai uzlikts 20k. Idioti ne dīleris.

Link to comment
Share on other sites

Kārba, atšķirībā no dzinēja, ir pilnībā slēgta sistēma.

 

man pilnīgi pie kājas,taču vai tad dzinēja eļļošanas sistēma nav slēgta sistēma?

Padomā,kas būtu,ja tā nebūtu.

Labots - Valduha
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Pēc garantijas beigām eļļai uzlikts 20k. Idioti ne dīleris.

nesaprotu, par ko uztraucies?, 20 k. ir pilnīgi normāls intervāls eļļas maiņai, izņemot gadījumu, ja tos 20 k. brauksi 3 gadus....,  

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā - mūsdienu auto 20k ir norma. Un eļļas maiņa pēc pirmajem pāris tūkstošiem km bija aktuāla tikai moskābeļiem un zapariem. Izkatās, ka daži šejienieši vēl joprojām dzīvo tajos laikos.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

ja tos 20 k. brauksi 3 gadus....,

 

kāda starpība,kur eļļa stāv 3 gadus?Dzinēja karterī vai mucā noliktavā?

Link to comment
Share on other sites

superKrona
vai tad dzinēja eļļošanas sistēma nav slēgta sistēma?

Nē, dzinēja eļļošanas sistēma sadzīvo ar nevisai blīvi noslēgtu degkameras sistēmu (vārstu blīvslēgi, virzuļu gredzeni) (pieņemot, ka iešprices ir ideālas un nečuriņā). Mājsaimnieces par to var pārliecināties, pēc dažu kkm nobraukuma pēc ideāli jaunas eļļas ieliešanas, izvelkot čupu un ieraugot, ka vairs eļļa nav smucka.

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

superKrona

tad Tu gribi teikt,ka riktīgi nomazgājot savu dīzeļdzinēju ar karčeri,nu tā riktīgi es saku,man tur iekšā tiek ūdens.Hmm,nez kāpēc jau tā sesto gadu pēc kārtas un viss iet.Laikam labs dzinējs trāpījies?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

kāda starpība,kur eļļa stāv 3 gadus?Dzinēja karterī vai mucā noliktavā?

nu ja...., 3 gadus atvērtai alus pudelei, vai polšam arī nebūs ne vainas..... 

Link to comment
Share on other sites

eļļa karterī nav atvērta alus pudele.Un veikalā arī pirms ielej eļļu kannā,to mucu attaisa un pēc tam aiztaisa.Aiztaisīšanas veidi ir dažādi-sūknis,korķis utt.

Link to comment
Share on other sites

Pēc rūpnieciskās uzpildīšanas normālos servisos, veikalos neviens ilgstoši neuzglabā atvērtus iepakojumus. Tie pāris dienās, nedēļās tiek izlietoti. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tieši tā - mūsdienu auto 20k ir norma. Un eļļas maiņa pēc pirmajem pāris tūkstošiem km bija aktuāla tikai moskābeļiem un zapariem. Izkatās, ka daži šejienieši vēl joprojām dzīvo tajos laikos.

 

Ivo, tu šeit ļoti stipri kļūdies! Motora eļļā nonāk sadegšanas produkti,  arī pati eļļa nedaudz sadeg. Tā ir virzuļmotoru īpatnība. Un te nav starpības Vaz vai BMW! Tiesa gan mūsdienās ir pieejamas piedevas kas palielina eļlas kalpošanas laiku. Tā saucamās Long Life eļļas. Bet viņas ir stipri dārgākas un uz beigām tā kā tā neeļļo tik labi, kā svaiga eļļa.

 

Par jauna motora piestrādi - motora uzbūve principiāli nav manījusies, detaļas tā vai tā nedaudz atšķiras! Ļīdz ar to mierīga braukšana pirmajos kkm un eļļas maiņa pēc tam joprojām ir spēkā. Premium klases auto motori tiekot pagriezti rūpnīcā uz stenda, bet ne jaunu širpotrebam!  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Par jauna motora piestrādi - motora uzbūve principiāli nav manījusies, detaļas tā vai tā nedaudz atšķiras!

 

Tiešām motora uzbūve nav principiāli mainījusies, bet detaļu izgatavošanas precizitāte, salīdzinot ar moskābeļu un zaparu laiku, ir gan kardināli uzlabojusies par kārtu vai pat divām it sevišķi ņemot vērā virpotāja Vaņas darba spējas mēneša beigās pirmdienas rītā... tā kā drusku jau nu auto lietošanas tradīcijas varētu pārskatīt no padumjajiem laikiem ....

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Un eļļas maiņa pēc pirmajem pāris tūkstošiem km bija aktuāla tikai moskābeļiem un zapariem. Izkatās, ka daži šejienieši vēl joprojām dzīvo tajos laikos.

 

Pilnīgi jauns KIA cee'd. Servisa intervāls 30000km.

Dīleris iesaka tomēr veikt "nullto" eļļas maiņu pie apm 10000km.

Uzsveru - iesaka, nevis spiež. Garantijas zaudēšana nedraud, nekādas citas sekas arī ne.

Tad ko ? Arī tas servisa intervāls - KIA ir idiņi ka 30000km servisa intervālu liek?

Starp citu - DE VW 2004. gada Golf 5 defaultais servisa intervāls arī ir tie paši 30000, tikai ir jālieto attiecīga LongLife eļļa.

 

Par mierīgu braukšanu - KIA iesaka pirmos tūkstošus auto dzenāt visos režīmos un visos pārnesumos. Lai iebraucas.

Tas protams nenozīmē griezt dzinēju konstanti virs sarkanās līnijas, taču braukt, kā jēlas odas vedot, arī ne.

 

Biežāk eļļu mainot motoram vai kārbai sliktāk jau nepaliks. Nevaru iedomāties, kas tur varētu slikts notikt. Nauda tik jāsamaksā.

Vienīgais, ka kārbai tā ir drusku smalkāka padarīšana, ir precīzi jāievēro abi līmeņi - miera stāvoklī un darba laikā.

Nezinu gan kas notiks, ja kāds sāks liet autiņā čuņhuņveju "eļļas izstrādājumus" (gan jau ka ir Asso, Mabil un Costrol) nevis normālu eļļu. Augstā gala, dārgiem surperauto un F1 domātu eļļu ikdienas auto nebūtu liela jēga liet.

Var jau, sliktāk nepaliks, tikai dārga viņa.

 

Vienīgais, kas man vēl ienāk prātā - ja auto atdzīts no siltākām zemēm, varētu būt tā, ka ražotāja vai dīlera lietotā eļļa tajā zemē vairāk piemērota lielākiem + nevis - kā pie mums. Tāpēc arī derētu mainīt. 

 

P.S. Kāpēc neviens nedzen lietotus autiņus no Skandināvijas? Atdzīšanas nianses? 

Tās puses auto būtu mums tuvāki pēc klimatiskajiem apstākļiem.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

superKrona

 

 

tad Tu gribi teikt,ka riktīgi nomazgājot savu dīzeļdzinēju ar karčeri,nu tā riktīgi es saku,man tur iekšā tiek ūdens.Hmm,nez kāpēc jau tā sesto gadu pēc kārtas un viss iet.Laikam labs dzinējs trāpījies?

Ko tu ar to gribēji teikt? Esi redzējis dzinēju, kuru mazgājot, eļļā satek ūdens?

Link to comment
Share on other sites

Garantijas zaudēšana nedraud, nekādas citas sekas arī ne. Tad ko ? Arī tas servisa intervāls - KIA ir idiņi ka 30000km servisa intervālu liek?

 

Prikss, neizliecies pats par idiotu! Atbilde uz šo jautājumu te jau bija! Kia ir mašna operatīvajam līzingam. Tas ka ap 200kkm viņa izjuks - dīleri un ražotāju ne mazākajā mērā nesatrauc! Tevi kā pirmo pircēju pa lielam arī nē..    

Labots - ronalds_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nestāstiies.

Mums darbā visi inženieri ar KIA braukā. Neviena pie 200k km nav izjukusi.

Tieši tāpēc ņēmu šo auto, jo varēju vairāku gadu griezumā savām acīm vērot kādi ir to ekspluatācijas izdevumi un kādi defekti rodas.

Otrs ģimenes auto - 2004. gada Golf 5 arī ārā jukt netaisās ar saviem 217k uz borta.

 

Iepriekšējais auto - Astra H, pie 200k km bija jāremontē, jā, bet nekas tur ārā nejūk.

Neesmu dzirdējis par auto ar 200k km noskrējienu, kuriem nu nekas nav jādara.

Labots - Pirkss
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Augstā gala, dārgiem surperauto un F1 domātu eļļu ikdienas auto nebūtu liela jēga liet. Var jau, sliktāk nepaliks, tikai dārga viņa.

Domāju, ka varētu palikt sliktāk, jo tai eļļai, tāpat kā riepām, ir paredzēts darboties drusku citā temperatūrā - respektīvi, ja ar F1 pirmo taisni brauksi par lēnu, līkumā tāpat taisni arī aiziesi, jo riepas nebūs uzsilušas un nebūs saķeres. Redzēts ne vienu vien reizi, kad pie f1 stūres palaiž kādu mazāk pieredzējušu, kaut vai to pašu Hamondu no Top Gear. Tāpat eļļa būs paredzēta optimālai darbībai pie kudiš augstākiem apgriezieniem kā pilsētas 1,5k.

 

A par KIA apkakātājiem - jaunie KIA izskatās ļoti pat neko. protams, ja ir vēlme pirkt pēdējo auto līdz mūža galam, tad ieteiktu raudzīties uz kādu no nākotnes klasikām. Un lielākā daļa komentētāju labākajā gadījumā ir sēdējuši padzmit gadus vecā piccanto.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

P.S. Kāpēc neviens nedzen lietotus autiņus no Skandināvijas? Atdzīšanas nianses? 

Tāpēc ka tur vietējie pārsvarā brauc ar auto, kamēr viņš sapūst un tad nodod šrotā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

lielākā daļa komentētāju labākajā gadījumā ir sēdējuši padzmit gadus vecā piccanto.
 

Ir jaunais Picanto. Ar 1.2 litru neturbo benzīnu un pieejams arī ar 4-pakāpju automātu.
Patēriņš virs 10l pa pilsētu. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kia ir mašna operatīvajam līzingam. Tas ka ap 200kkm viņa

 

ja salīdzina VW un Kia garantijas nosacījumus, tad friči zaudē visos punktos.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jap, viņi bieži nerūpējas par auto ...brauc kamēr iet. Pats biju pie šiem - braukā ar vecu volvo kanatiano, ko jaunu pirkuši pirms 20+ gadu. Liela daļa vienkārši neiespringst uz aut0 + pamatā tur daudz saabi -volvo...tie jau te nav tādā topā. Protams tagad tur padaudz franču un korejas auto ar. Bet nu pamatā tāds viedoklis ir , ka jamiemajiem serviss dārgs un bez vajadzības neviens uz turieni nebrauc. zinu, ka čaļi kas tur krūmu servisus ar albāņiem atvēruši. Detaļas ved ar prāmi no LV, jo tur dārgāk + lētais letiņu darbs. visi apmierināti.


bija vienu momentu čaļi no  zviedriem savilkuši volvo bijušos takšus...parasti tumšā krāsā + daudz ekstru :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nestāstiies

 

Ja tu esi kaut cik tehnisks cilvēks, tad domāju ka pats ļoti labi saproti, ka motra resurss ievērojami samazinās, ka eļļa tiek tik reti (30kkm mainīta)!  

 

http://avtomaslo.info/servisnyiy-interval/index.Php

 

Daži citāti:

 

Сервисный интервал (частота замены масла и фильтров) есть в сервисной книге автомобиля. Что нам дает эта информация? На самом деле – это всего лишь рекомендации производителя относительно того, как часто нужно менять масло, рассчитанные для определенных условий эксплуатации двигателя, которые автопроизводитель считает средними для этой модели автомобиля (учитываются загрязненность воздуха, качество топлива и моторного масла, класс автомобиля, региональные особенности эксплуатации и многое другое). Такая себе средняя температура по палате…

 

Для автопроизводителя важно, как будет работать двигатель в период заводской гарантии, и абсолютно не существенно, что с двигателем будет дальше. Более того, производителю как раз выгодно, чтобы после окончания гарантийного срока владелец автомобиля почаще посещал фирменный сервис либо поскорее задумался о покупке нового автомобиля. 

 

Именно длинные интервалы замены масла в последнее время стали дополнительными аргументами для привлечения покупателей.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

man bračkam bij anullīte - 4 gados 200k, pa lielam tikai apkopes + vienu supportu nomainīja ( hyundai sonata) - iznīcinājās krašā tas auto. tagad jamajam jauns pežots - 2 gadi jau 60 vai pait vairāk K. nobeidzās airbag modulis.
pašam darbā auto no nulles 10 gadi - 235k . ģen[ģeris kirdik + regulāri ritošā, supporti etc. ar dzinēju pagaidām no problem.

Link to comment
Share on other sites

krievu basņas te nevajag publicēt. tur valdošais uzskats ir - visi grib mūs appi$t. un paši tā arī viens otram dara. normālas kvalitātes degvielu tur nopirkt ar garantiju nevar.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

 

 

Neviena pie 200k km nav izjukusi

Neviens jau nesaka tieši ka izjuks, bet šodienas auto principā nav domāts ilggadīgai lietošanai - ražotājam NAV izdevīgi!

Tāpēc, lai sakārtu makaronus pircējam uz ausīm saka, ka eļļas intervāls 30 000 km, jo useris ir pat ļoti priecīgs, jo lētāk sanāk. Ja šos km attiecinātu vēl uz lielajiem dīzeļiem, kuriem norm. apgriezieni ir zem 2000, es vēl piekristu, bet to norāda par mazajiem benzīniekiem, kuriem 3500 skaitās normāli apgriezieni. Nav grūti izrēķināt, par cik ātrāk eļļa nolietojas mazajos pirdakos. Ļoti svarīgs lielums ir arī eļļas apjoms karterī.

Link to comment
Share on other sites

 

 

nav domāts ilggadīgai lietošanai - ražotājam NAV izdevīgi!

 

cik var dzīt šito čerņu? šādus apgalvojumus var likt katrā postā

šeit iet diskusija, ko un kā  darīt, lai kārba kalpotu labāk un  ilgāk

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu bet tā ir....nez kapēc uz ielām pēc padsmit gadiem paliek tikai konkrētas auto markas/modeļi......citas vienkārši teik norakstītas, norūsē etc.....galvenie norakstīšanas iemesli - motoram kapi, automātam kapi  un virsbūvi rūsiņš apēdis :yahoo:  gribu redzēt cik kia, mazdas,  un hyundai u.c.  pēc gadiem 15 būs palikuši ielās..

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Dzīvē gan pierādās tas, ka autiņam sarūsē viss, kas var sarūsēt un visām tām motora/kārbas ilgmūžībām ir 0 vērtība.Tik vien kā sev atzīmēt ķeksīti, ka lūk es mainu regulāri eļļu un esmu labs cilvēks. Parasti pērk 10 gadus autiņus, 16 gados jau kļūst par miskasti, bet 20 gados jau atrodas šrotā. 

 

 

motra resurss ievērojami samazinās, ka eļļa tiek tik reti (30kkm mainīta)!
 
Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

 

 

ko un kā  darīt, lai kārba kalpotu labāk un  ilgāk

Ja eļļu mainītu katru dienu, tad kārba kalpotu ilgāk!

To Tu gribēji dzirdēt???

Bet tas taču katram ir skaidrs!

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...