Jump to content

1a.lv patērētāju tiesības juridiskai personai


Go to solution Solved by martinno,

Recommended Posts

andriigais

Labdien!

1a.lv iegādājos 2 datoru komplektus bez saskrūvēšanas.

Instalāciju veicām paši, viss jauki strādāja.

Mēģinot rasēt microstation programmā parādījās videokartes gļuki, strādāt nebija iespējams, uzrāda liekas līnijas. Kad uzliek vecāku videokartes draiveri, gļuku nav. Ar veco ir iespējams strādāt. Bet windows jau ir gudrāks un nevienam neprasot pats uzliek jaunāku draiveri. ŽOPĒNS! Atkal gļuki. Tā liekot vecāku draiveri un cenšoties atslēgt visa veida draiveru apdeitus pagāja nedēļa, sapratām ka nav iespējams strādāt.

Ziņoju 1a.lv par videokaršu maiņu, pieņemot, ka es esmu patērētājs un man ir 14 dienu atgriešanas tiesības. Viņi mani vienkārši atšuj, sakot, ka juridiska persona nav patērētājs!

Neesmu lasījis PTA likumu, bet no pašiem PTAC saņemt atbildi var apmēram mēneša laikā.

Kopš kura laika patērētājs ir tikai fiziska persona?

 

Runa ir par 2 gab. šādām videokartēm: MSI GF GT 210 1GB GDDR3 PCIE N210-TC1GD3H/LP

http://www.1a.lv/msi_gf_gt_210_1gb_gddr3_pcie_n210tc1gd3hlp

 

Redz kur paši microstation ražotāji zin šo problēmu, ir informējuši NVIDIA par to.

http://communities.bentley.com/products/microstation/f/273/t/100357

 

Link to post
Share on other sites

Viņiem laikam ir taisnība

 

 

patērētājs — fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību;  http://likumi.lv/doc.php?id=23309
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

Jā, un vēl garantija var būt tikai gads! Nav obligāti jābūt divu gadu garantijai.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
andriigais
Tā nu gan nav.Konkreto apdeitu var atcelt no Microsoft.

Varbūt vari padalīties, kurā vietā ķeksītis jāieliek vai jāizņem?

Esmu noņēmis draiveri instalējot Auto Updater, tas vispār netiek instalēts. Esmu ielīdis caur Device Manager, izslēdzis update iespējas. Bet viņš vienalga pēc kāda restarta vai vienkārši dīkstāves 20min, uzmet jauno draiveri un reizēm uzkarina kompi ar melnu ekrānu.

 

Ir jau uzlikts ražotāja draiveris. Bet uz apdeitiem nevienā vietā neparādās, ka viņš kaut ko grib apdeitot. Vienkārši atnāc ar kafijas krūzi rokās un rasējumi neiet.

Visās vietās, ko varēju atrast, ir ielikts ķeksītis - never update. Nelīdz.

Edited by andriigais
Link to post
Share on other sites

Vispirms atinstalee savu Auto Updater -i.
Peec tam ieksh Windows Update - uzliec, lai informee par updeitiem, bet automaatiski neko neinstalee
un nekaadas draiveru versijas pashas vairs nemainiisies.

  • Patīk 4
Link to post
Share on other sites

Varbūt vari padalīties, kurā vietā ķeksītis jāieliek vai jāizņem?

 

 

Ja izņem ķeksi, kur mans sarkanais rimbulis, tad viņš instalē tikai important upd, un, man šķiet , draiverus arī neinstalē.

post-64762-0-74014500-1434710899_thumb.png

Link to post
Share on other sites

Sava datora videokartei arī esmu uzlicis ražotāja draiveri. Ik pa laikam MS uzbāžas ar savu videokartes draiveri, bet es to neinstalēju. Man automātiski instalējas svarīgie apdeiti, tie draiveri ir pie ieteicamajiem, kuri neinstalējas paši no sevis, ja ir ražotāja draiveris jau virsū.

Link to post
Share on other sites

Nvidia kotroles centru var nelikt, un var atsevišķi noņemt.

Edited by jema
Link to post
Share on other sites
andriigais

 

 

Esmu noņēmis draiveri instalējot Auto Updater, tas vispār netiek instalēts.

Ir bijis arī tas Control Center vaikāviņutur. Nepaliek labāk nekādā veidā - ne ar viņu, ne bez viņa.

 

 

Ja izņem ķeksi, kur mans sarkanais rimbulis, tad viņš instalē tikai important upd, un, man šķiet , draiverus arī neinstalē.

Pamēģināšu šo, pēc kāda laika ziņošu par rezultātu. Reizēm izdodas visu dienu bez apdeita iztikt, reizēm 2x stundā dabūju to pārinstalēt.

Link to post
Share on other sites
raiviic

 Ne jau pārdevējs vai ražotājs te vainīgi, bet gan instalētāja abas kreisās rokas. Kopš kura laika Microsoft universālie draiveri skaitās labāki par ražotāja oficiālajiem ??? Ja arī apdeito, tad tikai ar jaunāku ražotāja (bet nereti jaunākas versijas ir gļukainas), ne  Microsoft . 

  Pirmkārt - nekādus automātiskos apdeitus, bet lai OS tikai ziņo, ka ir pieejami un tad pats izvēlies kurus un kad apdeitot. 

 Otrkārt - ne jau konkrētā karte ir brāķis, bet līks, vai līki instalēts softs - kāda vēl maiņa ?

 

 

Reizēm izdodas visu dienu bez apdeita iztikt...

 Normālā OS apdeiti par sevi atgādina labi ja reizi mēnesī (pēc apdeitu otrdienas), tas ka tev ik pa pusstundai kas mainās, tikai norāda, ka instalējis un konfigurējis nejēga.

  P.S.

Man arī esošajai videokartei windows piedāvā savu atjauninājumu (protams ignorēju), bet nekas bez manas piekrišanas nenotiek. Automātā esmu atstājis tikai antivīrusa apdeitus.

Edited by raiviic
  • Patīk 3
Link to post
Share on other sites

Ko viņš installē MS video draiveru vai Nvidia draiveru? Ieteiktu parādīt kādam, kas kaut ko saprot no tā visa, jo viss baigi jocīgi izklausās.

Link to post
Share on other sites
erikonkulis

 

 

Kur problēma karti aiznest kā brāķi ?
kāda jēga
Link to post
Share on other sites
martinno

 

 

1. gadā garantija visiem vienāda, nevis kāda mistiska "ražotāja garantija", bet ja kaut kas nestrādā, tad pārdevējs remontē

Nu nu nu... Juridiskai personai ir tikai ražotāja garantija, ja tādu rāzotājs ir noteicis. Juridiska persona NAV ikdienas patērētājs. Kaut vai ņemot par piemēru - elektriskā tējkanna:

Mājās tā tiek lietota, pieņemsim, 3x dienā, ofisā - 33x dienā. Ja rāžotājs, ņemot vērā šādus apstākļus (anormālu slodzi), ir vēlējies piedāvāt juridiskai personai garantiju (12/24/36/u.t.t.) mēnešus, tad viss ir ok, ja garantija netiek dota - visu gaišu. Muļķīgi, bet fakts.

 

Ne par velti daudzas elektropreces tiek iedalītas - mājai un pro lietošanai... Protams, cenas arī krietni atšķirīgas...

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
martinno

Taisnība - bet pārdevējs TEV IR IZSNIEDZIS GARANTIJU, nevis Tev ir tiesības gadu čakarēt viņam prātu, ja tādas, viņa izsniegtas, garantijas nebūtu :)

Link to post
Share on other sites

 

 

šaubos vai Latvijā vispār var "nedot garantiju"

 

Juridiskajiem profesionālai lietošanai mierīgi, ja pircējs negrib pildīt ražotāja prasības (nu tur iekārtas regulārās apkopes pie autorizētajiem, tikai oriģinālie izejmateriāli utt.). Cits jautājums, cik bieži šādi precedenti tiek pielietoti dzīvē.

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Piebildīšu ka garantija juridiskām personām ir pārdevēja/ražotāja brīva griba. Var arī nebūt garantijas ne dienas! 

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
martinno

Garantija vispār nav obligāta - ne juridiskām, ne fiziskām personām. Pat daudzos gadījumos, kad tiek pieminēta "garantija 2 gadi" - reāli tādas nemaz nav.

Garantija = ražotāja dots apsolījums bez maksas saremontēt, apmainīt, u.t.t. preci noteiktajā laika periodā. Tai ir jābūt sniegtai rakstveidā, norādot ražotāja kontaktus/pārstāvniecību, u.t.t.

Ja kāds tagad paņemtu rokās kādu garantijas talonu, tad kādos 80% tas ir fufelis - tur būs rakstīts, ka patērētājam (fiziskai personai) ir tiesības 2 (divu) gadu laikā iesniegt prasījumu pārdevējam par preces kvalitāti... Tas arī ir spēkā bez jebkāda papīra/talona, u.t.t.

 

Varam pastrīdēties, ja kādam ir luste, BET es brīdinu - šodien ir piegdiena un es nesen ar PTAC būros cauri garantijām un pārējiem draugiem :)

Link to post
Share on other sites

 

 

es nesen ar PTAC būros cauri garantijām un pārējiem draugiem

 

Tu šito par Latvijas situāciju, vai ne? Vecajā Eiropā, cik zinu, dzīvē viss ir vienkāršāk.

Link to post
Share on other sites

 

 

Garantija vispār nav obligāta

Tā gan nav. Eiropas Savienībā ir noteikumi, kas paredz garantiju. Nezinu kā tur viss tas sadalās, ko nodrošina pārdevējs, ko nodrošina ražotājs, kas attiecas uz privātpersonām, kas attiecas uz juridiskām personām... nezinu, gan jau tur viss ir sarakstīts visādiem gadījumiem. Bet garantija Eiropā ir obligāta.

Link to post
Share on other sites
martinno

Redz, mēs jaucam garantiju ar likumiskajām tiesībām iesniegt prasību par preces kvalitāti.

Garantija NAV obligāta.

Likumiskās tiesības ir 2 gadus - šis ir nevis obligāts, bet tā tas ir - un no tā pārdevējam neatkratīties...

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

 Sauc to kā gribi, likumiskās tiesības, kas tev ir kā pircējam, vai garantija, ko nosaka likums. Parastais pircējs, tas ir, fiziska persona, jebkurā gadījumā dabū vismaz 2 gadu garantiju. Kaut vai ražotājs paredz tikai 1 gadu, veikalam jānodrošina tie 2 gadi.

 Juridiskas personas gadījumā tas nav, juridiskas personas dabū ražotāja garantiju, nezinu, ir obligāti ražotājam jāgarantē vai nav, bet es pērkot kaut kādu preci vienmēr painteresējos, kādu garantiju ražotājs dod. Piemēram, datora daļu pērkot, vienādu specifikāciju lietas no dažādiem ražotājiem, vienam garantija 1 gads, otram 2 gadi, a trešam 3 vai pat 5 gadi, tā tāda sava veida reklāma precei. Un kad es izvēlēšos, mani neinteresēs, vai tas ražotājam ar likumu ir noteikts - dot garantiju, vai tas ir tikai ražotāja labā griba, es izdarīšu izvēli ņemot vērā arī ražotāja doto garantiju, un nepirkšu neko, ja ražotāja garantijas nebūs vispār.

Link to post
Share on other sites

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. panta 1. daļa nosaka, ka patērētājs (fiziska persona) ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Pēc šīs tiesību normas var secināt, ka jebkuram pakalpojumam vai precei ir garantija vismaz divi gadi, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nav noteicis ilgāku gaantijas termiņu. Taču, pēc Civillikuma 1620.panta (kas ietver sevī ne tikai fiziskās personas,  bet arī juridiskas personas) var secināt, ka zaudējumi ir jāatlīdzina jebkurai personai, ja tā ļaunā nolūkā ir noklusējusi vai apslēpusi viņam zināmos lietas trūkumus, vai noteikti apgalvojis, ka tai ir zināmas īpašības (prece vaipakalpojums neatbilst apsolītajam). Pēc visa iepriekš teiktā var secināt, ka garantija ir visam!

 
Civil procesa likums paredz, ka noilgums prasības celšanai tiesā ir 10 gadi!!!
Edited by Puucis
Link to post
Share on other sites

ir vēl viena nepieminēta nianse - tā kā komplekti pirkti bez saskrūvēšanas, tad pircējs formāli uzstājas arī kā datora ražotājs, līdz ar to par detaļu un programmu savietojamību atbildīgs pats.

 

un to ka tu pērc detaļu izmantošanai situācijā, par kuru ir publiska informācija par problēmām... nekāda pta, nekāda atgriešanas pamata.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Ronalds

Vēlreiz piebildīšu - Juridiskā persona nav patērētājs un līdz ar to Patērētāju tiesību aizsardzības centram par šo pilnīgi nav nekādas darīšanas. 

 

Topika autoram varu ieteikt tika pareizi nokonfigurēt logus lai tiktu izmantots video draivers ar kuru iekš microstation viss strādā un beigt ķert kreņķi.

 

Ja kas, man pazīstami mērnieki rasē ar microstation uz datoriem ar integrētajām intel videokartēm un pilnīgi nekādu problēmu! Cik zinu, tad 2D rasējumiem no papildus videokartes jēga ir minimāla, lai neteiktu ka viņas vispār nav! 

Link to post
Share on other sites

 

 

Kad uzliek vecāku videokartes draiveri, gļuku nav.
Tā tad karte nav bojāta,bet vaina draiveros.

 

Ziņoju 1a.lv par videokaršu maiņu,

    Kāda daļa vispār veikalam ,ka lieto Windows un ar jaunāko draiveri problēmas? Karte ta nav bojāta vai brāķis. Vainu nopirki sev nepiemērotu produktu vai ar pretenzijām pie Microsoft. (ja problomes pēc oficiāla windows atjaunināšanās.)

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...