MIGs Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 Beidziet stumt kaku ! Veikali neplēs vaļā kastes, ja tās ir ciet. Taču, ja viņi pieņem kasti, kas ir bijusi plešta vaļā, tad viņi ir duraki, jo tad vairumnieks viņus ir apčakarējis. Un parasti vairumnieki tā nedara. Ticamākais scenārijs - kāds šo preci bija atgriezis 14 dienu laikā kopš iegādes. Tā kā vairumnieku tas nekrata, tad mazumtirgotājs preci atpakaļ atdot nevar. Tad, nu nākosājam pircējam iesmērē, kā 100% jaunu. Es teiktu, ka jaŗaksta iesniegums, ar parakstiem par saņemšanu. To visu vajadzēja uzreiz dokumentāli fiksēt. Un ja viņi neliekas, ne zinis, smuki iesūdzēt tiesā. Tīri principa pēc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 Juridiskām personām ir 1 gada garantija. Par šo gan neesmu pārliecināts. Fiziskām personām jeb patērētājiem garantiju vismaz divi gadi nosaka likums. Uz juridiskām personām patērētāju tiesību aizsardzības likums neattiecas, patērētājs tiek definēts kā fiziska persona. Juridiskās personas var izmantot tikai ražotāja garantiju, kura var būt 1 gads, var būt arī mazāk vai vairāk, var arī nebūt (kā ir? garantija no ražotāja taču nav obligāta?). Es nezinu, kur likumdošanā ir kaut kas teikts, ka juridiskām personām obligāti pienākas garantija 1 gads. Palabojiet mani, ja maldos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 (labots) vvv - ir pirkšanas-pārdošanas līgums(Preču pavadzīme), kur ir minēts par garantiju. Jā, parasti tā ir 1 gads, taču nebūt, ne visām iekārtām.Ir kam dod 3, ir kam dod mazāk. var nedot vispār. Visu nosaka "Līgums". Garantiju defaultā nodrošina paŗdevējs, ja nav norādīts savādāk. Ir tāda interesanta parādība daudzām enterprise iekaŗtām - garantija ir teiksim 3 mēneši. ja gribi vairāk pērc papildus garantijas. Nu šīs iekaŗtas, gan neviens privātais nepērk. Labots Novembris 5, 2015 - MIGs Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazarma Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 Juridiskām personām ir 1 gads garantija uz preci, ja tā ir bojāta vai nedarbojas. Naudu atpakaļ nedabūsi, bet viņiem ir jāsniedz visi nepieciešamie remonti precei. Ja tas nav iespējams piemēram nav detaļas utt. Tad viņiem tev ir jānodrošina analoga iekārta ar tādām pašām funkcijām un specifiku. Teksim ja ņem Vkarti GTX 770 kaut kādu asus teiksim 300e vērtībā. Tad pēc gada, kad viņiem vairs nav stokā šīs kartes viņiem tev ir jādod vietā nākamās sērijas (jeb tās pašas summas robežās) GTX 970. Tas poh, ka tagad GTX 770 vairs nemaksā tos 300e. Uzlikt mīksto viņi nevar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 kazarma, kur ir noteikts, ka juridiskām personām 1 gads garantija? Ražotājs dod garantiju savai precei, kā nu kurš, kā nu kurai precei, parasti tas ir tas viens gads. Bet likumā ir kaut kur ierakstīts? Līdzīgi kā patērētājiem jebšu fiziskām personām tie viņu 2 gadi? Nezinu, vai juridiska persona varēs ko panākt, ja prece, kurai ražotāja garantija 3 mēneši, tirgotājs arī nekādu garantiju no sevis līgumā nav atrunājis, salūzīs tā prece pēc, teiksim, 8 mēnešiem. Ko darīt? Uz kādu likumu atsaukties? Ja ir, tad pasakiet... Ja nav, tad nekā, neviens neko nemainīs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LPC Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 (labots) Nu cik var malt vecos mītus (1 gads garantija juridiskām personām, 2 gadi fiziskām - vai arī "pirmo gadu garantiju nodrošina ražotājs, otro tirgotājs") Palasot normatīvos aktus - "garantija" nav juridisks termins, bet gan abstrakts ražotāja vai tirgotāja noteikts jēdziens. Realitātē viss ir pavisam vienkārši - ir preces pircējs un pārdevējs. Ja firma X pārdod topika autoram preci kā juridiskai personai firmai Y - diemžēl viņi var piegādāt citu preci, piegādāt saplēstu preci, nepiegādāt preci vispār - topika autoram atliek a) vērsties tiesībsargājošās iestādēs par krāpšanu vai kādu citu ļaundarīgu nodarījumu b) Vērsties pret 220.lv tiesā. Punkts. Fiziskai personai kā pircējam šis process ir atvieglots - viņš tiek dēvēts par patērētāju un tā vietā lai uzsāktu tiesvedību - viņš var griesties PTAC, PTAC atvieglo procedūru - un paātrina lietas izskatīšanu ( pircējam, ja pārdevējs iespītējas, par ziemas zābakiem 30 eur vērtībā ar atlupušu zole nebūs jātiesāja 5 gadi, bet savu naudu viņš saņems atpakaļ jau pēc gadiņa-pusotra) Normatīvie akti nevienā brīdī nenosaka kautkādus mistiskus minimālos garantijas termiņus - bet skaidri nosaka, ka patērētājam, ja rodas aizdomas par preces neatbilstību (nekvalitatīva prece, brāķis, prece neatbilst aprakstam utt. utjpr.) , 24 mēnešu laikā no pirkuma brīža ir tiesības pieprasīt no pārdevēja novērst defektus. Ja neizdodas vienoties ar pārdevēju - patērētājs var griezties PTAC, pieprasīt neatkarīgo ekspertīzi utt. Ekspertīze arī nosaka - preces kvalitāti/bojājuma iemeslu/attiecas vai neattiecas dabīgais nolietojums utt. Diemžēl - Latvijā nav atsevišķas institūcijas, kas atsevišķi nodarbotos ar šādu strīdu risināšanu 2 juridisku personu starpā - viena firma otrai var pārdot pilnīgu mēslu un vienīgais kas atliek ir tiesvedība. Visi garantijas taloni utt. ir tikai ražotāja/pārdevēja labas gribas apliecinājums. Pat ja ražotājs dod precei mūža garantiju - bet pārdevējs atsakās pieņemt preci uz bezmaksas remontu pēc divarpus gadiem patērētājam atliek tikai tiesāties. No otras puses - ja pārdevējs norāda, ka garantija precei ir tikai 6 mēneši (piemēram, akumulators) - patērētājam arī pēc 20 mēnešiem ir tiesības griezties PTAC un pieprasīt, lai ekspertīze izskata preces kvalitāti utt. Tam visam rezumē ir pavisam vienkāršs - viss ir atkarīgs no visu iesaistīto pušu labās gribas (ražotājs, vairumnieks, tirgotājs, patērētājs). Normālam tirgotājam, kurš tomēr rūpējas par savu prestižu, regulāri nākas uzņemties zināmus zaudējumus uz savu klientu rēķina, tāpat arī normāls vairumnieks uzņemas tiešus vai netiešus zināmus zaudējumus, nenoveļot visu uz tirgotāju. No kantora, kurš grūž milzu naudu TV reklāmās par izdomātām 70% atlaidēm, ķerot muļķus, acīmredzot būtu diezgan naivi gaidīt kādu pretīmnākšanu Labots Novembris 5, 2015 - LPC 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 Ļoti labi biedrs LPC uzrakstīja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruzz Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 Beidziet stumt kaku ! Veikali neplēs vaļā kastes, ja tās ir ciet. Taču, ja viņi pieņem kasti, kas ir bijusi plešta vaļā, tad viņi ir duraki, jo tad vairumnieks viņus ir apčakarējis. Un parasti vairumnieki tā nedara. Ticamākais scenārijs - kāds šo preci bija atgriezis 14 dienu laikā kopš iegādes. Tā kā vairumnieku tas nekrata, tad mazumtirgotājs preci atpakaļ atdot nevar. Tad, nu nākosājam pircējam iesmērē, kā 100% jaunu. Es teiktu, ka jaŗaksta iesniegums, ar parakstiem par saņemšanu. To visu vajadzēja uzreiz dokumentāli fiksēt. Un ja viņi neliekas, ne zinis, smuki iesūdzēt tiesā. Tīri principa pēc. tu nonāc pretrunā ar sevi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Novembris 5, 2015 Share Novembris 5, 2015 tu nonāc pretrunā ar sevi. Lūdzu, uzraksti kur tieši ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitai Novembris 6, 2015 Author Share Novembris 6, 2015 LPC, paldies par detalizētu viedokli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!