Jump to content

Camcorder, vai DSLR


andromeda
 Share

Recommended Posts

Sveiki.  

 

Vajag aparatu, lai filmetu video, bet isti nevaru izveleties pareizo (DSLR, vai Camcorder)

*Buzets, lidz 500 eiro

*TIks filmeti koncerti slegtas telpas, jeb koncertzale. Ka ari pamata video blogosana.

 

Uz doto bridi ir sads variants - Sony α SLT-A77V 24,0 MP, Sony α5000, vai Sony HDR-XR500VE.

 

P.S. Pirkt domaju no vacijas veikaliem.

Labots - andromeda
Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Ja to video domā arī kādam rādīt, tad kādi 100eur no budžeta atliec ārējam mic. Man jau šķiet, ka kāds DSLR + gaišs fiksētais objektīvs varētu būt ok izvēle.

Link to comment
Share on other sites

TIks filmeti koncerti slegtas telpas, jeb koncertzale

  Nu ja šitāda doma, tad nevis kurš katrs ārējais miķis, bet kvalitatīvs stereo, vai pat atsevišķs portatīvais rakstītājs (lietojams gan kopā ar kameru, gan atsevišķi.

Pašam (filmēju ar EOS 70D) ir gan šāds miķis, gan šāds rakstītājs - nereti lietoju abus, jo - pārvietojoties vai grozot kameru, uz tās esošais miķis maina skaņu (sevišķi, ja kādu mirkli pagriez uz publiku), bet H4N uz atsevišķa statīva pareizajā vietā ieraksta perfekti. Pie tam raksta augstā studijas kvalitātē 24-bit/96-kHz WAV (protams, var arī švakā mp3, bet nu tas nav nopietni).

Abiem samērā laba virziendarbība - zālē blakus un aizmugurē klepojošos gandrīz nejūt.

 Kā arī - nekādā gadījumā ne "fixi" - bet filmēšanai domātu beztrokšņa, ar plūdenu zoom un autofokusa iespējām zūmu. Man kā kanonistam jau elementāri šis ir OK - tiek filmēti kori, uzvedumi, ansambļi atrodoties zālē ~ 10 m no skatuves un smuki paņem gan kopplānu, gan līdz 3 purnu tuvplānu. Protams, vajag stabilu statīvu ar panorāmas galvu un fokusēšanas rokturi, lai zūmētu bez rāvieniem.

  Nu jā - ko es te - tad jau tavi 500 eiro jāreizina ar 3 :D.

Labots - raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

andromeda

raiviic paldies. loti noderiga info.  Protams prieks manim sis komplekts ir kosmos :)

Ka butu ar mazu mikrofonu kas sprauzas pie drebem, piemeram sadu. (gadijuma ja filmejot cilveks kustesies)

 

lavalier-mikrofon-zum-anstecken-foto-ham

Labots - andromeda
Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Jēga raiviic no tava ieteikta, ja tas neietilps budžetā ?

 

Par mikrofonu priekrītu, atsevišķi, labā lokācijā uz statīva, labs variants ir zoom h1, pats izmantoju, nav tik daudz fīču kā h4, raksta arī waw, pa 60eur leitotu var uzganīt. 

 

Kā ir ar to tumšo EF-S 18-135 3.5-5.6 IS STM sliktā apgaismojumā ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā ir ar to tumšo EF-S 18-135 3.5-5.6 IS STM sliktā apgaismojumā ?

Nekā nav. f3,5 ir f3,5 vienalga uz kāda stikla. Telpām principā f2,8 ir minimums, labāk jau protams vēl gaišāku.

Link to comment
Share on other sites

Telpām principā f2,8 ir minimums, labāk jau protams vēl gaišāku.

  Gaumes lieta. Pats ļoti reti lietoju  mazāku atvērumu par 5,6, ja nu tikai filmējot dažu sveču gaismā. Bet tad labāk ceļu ISO. Ar šo 3,5 - 5,6 ir filmēts visādos apstākļos un nav problēmu. Pie tam zināšanai - profesionālajā TV  ir gandrīz vai obligāta prasība ne zemāk par 4, tā kā izdarām secinājumus.

 Tas piespraužamais hama miķis gan jau balsij būs OK, bet korim/ansamblum garām.

 Ar savu iepriekš minēto RODE esmu rakstījis uzveduma epizodi mežā, ap 8 m attālumā, ar 20db pastiprinājumu - ir normāli. Savukārt ar H4N ir rakstīti ne tikai video skaņa, bet arī ansambļu/koru/instrumentu (tur pieslēdzot mikšerpulti vai ģitāru un sintiķi) - CD kvalitāte bez problēmām.

Labots - raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tā jau ir. Daži, kas iesaka baigi gaismspējīgos stiklus, aizmirst, ka gaismspēja ir sinonīms mazam asuma dziļumam. Ja lietosi stiklu uz maksimālo atvērumu, asuma dziļums pārsvarā būs ļoti mazs. Pats pārsvarā lietoju 50 1.4... tikai diafragma gan pārsvarā ir => 4. Un ne jau tāpēc, ka tā girbu, bet tāpēc, ka tikai tā var dabūt kaut ko normāli fokusā, ja lieto aparātu ar kaut cik normāla iezmēra matricu. Protams, ja fočēju portretu vai makro, tad varu eksperimentēt ar atvērumu kamēr apnīk. Ja darbošanās kādā dzīvajā pasākumā - tur labāk lai ir lielāks kļūdas diapazons uzstādot fokusa punktu :)

 

 

Vispār jau šis ir neliels offtopiks un mūžīgais holywars par to kāds "bokeh" ir 1.4/1.2 un 1.8 :D Amatieri filmējot gan parasti "bokeham" īpašu vērību nepiegriež... tātad, ņemam stiklu, kura "zooms" amierina un uz priekšu. Labāk kaut ko nofilmēt OK, nekā nofilmēt ar zemu ISO un viss svarīgais būs "neass".

 

P.S. Mans posts ir totāls offtopiks laikam. Lūdzu to ignorēt - pārāk daudz alus organismā, tas pats, kurš redzams manā profila bildītē... :(

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

 

 

Daži, kas iesaka baigi gaismspējīgos stiklus, aizmirst, ka gaismspēja ir sinonīms mazam asuma dziļumam. Ja lietosi stiklu uz maksimālo atvērumu, asuma dziļums pārsvarā būs ļoti mazs.

Daži, kas runā par gaismspējīgiem stikliem aizmirst, ka ne tikai diafragmai ir nozīme, bet arī milimetriem. Diez kādu bokeh var dabūt uz filmētāju vidū populārā Tokina 11-16mm f2.8 stikla??

 

 

 

Bet tad labāk ceļu ISO.

Kā tu tiec pēc tam ar troksi galā?? Īpaši plugini?? 

Link to comment
Share on other sites

Autora budžeta iespējām visdrīzāk laikam būs kamkorderis, bet ne jau nu tas, kas pieminēts. Tas Sony modelis ir no 2009. gada. Es liktu uz Canon Legria XF G25, drusku gan ārpus budžeta bet nu manuālā kontrole ir tas, par ko vērts piemaksāt. Un, jā, Zoom rekorderis, kaut vai no lētajiem H1 vai H2n, labi noder.

Labots - x_rays
Link to comment
Share on other sites

Nu jā, šeit jāsaprot, kas ir primārs pie šāda budžeta - skaņa vai bilde.

Ja skaņa vairāk svarīga, tad varbūt pietiek ar Sony HDR MV1 . Paliks nauda pāri kādam statīvam vai tml.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Daži, kas runā par gaismspējīgiem stikliem aizmirst, ka ne tikai diafragmai ir nozīme, bet arī milimetriem

Un attālumam līdz objektam/objektiem.

Link to comment
Share on other sites

Kā tu tiec pēc tam ar troksi galā??

  Kur problēma? Ir legāls Lightroom, kura iespējas diezgan labi pārzinu. Tikai mazinot troksni, jāskatās, lai neuztaisa "plastmasas" ģīmjus. Dāmas jau var diezgan "nogludināt" , bet večiem vairāk par 40 - 45% likt nav prātīgi, labāk neliels troksnis, kuru, noņemot krāsu komponenti, pārvēršam smukā "retro" graudā.

 

  Pielikumā bildei (jā, nav šedevrs, bet mēs jau par troksni runājam) :  f-5.6, slēdzis 1/15 (no rokas), ISO 12 800 - nu troksnis noņemts 51%.   Zem 10 000 ISO vispār elementāri.

   Protams, ja vajag mazu asuma dziļumu un smuku bokē - varu bliezt arī ar 1,8 (ir arī tāds stikls), bet - fizikas likumus vēl neviens nav atcēlis un objektīviem viskvalitātīvākā bilde ir pie f/6,3 - 8. Pie mazāka vai lielāka "cauruma" jau sākas novirzes.

  Jā, par troksni - atkarīgs jau arī no kameras - mana Canon "ķēdīte"  400D>650D>70D - tad apmēram vienāds troksnis  sanāk attiecīgi pie ISO 800 > 3200 > 12 800 - matricas un kameras  procesors aizvien uzlabojas. Un vēl - bildēju tikai un vienīgi RAWā.

post-602-0-06902700-1429517944_thumb.jpg

post-602-0-23342500-1429517956_thumb.png

post-602-0-84082300-1429518256_thumb.png

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

versatile

Pašam ir bijusi krietna pieredze ar 18-135. Jā, ir tumšs, bet tāpat - par kitu tai 18-55 diapazonā - gaišāks.

IS strādā. STM fokusē smuki un labi arī iekš video. Var nofokusēties uz objektu pašā objektīva priekšā arī pie 135mm.

Par to naudu nu nav iespējams neko kvalitatīvāku un universālāku vēlēties.

Un ISO celšana... Nu nav vairs tie laiki, kad ISO 800 bija zirņu zupa.

Link to comment
Share on other sites

Versatile, autoram ir budžets Eur 500 :) Tur DSLR sistēmu pat pašu lētāko ir pagrūti iespiest, jo pēc minimuma sāksies īstā jautrība, kad konstatēs, ka vajag vēl to un to un kopā tur arī saleksies vismaz reiz 2 vai pat 3. Ar kamkorderi var vēl mēģināt ielīst.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...