Jump to content

D klase: Hypex UcD180HG pret Luke L-25D


normundss
 Share

Recommended Posts

Aizņēmos no Luke viņa L-25D konstrukciju, lai salīdzinātu ar maniem Hypex UcD180HG pastiprinātājiem.

 

L-25D ir prototipa stadijā uz dēlīša.  Izskatās šādi:

IMG-8593.jpg

 

L-25D ir uztaisīts kā pilnīgs dual mono ar klasiskiem lineāriem barošanas blokiem.  60000 uF barošanas kondensatori uz kanālu (3x10000 uF katram barošanas plecam).  Barošanas spriegums ir  +/- 66,5V.

 

Hypex UcD180HG konstrukcijas detaļas ir aprakstītas manā LX-521 tēmā, detaļās neatkārtošos.  Barošana ir Hypex SMPS400 barošanas bloks atsevišķi katram stereo kanālam.  Katrs kanāls sastāv no diviem UcD180HG moduļiem, kas barojas no viena SMPS400.  Barošanas spriegums ir +/- 42V.

Izskatās šādi:

IMG-8533.jpg

 

Pirmie iespaidi

Klausoties pilnā joslā, Hypex UcD skan vienkārši nebaudāmi, reizēm pat ausīm sāpīgi.  Izjūtas varētu būt līdzīgas kā mēģinot pēc iespējas dziļāk iebāzt ausī dakšiņu.  Hypex stiprā puse ir basi, kas ir spēcīgi un labi kontrolēti.

 

L-25D salīdzinoši skan daudz patīkamāk.  Ne ideāli, bet vismaz neizraisa sāpes ausīs.  Basi ir ir subjektīvi vājāki un "lēnāki".  Augšas ir pārspīlētas un nedaudz spalgas un džinkstošas, ļoti gaišs skanējums.

 

L-25D barošanas snuberi

No pieredzes viens no tipiskiem džinkstošu augšu iemesliem mēdz būt trokšņainas taisngriežu diodes. Šeit ir izmantotas FCU20A40 diodes, kas pēc datu lapas ir gan ātras, bet ne mīksti slēdzošas.

 

Šādi izskatās nesnuberētu taisngriežu slēgšanās:

01-no-snubber.png

Redzama diezgan ilga zvanīšana ar sākotnējo pīķa amplitūdu ap 3,1V un frekvenci 217kHz.

"pazvanīju" trafa sekundāro tinumu ar taisnstūra signālu izmantojot Quazimodo verķi no diyaudio.  Ņēmu tipiskās snubera C vērtības 10nF paralēli trafa sekundārajam tinumam, un tam paralēli RC ķēde ar C=150nF.  Optimizējot uz slāpēšanas koeficientu zeta=1, sanāca R=36 omi. 

Nosnuberēju vienu kanālu ar 33R rezistoriem. 

Ar snuberi slēgšanās ir daudz mīkstāka un tajā pašā mērogā izskatās šādi:

01-33R-snubber1.png

 

Pamainot laika mērogu lai var labāk saprast, izskatās šādi:

01-33R-snubber2.png

Ir redzama neliela, ap 1 periodu gara zvanīšana ar 1,8V pīķa amplitūdu un 16kHz frekvenci.  Tas ir tādēļ, ka rezistors ir mazliet mazāks nekā optimāli vajadzētu, bet tik minimāla zvanīšana tik zemā frekvencē diez vai kaut ko jūtami ietekmē.

 

Snuberi izskatās šādi:

IMG-8589.jpg

 

Paklausoties un salīdzinot abus kanālus, snuberētajam kanālam skaņa ir kļuvusi manāmi mīkstāka, bet joprojām tomēr ir diezgan spalga un gaiša.

 

Izejas troksnis

Hypex moduļiem izejā pastāvīgi stāv ap 400 kHz sinusoiīda ar amplitūdu Vpp=700mV.

04-400kHz-izeja-1-slogota.png

 

Ja iepriekš šausminājos par to, tad L-25D viss ir daudz sliktāk.  Bez ieejas signāla, ar pieslēgtu slodzi, izejā rādās šāds brīnums. Vertikālais mērogs ir tāds pats kā augšējā bildē.

Ap 370kHz frekvence, amplitūda Vpp=3,14V. Tam pa virsu vēl kaut kāds slēgšanās troksnis katrā pusperiodā, un pūka sinusoīdas galos.

02-output-idle.png

 

Šādi izskatās iezūmoti slēgšanās pīķi.  Tālākajos mērījumos būs redzams, ka to amplitūda ir būtiski atkarīga no signāla.  Šeit ir bez ieejas signāla. Vpp ir ap 900mV, frekvence kaut kur 45-50MHz.

02-output-idle-zoom.png

 

Neskatoties uz šo bardaku, L-25D tomēr ir ievērojami mazāk nepatīkams kā Hypex UcD.

 

Turpinājums sekos...

Link to comment
Share on other sites

Ak vai. Es pieļauju, ka visus tos kilo un mega Hercus jau nedzird, bet kā lai novērtē jamo ietekmi uz skaņu kopumā???

Link to comment
Share on other sites

gan jau ka modulējas tas signāls....ar skaņu un veidojas visādi "sitieni"...jā es tā jau domāju, ka šis kits būs sliktāks par dārgāko...diemžēl brīnumu nav vai ir ļoti reti.

Link to comment
Share on other sites

Mani interesēja Normunda viedoklis par:

1. Vai būtu "pienesums" no tā, ja es mēģinātu mainīt barošanas diodes uz citām?

2. Pastiprinātāja ieejas pretestību. Tb, vai Normunda skatījumā varētu būt pienesums no tā, ja pieliktu šim pastiprinātājam ieejas bufferi, manā gadījumā Aikido?

 

 

jā es tā jau domāju, ka šis kits būs sliktāks par dārgāko...diemžēl brīnumu nav vai ir ļoti reti.

Oskar, kur Tu izlasīji par to, ka Normunds savā postā būtu teicis, ka viens vai cits kits ir "labāks" vai "sliktāks" par otru?

Link to comment
Share on other sites

Ir sajūta, ka šiem kitiem lielāku pienesumu dod nevis ieejas pimpošana, bet tieši barošana, snuberēšana, un , pieļauju, izejas filtru tūnēšana. Gan jau ka tur var droseli ar lielāku labumu ielikt un mazāku L, kādus C piemeklēt AF filtrēšanai, etc. Buffalo buferis ieejā neko nedos pie šīs bēdu lejas. Tas ir, pie ideāla signāla avota nedos.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Paturpinot tēmu par trokšņiem, ir vēl daži "interesanti" novērojumi.

 

Mēģināju paskatīties rise/fall ātrumu un ieraudzīju šādu bildi.

Redzams, ka pastiprinātājs ir invertējošs, kas būtu jāņem vērā, ja lietotu biampingu vai aktīvo krosoveru.

Ciāna krāsā ir IEEJAS signāls, un impulsu troksnis nāk no pastiprinātāja nevis no ģeneratora vai citām navodkām.  Izslēdzot pastiprinātāju, troksnis ieejā pazūd. Dzeltenā ir izeja, slogota ar 7R rezistoriem.

Ieejas signāls ir 1Vpp (neskaitot troksni).

03-1Vpp-square-noise-loop.png

 

Uzmanīgi papētot, var redzēt, ka ieejas trokšņa amplitūda ir atkarīga no izejas signāla, bet nedaudz to apsteidz.

Kreisajā pusē pie negatīva ieejas signāla ieejas troksnis ir mazāks kā labajā pusē pie pozitīva ieejas sprieguma. Pie tam bildes vidū, kad izejas signāls ir ap nulli, troksnis samazinās.  Atbilstoši izejas signāla izsitienam uz leju, ir tādas pašas formas ieejas trokšņa amplitūdas izsitiens nedaudz pirms tam. 

Iezūmojot un papētot tuvāk, var redzēt, ka šie impulsi ir tie paši slēgšanās trokšņi, kas bija redzami iepriekš izejas bildē bez ieejas signāla.  Ar signālu šie impulsi dramatiski pieaug.

Te uzskatāmi redzams, kā troksnis ieejā ir atkarīgs no signāla formas:

04-1kHz-1Vpp-sine.png

 

Paskatoties konstrukciju, ieraudzīju vienu pamatīgu lažu - milzīgu antenveidīgu cilpu ieejā:

IMG-8585.jpg

 

Tādā veidā, kā es noprotu, bija "nooptimizēts" ieejas kondensators. Cilpu noņēnu, pielodēju tās vietā plates apakšā mazu vada galiņu:

IMG-8588.jpg

 

Troksnis ieejā mazliet samazinājās no 1,54Vpp līdz 1,34 Vpp.

03-1Vpp-square-noise-noloop.png

 

Turpat pie ieejas gan atradās vēl viena līdzīga cilpa no osciloskopa tausta zemes vada, kuru pagrozot troksni varēja dabūt vēl mazāku.  Tāpat arī tos gandrīz-vītā-pāra ieejas vadiņus varētu nooptimizēt, lai mazāk šito visu ķer.  Arī vienkārši pavicinot roku gar plati, ieejas trokšņa līmenis mainījās.

No kā izriet secinājums, ka konstrukcija pamatīgi staro troksni, kas nelineāri modulēts ar izejas signālu. Pat ja pašu pastiprinātāju tas tiešā veidā neietekmētu, tas viss tiek dzīts signāla avota izejā ar grūti paredzamu mijiedarbību.  Pie tam tas troksnis nav kaut kāda maza "pūciņa", bet ir 1,5 reizes lielāks par pašu ieejas signāla amplitūdu...

 

 

Te prasās kaut kādi ieejas filtri, kas samazinātu no ieejas IZEJOŠO drazu.

 

Impulsu frontes stāvums

Hypex UcD bija šāda bilde.  Dzeltenais kanāls ir pieslēgts tādai pašai slodzei kā zemāk L25D mērījumā.

10-rise-cursor.png

L-25D ir līdzīgs krituma laiks, bet lielāka amplitūda, tā ka tas ir nedaudz ātrāks.

03-1Vpp-square-fall-noloop.png

Abos mērījumos izmantots 1Vpp ieejas signāls, bet ar L25D ieejas troksni oscilis uzrāda 2,58V amplitūdu.

 

L-25D ir skaidri izteikts overshoot, kas parasti arī korelē ar spalgām augšām.  Vai to šajā konstrukcijā var uzlabot, nemācēšu pateikt.

 

Hypex kāpuma ātrums sanāk (21,2V*80%)/5,76us = 2,94 V/us.

L-25 krituma ātrums sanāk (52,8V*80%)/5,45us = 7,75 V/us.  Arī nav grandiozi, bet nu tomēr labāk kā Hypex kauna traips.

 

Neesmu vēl skatījies max jaudu, bet ar aptuveni 30W/8R L-25D josla sanāk 56kHz, kas ir krietni sakarīgāk kā Hypex 20kHz.

power-bw.png

 

Sinusoīdu forma

 

L-25D 1kHz:

05-1kHz-500mVpp-sine.png

 

L-25D 20kHz (izejas amplitūda drusku lielāka kā pie 1kHz):

05-20kHz-500mVpp-sine.png

 

L-25D 64,7kHz (-3dB frekvence, sinusoīda tāda ne visai daiļa):

05-3dB-64-6kHz-500mVpp-sine.png

 

Atbilstošas Hypex bildes pašlaik nav pie rokas, varbūt vēlāk uztaisīšu salīdzinājumam.


 

 

Ir sajūta, ka šiem kitiem lielāku pienesumu dod nevis ieejas pimpošana, bet tieši barošana, snuberēšana, un , pieļauju, izejas filtru tūnēšana.

Jā, optimāli taisngriežu snuberi ir viens no lētākajiem un vienkāršākajiem tūningiem, kas gandrīz vienmēr dod skaidri manāmu pienesumu.

 

 

 

Vai būtu "pienesums" no tā, ja es mēģinātu mainīt barošanas diodes uz citām?

Ja trafs ir optimāli nosnuberēts, tad diez vai būtu kāds manāms pienesums no citām diodēm.  Ja nu gribas mainīt, tad uz kaut kādām ultra soft recovery.

 

 

 

Pastiprinātāja ieejas pretestību. Tb, vai Normunda skatījumā varētu būt pienesums no tā, ja pieliktu šim pastiprinātājam ieejas bufferi, manā gadījumā Aikido?

IMHO drīzāk varētu būt pienesums no kāda stāva ieejas filtra un akurāti saslēgtiem , labi ekranētiem ieejas vadiem, lai šņaga neskrien ārā un netrobelē signāla avotu.

Labots - normundss
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Citējot vokāli instrumentālā ansambļa "Napalma Nāve" ziņģi "Tu ciet"... Tu ciet, bet kādēļ?

 

Var jau būt, ka pagadījušies īpaši nejauki D klases moduļi, kas nespēj reprezentēt visus mezglus, kas signāla pastiprināšanai izmanto minēto metodi. Jautājums gan ir, vai D klases sniegtie ieguvumi mājas lietotājam atsver šeit uzrādītos trūkumus.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Nu kā nav ieguvumu. Īstenībā L25D skan labāk, kā no šīm bildēm varētu padomāt.

Skaļi var uzgriezt. Ar šo barošanu var izspiest ap 225W uz 8 omiem.

Kropļojumi lielākā skaļumā būtiski nepieaug (vismaz uz ausi).

Skan dzidri. Tas nekas, ka šeit ir detalizācija no netīrības, pamatā tautai patīk "vairāk dzidruma". 

Nav dārgi.

 

Jā, nu tur sieviešu vokālam "f" skaņa neskan īsti kā dzīvē, un vēl šādas tādas problēmas var atrast. Pa lielām šaibām, kam gan tas interesē JA VAR UZGRIEZT RIKTĪGI SKAĻI UN TUMBAS NEPĻERKST????!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mana vidējā pielietojamā jauda, klausoties mājās, ir no 0.1W līdz 5W, dazreiz - ap 10W. Pie 93dB skandām pietiek. Laikam tie moduļi nav man domāti :) BET! © jāņem vērā, ka var uztaisīt ballīšu kasti no jamiem, kas būs pat pārnēsajama. Ja vēl SMPS izmanto, tad pavisam.

Link to comment
Share on other sites

Es šo pastiprinātāju vispār plānoju izmantot mājās dzīvojamajā istabā. Viens tāds patīkams plusiņš, ko vēl neviens nav pieminējis, ir tas, ka pēc ļažu solītā tas ēd 9w tukšgaitā un tam esot pat ap 90% efektivitāte. Manai sievai, kas ikdienā tajā istabā uzturas vairākas stundas un, kur fonā tiek griezts kaut kāds radio (ka tik ne jūropīen hīt reidiJo) teju vai 5 stundas dienā, tas sīkums varētu būt nedaudz patīkams. :)

No Normunda mērījumiem priecē tas, ka trafa snuberēšanai ir bijis efekts. :) Par pārējiem mērījumiem domāju tomēr paliek atklāts jautājums cik ļoti nomērītās problēmas ir sadzirdamas un cik ļoti tās traucē. 

Par šo L25-D pastiprinātāju, kas mani visvairāk uztrauc- lai ilgstoši klausoties nenogurdinātu tā skaņa. Ja ar barošanas sakārtošanu un varbūt ieejas filtrēšanu var tikt panākts tas, ka tas pastiprinātājs neskan tik spilgti, domāju, ka ikdienas lietošanai subjektīvi tā performance ir ļoti apmierinoša.

Salīdzinājumam, šķiet es pāris forumiešiem biju jau stāstījis par to, ka man pa visam nesen bija Marantz PM-16 pastiprinātājs. Pēc tam, kad es intereses pēc izdomāju pieslēgt PM-16 vietā L-25D, nākamajā dienā es to Marancu pārdevu,  jo, IMHO, ar L25-D, par spīti šā problēmiņām, Marantz, subjektīvi vērtējot, ar L25-D nespēja konkurēt ne kur.

Kas attiecas uz to, ka pastiprinātājs skan spilgti- IMHO, vairāki AB klases izstrādājumi ne būt ne no zemākā plauktiņa, arī mēdz tā skanēt, manu MESTu ieskaitot. IMHO, tur būtu jāieklausās lai blaindā varētu atšķirt manu MESTu no L25-D. 

 

 

jāņem vērā, ka var uztaisīt ballīšu kasti no jamiem, kas būs pat pārnēsajama.

Njā, es arī tā esmu padomājis, ka L25-D varētu būt katra kārtīga S400 saimnieka sapnis. :)

Link to comment
Share on other sites

normundss

Barošana

Paskatījos,kas notiek ar barošanas bloku pie slodzes.

Šeit dzeltenais kanāls ir 1kHz izeja uz 7R rezistoriem, violetais un zilais ir plus un mīnus pleci barošanas blokam (skatīti ar AC coupling).

Klipings sāk iestāties pie izejas sprieguma ap 120Vpp.  Oscilis uzrāda vairāk, bet tas ir dēļ trokšņu pīķiem.  Tas atbilst izejas jaudai ap 262W uz 7R.

 

Barošanā redzami tie paši impulsu trokšņi, kas bija ieejā, ar līdzīgu atkarību no izejas signāla.

06-ps-noise-at-clipping-1kHz.png

 

Šiet tas pats izzūmots laika mērogā, var redzēt 100Hz pulsācijas.  Tās ir <1Vpp, kas pie maksimālās slodzes nav slikti. 

06-ps-noise-at-clipping-1kHz-2.png

 

Mērot barošanas DC spriegumu ar testeri, bez signāla rāda +-66V, ar šo jaudu rāda 58,4V. Acīmredzot starp testera DC un osciloskopa AC mērījumiem ir kaut kāda neprecizitāte, jo vismaz pīķa spriegumam barošanā vajadzētu būt virs 60V.  Jebkurā gadījumā, izskatās, ka pastiprinātājs spēj kustināt izeju gandrīz līdz pat barošanas līmenim.

 

Trokšņi protams ir meh, šobrīd nav īstas skaidrības vai barošanā tie nāk pa vadiem vai pa gaisu. Atšķirībā no ieejas, šeit laikam pamatā pa vadiem, jo 6Vpp purkšķi uz zemomīgas slodzes diez vai tik viegli varētu noķert "no gaisa".

Iespējams, to varētu samazināt kaut kā snuberējot barošanas ķēdes uz pastiprinātāja plates.

 

Un te tāda pati max jauda ar 20Hz signālu. Šeit barošanā dominē 20Hz pulsācijas ar aptuveni 3Vpp amplitūdu, kas principā nav traģiski, bet varētu skaidrot salīdzinoši (pret Hypex UcD) vājākos zemos basus.

06-ps-noise-at-clipping-20Hz.png


 

 

pēc ļažu solītā tas ēd 9w tukšgaitā un tam esot pat ap 90% efektivitāte

Tukšgaitā viens kanāls patērē 32mA no +66V un 56mA no -66V pleca. Atlikušie 24mA plūst pa GND. 

Tas sanāk (24*66)+2*(32*66)=5808mW jeb 5,8W

 

Barošanas trafs tukšgaitā ņem ap 125mA no tīkla, kas sanāk 28-29W patēriņš uz kanālu.

Pats pastiprinātājs varbūt arī ir ar 90% efektivitāti, bet barošanas blokam tukšgaitā ir ap 20% efektivitāte.

 

Pie pilnas jaudas (120Vpp uz 7 omiem = 260W) , trafs ņem 1,4A , kas ir 320W patēriņš.

Labots - normundss
Link to comment
Share on other sites

It kā vienkārši, bet vērtīgs info, kurš parāda, ka trafā ir reāli jaudas zudumi. Jā tie trafi uz aci likās +- 250 - 300W. Tors domājams būtu efektīvāks un tugšgaitā tik daudz nerītu, bet neesmu mērījis...tavi impulsnieki ga laikam nav tik ēdelīgi :D


smukas bildītes tam rigolam, savulaik vienu piedāvāja par saldu ciparu nožagojos, bet domāju , ka būs kaut kad tādam  "jānogatavojas".

Link to comment
Share on other sites

Sāku domāt nez kā varētu izskatīties "ieejas filtrs".  Domājams, ka pēc analoģijas ar skandām.. Nav īsti skaidrs, cik tam pastiprinātājam ir liela "ieejas pretestība". Zinot to, ka "pie ieejas" uz zemi bija 100k rezistors, jādomā, tā ieejas pretestība ar kārtu varētu būt tuvu..

Ja mēs runājam par 12dB ieejas filtru uz 100kHz, vai tur sanāk, ka liekama ir 300mH spole? Jebšu pietiktu tikai ar kondiķiem "pret zemi"?

Man pagājušo nedēļu no e-līča atnāca lūk šāds ieejas selektors http://www.ebay.com/itm/221629513701?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT, ko biju domājis izmantot šim projektam, bet tagad, apskatoties kā nevajadzīga cilpa "ietekmē", sāku nedaudz uztraukties un domāt kādu hiend vadu ar "filtru" pasūtīt..

Par "izejas" filtru apmēram būtu skaidrs, no kurienes varētu to nocelt..

Vai es pareizi saprotu, ka tos L25D moduļus būtu ieteicams pilnībā ekranēt?


Vai šobrīd to skaņu "var" kaut kādā veidā ietekmēt tas fakts, ka pagaidām nav tie L25D pcb kārtīgi pieskrūvēti pie dēļa?

Link to comment
Share on other sites

cik manīts, parasti tā arī ir R virknē  ar ieeju + C pret zemi ...tipveida vērtības 470 R,  1K, 2k2 un kādi 100pf , 180P 220P vai pat 390.


bet šim cika aceros, toreiz,, kad detaļas vāci bija tak ieejā filtrs ne ?


domājams, ka ekranēt vajag gan D klasi, gan Impulsniekus, jo izstaro tie tomēr kaut ko...vēl jovairāk ja projektētājs nav  īsti pareizi sazīmējis plati..../shēmu etc..

Link to comment
Share on other sites

es gan nezinu kāda šim konfigutrācija, bet vai tas nav tā saucamais "bus pumping" efekts zemajā galā ?


es domāju C2 kondiķi

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, skatos, pēc tam pret zemi ir C2, kas laikam, pieņemu veic kaut kādu filtrēšanu..

Link to comment
Share on other sites

nu tur izskatās , ka ar 3K + 1nf  virs 50Khz tiek gāzts viss lejā.


kaut gan laikam tur tas rezistors 330R ...tad gan sanāk ap 400Khz... slēgāšanās F bija tajā joslā kā reiz 370Khz. vajadzētu to R likt lielāku IMHO

Link to comment
Share on other sites

Nu pēc dokumentācijas vajadzētu slēgāties pie tiem 420kHz. 

Tas rezistors tur bija jau preinstalēts.

Change Power Modulator switching frequency ?

Default setting, recommended by IR : R11 = 300 Ω, PWM freq = 420kHz

Higher frequency reduces the residual PWM sine wave output. But it may produce additional distortion THD, and more heat.

Other settings :  390Ω = 550KHz   ; 470Ω = 650KHz   
 


Viens tāds galīgi muļķīgs jautājums. Vai kaut ko varētu ietekmēt tas, ka es zilā LEDa vietā beigu beigās biju ielodējis zaļo?

Link to comment
Share on other sites

normundss

Uztaisīju tādu improvizētu EMI zondi no osciloskopa 10x tausta.  Izskatās, ka ieejas troksnis pamatā tiek ķerts no EMI traucējumiem "pa gaisu".  Pie barošanas bloka nekāds dramatisks EMI nav novērojams, tā ka barošanas impulsus būtu jāvar kaut cik apārstēt ar bybass kondensatoriem, kas novietoti tuvu pie trokšņa avota.

IMG-8594.jpg

 

Tukšgaitā zonde ķer šādu troksni ar amplitūdu ap 745 mV.  Līmenis protams ļoti mainās atkarībā no novietojuma, tāpēc iespraudu taustu turētājā lai var veikt vairākus mērījumus.

07-EMI-noise-idle.png

 

Un šāds starojums ir pie 200W izejas jaudas. Maksimālā pīķa amplitūda ir ap 3,4V.  Tas ir tas, kas inducējas tajā nelielajā tausta cilpā.

Es gan neko nejēdzu par EMI starojuma standartiem, bet čujs saka, ka šī konstrukcija gostiem neatbilst.

07-EMI-noise-200W.png


Dempingfaktoru arī paskatījos.

No 1kHz uz leju tas ir >100 pie jebkuras jaudas.

Augstās frekvencēs gan ir kaut kādas auzas.  Iet uz augšu pastiprinājums un krīt DF.

 

DF.png


 

 

smukas bildītes tam rigolam, savulaik vienu piedāvāja par saldu ciparu nožagojos, bet domāju , ka būs kaut kad tādam "jānogatavojas".

Neiesaku ņemt veco zemā gala modeli, Jaunais DS1054Z maksā <300EUR +PVN, ar piegādi un garantiju, funkcionalitāte ir nesalīdzināmi labāka.  Var uzģenerēt seriāļus un atslēgt 100MHz bandwidth un visas papildmaksas fīčas.  Meklē riglol hack.


 

 

Viens tāds galīgi muļķīgs jautājums. Vai kaut ko varētu ietekmēt tas, ka es zilā LEDa vietā beigu beigās biju ielodējis zaļo?

Manuprāt tam LEDam ir tikai vizuālā indikatora funkcija, tā ka vienalga.

Link to comment
Share on other sites

es domāju, šajā gadījumā nav atrisinātas visas D klases pamatproblēmas - pustilta izejnieku imho rada to Bus pumpingu ja izejas traņi nav atbilstoša ātruma un shēmas kontrole to virināšanai nav adekvāta, + 2 kārtas filtrs izejā noved pie tā ka augšās pastiprinājums pieaug. Vēl svarīgi kādi kondiķi tajā filtrā un kāda spoles ģeometrija, ja kondiķim piem. augsta induktivitāte - tur sanāk toč raidītājs izejā. Vārdu sakot lai darbotos ar D klasi labs oscilis ir must have lieta ....


vismaz onkuļi raksta, ka tie  izejas filtra plēvinieki jāšuntē ar keramiku.


vēl tie onkuļi saka, ka ieejas filtram jāgāž lejā viss kas ir virs frekvences, kura ir puse no modulatora F. Tavā gadījumā man liekas, ka korekti būtu gāzt ieejā lejā no 100-200Khz....bet ar to 300R un 1Nf sanāk, ka 400Khz, ...vismaz D klasei ieejas filtram jāpiegriež daudz lielāka vērtība nekā klasikai.


es vispār DC blokingam d klasei liktu bipolāro elektrolīti, mazs, ekranēts un neuztvers RF. Ja tur ieliek lielu filminieku - atkal būs antenas efekts.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Palasījos AN-1138 un drusku uzpimpoju IRS2092 bypass kondensatorus:

IMG-8599.jpg

 

Nevaru īsti salīdzināt ar/bez, bet šķiet, ka diezgan manāmi samazinājies augšu spalgums.

 

Pielaboju arī ieejas konstrukciju lai mazāk ķer traucējumus.  RCA ligzdu uzlodēju tieši pie plates, un osciloskopa taustu pieslēdzu bez lielās zemes cilpas:

IMG-8603.jpg

IMG-8600.jpg

 

 

Tagad paskatot to pašu meandru, troksnis ir ievērojai samazinājies gan ieejā, gan izejā.  Osciloskops gan uzrāda ilgāku krituma laiku, bet iepriekšējā mērījumā varētu būtu bijusi paliela kļūda trokšņa dēļ. 

Pēc šī mērījuma krituma ātrums sanāk (51,5V*80%)/7,05us = 5,84 V/us.

03-1Vpp-square-fall3.png

Labots - normundss
Link to comment
Share on other sites

Sāk jau izskatīties labāk. Izrādīsies, ka D klasei nav ne vainas, ja konstrukcija ievērota.

 

P.S. Reizēm galvā iešaujas ķecerīga doma par AB klases jaudinieku, ko baro SMPS.

Link to comment
Share on other sites

skaidrs,ka tā var darīt. vienīgi nevajg nožmiegties ar smps jaudu. vajag tā ar rezervīti :) Jo klasiskais baroklis var īslaicīgi atdot 2x lielāku jaudu piem.  nekā t'anominālā jauda ( mūzikas pīķos piem. ) ..smps var atdot tik cik tam ur ne grama vairāk. Nu jā un konstrukcijai ar jābūt labai, klai nav visas problēmās, kuras augstāk aprakstītas. Noteikti ar der parbaudīta ar ala normunda izdomāto detektoru vai vecu AM radio pielikt tuvumā :D


 


p.s. Rude wolf , skatos, ka passam jauns headphone amps, izskatās monstrozi 0 un nošpikošu viāna risinājumu par iegremdētu neutrik štekeri korpusā :D kā reiz vakar pasūtīju to sudraba/melno neutriku.

 

 

http://www.innerfidelity.com/content/ces-2015-pass-labs-upcoming-headphone-amplifier

 

sorry par ooft.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

Sāk jau izskatīties labāk. Izrādīsies, ka D klasei nav ne vainas, ja konstrukcija ievērota.

Uzšķūnēju vēl lielos bypass elektrolītus, Oriģinālā stāv 820uF/63V (ar 66+ V barošanu!), piemetu klāt 4700uF. Tagad arī bass uzlabojās.

BET tas, ka paliek labāk, nenozīmē, ka ir tiešām labi.  Priekš manis galveno testu šis pastūzis joprojām neiztur.  Paklausoties dažas minūtes mērenā skaļumā - roka sniedzas pagriezt klusāk.  Un pēc dažām minūtēm vēl klusāk, utt.  Labam pastūzim ir otrādi.

IMG-8604.jpg

Link to comment
Share on other sites

jā biku ir perebors...labi ka neuzcepās uzreiz tie kondiķi, gan jau tur biku rezerve ir. Bet principā nevar tā izmantot C - jo tuvāk V max. jo īsāks to mūžs, bet max. pārsniegt nedrīkst - !  Tas jāčeko vienmēr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
normundss

Paskatījos spektrus abiem L-25D kanāliem.  Izlaizītais kanāls ar snuberiem un bypass kondensatoriem mērās tīrāks visos parametros, dažos IMD mērījumos kropļojumu atšķirība ir ap 2x.  Es gan neskatījos spektrus abiem kanāliem pašā sākumā pirms kaut ko mainīju.  Mērīts uz 7 omu rezistoru slodzes ar trīs dažādiem izejas līmeņiem - 2,83Vrms (atbilst 1W/8R), 8,94 Vrms (10W/8R) un 20 Vrms (50W/8R)

Būtu lietderīgi paskatīties arī uz reālas slodzes.

 

2,83V (atbilst 1W/8R) izejas līmenis

 

THD @1kHz

Satīrītajā kanālā:

2-83V-7R-1kHz.png

 

Nesakoptajā kanālā:

2-83V-7R-1kHz-ch2.png

 

Intermodulācija ar 250Hz/8kHz un 19kHz/20kHz

Sakoptajā kanālā:

2-83V-7R-IMD-250-8kHz.png

2-83V-7R-IMD-19-20kHz.png

 

Nesakoptajā kanālā:

2-83V-7R-IMD-250-8kHz-ch2.png

2-83V-7R-IMD-19-20kHz-ch2.png

 

Tālāk likšu tikai satīrītā kanāla mērījumus, otrā kanālā pie jebkuras jaudas viss ir proporcionāli sliktāk.

 

8,94V (10W) izejas līmenis

 

THD @1kHz

8-94V-7R-1kHz.png

 

Intermodulācija ar 250Hz/8kHz un 19kHz/20kHz

8-94V-7R-IMD-250-8kHz.png

8-94V-7R-IMD-19-20kHz.png

 

20V (50W) izejas līmenis

 

THD @1kHz

18-7V-7R-1kHz.png

 

Intermodulācija ar 250Hz/8kHz un 19kHz/20kHz

18-7V-7R-IMD-250-8kHz.png

18-7V-7R-IMD-19-20kHz.png

 

Kopumā izskatās diezgan labi, kaut gan lai varētu salīdzināt ar Hypex UcD180HG spektriem, vajadzētu paskatīties abus uz vienādu slodzi.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Varbūt ir interese testiem pievienot Anaview AMS0100? Man ir doma nopirkt vienu moduli un paskatīties, vai vidiem un augšām būs labs. Ja gadījumā tā tas izrādīsies, labprāt nobarošu visas joslas ar šiem moduļiem (augšām un vidiem stereo režīmā, midbasiem 2 moduļi tiltā un basiem lielo brāli AMS1000).

Link to comment
Share on other sites

He, es tā tik ļoti cerēju, ka kāds no forumiešiem saņemsies nopirkt AMS. :)

Vai 0100 bija jūtami lētāks kā 1000, ka Tu sāki ar mazo? Kad es toreiz skatījos, tad man likās, ka atšķirība cenas ziņā nebija liela, bet nu šķiet, ka Profusionam 0100tais piedāvājumā ne maz nebija..

Link to comment
Share on other sites

Nu, nopircis vēl gluži neesmu, tikai tā dikti taisos. :) 0100 ir ~3x lētāks un tam ir labāki THD rādītāji.

Link to comment
Share on other sites

Vakar ap pusdienas laiku ar vienu čomu no foruma Armandu aka Darkheartu izštukojām, ka varētu paņemt pa vienam Anaview AMS0100 stipreklim ar ko paspēlēties. Šodien ap pusdienas laiku pie manas mājas piebrauca puisis no Dī Eidž El un sāka stāstīt, ka man esot sūtījums no Profjūžen ko jū kei.

Tā nu tagad savējo verķi klausos. Labā ziņa- šķiet iet jau otrā stunda, bet īsti saguris no klausīšanās neesmu. :)

Šobrīd esmu pārgājis uz mierīgāku mūziku. Te man programmā iet Siri Gjaere & Tord Gustavsen "Aire & Angels II" elbūms- patīk!

Iespaidi salīdzinājumā ar maniem Xindakiem- skaņa sausāka, ne tik silta (tas gan nenozīmē, ka tas būtu slikti), arī ne tik spilgta kā L25D. Bass nav tik izplūdis kā maniem Xindakiem. Izteikta presences sajūta. Iepriekš vienā Anneli Drecker gabalā tā ielika zemo basu, ka es gandrīz vai pielecu no krēsla. (nu jā, tiem maniem Xindakiem, IMHO, bass ir vājākā vieta). Tajā pat elbūmā sadzirdēju tādas fona skaņas, ko iepriekš uz saviem Xindakiem nebiju pamanījis. Salīdzinājumā ar šo pastiprinātāju mani Xindaki skan daudz netīrāk (tas gan arīdzan nenozīmē, ka tas ir slikti priekš maniem Xindakiem). Pēc pirmajiem iespaidiem esmu ļoti apmierināts (cerams, rītdien manas domas nemainīsies).

Cik zinu kāda skaņa patīk Darkheartam, domāju viņš arī būs ļoti apmierināts ar šo maziņo verķīti. :)

Labots - Luke
Link to comment
Share on other sites

Tiešām prieks lasīt pirmos iespaidus. :) Pie kādām skandām slēdzi? Pamēģini arī saslēgt abus moduļus tiltā! ;)

Link to comment
Share on other sites

Slēdzu pie Sonido open baffliem. Pieliku pa taisno pie Buffalo 3SE daca balansētajām izejām.

Nē, nepamēģināju saslēgt abus tiltā- negribējās ķēpāties un bija slinkums lasīt manuāli. Tāpat arī nedaudz šaubos vai būtu liels "pienesums" no tā, ka saslēgti tiltā, ja neskaita to, ka vairāk jaudas. Šim, ja skatās pēc datasheeta, normāli THD, pirms aiziet kosmosā, ir līdz kādiem 20w. It kā priekš normālas klausīšanās vajadzētu pietikt.. Nu lūk, izdomāju apmēram lūk šādu aizbildinājumu, lai varētu paslinkot. :D Baidos, ka tajos konektoros nevarēs normālu šķērsgriezuma vadu priekš skandām pielikt..

Vakarā piebrauks ciemos čomaks paklausīties. Intersanti, ko jams teiks..

Link to comment
Share on other sites

Kā Tev tām skandām ar pretestību, cik ir zemākais punkts? Jutība laikam bija diezgan augsta.

Es skatījos, ka šiem moduļiem THD bija skaists (~0.005) līdz 10W/20W pie 8ohm/4ohm, tiltā uz 6ohm tur laikam bija līdz kādiem 60W smuki.

Mēģināji arī tā skaļāk paklausīties?

Link to comment
Share on other sites

Man tām skandām pretestība viszemākais punkts ir pie 20kH- 5.65 omi un 7 omi ap 55Hz.

Paklausījos diezgan skaļi. Ručku līdz galam gan nepagriezu.

Nu pat kā pie manis sabija čomaks ar kuru kopā paklausījāmies Anaview un pirms tam manus Xindakus, lai labāk varētu salīdzināt. Radās tāds iespaids, ka čomaks bija diezgan izbrīnīts pirmām kārtām par to, ka D klase arī pēc viņa domām "skan", kā arī, šķiet, par price/performance. Likās, ka jams pat sāka domāt, kur viņš savā saimniecībā varētu tādu izmantot. :)

Pēc viņa domām Anaview skanot teju vai kā viņa lampinieks. :D

Kad nedaudz pārrunājām manus iespaidus un to, ka Anaview ir daudz labāka instrumentu un mūziķu lokalizācija, viņaprāt tas esot tāpēc, ka Anaview skanot sausāk, tāpēc labāk var dzirdēt to ko vajag. Viņaprāt Xindaki skanot diezgan spalgi, kas esot ļoti labi dzirdams uz sieviešu vokāla.

Nācās man viņam piekrist, ka kā basa kačātājs Anaview nav daudz ko labāks par maniem Xindakiem, it sevišķi, ja salīdzina ar manu MESTu, ko čomaks arī atzīmēja.

Kad es viņam jautāju, kas viņam labāk patīk- mani Xindaki vai Anaview, tad viņš sāka domāt un stāstīt par to, ka tur jau grūti pateikt kā tie Xindaki ir taisīti un gan jau, ka varot uztaisīt tiem Xindakiem arī šķūningu. :)

Tā kā pirmās atsauksmes (subjektīvās, protams) par šiem pastiprinātājiem, šķiet ir pozitīvas. :)

Link to comment
Share on other sites

Ņemot bez VATiem divi pastiprinātāji + divi konektoru komplekti + kuģošana sanāca bez dažiem centiem 260eur.

Link to comment
Share on other sites

Katra PCB- gatavs divu kanālu stereo pastiprinātājs, kuru pie vēlēšanās var saslēgt arī tiltā.

Par to pastiprinātāju vairāk informācijas ir šeit: http://www.anaview.com/sites/default/files/PDS%20AMS0100-J.pdf vai arī manā jumta iZstabā vai arī pie sevis mājās, ja ieinteresēja un palūgsi to man paspēlēties. ;)

Labots - Luke
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...