Jump to content

Ūdens sūknis/hidrofors


ColorPulse
 Share

Recommended Posts

Meklēju pieredzējuša cilvēka padomu par ūdens sūkni.

 

Respektīvi patreizējam (9 gadus vecajam Nocchi) sūknim pienācis gals.

Eksistē dziļurbums 13m, tagad vajadzētu izvēlēties jaunu, bet tā kā Ķekavas novads paredzēts kohēzijas fonda izklaidēm, tad man privātajā mājā vilks kopīgā ūdenstīkla trubas, kuras būs vien pieslēgtas pie dzeramā ūdens krāna un veļasmašīnas. Gribu saglabāt ūdens padevi, lai barotu dušu, tualeti un darziņu, respektīvi, ielikt jaunu sūkni, bet kura nodarbinātība būtu par kādiem 40% mazāka kā patreiz.

 

Nevaru izlemt vai ņemt tādu pašu Itāļu sūkni(Nocchi) vai ticēt vācu Karcher BPP 4000/48, vai Metabo ar čuguna motora korpusu. Cena visiem daudz maz vienāda no 140-200 eirām.

Palicis vien uzticības jautājums, tā kā nav reference point, tad gribētu kāda cita pieredzi.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Diez nebūs stipri izdevīgāk aizstiept to veco sūkni uz Akvedukta remontdarbnīcu?

Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

Tur jau gumija mainīta, bundulis sarūsējis un plēš gumijas un barometrs kļiņī, un motorā sienāzītis. Esmu ar mieru ieinvestēt pilnīgi jaunā vešiņā.

Link to comment
Share on other sites

Grūti pateikt, bet es mainīju tikai bunduli, bija izrūsējis tā, ka tek ar strūkliņu ārā ūdens. Motors it kā paliek trokšņaināks, bet strādā. Cik gadi, nepateikšu, skleroze.

Link to comment
Share on other sites

Domāju ka labāks ir sūknis ar čuguna korpusu, tad vēl elektromotora jauda, vajadzētu pietikt ar 800 w līdz vienam kilovatam.

Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

Man te tagad jautājums par 3 modeļiem. Jautājums ar sameklē atšķirību.

 

http://enoliktava.lv/index.php?route=product/product&path=18_19_20&product_id=25730&sort=p.price&order=ASC

http://enoliktava.lv/index.php?route=product/product&path=18_19_20&product_id=25735&sort=p.price&order=ASC

http://enoliktava.lv/index.php?route=product/product&path=18_19_20&product_id=25732&sort=p.price&order=ASC (tāds kā eksistējošais)

 

Kur tas suns aprakts - 112, 146, 155 eiras! Spiediens visiem ~vienāds 4.6, 4.6, 5.0, litri stundā aptuveni tie paši 55, 55, 60! Varbūt kāds vienā ņēmienā izskaidros +/-

 

Tā jau visi ar rezervi sanāk, jo neviena no caurulēm man neatbalstīs 50-60l/min

 

 

 

Domāju ka labāks ir sūknis ar čuguna korpusu

Kāpēc čuguns>tērauds šajā gadījumā ?

Labots - ColorPulse
Link to comment
Share on other sites

 

 

Domāju ka labāks ir sūknis ar čuguna korpusu
 

Tas čuguna korpus neko nedod, jo iekšā tas disks tāpat no plastmasas :D

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Spiediens visiem ~vienāds 4.6, 4.6, 5.0, litri stundā aptuveni tie paši 55, 55, 60! Varbūt kāds vienā ņēmienā izskaidros +/-   Tā jau visi ar rezervi sanāk, jo neviena no caurulēm man neatbalstīs 50-60l/min

 

Tā Tu nevari rēķināt - tie litri laika vienībā ir teoretiskie tipo ūdens pats ietek sūknī un otrā galā pats iztek ārā, taču dzīvē Tev būs x metri šļaukas līdz sūknim un x metri pēc - katrs metrs horizontālas šlaukas nedaudz noēd ātrumu, katrs metrs kas pēc sūkņa ir japaceļ uz augšu pamatīgi noēd ātrumu, katrs metrs kas ir jāuzsūc līdz sūknim pamatīgi noēd ātrumu x10. Tā kā izmēri cik sūknim ir jauzsūc uz augšu, cik ir jāpaceļ uz augšu un cik garas ir šļaukas, un galu galā kāds ir to iekšējais diametrs, pēc tā tev Akvedukta inženieris pateiks cik daudz reāli paliks pāri no tiem teorētiskajiem 60L, gan jau ka labi ja puse

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

pie tiem bar vienkārši nostrādā klapans kas plūsmu novirza atpakaļ sūknī - aizsardzība pret pārslodzi

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kāpēc čuguns>tērauds šajā gadījumā ?

Sen sen, kad dzīvoju mājā, kur bija aka, pirku tādu sūkni, ja kas, tieši Akveduktā. Pārdevējs, atceros, ieteica tieši čuguna korpusu. Salīdzinot ar nerūsējošā tērauda korpusu, tas itkā strādā klusāk. Bija čuguna arī nedaudz lētāks. Ja tas ir svarīgi (strādā klusāk), tad +1 čugunniekam. Gandrīz 20 gadus atpakaļ tas bija, sūknis kalpo vēl aizvien, cik zinu. Kā ir tagad, nezinu.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak

 

 

pie tiem bar vienkārši nostrādā
spiediena relejs, kas sūkni atslēdz no elektriskās strāvas.

 

klapans kas plūsmu novirza atpakaļ sūknī
????????????? 
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Spiediena relejs būs vien tur kur kaut kas var uzsprāgt no spiediena.

 

Mūsu majā šogad jautri sākās apkures sezona - atbrauca santehniķi - aizgrieza mājā apkures trubas ciet un ierubīja cirkulācijas sūkņus, atjēdzās tik nākošajā dienā kad ļaudis sāka sūdzēties ka rakstīts uz ziņojuma dēļa ka apkure pieslēgta, bet nesilda - sūkņi nostrādaja pusotru sutku uz maksimālo slodzi - mala to ūdeni pa riņķi iekš sevis

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

eh tā jau var aiziet beztēmā par to kas ir uzskatāms par sūkni - bundulis ar propelleri/zobratu, bundulis+piedziņas motors, bundulis+piedziņas motors+vadības bloks, utt. + membrāna, + skaitītājs, + temperatūras dačīki utt.   labi es gulēt, kaut kā nepanesu es vairs dezinfekcijas līdzekļus

Link to comment
Share on other sites

Piedot dumjš un jauns, bet kā parastais sūknis uzsēdināts uz hidrafora (kam ir mājas sapratīs par ko es runāju), var pilvērtīgi apgādāt māju no 13 m dziļuma? Ja nemaldos super uzsūkšanas sūknim ir 9 m!

Liec parasto dziļurbuma sūkni, lēto automātiku un atsevišķu hidraforu! Un viss būs ok!

Link to comment
Share on other sites

Sūknis ar čuguna korpusu ir nedaudz klusāks par sūkni ar tērauda korpusu. Uzsūkšanas augstumam 13m ir vajadzīgi sūkņi ar inžektoru. Man patīk WILO sūkņi.

Link to comment
Share on other sites

Un kā tad tie inžektora sūkņi strādā?

Cik man zināms, tad maksimālā ūdens uzsūkšana ir ~10m, un tas ir kā fizikas likums.

Lai uzsūktu augstāk, ir vajadzīgs lielāks vakuums, bet lielāks vakuums atkal šo ūdeni pārvērš tvaikā (ļoti mazs spiediens, ļoti maza vārīšanās temperatūra). Proti - neiespējami uzsūkt augstāk par tiem ~10 metriem.

Labots - Artic^MX
Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

 

 

Piedot dumjš un jauns, bet kā parastais sūknis uzsēdināts uz hidrafora (kam ir mājas sapratīs par ko es runāju), var pilvērtīgi apgādāt māju no 13 m dziļuma? Ja nemaldos super uzsūkšanas sūknim ir 9 m! Liec parasto dziļurbuma sūkni, lēto automātiku un atsevišķu hidraforu! Un viss būs ok!

 

Pagaidām nav bijušas ne mazākās problēmas, kā tikai parasts nolietojums. Pirms padsmit gadiem, kad vēl bija spice, tad problēmas pat bija lielākas, jo tika sūkti visādi netīrumi uz augšu.

 

Dziļurbuma sūknis man palielina izmaksas ļoti nereāli daudz un tas nav vajadzīgs!!!! Jāpievada elektrība, jārok un par to sūkni jāmaksā 2x vairāk.

 

Nav jau tā, ka man ir nelimitēti līdzekļi.

Link to comment
Share on other sites

Tev tiešām ūdens līmenis ir 13 metri?

Link to comment
Share on other sites

Nu, teiksim tā: ja ir dziļurbums kur ūdens AUGŠĒJAIS līmenis ir ne zemāks kā 6-7 metri , nu ņem  prastu sūkni (smalkāk runājot virpuļsūkni ar pašiesūci, kādi tiek tirgoti biezā slāni, parasti komplektā ar nelielu spiedtrauku). Bet ja dzīvo kalna galā , kur tas augstākais līmenis ir zem, tad nav nekādu citu variantu kā dziļumsūknis. Urbums var būt kaut 100 metru (un iesūkšanas caurules gals) , bet līmenis tanī urbumā būs krietni augstāks(parasti gruntsūdens līmenī) . Jēga tam dziļurbumam un iesūces caurules galam apakšā ir tā, ka ņem ūdeni no attiecīgā dziļuma ūdens slāņa , kur  tas ir savādāks kā virspusē/lielāks pieplūdes laukums, ja ir poraini, cieti ieži, bet apakšhalā nav ārējās caurules. Bet ne vienmēr labāks- ir redzēts, ka ieurbušies 50 metru dziļumā , kur ar baiso dzelzs daudzumu, bet kaimiņam, daudz seklāks, bet labāks. Ja labi noveicās, tad no dziļaka slāņa var trāpīt , ka pats ceļas augšā līdz virszemei, kā avots.

 Tie 10 metri ir iesūkšanas teorētiskais augstums, bet praktiski jau sākās problēmas zem 6-7 metriem, it sevišķi ja gara līnija (domāta horizontāli, kas it kā neietekmē augstumu)

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

Ūdens šeit ir jau ap 3 metri, reāli, ja to var sasniegt ar spici, bet dziļurbumā cauri dolomīta slānim izlaists, jo tur bija(BIJA) labāks ūdens uz to mirkli. Truba stabili ielaista 12m un atpakaļgaitas vārts ūdenuzsūcējcaurules galā tajos pašos metros, precīzus centimetrus toč nepateikšu.

Horizontāli 5m. Vienīgi neatceros dziļurbuma caurule bija ar caurumiem vai bez

Link to comment
Share on other sites

Nu tad jau nav ko ķert kreņķi - ņem virpuļsūkni un dzīvo laimīgs. Diezin vai tas līmenis kritīs no parasta sūkņa. Atceros, padomlaikos izurbināja kaut kādus 13 metrus un beigās tie ģeologi tīrija to urbumu rupjā veidā iestūķejot lokanu cauruli urbumā, bet otru galu pievienojot urbjjamā dīzeļa izplūdei. Skats bija labs, kad no tās ārējas caurules gāzās laukā straume ar dolomīta gabaliņiem. Tā šie padarbināja krietnu laiku. Nu debits bija baigais, bet joprojām nesamazinājās. Nu no tā secinājums, ka ar parasto sadzīves sūkni neko diži līmeni nepazemināsi šādā urbumā.

Parasti jau ieurbās dolomīta slāni, kas pa lielam ir riktīgi porains, bet ārējo cauruli laiž tik nedaudz dziļāk kā sākas cietais slānis.

Par pašu sūkni: nu ir paziņām kaut kāds fononā pirkts ķiniešu ražojums. Man liekas ka strādā vairāk kā desmit gadu un nav bijušas nekādas problēmas. Pirms tam bija padomju laiku virzuļsūknis, komunaļnik. Kā šie mocījās - tad blīvslēgs tek, tad nezin kāpēc nesūknē ( laikam vārsti) . Ar ķinieti pa 40 Ls aizmirsa visas bēdas.

Link to comment
Share on other sites

Es lietoju centrbēdzes virpuvirpuļsūkni,jeb parasto ūdens apgādes automātu. Sākumā bija ķīnietis ar čuguna korpusu, kuram pēc gada nosprāga sūknis, jā tieši sūknis, motors strādā,spiediena nav.

Nopirku vietā dārgāko depo pieejamo sūkni. Viņam ir nerūsējošā tērauda korpuss. Un viņš ir klusāks kā iepriekšējais. Tā kā apšaubu mītu par to ka čuguna sūkņi ir klusāki.

Bet, nožēloju ka nēsmu ieracis elektrības vadu līdz dziļurbumam. Vismaz man ūdens apgādes automāta raditais troksnis traucē. Tagad liktu dziļurbuma sūkni. Po, ka dārgāk.

Link to comment
Share on other sites

Man jau piecpadsmit gadus strādā čuguna sūknis.Kad pirku, tad tā arī teica, čuguna ir skaļāks, toties izturīgāks. Ar sūkni pagaidām nekādu problēmu nav bijis. Pēc kādu desmit gadu ekspluotācijas nosprāga spiediena slēdzis. Vienkārši vairs neizslēdzās un nostrādāja pārspiediena vārsts. Es uzskatu, ka tas mehāniskais spiediena slēdzis ir konkrēts sūds. Cilvēcīgi ieregulēt minimālo un maksimālo spiedienu nevar. Tapēc nečakarējos ar remontu un jauna slēdža pirkšanu. Uzliku atsevišķi vecu krievulaiku kontaktmanometru, tam galē palaidēju un viss turpina ideāli šancēt. Tā i neesmu apskatījies, kas tam orģinālajam slēdzim notika, kā saslēdzās, tā  nav vairāk atkritis, nu i pofig :sarkasms:

Jā, tīra teorija. Ūdeni,uzsūkšanas brīdī, būtībā spiež atmosfēras spiediens. Normālā situācijā spiediens ir viena atmosfēra, kas atbilst 10 metriem ūdens staba. No tā arī kājas aug teorētiski iespējamajiem 10m uzsūkšanas augstumam.Praksē ti ir 5-8m. Tālāk liec kaut pašu jaudīgāko sūkni, atmosfēras spiediens vairāk ūdeni nepacels. Trubā vienkārši rodas vakums.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Es uzskatu, ka tas mehāniskais spiediena slēdzis ir konkrēts sūds.
Man gan labāk patīk mehāniskie spiediena slēdži, bet pret kontaktmanometriem jau no padomju laikiem ir radusies alerģija. Padomju laika manometriem izvadu secība vajadzēja pārbaudīt katru reizi kā maina manometru, jo tie nekad nesakrita. Mārrutks viņu zina vai tā izvadu secība no rūpnīca nāca laukā pievienota uz dullo, vai tā tika samainīta jau vēlāk darba procesā. Vadu pievienošana pie kontakmanometra arī bija uztaisīta caur vienu vietu.  (mūsdienu KFM kontaktmamotriem arī vadu pievienošana ir liels čakars). Protams, ja kontakmanometru vajag pievienot tikai vienu reiz uzlikt un tālākos 10-20 gadus aizmirst par to, tad pofig – var gan izvadus izzvanīt, gan ar vada pievienošanu pačakarēties, bet ja katru gadu kontkmanometri jāņem nost, jāved uz pārbaudi un jāliek atpakaļ, tad labāk ir aizstāt kontaktmanometrus ar mehāniskajiem spiediena slēdžiem un aizmirts par čakari „ņemt nost – likt atpakaļ”.

Un naudas izteiksmē jauns „kontaktmanometrs + palaidējs” izmaksās 2-3 vairāk nekā jauns spiediena slēdzis. Ja baigi gribas, tad lēto ķīniešu, itāļu spiediena slēdzi var nomainīt ar dārgāku Danfoss izstrādājumu Spiediena_relejs_530c97d89f28d_135x90.jp Naudas izteiksmē tas pat sanāks lētāk par kombināciju „jauns kontaktmanometrs + palaidējs”.

Danfoss spiediena slēdzim gan ir tikai viens kontaktu pāris (NO/NC), līdz ar to tehniski pareizi to tā īsti pieslēgt nevar nepārtaisot sūkņa elektropāgādi, bet uz to var arī pievērt acis.

Link to comment
Share on other sites

Es ņemtu Akveduktā kādu 0.75kW Pedrollo + 24l spiedkatlu. Un pietiks atliektiem galiem daudziem gadiem.

 

Šovasar nopirku 1kW un esmu paņēmis ar lielu rezervi - bezmaz izlietni griež kopā :D

 

Sūknis ir stulba lieta uz ko ietaupīt kapeiku - tas ir jāuzliek un jāaizmirst nevis jāčakarējas.

 

(Vari arī Depo paskatīties vai tiem pašiem Pedrollo netrāpās kāda akcija.)

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

Firza, neba nu es uz bodi gāju un kontaktmanometru pirku. Gan manometru, gan palaidēju vienkārši darbnīcā uz plaukta paņēmu. Tas, ka krievu kontaktmanometrs bija ar dažādiem slēgumiem, ir fakts. Tos ražoja dažādās rūpnīcās. Lai kā arī būtu, iestādīt to ir simtreiz vieglāk, kā skrūvēt orģinalā mehāniskā spiediena slēdža regulēšanas skrūvītes.

Link to comment
Share on other sites

Nav nemaz tik grūti iestatīt arī spiediena slēdzi, baigā precizitāte ūdens sūknim jau nav vajadzīga. Un ne jau katru dienu tam parametri ir jāmaina - vienreiz ieregulē un aizmirsti.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

Es ņemtu Akveduktā kādu 0.75kW Pedrollo + 24l spiedkatlu. Un pietiks atliektiem galiem daudziem gadiem.

 

Man ar vairākās būdās Pedrollo stāv. Dažs labs jau 10 gadu slieksni stabili ir pārsitis! Tā kā iesaku! :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nav nemaz tik grūti iestatīt arī spiediena slēdzi, baigā precizitāte ūdens sūknim jau nav vajadzīga.

 

Es divreiz, trīsreiz esmu mēģinājis viņus regulēt, ne kas prātīgs man nav sanācis. Tad vienkārši nospļaujos, ņopērku jaunu pa 10 laši un viss atkal strādā kā vajag. Neesmu izpratis, kur tā fīča tam slēdzim, kāpēc tas izregulējas un vairs neizdodas noregulēt. Visas detaļas it kā spīd un laistās. Kaut kas iekšienē, ūdenstraktā aizsērē tam slēdzim?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nav nemaz tik grūti iestatīt arī spiediena slēdzi,

 

Gribēju savējam sūknim spiediena slēdzi iestatīt tā lai sūknis ieslēdzas pie 2.5 atmosfērām, izslēdzas pie 3.

Skuju, nočakarējos pāris h bez rezultātiem. Labākais ko dabūju - sūknis ieslēdzas pie ~2 atmosfērām, ārā pie 3.5...

 

Labprāt nopirktu par sakarīgu cenu kontaktmanometru. Bet cik meklēju LV veikalos neko tādu neatradu. Arī ebay īsti nezināju pēc kā meklēt.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Iepriekšējam sūknim arī pēc 1 gadu lietošanas nosprāga šis mehāniskais spiediena slēdzis, kur vibrāciju iespaidā atnāca vaļā skrūves un kontakti sakusa. Toreiz nopirku jaunu Metabo 1.3kW sūkni, lai otrā stāvā būtu normāls spiediens. Arī šim tas spiediena slēdzis pa retam vienkārši "iestrēgst" un nedaudz uzsitot par to, šis atdzīvojas. Es arī gribētu pacelt minimālo spiedienu no 1.5 uz 2 atmosfērām, tikai vajadzētu uzzināt, kā. 

 

Kaut kā pēdējā laikā hidroforā pārāk ātri spiediens pazūd un reizi mēnesī nākas uzpumpēt. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kaut kā pēdējā laikā hidroforā pārāk ātri spiediens pazūd

Iespējams ventilis beigts. 


 

 

Es arī gribētu pacelt minimālo spiedienu no 1.5 uz 2 atmosfērām, tikai vajadzētu uzzināt, kā. 

 

Tam mehāniskajam regulatoram ir divas skrūves - lielā maina ieslēgšanās un arī izslēgšanās spiedienu - lai paceltu spiedienu viņa jāpievelk. Mazā maina starpību starp ieslēgšanās un izslēgšanās spiedienu. Vismaz manējam regulatoram problēma ir tāda ka pat pilnībā atlaista mazā skrūve nenodrošina pietiekamu mazu ieslēgšanās/izslēgšanās spiedienu starpību.  

Link to comment
Share on other sites

ColorPulse

Spiedkatlu tīri teorētiski varu arī nepirkt, jo ir 80l spiedkatls pēc sūkņa, varbūt vajadzētu pārslēgt uz shēmu, kur sūkņa hidrofors vispār ir izņemts ārā.

 

-Plus mana patreizējā regulācija 2.0 ieslēgšanas 3.2 izslēgšanās un spiediens 80l spiedkatlā 3.1, tas pēc sagrupējuma būtu pareizi?

Link to comment
Share on other sites

Mehānika ir mehānika un ne jau tai spiediena slēdzī izmanto kosmiskus materiālus. Viss tur pa lēto taisīts, tapēc jau arī gļučī. Tas, ka sūknis neieslēgtos, vēl pofig,bet man neizslēdzās un gandrīz visu aku tukšu izpumpēja. Labi , ka biju pie mājas un nejauši sapratu,  sūknis baigi ilgi rūc. Kontaktmanometru esmu manījis Ladgalītes tirgū. Es jau nesaku, ka mans variants pats labākais, bet vecie krievu kontaktmanometri darbojas desmitiem gadu un galvenais, ieregulēt var kādu gribi histerēsi sūknim. Kaut 0,5 atmosfēru starpību starp ieslēgšanos un izslēgšanos. Nav jaguļ uz vēdera pie sūkņa, jāregulē bezjēgā orģinālās atsperītes un tas nekad nepaliks ar saslēgtiem kontaktiem. Maksimums varbūt kontakti jāpatīra, ja nosūbēs. Skaidrs, ka jauns kontaktmanometrs kopā ar relejiem un kasti var būt visa sūkņa cenā

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...