Jump to content

Recommended Posts

It kā domāju iet uz LU DF, ja sanāks tikt ar LV:4 un MATH:4  Tur būs 220 budžeta vietas, tomēr redzot ko tur māca sāku domāt vai vispār ir jēga tur iet, ja 60% no visiem kursiem būs matemātika (skatoties pēc:http://navigilabs.blogspot.com/2015/03/lu-datorikas-fakultate-retrospektiva.htmlraksta). Matemātiku galīgi es nesaprotu, vidusskolā knapi 4 dabūju, ļoti riebjas, nu nez, varbūt ja būtu vidusskolā normāls skolotājs bijis, tā nebūtu..

 

 

Kādam ir kādi ieteikumi kur varētu iet, izņemot LU DF ?

RTU ir parāk traki, tur ir jāzin ne tikai matemātika, bet vel + arī ķīmija un fizika

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

varbūt ja būtu vidusskolā normāls skolotājs bijis

Šim apgalvojumam es gribētu piekrist! Par matemātiku gan nē, bet man līdzīgi bija ar ķīmiju, patrāpijās skolotāja, kurai vajadzētu ieņemt kādu no biedra ieleja dotajā linkā pieminētajiem amatiem. Līdz Tas, ka labu speciālistu trūkst, ok, bet kuru katru tur laist gluži nevajadzētu!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izskatās matemātika ir ielaista pašos pamatos un problēmas ar loģisko domāšanu vispār...

Tāpēc diezin vai kas ir vairs saglābjams un jāizvēlās tālākais izglītības (?), dzīves ceļs tāds, kur ''ļoti neriebjās''...

Link to comment
Share on other sites

Ezeliitis

Varbūt centies atrast ko citu, kur nav matemātika tik ļoti. IT ir plašs lauciņš, bet bez matemātikas ir pagrūti. Protams, ja ziedo laiku, ej pie privātskolotājiem (math), ņem konsultācijas, vari izlabot, bet tas būs neiedomājami grūti un diezin vai Tev būs vēlme tāda pūles ielikt.

Link to comment
Share on other sites

Nu es nebūtu tik kritisks kā Ieleja, tomēr liekas ka topika autoram augstskolā nav ko darīt!

 

Ieteiktu skatīties profesionālās izglītības virzienā.

Link to comment
Share on other sites

 

ļoti riebjas
Matemātika tipiska programmētāja darbā spēlē niecīgu lomu, bet ar šādu attieksmi nekas nesanāks.
 

 

Kādam ir kādi ieteikumi kur varētu iet, izņemot LU DF
Citur labāk nebūs. LU DF ir pat izlīdzinošais kurss (obligāts tiem kam ir pietiekami zems punktu skaits iestājoties) kura ietvaros tiek atkārtoti dažādi vidusskolas matemātikas temati.
 
Ja karjeras mērķis ir būt programmētājam, tad no universitātes jāpaņem zināšanas kas ir svarīgas, bet kaut kā jāizbrauc cauri obligātajiem priekšmetiem kas nav tik kritiski karjerai (piemēram šī pati matemātika. apgalvojums ka tā sastāda 60% no visiem kursiem ir stiprs pārspīlējums, bet precīzs procents ir atkarīgs no izvēlētajiem apakšvirziem un interpretācijas par to kurš kurss ir ieskaitāms kategorijā "matemātika" un kurš nav).
Labots - gatisl
Link to comment
Share on other sites

 

 

Matemātika tipiska programmētāja darbā spēlē niecīgu lomu, bet ar šādu attieksmi nekas nesanāks.

atļaušos nepiekrist, ja neiet matemātika, tad arī loģikas nav, un programmēšanā ir tikai loģika, pie tam pareizā matemātiskā loģika. protams ikdienā nav integrāļi jārēķina, bet matemātikas tur ir pietiekami daudz. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Ja cilvēks nav spējis pat skolas vienkāršo matemātiku nokārtot ar vairāk par 4, tad gribu redzēt kā viņš augstskolā kārtos algebru, diskrēto matemātiku, matemātisko analīzi, diferenciālvienādojumus, varbūtību teoriju un vēl čupiņu priekšmetu...

 

Un tieši tā - ja nav spējas saprast matemātiku, tad nav arī matemātiskās loģikas (blondīņu, hipsteru un pokemonu murgi nav loģika) un nav iespējams programmēt vai veikt citus inženieriska tipa darbus.

 

 

 

tātad tavuprāt es esmu ebrejs, apgraizīts, lielu degunu un visai gudrs

Nezinu, ko domā viņš, bet varu piebilst, ka manuprāt Tu esi vai nu anekdošu blondīne, vai pajēls gejelis. Jebkurā gadījumā neloģikas un bezmugurkaula iemiesojums.

Link to comment
Share on other sites

TasEsmuEss

Varu padalīties ar savu pieredzi. Vidusskolas matemātiku pabeidzu ar 6 (bija ļoti tuvu 7, bet neielika) un eksāmenā bija 67%, ja pareizi atceros. Augstskolas matemātikā vienīgais ko izdevās uzrakstīt sekmīgi ar pirmo reizi bija determinanti un matricas, funkciju pētīšana, rindas, divargumentu f-jas. Integrēšana, robežas, atvasināšana, dif-v-mi bija lielākais murgs. Lai gan atvasināt un robežas rēķināt iemācījos, difus arī sāku saprast, tomēr integrēšana joprojām ir pilnīgi melna bilde. Kā rezultātā, pirmajā semestrī 6 un gadā izspiedu knapu 4 augstākajā matemātikā. Jāņem vērā, ka vienmēr visi mājas darbi tika pildīti un stundās tika cītīgi domāts un viss pierakstīts (gan vidusskolā, gan augstskolā). 

 

Tā kā ar 4 nezinu vai varēs izvilkt vēl vienu 4 augstākajā matemātikā, bet no pieredzes saku, ka ir tādi, kas atnāk no vidusskolas ar 4 un beigās saprot matemātiku uz 8 un 9.

 

P.S. citos priekšmetos mazāk par 8 nav, reāli matemātika bojā dzīvi.

Labots - TasEsmuEss
Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen

@@kroop ir pilnīga taisnība.
Tas varbūt dažiem nav acīmredzams, bet labi rezultāti matemātikā pirmām kārtām liecina par to, ka cilvēks ir spējīgs loģiski domāt.

 

 

Tā kā ar 4 nezinu vai varēs izvilkt vēl vienu 4 augstākajā matemātikā, bet no pieredzes saku, ka ir tādi, kas atnāk no vidusskolas ar 4 un beigās saprot matemātiku uz 8 un 9.

Tas darbojas abos virzienos, ja spēj loģiski domāt, tad jebkurā laikā nepieciešamo var apgūt.
Un ja tā, tad var mierīgi iztikt arī bez tās LU DF.

 

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Gadījās man reiz pabeigt ar zelta medaļu matemātikā un tāpēc atļaušos iepirst ka manuprāt labi rezultāti matenē liecina ne tik daudz par spēju domāt loģiski, kā par drosmi domāt patstāvīgi. Tā sanāca ka matzvaigzni kabatā nenoslēpsi un krogā pie uzsaukta alus kausa ir sanācis apmācīt vesalad dvojušņiku armijas, un nu nav viņi stulbi, nu nav!!! Kad viņam paprada a nu kā tu pats domā kā būtu pareizi, nu pasaka viņi pareizu risinājumu, a pie tāfeles kautrējas, nevar, apstulbums un bailes iestājas, pat nezinu kas. Karo4e, diezgan lielā mērā tā ir pasniedzēja nespēja iedvesmot studentu

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Gadījās man reiz pabeigt ar zelta medaļu matemātikā un tāpēc atļaušos iepirst ka manuprāt labi rezultāti matenē liecina ne tik daudz par spēju domāt loģiski, kā par drosmi domāt patstāvīgi. Tā sanāca ka matzvaigzni kabatā nenoslēpsi un krogā pie uzsaukta alus kausa ir sanācis apmācīt vesalad dvojušņiku armijas, un nu nav viņi stulbi, nu nav!!! Kad viņam paprada a nu kā tu pats domā kā būtu pareizi, nu pasaka viņi pareizu risinājumu, a pie tāfeles kautrējas, nevar, apstulbums un bailes iestājas, pat nezinu kas. Karo4e, diezgan lielā mērā tā ir pasniedzēja nespēja iedvesmot studentu

Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

Ja karjeras mērķis ir būt programmētājam, tad no universitātes jāpaņem zināšanas kas ir svarīgas, bet kaut kā jāizbrauc cauri obligātajiem priekšmetiem kas nav tik kritiski karjerai (piemēram šī pati matemātika. apgalvojums ka tā sastāda 60% no visiem kursiem ir stiprs pārspīlējums, bet precīzs procents ir atkarīgs no izvēlētajiem apakšvirziem un interpretācijas par to kurš kurss ir ieskaitāms kategorijā "matemātika" un kurš nav).

Turpini  rakstīt savus smukos interfeisus kaķu bāzēm un ēd barankas.

Link to comment
Share on other sites

rejectee

Es arī vidusskolu beidzu ar 4 matemātikā, eksāmens bija uz B. Augstskolā 7-8. Taču izskatās, ka tev nav gadījums ar augstām prasībām vidusskolā (jāatzīst, ka nemācījos). Uz budžetu īpaši necerētu ar tādām atzīmēm...

 

P.S. Tikko kā pabeidzu LLU (Datorvadība un datorzinātne). Ar "riebjas" attieksmi būsi viens no 50%, kas 1. kursu nepabeigs.

Labots - rejectee
Link to comment
Share on other sites

Autoram varu tik piebilst ka labs metinātājs vai automehāniķis pelna vairāk par viduvēju programmētāju. Nav nekādas jēgas līst jomā, kura nav tavējā! 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

rudis323
(labots)

Nav jau tā ka ļoti riebjas, bet riebjas tad, kad neko nesaprotu, ja jau saprastu pamatus, tad jau vareetu parejo arī padomājot saprast..

 

Kapēc tad LU DF atļauj pieteikties ar 4, ja jau tik daudzi pēc I semestra aiziet prom ? Būtu uzlikuši minimālo 7 vai 8 mat ex atzīmi...

 

Šim apgalvojumam es gribētu piekrist! Par matemātiku gan nē, bet man līdzīgi bija ar ķīmiju, patrāpijās skolotāja, kurai vajadzētu ieņemt kādu no biedra ieleja dotajā linkā pieminētajiem amatiem. Līdz Tas, ka labu speciālistu trūkst, ok, bet kuru katru tur laist gluži nevajadzētu!

 

Nu man skolotāja skolā vispār atnāca uz stundu tikai uzrakstīt uz tāfeles,stundas laikā vazājās uz ēdnīcu ēst, un dzert kafiju ar pārējām učenēm.. Ne pie kāda gāja klāt kaut ko pārbaudīt, neko, (viņai skolā 3 amati - matemātika no 5-12 klasei., mācību pārzine un bērnudārznieku klases uzraudze).. Mēs matemātikas stundās pārējie vispār nedomājām, tikai no tāfeles norakstijām kladēs, jo tas skolotājai "likās svarīgāk" nekā iemācīt loģiski to visu saprast, galvenais bija tikai rakstīt..

 

Vēl ir variants ņemt un ātri to matemātiku iemīlēt un izraut cauri kādu online kursu - https://www.udacity....-algebra--ma008

 

Vasaras laikā būs jaizmācas viss šitas + vel kkādus khanacademy.com kursus..

Labots - rudis323
Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

Nav jau tā ka ļoti riebjas, bet riebjas tad, kad neko nesaprotu, ja jau saprastu pamatus, tad jau vareetu parejo arī padomājot saprast..  

Tāpēc, ka par katru studentu viņiem maksā valsts. Un tu visticamāk arī tiktu LU. 

Link to comment
Share on other sites

Rūdi, tiešām domā, ka pa vienu vasaru sagrābsi to, ko 12 gados nevarēji? :D

 

Par skolotājiem - ņemot vērā kādas algas viņiem maksā es brīnos kā vispār kāds tur strādā...

Bet tomēr tev takš bija klases biedri, kas nokārtoja eksāmenus ar normālām atzīmēm, mācoties pie tās pašas skolotājas, vai ne? ;)

 

Mācies profesiju un ej strādāt! Savādāk var sanākt ka tiešām būsi diplomēts slotas operators!

Link to comment
Share on other sites

Ja ir tehniskā domāšana un tās lietas patīk, tad var gan programmēt, gan administrēt. Gan jau tos matemātikas kursus iespringstot uz 4 var izvilkt. Ja gribi dzīvē nodarboties ar programmēšanu tad uz to arī jakoncentrējas, un programmēšana jāmācās pašmācības ceļā praktiskā līmenī papildus universitātes vielai. Darbā ņemot neviens tev atestātu vai atzīmju izrakstu neprasīs, bet prasīs ko māki un ko vari izdarīt. Tas ka būsi matemātikā dabūjis 10 dzīvē nevienu neinteresē. 

 

Tas vai būsi slotas operators vai nē atkarīgs no paša. Jāņem vērā ka no tiem kas iestājas DF, programmēt spējīgi ir varbūt 20%, bet IT jau nav tikai programmēšana vien.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Nedomāju, ka ir runa par 12 gadiem, bet par vielu, kas ir pēdējās 3 klases - videne.(?)

 

Pirms tam mateni vajadzēja izglītības sistēmai un senčiem, un skolotājai + skolotāja bija nekāda. Tagad vajag pašam, lai tiktu tālāk. Viss ir atkarīgs no prioritātēm un pieejas.

Link to comment
Share on other sites

wailjdii

Visticamāk netiksi nemaz iekšā LU DF, jo ir parādījies pieprasījums pēc šīs fakultātes. Kad pats stājos (2008), tiku iekšā ar saviem C līmeņiem, bet brachka pagājšgad ar saviem C netika vairs un aizgāja uz Ventspili. Ja esi matemātikas sūdabrālis, visticamāk tālāk par 1. semestri netiksi, ja vien tev nav patiess krampis. Ja ir krampis, tad viss ir iespējams. 

Kautkas te ieteica Prof. izglītību - manuprāt laika tērēšana, tad labāk uzreiz iet strādāt. Gadījās vidusskolas vietā tehnikumu pabeigt un varu teikt, ka no izglītības kvalitātes tur nav ne smakas.

Labots - wailjdii
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

. Lai gan atvasināt un robežas rēķināt iemācījos, difus arī sāku saprast, tomēr integrēšana joprojām ir pilnīgi melna bilde.

Integrēšana ir atvasināšanai pretēja darbība. Attiecīgi, ja zini vienu, zini arī otru.

Link to comment
Share on other sites

rudis323
(labots)
Rūdi, tiešām domā, ka pa vienu vasaru sagrābsi to, ko 12 gados nevarēji?

 

Nu vispār jau 5 gados. Sāku nesaprast sākot ar 7 vai 8. klasi, gāju pie privātskolotāja 8. klasē, un vel tagad atceros kā rēķināt kvadrātvienādojumus, protams ja tik reti lietoju viņus, tad arī aizmirstu..

 

 

Bet tomēr tev takš bija klases biedri, kas nokārtoja eksāmenus ar normālām atzīmēm, mācoties pie tās pašas skolotājas, vai ne?

Visas klases vidējā atzīme matemātikā I SEM bija 4.09 (starp 30 cilvēkiem) ~17 bija nesekmīgi, tas tik parāda skolotājas līmeni...

09nJW4l.png

 

Visas klases I SEM statistika.. 

 - skolēna vērtējumi;     - vidēji klasē priekšmetos;     - vidēji klasē

mwno8HF.png

Nu pēc šitā chart var saprast kurš priekšmets bija vissliktāk mācīts. Par psiholoģiju vispar nav jēgas runāt.. psiholoģe kas piestrādāja skolā, pilnu laiku strādā VID.. Lielākā daļa uz stundu atnāca tikai gada beigās, viņa vel prasija kādas atzīmes viņai salikt, tie kuri prasija 9 un 10, to arī ielika :D..

 

 

II SEM bija līdzīgi, matemātika drusku uzlabojas - 4.57 (visai klasei kopā skaitot)

v4ujw8g.png

 

 

 

un programmēšana jāmācās pašmācības ceļā praktiskā līmenī

Jau pagāšgad pa pusei izmācijos CS50x (Ja kādam interesē, tad te bez reģistrēšanās var visus vid apskatīt - http://cs50.tv/2014/fall/)mājās mācoties kaut kā nevar uz to visu mācišanos koncentrēties, jo tik daudz kas cits ir jādara, tāpec ar gribas iet klātienē mācīties..

 

bet brachka pagājšgad ar saviem C netika vairs un aizgāja uz Ventspili

Tas arī ir atkarīgs no tā cik lieli math geek piesakās katru gadu, ja nu galīgie ģēniji,tad protams ka pārejiem ar nespīd tikt 260 vietās.. Ja jau piem. šogad būs max ex atzīmes 7 vai 8 ,tad jau tie max punkti nebūs 1000 ,bet būs ap 900, tad arī parējie ar saviem C varēs tikt tajās 260 vietās, jo tad tas slieksnis būs ap 400 pt, ne 550 kā tas ir bijis..

Labots - rudis323
Link to comment
Share on other sites

 

 

mājās mācoties kaut kā nevar uz to visu mācišanos koncentrēties, jo tik daudz kas cits ir jādara, tāpec ar gribas iet klātienē mācīties..

pamēģini mācīties darot- nevis lūri video, bet izdomā projektu, kuru uztaisīsi, man tas sākumā bija bāra info lapa ar jaunumiem, kontaktiem un paštaisītu CMS priekš pasākumu afišām, tad uztaiju skaistumkopšanas salonam info lapu (kuru vēlāk pārtaisiju uz wordpress), pēc tam uztaisiju jau sarežģītu spēles runescape trakeri, kas vilka no API datus, pieglabāja un izdeva grafikus, highscores un tādas lietas. tā sākās mana kā web developera karjera, pa virsu tam iemācijos konfigurēt serverus.

 

ja neinteresē web, nopērc raspberry pi un uzbūvē ar telefonu vadāmu robotu kaut vai (izmaksas būs 100-150 EUR, bet ar tie sūdiņiem pēc tam varēs daudz ko citu uztaisīt)

 

vai taisi ios/android applikāciju

Link to comment
Share on other sites

@@rudis323,"Skaists" jums klasē līmenis,lielā daļā priekšmetu, klases vidējais ir zem 5. Zem 5!!!!! Pēc taviem vārdiem spriežot sanāk,ka jūs esat gudri eņģelīši, tikai jums visas skolotājas nevelk jūsu līmeni? Varbūt tomēr vaina apmācamajos?

Link to comment
Share on other sites

aug

debeloīdu paaudze. Debeloīdu paaudze kurai nav kripatiņas paškritikas un reāla skatījuma uz lietām. 4 matemātikā , 4 latviešu valodā - viņi vēl sapņo par augstskolu un budžeta vietu 

Labots - LSTP
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vispār īsti nav ko teikt! 3.xx matemātikā, 3.xx literatūrā, 4.xx latviešu valodā. Ok, var jau cerēt uz budžetu(par palikšanu tajā), taču tad cipariem jābūt apmēram par 3 ballēm augstākiem... Indīgo.

Link to comment
Share on other sites

Ir vēl kāds, kurš uztver LV izglītības vērtēšanas metodiku nopietni? get real.

Labots - PuPs
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

rudis323

Nu protams, visi kas dzimuši sen atpakaļ Krievzemes savienībā, ir viegli teikt ka paši ir vainīgi, jo tajos laikos apmācija kā armijā, un klasē vienmēr bija klusums, bet KO TAGAD VAR Sagaidīt no učenēm, kurām maksā 500 EUR ? un kuras savākušas papildus amatus, lai tik lielāka alga būtu..

Link to comment
Share on other sites

Neteiktu, ka manā krajā ar skolotājiem būtu slikti. Arī daudz kas ir atkarīgs no paša un nē, visus neapmāca kā armijā, taču ja ar galvu viss ir kārtībā pietiek mājās izpildīt darbus uz atzīmi un pirms PD vismaz kaut ko apskatīties, pierakstīt uz plaukstas/lapiņas, noreproducēt telofonā kādu shēmu no grāmatas. Vēl var arī kādam klases biedram/interešu izglītības kolēģim pajautāt, varbūt kāds kaut ko saprot.  Tad arī gala rezultāts kaut kāds būs.

 

tqipdjgedz1o3xqmohs2.jpg

Labots - Kazarms
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau izglītības sistēmas degradācija Latvijā sākās ar 10 ballu vērtēšanas sistēmas ieviešanu, lai katram muļķim un sliņķim arī kāda daudzmaz pieklājīga atzīme sanāktu...

Nezinu, kas tagad ar to matemātiku viduskolā, bet manā laikā, ja jau pamatskolā pauris bija strādājis, tad neatceros, jebkādas grūtības tālāk un arī institūtā tāpat...

Vienu gan varu pateikt, tam visam jau vajag ielikt pamatus gan ar aritmētiku utml. sākot bērnībā...

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

@@rudis323,nerunā par lietām par kurām neko nezini. Arī tajos laikos skolotāji galīgi nebija top apmaksātā profesija. Kā arī savs darbs ir jādara labi, neatkarīgi no atalgojuma lieluma.Tāpat arī toreiz bija tādi kas laida luni, bet vismaz bija kāda cieņa pret skolotājiem. 


Man nav pieejama visas klases statistika ( apmaksātais periods beidzies)atļaušos iemest sava vidusskolas beidzēja 12.klases atzīmes. Viena no Rīgas centra skolām,kur drāž jūtami pamatīgāk nekā MAzpisānu skolās. Tā ka pat viena meitene no šīs klases kura iestājās LU, saka ka LU reāli degradē ja salīdzina ar to ko iedīdija skolā

 

Untitled.png

Link to comment
Share on other sites

@LSTP Cik sen esi beidzis? Izskatās pat ļoti labi! Un par to drāšanu ir baigi atkarīgs no skolas. Piemēram manā nekurienes skolā lai dabūtu izcilas atzīmes ir jāstrādā tik pat cik Rīgas centra skolā. Ir aizgājuši klasesbiedri uz pilsētas skolām un tā ir atpūta, salīdzinot ar mūsu mazo skolu.

Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen
10 ballu vērtēšanas sistēmas ieviešanu

Vēl precīzāk būtu - reformas. Divdesmit gadus reformē un ir jau redzams rezultāts, negatīvs, bet ir. :mrgreen:

Un jā, ja pamatskolā iedīda kārtīgus pamatus, tad videnē nekā grūta nav. Es savā laikā oficiāli varēju neiet uz dažām stundām, jo tur man vienkārši nebija ko darīt.

Par matemātiku runājot, pamatskolas mat. skolotāja jau laicīgi pateica, ka vidusskolā neviens ar karotīti mutē nebāzīs, lai esam gatavi. Un tā arī bija - ienāk klasē, bla bla bla, uzraksta uz tāfeles kaut ko, bla bla, nodzēš, raksta nākamo, bla bla bla, stunda galā. Ko paspēji pierakstīt, tas ir. Nākamajā stundā ieskaite. :biggrin: No visas klases nokārtoju es un vēl viens džeks. Tas maina arī skolotāja attieksmi, ja arī pēc tam kaut kur būs aizķeršanās, tad skolotājs paskaidros speciāli tev, jo redzēs, ka tam ir kaut kāda jēga.

Labots - HIGH-Zen
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...