Jump to content

Velosipēdi labās cenās, rudens atlaides


Žaks Noriss
 Share

Recommended Posts

Žaks Noriss

Iebildumus par 1k eiro saprotu, bet atceramies, ka tie ir 700 Ls, OK, tas nav maz, bet tādā laikā nu dzīvojam. Par 1k velo neesmu pircis, tikai paskatījies. Sacensībās nebraucu, nepatīk drūzmēšanās.

 

Turklāt viss mans velo projekts uz Giant rāmja bāzes ir budžeta kase. Vieglāk, protams, būtu Maximas hlamu par 179.99 iegādāties. Par iztērēto naudas apjomu vispār nav ko runāt, mainīts tikai absolūti nepieciešamais, ja neskaita beņķi.

 

Par dakšu - nesvēru, bet vadījos pēc pārdevēju informācijas. Vecā amortizatoru dakša svēra ap 2650 g, jaunā alumīnija cietā ap 750 g. Tīri 2 kg nesanāks, sorry.

 

Turklāt ir visai nekrietni, kad viens vēlas apdāvināt pusi Rīgas ar e-cigaretēm, par to neviens neko. Ne pušplēsta vārdiņa.

 

Aaa lūk par to, ka kāds paņem par simtiņu klipšu pedāļus un apavus velosipēdam, tas gan ir pasaules gals. Pielīdzina uzreiz kā minimums Barona ielas un Bibliotēkas projektam kopā ņemtiem.

Link to comment
Share on other sites

Netur neviens 1000eur velo nopietnas braukšanas slodzi.

Nu kas par muļķībām, man no ~2005 gada ir Superior XQ750 velo pirkts par 280Ls ar atlaidi, braucu vēl šodien ikdienā, sezonā gandrīz katru dienu nobraucu vismaz 20km, citreiz vairāk, citreiz bik mazāk. Visādas meža takas, grants ceļi, bedres, vienreiz tumsā vidējā ātrumā uzskrēju ceļa apmalei tā, ka pats pārlidoju pāri stūrei, bet veiksmīgi piezemējos un neko, ne kāds spieķis izlūzis, ne astotnieks ritenī vai dakša traumēta un tas neskatoties uz maniem 110-125kg(!) plus vēl pāris reizes līdzīgi kaut kur uzskriets. Ok, nebūtu dubultās aploces, 36 spieķi, mīkstā dakša, nezinu kā būtu beidzies. Viss, kas ar velo ir darīts, ir regulārās apkopes - laba kēdes eļļa/vasks, riepas, kameras, ķēdes, kasetes, bremžu kluči, klaņi, monobloks, stūres radziņi, sēdeklis, aizmugurējais pārslēdzējs (šifteri tie paši vecie) un ripo IDEĀLI, ātrumi slēdzas precīzi, u.t.t. Labi, ir parādījusies neliela lufte priekšējā dakšā un aizmugurējā rumbā ir neliela brīvkustība, tā kā pamazām sāku skatīties uz jauna velo iegādi, bet noteikti ne dārgāk par ~350 -400euro. Tā kā, katram sava pieredze.
Link to comment
Share on other sites

Atbalstu velobraukšanu jebkurā veidā, izņemot hipsterus.

Man patīk braukt ar labu MTB ričuku, bet piespiežu sevi arī mīt treniņus ar šosi... Vakar no Rīgas aizminu uz Salacgrīvu... :) 3h20min un normāls treniņš vidēji zemā pulsā...

Un jā... Man velo braukšana ir sports, galvas izvēdināšana un izklaide ne pārvietošanās veids :)

Attiecīgi nemaz labāk neminu cik esmu ieguldījis abos ričukos un aprīkojumā... ;)

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Pieļauju ka man velo ir transports, kas samazina ceļā pavadīto laiku uz un no darba par 2h dienā. Plus ļoti labi vēdinās galva.

 

Sports gan nē, tam esmu par bailīgu, slinku, skopumu. Varbūt kādreiz, bet tad ir jāsasniedz kāds senioru vecums,lai nav dulli jāskrienas.

Link to comment
Share on other sites

Tu zini ka velo jomā seniori sākās no 35 gadiem? ;)

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Nu tad vēl pāris gadi!

Link to comment
Share on other sites

Man ar velo vairāk kā transports un izklaide, vēl nekas nekas nav lūzis vai būtu bijis jāmaina, ja neskaita, ka vienreiz ieskrēju mašīnai aizmugurē, bet tad pa lielam autobraucējs kompensēja zaudējumus.

Velosipēdi jau arī vairāki sakrājušies:

Kādus gadus 5 - 6 vecs Giant Rapid. Praktiski netiek izmantots, šat tad var aizdot kādam kam nav pašam sava velo, lai paņemtu lidzi uz izbraucienu.

Ikdienas velo ir Scott Speedster ar ko braukāju uz darbu, gandrīz katru dienu precīzi 10km vienā virzienā.

Pirms kāda laika samainiju savu Giant Defy Advanced pret Kona Jake The Snake Carbon. Šad tad pa 6d vai 7d aizlaižu līdz Velsai (Brecon Beakons vai Snowdonia) pa kalniem pabraukāties, ar šo mazliet ērtāk pa zemes ceļu.

Stwlan_Dam_access_road-960x450.jpg

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

26" ratiem nav nekāda vaina... 29niekiem zaudē tikai uz gruntenes un mežā (arī bezceļos). Bet tas viss tikai sacensībās...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

29" tikai ripo labāk pa nelīdzenumiem. pilsētā un uz līdzenas grantenes nekādu priekšrocību. +26" vēl ir vieglāks.

Link to comment
Share on other sites

Starp citu... Šo es nosauktu par Jautrāko ceļu kur mīts ar ričuku - Maljorka - Sa Calobra... post-96847-0-18519100-1473620012_thumb.jpegpost-96847-0-98407000-1473620078_thumb.jpeg

 

;)

~10km... 8%... :)

Link to comment
Share on other sites

Es laikam piekritīšu, ka neatmaksājas pirkt kaut ko ļoti lētu un pēc tam uzlabot uz pāris klases augstāku komplektāciju.

Kā piemērs - pavisam budžeta Merida Matts 20, 2011. gada modelis - rāmis it kā supportē disku bremzes, bet tikai mehaniskās - ok, štrunts, pietīs ar makgaivereni šļauciņas. Bet, pat ja gadās salds dīls DB komplektiem, uzreiz jāmaina rati (meklēt tikai rumbas un pārspieķot esošos nav vērts), šitos ratus pārdot nereāli - dēļ 5 eur negribas čakarēties, attiecīgi, krās kaut kur putekļus un vietu aizņems. Tāpat tad jāmaina ātrumu pārslēdzēji - esošie kopā ar bremžu rokturiem; vai arī jātne meklēt, teiksim, 8sp Shimano Dual control (kad ar bremžu rokturi pāslēdz ātrumus, interesanta fīča) un tad pārlikt bremzes uz tiem... Nākamais, kas jāmaina - dakša, pie kādiem +10 grādiem paliek par randomly mīksto/cieto, nekad nezini - nostrādās vai sitīs pa rokām; pie +2 jau paliek par permanenti cieto. Sēdeklis jau sen nomainīts, tāpat kā aizmugurē pārslēdzējs (lētie, ja slēdzas slodzē, baigi rauj, uzliku pāris paaudzes vecu XT); bremzes lētās hren pieregulēsi, visu laiku sajūta, ka bremzē ar švammi (ļogās pašas bremzes). Tur butībā viss jānomaina; beigās sanāk 2x pārmaksāt un dabūt velo ar švaku ģeometriju.

Paņēmu pavasarī lietotu Cube LTD 29, RockShox Recon gaisa dakša, hidrauliskās bremzes - pedāļi un sēdeklis jānomaina un 75cm stūre drusku par platu, teiksim, VEF tiltam. Citādi - kaifs braukt, ripot pāri visādiem nelīdzenumiem. Lietotu nomedīju par 400 eur, bišku virs 100 apkope - kalotkas, ķēde, kasete, utt.

Protams, ka to Meridu var apgreidot līdz līdzīgai komplektācijai, bet tās izmaksas nekad nebūs zem kādiem 300 eur un rezultāts būs švakāks, jo rāmis pats par sevi nav tik foršas ģeometrijas, utt. + vēl laiks, sēžot forumos un ebay, kā arī pa atlaidēm skraidot un medījot piedāvājumus detaļām - ar jaunām detaļām tas pasākums vispār nav ekonomiski izdevīgs nevienā acī.

Link to comment
Share on other sites

Nesapratu, kāpēc nopirktā merida būtu jāuzlabo, ja izmantošana ir braukšana uz darbu? Pa Skolas ielu mīsi uz 30km/h, tāpēc vajag ūberbremzes? Un kas tiem ātruma pārslēdzējiem ne tā?

Link to comment
Share on other sites

PlayingTheSaint

 

 

Nesapratu, kāpēc nopirktā merida būtu jāuzlabo, ja izmantošana ir braukšana uz darbu?

 

kaifs braukt



Tas, kas min ar lamatām, nekad nesapratīs cilvēkus, kas tērē daudz naudas velosipēdam
Savukārt pēdējie nekad nesapratīs tos, kas min ar lamatām

Un tas ir attiecināms uz praktiski visu .. automašīnām, alkoholu, sievietēm :)
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

tur jau ar darbojas 80/20 princips.

20% uzlabojumu/papildus fīču dod 80% no ieguvuma. Pārējais pa lielam ir vipendroni. un tas ir attiecināms praktiski uz visu .....

Link to comment
Share on other sites

20% uzlabojumu/papildus fīču dod 80% no ieguvuma. Pārējais pa lielam ir vipendroni. un tas ir attiecināms praktiski uz visu .....

 

Nu svarīgi saprast tomēr kam tu uzlabo ričuku? Respektīvi kādam mērķim...

Ričukam praktiski svarīgākā lieta ir rati - jo vieglāki un stingrāki rati, jo labāk, vieglāk ripo... MTB uzliekot bezkameru sistēmu, pēc iespējas vieglākus un cietākus aplokus ir visslielākais ieguvums... protams ja pats ričuks pēc būtības nav lamata...

protams ka karbona rāmis strādās labāk un būs daudz komfortablāks sačos par alumīniju... 

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

šeit nekādi nevajadzētu jaukt klāt opcijas, kuras ir lietderīgas tikai sacensībām un to radītai noslodzei. Te cilvēki tomēr pamatā izvēlas velo ikdienas braukšanai vai saviem izbraucieniem. Sacensībām var komplektācijas apspriest specializētos forumos.

Link to comment
Share on other sites

ps.dažiem prasītos pārcelties uz xc.lv forumu un ļaut parastiem-mirstīgiem mīties tos 10km uz darbu bez hidraulikas,supervieglām dakšām un bezkameru sistēmas..ne visiem worda faila atvēršanai vajag geiming-datoru ;) relax!

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Nesapratu, kāpēc nopirktā merida būtu jāuzlabo, ja izmantošana ir braukšana uz darbu? Pa Skolas ielu mīsi uz 30km/h, tāpēc vajag ūberbremzes?

Nu, sēdekļa maiņa, piemēram, vispār neskaitās pie uzlabojumiem - uzsēde katram individuāla.

Un tad, kad sāku ar to meridu ņemties, nedēļā pa Rīgu nominu ap 200km (tas ir vēl maz, kurjers tik dienā nobrauc). Tad arī sāku mainīt komponentes, kas nepatika - un ko padarīt, ja jūt starpību braucot?

Jā, nomainot aizmugurējio pārslēdzēju, ātrums nepalielinās. Bet samazinās iespēja noraut uz mutes, ja pārslēdz ātrumu kalnā minot - nav rāviena un kāja nenoslīd no pedāļa (pagaidām neizmantoju kontraktpedāļus).

Bremzes nevajag ūber, bremzes vajag tādas, lai spēj piebremzēt ar dažādu spēku un prognozējami, nevis on/off stāvokļos. Labas bremzes ir glābušas, arī uz veoceliņa mašīnas lien no vārtiem ārā, neskatoties.

Šogad ar to jauno velo esmu nobraucis smieklīgi maz, bet vieni nomīti 50km atpelnīja visu velo.

Un ja ir sākts braukt ar labu velo, ar normālu apģērbu, nevis kokvilnas t-kreklu... Negribas vairs atpakaļ.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Šeit tā kā bija runa par 18km uz darbu un tajā sakarā arī bija mani jautājumi, bet, lai nu paliek. Labi, ka neesat troļļi...

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

@@kurmis, jā, es braucu uz darbu ar 30 km/h. Ne gluži pa Skolas ielas veloceļu, bet "iekļaujoties satiksmē". Tā kā sanāk braukt gana bieži, tad ietrāpās arī lietus ik pa laikam, tieši tad sāk just disku bremžu pārākumu. Tiesa, braukšana lietū nav pašmērķis - ja no rīta līst, ar velo ārā nedodos. Gadās dažreiz mājupceļā samirkt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā jūs tos nenormālos km nominat ar 26" ratiem?   Uz 10+km prasās kāds pilsētas velis ar 28"

Man ir bijis arī 40km darbs vienā virzienā, kur 2x nedēļā braucu ar 26" velo.  Visu laiku doma ir par šosejnieku, tik nekādi nevaru nobriest. Tā kā uz darbu pa piķi, tad gludākas un cietāk sapumpētas riepas, un nekāda vaina.

Ir bijusi doma arī aizstāt vienu no tiem ar cyclocorss velo. Tagad gan arī kaut kādi gravel parādījušis, kas, laikam, bišku stingrāki šosejnieki, tipa priekš Paris-Roubaix

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Cyclocross ir arī mans sapnis, bet tie, maitas, ir baigi reti un baigi dārgi. Par braucama alumīnija disku bremžu CX Tiagra grupas cenu var dabūt tīri neko pagājušā/aizpagājušā gada karbona šosejas velo ar Ultegru. Protams, ne jau Latvijas veikalos.

Link to comment
Share on other sites

Nākamajai sezonai doma uzlikt šaurās riepas nainerim, vai kādam ir pieredze ar Švalbes Kojakiem? Interesē noturība uz smilšaina asfalta līkumos.

Pamīt varu arī ar saviem Maxxis Crossmarkiem, bet pa asfaltu pēc 35km/h paliek grūti un nekomfortabli.

Link to comment
Share on other sites

PlayingTheSaint

cx ir much love :)
Ja cilvēkam ir plāns turēt tikai vienu velo, tad, manuprāt, cx ir labākā izvēle + kkādi kojaki etc. priekš ikdienas.

 

vai kādam ir pieredze ar Švalbes Kojakiem


Es tieši nesen paņēmu izmēģināt lietotus ar 1,7k nobraukumu. It kā ir nedroša sajūta, bet krist vēl nav sanācis. Toties, cik ērti, kad iepumpē nedaudz mazāk par pieļaujamajiem 4bar <3 (esmu distrofiķis un varu atļauties)

  Labots - PlayingTheSaint
Link to comment
Share on other sites

Ar Švalbes lokāmajiem kojakiem (un ne tikai) ir bijusi negatīva pieredze.

Pirmkārt, abi piegādātie kojaki bija ar funkcionāliem/vizuāiem defektiem, otrkārt, abas pārsniedza ražotāja norādīto svaru - vienai no tām bija tuvu pie +100 grami. Prece tika atdota atpakaļ pārdevējam. Braukšanas pieredze netika iegūta :taunt:

Link to comment
Share on other sites

Man pieredze tikai ar maxxis detonator. Ir kaut kāds protektors. Pa grantenti tur bez problēmām.

Var kādu universālo paņemt, varbūt. Tā kā sačos praktiski vairs nebraucu, man pašlaik pamatā ir Continetal Double Fighter.

Double Fighter Double Fighter
Link to comment
Share on other sites

Neredzu īsti pielietojumu CX ritenim... Labāk paņemt normālu MTB un uzlikt cīsiņus un miers. MTB ritens būs daudz komfortablāks par CX un ja daudz pa asfaktu jabrauc tad var uzlikt lielākus zobratus priekšā...

Toties ja gribēsi normāli pa mežu pamīt, tad būs tikai riepas jāmaina!

Link to comment
Share on other sites

mtb noteikti nav komfortablāks par cx. arī ar cx var pa mežu mierīgi mīt, sebos man neviens vien cx ir pagājis garām. braucu pirmajā 300niekā.

 

mtb komforts beidzas tur, kur izbrauc no single track

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Starp citu... Šo es nosauktu par Jautrāko ceļu kur mīts ar ričuku - Maljorka - Sa Calobra...
 

Izbaudīju līdzīgu braucienu Horvātijā. 9Km vienā virzienā - lejā uz Buzet pilsētiņu bija forši ripot, bet atpakaļ... :D Kopējais reljefa kāpums tuvu 300m. Braucām ar galīgi šķībiem "nomas" riteņiem, kam bija jāmin arī no kalna (rupjas riepas), bet piedzīvojums bija labs. 

 

 

Par 26" barankām - arī braucu Siguldas Vienības braucienā kā reiz ar MTB un 26" un nebija nemaz tik traki - protektoram jābūt atbilstošam asfaltam. Tomēr tādai distancei prasījās lielāku rāmi (pēc auguma bija īstais), lai optimāli paceļot sēdekli nesanāk nedabīga slodze uz sprandu.. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kopējais reljefa kāpums tuvu 300m.

Sa Calobrā vertikālais augstums sanāca šķiet nepilni 800m... :D  

Link to comment
Share on other sites

 

 

MTB ritens būs daudz komfortablāks par CX

 Komfortablāks ta varbūst būs, bet braukšana ne nuvu nebūs tik efektīva kā ar šosejas/gravel/CX riteni.

 

 

Cyclocross ir arī mans sapnis, bet tie, maitas, ir baigi reti un baigi dārgi.

Manuprāt modeļu izvēle neatpaliek no šosejas velo. 

Link to comment
Share on other sites

Tak jo grūtāk mīties, jo labāk ir ko pasvīst, nav jau Latvijā to kalnu, lai baigi iespringtu uz vieglu velo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tak jo grūtāk mīties, jo labāk ir ko pasvīst, nav jau Latvijā to kalnu, lai baigi iespringtu uz vieglu velo.

 

tas ir stulbs mīts. patērētā enerģiju jebkurā gadījumā ir vienāda. tikai vienā tā tiek tērēta lai pārvarētu berzi un kustinātu lielāku svaru. esi kādreiz redzējis profu ar atsvariem? 

 

starpība tāda, ka es ar savu zemā gala sporta mtb varu nobraukt 100km ar vidējo ātrumu 27km/h pa šoseju ar mērenu piepūli, bet ar smagu lūzni nevar normāli tikt uz darbu, jo vēl no kalna braucot jāiemin.

Link to comment
Share on other sites

 

 

starpība tāda, ka es ar savu zemā gala sporta mtb varu nobraukt 100km ar vidējo ātrumu 27km/h

Ar cik pīpauzēm? 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...