Jump to content

Rekuperators - vilšanās.


Ronalds
 Share

Recommended Posts

Man ir gan Netatmo, gan Aranet4. Diemžēl viņi rāda atšķirīgi, es vēl neko neteikti ja starpība būtu līdz 100ppm, bet diemžēl starpība ir lielāka. Aranet4 rāda lielāku ppm nekā Netatmo. hz kurš no viņiem tuvāk patiesībai, nav nācies salīdzināt ar citiem.

 

Pirms testēšanas abus nokalibrēju un noliku blakus. Starpība mērījumos bija vismaz pāris simti ppm.

Link to comment
Share on other sites

Aranet4 šobrīd pa "lēto" elektrum veikalā, ja kādu interesē.

 

Pats nesen iepirku un ar to CO2 ir bēdīgi, siltā laikā pofigs, bet tagad, kad logi ciet dzīvoklī CO2 vienkārši kosmoss un to jūt. 5 stāvs, dzīvoklī nav pārdomāta ventilācija, siltināta māja.

 

Pat nezinu ko darīt, vēdināt katru stundu nav variants. Lasu par tiem rekuperatoriem (Prana), uz papīra viss skaisti, bet te atkal uzpeld visādas lāstekas, kondensāts, troksnis, utt. Negribās 600e izsviest, sabojāt mājas fasādi un dabūt bezjēdzīgu caurumu sienā.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, powah teica:

Negribās 600e izsviest, sabojāt mājas fasādi un dabūt bezjēdzīgu caurumu sienā.

Pa šo es arī baidos. Laikam, kā jau iepriekš teicu, ja taisa, tad pa riktīgo (tas par privātmāju). Dzīvoklī jau baigo alternatīvu nav.

Link to comment
Share on other sites

@xp, domā, privātmājās viss baigi vienkārši? Nēnu ja kapitālo remontu veic, tad jau jā, varbūt…

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , wxy teica:

Starpība mērījumos bija vismaz pāris simti ppm.

Nu pāris simti uz tā fona neko diži daudz nemaina. Ja būtu tūkstoši, tad tā jau ir starpība.

Man netatmo, lai kā vēdinātos mazāk pa 500 ppm nekad nav rādījis. Cik lasīju, tad arī istabā tā ir.

Just now, binary teica:

domā, privātmājās viss baigi vienkārši? Nēnu ja kapitālo remontu veic, tad jau jā, varbūt…

Nu normālu rekuperācijas sistēmu var uztaisīt. Man ir bēniņstāvs, kur visas trubas var laist pa tiem - izvadi uz istabām. Dzīvoklī visas trubas būtu jātaisa pie griestiem (kaut vai šis aspekts)

Link to comment
Share on other sites

image.png.92ef5b54969f65eeb2695bd4ea9041f9.png

Te var labi redzēt kāds grafiks ir vienai istabai. Pa nakti prasās rekuperācija.

Normāls co2 līmenis, tad skaitās 0-2500ppm (vismaz pēc šī zīmējuma).

Vistraģiskāk ir šij istabai: Tikko atvēru logu.

image.png.c72529b46efee32d90b72774070d0b32.png

 

 

Labots - xp
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , xp teica:

Nu normālu rekuperācijas sistēmu var uztaisīt. Man ir bēniņstāvs, kur visas trubas var laist pa tiem - izvadi uz istabām. Dzīvoklī visas trubas būtu jātaisa pie griestiem (kaut vai šis aspekts)

Ļoti individuāli, subjektīvi.

Man optimistiskākajā scenārijā būtu jāpārtaisa griestus praktiski visā pirmajā stāvā - jādemontē esošos un jātaisa jaunus, zemākus. Mazāk optimistiskā (bet joprojām optimistiskā) scenārijā - papildus griestu pārtaisīšanai jāmaina arī grīdas segumu visā otrajā stāvā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , powah teica:

Pat nezinu ko darīt, vēdināt katru stundu nav variants.

Es netaisu logus līdz galam ciet - rokturis 45 grādos uz augšu.

Link to comment
Share on other sites

Kāds nejauši nezin vai Netatmo var kaut kā pie Tuya piesaistīt?

Link to comment
Share on other sites

Izvilku no tumbačkas un atpakoju savu pirms pusotra gada no e-līča iegādāto MH19.

Paturēju pusstundu (ieslēgtu) aiz loga, aizsūtīju komandu nokalibrēt. Nu ... papagaiļi, papagaiļi, bet pagaidām izskatās, ka ir ok. Nekādu aizdomīgu lēcienveidīgu, brīnumainu izmaiņu skaitļos nav.

Ja paelpo šim virsū kādu brīdi, tad rādījums konkrēti paceļas un pēc tam atgriežas atpakaļ.

No usb<->serial nobarot nesanāk. Šim laikam nenāk pa taisno no usb tie 5V.

Link to comment
Share on other sites

Vienu dienu nācās ar laptopu, kuram tas sensors bija pieslēgts, iziet ārā. Mērījums pēc 10 sekundēm - konstants 5000 :D

 

Pirms 15 minūtēm , Jurkins teica:

No usb<->serial nobarot nesanāk. Šim laikam nenāk pa taisno no usb tie 5V.

Raksta jau, ka "4.5~ 5.5 V DC". Man no kabelīša barojas bez problēmām.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , binary teica:

konstants 5000

Ir tā. Uz mazu momentu. Vai nu šis apjūk no temp starpības vai. Nezinu. Bet minūtes laikā atgriezās kā vajag.

 

Jā, tie volti ir. Bet es labi redzu, ka tā sarkanā diodīte uz usb<->com brīdī, kad nostrādā sensora lāzerītis (to var redzēt), gandrīz nodziest. Man gan tie čainas pārveidotāji.

 

Tikko pačekoju. 5V nenāk pa taisno no usb uz coma vcc.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

21.11.2022. , 21:41, binary teica:

Izrādās, viens no ventilatoriem nemaz nestrādā. Šobrīd nezinu, aizsalis vai nosvilis. Zinu tik, ka ārpusē bija diezgan gara lāsteka. Būs no rīta jāskatās, kas un kā

Ventilators dzīvs? Un kā tagad šis strādā?

Link to comment
Share on other sites

Dzīvs, jā. Vismaz pirms 5 dienām bija. Bija sakrājies un sasalis kondensāts pietiekamā daudzumā, lai aizsniegtu ventilatora apakšējo lāpstu. Iztīrīju, tagad viss OK.

 

Tagad visu laiku griežas ar 3. ātrumu. Kaut kad pa dienu slēdzu apsildi ārā, tagad vairs nē, apnika sekot līdzi :) Tagad visu laiku apsilde ieslēgta. Šobrīd (ar apsildi) izpūstais atdzesēja sno 24 līdz 15, ienākošais uzsilst no -3.5 līdz 20.

 

Ir divi automātiskie režīmi - "auto" un "auto+". Cik saprotu, tad "auto+" vienkārši ierobežo max ātrumu līdz trešajam, kamēr "auto" izmanto līdz pat desmitajam. Automātiskos režīmus mēģinājis neesmu - redzot rekuperatora CO2 mērījumus, kaut kā neticās, ka tie režīmi varētu būt noderīgi. Ar MH-Z19B mērījis CO2 tuvāk rekuperatoram tā arī vēl neesmu.

 

Tiem rekuperatoriem ir arī iebūvēts scheduleris, var automātiski mainīt manuālos režīmus dažādos laikos. Varētu saregulēt, lai apsilde strādātu tikai naktī. Bet tad jāseko līdzi āra temperatūrai - ja ārā būs -10, tad tāpat to apkuri gribēšu slēgt iekšā…

 

Diemžēl ar to scheduleri visa "manuālā automātika" arī beidzas. Ja grib ko vairāk, tad jāiet neoficiālos ceļus - internetā ir pieejama python bibliotēka Prana rekuperatoru vadībai. Ar to varētu apsildi slēgt iekšā/ārā atkarībā no āra temperatūras un/vai no ienākošās temperatūras (telpas pusē esošais ienākošā gaisa temp sensors). Otrs variants - elektronikas nomaiņa uz DIY, bet to varbūt pēc 5 gadiem :D

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

@binary, pamēģini nobarot to MH no atsevišķa avota. Man gribētos teikt, ka šis mēra ļoti ok. Protams, absolūtos skaitļus jau apstiprināt nevar, kalibrējas tak āra gaisā uz 400, kas zin, cik tur ir. Bet relatīvi teikšu, ka baigi smuki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...