Jump to content

GU10 led spotlight'i mirgo izslēgtā stāvoklī


Msnikss
 Share

Recommended Posts

Sveiciens!

 

Situācija sekojoša - dzīvojamā istabā 6 gu10 halogēnlampas(50w,220V) vēlējos samainīt pret 5.5w LED.Sacīts, darīts - iepirku @depo ne gluži lētākās(ap6eur gabalā, non-dimmable,220V). Ieliku divas jaunās led spuldzes, bet liekot trešo, pamanīju, ka pirmās divas iemirdzas ik pēc 2-3sec. Ieliku arī trešo un jā - visas skaisti rindiņā, viena pēc otras, iemirdzas(tipa flash). Ak, jā - ieslēdzot viss labi - spīd :)

Dzīvokļa elektroshēmu nezinu,jo to nopirku pirms 2 gadiem un ar elektrību nav bijis nekādu problēmu. Zem slēdža stāv dimmers(nestrādājošs), pēc iepriekšējās saimnieces teiktā, tas esot atslēgts,jebšu savienots pa taisno, jo bieži izbeidza savu darbību.

Slēdzis dubultais, katra puse 3 spuldzēm.

Lūgums minēt kafijas biezumos, kāda ir problēma un iespējamie situācijas risinājumi.

 

led's šāds.

Labots - Msnikss
Link to comment
Share on other sites

Msnikss

Ak,jā - neiedomājos, ka tas varētu būt tik nozīmīgs faktors pat lai to pieminētu.

Vēl lasīju, ka kaut kādi duālie slēdži esot liekami, kas atslēdz ne tikai L1, bet arī neitrāli?

Link to comment
Share on other sites

Msnikss
(labots)

Lasīt vajag vairāk, lai iegūtu pēc iespējas vairāk informācijas un spētu uzkonstruēt arī kādu garāku teikumu. :grin:

Pastāstiet tās mazās neona lampiņas darbības principu - tā darbojas pa taisno no 220V?

Muļķīgs jautājums,sapratu pats :D

Labots - Msnikss
Link to comment
Share on other sites

Msnikss
(labots)

Nav neviena štruma dzīvoklī - visi laukos, tāpēc te arī uzbrūku Jums :D

Rīt paņemšu visu nepieciešamo un būs sehr gut!

 

Sirsnīgs paldies erikonkulim par risinājumu! :hi:

Labots - Msnikss
Link to comment
Share on other sites

Ja nu gadījumā neona lampiņas izņemšana problēmu nenovērš, tad universāls variants, kurš strādās visos gadījumos ir atstāt vienu halogēno spuldzi nenomainītu.
Visi pārējie varianti ar slēdžu mainīšanu būs atkarīgi no tā kā ir izbūvēts apgaismojums - ar vai bez nozarkārbām („bez nozarkārbām” nozīmē to, ka visi apgaismojuma vadi ir savienoti kopā slēdža kārbā). Ja apgaismojums ir ar nozarkārbām, tad citu slēdžu likšana neko nedos, jo tur nebūs kur to slēdzi pievienot – pie slēdža nav nulles vada ar kuru varētu veikt kāda komutācijas.

Link to comment
Share on other sites

Msnikss
(labots)

Vispār šā dzīvokļa remonta veicējiem(kaut kādā 2007.gadā remonts veikts) ar lomiku pa muguru būtu par maz - neesmu atradis nevienu(!) nozarkārbu! Izklauvēju visas sienas un ne tikai paredzēto 30cm attālumā no grīdas/griestiem. Mazums kaut kur Alu+Cu vadi 'uz skrutku' satīti? Gaitenī automātiskā gaismiņa izbeidzās - lampiņa 12V, no sensora iziet 220V. Tātad kkur pa vidu transformators izbeidzies, tikai kur? Būtu nozarkāras, kaut vai aiz vada paraustītu, lai dzird, kur šamējais nomests, bet nekā. Vismaz mierina fakts, ka uz dzīvokli ir 13automāti + noplūdnieks..

Paldies, Firza - ņemšu vērā ;)

Labots - Msnikss
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Offtopiks par tēmu - ciemojos pie kaimiņa - butkā led lampiņa skaisti mirgo. 

Es viņam saku takš nahrenizē neona lampiņu slēdzī un gaismas mūzika pazudīs. 

 

Viņš saka - nax? Paskat cik smuki mirgo! :)

Link to comment
Share on other sites

martinno

 

 

tad universāls variants, kurš strādās visos gadījumos ir atstāt vienu halogēno spuldzi nenomainītu.

Drīzāk pareizu trafu vajag, nevis ar vecajām spuldzēm ākstīties :) 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Drīzāk pareizu trafu vajag, nevis ar vecajām spuldzēm ākstīties  
Runa jau iet par GU10 lampām! 
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711
(labots)
Vēl lasīju, ka kaut kādi duālie slēdži esot liekami, kas atslēdz ne tikai L1, bet arī neitrāli?

 

Neitrāle jau parasti ir slēdzī vai nozarē savienota ar klemmi. Tevi pieminētais viena taustiņa slēdzis, kas izslēdz gan fāzi gan nulli, bija savlaik Lexelim (pēc izskata parasts vienpola slēdzis it kā), tikai diezgan reti veikalos parādijās, jo pielietojums tam varētu būt diezgan specifisks, kā arī tikai vecā sprieguma mājās, kur nav nulles un starp fāzēm ir 220V. Tiesa tev tāds nav vajadzīgs!

 

 

Runa jau iet par GU10 lampām!

Ir jau GU10 12nieces arī, tieši tāpat kā MR16 220V 

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

12V transformatorus parasti liek tuvāk pie lampām. Gan tāpēc, lai uz lampām nevajadzētu vilkt daudz resnus vadus, gan tāpēc, ka impulsu „transformatoriem” nepatīk garas aizejošās līnijas, gan tāpēc, ka zem griestiem vieglāk tikt klāt pie transformatora. Atliek tikai atrast pareizo lampiņu, aiz kuras transformators ir noslēpts.
Elektrības instalēšana bez nozarkārbām arī nav nekas slikts. Tā pat ir ļoti laba lieta, ja vien vadi ir savienoti slēdžu, rozešu kārbās, nevis vienkārši paslēpti zem ģipškartona. Taisot elektrību bez nozkārbām sanāk gan iztērēt vairāk vada, bet apgaismojuma gadījumā nav slikti, ja pie slēdža ir gan fāze gan nulle. Tas palīdz novērst LED, CFL mirgošanu (viens no lampu mirgošanas cēloņiem ir garš vads no nozarkārbas līdz slēdzim) un nākotnē būs iespēja izmantot „gudros” slēdžus, kuriem vajag  230V aktīvo barošanu, nevis „parazītisko” no patērētāja strāvas, un nav slikti, ja „avārijas” gadījumā no slēdža var paņemt elektrību uz kādu jaunu papildus rozeti.

Drīzāk pareizu trafu vajag

Tagad sapratu, ka runa ir par GU10 lampas uz 12V.

Tad gan interesanti, ka 12V LED caur transformatoru ari var mirgot. „Parastajam” transformatoram neona lampiņas izņemšana no slēdža novērstu LED mirgošanu, bet ar „elektroniskajiem” transformatoriem tas varētu arī nedarboties, ja lampas mirgo dēļ garā vada no slēdža līdz nozarkārbai. Bet šā vai tā vienas halogēnās lampas nenomainīšana novērsīs lampu mirgošanu visos gadījumus, arī tad, ja slēdzī būs neona lampiņa.


„Divvadu” slēdžu vietā var izmanto „parasto” pārslēdzi, bet pielietot to gan var tad, ja apgaismojums ir montēts bez nozarkārbām – tas ir, ja pie slēdža ir gan fāze gan nulle, nevis tikai pienākošā fāze un viena vai vairākas aizejošās fāzes uz lampām.

post-1008-0-49230600-1425503823_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Pašā sākumā ir rakstīts GU10 220V, kāds vispār uzdotajos jautājumos iedziļinās?

Viesturs0711 - Kaut kur lasīju, ka EU nevar tirgot GU10 uz 12V un MR16 uz 220V, bet viss var būt. 

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

My bad, neizlasīju kārtīgi pirmo postu! MR16 220V lampiņas vēl nesen depiņā varēja dabūt. Čoms šādi saspridzināja kaudzi ar lampiņām. Bija uz savu galvu izdomājis, ka vannas istabā stiprākas jāieliek. Skatījās, ka lampiņas ar adatiņām un tādas arī vietā nopirka! Tikai viņam tur bija MR16 220V, bet šis nopirka 12V (veikalā jau savādāku nebija un pārdevējs arī īpaši neiedziļinājis). Par rezultātu jau īpaši stāstīt laikam nevajag! :D

 

Tiesa, GU10 bodēs redzētas nav, tikai netā!

Link to comment
Share on other sites

Msnikss

Par transformatoru gaitenī> Manā situācijā automātiskā apgaismojuma lampiņa(12V,nevis GU10, kas dzīvojamā istabā) ir ~10cm no grīdas, betona sienā, vads kā iemūrēts nekustas. Sensors pie griestiem,zem plastmasas koka imitācijas dēlīšiem ar 'šurupiem' piegriests. Lielākās cerības lieku uz to,ka trafs virs griestiem, taču 'meistari' griestu plastmasas apdares dēlīšus salikuši ar labu līmi, tā, ka nesabojājot noņemt nesanāks normāli.. Bet tas jau cits stāsts un anyway tas sensora skaļais 'tikšķis' sāka krist uz nerviem.

Veiksmi visiem! Jāiet gulēt - rīt darbadiena ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
MartiniB

 

 

tad universāls variants, kurš strādās visos gadījumos ir atstāt vienu halogēno spuldzi nenomainītu.

varbuut var liidzeet cita modelja GU10 LED iesaiste, ne halogeena -

shiis nemidzjinaas: http://www.aliexpress.com/item/6PCS-5W-450lm-Cree-COB-LED-Bulb-GU10-100-Quality-Assurance-5-Years-Warranty-LED-GU10/1821535641.html

izskataas gan jau peec reklaamas, bet nee :)

vienkaarshi rekomendeeju - 5W(warm) bliezh kaa 40W halogeena

Link to comment
Share on other sites

Es ieliku efilite 5,5w led'us. Saite

Esmu ļoti apmierināts - atšķirību no 50w halogēniem jutu tikai pirmajā vakarā - nākošā dienā jau likās, ka viss kā parasti. Ne leņķis baigi mainījās, ne stipri arī gaismas siltums.. Tikai el. patēriņš mainījās. :)) Mirgošanu atrisināja no slēdža izrautā mini lampele. ;)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...