Jump to content

tirlaki - Rīgas satiksmes fenomens?


Recommended Posts

Barona ielā nogriezties pa kreisi uz Aspazijas bulvāri. 90% to dara nepareizi, radot potenciālas problēmas pretimbraucošajiem, tramvajiem un tiem, kas ievēro noteikumus, griežas no tramvaja sliedēm un pāri visām.

Reku, kā reiz, "TV Zebra" runā par šo krustojumu. Šeit, nepareizi nogriežas >50% vadītāju, bet avārijas dēļ tā gan nav nācies redzēt.

 

 

Atkarībā, kur dzīvo. Man, piemēram ir tā, ka tuvākajā pilsētā ir viens vienīgs aplis, ar divām joslām uzmaukts, bet fiziski tur divi autiņi ietilpt nevar. Smagajiem vispār izgriezt sarezģīti. Rīgā cita lieta, tur vienkārši slinkums pārkārtoties, vai nezināšana, vai galēja "naglasķ" un pogujizm doma!

"Bailes"! Cik esmu jautājis to cilvēkiem, kas brauc pa pirmo joslu, atbilde ir "bailes". Bailes krustojumā uzreiz iebraukt otrajā/trešajā joslā(ne tikai apļveida krustojumā). Bailes, ka tālākās joslās ir lielāki ātrumi un bīstamība u.tml. Bailes, ka netikšu atpakaļ pirmajā joslā.

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Sky_High

    14

  • versatile

    10

  • martinno

    9

  • meeris

    11

Esam "sānu" joslā - gaidam, kad mūs palaidīs un smuki iebraucam, nemēģinam iespiesties ar varu.

Ar varu nevajag līst kur nevajag, bet, ja pēc rāvējslēdzēja principa Tevi nelaiž iekšā, tad gan vajag atļauties "nagļakā" līst...

 

 

Autoskolā instruktors mācīja, ka drīkst pā ārējo maukt.

Nav aizliegts, bet tas NAV pareizi, ja tev jau nākamajā izbraukšanas vietā nav jāizbrauc. Ar braukšanu pa labo joslu Tu traucē citiem izbraukt.

Instruktora loģika diezgan vienkārša - Tev, kā braucējam, kas mācās, ir daudz vienkāršāk izbraukt uz labo joslu un braukt pa to, jo nav jādomā pēc tam par pārkārtošanos.

Un, piemēram, CSDD eksāmenā, ja Tevi iedzen aplī un Tu aizlien uz otro joslu, bet eksaminators Tev pēkšņi pasaka, ka nākamajā jāizbrauc no apļa - Tu, iespējams, to vairs nevarēsi izdarīt... Tāpēc mācies pa labo joslu :)

Labots - martinno
Link to comment
Share on other sites

 

 

ja visi pie pudeles kakla piebrauc vienā joslā, tad plūsma ir homogēna (ok, ar korekciju uz visādiem sēņotājiem) ja sāk "rāvējslēdzējoties", tad kopējais plūsmas ātrums samazinās par 10-20-30%, kas tiek patērēts uz "tranzakcijām", kāds piebremzē, lai kādu palaistu u.c.

 

normāls rāvējslēdzis ir tāds, kur neviens nepiebremzē. aplī īpaši svarīgi braukt ar normālu distanci starp auto.

 

Interesanti ir ar mazajiem apļiem. Duadzi braucēji nez kāpēc domā, ka ir jādod ceļs auto, kuri vēl nav iebraukuši aplī. Tas ievērojami bremzē kustību. Piemēram, Valguma ielas aplis Ziepniekkalnā. Tiem, kas brauc pa Tadaiķu ielu vai no Ilmājas ielas, nav jādod ceļš auto, kuri brauc pa Valdeķu un vēl nav iebraukuši aplī. Drīkst mierīgi griezt ārā.

Link to comment
Share on other sites

Apļus vispār vajadzētu taisīt tā, kā lietuvā. Labā josla iet ārā nākamajā izbrauktuvē bez variantiem, bet kriesā brauc ārā tajā, kurā vajag. Diemžēl, bet pie mums tas nav iespējams, vienkārši nav iespējams un viss. Tieši tā pat, kā labais pagrieziens pie sarkanā.

Nav iespējams,jo puse no boota tirkaiem šķiltos katru dienu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Runājot par rāvējslēdzēju mani kretinē tas, ka tie, kuri brauc pa joslu kura beidzas, nevis aizbrauc rindas kārtībā līdz šķērslim un tad pārkārtojas uz joslu, bet jau 200-300m iepriekš cenšas iespiesties joslā un tad sanāk tāds salauzts rāvējslēdzējs.

Apļu izbraukšanas kultūra Latvijā ir zem katras kritikas

Ļoti traucē, ka stāvot pie luksofora, priekšā esošā auto vadītājs īsi pirms zaļā signāla parādīšanās ieslēdz kreiso pagriezienu. Rezultātā taisni braukt gribētāji paliek gribot. Spilgts piemērs, braucot pa Gaujas ielu virzienā uz centru krustojums ar G.Zemgala gatvi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Spilgts piemērs, braucot pa Gaujas ielu virzienā uz centru krustojums ar G.Zemgala gatvi.

šie jau vēl diezgan ātri pamanās nogriezties, bet vairāk kretinē tie, kas griežās nākamajā krustojumā uz iekšlietu ministriju vai nedaudz tālāk uz menteni.

p.s

vai es arī esmu viens no tirlakiem, kurš šajā krustā ieņem labo joslu un pēctam lienu kreisajā labās joslas beigās?

Labots - meeris
Link to comment
Share on other sites

versatile
Un, piemēram, CSDD eksāmenā, ja Tevi iedzen aplī un Tu aizlien uz otro joslu, bet eksaminators Tev pēkšņi pasaka, ka nākamajā jāizbrauc no apļa

Nav ko eksaminatorus dēmonizēt. Pasaka izbraukšanas virzienu jau pirms iebraukšanas aplī - apmēram tā - brauksim lejā no tilta uz apli un tad Bauskas virzienā. Un Mūkusalas apli māca pietiekoši, lai zinātu, kurš ir Bauskas virziens.

Un ja arī komanda tiek dota aplī, tā tiek dota savlaicīgi. Un ja nu netiek no tā apļa laukā, vienmēr var apbraukt vēlreiz. Gan eskāmenā, gan vēlāk satiksmē. Gabals nenokrīt un apļi parasti arī nav desmitiem km gari.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

a man vistumšākais tonējums aizmugurei uzlikts tieši dēļ šiem lūriķiem. besī ka lupī mašīnā/caur mašīnu. mana personīgā vieta, nevienam nav jālūr caur aizmuguri/sāniem uz manu pakausi un kas man bagāžniekā. žēl, ka likumi aizliedz sānus tonēt, savādāk piebrauc visādas miskastes blakus, urbina degunu un blizinās virsū. 

 

Šis bija reāli smieklīgi! Varu tikai iedomāties cik neērti tu jūties - sēdi mašīnā, bet tad piebrauc kāds bārdains vecis, jūsu skatieni sastopās un tu kautri nolaid acis! :grin:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Apļus vispār vajadzētu taisīt tā, kā lietuvā

Kāpēc ne tā kā Igaunijā? Iebraucot aplī, katrā joslā smuki norādādīts uz kurām izbrauktuvēm tā paredzēta.

Lietuvas sistēma ir laba, bet tikai, ja liela daļa plūsmas arī ir uz to pirmo izbrauktuvi.

Link to comment
Share on other sites

Man te regulāri - vismaz pāris reizes nedēļā ir sekojoša situācija...

Nobrauciens no D-tilta un Maskavas ielu (braucot no Pļavnieku puses). Vakarā regulāri Maskavene korķī, ātrumi samērā mazi, viens otru laiž, BET - kā jau teicu, reizi pāris dienās gadās situācija, ka nobraucot no viadukta lejā, cilvēciņi paliek pilnīgi stulbi un vairs nemāk braukt... Viņus laiž, bet tie stāv... Bilde būs labāks piemērs nekā stāstīt...

Es saprotu, ka šadā gadījumā nedaudz pavelk uz avārijas situāciju - priekšējie var nepamanīt mani un līst ārā, bet kādas ir alternatīvas - gaidīt hvz cik ilgi?

 

mask.png

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

a man vistumšākais tonējums aizmugurei uzlikts tieši dēļ šiem lūriķiem. besī ka lupī mašīnā/caur mašīnu. mana personīgā vieta, nevienam nav jālūr caur aizmuguri/sāniem uz manu pakausi un kas man bagāžniekā. žēl, ka likumi aizliedz sānus tonēt, savādāk piebrauc visādas miskastes blakus, urbina degunu un blizinās virsū. 

 

ja tādi kompleksi -varbūt pārvietoties ar sabiedrisko transportu?  :mrgreen:

kaut gan -tur arī pārējie pasažieri lūrēs virsū!

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja tādi kompleksi -varbūt pārvietoties ar sabiedrisko transportu? 

 

drīzāk kompleksi citiem, ka jāblisinās virsū nevis uz ceļu.

tev mājās arī aizkaru nav? un tikai nesaki, ka tas ir savādāk. 

Link to comment
Share on other sites

tev mājās arī aizkaru nav? un tikai nesaki, ka tas ir savādāk. 

 

 

Kādā veidā tas nav savādāk? Dzīvokli tu nestūrē un caurredzamība neko nedod satiksmes drošībai, kas ir prioritāte, nevis tavas jūtas.

 

Bet varbūt tu dzīvo mājā uz riteņiem? Tas izskaidro naidu pret tiem, kas skatās tavos auto logos - ja tu es tikko iznācis no dušas, piemēram. 

Link to comment
Share on other sites

Piemeram lubanas aplis pie depo, ja brauc uz juglu no lubānas ielas.Kamēr nebūs barjeras vai linijas brauksu

 

Tas ir Dreiliņu aplis, nekad nav bijusi problēma iebraucot iet uz 3. joslu un pie izbraukšana rādot pagriezienu un braucot ar 50 km/h tik atpakaļ 1. joslā.

 

Un par Vecrīgu, bruģis lai paliek, tikai vajag šādas sliedes uztaisīt.

 

eokg1pwd71pr6t1xv8d6.png

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

Viktorslat

Diezgan dzīva diskusija par tiem tonētājiem stikliem. Vai tad tagad vispār var nopirkt jaunu mašīnu, kurai aizmugure un sānu aizmugure NAV tonēta? Man iepriekšējie 3 un arī pašlaik auto – rūpnīcas tumšie stikli. Īsti nesaprotu, kur problēma? Kas ir jāredz cauri? 

Link to comment
Share on other sites

Reku labs izskaidrojošs video par rāvējslēdzēja principu darbībā:

Kā parasti - principam nav ne vainas, viss atduras cilvēkos. Vai žultī.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Īsti nesaprotu, kur problēma? Kas ir jāredz cauri? 

 

Nu kaut vai iedomājies, ka tu un tev priekšā stāvošais auto abi gribat nogriezties pa kreisi, bet jāpalaiž pretī braucošie.

Ir atšķirība, vai tu redzi priekšā stāvošajam cauri, un tādā veidā jau laicīgi redzi savu iespēju un, pārliecinājies par drošību, nogriezīsies reizē ar priekšējo - vai, ja neko cauri neredzi, gaidīsi, kamēr viņš nogriežās, un tikai tad sāksi redzēt, novērtēt situāciju, moš vēl meklēt pedāli, vai tikai domāt par iebraukšanu krustojumā. No tavām darbībām ir atkarīgs, vai pēc tevis vēl paspēs nogriezties 1,2 vai 3 mašīnas.

Link to comment
Share on other sites

Paldies @Pirkss,

Timrots arī beigās pasaka to ko visu laiku cenšos pateikt, nav jāstāv vienā rindā un jānobloķē satiksme iepriekšējos krustojumos.

Bet to jau mūsu foruma visu gudrajiem un zinošajiem nesaprast. Viņiem vienmēr ir savs pareizais viedoklis. Bet patīk man dažreiz paskatīties uz akmens jobāļiem, kuri cenšās izlikties mani neredzam, kad spraucos rindā iekšā. (Vienmēr to daru joslas beigās, vai tieši pirms šķēršļa). Nekautrējos uzpīpināt un savādāk uzmundrināt šīs akmens sejas, jo var jau saprast viņu apbižinku :D

Link to comment
Share on other sites

Vai tad tagad vispār var nopirkt jaunu mašīnu, kurai aizmugure un sānu aizmugure NAV tonēta?

Mierīgi. Opel Astra H un J universāļi piemēram. Tonējums sānos un aizmugurē tiem ir opcija. 

 

Gribu vēl piebilst - ka runa ir tikai un vienīgi par šā principa pielietošanu situācijās, kad 2 joslas saplūst vienā, nevis pavisam citām situācijām, kur katra josla aiziet savā virzienā. Parasti tad tur jau krietni pirms krustojuma ir nepārtrauktā līnija.

Ja kāds tai lien pāri - lai gaida vesels. Parasti gan esmu novērojis, ka šādi līdēji cer, ka kāds aizsapņosies un viņi paspēs iespraukties.

Minētajā krustojumā jau pirms sab. trans pieturas "Ēveles iela" ir nepārtrauktā līnija starp joslām, ja pareizi atceros.

Bet pirms tās - kur ir pārtauktā, neviens nevar aizliegt braukt pa labo joslu un tad to mainīt.

CSN to neaizliedz.

Ja kādam gribas visu ceļu no punkta A līdz punktam B nobraukt tikai pa vienu joslu, to nemainot visu maršrutu - tās protams ir viņa svētās tiesības, arī to CSN neaizliedz :)

 

P.S. Neatbalstu arī psihu slalomēšanu pa joslām, tās mainot ik pēc daždesmit metriem. Tas nevajadzīgi tracina pārējos satiksmes dalībniekus un pakļauj riskam pašu. Ja labajā joslā ir buss pieturā - pastāvot aiz tā, gabals nenokritīs.

Labots - Pirkss
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ko mums par to saka CSN :

 

"110. Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos, kad visas braukšanas joslas aizņemtas, mainīt joslu atļauts, tikai lai nogrieztos, apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, apbrauktu vai apturētu transportlīdzekli."

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

 

 

Bet patīk man dažreiz paskatīties uz akmens jobāļiem, kuri cenšās izlikties mani neredzam, kad spraucos rindā iekšā
Rāvējslēdzēja principam nav nekāda 'Dodiet ceļu' nozīme. Ja tu maini joslu (spraucies iekšā) +vēl kā varonis traurē virsū, kādu attieksmi tu ceri sagaidīt?
Link to comment
Share on other sites

 

 

Minētajā krustojumā jau pirms sab. trans pieturas "Ēveles iela" ir nepārtrauktā līnija starp joslām, ja pareizi atceros.

Nepareizi atceries. Starp joslām ir pārtrauktā līnija. Nepārtrauktā tur sākas tikai ~20m pirms krustojuma.

Link to comment
Share on other sites

Viktorslat

Tomēr vēl par tiem tonētajiem stikliem. Sky_High – vai gribiet teikt, ka pilnīgi paļaujaties uz to, ko var „redzēt cauri” priekšā stāvošajam auto, kad griežaties pa kreisi? Nav tā kā mazliet pārgalvīgi? Tāds, potenciāli bīstams manevrs, nepiekrītiet? Tad jau auto, ar tonētiem stikliem attur Jūs no potenciāli bīstamiem kreisiem pagriezieniem? Lai gan – kāda gan man tur darīšana.
Pirkss – jā, nu es, bez šaubām, izvēloties pirkt auto, pirmkārt, pilnīgi obligāti, kā galveno kritēriju, izvēlos lai būtu gaiši stikli aizmugurē un sānos! Jā, citādi, nemaz nepērku!
Es gribēju, bez nevajadzīgas zīmēšanās, it kā dot mājienu uz to, ka mašīnas ar normālu komplektāciju, piedāvā tikai ar tonētiem, tas vienkārši ir automātiski iekļauts visās „pluss” paketēs, tur jau stāv tie tonētie virsū.
Es varbūt jau esmu pavecs kungs, bet man ir vienkāršs princips – redzu – braucu, neredzu – nebraucu! Nervozēju – nomierinos! Nevaru nomierināties – eju pie ārsta, tagad ir ļoti labas zālītes! 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Sky_High – vai gribiet teikt, ka pilnīgi paļaujaties uz to, ko var „redzēt cauri” priekšā stāvošajam auto, kad griežaties pa kreisi?
 

 

Es taču rakstu - pārliecinoties par drošību. ;) Bet ir atšķirība, vai vienu pēdējo reizi pārlaid acis, vai sāc skenēt un domāt no 0.

Link to comment
Share on other sites

Ķipa es esmu lauznis? Man vienkārši ir paradums iedziļināties tajā ko daru un paveikt visu pēc iespējas labāk, tai skaitā arī braukšanā mani interesē netizloties tur, kur tas nav vajadzīgs. Padomā pats - lielākā daļa vadītāju nevar izkāpt no mašīnas bez aizelšanās, bet pie luksoforiem cīnas ar miegu. Kā no tādiem var prasīt kaut vai tikai laicīgi noreaģēt uz luksofora gaismu? Neredzu jēgu tādiem izteikties par citu braukšanas stilu. ;)

Labots - Sky_High
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kādā veidā tas nav savādāk? Dzīvokli tu nestūrē un caurredzamība neko nedod satiksmes drošībai, kas ir prioritāte, nevis tavas jūtas.

 

aizmuguri var nopūst kaut ar grabuli, tas ka kāds neredz, kas manā salonā notiek, neiespaido ne manu ne citu drošību. 

 

tas ka tev personīgi nepatīk tonēti logi, tā jau ir tikai un vienīgi tava problēma. tad jābrauc ar sabiedrisko, pietiekami augsts, lai redzētu pāri visam un nav jāblisinās caur svešiem saloniem.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Es nezinu, kādas gumijas lelles tu tur mašīnā pārvadā, bet braucu ar vagona (avant) tipa mašīnu un neviens mašīna neblisinās.

Vispār es tikai pozitīvi vērtēju, ka mašīnas logus tonēt nedrīkst, restorānos vairs nedrīkst smēķet, spaisu kriminalizēja, skolās vairs nedrīkst tirgot čipšus u.t.t.

Link to comment
Share on other sites

Nesaprotu, kā kaut kas tāds var uztraukt! Vai nu čalis ākstās un viņam labi sanāk, vai arī domā to nopietni, un tad ir vēl 2x smieklīgāk. :)

Link to comment
Share on other sites

man ja kaads sprauktos ieksha un vel piipinatu, izliktos ka neredzu un brauktu 50 cm aiz priekshejas mashinas,MANI TU nepiepisiisi!

Link to comment
Share on other sites

versatile

Es labprāt laižu citus, bet ja tie citi sāks pīpināt, tad gan, atkarīgs no garastāvokļa. Visticamāk pacentīšos neielaist.

 

 

 

vienkāršs princips – redzu – braucu, neredzu – nebraucu! Nervozēju – nomierinos! Nevaru nomierināties – eju pie ārsta, tagad ir ļoti labas zālītes!

Zelta vārdi!

 

Bija man reiz viena diskusija ar vienu pašpasludinātu "autoekspertu" - sak, stulbeņi visi, aks pa trotuāru iet/brauc tuvāk ēkas sienai un neredz, kad kāds no vārtrūmes ārā brauc. Tak skaidrs, ka vārti un jāuzmanās!

Uz manu komentāru, ka tieši no vārtiem ārā braucējs NEREDZ kur brauc un jābūt EKSTRA uzmanīgam; nevis jābrauc uzreiz līdz ielas malai, bet lēnām jāripina purns laukā, kamēr iegūst redzamību - panesās verbālā caureja, ka tā nu gan neesot pareizi.

Piekrītu, ka ar velo ir drošāk braukt pa brauktuvi vai trotuāra brauktuves pusi. Bet, no personīgās pieredzes saku, ka ar to nepietiek, ja no vārtiem ārā braucējs izbrauc laukā ātri. Un ne tikai riteņbraucējus tas apdraud, arī bērnu ratus, invalīdus ar palīglīdzekļiem, utt. Visiem tiem esot pa ielas pusi jāpārvietojas, ēkas pusē lai paliek buferzona mašīnai... Nu ko ar tādu diskutēt? :)

Man katru rītu sanāk no pagalma izbraukt uz veloceliņa, ar 0 redzamību uz 1 pusi... Lēnām, prātīgi, ļauju sevi ieraudzīt. Un zinu, ka pēc statistikas, vienā no reizēm ar to nepietiks, jo aizskatīsies un mani neredzēs. Bet es būšu izdarījis maksimumu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Konstatators
P.S. Neatbalstu arī psihu slalomēšanu pa joslām, tās mainot ik pēc daždesmit metriem.

Šo gan man reizēm patīk vērot, vienīgi tas ir youķubā skatoties, kā pasisti rašn pdršn ļoti steidzas caur Maskavu vai kādu lielo gorod.. :mrgreen:

 

spaisu kriminalizēja, skolās vairs nedrīkst tirgot čipšus

Savukārt šī ir patiešām liela netaisnība. Nabaga skolasbērniem kaut kā vajadzēja atlīdzināt un vismaz izlejamo alu skolas bufete sākt tirgot. Tā jau viņiem grūti, ja no rīta mašīnu pielaist nevar, skolā ir attaisnots kavējiens... :grin:

Labots - Konstatators
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

man iznāk iebraukt Rīgā vienreiz nedēļā, un manuprāt nav tik traki, iznāk griezt ārā no mazas šķērsielas, vienmēr esmu palaists, 

ir gadījies sastapt dažus biezos - naglos džipus, kas mauc visiem garām pa tramvaja sliedēm, un pēc tam mēģina iespraukties, bet visā visumā ir tīri kulturāli braucēji

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

tā tak slavena vieta, kur salabot savus samiciitos spaarnus radi, ka laidisi un nepalaid, heisa hopsā.

 

man šķiet tā arī var salabot cauros zobus. :D 

Link to comment
Share on other sites

 

 

ir gadījies sastapt dažus biezos - naglos džipus, kas mauc visiem garām pa tramvaja sliedēm
Nu es tā daru, bet nevis tāpēc, ka man rindas galā pirmajam vajag būt, bet huļi neizmantot joslu, ja atļauts pa sliedēm braukt. Pa Barona ielu centra rajonā gan atturos, jo tur bezmaz vai katrā krustojumā kreisais no sliedēm aizliegts un arī krustojumu šķērsot pa sliedēm nedrīkst.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Piekrītu, ka ir situācijas kur tās garās desas ir nepareizas. Bet nedomāju, ka to ir tik ļoti daudz.

 

Reku jau datoriķu portālā ir čupa ar pareizajiem braukšanas noteikumiem un principiem un ētikām. Tagad šito pareizina ar x un nu tā ar praksē uz ielas notiek.

 

Pēc satiksmes var vērtēt sabiedrību. Man šķiet, ka situācija uzlabojas. Jākasās jau ir, lai panāktu kaut kādas izmaiņas un attīstību tā kā viss ok. Re kā sabiedrības kopējais viedoklis par dzer un brauc ir mainijies. Pie avārijas vai remontiem uc šķēršļiem rāvējslēdzis darbojas kā pulkstens.. Nu vai tuvu tam. Cheers!

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...