usver Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 aizmirsu piebilst, ka LUNs priekš testa vides tik nogriezts uz tīriem SSD diskiem, jo sūda enterprise levla storage nevelk superduper optimālo kodu un sql querijus ko saprogramējis developers/emulators, un vēl aizbildinoties ka terabaidu ssd disku var par 50 jevrām veikalā nopirkt. pilnīgi piekrītu, tos programmētājus atšaut vajag. pirms vairākiem gadiem MPE provaidera puisis pēc izsaukuma ieradās pēc sūdzības, ka internets neiet. Lai noskaidrotu, kāpēc neiet, vispirms fiksi nogrieza kabeli, pārsprauda par jaunu. Kad tas neatrisināja problēm, ķērās pie lietas. Ielogojās no mana portatīvā (!!) uz provaidera kaut kādu tur serveri. Konfidencialitātes labad palūdza aizgriezties, kad vadīja uz manas klaviatūras, uz manas OS iekšā pieejas datus (drošība pirmajā vietā!). Labi, ielogojās. Un tad sekoja tā no-SQL informācijas sistēma (bungu rīboņa..) cat failinsh | grep MANA_IP Vienkārša, efektīva, lēta informācijas sistēma bez tām nolādētajām datubāzēm. Linuh iz da powah!!!! Pure filesystem DB!!! nepagāja ne 2 minūtes, kad vajadzīgais rindiņu skaits bija sagrepots. logrotate? failu parsēšana no krontaba? attēlošana kādā vebiskā sistēmā? pieeja no mobilās lietotnes, lai nav no jūzera klaviere jālieto? nē .. tas sūkā. Pure powah!!!! Sisadmini glābs pasauli, atļaujiet tik apšaut programmētājus vispirms, lai pasaule tīrāka, programmētāji tik ražo kaut kādas sūkājošas sistēmas.. P.S: diemžēl nepaspēju pajautāt, vai tā grepošana notika uz LUN vai arī parasta cietā diska. un vai mans dators tika ielogots VPNā un domēnā, kad vadīja iekšā to paroli vai arī ne. Bet jūtos pagodināts, ka bija iespēja klātienē saskarties ar modernām, sekjūrām enterprise līmeņa tehnoloģijām, kas, kā izrādās, ir mums visapkārt, pašiem to nemanot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 nav jābūt ne programmētājam, ne developeram lai nomainītu kārtridžu vai pārinstalētu datoru. Kantorī ar 50 mašīnām arī grāmatvedis var parūpēties par datoriem, printeriem, tīkla lietām un serveri.. brīžiem pat maintanēt/backupot un rakstīt querijus savai sql datubāzei. Vārdi MPE un enterprise man kautkā nelīmējās kopā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 (labots) Man darbā ir pāris senior leveļa programmētāji.. Kā jau minēju, tad dažs labs grāmatvedis ir skilotāks par datoriem/serveriem, bet tajā pašā laikā nevienā brīzī neapšaubu viņu programmētāju/sistēmu analītiķu kompetenci. Ja pie topika, tad imho developeriem ir daudz mierīgāks, attiecīgi garlaicīgāks darbs, bet tas varbūt tāpēc, ka pats adminēju. Ticu ka tur arī ir savs stresa līmenis kad atklājās kāds mission critical bugs kādā viņu jaunajā, ne līdz galam notestētajā relīzē, kas palaista produkcijā, bet tas viss piederās pie lietas. Uzmetu aci atalgojumiem kas minēti iekš cv.lv, līmenis tur nav minēts, bet tie izskatās diezgan līdzīgi. Vienīgi, pieļauju ka vakances virs 1,5k uz rokas developeriem būs stipri vairāk kā sysadminiem. Labots Oktobris 10, 2015 - meeris Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 MPE ir normāls mazais provaideris. Pats uz viņa mājaš sēžu. Nevajag prasīt no tāda līmeņa provaidera enterprise fīčas un pieeju. Un ja jau tik gudri runājam, tad arī LTK būtu kur šo to pamācīties... Bet LTK mums notiekti ir provaideri skas ir vistuvāk enterprise līmenim... Kas tu nezināji kas apmēram ir MPE kad to pieslēdzi ?! Meeris - ir jābūt diezgan debīlam vadītājam lai grāmatvedim uzkrautu rūpēties par datoriem. Tipa 2in1 - grāmatvedis arī skrien useriem palīdzēt un administrē serveri... Tas, ka kāds to tehniski māk, nenozīmē, ka tas tā ir jādara. Samainīt un ielikt citu toneri no plauktiņa gan būtu jāmāk katram cilvēkam kam ir kaut vai nedaudz no šimpanzes intelekta līmeņa. Un piemetināšu, ne jau tikai lietotāju un serveru skaits nosaka to noslodzi. Tam ir vēl kaudzīte citi faktori. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 (labots) grāmatvedi/sysadminu neuzskatu par normu.. tāpat kā programmētāju/sysadminu un otrādāk. Pie šāda apjoma var mierīgi outsourcēt adminēšanu vai admins uz izsaukumu, par to arī atsevišķi norēķinoties. Mans mērķis nebija pateikt kautko sliktu par MPE, jo neko par šo kompāniju nezinu, runa bija par enterprise līmeni kā tādu. Un pat tad.. nedomāju ka MPE (vai jebkuš cits tāda līmeņa provaideris) sūta savus sysadminus risināt problēmas klienta galā. p.s un jā.. ja developers var problēmas sagādāt sev pats, tad adminiem tās var piegādāt jebkurš no vendoriem kuru dzelžus vai softu jūs izmantojat organizācijā (piem ms updeiti ) un arī dažādi pakalpojumu sniedzēji no kā jūs pērkat internetu vai ar kolokāciju saistītas lietas, Tam visam vēl var pieskaitīt ddos un dažādus virus/malawere uzbrukumus. Viss iepriekšminētais jau parasti ir paredzēts, bet ik pa brīdim tas tāpat mēdz sagādāt neplānotus pārsteigumus un, diemžēl, dzīvē viss nav tik saldi kā vendoru prezentācijās par kārtējo 50k eur produktiņu, kurš liks aizmirst visas jūsu problēmas... vai arī .. tjipo.. go cloud. Labots Oktobris 10, 2015 - meeris Link to comment Share on other sites More sharing options...
xp Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 Tā gan ir pērle - grāmatvedis/sysadmins Tu laikam esi savā dzīvē esi saticis vienu grāmatvedi, par ko tu arī stāstīji! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 Provaideris pie klienta nekad nesūta sisadminu/tīklu adminu, bet gan vienkārši tehniķi. Jābūt baigajai mistikai un smadzeņu mēģāmai problēmai lai sūtītu sisadminu. Tas, ka tehniķis ielogojās un no konsoles grepoja logus ir jau labs līmensi priekš tehniķa. Bieži vien(visma zagrāk)mazo provaideru tehniķi nejēdza kādā secīb'ajāliek krāsas konektorā. Esmu redzējis kur pirmās ir zilās, esmu redzējis kur brūnās dzīslas... Protams pastāv iespēja, ka pa vienu kabeli bija divi signāli aizdzīti. Par programmētāju sisadminu ir tāda nianse, ka specializējoties šaurā jomā tu spēj darbus paveikt ātrāk, tāpeč darba devējam ir izdevīgāk viens koderis un viens sisadmins, nevis divi pa pusei koderi, pa pusei sisadmini. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NewAge Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 Tiem, kam interesē sistēmu administrēšanas teorija un best practices, iesaku Thomas Limoncelli grāmatas! Piemēram, The Practice of System and Network Administration. Limoncelli vispār ir visu sysadminu guru. Ir ļoti grūti definēt, kas tieši ir sysadmins, jo sysadmini ir dažādi un arī viņu pienākumi ir dažādi. Sākot no Helpdesk inženiera un beidzot ar infrastructure architect, kuru darbs vispār ir vairāk ar Visio nekā ar pašām sistēmām. Bet viņi tāpat ir sysadmini. System administration matters because computers and networks matter. Es pats esmu Infrastructure Engineer, manā pārziņā ir gandrīz 2000 RHEL serveri. Bet es nestrādāju ar Linux "pa tiešo", es strādāju ar configuration management, kas patiesībā ir ļoti tuvu programmēšanai. Paprasiet jebkuram, kurš ir strādājis ar Puppet vai Chef. Garlaicīgi nav un pavisam noteikti sysadmins nav "viszemākajā kategorijā". Link to comment Share on other sites More sharing options...
usver Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 grāmatvedis var parūpēties par datoriem, printeriem, tīkla lietām un serveri.. brīžiem pat maintanēt/backupot un rakstīt querijus savai sql datubāzei. sūda enterprise levla storage nevelk superduper optimālo kodu un sql querijus ko saprogramējis developers/emulators, un vēl aizbildinoties ka terabaidu ssd disku var par 50 jevrām veikalā nopirkt. paskaties to savu developeru/emulatoru CV - moš grāmatveži visi paņemti Ja man kā adminam būtu tādas problēmas, es vienkārši reģistrētu 2 tāskus: 1) DBA lai ieslēdz lēno kveriju logošanu uz kādu laiku intensīvi izmantotā sistēmā 2) rezultātus ar lēno kveriju sarakstu ielikt kā tāsku izstrādātājam ar mērķi novērst problēmu programmētāji / DBA zina par tādiem "explain plan" un indeksiem, kuri palīdzēs noformulēt, kur tieši ir problēma. nevis "SQLā kā tādā". neesi mēģinājis..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 saprotu tavu rakstīto, bet nesaprotu ko ar to gribēji pateikt? To ka tu ne tikai esi izcils developers un sysadmins, bet arī DBA un manageris? Topiks ir par nedaudz citu tēmu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
usver Oktobris 10, 2015 Share Oktobris 10, 2015 jautāju lai uzzinātu, vai esi ko darījis lietas labā, piemēram, ierosinot diagnostiku un optimizāciju. topiks ir par sisadminiem un programmētājiem. un to priekšrocībām - piemēram, ja sisadminam nepatīk in-house izstādātās sistēmas veiktspēja, tad ir lieliska priekšrocība ierosināt diagnostiku un optimizāciju. Un pat panākt šim uzdevumam augstu prioritāti izstrādātāju darbu sarakstā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 es te nerunāju par to kas sysadminam patīk un kās nepatīt, bet par to ka katram ir savi uzdevumi. Par mani neuztraucies, man tikai pietiek konstatēt faktu, ja to jau ieprieks pats dba nav noķēris. I vēl viena lieta ar sysadminiem un developeriem. Jo zaļāks būs sysadmins, jo vairāk būs jākomunicē ar end useriem un jārisina viņu problēmas. Jo pieredzējušāks paliec, jo vairāk attālinies no gala lietotājiem, datoriem un viņu problēmām un vairāk sāc komunicēt ar sev līdzīgiem indivīdiem, kas pārstāv vendorus un citus konsultantus. Developeriem ir tieši otrādāk, zaļš developers rakstīs savu kodu un pildīs uzdotos uzdevumus, bet jo paliks pieredzējušāks, jo varāk būs jārunā ar biznesa cilvēkiem un tieši attālinies no koda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
usver Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 katram ir savi uzdevumi. Par mani neuztraucies, man tikai pietiek konstatēt faktu, ja to jau ieprieks pats dba nav noķēris. atgādina situāciju, kad darbiniekam nopirkts dators ar parasto cietni. Šams strādā, viss notiek, darbi padarīti, bet skatās, ka kolēģim kompis ar SSD ātrāks. Bet sisadminam par vajadzību upgreidoties uz SSD neko nesaka - cer, ka no acīm nolasīs, pirmdien sisadmins skries ar SSD zobos pretī un sauks - Jāni, Jāni, tev taču SSD vajag!! Tu nabadziņš, nomocījies - nāc, es tev pusdienu sēdēšu blakus, upgreidošu tieši tavu cietni un lai visi mani darbi pagaida!!! Un ja sisadmins ar SSD zobos pretī neskrien, savus tāskus pie malas nemet, tātad, značit, labs cilvēks un nekā nejēdz - nesaprot, ka darbinieks mokās. Un visi, kas redz sāpēs saviebto darbinieka seju, arī konstatē faktu, ka sisadmins savus pienākumus nepilda, tā vietā ar kaut kādiem vpniem, DC, pbx utml muļķībām nodarbojoties. atšķirība tikai mērogos. SSD par pāris simtiem + X stundas upgreidam VAI darba stundas/dienas/nedēļas optimizācijai. Tikai kamēr darbinieks sāpēs saviebtu seju lādēs adminu, bet pieprasījumu veikt upgreidu nesadūšosies veikt, admins savus citus darbus pie malas nemetīs. Loģiski? Un ja programmētāji sēž bez darbiem jau kuro nedēļu, naudu ne par ko saņem un spēlē kaunterstraiku, tad gan m*daki, ja neatrod sev technical debt, optimizāciju vai ko citu darāmu. Bet ja darbi ir visu laiku, tad to sauc par normālu darba procesu ar prioritātēm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirkss Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 (labots) Sisadmins, visticamāk, Jāni pasūtīs. Jo Jānis tak nespēs pierādīt par cik % pieaugs viņa darba ražība ar SSD. Labots Oktobris 11, 2015 - Pirkss Link to comment Share on other sites More sharing options...
meeris Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 (labots) vsjo veči, ja dažs labs nespēj atšķirt pīzdu no plaušām, tad es padodos! neredzu jēgu vairs izšķiezt laiku šai diskusijai. .. Izskatās ka dažam labam pilnībā trūkst pilnībā izpratnes par admina darbu un kas ar ko nodarbojās, bet tas neliedz gudri mācīt citus. Laikam jau ķirzakam pēdējā postā būs bijusi taisnība. p.s par ssd tu tur vispār aizbrauci auzās un turpini muldēlt vēljoprojām. Es runāju par vietas izdalīšanu uz storage tiera kurš satāv no ssd diskiem, kur terabaitīgs disks maksā 10k pat neskaitot pārējās izmaksas (raid levels utt..) Bet ja MPE varēja nosaukt par enterprise leveļa kantori, vai sagaidīt tādus rīkus, tad nav grūti iztēloties kādām kompānijām un kāda līmeņa rīkus šis biedrs ražo.. Labots Oktobris 11, 2015 - meeris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guncha Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 Man šķiet, ka usver ir dabūjis kādu traumu no ziemeļblāzmas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarisO Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 jo varāk būs jārunā ar biznesa cilvēkiem un tieši attālinies no koda. Tas ir tikai tad, ja kļūst par projvadu. Īsts developers "neattālinās" no koda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
usver Oktobris 11, 2015 Share Oktobris 11, 2015 (labots) johaidī, viss lielais cepiens par to, ka iepirkti nemērā dārgi SSD diski, kuru daļu kāds atļāvies izmantot un "terabaitīgs SSD" nav metafora? Nu tad tā arī būtu pateicis, nevis sācis bīdīt tuftu par "sliktiem SQLiem un algoritmiem". un jūs ražojat vai valsts iestāde esat? Labots Oktobris 11, 2015 - usver Link to comment Share on other sites More sharing options...
laicis_plecis Oktobris 12, 2015 Share Oktobris 12, 2015 https://encyclopediadramatica.se/Basement-dweller Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjUbuntu Oktobris 13, 2015 Share Oktobris 13, 2015 Ja nu troļļo par adminiem, tad troļļo 1. Enterprise vidē reinstall ir visbiežākā problēmu risināšana. Otra biežākā ir zvans garantijas nodrošinātajan, lai savāc to savu sūdu. On-site remonts (kvalificēts) ir dārgāks nekā ražotāja garantija. Reinstall parasti notiek ar scenāriju MDT + WDS. Neviens netaisās čakarēt savu laiku kādēļ kāds useris sev kaut ko ir sačakarējis (ja vien problēma nav globāla). 2. Updeitus visi normāli cilvēki liek ar SCCM / WSUS / Spacewalk. Atkarībā no mazohisma pakāpes izmantojam testa grupas . 3. Normālos kantoros ir hardware refreshment cikls, kura laikā daļai darbinieku tiek nomainīti datori periodā 3 xor 5 gadi. 4. Šobrīd visi normāli cilvēki izmanto konfigurācijas mng (puppet/chef/ansible/sccm/dapohkas). Skriptēšanas skills adminam ir must-have Link to comment Share on other sites More sharing options...
usver Oktobris 13, 2015 Share Oktobris 13, 2015 (labots) Dod dies' visiem, kam CV stāv "administrators", tiešām strādāt baltām rociņām, centralizēt, automatizēt, deplojot imidžus, abstrahēties no visiem un pie grāmatvedes sūdzības par kompi pateikt "tā nav mana darīšana" un pasvilpt kādam amatā zemākam. No tavas mutes dieva ausī, kā mēdz teikt - es tikai priecāšos, kad visi, kas Latvijā sevi sauc par adminiem, tiešām darīs balto cilvēku darbus lielos datorparkos, visu zinās un nemudīsies ar elementārām figņām. Un vēl - kad visi programmētāji Latvijā sāks beidzot lietot VCS, mērdžrekvestus, koda pārskatīšanu, refaktoringu (!!!), uzzinās, kas ir technical debt un iznīdēs to līdz devītam augumam, darbosies ar interesantiem uzdevumiem un jaunu, foršu, miljonos tiražētu produktu veidošanu, nevis, ar lielu īpatsvaru - novecojušu sistēmu bieži vien monotonu uzturēšanu vai tipveida prastu komerclapu steidzīgu štancēšanu, tad es arī tikai un vienīgi priecāšos. Būs profesijām apkārt teiksmainā aura, mirdzums ikkatra speciālista acīs, varēs visi lepni diet par perfekti izdarītu darbu, prievīti apsasējušies https://www.youtube.com/watch?v=aYWOWSYOM-Q Labots Oktobris 13, 2015 - usver 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarisO Oktobris 13, 2015 Share Oktobris 13, 2015 Skriptēšanas skills adminam ir must-have Te ir tādi "admini" , kas failus kopē ar nortonu !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirkss Oktobris 13, 2015 Share Oktobris 13, 2015 Nemoderni admini tātad. Moderni admini tam izmanto Total Commander. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjUbuntu Oktobris 13, 2015 Share Oktobris 13, 2015 Pirmkārt, es runāju par puslīdz izveidotu IT organizāciju.MSP specifiku īsti nepārzinu, savukārt darbs ar SMB infrastruktūru ir murgs, jo vienīgā `IT` betonētaja pienākumos ietilpst sākot ar `man te printeris neiet, 3.14 problēma` līdz `Kā sakonfigurēt mikrotik` un `mājaslapā nav xyz. Tad nu tas aiz izmisuma sāk darbā metināt un pēc pašpiesmiešanas ar doktordesu nokļūst durkā. Otrkārt, ir jānodala sisadmins (otrais / trešais līmenis) no helpdeska/tehniķiem (pirmais līmenis). Tiem sanāk kontaktēties ar useriem un risināt viņu problēmas. Treškārt, DBA ir reāli jautra profesija. Citējot 'ja koderim pietiekami daudz sit ar beisbola nūju pa galvu, tad viņš sāk rakstīt normālu kodu`. Profesijas lielākā darba daļa paiet lamājot koderus, skaidrojot kas ir indeksi ,kāda ir to jēga un ko nozīme EXPLAIN komanda un kveriju izpildes plāns . Ceturtkārt, normālā uzņēmumā gan development, gan sysadmin darbs ir vienādi monotons. Testējam patchus, jaunākās versijas, risinam bugus un ražojam. Nezin kādēļ varaksnīnes bērni koderi iedomājas sevi par super-radošo profesiju ar molbertu, blakdžeku un palaistuvēm, kaut gan 99% ir dotNET / Java kodā kārtejās izmaiņas dēļ biznesa procesa izmaiņām. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!