Jump to content

Salocīju skruves mainot riepas


imilito
 Share

Recommended Posts

Iesākumā priecīgus visiem valsts svētkus :)

Problēma tāda ka vakar mainot pats ziemas riepas mājās, velkot klāt auto riteni pārcentos un salocīju divas skrūves (tās kas ir iekšā stupicā un uz kuram turas ritenis) ! Daudz neko no auto lietām nesaprotu, tāpēc jautāju risinājumu?

 

Atlocīt atpakaļ? Bet izturība skrūvēm tad samazināsies, manuprāt!

 

P.S. Pats zinu ka stulbāk vairs nevarēja būt, tāpēc ludzu kadu sakarīgu risinājumu!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ivo

    8

  • Konstatators

    6

  • mafijs

    6

  • Bonifacijs

    16

Bonifacijs

Uz šrotu pēc jaunām lietotām skrūvēm, labāk nemēģini salocītās skrūvēt, taisnot utt. sabojāsi tik vēl arī atbildes vītni

 

Aaa, un vēl - ja vien ir tāda iespēja, vienmēr paceļot uz donkrata autiņu vajag palikt kaut ko apakšā tā lai gadījumā ja pēkšņi donkrats salūzt/nogāžas autiņš nevarētu nokrist uz zemes saliecot skrūves vai saspiežot kādu kurš pats ir pabāzies apakšā.

Labots - Bonifacijs
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Gan jau ka autiņš nokrita no donkrata kad ritenis bij vien drusku pieķerts uz dažām skrūvēm, labi ka vēl bez nagiem nepalika

Labots - Bonifacijs
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Goč pendel ! Kā to var izdarīt? ?

Ja nu vienīgi ar "kruto" atslēgu, kura ir kā kapu krusts, tur spēka plecs sanāk tālu no riteņa, un ja nepietur otru galu vienā līmenī ar skrūvēm, tad pastāv iespēja kā tās nolocīt. Teorētiski.

 

Risinājums - mainīt tās skrūves pret jaunām. Citi varianti nederēs.

Link to comment
Share on other sites

Tas viss notika tā - uzliku riteni, pievilku cik atļāva, tad nolaidu lejā un vilku klāt , beigās ar kāju uz atslēgas uzspiedu ar svaru un rezultātā skatos ka skrūve saliekusies! Pēc tām apstaigāju pārējos riteņus un otram ritenim arī esmu vienu saliecis! ( auto no donkrata nenokrita, ja kas :) )

 

Man jau tās skrūves ir iestrādātas stupicā un uzlieku riteni es tikai ar uzgriezni varu pievilkt ratu klāt! Vai tad tās iestrādātās skrūves ir tik viegli nomainīt?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Goč pendel ! Kā to var izdarīt? ?

 

Gan jau ar kāju, kā smagajiem uzkāpa uz atslegas un ar savu svaru, tā lai ir droši. Tik vieglajiem gan tā nieiesaku darīt, labāk paņem rori un ar rokām novel, pēc kāda laika pārvelk.

Link to comment
Share on other sites

 

 

tās kas ir iekšā stupicā un uz kuram turas ritenis

Spriežot no uzrakstītā, laikam ir domātas špiļkas. Tur variants ir tikai viens, brauc uz servisu, lai veči izpresē ārā un liek jaunas. Ja tiešām skrūves, tad brauc uz šrotu, veikalu un pērc jaunas. Šitādi pievelkot ar pārmērīgu spēku nojāsi disku skrūvju vietu konusu un rezultātā būs disbalans vai arī ritenis (disks) sāks ļurkāties. Kā var būt tāds cirvis. Spēku nav kur likt? :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai tad tās iestrādātās skrūves ir tik viegli nomainīt?

 

Vispār kaut kā jau tās tur ir dabūtas iekšā :) Bet vai var un cik viegli/grūti tās nomainīt - jautā servisā. Iepējams, būs jāpbraukā vairāki, lai iegūtu skaidrību.

Man nav nācies tādas lietas darīt, tāpēc pilnīgi droši apgalvit neņemos.

Link to comment
Share on other sites

Ja par disku runājam, tad NOTEIKTI disks jau arī ir pārvilkts un uzgriežņu sēžas saspiestas!

 

p.s. Špilkas nav īpaši grūti nomainīt - tās sēž uz šlicēm, bet ja tās ierūsējušas, tad vajadzēs lielāku spēku un prasmi. :mda:

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Honda Accord arī ir tādas špilkas, tik nudien nevaru saprast kā, nu kā, var pārvelkot cieši ar rokām pievilktas skrūves pēc tam vēl arī pamanīties tās vēl saliekt lai kāds tur arī spēka plecs, atslēga un pa atslēgu lēkātāja svars arī nebūtu - viņas/viņi (uzgriežņi) tak iecentrējas!!!! Ja nu vienīgi kā uzķer pirmo vītni uzreiz kāpj ar kāju virsū. Nu nez, ja ir noticis tā kā autors raksta, tad jau visticamāk tas liekums ir pilnīgi nenozīmīgs, var arī noignorēt un izlikties ka nekas nav bijis

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Ja vari dabūt laukā tās skrūves, tad izmet ārā un nopērc jaunas. Lai arī pats ar auto nebraucu, tomēr divreiz gadā diviem auto riepas mainu un parasti ar kāju nākas strādāt tikai skrūvējot vaļā. Atslēgu arī parasti izmantoju pēc formas tādu kā hokeja nūju, kam ir paliels locījuma leņķis un kāts nāk klāt tieši pašai skrūves galvai. Vai tāda derēs ir atkarīgs no diskiem. Skrūvējot ciet gan nekad lēkāt pa atslēgu nevajadzētu - pievelc ar roku cik vari un miers.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Nu, te tiešām ir brauciens tā saudzīgi uz servisu.

Bet ja nopietni, vai kāds man nevarētu pateikt, kāpēc pie mūsdienu riepnieku konkurences un zemajām cenām tas ir jādara pašam?!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Gan jau ka uzgrizni šķībi uzķēri, vītne špilkas galā noķīlēja un ar kāju to piebeidzi. Citiem variantiem tur principā nevajadzētu būt.

Link to comment
Share on other sites

Domāju, ka vari braukt tāpat, nekas tur nevar notikt. Nākamo riepu maiņu izveic servisā, lai tad viņi skatās vai tur kas jāmaina vai nē.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Servisiem patīk ar savu pneimatiku novilkt tā, ka var gadīties evakuatoru saukt, jo zapasku tupa uzlikt nevar.

Paziņa iebrauca servisā ratu nomainīt, pats nevarēja atskrūvēt. Servisa čaļiem ar pneimatiku ar kādu paši pievelk sākumā nesanāca, nācās uzgriezt pāris soļus niknāku to savu verķi.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Taču visu vajag ar prātu vilkt! Labāk sākumā pievilkt ar jūtām, un pēc pabraukta brītiņa pārskatīt, dažīem lietajiem diskiem ir tendence tieši pretēji vēl panākt vaļā pēc pirmās vilkšanas. Nevis sākumā griež cik spēka ar krakšķiem un tad vēl drošības pēc garāžā uzliek atslēgai 2 metrīgu pleciņu un paaicina kādu smagāku vēl pa to palēkāt, bet kad uz ceļa riepa jāmaina, tad kājas atdauzījuši apstāstiušies blisinās, ko nu lai dara, tā pievilcies, ka vairs nekust...

Ja ir 4 skrūves ratam, braukt un nelikties zinis par vienas trūkumu, gan neiesaku, mums ceļi ir pietiekami bedraini.

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

Pareizi veči pareizā servisā ar kapara ziedi iesmērē vītnes, notīra stupicas centrējošo galu, kapara ziedi uzliek, tad ar pneimatisko (nepārregulētu) pistoli pievelk un pēc tam ar dinamometrisko atslēgu pēc "gostiem" pievelk līdz vajadzīgajam spriegojumam.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Konstatators
līdz vajadzīgajam spriegojumam

Šeit tas ir redzams kā bija - cik nu spēka līdz galam ar krakšķi, sprakšķi un pirdienu biksēs. Un tad vēl mazliet

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

 

 

tas kaut kaads moskvicjs vecs, ka sjpiljkas stupicaa?

 

mazajām mazdām ar nāk špiļkas 

Link to comment
Share on other sites

Nu, pirdiens, vienmēr palīdz, ja nav prāta un dinamometriskās atslēgas... :):):)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bet ja nopietni, vai kāds man nevarētu pateikt, kāpēc pie mūsdienu riepnieku konkurences un zemajām cenām tas ir jādara pašam?!

Baigā problēma 1h laikā atsvaidzināt atmiņas un padarboties? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Esmu bijis dažādos servisos, bet neesmu redzējis, ka kāds ar dinamometrisko piegriestu.

Parasti ar pneimatisko, un tad vēl pārbauda ar parasto atslēgu.

Pats sev mainot riepas piegriežu ar parasto (to krusta) atslēgu, nu tik cik ir spēka, bet ne ar kautkādam papildus trubām.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja nu vienīgi ar "kruto" atslēgu, kura ir kā kapu krusts, tur spēka plecs sanāk tālu no riteņa, un ja nepietur otru galu vienā līmenī ar skrūvēm, tad pastāv iespēja kā tās nolocīt. Teorētiski.

Vai arii kaads lietoja kravas auto riepu atskruuveejamo(aka "gaļas mašīnu") lai skruuveetu vieglajam vieglaak. Cik esmu redzeejis un pats daru tad parasti pievelk cik ar roku var izmantojot atsleegu un veel drusku ar papildus sviru klaat un pietiek.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Baigā problēma 1h laikā atsvaidzināt atmiņas un padarboties? 

Kā redzam, kāds jau "atsvaidzināja"...  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā redzam, kāds jau "atsvaidzināja"...  

tur izskatās, ka nav bijis ne nojēgas, ko dara, ne bijis ko svaidzināt, ja pievelk tā, ka skrūves liecas.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Bet ja nopietni, vai kāds man nevarētu pateikt, kāpēc pie mūsdienu riepnieku konkurences un zemajām cenām tas ir jādara pašam?!

 

Nu personīgi man tas nozīmētu papildus 2x gadā veikt pa 2 liekiem braucieniem no otro disku glabāšanas vietas uz autoservisu, jo nu nevar sedanos iedabūt bagāžniekā uzreiz 4 riepas + 2x gadā veikt lieku salona/bagāžnieka slapjo tīrīšanu, jo ne jau vienmēr var 2x gadā notrāpīt sausu saulainu laiku riepu maiņām.

 

Es te nemaz nesākšu turpināt diskusiju par to ka ja cilvēkam ir 2 pilnīgi jaunu ziemas/vasaras riepu ar diskiem komplekti, tad pa lielam riepu servisu var apciemot vien reizi 2-3 gados.

 

Tā kā var jau 2x gadā pats arī pa pusstundai pasvīst ar atslēgu krustu rokā un hidraulisko donkratu zem autiņa, nav tas nemaz tik grūti ar labiem instrumentiem.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Paziņa iebrauca servisā ratu nomainīt, pats nevarēja atskrūvēt. Servisa čaļiem ar pneimatiku ar kādu paši pievelk sākumā nesanāca

Servisus, kur skrūvju pievilkšanai izmanto pneimatiskās pistoles, vajadzētu ar sūdainu mietu sist.

 

Cik esmu redzeejis un pats daru tad parasti pievelk cik ar roku var izmantojot atsleegu un veel drusku ar papildus sviru klaat un pietiek.

Riteņu skrūves ir jāpievelk (parasti) ar apmēram 120Nm lielu spēku. Ja jūs zinātu, cik ir 120Nm, tad jūs saprastu, ka nekādu papildus sviru klāt nevajag. Kur nu vēl kāpt ar kāju virsū, kā te topika iesācējam ir veicies.

Labots - _dunduks_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Ar kāju pievilkt ir totāli idiotiski! Ja skrūves velkas vaļā, tad galvas forma nesapas ar diska vietas formu kurā skrūve iesēžas. Pašam tā bija, piebraucu pie PKP, tur džeki uzmeta aci diskm un izdalīja īstās formas skrūves.

 

Šis gan laikam ir ne gluži tas gadījums, bet ar kāju pievilkt vajag tikai savas galvas skrūves.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Servisus, kur skrūvju pievilkšanai izmanto pneimatiskās pistoles, vajadzētu ar sūdainu mietu sist.

 

kāda tieši vaina pievilkt ar pneimatisko, nolaist uz zemes un pievilkt atlikušo ar dinanometrisko atslēgu? tas ka tu nejēdz ar pneimatiskajiem rīkiem darboties nemaz nenozīmē ka nejēdz neviens... 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Kāpēc neizmantot oriģinālo donkratu, kas nāk līdz autiņam? :) Un visiem, kas gāna ar pneimatiskiem instrumentiem aizskrūvētās skrūves, vienkārši vajag izmantot pareizos instrumentus. Viena parasta caurule dara brīnumus un nemaz tik daudz vietas neaizņem.

 

hidraulisko donkratu zem autiņa
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kapēc? A vot tapēc, ka man ir sava garāža, kurā ir abi komplekti ripuļu. Interesanti, kapēc man tagad tas maināmais komplekts būtu jābāž salonā, jāved uz servisu, nedod dievs vēl rindā jāgaida un par maiņu jāmaksā, ja es to elementāri varu labas pusstundas laikā
 

 

Balansē arī pats? Man līdzīga situācija, pamāci, kā nobalansēt pagalmā.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Kāpēc neizmantot oriģinālo donkratu, kas nāk līdz autiņam?

 

Orģinālais izturēs vien 4 -7 riepu maiņas maksimums, tie nav domāti kam vairāk kā dažas reizes pacelt autiņu nevis ik gadu pa 8x plānveidā celt - vairākkārtīgi pašrocīgi pārbaudīts, a aftermarket mehāniskie i to vēl mazāk iztur - galīgi nav vērts. Es tikkai mazu hidraulisko uz ritenīšiem - ātri, ērti, parocīgi un kalpo ļoti ilgi, vien 2x dārgāki

Link to comment
Share on other sites

 

 

Balansē arī pats? Man līdzīga situācija, pamāci, kā nobalansēt pagalmā.

 

 

 

kāda sakarā te vispār balansēšana, ja ir 2 komplekti uz diskiem? ja vibrē tad arī ved balansēt, ja nevibrē tad brauc tālāk. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Konstatators
Kāpēc neizmantot oriģinālo donkratu, kas nāk līdz autiņam?

 

Tapēc, ka oriģinālie ir ļoti dažādi. Tie, kas ir rombveida ar stabilu pamatni ir drošāki, tik ļoti neļodzās. A tie alumīnija, kas uzkabinās uz sliekšņa un tad ar vienu peku balstās... nu tur drusku nelīdzens pamats un var nokrist zemē, cik nav redzēti apdauzīti bremžu diski dēļ šādiem u.t.t. Nu vismaz ilgstoši uz tādiem man atstāt nepatīk, nu a uz hidraulikas var atstāt cik ilgi vajag.

 

 

 

Balansē arī pats? Man līdzīga situācija, pamāci, kā nobalansēt pagalmā.

 

Vēl zapojā esi? Nu kāds sakars ar balansēšanu, ja riepas JAU IR UZ DISKIEM?

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

Izturēs un daudz izturēs orģinālais domkrats, nemaz tik vārgi tie nav. protams, nevajag uz smiltīm celt auto augšā, bet uz stingra cieta līdzena pamata. Pats gadus 6 tā jau daru - pārskrūvēju diskus rudenī / pavasarī un nekas neliecina par to,ka domkrats varētu salūzt.

auto - e39.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...