Jump to content

Velosipēdi labās cenās, rudens atlaides


Žaks Noriss
 Share

Recommended Posts

pirms 4 stundām , Žaks Noriss teica:

700x28c riepām jau betona bruģis velosipēdu stūrē savā virzienā.

Manam nemaz 28c priekā nelien, 25 maksimums, biju mēģinājis, domāju pa rupjāku asfaltu būs mazliet mīkstāk.

 

Pirms 18 minūtēm , kaads teica:

Neiesvīdīsi, ja finišā  15-20 min laikā negribēsi būt

Arī 9am 20 minūtēs neiesvīdīsi, tads viduvējs izbrauciens, ar visiem luksaforiem, ja brauc regulāri. 

Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Man jau vēlme ir arī nokļūt darbā ātrāk kā braucot ar sabiedrisko, lai kāda laika ietaupīšana arī sanāk. Citādi zūd jēga braucienam ar ričuku, ja neiegūsti laiku. Jo naudas ietaupījums vs sabiedriskais tur nekāds nesanāk. 

 

Līdz šim uz darbu braucu ap 6km vienā virzienā, laika ekonomija ir ap 20min-30min dienas griezumā. Parasti vidējā tempā, bet zem mugursonas, lai kā brauktu mugura ir slapja :D

Labots - Kaspars12
Link to comment
Share on other sites

pirms 21 stundām , oxx teica:

kāpēc daži slavē V bremzes, citi disku? 

Ja brauksi 99% pa asfaltu un tikai lieliskos laika apstākļos, mierīgi var iztikt ar V-bremzēm, taču uz to baigi neiespringsti. Man liekas, ka tagad vieglāk ir nopirkt riteni ar "lētā gala" hidrauliskajām disku bremzēm nekā ar V-bremzēm. No lētā gala Shimano hidrauliskajām bremzēm nav iemesla baidīties. Bremzēšana ar tādām īpaši neatšķiras no vidējā līmeņa hidrauliskajām disku bremzēm. Arī svars neatšķiras. Lielākos mīnusus lētajam galam izjūt, ja pats esi sava velo mehāniķis. Ja apkopes plāno nodot velodarbnīcu rokās, tad mīnusus nejutīsi :D 

Vēl V-breiku sistēmas plusiņš ir tas, ka kopumā sver krietni mazāk, nekā hidraulisko bremžu sistēma. Tas, ka V-bremzes čīkst, nebremzē utt ir diezgan aplams mīts. V-bremzēm var par lētām naudiņām nopirkt/nomainīt arī normālus klučus un tās var viegli pieregulēt, nepieciešamības gadījumā. Turklāt, arī disku bremzes nereti čīkst. (Tomēr es gan dotu priekšroku hidrauliskajām disku bremzēm)

 

pirms 18 stundām , oxx teica:

Paskatījos svara atšķirību, tā vairāk par 1kg nesastāda. 13 vai 14 kg lielas atšķirības nav. 

Tā vis nesaki! 1 kg  ir liela atšķirība. Bet tas ir pašam jāizjūt, lai saprastu. Cita lieta, ka braucot pa plakni, gludu asfaltu to varbūt nesanāks izjust.

Cietā dakša tavā gadījumā būs ok. Nu nav nepieciešama mīkstā dakša, braukšanai uz/no apmalēm! Un cik tad to augsto apmaļu tavā maršrutā vairs palicis? Ja iegādāsies MTB ar cieto dakšu, piepērc putu materiāla ručkas, kas nedaudz pieslāpēs vibrāciju un sniegs komfortu rokām.

 

Šobrīd modē ir CX (Cyclocross) velosipēdi. Iesaku izvērtēt arī šādu variantu. Pa pilsētu ripos ātrāk kā MTB, īpaši nezaudējot komfortu. Pa granti un mežu ripos labāk kā šosejnieks. Iespējams, būs jātiek vaļā no aizspriedumiem pret dropbar :D

Link to comment
Share on other sites

SPAMAM...

pirms 22 stundām , oxx teica:

braukt pa koplietošanas ceļiem ar transportlīdzekli, kurš neiekļaujas vidējā plūsmas ātrumā nepatīk, attiecīgi centīšos maksimāli izmantot veloceliņus, kas sev līdzi nes ne pārāk līdzenās ietvju uzbrauktuves/nobrauktuves

P.s. Man sāp tava skepse :D Bet tad, kad uz tava izbūvētā uzzīmētā veloceliņa tev degungalā zem ratiem palīdīs telefona baxtītājs vai, vēl ļaunāk, izskries mazs bērns (jo māte aizņemta ar telefona baxtīšanu :D ), iespējams (IESPĒJAMS), tavas domas nedaudz mainīsies. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , Koala teica:

Šobrīd modē ir CX (Cyclocross) velosipēdi. Iesaku izvērtēt arī šādu variantu. Pa pilsētu ripos ātrāk kā MTB, īpaši nezaudējot komfortu.

Ta jau kādu tā saucamo fitnesa velo labāk. Vai nu tas jāmeklē CX ar dublējošiem bremžu rokturiem, vai jāplāno to pielikšana.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , ju teica:

Ta jau kādu tā saucamo fitnesa velo labāk. Vai nu tas jāmeklē CX ar dublējošiem bremžu rokturiem, vai jāplāno to pielikšana.

 

Pirms 25 minūtēm , Koala teica:

Iespējams, būs jātiek vaļā no aizspriedumiem pret dropbar :D

 

:D

 

P.s. Dublējošos uzlikt nav peļama doma.

Labots - Koala
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ai nu beidziet! Normāli braukt var ar parastām drop bar bremzēm. Atsevišķiem Merida modeļiem laikam bija tās papildu bremzes, bet izskatās briesmīgi. Protams tās ir tikai mehāniskajām DB paredzētas. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 23 stundām , oxx teica:

...tomēr fiziskās formas uzlabošanai diez vai palīdzēs.

  • ikdienas maršruts - Imanta<>Pļavnieki (vienā virzienā 14km)
  • braucēja augums - 193cm
  • plānoju braukt tikai "normālos" laikapstākļos. Ziemā turpināšu mīcīties sastrēgumos
  • braukt pa koplietošanas ceļiem ar transportlīdzekli, kurš neiekļaujas vidējā plūsmas ātrumā nepatīk, attiecīgi centīšos maksimāli izmantot veloceliņus, kas sev līdzi nes ne pārāk līdzenās ietvju uzbrauktuves/nobrauktuves
  • pa retam gribētos iebraukt arī mežā un atcerēties bērnību, kad lauzām "škoļņikus" un "tūristniekus" pa koku saknēm un dabīgiem tramplīniem
  • beņķis tāds, lai pie šādas slodzes nepieradis dibens var nosēdēt vismaz 20km
  • budžets 500-700Eur (varam bīdīt uz augšu vai leju, ja tas ir ar vienkāršu ļoģiku pamatojams)

Pie viena varbūt var iegūt atbildes uz dažiem it kā elementāriem jautājumiem:

  • kāpēc un vai pilsētas braukšanai ir vajadzīgs priekšējās dakšas amortizators? Vai ir jēga, ja tas ir bloķējams?
  • kāpēc daži slavē V bremzes, citi disku?
  • kāda ir atšķirība starp mehāniskām un hidrauliskām bremzēm parastam pilsētas braucējam?

 

Paldies jau iepriekš!

rekur lielisks modelis piedāvājas pa saldu ciparu (Tavā budžetā kā reiz ierakstās) : https://www.gandrs.lv/turisma-velosipedi/19889-turisma-velosipeds-crossway-600/

izskatās, ka kāreiz lielie rāmji palikuši priekš Tava auguma...

ja domā puslīdz regulāri braukāt, tad lētākus neieteiktu... šim modelim ir atbilstoša cena, jo defaultā Meridas (tāpat kā Trek, Scott vai jebrukš cits brends) ir pārcenoti...

labs aprīkojuma līmenis, laba dakša (ar nosacījumu, ka nelauzīsi piedaloties sacensībās)... reizēm pabraukāt pa mežu būs ok, turklāt ērta bloķēšana no stūres...

šiem Merida tūrisma velosipēdiem ir nedaudz relaksēta pozīcija, līdz ar to daudz mazāk nogurst rokas ilgstoši braucot...

beņķis izskatās normāls... nepieradušam būs ok... es gan liktu šuarāku un cietāku, bet tad gan ar velobikšiem jābraukā...

pretēji vēlmei likt maksimāli platu un mīkstu beņķi, iesaku atturēties no šāda soļa, jo platie beņķi viegli norīvē ciskas līdz jēlumam tā, ka nevar ne paiet, ne pabraukt...

pie šaura beņķa pieradīsi nedēļas laikā...

mīkstā dakša ir vajadzīga! punkts.

Disku bremzēm vieglāk dozēt spēku un, kā jau tika minēts, slapjos un dubļainos apstākļos mazāk problēmu... mīnuss - lielāks svars, tāpēc visi šosejnieki ir ar miniatūrām ne disku bremzītēm...

 

nebūtu pats atjaunojis veloparku pirms pāris gadiem, skrietu pakaļ tai Meridai... ?

 
Labots - Athlons
  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 21 stundām , oxx teica:

Paskatījos svara atšķirību, tā vairāk par 1kg nesastāda. 13 vai 14 kg lielas atšķirības nav.

nu nav ikdienas braucējam tas no svara, ja nemin sacenēs. apēd mazāk karbonādes, izdzer mazāk alus un ietaupīsi savu kg. Brauc jau sava prieka un slodzes pēc.

Brīnums ka neviens vēl pilno karbonu nav ieteicis un izlielījis ?

p.s. spečukiem

max svara braucēja parametrs  uz karbonāta ir kaut kāds ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja ir vēlme ieekonomēt laiku uz braukšanu pa pilsētu un retumis iebraukt arī mežā, tad te ieteiktais cyclocross tipa velo būs īstā izvēle. I viegls, i ātrs, i gana izturīgs.
Ja vien noliektā sēdpozīcija ir pietiekami ērta.
Par beņķa cietību & platumu var neuztraukties. Labāk pat šauro (internetā ir pamacības, kā atrast vajadzīgo platumu sev). Jau 3 braucienā dibuā būs pieradis:)
Bremzes, spriežot pēc auguma izmēra, jāņem hidrauliskās. Mehāniskās + mazi <=160 mm rotori var gadīties, ka nebūs labākas par V-breikiem.

Link to comment
Share on other sites

Paldies par viedokļiem!

Biju iekš MySport, kaut ko lēnām sāku saprast. Protams, budžets pieauga, bet vismaz kādu atlaidi solīja iedot.

Dikti patika šis: Cube Attention. Ir kādi komentāri par šo? Teicās, ka pilsētai riepas arī būs labu labās un kā reiz esot uz manu izmēru.

Uzjautāju arī par CycleCross, teica, ka man to nevajagot :)

Cenas tiem gan arī vēl pakāpi augstākas...

 

  • Bēdīgs 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , kaads teica:

p.s. spečukiem

max svara braucēja parametrs  uz karbonāta ir kaut kāds ?


To normāli ražotāji norāda. Ne tikai karbonātam. Arī atsevišķām detaļām var būt norādīts, piemēram, aplocēm.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ņem CX, nenožēlosi. Daudz vieglāk ripo par MTB. Nav jāved līdzi dakša. Lētās dakšas sver ap 2.5...2.7 kg. Parasta cietā alumīnija dakša sver ap 700 g. Tur jau velo sanāk 2 kg vieglāks. Teorētiski arī lētāks.

 

CX un šosejas velo vairāk slogo rokas un muguru. Bet pie tā pierod.

 

Man ļoti patīk 1x11 sistēma - vismaz konkrētais Sram Apex 1 sanāk normālā cenā. Ķēdes ap 20... 30 eur, kasete ap 45 eur (lētā Sunrace), Sram var arī pie 80... 100 eur sanākt.

 

2x10 gan laikam skaitās uzticamāka, iespējams arī lētāka, ja sāk mainīt klaņus. 

 

Ieteiktu nepiemirsti par ķiveri, spilgtu jaku, sarkano gaismu aizmugurē un velosipēds tiek tirgots bez pedāļiem. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , oxx teica:

Paldies par viedokļiem!

Biju iekš MySport, kaut ko lēnām sāku saprast. Protams, budžets pieauga, bet vismaz kādu atlaidi solīja iedot.

Dikti patika šis: Cube Attention. Ir kādi komentāri par šo? Teicās, ka pilsētai riepas arī būs labu labās un kā reiz esot uz manu izmēru.

Uzjautāju arī par CycleCross, teica, ka man to nevajagot :)

Cenas tiem gan arī vēl pakāpi augstākas...

 


Normāls MTB. Neredzu ratu izmēru, bet pieļauju, ka 29". Uz Tavu augumu mazāku nevajadzētu ņemt. Pilsētai ne tas ātrākais, bet citādi nekādas vainas. Mežā var droši braukt :)
Varbūt vienīgi rotori bremzēm būtu jāuzliek lielāki, vismaz 180 mm priekšā.

Par tādu cenu IMHO ir pieejams labāks/jaunāks ar 2x10 sistēmu un 180mm rotoru priekšā. 3 zobrati priekšā ir lieki LV apstākļos parastam cilvēkam.
https://www.fans.lv/veikals/velosipedi/kalnu-mtb-velosipedi/cube-attention-sl-greyflashyellow-2018/

P.S. Pēc Cube tabulas, Tev drīzāk 23" rāmja izmērs jāņem. Izmēru tabulu skat te (noteikti B jāizmēra)— 

image.png.a33960a262d62b1e369a17ac2c06e493.png

 

image.png.28a94384fe269ee6a70e220d86acc54b.png


Bet vispār iemet xc.lv savas vēlmes. Būs vairāk visādu piedāvājumu.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxx teica:

Paldies par viedokļiem!

Biju iekš MySport, kaut ko lēnām sāku saprast. Protams, budžets pieauga, bet vismaz kādu atlaidi solīja iedot.

Dikti patika šis: Cube Attention. Ir kādi komentāri par šo? Teicās, ka pilsētai riepas arī būs labu labās un kā reiz esot uz manu izmēru.

Uzjautāju arī par CycleCross, teica, ka man to nevajagot :)

Cenas tiem gan arī vēl pakāpi augstākas...

 

nu vāks... Un man likās, ka tie laiki, kad veloveikali pilsētas braucējiem grūda kalnu velosipēdus ar 30 pārnesumiem un traktorenēm, ir pagājuši :D

Nē nu, ričuks kā tāds protams nav baigi slikts, bet nedaudz apšaubu tā piemērotību tavam pielietojumam? Piemēram, smart sam gumija sapumpēta līdz max atmosfērām, protams, nav tā sliktākā traktorene, ko reizēm uzbraukt uz asfalta. Bet cilvēkam, kas pārsvarā transportēsies pa asfaltu un reizēm iebrauks mežā??? Nu fig viņ zin... Un 3x10 ātrumi??? Kāda velna pēc pa pilsētu to vajag? Starp citu, mūsdienās sen jau vairs nestrādā postpadomju domāšanas aksioma - jo vairāk ātrumu, jo krutāks labāks velosipēds. Nu tas tā, ceru, ka neizklausās pārāk asi :D

 

Nepaslinko - ieej gan labāk www.xc.lv/f un pakonsultējies tur. Ja atsijāsi tos dažus, kas bļauj "tikai karbons, tikai 1x12 ātrumi, katrs miligrams ir no svara(hi hi)", saņemsi arī noderīgus padomus.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Koala teica:

Piemēram, smart sam gumija sapumpēta līdz max atmosfērām, protams, nav tā sliktākā traktorene, ko reizēm uzbraukt uz asfalta.


Nu nav tik traki ar tām Smart Sam. Schwalbe tās kā reiz pozicionē kā universālās toruring riepas. Pilsētai un ļoti retiem iebraucieniem mežā es gan ņemtu Hurricane.

image.png.afe0f8e6091ca985703a4eda86e9604f.png

 

Pirms 5 minūtēm , kaads teica:

uzliek Schwalbe Thunder ripuļus un brauc ar prieku 


Pilsētai jāliek freži nevis TB un jāskatās, kā dilst nauda :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

OK, CX arī šķiet interesants, bet manā budžetā nekas īsti neierakstās. Redzu dažas Meridas zem 1k, viss pārējais virs un krietni virs.

Izskatās, ka vajadzēs izbraukt ar vienu un otru, varbūt tas dos kādu ieskatu velosipēdu tipos. Noteikti zinu to, ka tīru šosejnieku negribu. Negribu arī kaut kādus speciālus apavus ar klipšiem.

 

pirms 1 stundas , Koala teica:

nu vāks... Un man likās, ka tie laiki, kad veloveikali pilsētas braucējiem grūda kalnu velosipēdus ar 30 pārnesumiem un traktorenēm, ir pagājuši :D

man arī nepatīk tas lielais pārnesumu skaits un izskatās, ka ArnisR ieteiktā Cube Attention "jaunākā brāļa" radītāji arī to ir sapratuši.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Nepatīk ātrumi? Piekrāj, paņem ar carbon drive un 3 pārnesumu Nexus. Carbon drive ejot 15 000 km. 

 

Bez muldēšanas! EBay sākot no kādiem 850 eur var atrast. 

 

https://m.ebay.de/itm/KALKHOFF-ENDEAVOUR-8-Fitness-Bike-Gates-Carbon-Drive/142772089042?hash=item213de130d2:g:G5QAAOSwuWha2GFO

 

https://m.ebay.de/itm/NEU-Ghost-Square-Urban-5-8-AL-Urban-Bike-Fahrrad-8-Gang-Gates-Carbon-Drive-2018/162868227928?hash=item25ebb3ef58:m:mxHqPr_-oNcpKO_ljEItPow

Labots - Žaks Noriss
Link to comment
Share on other sites

Pret pārnesumiem kā tādiem nav nekādu iebildumu. Liekas muļķīgi iedalīt pārnesumus tik smalkās vienībās. Desmit, padsmit vai divdesmit jau liekas loģiskāk, bet tas mans neprofesionāļa un pat ne amatiera viedoklis.

No ebay vai ārzemēm sūtīt nav vēlmes. Gribu pirkt šeit ar vietējo garantiju, ja nu kas ne tā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , oxx teica:

Biju iekš MySport, kaut ko lēnām sāku saprast. Protams, budžets pieauga, bet vismaz kādu atlaidi solīja iedot.

Dikti patika šis: Cube Attention. Ir kādi komentāri par šo? Teicās, ka pilsētai riepas arī būs labu labās un kā reiz esot uz manu izmēru.

Uzjautāju arī par CycleCross, teica, ka man to nevajagot :)

Cube - labs aprīkojums par attiecīgu budžetu... lielisks ričuks, ja grib arī amatieru līmenī piedalīties MTB maratonos n'shit...

ja dikti patīk un cipars nebiedē, tad tik jāsēd virsū un jāmin... citu viedokļi nav svarīgi... :D

riepas tam ir diezgan universālas - visideālāk iet pa granti... pa asfaltu nebūs ideāli, bet lietojami, dubļos un smiltīs gan pa švaku tās mazās pumpiņas... pilsētā ok, ne tie ātrumi, lai baigi bremzētos, turklāt resnums tāds, ka grūti pārsist uz bedrēm būs...

CycleCross, jā, piekrītu, imho, nevajag... visādi citādi, pārdevējs Tev stāstīs jebko, lai pārliecinātu, ka tieši šis ir Tev vispiemērotākais, jo viņam tak arī gribās desu uz maizes... ;)

 

Salīdzinot ar Meridu, ko ieteicu (neskaitot, ka aprīkojums par pāris klasēm augstāks), tas Cube ir vairāk tieši piemērots aktīvai braukšanai pa mežiem, grantīm u.tml. ...

Crossway, vai jebkura cita ražotāja "tūrisma" velosipēds ir daudz universālāks, kā arī daudz labāk sader ar papildaprīkojumu (bagāžnieki, bērnu sēdeklīši u.tjp.)...

pievērs arī uzmanību miniatūrajai priekšējam zobratam, pa šoseju ar tādu ātrāk pa 30 nepabrauksi, ja vien gravitācija lejup no kalna nepalīdzēs...

 

nekādā mērā neesmu saistīts ar Meridu vai Gandru, un nemēģinu aģitēt, lai iegādājies tādu, tikai mans necilais riteņbraukātāja viedoklis...

brālēns pagājušo gadu paņēma mazliet vienkāršāku Crossway 300, kas būtībā atšķiras tikai ar zemākas klases aprīkojumu, kas arī nav vajadzīgs mega kruts, ja nepiedalies sacensībās...

teikšu tā - ar Crossway bauda braukt, iet viegli, ja vajag ātri, ja gribi - lēni ar stilu...

 

Tev jāizvēlas cik aktīvi gribi nodarboties ar riteņbraukšanu, ne mums ko ieteikt... :)

jebkurā gadījumā, pasēdi virsū vienam, otram, trešam un izvēlies, kurš ērtāks, smukāks, vai arī ko pārdevējs smalkāk iesmaida...

 

Par pārnesumu skaitu... jā man arī reizēm liekas, nafig aizmugurē ir 9 zobrati, bet kad maucot 50-to km pa šoseju nevari izvēlēties starp diviem pārnesumiem, tad sāc saprast, kāpēc top modeļiem tie ir 10 vai 11...

Labots - Athlons
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , oxx teica:

Dikti patika šis: Cube Attention. Ir kādi komentāri par šo?

Nav slikts velo, un tā dakša nav pavisam štrunts (īsti nevienam velo šādā cenā nebūs), bet priekš kam tev pilsētai velo ar mīksto dakšu un tādām riepām.

 

pirms 4 stundām , oxx teica:

Teicās, ka pilsētai riepas arī būs labu labās

Nekad vairs neej uz šo veikalu un iesaki draugiem neiet, vismaz kamēr tur strādā šādi pārdevēji.

 

Pirms 13 minūtēm , oxx teica:

Pret pārnesumiem kā tādiem nav nekādu iebildumu. Liekas muļķīgi iedalīt pārnesumus tik smalkās vienībās.

Pārnesumu aizmugurē kļūst arvien vairāk, "progress", tagad 8 ir lētajam galam, 9 bik dārgākiem, tam kubam un viņam līdzvērtīgajiem nenovēršami ir 10 un priekšā dažkārt 2, dažkārt visi 3. Riktīgiem sacīkšu velo ir 1 x 11

 

1 stundu atpakaļ, oxx teica:

CX arī šķiet interesants, bet manā budžetā nekas īsti neierakstās.

Toties ierakstās velosipēdi, kas no CX atšķiras ar taisno stūri, bet ir ar līdzīga resnuma riepām kā CX un tāpat ar cieto dakšu, kā tā viena merida iepriekšējā lapā.

 

pirms 4 stundām , ArnisR teica:

Uz Tavu augumu mazāku nevajadzētu ņemt.

Cik viņam bija, 190? Kamēr 29eri nebija izgudroti arī 190cm gari cilvēki brauca ar mtb ar 26" ratiem un neko. Rāmja izmēru gan jebkurā gadījumā vajag izvēlēties piemērotu.


1 stundu atpakaļ, oxx teica:

vajadzēs izbraukt ar vienu un otru

Noteikti izbrauc. Iespēja izbraukt arī ir vienīgais labais iemesls velosipēdu pirkt Latvijā, nevis internetā.

Link to comment
Share on other sites

Man piemēram vairāk par 3 - 4 pārnesumiem reāli dzīvē nesanāk lietot, retu reizi vairāk un kalni pie manis te ir nopietni salīdzinot ar LV. Priekšējais pārslēdzējs vispār ir noņemts. Kā jau citi minēja, tad ar to miniatūro priekšējo zobratu varēsi mīties atspēries un uz priekšu ies lēnām.

 

pirms 8 stundām , Koala teica:

būs jātiek vaļā no aizspriedumiem pret dropbar

No sākuma dropbars liekas dīvaini, bet kādu laiku pabraukājot izrādās ka ir pat ērtāk kā parastā stūre. 

 

pirms 5 stundām , kaads teica:

Brīnums ka neviens vēl pilno karbonu nav ieteicis un izlielījis ?

Viens no karbona labumiem salīdzinot ar alumīniju ka nav tik liela vibrācija braucot pa nelīdzenu asfaltu, pat dzels rāmis ir patīkamāks.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Athlons teica:

pārdevējs Tev stāstīs jebko, lai pārliecinātu, ka tieši šis ir Tev vispiemērotākais, jo viņam tak arī gribās desu uz maizes

Labs pārdevējs centīsies pircēju saudzīgi izglītot, ja pircējs dēļ neziņas ir iedomājies ka viņam ir vajadzīgs kaut kas, kas pēc tipa vai izmēra objektīvi nav īsti piemērotākais viņa vajadzībām vai augumam, bet ir atvērts izglītošanai, taču necentīsies cilvēku, kurš taisās pārsvarā braukt pa pilsētu, pārliecināt pirkt mtb. Labs pārdevējs to nedarīs arī tad, ja viņa (mazajā vai sliktajā) veikalā nav tāda velo, kāds pircējam būs vispiemērotākais, bet tā arī pateiks - tev vajadzētu tādu un tādu, sorrī, mums tāda nav, ej paskaties tur un tur, tur ir.


 

Pirms 18 minūtēm , Athlons teica:

nekādā mērā neesmu saistīts ar Meridu vai Gandru, un nemēģinu aģitēt, lai iegādājies tādu

pirms 19 stundām , 138 teica:

šāda tipa velo ir gandrīz katram lielajam brendam lielajos veloveikalos

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , oxx teica:

Pret pārnesumiem kā tādiem nav nekādu iebildumu. Liekas muļķīgi iedalīt pārnesumus tik smalkās vienībās.


Problēma ir nevis smalkajā dalījumā, kas pats par sevi būtu tikai apsveicams, bet tajā, ka tas reāli nav izmantojams, plus lielākā daļa no tiem pārklājas. Faktiski, pārejot no 30 uz 20 ātrumiem, tiek zaudēts tikai 1 ātrums. Tāpēc arī ir tendence likt vairāk zobratus aizmugurē. Uz 11 zobratiem daudziem jau pietiek ar 1x11. Ar SRAM 1x12 sistēmu par otro zobratu priekšā vispār vairs nav runas.

 

image.png.c6eeb80c45f570c0f5404bc41ce97e4b.png

 

pirms 2 stundām , Athlons teica:

Par pārnesumu skaitu... jā man arī reizēm liekas, nafig aizmugurē ir 9 zobrati, bet kad maucot 50-to km pa šoseju nevari izvēlēties starp diviem pārnesumiem,


Tāpēc jau arī MTB un šosejas kasetes atšķiras:) Šosejniecēm galā (mazākajiem 6-7 zobratiem) atšķirība ir pa 1 nevis 2 zobiem kā MTB. Ja MTB beigās pārslēdz no 13 uz 11 zobiem, atškirība ir 18 %, bet 1,18^2=1,40. Tas nozīmē, ka jauda ir jāpaceļ par 40 %, ja gribi saglabāt tādu pašu pedalēšanas ātrumu. Tāpēc ar šosejniecēm ir nesalīdzināmi vieglāk piemeklēt komfortablu pārnesumu gargabalos ar nemainīgu slodzi. MTB ir domāts citam ceļa profilam:)

 

pievērs arī uzmanību miniatūrajai priekšējam zobratam, pa šoseju ar tādu ātrāk pa 30 nepabrauksi,


Ja vajag, priekšējos zobratus var uzlikt lielākus. Minētajam 2x10 Cube pie 30 km/h pedalēšanas ātrums būs <70 rpm. Pie 80 rpm būs 36 km/h. Ar tiem lielajiem zobratiem nevajag arī aizrauties. Ne jau velti bērniem un jauniešiem ierobežo pārnesumus, lai ar lieliem zobratiem nečakarē sev ceļus. Jāmācās ātrāk kustināt kājiņas :)


image.png.ecb3bf42899e12ff4bae897fa6fdaac8.png

pirms 3 stundām , 138 teica:

Cik viņam bija, 190? Kamēr 29eri nebija izgudroti arī 190cm gari cilvēki brauca ar mtb ar 26" ratiem un neko.


>190 cm. Tieši tā, kamēr nebija izgudroti (pietiekami viegli&izturīgi). Es pat nezinu, vai tagad labus 26" kāds vēl ražo. Scott nu jau 2 gadus nē. Schwalbe hi-end riepas (TB, FF) arī vairs nav uz 26". Es arī nepazīstu nevienu cilvēku, kas pēc pārsēšanās uz lielākiem ratiem nebūtu teicis, ka braukt ir vieglāk. Tīri teorētiski 26" joprojām ir priekšrocība, ja daudz un strauji jāmanevrē un jāpaātrinās, bet nezinu, vai tas ir kur aktuāli.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , ArnisR teica:

Schwalbe hi-end riepas (TB, FF) arī vairs nav uz 26".

TB Schwalbe lapā rādās arī 26 un 27.5

 

Pirms 14 minūtēm , ArnisR teica:

>190 cm

http://www.xc.lv/f/thread.php?id=71851

Par 700 - 1000 vajadzētu varēt salikt labu labo, ja ir iekšā ņemties.


Ratus arī tas džeks tirgo. Atliek tikai pārējo salasīt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , 138 teica:

TB Schwalbe lapā rādās arī 26 un 27.5


Kurā, Amerikas? Vācu lapā jau pagājušogad nebija TB 26" un arī tagad neredzu. Veikalu stokos vecie varbūt vēl ir. Pagājušogad meklēju un neatradu vajadzīgo modeli par saprātīgu ciparu, beigās bērnam paņēmu Michelin.

 

Pirms 12 minūtēm , 138 teica:

http://www.xc.lv/f/thread.php?id=71851

Par 700 - 1000 vajadzētu varēt salikt labu labo, ja ir iekšā ņemties.


Gan jā, gan nē. Reizēm tajā pašā xc.lv uzpeld tādas akcijas/cenas no ražotāja, ka pats nemūžam par tādu ciparu nesalasīsi. Rēķinies, ka normālam MTB ir ~30 detaļu grupu (nevis detaļu). Pat salasīt to visu nav triviāls darbs. Un skrūvēt noteikti ir jādod kādam citam, kam ir gan zināšanas, gan štrumenti.

Link to comment
Share on other sites

Jā, .com skatījos. Nezinu, cik precīzi modeļa būšana vai nebūšana lapā astpoguļo tā būšanu ražošanā. Tomēr sliecos domāt, ka 27.5 gan, ja ne visas, tad vismaz kaut kādas labā gala riepas būs pieejamas vēl ilgi, jo 27.5 kā saprotu ir radies kā modīgā 29er mazais brālis priekš ne tikai lētākiem velo, bet arī priekš mazāka auguma cilvēkiem kam braukt ar 29eri būtu diezgan tizli. Labi, :offtopic:

 

 

Pirms 6 minūtēm , ArnisR teica:

MTB ir ~30 detaļu grupu

Neesmu drošs vai sapratu ko ar šo domāji.

 

Pirms 7 minūtēm , ArnisR teica:

Gan jā, gan nē.

Tas freimsets ar tiem ratiem ir 425€, ja nekaulējas.

Drivetrain stūre iznesums šifteri bremzes sēdeklis stute stūre stūres lenta pedāļi riepas kameras vai tubeless riepas un ko vēl nepieskaitīju, man liekas vairāk par 600€ par šo visu iztērēt pat veikalā, ja neņem XTR un dārgāko karbonu, ir pagrūti.


Neesmu nekādi saistīts ar minētā rāmja pārdevēju. Bet tas ir sasodīti labs cx/tūrisma rāmis :)

Link to comment
Share on other sites

Jā, 27,5" ir mazāka auguma braucējiem. Domāju, ka tas izmērs ir uz palikšanu.

 

Pirms 7 minūtēm , 138 teica:

Neesmu drošs vai sapratu ko ar šo domāji.


Apmēram šo :)

 

image.png.9765d8e7cd89d06a6beb9d85b708a694.png

 

Pirms 8 minūtēm , 138 teica:

Tas freimsets ar tiem ratiem ir 425€, ja nekaulējas.


Tu citu linku laikam esi iedevis. Tur bija tikai rāmis ar karbona dakšu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 47 minūtēm , ArnisR teica:

Tur bija tikai rāmis ar karbona dakšu.

Jā. Par 265. Bet

pirms 1 stundas , 138 teica:

Ratus arī tas džeks tirgo.

Atsevišķi, par 160.

http://www.xc.lv/f/thread.php?id=71948

 

 

Pirms 52 minūtēm , ArnisR teica:

Apmēram šo

Nē, jautājums bija - ko tu sauc par "detaļu grupu".

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 34 minūtēm , 138 teica:

Jā. Par 265. Bet

pirms 2 stundām , 138 teica:

Ratus arī tas džeks tirgo.

Atsevišķi, par 160.

http://www.xc.lv/f/thread.php?id=71948


Nu XT pilnais groupsets iekš CRC ir >500 €. Labas riepas, stūre,  beņķis un viss pārējais 100 neieliksies.
Bet anyway 2,5 kg CX rāmis ir visai apšaubāms ieguldījumu avots.

 

Pirms 38 minūtēm , 138 teica:

Nē, jautājums bija - ko tu sauc par "detaļu grupu".


Piemēram, 64 spieķi = 64 detaļas, kas katra fiziski jāieliek, bet tā ir viena detaļu grupa.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , ArnisR teica:

XT pilnais groupsets iekš CRC ir >500 €

Jā, bet ar ko salīdzinām? Nevienam gatavam velo līdz 1000€, iepriekš pieminētos Crossway un Attention modeļus ieskaitot, nebūs pilns XT.

 

Pirms 25 minūtēm , ArnisR teica:

2,5 kg CX rāmis ir visai apšaubāms ieguldījumu avots.

Ja mērķis ir salikt sacīkšu cx velo skaitot, tad

pirms 9 stundām , Koala teica:

"tikai karbons, tikai 1x12 ātrumi, katrs miligrams ir no svara(hi hi)"

Ja mērķis ir labs pilsētas-tūrisma velo, tad Croix De Fer  ir tieši laikā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , 138 teica:

Jā, bet ar ko salīdzinām? Nevienam gatavam velo līdz 1000€, iepriekš pieminētos Crossway un Attention modeļus ieskaitot, nebūs pilns XT.

Yep. Bet doma jau bija, ka var pašsavākt par to pašu ciparu labāku. Īsti nesanāk.

 

Pirms 5 minūtēm , 138 teica:

Ja mērķis ir salikt sacīkšu cx velo skaitot, tad


Pag, nevajag pārspīlēt. Pat Cube 29" ALU MTB (SIC!) rāmis ir par 600 g vieglāks par to CX  (https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-hpa-sl-29-side-swing-frame-black-n-blue-692540. Karbona versija tik par 100 € dārgāka, sver 1,2  kg — divreiz mazāk nekā tas CX)
Normāls CX (ALU) rāmja svars ir max 1,7 kg.
Reklamētais hroma-molibdēna vairāk uz hipsteriem orientēts vai tiem, kam gribas nopirkt nosacīto mūžību. Bet teksts par tā vieglumu ir... pat nezinu, kā nosaukt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , ArnisR teica:

hroma-molibdēna vairāk uz hipsteriem orientēts vai tiem, kam gribas nopirkt nosacīto mūžību

Arī.

 

Pirms 13 minūtēm , ArnisR teica:

teksts par tā vieglumu

Kur?

 

Pirms 14 minūtēm , ArnisR teica:

Īsti nesanāk

Nevarēt salikt pilnu XT vēl nenozīmē nevarēt salikt labāku komplektāciju nekā velo ko var gatavu nopirkt ap 1000, vai salikt identisku komplektāciju lētāk.

 

Labi, paskaitīsim - cik maksātu uz šī Croix De Fer freimseta un ratiem salikt identisku drivetrain kā, lai piemērs nav tālu jāmeklē, augstāk pieminētajam Attention. Cenas no salidzini.lv ja nav norādīts citādi, cenas noapaļotas uz augšu līdz veseliem eiro, piegādes izmaksas nav ieskaitītas (tās nebūtu lielas, ja visu ņem vienā vai dažos veikalos, vai ne-interneta veikalos).

 

    Bremzes Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (160/160)

25€ *2 bez rotoriem

lētākie Shimano rotori (Attention tādi arī ir) 7€ *2

    Klaņi  Shimano FC-MT500, 40x30x22T, 175mm

salidzini.lv nav, vāciešiem 70€ bez bb

Hollowtech II bb kādi 20€

    Aizmugurējais pārslēdzējs  Shimano XT RD-M781

54€
    Priekšējais pārslēdzējs  Shimano Deore FD-M611

17€

    Stūres pārslēdzēji  Shimano Deore SL-M6000

29€ *2

    Kasete Shimano CS-HG50, 11-36T

30€

    Ķēde

Attention aprakstā nav minēta kāda, pieņemsim HG54 17€

    Riepas Schwalbe Smart Sam, Active

cx-īgā izmērā 28 x 1.40 13€ *2

    Kameras Schwalbe

5€ *2

 

Tālākais - tā kā tās uz Cube ir OEM detaļas un precīzi identiskas nav atrodamas nekur, cenas no gandrs.lv līdzīga līmeņa detaļām, aptuveni

(gandrs tāpēc, ka ērtāk lietojamā lapa no Rīgas veikaliem, un arī tāpēc, ka šādas daļas, no kurām daudzas ir Merida OEM, tur nav dārgas)

    Stūre, riser

20€
    Iznesums

15€
    Sēdeklis

20€

    Stute

15€

 

Viss nosauktais kopā 426€.

Stūres bļodas un stutes savilcējs ir uz freimseta.

Ko vēl aizmirsu?

 

Rumbas tiem ratiem ir labākas nekā kubam, tērauda rāmis vs alumīnija, un karbona dakša vs mīkstā.

Salikt visu kopā, cik par to ņemtu ne pārāk alkatīgs mehāniķis, kādus 50€?
 

Hmm. Ļoti lētāk nesanāk, bet arī ne dārgāk.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, 138 teica:

Kur?

image.png.c4a74ab47b81c0cc09d26722e7c54631.png

 

1 stundu atpakaļ, 138 teica:

Ko vēl aizmirsu?

Sīkumus — gripi, troses, trošu apvalki. Jautājums arī par dakšu. Pārdevējs nav minējis, bet, spriežot pēc svara, varētu būt noname CN karbons, kas par ~100 € lētāks par Cubes RockShock.

 

1 stundu atpakaļ, 138 teica:

Hmm. Ļoti lētāk nesanāk, bet arī ne dārgāk.

Kas arī bija jāpierāda. Ar lietotiem rāmi un dakšu nesanāk pat par 10% lētāk (ja vispār, ņemot vērā dakšu cenu starpību). Tērauda rāmi neuzskatu par priekšrocību, bet par mīnusu. It īpaši priekš CX velo. CX formāts pēc savas ģenēzes pieder velokrosa disciplīnai, kur trasē no velo ik pa laikam jālec nost, jāmet tas plecā un jāstiepj pāri šķēršļiem. 

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Jezus kā te ir viss sarežģīts. Jānopērk normāls starta velo, manuprāt, arī Alivio slēdži būtu tīri pieņemami. Protams katrs nākamais dārgākais modelis ir drusku vieglāks un drusku labāk slēdz. Bet kamēr ir jauns un saregulēts, arī Alivio slēdz normāli.

 

Sliktā ziņa ir tā, ka šobrīd velo cenas ir visaugstākās. Ņem kas ir vai arī gaidi rudeni, jau jūlija vidū civilizētajās valstīs sāk izpārdot velosipēdus. Septembrī jau gandrīz met pakaļ. Tad arī parādās iepriekšpārdošana nākamā gada modeļiem ar aptuveni 30% atlaidēm. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Žaks Noriss teica:

Jezus kā te ir viss sarežģīts.

Tieši to pašu nodomāju tikko izlasot visu kas parādījies par pēdējām 14h.

Ja pareizi esmu sapratis, tad retai iebraukšanai mežā man tas MTB nav nepieciešams.

Kas ar Athlons ieteikto Merida Crossway 600? Tam arī kaudze ar pārnesumiem, amortizēta dakša, bet skaitās vairāk asfaltam. Laikam. :D

 

Apakšā zem specifikācijas kāds lietotājs norādījis info par mistiskām mikroplaisām. Iemetu info iekš google, tur par Meridas trokšņiem šis tas ir, bet gan jau šādus vai savādākus efektus/defektus visiem ražotājiem var atrast.

Labots - oxx
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Es pats neesmu amortizācijas dakšu piekritējs. Lielākā problēmas ir labu dakšu cena, pēcāk apkope un arī tas, ka dakšas pie 110 kg dzīvsvara nestrādā gluži ideāli, tās arī mēdz ātrāk izļurkāties smagam braucējam.

 

Savam laukos stāvošajam MTB nomainīju dakšu uz cieto, braucu bēdu nezinādams.

 

Diemžēl iegādāties velo ar cieto dakšu ir sarežģīti. Jāmeklē fitnesa velo modeļi, bet tie pie mums nav cieņā. Fitnesa skatās šosejas rāmis, šosejas dakša, šosejas ātrumi, bet taisnā stūre. Parasti nāk ar disku bremzēm.

 

https://m.ebay.de/sch/i.html?_osacat=7294&_odkw=merida&_from=R40&_trksid=p2334524.m4084.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xmerida+crossway+urban.TRS0&_nkw=merida+crossway+urban

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...