Jump to content

Dzinēja pārbaude


spow
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

 

Lietošanā 2010. gada Mazda 3 (hečbeks) ar 2.0 benzīndzinēju (no ražotāja 150zs - nav čipots). Varbūt kāds zin labu servisu, kurā varētu pārbaudīt dzinēja darbību, vai jauda atbilst pēc ražotāja norādītā. Varbūt kāds ir šādu pakalpojumu veicis un varētu aptuveni pateikt cik šāda pārbaude varētu aizņemt laiku un ar cik biezu maku būtu jābrauc? Meklēju Rīgā, Jūrmalā.

 

Paldies!

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai jauda atbilst pēc ražotāja norādītā.

 

Es tev bez visa jaudas stenda varu pateikt ka 15 gadus vecam motoram jauda būs kritusies! Šādai pārbaudei pa lielam nav jēgas!  Ja sava mašīna - pamēri pēc hronometra ieskriešanās laiku 0-100 - protams gāze grīdā un griežam līdz 6000 rpm,

 

Ja pirkšanai - jāslēdz pie kompja un jāmēra  kompresija cilindros!

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, zemē nomesti 30 jevriki. Es saprotu,kad gonku autiņiemmēra jaudu, bet parastam ielas auto un ja vēl tam seši gadi. tad jēga nekāda. Nu nebūs Tev tur tie lopi zemkapota, ko taisīsi motoram kapitālremontu?

Link to comment
Share on other sites

Ghost_az

 

 

  15 gadus vecam motoram

 

Matemātiķis... :taunt:


Savādāk - tai bundžai ar 150 Zs vajadzētu lidot. Ja tā nav - tad padomājam, kad pēdējo reizi mainīts gaisa filtrs, sveces. Ja tomēr "ikdienas" apkopes veiktas laicīgi, tad gan braucam pie speciem. Bet vai jaudas stends šajā gadījumā būs īstā vieta - šaubos.

Link to comment
Share on other sites

jaudas stends standarta auto ir bezjēdzība.

aizdzen labāk lai pieslēdz pie kompja, paskatās vai nav kādas kļūdas sametušās, pārbauda kompresiju/sveces/vadus utml. lietas

Link to comment
Share on other sites

 

 

pārbauda kompresiju/sveces/vadus utml. lietas

Nu un ko autors ir pirmajā postā uzrakstījis???

 

 

kurā varētu pārbaudīt dzinēja darbību,

 

Neesmu automehāniķis, bet pieņemu, ka tieši dzinēju pārbaudīt autors vēlas, tikai mazliet neveikli noformulēts.

Link to comment
Share on other sites

Diezi vai pa 30 eirikiem auto tiks uzlikts uz jaudas stenda ripuļiem...

Link to comment
Share on other sites

Bez ruļļiem jaudu motoram nomērīt nevar. Protams, mehāniķis Vasja no kaimiņu garažām, pēc izdzerta pus polša, to nosaka bez kādiem stendiem. Taisnība ka vienmer ir kautkur pa vidu. Tolx pareizi teica, vajag veikt klasiskās darbības ar autiņu,bet vai tur 150 lopi vai 130, tas ir pilnīgi pofig. Tāpat izdilušam motoram zirgus vairāk neiepūtīsi.

Link to comment
Share on other sites

Tie 150Zs,ir mērīti,tā,ka,pliks dzinējs ir uzstādīts uz stenda.Varbūt,vispār tas ir aprēķins,kam ar realitāti nav sakara.Pat pilnīgi jaunu automašīnu,uzliekot uz jaudas ruļļiem,rādījumi stipri atšķirsies,no ražotāja norādītajiem,(un jauda būs mazāka,kā norādīts.) Un tas nemaksās 30 Eur

Link to comment
Share on other sites

Tik traki jau nav, ka uzliekot mašīnu uz "ruļliem" nevar nomērīt motora jaudu. Mērījumu rezultātos parādās gan motora jauda, gan zudumi transmisijā. Un tik katastrofāli tie rezultāti no ražotāja uzrādītajiem neatšķiras. Pat veciem auto.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu nekāds bolīds jau tas autiņš pat ar čipu nebūs. Lai nu kā, viktorīnas jautājums jau ir tur, ko darīsi kad dabūsi dokumentētu rezultātu ka kompresija katrā cilindrā ir savādāka, atšķirības pārsniedz 30% starp cilindru rādījumiem, eļļas spiediens ir par 15% zemāks nekā jābūt un motora jauda ir 135 ZS, remontēsi?????

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Gan jau kādu nedēļu krenķēsies, bet brauks tik ar to autiņu tālāk. Beigās jaunības maksimālisms pāries un galvenais bus iziet autiņa tehnisko apskati, bet ir tur tie 150 zirgi vai nav, būs pilnīgi pofig.

Link to comment
Share on other sites

Regulēšana un jaudas mērīšana uz ruļļiem ir dārgs pasākums un to dara spices gala autosportisti vai biezi tjūnētāji. Viss pārējais ir ļoti nosacīts. Reālākais lai kaut ko saprastu ir nosvērt autiņu, savadīt attiecīgos parametrus un pamērīt paātrinājumu līdz 100. Visvienkāršākais ar viedtālruni (kādreiz bij speciāli verķi ar g sensoru, tagad tas ir praktiski visos viedtālruņos). Teorētiski rāda arī jaudu. Jebkurā gadījumā izmaiņas paātrinājumā pēc motora uzlabojumiem vai sakopšanas var novērtēt. Es izmantoju https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.autotest.accelerationpro un diezgan interesanti rezultāti pēc dažādām izmaiņām visādiem auto. Bet nu vispār tā ir bezjēdzīga izklaide, ja motors ir padilis un nav skaidrības par to vai degvielas sistēma, aizdedze, sveces utt. ir ok.

 

P.S. Boni

 

ko darīsi kad dabūsi dokumentētu rezultātu ka kompresija katrā cilindrā ir savādāka,

 

Gan jau, ka spiedienu domāji jo kompresiju nav tik vienkārši nomērīt - tā ir tilpumu attiecība, ne spiediens. :)

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu parasti to sauc par kompresiju, es domāju, nezinu, varbūt esmu nepareizi iegaumējis jebšu notulkojis no bandītu valodas, varbūt tas ir žargons. Es domāju to ka sveces vietā ieskrūvē mērāmo un iegriežot motoru paskatās cik tad nu ir uzspiests max. rādījums.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

 

 

kompresiju nav tik vienkārši nomērīt - tā ir tilpumu attiecība
Tā ir kompresijas pakāpe, ko nevar nomērīt, bet ko var apskatīt dzinēja specifikācijā.

Tas ko mēra un var nomērīt - tā ir tā pati kompresija.


 

 

eļļas spiediens ir par 15% zemāks nekā jābūt
Ielies biezāku eļļu un viss būs kedā.
Link to comment
Share on other sites

Tak,pilnīgi vienalga 135,vai 150zs,ielas režīmā,vairāk vajag Nm(griezes moments),kas tādam 2,0 benzīniekam ir niecīgs.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nekad nebiju iedomājies ka ielejot biezāku eļļu aug eļļas spiediens :)  Interesanta doma, diez tam kaut kādu praktisku pielietojumu ar var atrast?

Link to comment
Share on other sites

intervall

Vai tomēr 90 grādiem?!

Kāda - šķidra, tāpēc jau tāds spilgts salīdzinājums.

Link to comment
Share on other sites

Tā ir kompresijas pakāpe, ko nevar nomērīt, bet ko var apskatīt dzinēja specifikācijā. Tas ko mēra un var nomērīt - tā ir tā pati kompresija.

 

Nestrīdēšos - par šo vari ar Ruu (Juris Knāķis, ja ko izsaka - iedošu e-pastu vai telefonu) padiskutēt - pirms gadi desmit autolistē apgaismība tika ienesta.

 

P.S. Iespējams, ka kaut kas ir mainījies terminos (vai kādreiz nepareizi interpretēts), tad nu lūdzu linku studijā, kur ir pateikts kas ir kompresija un kas ir kompresijas pakāpe un spiediens cilindros. :)

 

 

 

Nekad nebiju iedomājies ka ielejot biezāku eļļu aug eļļas spiediens

 

Vecajam '82 gada 5 cyl 1,9 Audi motoram pamērot spiedienu pa cilindriem bij baigā starpība - no 8 - 12. Ielēju kaut kādu xado, vai tml pie eļļas un pēc ~ 500 km tai pašā servisā ar to pašu mērītāju bij visos starp 11-12. Mazāk dūmoja un vienmērīgāk strādāja tukšgaitā, eļļas spiediens ar ilgāk turējās un temperatūra eļļai ilgāk uzkarsa, bet galugalā īpašas jēgas nebij, jo bij jāmaina vārstu blīvslēgi un beigā pie Horelika vēl nomainīju vārstu vadīklas un pašus vārstus, kuri izskatījās krimināli. :D

 

Kāpoēc to stāstu - tāpēc, ka tam Audi jau oriģināli bij eļļas spiediena un temperatūras pulksteņi un redzēju, ka pie karsta motora, braucot apgriezienos kādu laiku, krītas spiediens un dramatiski aug temperatūra. Gribēju pa lēto ar piedevām tikt cauri (nebij naudas), bet finālā tik un tā nācās darīt visu kā vajag. Ā, vēl šāles nomainīju. :)

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Vai tomēr 90 grādiem?!

Nezinu par visiem, bet relatīvi jaunajos dīzeļos termostats veras vaļā jau pie 80 grādiem.

 

 

... tad nu lūdzu linku studijā, kur ir pateikts kas ir kompresija un kas ir kompresijas pakāpe un spiediens cilindros....

https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio

Ja kāds guru lietas sauc saīsinātos terminos, tas nenozīmē, ka tas ir pareizi.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

 

 

Lai nu kā, viktorīnas jautājums jau ir tur, ko darīsi kad dabūsi dokumentētu rezultātu ka kompresija katrā cilindrā ir savādāka, atšķirības pārsniedz 30% starp cilindru rādījumiem, eļļas spiediens ir par 15% zemāks nekā jābūt un motora jauda ir 135 ZS, remontēsi?????

 

Ja pirms pirkšanas  pārbaude, tad es tādu auto nemūžam nepirktu! 

Ja manējais.... Nu ja kompresija starp cilindriem atšķiras pa 30% - tad tas auto vairs nebrauc normāli - tur motors = metāllūžņi, kapitālais remonts neatmaksājas pa lielam - vai nu mainīt motoru, vai auto uz šrotu!

Link to comment
Share on other sites

    Rēāli , lej15w-40 minerālo,vai 10w-40 pussintētiku,vai 5w-40 sintētiku,pie tiem 80-90 grādiem reālas viskuzitātes atšķirības nebūs.Viskozitāte atšķirsies tik pie zemām temperatūrām un darbības laika ilgumā. Biezāka darba temperatūrā eļļa kas beidzas ar indeksu 50 vai 60  ''sporta elļas''.Lētāk un vienkāršāk  ir nopirkt auto veikalā vitamīnus eļļas biezināšanai.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Nu ja kompresija starp cilindriem atšķiras pa 30% - tad tas auto vairs nebrauc normāli - tur motors = metāllūžņi, kapitālais remonts neatmaksājas pa lielam -

 

Man reiz bij tāds kur atšķīrās pa 40% un neko, 2 gadi labi nokalpoja pēc tam pirms pārdevu. Autiņam uz notirgošanas brīdi nebij nekādas problēmas. Tas bij mans pirmais personīgais autiņš. Secinājums - da nu visas tās auto pārbaudes!

Link to comment
Share on other sites

Nu jau pie tādas atšķirības,motoram brīvgaitā gan vajadzētu drebināties,apgriezienos to protams nejutīsi.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu pārbaudīja seska centristi, tā arī pateica ka ir tāda lieta, ideāli nav, bet rūc un uz priekšu ripo. Ar savu nemuzikālo ausi nekādu ārkārtēju drebināšanos brīvgaitā nejutu un ja arī bija, tad.... kā brauca pirms, tā pēc...

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...