Jump to content

Mantiskā atbildība par bojātu preci.


MakeMeGoAway
 Share

Recommended Posts

 

 

priekš tam ir kravas un auto apdrošināšana.

Vai tad tas atbriivo no atbildiibas? Tad jau visi vareetu bojaat visu un teikt bosiem "prieksh tam ir apdroshinaashana". Remonta izdevumus ta buus jaasedz darbinieka firmai kas sataisiija shmuci un liidz ar to atvilks no algas to paraadu.

Link to comment
Share on other sites

Tāpēc jau tas saucas negadījums, ja sabojātu apzināti, tad skaidrs ka jāmaksā

Es te tagad nesaku ka neviens neparko vairs nav atbildīgs un var bojāt ko vēlas, bet ir starpība starp "apzinātas darbības vai bezdarbības" rezultātā rad;itiem zaudējumem vai negadījumam. Plus te vēl vainīgais nemaz nav zināms un jau kko atvelk, varbūt pacēlājs nebij darba kārtībā, varbūt vadītājam nemaz nebij tiesību, bet priekšnieks lika kraut preci, kā rezultātā tad pats priekšnieks ir vainīgs

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Katrā ziņā es varu piebilst, ka nevajag ļaut sev kāpt uz galvas! 

 

Te vēl ir jautājums vai vispār topik autors ir vainīgs, vai tas bija negadījums. Ja negadījums uz darba devēja vai apdrošinātāja rēķina. Ja autors vainīgs, tad viņam ir jākompensē zaudējumi, ti  iepirkuma cena, nevis pārdošanas cena! 

 

Un autoram ieteiktu meklēt citu darbu - nu i nah tādu darba devēju!  (Darba sludinājumos nav obligāti jāsaka, ka patreiz strādā!) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tad pēc loģikas Stradiņa jaunā korpusa defektus piedzīs no strādnieka? Firma tak tās kolonnas nesabojāja. Jebšu iekš NASA viens nometīs kosmisko zondi uz grīdas, viņam liks tos 10 miljonus maksāt? Samērībai tak kaut kur jābūt, veikalā pircējs apgāzīs buteli, netīšām protams, neliks tak viņam maksāt, protams ja pircējs jutīsies vainīgs, tad viņš pats drīkst samaksāt. Politikāņiem tagad ir smuks sodīšanas veids, saucās disciplinārsods. Par reālu šaizes savārīšanu šos vai nu sabārs, vai pazeminās amatā.

Link to comment
Share on other sites

Arcane, cik saprotu, autoram nebija nekādu tiesību vadīt pacēlāju, vai kā viņu tur. Tādām tiesībām nav jābūt? Varbūt autoram pasūdzēties darba inspekcijā, ka dd viņam liek veikt darbus, neatbilstoši viņa kvalifikācijai? Tad paskatīsimies, kas sanāks lētāk, tā palete ar laminātu, vai sods dd.

 

p.s.

pēc autora tekstiem noprotu, ka viņš ir saprotošs un atsaucīgs, pat pārāk, bet to nevajadzētu nelietīgi izmantot.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

MakeMeGoAway
(labots)

Nu man ir autokāres vadītāja tiesības un ir praktiskā pieredze. Nav bijusi praktiskā apmācība un apgāzu neuzmanības dēļ. Principā es savu vainu nenoliedzu un topiku izveidoju tādēļ, lai noskaidrotu sīkumus, lai no manis nevar izspiest darba devējs vairāk kā likums vai kādi saistošie noteikumi paredz.

 

Edit: Jāpiebilst, ka ir ļoti daudz sanācis strādāt šajā uzņēmumā uz neatbilstoša seguma ar autokāri, bet šis nav tas gadījums.

Labots - MakeMeGoAway
Link to comment
Share on other sites

Arcane

 

 

Tad pēc loģikas Stradiņa jaunā korpusa defektus piedzīs no strādnieka? Firma tak tās kolonnas nesabojāja. Jebšu iekš NASA viens nometīs kosmisko zondi uz grīdas, viņam liks tos 10 miljonus maksāt? Samērībai tak kaut kur jābūt,

 

 

Fūre ar plazmas TV kravu ieslīdēs grāvī un šofers atpirks plazmas.Super.

Kaapeec uzreiz galeejiibaas jaaiet? Es taa neteicu. Nevajag paarspiileet. Es vienkaarshi neticu ka pilniigi nekaads sods nebuus vadiitaajam un vinjam tikai pateiks "malacis taa turpinaat" viegli uzsitot pa plecu un piesolot medalju.

Protams ka nopietnas kravas ir apdroshinaatas un shaados gadiijumos probleemas nosegs apdroshinaashana BET shoferim arii buus kautkaada atbildiiba jaakompensee jo vinjsh tak izraisiija nelaimi nevis vinjam uztaisiija avaariju. Logjiski ne? Par to ir saruna nevis kaa dazhi saka shoferis tiks sveikaa cauri deelj apdroshinaashanas.

 

P.S.Piemeera peec: Shoferis zem tilta sabojaa piekabi kam ir apdroshinaashana, vai sasliid uz ledus un sasit lampu u.tml. - vai tas uzreiz noziimees ka vinjam remonts no algas nebuus jaasedz un bosa priekshaa nebuus jaatskaitaas ka sanaaca? Sameeriiba ir sheit ka ir.

Link to comment
Share on other sites

likums vai saistošie noteikumi, eh?

 

lasi darba likumu, tur viss ir. un to kā tur nav, nosaka civillikums.

sanāk, tu sedz zaudējumus, ja tu tam piekrīti.

ja nepiekrīti, tas nozīmē civiltiesisku strīdu, ko, ja nevarat vienoties paši, izšķir likumos noteiktā kārtībā. tb, tiesa.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Nez vai atradīsiet kādu šoferi kas ar fūri speciāli saslīdēs,tipa driftēs aplī jo patīk asas izjūtas.

Nu, nav jau jādriftē, lai izraisītu CSN - 90% gadījumu tas notiek apzinātas neuzmanības rezultātā, un tieši "fūristi" ir nopelniem bagāti šajā jomā - nepareiza ātruma izvēle, jo redz jāsteidzas, zīmju neievērošana un ceļa nedošana. Sētā ar kāru ir arī savi noteikumi, bet.... visi darbinieki baidās pateikt "managerim" nē, jo nedarot pretlikumības, var šķirties no sasodīti neizdevīga darba, uz kuru jau tā stāv rinda gribētāju.

Verdikts - izglītojamies un daram kaut ko, kur nav jābūt vienam no tūkstošiem par kuriem ņirgājas manageri.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Shoferis zem tilta sabojaa piekabi kam ir apdroshinaashana, vai sasliid uz ledus un sasit lampu u.tml. - vai tas uzreiz noziimees ka vinjam remonts no algas nebuus jaasedz un bosa priekshaa nebuus jaatskaitaas ka sanaaca?

 

Atlaidīs no darba, nogriezīs prēmiju, vai arī izteiks stingru rājienu. Ne jau viņam sava alga būs jāziedo!

Link to comment
Share on other sites

Tarakaans
(labots)

Tas tikai liecina par veikalaa vadības vājumu. Tiem sačikātajiem laminātiem uzliktu 40% off un viņš būtu aizgājis projām pirms vēl plauktā paspētu ieliktu. Aizietu par to pašu cenu un zaudējumu nebūtu. Ja uzņēmuma vadība nav lojāla pret saviem darbiniekiem, tad autoram nav vajadzības un jēgas darīt, ko vairāk kā tas, kas ietilpst tavos darba pienākumos (piemērs par to palīdzēšanu blakusnodaļai). Tas tikai nepatikšanas radīs.

 

Atbildot uz pamatjautājumu. Nav jau noteikts par pilnu cenu, iepirkumu vai kādu būtu jāpiedzen. Likumā teikts "zaudējumi". Teorētiski zņēmums var aprēķināt preces iepirkuma cenu+ neiegūtā peļņa + novākšanas izdevumi + noliktavas dīkstāve un ko tik ne vēl. Tad tev tikai tiesa palīdzētu.

 

Par depiņu. Man labs draugs tur jau no pirmsākumiem strādā un tur tik tiešam jācīnās par savu vietu zem saules un regulāri tiek piemnēta "atlūguma rakstīšana" sarunās ar vadību. Nesens atgadījums. Brauca agri no rīta uz vienu no depiņiem ārpus Rīgas un "uzrāvās" uz melnā ledus un kopā ar daudziem citiem, kas bija uz ceļa, tika grāvī, rita ziņu lapā arī dzen par kārtējo masveida avāriu. Rezultātā div' kūleņi un slimnīca. Mašina ar Kasko, bet pašrisks 200eu tāpat pašam jāsedz. Tada lūk attieksme pret darbinieku kurš jau 10 gadus tur strādā.

Labots - Tarakaans
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Tur droši vien vadības hierarhija ir tāda, ka mazākie lien dibenā lielajiem, tā, ka galva brūna, tāpēc arī pret parastajiem strādniekiem tāda attieksme. Ko gan var gribēt, ja vadība domā tikai par pelnīt vairāk, pelnīt ātrāk un ātrāk un ātrāk. Taču ja nebūtu to vienkāršo strādnieciņu, sauli neredzot, vaiga sviedros raujas no agra rīta līdz vēlam vakaram, diez vai pelnītu ātrāk un vairāk.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Taču ja nebūtu to vienkāršo strādnieciņu, sauli neredzot, vaiga sviedros raujas no agra rīta līdz vēlam vakaram

Tas tu par šiem ja? 

 

 

Ko tik pa tiem pāris gadiem nepaspēju apskādēt, kamīnus pa pāris tūkstošiem, krāsu paletes un nemaz nerunājot par kkādiem sausajiem maisījumiem, reģipšiem vai profiliem, nebij laikam tāda diena kko neapskadējot. Ik pa laikam krita gan no plauktiem, gan smuki palete aizslideja no "ragiem" lietaina laika asak piebremzejot. Nebij citu variantu, darbinieku trūka, pircēji un fūres stāvēja rindā un gaidija, bij jāsteidzās.   Interesantakais gadījums laikam bij kad caurduru x5 bumeru ar ragiem. Maskavas ielas K-rauta vakara pirms slegshanas vienreiz apgazu pacelaju uz saniem un sachakareju paris Rami Renta gjeneratorus,
 

Par situāciju: ja ir akts kur fiksēti zaudējumi un abas puses to ir parakstījušas, tad neko jaunu uzkraut nevar, ja nu vienīgi ja bosi ņem uz muļķi. Un ja tas izdevās vienreiz, tad gruzīs un piestādīs rēķinus par visu un vienmēr. Autora darbavieta ir pēdējā miskaste, un iegruzīt darbinieku uz preces pārdošanas cenu vienkārši (seko virkne mongoļu/tatāru izcelsmesvārdu). Lai cik sūdīgi būtu ar darbu tuvākā apkaimē, ej prom, sliktāk nebūs 

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Tas tu par šiem ja? 

Tur jau ir perebors. Es viņus nemaz kāram tuvumā nelaistu! :D 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu ja 9 no rīta tajā autopacēlājā iekāpj un 6 vakarā tik izkāpj, pa dienu iekraujot/izkraujot 10 - 15 smagās mašinas, pārvietojot n-tās paletes pa nolikavu, pa vidam "apkalpojot" piecējus, izvairoties no steidzīgajiem x5 vadītājiem, iestājas tāds pamatīgs autopilots ar ideālajām trajektorijām, ka īpaši vairs netiek piedomāts pie sīkumiem. Skaidrs ka tādā režīmā kāda palete agri vai vēlu tiek apskādēta, pietam īpaši nepievēršot tam uzmanību.

Neko neparastu tanī apstāklī nesaskatu, bij tur vēl briesmīgāki autopacēlāja "vadītāji" un neviens neprasija māki vai nemāki, iedeva atslēgas un lika braukt, mācoties no savām kļūdām darbības laikā

Link to comment
Share on other sites

MakeMeGoAway

Šodien liela diena. Nokūstot ledum un sākoties siltajam laika, autokārēi tika nomainīti rioteņi no pilnīgi gludiem uz tādiem ar normāliem protektoriem. Čerez žopu.

 

Par to laminātu runa vairs nav bijusi. Ja kas, tad pastāvēšu arī uz to, ka akts ir sastādīts, čeks ir piesprausts un ne par kādu citu laminātu neko nezinu.

 

Un jā, par x5 vadītājiem var tikai piekrist. Un nevajag pat x5... Visiem jālien vismazākajā spraugā un jācenās aiz autokāres pabraukt man garām brīdī, kad atpakaļgaitā ceļu no fūres ārā paleti. Kaut pāri zālienam mauks, lai tikai nebūtu pa otru stāvvietas izeju jābrauc vai mazliet jāpagaida.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Depo vadība droši izlasīja šo pavedienu.

 

Par X5 - Bardaks jums tur noliktavā un tās teritorijā. Trūkst stingras rokas, kas ieviestu kārtību.

Labots - Fruzz
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nezinu kā tagad, bet kādreiz bij norma pāris reizes nedēļa tik piedraudētam ielauzt galvaskausu vai jebkādi savādāk būt fiziski ietekmētam, ja kāds steidzīgais netiks palists garām, man gan par laimi ne reizi tas prieks nesanāca, bet bij kolēģi kuriem sanāca arī izvicināt dūres ar kadu krievalodīgo celtnieku, kautgan latvieši īpaši arī neatpalika laipnībā :D  un tad beigās tev vēl liek nopirkt apskādētu laminātu, sapnis ne darbavieta :D 

Link to comment
Share on other sites

MakeMeGoAway

 

 

Bardaks jums tur noliktavā un tās teritorijā.

 

Te nu gan nebūs precīzi. Noliktava un tās teritorija ir visnotaļ labā kārtībā. Bardaks pa lielam ir visur citur, jo vissakarīgāk domājošie priekšnieki ir pozīcijās, kam ir visnotaļ ierobežota ietekme uz lietu kārtību.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu re, atrisinājās.

Zinu čali, kas sasita pilnu fūri ar alu - kaut kā ne tā salika, kaut kā pagāzās un aizgāja ķēdes reakcija. Ne sankciju, ne maksas. JO tur ir tas gadījums - darbinieks saprot, ka ja apgāzīs vēl nākamreiz, tad toč labi nebūs un ir motivācija tā nedarīt.

Tiekot pie iekš ss notirgojama lamināta pa lēto, lielai daļai var parādīties funktieris - a ko, davaj vēl vienu paletīti - nu, vai arī ja sev atstāj, tad - tā, laminātiņš ir, a davaj tagad tapetes apmērcēšu vai vēl hvz kas. Tāda, diemžēl, ir realitāte.

Vadība varēja arī izteikt rājienu un pie otrā - atlaist bez ceremonijām. Šoreiz visiem daudzmaz labi atrisinājās.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

bet kādreiz bij norma pāris reizes nedēļa tik piedraudētam ielauzt galvaskausu vai jebkādi savādāk būt fiziski ietekmētam, ja kāds steidzīgais netiks palists garām

 

Priekš tādiem jātur draugs Valērijs pie rokas :D

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
MakeMeGoAway
(labots)

Beigās to atlikušo lamināta daļu atdeva pārdošanai un vairs runa nav bijusi pēc tam.

 

Vienīgi, pirms nedēļas vai kad vedot paku, sabojāju divus profilus. Nākošajā dienā sektora vadītāja klāt ar veikala vadītājas rīkojumu: lūdzu čeku.

 

Abu profilu pārdošanas cena: 3.68€

 

Man tagad tā summa jāsamaksā. :D


Vēl atceros, ka pārdevējam, kurš ikdienā nebraukā ar autoiekrāvēju vispār, tika dots rīkojums kārtot noliktavu. Netīšām aizķēra paleti ar smilšu maisiem. Kādus trīs saplēsa. Lika maksāt. :D


Tikai nevajag pārprast. Es jau nenoliedzu savu vainu vai ko tādu, sabojāju - sabojāju. BET, čakarēties nepilnu 4€ dēļ? Vēl jo vairāk, ja ņem vērā, ka iepirkuma cena par abiem profiliem ir zem 2€? Tas sanāk veikala vadīājas darba laiks + sektora vadītājas darba laiks + mans darba laiks jau pie varianta, ka es eju un pērku un nesu čeku.

 

Tā kā man tāda kapeiku pišana pie mana atalgojuma īpaši pie sirds neiet, jo es stundā nenopelnu pat tos 3.68€, tad es, kad man atgādinās par tiem profiliem, teikšu, lai atvelk no nākošās algas, ja viņiem to naudu vajag. Tas savukārt nozīmē, ka kādam no vadītājiem ir jāraksta garš penteris par to, kas, kad un ko sabojāja, ko jāparaksta viņam, kā arī vēl 2 vadītājiem (tā sauktā komisija), kā arī man. Tīri par pašu faktu, ka kaut kas ir sabojāts. Tālāk attiecīgi man jāraksta iesniegums, ka vēlos, lai atvelk no nākošās algas. Kas reāli aizņem vēl laiku. Tad atkal kādam tas ir jāparaksta un jāievada sistēmā. :D Ā un vēļ grāmatvedei darbs, lai reāli arī atskaitītu to naudu nost.

 

Tur beigās sanāk uz algām, lai to visu izdarītu, iztērēt krietni virs tiem 3.68€.

 

Var man pārmest, ka tizli tā vilkt caur visu sistēmu, nevis samaksāt, bet, ja nodaļās tiek norakstīta katru mēnesi prece, kas vērta simtiem eiro un, pārdevējs ja ko saplēš, vienkārši uzmet kaut kur augšā plauktā un vēlāk noraksta, tad arī es varu ieņemt pozu.

Labots - MakeMeGoAway
Link to comment
Share on other sites

Tikai nevajag pārprast.

 

Veco zēn, laiks manīt profilu. Lai gan tagad mūsu Latvijā visās nozarēs piss par katru kapeiku. Starp citu, ne par tēmu. Vai kāds nevar izlīdzēt ar datiem par Eiropu, kurās valstīs Eiropā ir vislielākais uzņēmumu īpatsvars, kuri eksistē vienīgi  pateicoties, ka piezīdušies pie valsts pupa, tipa - valsts iepirkuma?

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

 

 

kurās valstīs Eiropā ir vislielākais uzņēmumu īpatsvars, kuri eksistē vienīgi pateicoties, ka piezīdušies pie valsts pupa, tipa - valsts iepirkuma?

Iespējams ka Krievijā

Link to comment
Share on other sites

Iespējams ka Latvijā, faktiski pa lielam.

 

Un "valsts pups" piezīdies pie Eiropas līdzekļu pupa, reāli bez Eiropas naudas nebūtu gandrīz nekas uzcelts.

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Nu Latvijā "veiksmīgu" biznesu lielākā daļa uzņēmumu bīda, jo ir "pirmā roka" pie siles. Protams, par to ir jāmaksā ierēdņiem. Bet kur tad tā nav?

Link to comment
Share on other sites

Problēma ir tā, ka nav spēcīgu arodbiedrību, kas pārstāvētu šādu noliktavas strādneiku, pārdevēju, pavāru, gatera strādnieku, oficiantu utt intereses.

 

Vienītī cilvēku var itin viegli čakarēt. Savukārt ar grupu, kur viens par otru pastāv, tik viegli tik galā nevar.

 

Esošās arodbiedrības, ar dažiem izņēmumiem, ir dročītāji.


Protams, autors var mēģināt joka pēc iestāties šeit un paskatīties, kas notiek

http://www.lbas.lv/members/commercial_workers_trade_union

 

inbox epasts gan par šo to liecina.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Romu tautības pārstāvjus uz ielaam neviens taa ljoti neklapee, jo zin ka ieradiisies "arodbiedriiba", aizstaaveet cieteeja intereses. Grupaa speeks.

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...