Jump to content

Rīgas un pierīgas mobilitātes plāns, jeb slima suņa murgi!


viesturs0711
 Share

Recommended Posts

Sveicināti godātie tautieši!

 

Cepiens man par šādu tēmu šoreiz un konkrēti - 2010 gadā izstrādātais un pieņemtais Rīgas un pierīgas mobilitātes plāns (konkrētāk 142-144lpp)! Atrodams šeit;

http://www.sam.gov.lv/images/modules/items/PDF/item_2953_RPMP_gala_zinojums.pdf

 

Lietā tāda, ka mūsu birokrāti grib slēgt 21 dzelzceļa staciju, jo tā lūk ir ieteikuši kaut kādi vācu bāleliņi, plānu izstrādājot. Pēc pēdējām ziņām, ir kaut kādi gudreļi (pārlieku paēduši nejēgas, kas tikuši pie varas) atradušies no PV vadības, kas jau ir aizsteigušies uz satiksmes ministriju ar staciju slēgšanas priekšlikumiem. Pagaidām šis priekšlikums esot tikai pieņemts zināšanai. Kā vienu slēdzamajām varu pieminēt Smārdi. Tur esot tikai ~280 pasažieru dienā! Es domāju, ka tas nav maz. Pēc mobilitātes plāna, cilvēkiem, kuri dzīvo Smārdē, tikšot norīkots autobuss ar kuru aizbraukt līdz Tukumam lai iekāptu vilcienā, kas ir veseli 14km atpakaļ. Vilcienam laika ietaupījums ceļā uz Rīgu, būšot aptuveni pusotra līdz divas minūtes, ko reāli izjutīs tikai tie, kas brauc no Tukuma I (staciju Tukums II kopā ar Milzkalni arī ir paredzēts slēgt, izejot no mobilitātes plāna ieteikumiem). Infrastruktūras izmaksas staciju slēgšanas rezultātā nemazināsies, bet izdevumi, ka saistīti ar pasažieru pārvadāšanu tikai augs, jo vilciena vietā norīkotie autobusi, tās ir izmaksas.

 

Manuprāt, plāna autoriem būtu jāsēž cietumā (vai vismaz Tvaiķenē), par genocīdu pret Latvijas lauku ļaudīm.

 

 

 

Šeit pirmās ziņas no preses:

 

http://www.ntz.lv/novados/engures/satiksmes-ministrija-apsver-domu-slegt-smardes-un-milzkalnes-dzelzcela-stacijas/#comment-76785

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

Tad jau kāds, kaut noprihvatizēt grib saviem glumajiem darbiņiem un iekš LV tas iet cauri ļoti brīvi. Nav stacijas, nav nenormālo ierobežojumu! Jūtu līdzi, ja tas uz tevi atsaucas.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Tā tiešā veidā varbūt ne, bet man radiem gan!


Skaidrībai un uzskatāmībai slēdzamās dzelzceļa stacijas/pieturas punkti:

 

Priedaine

Jaundubulti

Pumpuri

Kūdra

Smārde

Milzkalne

Tukums II

 

Inčupe

Vecdaugava

Garupe

 

Muldakmens

Dendrārijs

Kaibala

Dārziņi

Rumbula

 

Cena

Dalbe

 

Silciems

Vangaži

Krievupe

Baltezers

 

Šo mobilitātes plānu apstiprināja "Valdiņa" valdība, kas mūs "ieveda" saulītē!

 

Ārpus pierīgas mobilitātes plāna grib slēgt arī stacijas:

 

Bāle

Brenguļi

 

http://ziemellatvija.diena.lv/kaiminos/beverinas-novads/beverinas-novada-iedzivotaji-var-izteikt-viedokli-par-ieceri-slegt-bales-un-brengulu-dzelzcela-staci-77584

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

Tāds pavecs stāsts, pretī Ķipsalais arī bija dzelzceļa pārvads, jo tur rūpnīcas rindā gāja, par to veda klāt izejvielas u.t.t. Gudri puikas, gan jau ar kāda palīdzību, iemanījās noprivatizēt zemes gabalu 100 garumā, pa ko gāja šis sliedes, kaut gan visi valsts liegumi bija virsū. Rezultātā paprasīja tādu cenu, ka vismaz man zināmā iestāde pārtrauca izmantot dzelzceļu, un pārgāja uz smago piegādi, jo papildus "dzelzceļnieku pārbaudes jau bija pieradušas iet pie viņiem saņemt ļoti lielas algas", rekets beidzās, nelieli zaudējumi, bet nervi neatjaunojās!


Velns tikko izlasīju, sev interesējošo virzienu Aizkraukle - Rīga, piedāvājums slēgt Muldakmens, ko tikko divus gadus remontēja, tur pāris citronus ielika, perons ir labāks nekā Ogrē! Un slēgt, tad kāda locekļa pēc taisīja, jo tur turēji tikai pāris vilcieni dienā?


Kaibalu nepaskaužu bērnus, kas uz Rīgu brauc mācīties!

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

"21 Par trim lietām nodreb zeme, un ceturto tā arī nevar panest:
22 nemieru rada vispirms vergs, kļūdams par ķēniņu, tāpat nejēga, kad viņš ir pārmērīgi maizes paēdis..." /Salamans/

 

Kad tādi tiek pie teikšanas - sākas briesmu lietas. Piemēri tālu nav jāmeklē (tepat kaimiņos Putlers). Par Dendrāriju es arī sabrīnijos. Pirmais un vienīgais augstais perons Latvijā un staciju taisīs ciet. Nu labi nav tur daudz cilvēku, bet tie kas ir, tiem braukt vajag! Senāk prioritāte bija vilciens. Visi paralēli kursējoši autobusi tika slēgti. Tagad slēdzam stacijas un rīkojam paralēli autobusus, lai pievestu pasažierus līdz pārsēšanās stacijai!

 

Protams ir cerība, ka kādam Satiksmes ministrijā, kā arī tām kafijas tantēm ATD, būs kaut kripata saprāta, lai nepieļautu realizēt tos murgus!

Link to comment
Share on other sites

Kad Godmanis bija pie varas, visi, kas tirgoja, dabūja nopirkt krievu elektroniskos kases aparātus, kad visi nopirki, viņi vairs nederēja, bija jāpērk minimums Casio 190, pēc diviem gadiem izrādījās ka viņu nemāk drukāt rekvizītus, bija jāpērk citi! Uzminiet, kas viņus tirgoja?

Autobusus noņēma, vienīgais glābiņš palika vilciens, bizness plaukst, parādījās busi, neviens nebrauc, vilciens valsts, vai tuvu tam, busi var arī būt pilnīgi privāti, kur būs bizness, nākošajam tipveida "Godmaņa ģimenei"?

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

kur būs bizness, nākošajam tipveida "Godmaņa ģimenei"?

 

Kas tad mums ir lielāki dūži autobusu biznesā? Savickis un Šķēle. Pārējie tādi mazie knariņi vien ir. Tiesa, kas zina, varbūt vēl kādi grib nākt pissnessā iekšā! 

Link to comment
Share on other sites

Viņi visi jau ir veci, bet viņiem ir bērni, vedeklas un znoti, kas grib ēst!

Link to comment
Share on other sites

Kad Godmanis bija pie varas, visi, kas tirgoja, dabūja nopirkt krievu elektroniskos kases aparātus, kad visi nopirki, viņi vairs nederēja, bija jāpērk minimums Casio 190, pēc diviem gadiem izrādījās ka viņu nemāk drukāt rekvizītus, bija jāpērk citi! Uzminiet, kas viņus tirgoja?

Šitās vēl nebija dzirdēts.

Link to comment
Share on other sites

Tas viss jau sen bija skaidrs, ka mazapdzīvoti reģioni valstij nav prioritāte un subsidēšana, lai aizvestu dažus cilvēkus, sanāk diezgan dārga. Tie, laiki, kad visos pāķos bija kolhozi, sovhozi un citi cilvēku piespiedu kolektivizācijas murgi, ir uz neatgriešanos. 

 

Bet par vilcieniem stāsts ir sens un šāda veida "optimizācija" notiek pēdējos 20 gadus. Valsts negrib subsidēt novecojošo vilcienu infrastruktūru, tāpēc ierēdņu sausiņi izdomā visādus risinājumus. Dzelzceļa pietura nav tikai plika apstāšanās vieta, tur ir perons, stacija, kur nopirkt biļetes, kas arī maksā. E-biļetes jau vieš cik gadus, kas šo problēmu atrisinātu.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Vispaar jau kases lielaakajaa daljaa no stacijaam nedarbojaas jau kaadu laiku. Prieksh tam ir konduktori kas tirgo biljetes bez uzcenojuma, no stacijaam ar sleegtaam biljeshu kaseem. Protams, paareejaa infrastuktuura kaut ko maksaa, tikai tas kaut kas ir ljoti nieciiga dalja no kopsummas. Kaa arii ~280 cilveeki dienaa no lauku stacijas ir gluzhi pietiekams skaitlis, kas idejas autoram pat negribot rada gariigi atpalikusha cilveeka iespaidu.

 

Alkoholikji ar 4 promileem var jau apgalvot, ka vinji ir skaidraa, bet dabaa diemzheel kaut kaa izskataas pilniigi preteeji. :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par Baltezera staciju gan varētu piekrist. Tā tika uzbūvēta sūkņu stacijas vajadzībām un no Baltezera apdzīvotās daļas ir nejēdzīgi tālu. Tai pat piebraukt ar auto normāli nevar.

Link to comment
Share on other sites

Ir jāsaprot, ka par ierēdņiem bieži vien kļūst tie, kas privātā sektorā sen tiktu atlaisti. Re kur jaunākais šedevrs Rail Baltica, kur kāds vienkārši uzzīmējis taisnu līniju uz kartes un nav pat painteresējies, kas tur dabā atrodas. 

 

Nesen pašam nācās iesaistīties cīņā ar ierēdņiem, jo kāds bija izdomājis, ka virs blīvi apdzīvotas vietas būtu piemēroti 330kV līniju (Kurzemes loks) ierīkot, jo kāds bija paslinkojis un aizmirsis paskatīties, ka pa pēdējiem gadiem tur kaudze ar mājām sacelta. Man paveicās, jo diezgan ātri viņi kļūdu saprata.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Te vairāk izskatās ka mēģina piemērot Vācijas normas Latvijai. Vācijā 280 cilvēki dienā ir nekas, mums - diezgan daudz.

Link to comment
Share on other sites

nu vispār jau ir pareizi, ka vilciens nestāj pie katra staba. arī tramvajiem un trodžiem Rīgā katru otro pieturu vajadzētu slēgt.

Link to comment
Share on other sites

Ja godīgi , 280 cilvēki dienā - es arī neredzu ekonomisko pamatojumu tur turēt remontējamu infrastruktūru un vilcienam tur bremzēt.Protams ja es tur dzīvotu - domātu savādāk :)

Labots - zeds
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja godīgi , 280 cilvēki dienā - es arī neredzu ekonomisko pamatojumu tur turēt remontējamu infrastruktūru un vilcienam tur bremzēt.Protams ja es tur dzīvotu - domātu savādāk

Un kāda jēga norīkot kaut kādu autobus?! tas taču arī maksā.

Tad atstāj tur kaut kādu minimālu peronu, varbūt tikai vienam vagonam, tādu nojumi kā autobusu pieturā, un miers.

Te kaut vai ekoloģiskais faktors jāskatās. Noturēt tur vilcienu būs ievērojami lētāk un ekoloģiskāk, kā dzenāt autobusu uz Tukumu. 

 

Un protams, Pumpurus arī slēgt, tur taču neviena nav. Skolu ar pēc tam slēgt, lai visi kuļās uz Kauguriem. Varbūt uzreiz uz Rīgu.

Ar to Smārdi pie tam ir tā, ka tur neviens autobuss cauri neiet, jo viņa tur tā maliņā sanāk. Pie tam no šosejas uz Smārdi sanāk braukt pār dzelzceļa pārbauktuvi bez bomja, un tādai, kā es sapratu, nevar laist pāri starppilsētu autobusus. Tā ka arī gribot tur nevar pašlaik iedzīt nevienu autobusu, kas diezgan bieži kursē pa šoseju.

Labots - ju
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kauguros stacijas nav. Visi kuļās uz Sloku :) un vot tur gan ir problēma ar autobusu, kas no Slokas aizvestu uz Kauguriem. Ceturtais nav sasinhronizēts ar vilcienu sarakstu, bet citu īsti tur nav. Savukārt ļaužu plūsma itin liela, Kauguros ir 20 000+ iedzīvotāju, Slokā ap 6000

 

Salīdzinājumam, Priedainē, ko grasās slēgt ir nepilni 600 iedzīvotāji, Pumpuros pat mazāk.

Link to comment
Share on other sites

Priedainē bez dzelzceļa ir tikai 7. autobuss uz Lielupes pusi.

Diez kas nav. 

 

Kūdrai cauri autobuss gan iet un tur ir ļoti maz cilvēku.

Link to comment
Share on other sites

Es gan sabiedrisko neizmantoju, bet Tukums 2 stacijas nepieciešamību stipri apšaubu, Tukums ir mazs un viegli caurbraucams, brīžiem pat jābrīnās, priekš kam tur vajag iekšējo sabiedrisko, vēl vairāk jābrīnās, kam tur Takšus vajag  :sarkasms:

Bet no otras puses, ja nodrošinātu biļešu iegādi tuvākajos kioskos, veikalos un nevajadzētu uzturēt kontrolpunktu ar darbiniekiem, bet tikai kā pieturpunktu, kur apstāties, neredzu problēmu to dažu papildus minūšu izmantošanai, lai uzņemtu papildus pasažierus.

Vairāk tracina, kāpēc pārbrauktuvi pie Tukums1 pa platj visu mūžu ko atceros, nevar uztaisīt par lēzenu, solīdu pārbrauktuvi, kā ir daudzviet citur... Tur katru reizi braucot pāri liekās, ka nolūzīs riteņi vai nokritīs izpūtējs uz 10 ripinot pāri.

Link to comment
Share on other sites

Tukums 2 manuprāt tapa tajos laikos, kad līniju gribēja pagarināt līdz Kuldīgai. Tur pat viens tilts nekurienes vidū ir uzbūvēts, un kādreiz bija nepabeigts tilts uz Ventspils šosejas (tikai balsti stāvēja). Karš plānus izjauca.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par Siguldas virzienu var piekrist, cik braukts, tajos mežos (Baltezers, Krievupe, Silciems) pasažieru nav un nevar būt,  izņemot Vangažu staciju, kurai blakus ir privātmāju puduri, bet izskatās, ka vilciens tur nav iecienīts.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tur pat viens tilts nekurienes vidū ir uzbūvēts, un kādreiz bija nepabeigts tilts uz Ventspils šosejas (tikai balsti stāvēja).

Tas tilts vispār ir atliekas no dzelzceļa, kurš veda uz grants karjeru pie Abavniekiem. 

Tukums II bija vajadzīgs pasažieriem kuri brauca uz/no Jelgavas, ja neesi ievērojis - Jelgava-Tukums posms pievienojas Ventspils dzelzceļam aiz Tukums I.

Kā zināms, tā ir "naudas trase", proti kravnesīgākais Latvijas dzelzceļa posms - Ventspils-Tukums II-Jelgava-Krustpils-Rēzekne-Zilupe

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Dzelzceļa tilts pār Abavu pie Sātiem.Būvēts 1940. gadā , ir 55m garš un bija paredzēts neuzbūvētajai Tukuma – Kuldīgas dzelzceļa līnijai. Skaits tilts, bet kaut kā neomulīgi izskatās!

Link to comment
Share on other sites

20101124172207-tilts1.jpg


Un tas pirmais tilts, kas vairs nav pāri Ventspils šosejai, arī bija paredzēts šai līnijai. Pēc tam viņu sāka izmantot grants pārvadāšanai. Tad laikam aizvāca tilta laidumu, palika uzbērums un balsti. Pēc tam aizvāca arī balstus, ap tūkstošgades miju.


Ja runājam par staciju slēgšanu, vajadzētu uztaisīt parakstu vākšanu iekš manabalss.lv un paskatīties, kas sanāk.

Link to comment
Share on other sites

Manuprāt, valsts = infrastruktūra. Juridiskā, tiesisiskā un fiziskā. 

 

Ja infrastruktūra ir kārtībā, cilvēkam parastajam ir iespējas piedalīties ekonomikā - dzīvot, braukt uz darbu, taisīt mazo biznesu utt.

 

Piemēram, ja uz Mazpisāniem noasfaltē ceļu, tad tur biežāk iebrauc cilvēki. Tas dod iespēju vietējiem atvērt kafejnīcu, viesu māju, krogu, kāds uzceļ māju. Uzņēmējs saredz iespēju tur uztaisīt ražotni, jo tagad tai varēs normāli piebraukt. Skola nav jātaisa ciet, utt. Tur visur strādā cilvēki, kas saņem algu nevis pabalstus, taisa bērnus un maksā nodokļus = labums visiem.   

 

Ja infrastruktūru nojauc, notiek pretējais un tas ir bēdīgi!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Katram jau būs sava mīļākā stacija. Esmu no tām visām tikai Priedaini izmantojis un man nešķiet, ka tur būtu kāda alternatīva. Braukt pār tiltu un pēc tam peldēt atpakaļ?

Link to comment
Share on other sites

Lai kā skatās, ir jāslēdz mazās stacija, pulka ir aizslēgtas un vēl pulka ir palikušas, ko slēgt, tāpat kā mazās skolas, diemžēl mums nav pietiekami naudas, lai uzturētu tādus rudimentus. Tiesa, jārubī fiška noslogojumos, nevar tīri matemātiski pildīt plānus, tipa šogad slēdzam 20 stacijas, pofig kā ar cilvēkiem, ka tik 20 ir aizslēgtas.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Es gan nespēju iedomāties cik gan dārgi varētu būt uzturēt to mazo staciju? Nojume ir mega dārgi? Sētnieks kurš notīra sniegu no perona ziemā un reizi nedēļā uzslauka gružus vasarā.... 

Kur rodas tā mega ekonomija, par ko iznāk piķis lai autobusu dzenātu? 

 

Skaidrs ka visiem vilcieniem mazajās stacijās nav jāstājas, bet paanalizējot pasažieru plūsmu var  takš pāris vilcienus atstāt lai cilvēki no rīta tiek uz darbu un vakarā atpakaļ. 

Link to comment
Share on other sites

Vispirms ir infrastruktūra vai vismaz tās attīstības plāns un tad nāk privātie. Valstij tomēr jādomā kā valstij nevis tikai, ai tur nav jēgas, tur tikai 10 cilvēki iekāpj.

 

Stulbi ir, kad vieni runā par reģiona attīstīšanu, bet cits pasaka, ka tur tai skolai nav jēgas un izrubij arī vilciena pieturu. Tad citi sāk ES projektus liet kā nelabvēlīgā un attīstāmā reģionā biezā slänī visādäs kosmētiskās - nebūtiskās lietās. Reizēm liekas, ka stūrē to pasākumu ļauni un ciniski pašlabuma meklētēji, bet tikpat bieži šķiet, ka briesmīgi idioti.

 

Sakarā ar šo - esmu dzirdējis tūristniekus runājam, ka Latvija ir maza un liela. Nolaidies Rīgā un nekur tālāk fiksi nevari aizbraukt.

Link to comment
Share on other sites

Rodas jautājums - cik ļoti ir nepieciešamas tās stacijas, ja jau šobrīd, aizbraukt ar savu privāto auto daudzviet ir izdevīgāk kā ar sabiedrisko? Nemaz nerunājot par ērtībām. Protams, ne katram, kas dzīvo tālāk ir savs privātauto.

Paradokss - Rīgā ir daudz sastrēgumu, kas rezultātā atstāj iespaidu uz gaisa kvalitāti centrā un lai to labotu, Ausainītis daudzās ielās vienu joslu atvēl velosipēdistiem, kas pārsēdīsies no privātauto. Velosipēdistu vairāk nekļūst (jo neviens negrib mīt pedāļus), bet "korķi" vietām kļūst vēl sūrāki, dēļ nozagtajām joslām. Kā parasti - RD prot sasniegt tieši pretēju efektu savām darbībām. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vai tiešām?  :hunter:

 

 

Velosipēdistu vairāk nekļūst
 
Link to comment
Share on other sites

Par velosipēdiem atsevišķs stāsts - LV dēļ klimata īpatnībām ap 200 dienām gadā ar velo pārvietojas tikai īpaši trenēti maniaki. 

Jā - ir dienas kad velo spēj aizstāt auto un sabiedrisko. Bet kopējo ainu tas nespēj mainīt! 

Link to comment
Share on other sites

Nu redzi - velo LV nespēj atrisināt transporta problēmas, lai arī kā to kādam gribētos.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...